بازار‌ها و مراکز خریدتجربه سفر

معرفی ۱۰ مورد از مراکز خرید بابلسر همراه با آدرس و ساعت فعالیت| لذت خرید در جوار دریای خزر

اگر تجربه سفر به شهرهای شمالی آن‌هم با اتوبوس را داشته باشید، حتما می‌دانید که وقتی به ترمینال اتوبوس‌ها می‌روید، یک نفر مرتب فریاد می‌زند: «آمل، بابل، بابلسر». همین فریادها نشان‌دهنده این است که این 3 شهر که در مسیر همدیگر قرار دارند، برای گردشگران پرطرفدار هستند.

بابلسر شهری در استان مازندران است که از جنوب به رشته‌کوه‌های البرز و از شمال به دریای خزر می‌رسد. شهری که روایتش از زمان هخامنشیان شروع می‌شود و در زمان قاجار یکی از مهم‌ترین بنادر تجاری ایران و مرکز واردات و صادرات بین ایران و روسیه بود.

عوامل زیادی باید دست‌به‌دست یکدیگر دهند تا شهری در فهرست توریستی‌ترین شهرهای ایران قرار بگیرد. بابلسر همه این عوامل را دارد یعنی:

  • آب‌وهوای معتدل در اکثر روزهای سال
  • جاذبه‌های گردشگری مختلف مثل اماکن تاریخی، جاهای تفریحی، جاذبه‌های طبیعی
  • شهرهای توریستی همسایه مثل بابل، فریدون‌کنار، محمودآباد و ساری
  • ویلاهای ساحلی، سوئیت‌ها و اقامتگاه‌های مختلف از اقتصادی گرفته تا لوکس و لاکچری
  • رستوران‌های متنوع
  • مراکز خرید مدرن و سنتی

این مقاله از مجله گردشگری اتاقک را به معرفی مراکز خرید بابلسر اختصاص دادیم. شهری که اگر می‌خواهید از آب‌وهوا نهایت لذت را ببرید، بهترین فصل سفر به آن بهار و پاییز است.

برای آشنایی بیشتر با این شهر می‌توانید مقاله بابلسر کجاست را بخوانید.

اجاره ویلا بابلسر با تضمین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

با خرید در سفر، به مغز فرمان ترشح دوپامین بدهید

ترشح دوپامین در مغز یعنی افزایش حس سرزندگی و لذت. برای بسیاری از افراد خرید کردن آن‌هم در سفر، باعث می‌شود احساس هیجان، نشاط و سرزندگی بیشتری داشته باشند.

از طرفی، حکایت خرید کردن در سفر با خرید کردن‌های معمولی فرق دارد. وقتی در طول روز نگاهمان به خریدهایی که از سفرها داشتیم (مثل یک لباس خاص، صنایع‌دستی، لوازم دکوری و …) می‌افتد انگار آن‌ها به سخن می‌آیند و خاطرات سفر را دوباره برایمان تعریف می‌کنند؛ طوری که می‌بینیم زمان از دستمان در رفته است و در حال مرور خاطرات هستیم.

برای اینکه این لذت را در سفر به بابلسر هم تجربه کنید و دفترچه خاطراتتان را رنگی‌تر کنید، بهتر است قبل از سفر به این شهر توریستی با مراکز خرید آن آشنا شوید. این کار به شما کمک می‌کند هم بودجه لازم برای خرید را کنار بگذارید هم در طول سفر، زمانتان برای پیدا کردن مراکز خرید هدر نرود.

مرکز خرید اروپا

مرکز خرید اروپا
عکس از میلاد جعفری

مرکز خرید اروپا یکی از لوکس‌ترین و شیک‌ترین مراکز خرید بابلسر است. اولین چیزی که در مورد این مرکز خرید توجه شما را به خودش جلب می‌کند، معماری آن است. مرکز خرید اروپا در 6 طبقه و مساحتی حدود 22 هزار مترمربع و مشابه پاساژهای اروپایی ساخته شده است. در این مرکز خرید حدود 200 واحد تجاری فعال است.

بسیاری از برندهای معروف ایرانی و خارجی در این مرکز خرید شعبه دارند. در سفر به بابلسر می‌توانید از این مرکز خرید، انواع لباس‌های زنانه، مردانه، لباس‌های کودکان، لوازم‌آرایشی، بهداشتی، لوازم خانه، ظروف دکوری و … را از برند محبوبتان بخرید.

در مرکز خرید اروپا به‌جز فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید وقتی حسابی از گشت‌وگذار و خرید خسته شدید، برای صرف وعده شام، ناهار یا حتی نوشیدن یک فنجان قهوه به آن‌ها سر بزنید. یکی از معروف‌ترین رستوران‌های بابلسر یعنی رستوران گردان این شهر، در مرکز خرید اروپا قرار دارد. پس آن را گوشه ذهنتان به خاطر بسپرید.

آدرس: استان مازندران، بابلسر، خیابان طالقانی

ساعت فعالیت: 8 صبح تا 10:30 شب

مجتمع تجاری پرشیا

مجتمع تجاری پرشیا
عکس از سروناز طهیرچی

در مسیر بابلسر و در امتداد جاده فریدون‌کنار، مراکز خرید متعددی وجود دارد. مجتمع تجاری پرشیا یکی از مراکز خرید مدرن و شناخته‌شده در بابلسر است. در این مجتمع فروشگاه‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید بیشتر کالاهایی که دوست دارید مثل لباس، ظروف خانه و آشپزخانه، اسباب‌بازی، پوشاک، مبل، فرش، لوازم برقی و … را تهیه کنید. قیمت اجناس در این مجتمع نسبت به مجتمع تجاری اروپا کمی پایین‌تر است و همین موضوع باعث شده که مسافران و گردشگران زیادی به این مرکز خرید بروند.

مجتمع تجاری پرشیا پارکینگ اختصاصی دارد و اگر آخر هفته‌ها و ایام تعطیل به آنجا نروید، به‌احتمال زیاد می‌توانید خودروی خود را در آن پارک کنید. از دیگر دلایل شلوغی این مجتمع تجاری، کافی‌شاپ فضای باز، رستوران، مرکز بازی کودکان و فاصله کم این مجتمع با شهربازی آلپ است.

آدرس: استان مازندران، بابلسر، جاده بابلسر-فریدوکنار، روبروی خیابان ورودی کنار دریا

ساعت فعالیت: شنبه و یکشنبه 12 ظهر تا 11 شب. دوشنبه، سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه 10:30 صبح تا 12 شب. جمعه‌ها 10 صبح تا 12:30 شب.

مجتمع تجاری اکسین

مجتمع تجاری اکسین
عکس از احسان امیری

اگر از جاده هراز به بابلسر بروید، در مسیر رسیدن به این شهر و قبل از آمل، محال است مجتمع تجاری اکسین توجهتان را جلب نکند. یکی از مواردی که این مجتمع تجاری را با سایر مراکز خرید این منطقه متمایز می‌کند، معماری منحصربه‌فرد آن است.

در این مجتمع تجاری فروشگاه‌های مختلفی وجود دارد که در آن‌ها انواع پوشاک مردانه و زنانه، لوازم خانه و آشپزخانه، لوازم‌آرایشی و بهداشتی، فرش و مبلمان و … به فروش می‌رسند.

هایپر مارکت و فروشگاه‌های عرضه‌کننده میوه و سبزی، آجیل و خشکبار، تنقلات و … هم در این مجتمع وجود دارد که می‌توانید مایحتاج سفر به بابلسر را از آن‌ها خریداری کنید.

آدرس: استان مازندران، جاده هراز، قبل از آمل، هلومسر

ساعت فعالیت: 10 صبح تا 11 شب

بازار روز بابلسر

بازار روز بابلسر
عکس از نیکی نیک

نوبتی هم باشد، نوبت معرفی بازار سنتی یا بازار روز بابلسر است. این بازار از همان مدل بازارهایی است که یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرهای شمالی به حساب می‌آید.

وقتی وارد این بازار می‌شوید غرفه‌های رنگارنگی را می‌بینید که ترشی‌های مختلف، سیرترشی، سبزی‌های محلی، انواع مختلف زیتون‌پرورده، میوه و سبزیجات، لواشک، آلوچه، کلوچه و … را در کنار سوغاتی‌ها و بعضی صنایع‌دستی بابلسر می‌فروشند. برای اینکه جذابیت گشت‌وگذار در این بازار را بیشتر حس کنید به مسیر زیر فکر کنید:

بعد از مدت‌ها انتظار بالاخره روز سفر رسیده است، خیالتان راحت است ویلای موردنظرتان را اجاره کردید و در آن امکان آشپزی دارید، به بابلسر می‌رسید، کمی خستگی راه را از تنتان به در می‌کنید، بعد به بازار روز می‌روید، تعدادی ماهی، سیرترشی و سبزی محلی می‌گیرید، به ویلا برمی‌گردید و کنار کلی شوخی و خنده با همسفرانتان یک وعده سبزی‌پلو با ماهی تازه نوش جان می‌کنید. بازار روز نقطه عطف این مسیر است که هم فال است و هم تماشا، یعنی هم می‌توانید از گشت‌وگذار در فضای سنتی آن لذت ببرید هم خوراکی‌های خوشمزه بخرید.

آدرس: استان مازندران، بابلسر، خیابان شهید رجایی، بین خیابان طالقانی 5 و خیابان شهید رجایی

ساعت فعالیت: شنبه تا جمعه 7 صبح تا 10 شب

فروشگاه خانواده برتر

فروشگاه خانواده برتر
عکس از امیررضا مطیعی

تا حدود 20 سال پیش یکی از بخش‌های جذاب سفر به شهرهای شمالی و بابلسر، رد شدن از کنار فروشگاه‌های پشت سر همی بود که سوغاتی‌های شمال مثل ترشی، کلوچه، وسایل حصیری و چوبی، وسایل شن‌بازی، تیوپ شنا و… را می‌فروختند.

در سال‌های اخیر به‌جز این مدل فروشگاه‌ها، مراکز خریدی که مدرن‌تر هستند هم اضافه شده است. این مراکز خرید با اینکه وسعت زیادی ندارند؛ اما اجناس خود را با کیفیت و قیمت مناسب عرضه می‌کنند و به همین خاطر پرطرفدار هستند.

فروشگاه خانواده برتر، فروشگاهی است که تعداد مغازه‌های آن زیاد نیست اما نه‌تنها بین مسافران بلکه بین اهالی بابلسر هم محبوب است. در این فروشگاه می‌توانید انواع لباس برای همه اعضای خانواده، وسایل تزئینی، ظروف چوبی، محصولات حصیری، ظروف دم آوری قهوه، کیف، کفش، اسباب‌بازی و … را با قیمت مناسبی تهیه کنید. فروشگاه خانواده برتر به خاطر تخفیف‌های خوبی که در بیشتر ایام سال و به‌خصوص تعطیلات برای اجناس خود در نظر می‌گیرد، از فروشگاه‌های دیگر شلوغ‌تر است.

آدرس: استان مازندران، بابلسر، روبروی خزر شهر شمالی، جنب درب دریاسر

ساعت فعالیت: شنبه تا جمعه 9:30 صبح تا 12 شب

مجتمع تجاری نگین دریا کنار

مجتمع تجاری نگین دریا کنار
عکس از علی زاکعی

مجتمع تجاری نگین دریا کنار یکی دیگر از مراکز خرید تقریبا مدرن است که در شهر بابلسر قرار دارد. در این مجتمع تجاری می‌توانید انواع کیف، کفش، لباس‌های زنانه و مردانه، لوازم تزئینی، محصولات آرایشی و بهداشتی و … را تهیه کنید. در مجتمع تجاری نگین دریاکنار تعداد کمی فروشگاه از برندهای معروف وجود دارد؛ پس انتظار یک خرید لوکس را نداشته باشید؛ اما به گفته مسافران و گردشگران می‌توانید در فروشگاه‌های دیگر محصولاتی با کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنید.

در این مجتمع تجاری دوطبقه، فودکورت و کافی‌شاپ هم وجود دارد که برای صرف یک وعده غذا یا نوش جان کردن یک نوشیدنی گرم یا سرد مناسب است.

آدرس: استان مازندران، بابلسر، روبروی خزر شهر شمالی، جنب درب دریاسر

ساعت فعالیت: همه روزهای هفته از 9:30 صبح تا 12 شب

مجتمع تجاری سیتی سنتر صالح

مجتمع تجاری سیتی سنتر صالح
عکس از آرین اخوان

خیلی طبیعی است که در سفر به هر شهری، همه همسفران دوست نداشته باشند به مراکز خرید بروند. برای اینکه هماهنگی و همراهی در سفر به بابلسر زیر سوال نرود و کسانی که دوست دارند خرید کنند بتوانند با کسانی که اهل تفریح هستند  در یک مکان سر کنند، مجتمع تجاری سیتی سنتر صالح گزینه ایده آلی است.

فروشگاه‌هایی که در این مجتمع هستند مثل اکثر مراکز خرید، انواع لباس، کیف، کفش و … را می‌فروشند؛ اما یکی از مواردی که باعث تفاوت مجتمع تجاری سیتی سنتر صالح با سایر مراکز خرید شده است، باشگاه بیلیارد و بولینگ آن است. تصور کنید که به این مجتمع رفته‌اید و بعد از گشت‌وگذار احساس می‌کنید نیاز به تفریحی دارید که حسابی هیجان‌زده‌تان کند. کافی است از خدمات تفریحی این مجتمع استفاده کنید تا لذت سفر به بابلسر و گشت‌وگذار در مراکز خرید را به بیشترین حد خود برسانید.

آدرس: استان مازندران، بابلسر، نرسیده به دریا کنار

ساعت فعالیت: شنبه تا جمعه 9 صبح تا 10 شب

فروشگاه زنجیره‌ای ایران کتان

فروشگاه زنجیره‌ای ایران کتان
عکس از فیروز امینی

یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای معروف در ایران، فروشگاه ایران کتان است. این برند در اکثر نقاط کشور شعبه دارد و شعبه بابلسر آن‌هم طرفداران زیادی دارد. در این فروشگاه انواع لباس مثل پیراهن، شلوار، لباس‌خواب و مایو برای همه اعضای خانواده در کنار اکسسوری‌های مختلف مثل عینک، کلاه، زیورآلات و … به فروش می‌رسد.

در سفر به بابلسر اگر لباسی را فراموش کرده‌اید همراهتان بیاورید یا می‌خواهید لباس جدیدی بخرید، فروشگاه ایران کتان بابلسر یکی از گزینه‌های پیش روی شما است.

آدرس: استان مازندران، بابلسر، روبروی شهرک دریا کنار

ساعت فعالیت: هرروز هفته از 10 صبح تا 10 شب

مرکز خرید بزرگمهر

مرکز خرید بزرگمهر
عکس از سایت داتیس

مرکز خرید بزرگمهر در بابلسر از آن مدل پاساژهایی است که همه افراد خانواده می‌توانند در آن سرگرم شوند. زمین بازی برای کودکان، باشگاه ورزشی و تفریحی مثل باشگاه تیراندازی در کنار فروشگاه‌های مرسومی که کالاهای رایج مثل پوشاک، اسباب‌بازی، کیف، کفش، لوازم خانه و آشپزخانه، مبل و … را می‌فروشند در مرکز خرید بزرگمهر وجود دارد.

در این مجتمع رستوران و کافی‌شاپ هم وجود دارد و اگر دوست داشتید می‌توانید برای تکمیل تفریح و گشت‌وگذار به آن‌ها سر بزنید. فضای جلوی این مرکز خرید هم به اندازه‌ای است که اگر آخر هفته و ایام تعطیل نباشد، نیازی نیست نگران جای پارک خودرو باشید.

آدرس: استان مازندران، بابلسر، پاسداران، بین پاسداران 35 و میدان معلم

ساعت فعالیت: شنبه تا جمعه، 8 صبح تا 6 بعدازظهر

مجتمع تجاری رویال مال

مجتمع تجاری رویال مال
عکس از فرزاد کوکب‌زاده

در شهری مثل بابلسر با این ‌همه مسافر و توریست، جای تعجب ندارد که تعداد زیادی مراکز خرید مدرن و لوکس وجود داشته باشد. مجتمع تجاری رویال مال یکی دیگر از مراکز خرید شناخته‌شده و شیک بابلسر است.

البته موضوع مهمی که در مورد این مجتمع وجود دارد این است که هنوز تعداد زیادی از واحدهای آن خالی هستند. اما قرار است در زمان بهره‌برداری کامل از این مجتمع، گردشگران بتوانند اکثر کالاهایی که نیاز دارند (از لوازم‌آرایشی و بهداشتی گرفته تا پوشاک و کالای خانه) را پیدا کنند.

آدرس: استان مازندران، بابلسر، کیلومتر 4 جاده بابلسر-فریدون کنار، روبروی شهرک دریاکنار

ساعت فعالیت: شنبه تا جمعه از 8 صبح تا 8 شب.

سخن آخر

در این مقاله درمورد مراکز خرید بابلسر خواندید. شهری توریستی که سالانه پذیرای مسافران و گردشگران زیادی است. اگر همه جوانب سفر را بررسی کرده‌اید و فقط اجاره اقامتگاه مانده است، نگران نباشید. اتاقک مثل همیشه کنار شما است تا مهم‌ترین دغدغه شما در مسافرت یعنی اجاره ویلا و سوئیت در بابلسر را برطرف کند. کافی است وارد سایت شوید و از بین تعداد زیاد واحدهای اقامتی در این شهر هرکدام که با سلیقه، بودجه و زمان سفر شما هماهنگی بیشتری دارد را انتخاب کنید.

4.9/5 - (22 امتیاز)

اتاقک

مسعود تاجیک

مسعود هستم، شیفته نوشتن، ادبیات و سینما. تولید محتوا برای من یک لذت دوجانبه دارد، هم روح خودم را جلا می‌دهد و هم باعث می‌شود حس مفید بودن داشتi باشم. این‌که نوشته من بتواند جواب سؤالات کسی را بدهد یا او را از سردرگمی نجات دهد، لذت وصف‌ناپذیری است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام
    شما در مورد همه دیدنیهای بابلسربخوبی توضیح دادید ولی در مورد رستوران و هتل میزبان صحبتی نکردید
    با تشکر از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *