تجربه سفر

رستوران های بابلسر | شکم‌گردی در کرانه بابل‌رود

امکان ندارد اهل گردش، تفریح و شکم‌گردی در شهرهای مختلف باشید؛ اما هوای شمال ایران به سرتان نزند!  در میان بهترین شهرهای شمالی کشور، بابلسر حال‌وهوای دیگری دارد که می‌تواند تجربه یک سفره خاطره‌انگیز را برای شما به همراه داشته باشد.

بابلسر مثل بقیه شهرهای شمال کشور غذاهای محلی و رستوران‌های خاص خودش را دارد که می‌توانید برای صرف یک وعده غذای خوشمزه سراغ آن‌ها بروید.

اگر هوس یک سفر هیجان‌انگیز به سرسبزترین نقطة ایران یعنی بابلسر به سرتان زده و دلتان می‌خواهد با رستوران‌های این شهر آشنا شوید، پس خودتان را برای یک تور شکم گردی مجازی در این شهر آماده کنید. چون در این مقاله از مجلة گردشگری اتاقک قصد داریم بهترین رستوران های بابلسر را به شما معرفی کنیم.

معرفی بابلسر

قبل از آنکه درباره رستوران های بابلسر صحبت کنیم، بهتر است این شهر توریستی زیبا و پرطرفدار را بیشتر بشناسیم. اگر به سمت خطه‌ شمال ایران و مناظر سرسبز و دل‌نشین آن حرکت کنید، به استان مازندران می‌رسید. استانی با زیبایی‌های منحصربه‌فرد که در ساحل شرقی خودش، بابلسر را جای داده است.

همسایگی بابلسر با چند شهر توریستی‌ مثل فریدون‌کنار و محمودآباد، آب‌وهوای مطبوع، طبیعت بی‌نظیر و جاذبه‌های تاریخی مختلف باعث شده که سالانه توریست‌های زیادی به بابلسر سفر کنند.برای اجاره ویلا در شمال و بابلسر هم می توانید از اتاقک کمک بگیرید.

اجاره ویلا بابلسر با تضمین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

سفر به بابلسر با امتحان کردن غذاهای محلی و سنتی در رستوران‌ها کامل می‌شود. پس بیشتر از این اذیتتان نمی‌کنیم و می‌رویم سراغ معرفی معروف‌ترین رستوران های بابلسر:

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

رستوران ماتو پلاس بابلسر

بابلسر رستوران ماتوپلاس
عکاس: پروشات حسینی

اگر در میان رستوران های بابلسر به دنبال یک رستوران با غذاهای متنوع ایرانی و فرنگی می‌گردید، رستوران ماتو پلاس بابلسر همان جایی است که می‌خواهید. این رستوران بین‌المللی هم غذاهای فرنگی و هم غذاهای سننی ایرانی را طبخ و سرو می‌کند.
کیفیت و حجم غذاها در این رستوران قابل‌قبول است تا جایی که بعید است از امتحان کردن آن‌ها پشیمان شوید. رستوران ماتو پلاس در دسته رستوران‌های لوکس بابلسر قرار دارد و به همین خاطر به زیبایی فضا و محیط آن توجه زیادی شده است.

طراحی دکوراسیون، نورپردازی‌های حرفه‌ای و محیط شیک و صمیمی از ویژگی‌های خاص این رستوران بین‌المللی به‌ شمار می‌رود. در رستوران ماتو پلاس می‌توانید در کنار منوی غذا، از منوی نوشیدنی هم استفاده کنید؛ مثلاً بعد از نوش‌جان کردن یک وعده غذای خوشمزه خودتان را به یک نوشیدنی گرم یا سرد مهمان کنید.

پس اگر دوست دارید همراه با دوستان یا خانواده به رستورانی بروید که پاسخگوی همة سلیقه‌ها باشد، ماتو پلاس انتخاب مناسبی است.

آدرس رستوران ماتو پلاس: مازندران، بابلسر، بابلسر به سمت غرب، جاده فریدون‌کنار به بابلسر، روبه‌روی پمپ‌بنزین.

ساعات کاری: روزهای شنبه، یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۱ صبح تا 16:30 عصر و ۱۹ عصر تا ۲۴ شب.

روزهای دوشنبه از ساعت ۱۲ صبح تا ۱۶:۳۰ عصر و ۱۹ عصر تا ۲۴ شب.

پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها از ساعت ۱۱ صبح تا ۲۴ شب.

شماره تماس: 35278408-011

محدودة قیمتی: لوکس و گران

رستوران نح

بابلسر رستوران نح
عکاس: حسین ستاری سراوی

طرفداران رستوران‌های سنتی با فضای ایرانی و دکوراسیون سنتی، حتماً از رفتن به رستوران نح در بابلسر استقبال می‌کنند. این رستوران از جمله رستوران‌های بابلسر به شمار می‌رود که با دکوراسیون خوش‌رنگ و لعاب ایرانی، دلِ بسیاری از گردشگران را برده است!

وقتی‌که وارد رستوران نح می‌شوید، طاق‌های سنتی و پنجره‌های سبک قدیمی و رنگارنگ آن، توجه‌تان را جلب می‌کند. اگر از طرفداران تخت‌های سنتی باشید، می‌توانید غذایتان را روی این تخت‌های نوستالژیک نوش‌جان کنید. اگر هم غذا خوردن پشت میز و صندلی را ترجیح می‌دهید، این امکان در رستوران نح برایتان وجود دارد.

منوی رستوران نح شامل انواع غذاهای سنتی ایرانی و غذای محلی مازندران می‌شود. سرویس‌دهی مناسب، فضای دوست‌داشتنی و طعم خاص غذاها همه چیز را برای رقم زدن یک شب به‌یادماندنی در این رستوران فراهم کرده است. پس اگر در میان رستوران‌های بابلسر به دنبال یک رستوران با دکوراسیون ایرانی و غذاهای سنتی می‌گردید، رستوران نح را انتخاب کنید.

آدرس رستوران نح: مازندران، بابلسر، بعد از شهرک دریاکنار، شمال روستای اوجاکسر.

ساعات کاری: همه‌روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۲۴ شب

محدودة قیمتی: متوسط روبه‌بالا

رستوران مهر و ماه

بابلسر رستوران نح
عکاس: شریان قاسمی

رستوران مهر و ماه یکی دیگر از رستوران‌های معروف و محبوب بابلسر است که با منوی متنوع صبحانه، ناهار و شام، از گردشگران زیادی پذیرایی می‌کند.

در منوی غذای این رستوران تنوع زیادی از غذاهای سنتی ایرانی و انواع فست‌فودها وجود دارد. همین ویژگی باعث شده که رستوران مهر و ماه پاسخگوی هر ذائقه و سلیقه‌ای باشد. همچنین در کنار غذاها، منوی نوشیدنی و دسر هم وجود دارد که امکان نوش‌جان کردن میان‌وعده را به گردشگران می‌دهد.

یکی دیگر از دلایل محبوبیت رستوران مهر و ماه، دکوراسیون و فضای شیک، مجلل و چیدمان کلاسیک آن است.

آدرس رستوران مهر و ماه: مازندران، بابلسر، خیابان شهید بهشتی، میدان شهدا، خیابان شهید رجایی، میدان مطهری.

ساعات کاری: همه‌روزه از ساعت ۹ صبح تا 23:45 شب.

شماره تماس: 35259666-011

محدودة قیمتی: متوسط روبه‌بالا

رستوران میزبان

بابلسر رستوران میزبان

رستوران میزبان در بابلسر از آن رستوران‌هایی است که وقتی واردش می‌شوید احساس می‌کنید به دهه چهل و پنجاه شمسی سفر کرده‌اید. نوع میز و صندلی‌ها، لوسترها، شیشه‌ها و پرده‌های رستوران، رومیزی‌ها و … از آن مدل‌هایی است که عشاق گردش و رستوران گردی در فضاهای نوستالژیک را راضی می‌کند.

با این اوصاف حتماً خودتان حدس زدید که در این رستوران قرار نیست فست‌فود میل کنید و منوی انتخابی شما تنوعی از غذاهای سنتی ایرانی مثل انواع خورش، کباب، مرغ، ماهی و … را شامل می‌شود. برای چاشنی کنار غذا هم می‌توانید انواع زیتون، ماست، ترشی و … را انتخاب و کنار غذای اصلی نوش‌جان کنید.

آدرس رستوران میزبان: استان مازندران، بابلسر، بلوار امام خمینی، خیابان امام خمینی 6

ساعت کاری: هر روز هفته 12 ظهر تا 4 بعدازظهر و 7 عصر تا 11 شب

شماره تماس: 35334968-011

محدوده قیمت: مناسب تا گران

رستوران ایتالیایی فیکانو

بابلسر رستوران فیکانو
عکاس: عباس مرادی

طرفداران غذاهای ایتالیایی نمی‌توانند در طول سفر هم از یک وعده غذای ایتالیایی صرف‌نظر کنند. فیکانو یک رستوران جذاب ایتالیایی با محیطی صمیمی در بابلسر است که بین گردشگران و مسافران محبوب است.

منوی این رستوران شامل غذاهای ایتالیایی مثل انواع پاستا، پیتزا، سالاد سزار و … می‌شود. تنوع پیتزاهای ایتالیایی، همبرگر، استیک و لازانیای فیکانو بالا است و تقریباً همه‌ عشاق غذاهای ایتالیایی را راضی می‌کند.

رستوران محیط شیکی دارد و میز و صندلی‌ها در دو شکل مبله و چوبی چیده شده‌اند تا هرکدام را که دوست داشتید انتخاب کنید. یکی دیگر از دلایل محبوبیت فیکانو، قیمت‌های نسبتاً مناسب غذاها است. راستی در حین صرف غذا به دیوارها و قاب عکس‌ها هم نگاه کنید تا احساس کنید در فیلم پدرخوانده هستید و مارلون براندو هم با شما اسپاگتی می‌خورد.

آدرس رستوران فیکانو: مازندران، بابلسر، جادة بابلسر به سمت فریدون‌کنار، بعد از شهرک دریاکنار.
ساعات کاری: همه‌روزه از ساعت ۶ عصر تا ۲ بامداد

شماره تماس: 35281650-001

محدودة قیمتی: متوسط و مناسب

رستوران آقای ماهیچه

بابلسر رستوران آقای ماهیچه
عکاس: روزبه غلامی

رستوران های بابلسر تنوع بالایی دارند و اگر بخواهید همة آن‌ها را امتحان کنید، زمان کم می‌آورید! این شهر پر از رستوران‌های شیک و مجلل است که یک شب یا روز به‌یادماندنی را برایتان رقم خواهند زد.‌ در این میان و در فهرست رستوران‌های لوکس بابلسر نام رستوران آقای ماهیچه به چشم می‌خورد.

این رستوران ایرانی که در سال ۱۳۹۳ افتتاح شد، در ابتدا نام پسران کریم را برای خودش برگزید؛ اما ازآنجایی‌که این نام با نام رستوران پسران کریم در مشهد یکی بود، اسم برند خودش را به آقای ماهیچه تغییر داد. هدف بنیان‌گذاران رستوران آقای ماهیچه‌، عرضة گوشت و ماهیچة خوشمزه و تخصصی بود که می‌توان گفت به هدف خود رسیده‌اند!

در این رستوران تنوعی از غذاهای سنتی ایرانی، محلی، فست‌فودها و غذاهای بین‌المللی وجود دارد. پس فارغ از تعداد و سلیقه اگر برای نوش‌جان کردن غذا به آقای ماهیچه سر بزنید، حتماً غذای موردعلاقه‌تان را پیدا خواهید کرد!

از غذاهای پرطرفدار آقای ماهیچه انواع کباب‌ها و غذاهای گوشتی، ماهی و میرزاقاسمی هستند. منوی کافه این رستوران حسن‌ختام محبوبیت آن است که از این منو می‌توانید نوشیدنی و دسرهای خوشمزه‌ای را سفارش دهید.

نورپردازی، وسایل، چیدمان و دکوراسیون، هارمونی رنگ‌ها و…  دلایلی هستند که رستوران آقای ماهیچه را به یک رستوران شیک و مجلل تبدیل کرده‌اند. ازآنجایی‌که این رستوران بسیار محبوب است، اغلب اوقات شلوغ و پر از مشتری است؛ بنابراین اگر قصد دارید به آنجا بروید، بهتر است از قبل میز خود را رزرو کنید.

آدرس رستوران آقای ماهیچه: مازندران، بابلسر، میدان شهربانی، خیابان پاسداران.

ساعات کاری: همه‌روزه از ساعت 11:45 صبح تا ۱۷ عصر و 19:45 عصر تا ۳۰ دقیقة بامداد.

شماره تماس: 35277930-011

محدودة قیمتی: گران

رستوران لوسو

بابلسر رستوران لوسو

رستوران لوسو در بابلسر، رستورانی است که فضای باز نزدیک دریا دارد و به همین خاطر بین توریست‌ها بسیار محبوب است. رستوران لوسو رستورانی مدرن و بزرگ با چشم‌انداز دریا است که در آن انواع غذاهای ایرانی و فرنگی، از پاستا و پیتزا گرفته تا چلوکباب و ماهی و … سرو می‌شود.

این رستوران منوی کافه هم دارد و به خاطر فضای باز و معماری مدرنش، انتخاب خوبی برای صرف یک میان‌وعده و شارژ کردن تن خسته مسافران به حساب می‌آید.

پس اگر به دنبال یک کافه‌رستوران هستید که بتوانید از بخش فضای باز آن استفاده کنید، رستوران لوسو را به یاد داشته باشید.

آدرس رستوران لوسو: استان مازندران، جاده فریدون‌کنار به بابلسر، روبروی شهرک خزر شمالی، مجتمع خزر سنتر

ساعت کاری: شنبه تا جمعه، 10 صبح تا 11:30 شب

شماره تماس: 35292000-0011

محدوده قیمت: مناسب تا گران

فست‌فود پیتزا لند

بابلسر رستوران پیتزا لند
عکاس: علی جلالیان

فست‌فود و پیتزا از آن دسته‌ غذاهایی هستند که هر کسی را در هر سن‌وسالی به سمت خودشان جذب می‌کنند. به همین خاطر بسیاری از مسافران و گردشگران، در میان رستوران های بابلسر به دنبال رستورانی می‌گردند که در آن فست‌فود سرو شود.

پیتزا لند یکی از بزرگ‌ترین فست‌فودی‌های بابلسر است که فضای بزرگ آن باعث شده بتواند میزبان جمعیت زیادی از مسافران و گردشگران باشد. در این رستوران که دکور آن شبیه اکثر رستوران‌های مدرن فست‌فود است، می‌توانید انواع پیش‌غذا مثل سیب‌زمینی، قارچ سوخاری، سالاد و … را در کنار پیتزاهای مختلف و نوشیدنی‌های خنک سفارش دهید.

این رستوران مشتریان بسیاری دارد؛ به همین خاطر ممکن است برای سفارش و تحویل غذا کمی معطل شوید؛ اما به گفته مشتریان پیتزا لند، این انتظار ارزشش را دارد!

آدرس رستوران پیتزا لند: مازندران، بابلسر، خیابان پاسداران، جادة اصلی، نرسیده به شهرک دریاکنار
ساعات کاری: همه‌روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۲۳ شب.

شماره تماس:35270600-0011

محدودة قیمت:  متوسط روبه‌بالا

 




     

    سخن آخر

    بابلسر یکی از شهرهای محبوب در میان مسافران ایرانی و خارجی است که مناظر بکر و جاهای دیدنی مشهورش، در شمال کشور خودنمایی می‌کند. سفر به بابلسر علاوه بر جذابیت‌های طبیعی و گردشگری، یک تجربه رستوران گردی متفاوت را هم به شما هدیه می‌کند. گردش در میان رستوران های بابلسر و چشیدن طعم غذاهای مختلف شما را به یک ماجراجویی خوشمزه در نزدیکی دریا و عطر ماندگار جنگل دعوت می‌کند.

    حالا که با بهترین رستوران‌های بابلسر آشنا شدید، وقت آن است که نسبت به اجاره ویلا در بابلسر کنید. پس در نوار جست‌وجوی بالای صفحه اصلی اتاقک، نام بابلسر را وارد کنید تا تمام واحدهای اقامتی این شهر برای شما نمایش داده شوند.

    سوالات متداول

    رستوران‌های لوکس بابلسر کدام‌اند؟

    رستوران آقای ماهیچه، رستوران ماتو پلاس

    کدام رستوران‌های بابلسر غذای ایرانی و سنتی دارند؟

    رستوران نح، رستوران دریاکنار بابلسر، رستوران میزبان

    بهترین فست‌فود بابلسر کجاست؟

    رستوران پیتزا لند، رستوران لوسو، رستوران فیکانو

    5/5 - (1 امتیاز)

    اتاقک

    نسترن زینل‌لی

    بوی روزنامه‌ی نو و جوهری که روی اون نقش بسته، خاطره‌ی کودکی منه! خاطره‌ی بچگی‌هایی که کنار بابا و توی روزنامه‌ای که کار می‌کرد گذشت و من رو عاشق کلمات و نوشتن کرد... حالا دو دهه از اون روزا گذشته؛ من روزنامه‌نگار شدم و لای کلمه‌ها وول خوردم، با واژه‌ها زندگی کردم و بین اون‌ها نفس کشیدم... و امروز که بیست‌وهشت‌ساله‌ام، هفت ساله که در حوزه‌ی محتوا قلم می‌زنم و هر روز جوششِ پایان‌ناپذیر قلبم رو به کلمه و کلمه رو به روایت تبدیل می‌کنم... "اتاقک" برای من همون حیاطِ خلوت امن و دوست‌داشتنیه که می‌تونم کنارتون روایت خلق کنم، دستتون رو بگیرم و با هم به دورترین و زیباترین گوشه‌های این جهان لایتناهی سفر کنیم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *