شهرها

آشنایی با جاذبه های گردشگری دره شهر

معرفی دیدنی های دره شهر

دره شهر، که شهر تپه‌های باستانی و آثار تاریخی است، در استان ایلام قرار دارد. شهر تاریخی ماداکتو، پایتخت عیلامیان، در قسمت جنوبی دره شهر قرار داشته است. سفر به دره شهر، که در کوهپایه کبیر‌کوه قرار گرفته است، تجربه‌ای ناب از سفر به دیاری تاریخی با جاذبه‌های طبیعی چشم‌نواز است. در ادامه از جاذبه های گردشگری دره شهر و جاهای دیدنی دره شهر برایتان بیشتر می‌گوییم.

معرفی دیدنی های دره شهر
عکس از گوگل

آبشار ماربره یکی از جاهای دیدنی دره شهر

آبشار ماربره یکی از جاذبه‌های طبیعی و زیبای دره شهر است که در همه فصل‌ها برقرار است و در فصل بهار پرآب‌تر می‌شود. این آبشار زیبا، که بین دو روستای کل سفید و ارمو قرار گرفته است، آبی زلال و گوارا و دارد. اطراف  آبشار پوشیده از سرخس پرسیاوشان و درخت‌های انجیر و انگور است که نمای آبشار را زیباتر کرده‌اند.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در دره شهر و نزدیک به آبشار ماربره در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

آبشار ماربره
عکس از گوگل

تپه کوزه گران

تپه کوزه‌گران یکی از تپه‌های باستانی و بزرگ دره‌شهر است که پس از بررسی کارشناسان مشخص شد قدمت آن متعلق به هزاره سوم پیش از میلاد مسیح است اما در طبقه اول آن آثاری از زندگی در دوره هخامنشی مشاهده شده. باستان‌شناسان ظرف‌هایی سفالی با نقش پرنده و بز کوهی را در این منطقه پیدا کرده‌اند. گورستانی در پایین این تپه وجود دارد که داخل تعدادی از گورهای آن استخوان‌ها را داخل کوزه‌ دفن کرده‌اند و در برخی دیگر از این گورها استخوان‌ها در کنار تنورهای بزرگ و خاکسترهای زیاد قرار گرفته‌اند. طبق بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد که این گورها متعلق به دوره زرتشتیان است.

 

قلعه هزار در

قلعه «هزار در»  یکی از آثار تاریخی دره شهر است که در دوران ساسانیان ساخته شده. بنای این قلعه به شکل مستطیل‌ است و طاق‌های هلالی نمای اولیه آن را تشکیل می‌دهند. طرح و معماری این بنا نشان می‌دهد که دژ هزار در پادگان نظامی بود. این دژ در سه بخش زیرزمین،‌ طبقه همکف و طبقه اول بنا شده است. در ساخت قلعه از سنگ‌های تراشیده و گچ استفاده شده است و نور داخل آن به‌وسیله دالان‌ها و روزنه‌هایی در سقف و دیوار قلعه تأمین می‌شود.

قلعه هزار در
عکس از گوگل

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر دره شهر

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در دره شهر و یا اجاره سوئیت، اقامتگاهو اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

3.5/5 - (2 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *