جاهای دیدنی

جاذبه های گردشگری و تفریحی دیزین

وقتی اسم دیزین را می‌شنویم، طبیعتا به یاد پیست اسکی دیزین می‌افتیم. این پیست یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین دیدنی‌های دیزین است .دیزین در فاصله ۷۴ کیلومتری از شهر کرج و ۱۲۳ کیلومتر تهران تا چالوس قرار دارد. در ادامه به معرفی چند دیدنی دیگر دیزین می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

دیدنی‌های دیزین

دیدنی های دیزین

دیزین یکی از مشهورترین مقاصد زمستانی در اطراف تهران است. این روستا با پیست‌های اسکی خود شهرت جهانی دارد و اولین پیست اسکی در ایران است که از طرف فدراسیون جهانی اسکی مورد تایید برای برگزاری مسابقات رسمی اعلام شد. این  پست امکانات متعددی دارد که باعث شده تا در میان تمامی افراد (چه اسکی‌بازان حرفه‌ای و چه دوستداران ورزش‌های زمستانی) محبوبیت داشته باشد.

برای رسیدن به این دیزین در مسیر جاده چالوس هنگامی که از هتل گچسر عبور کردید، وارد ورودی ولایت‌رود شوید. بدون احتساب ترافیک، پس از حدود دو ساعت و نیم رانندگی به دیزین خواهید رسید. اگر مسیر شمشک به دیزین مسدود نباشد این زمان تقریبا به نصف می‌رسد. البته در نظر داشته باشید، این مسیر یک مسیر کوهستانی‌ست و در اغلب روزهای زمستان هوا بارانی و برفی می‌باشد. با بارش برف این جاده بسته می‌شود، پس در فصول سرد سال خیلی روی رفتن از این جاده حساب نکنید.

بهترین زمان برای رفتن به دیزین به منظور ورزش‌های زمستانی نیمه دوم سال است. اما دیزین در فصل بهار و تابستان نیز دیدنی‌های بسیاری دارد. در ادامه در کنار پیست اسکی دیزین، دیگر دیدنی‌های دیزین را نیز معرفی کرده‌ایم.

پیست اسکی دیزین

دیزین دارای ۲۴ پیست اسکی است که این پیست‌ها با سه تله کابین، دو تله سیژ، هفت تله اسکی و بالابر دوچرخه تجهیز شده‌اند. پیست دیزین از مهم‌ترین پیست‌های ایران و خاورمیانه محسوب می‌شود و طرفداران بسیاری دارد. و هر ساله دیپلمات‌ها و سلبریتی‌های و البته گردشگران خارجی بسیاری به اینجا سفر می‌کنند. از ویژگی‌های مثبت این پیست می‌توان به مجزا بودن پیست مخصوص افراد حرفه‌ای و مبتدی اشاره کرد. در پیست مبتدیان، کارکنان با صبوری تمام به آموزش مبتدیان در هر سن و سالی می‌پردازند. علاوه‌بر این در دیزین امکانات دیگری از جمله آموزش اسکی، زمین‌های ورزشی تنیس، والیبال، اسب‌سواری و … وجود دارد.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

پیست اسکی روی چمن دیزین

پیست چمن دیزین

یکی از جاذبه‌های دیزین در فصل تابستان، پیست اسکی روی چمن دیزین است. پیست اسکی روی چمن دیزین در حدود 650 متر طول دارد و هر ساله مسابقات جهانی در آن برگزار می‌شود.

کلبه‌های کوهستانی دیزین

در دیزین حدود 19 شله یا کلبه کوهستانی دیده می‌شود. این کلبه‌ها به مانند خانه‌های مردم در مناطق کوهستانی ساخته شده‌اندو از نظر فنی ساختار بسیار ساده‌ای دارند. کلبه‌ها برای اسکان اسکی‌بازان هستند و یکی از جاذبه‌های دیزین برای عکاسان که به آنجا سفر می‌کنند.

کلبه های کوهستانی دیزین

روستای ولایت رود

دیزین فاصله کمی تا روستای ولایت‌رود دارد. برای رسیدن به این روستا باید مسافتی حدود 6 کیلومتر را طی نمود. دره زیبای ولایت رود، کوه‌ها و دشت‌های اطراف، مناظر زیبا و بکر روستا جزو جاذبه‌های گردشگری دیزین محسوب می‌شوند. مردم این روستا به زبان فارسی اما با کمی لهجه صحبت می‌کنند. این روستا به دلیل طبیعت زیبا و آب‌وهوای خنکش در تابستان بسیار مورد توجه شاهان و شاهزادگان قاجار بوده است.

رودخانه دیزین

رودخانه خروشان ولایت‌رود

روستای ولایت‌رود از جنوب به کوه لارک و از جنوب‌شرقی به کوه‌های دیزین می‌رسد. رودخانه روستا نیز در جنوب آن جاری است. اطراف رودخانه طبیعت بی‌نظیری دارد و برای یک پیک‌نیک یا سفر طبیعت‌گردی انتخاب مناسبی است.

دریاچه گاجره

دریاچه گاجره واقع در کوه گاجره قرار دارد. این دریاچه در انتهای منطقه باستانی ده‌تنگه در روستای آهار قرار گرفته است. دریاچه گاجره در ارتفاع ۳۶۶۳ متری در جنوب قله سی‌چال یا دیزین قرار دارد. این دریاچه از دیدنی‌های نزدیکی پیست اسکی دیزین است. آبگیر دریاچه دایره شکل بوده و قطر آن در حدود ۳۰متر می‌شود. منبع تامین آب دریاچه، ذوب شدن برف‌های قله دیزین است.

دریاچه نزدیک دیزین

روستای گچسر

این روستا در فاصله ۶۵ کیلومتری از کرج واقع شده و یکی از مناطق دیدنی و ایده‌آل برای گردشگران و طبیعت‌گردان است، این روستا فاصله نزدیکی با منطقه دیزین دارد. به همین خاطر  اگر به دیزین سفر کردید، سری هم به روستای زیبای گچسر بزنید. خانه‌های این روستا از معماری کوهستانی برخودار هستند و مصالح به کار رفته در خانه‌های این روستا معمولا لاشه سنگ، چوب و گل است.اگر به روستای دیزین و گچسر سفر کردید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به دیدن کوره‌های گچ‌پزی و کاخ‌رضا شاه هم بروید چرا که از بهترین دیدنی‌های دیزین محسوب می‌شوند.

روستای گچسر دیزین

باغ لاله گرماب

در سال ۱۳۶۰ در روستای گرماب که در نزدیکی گچسر قرار دارد، باغی به وسعت یک هکتار افتتاح شد. در این باغ انواع گونه‌های لاله کاشته شد. تنوع بی‌نظیر لاله‌ها از قبیل گل لاله ستاره‌ای، حاشیه‌دار، پر گلبرگ، جامی، قدحی و فنجانی و در رنگ های زرد، نارنجی، ارغوانی و صورتی هر ساله در اواسط اردیبهشت‌ماه گردشگران بسیاری را به این روستا می‌کشاند.

باغ لاله دیزین

غار یخ مراد 

این مکان یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی دیزین به شمار می‌رود. از روستای گچسر تا غار یخ مراد، در حدود دو ساعت پیاده‌روی است.  غار یخ مراد به قندیل‌های یخی و مناظره‌ای که این قندیل‌ها ایجاد کرده، مشهور است. اغلب طبیعت‌گردان برای دیدن این غار به روستای گچسر سفر می‌کنند و با تجهیزات کافی غار یخ‌ مراد را می‌پیمایند.

پل سنگی 

پل سنگی در فاصله ۲ کیلومتری روستای گچسر قرار گرفته و معماری منحصر به فردی دارد. قدمت این پل به دوران ایلخانی باز می‌گردد اما در دوران صفویه هم مرمت‌هایی بر روی پل صورت گرفته است.

کلام آخر

اگر قصد سفر به دیزین را دارید و می‌خواهید علاوه بر پیست اسکی به سراغ دیدنی‌های دیزین بروید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ روستاهای اطراف دیزین مانند روستا ولایت رود و گچسر بروید. اگر قصد دارید در سوئیت و انواع ویلاهای دیزین اقامت داشته باشید می‌توانید به سراغ اتاقک بروید، تا از لحاظ اقامت، خیالتان آسوده باشد.

جاهای دیدنی دیزین

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در دیزین

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در دیزین یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

5/5 - (3 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *