تجربه سفررامسرسواحل

معرفی کامل سواحل شمال ایران | سفری آرامش‌بخش به سواحل دریای خزر

همیشه وسعت و شکوه دریا مرا به وجد آورده است. تماشای دریایی با انتهای نامعلوم که نمی‌دانیم در اعماق آن چه رمزهایی نهفته، تجربه‌ای جذاب و باورنکردنی برایم به‌شمار می‌رود. قدم زدن در سواحلی که آفتاب درخشان روی آن‌ها تابیده و بازتاب آن روی آب دریا منظره‌ای دیدنی ایجاد کرده، همراه با حال‌وهوایی آرامش‌بخش و باورنکردنی، زیبایی عمیقی دارند که نادیده گرفتن آن تقریبا غیرممکن است. گوش سپردن به امواجی که به ساحل می‌آیند و صدایی آرام‌بخش ایجاد می‌کنند، در حالی که پرتوهای خورشید روی شن‌ها می‌تابند، برای هرکسی آرامش‌بخش خواهد بود. به نظر من وسعت دریا همیشه نشان‌دهنده‌ی قدرت طبیعت است. ترکیب رنگ‌های پرجنب‌وجوش دریا و آسمان، تضاد زیبایی را با شن‌های قهوه‌ای رنگ ساحل ایجاد می‌کنند.

همه‌ی این‌ها از دلایلی هستند که سالانه افراد زیادی به سواحل سفر می‌کنند تا با تماشای این خلقت شگفت‌انگیز خداوند، به جان خود آرامش ببخشند و از استرس و درگیری‌های ذهنی خود رهایی یابند. به همین دلیل در این مقاله، لیستی از سواحل شمال ایران آماده کرده‌ام تا با یکدیگر گشتی در سواحل شمال ایران بزنیم، از وسعت دریا شگفت‌زده شویم و به صدای امواج دریا گوش بسپاریم. بیایید از سواحل گیلان شروع کنیم.

ساحل چمخاله، گیلان

ساحل چمخاله

به محض ورود به ساحل چمخاله، آب درخشان دریا از نمای دور جلوی چشمانتان برق خواهد زد، به‌خصوص اگر ساعتی به آن سفر کنید که خورشید هنوز در آسمان باشد. بازتاب پرتوهای نور خورشید در آب دریا به همراه صدای دلنشین امواج، تمام خستگی و استرس را از روحتان دور خواهند کرد. هنگامی که روی صدف‌های این ساحل قدم می‌گذارید، حسی دلنشین و لذت‌بخش را تجربه خواهید کرد که شاید تا ابد در ذهنتان باقی بماند؛ همچنین رنگ سفید این صدف‌ها چشم‌اندازی جذاب و دیدنی در این ساحل ایجاد کرده‌اند. سفر به این ساحل می‌تواند برای کودکانتان هم اوقاتی خوش فراهم کند، چراکه آن‌ها می‌توانند از شن‌بازی و آب‌بازی در ساحل لذت ببرند و به دلیل امکانات فراوان این ساحل، به هیچ وجه احساس نگرانی برای فرزندان خود نخواهید داشت.

ساحل چمخاله در واقع یکی از مجهزترین سواحل کشور به‌شمار می‌رود که اگر خود یا کودکتان نیازی به سرویس بهداشتی یا شیر آب پیدا کردید، به‌راحتی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. همچنین آلاچیق‌هایی در این منطقه قرار دارند که سرپناهی دنج برای فرار از نور شدید خورشید در گرمای تابستان به‌شمار می‌روند. تصور کنید در این آلاچیق‌ها بساط پیک‌نیک را پهن کرده و درحال درست کردن جوجه کباب در کنار خانواده خود هستید. پس از پختن کباب آن را برمیدارید و مادامی که درحال تماشای امواج دریا و گوش دادن به صدای آن هستید، آن را نوش جان می‌کنید. همه‌ی این‌ها را می‌توانید در سواحل زیبای چمخاله تجربه کنید. اگر دوست دارید در زمانی خلوت به این ساحل سفر کنید، بهتر است اوایل پاییز و اواخر زمستان را انتخاب کنید، زیرا در بهار و تابستان این ساحل کمی شلوغ است.

مسیر دسترسی به ساحل چمخاله: شهرستان لنگرود، 10 کیلومتر بعد از مسیر جاده چمخاله، بعد از پل بزرگ چمخاله به سمت راست

ساحل چابکسر، گیلان

ساحل چابکسر

ساحل چابکسر جایی است که آرامش واقعی را در آن پیدا خواهید کرد، چراکه این ساحل دستخوش تغییرات شهری نشده و ساخت‌وساز زیادی در اطراف آن صورت نگرفته است. یکی از دلایلی که من این ساحل را خیلی دوست دارم، نزدیکی آن به کوه‌های جنگلی است و همین باعث ایجاد مناظر چشمگیر و دوست‌داشتنی شده که تماشای آن حال‌وهوای تازه‌ای به روح می‌بخشد. تصور کنید صبح در یک چادر مسافرتی از خواب بیدار می‌شوید، زیپ چادر را باز می‌کنید و با صحنه‌ای شگفت‌انگیز از دریا مواجه می‌شوید. صحنه‌ای که تا چشم کار می‌کند آبی رنگ است و موج‌های آن به آرامی روی یکدیگر حرکت می‌کنند و روحتان را جلا می‌دهند؛ همچنین پرندگان ماهی‌خوار سفید رنگ بر فراز دریا بال می‌زنند و صحنه‌ای رویایی خلق می‌کنند. همه‌ی این‌ها به این دلیل است که ساحل چابکسر مکانی دنج برای برپا کردن کمپ و چادر زدن به‌شمار می‌رود. هنگام شب می‌توانید یک آتش کوچک روشن کنید و از گپ‌وگفت با دوستانتان، هنگامی که دور آتش نشسته‌اید لذت ببرید و در همین حین به صدای دلنواز دریا گوش کنید. این ساحل امکاناتی مانند سرویس بهداشتی و محل پارک خودرو نیز دارد که سفری راحت‌تر برایتان رقم می‌زند.

مسیر دسترسی به ساحل چابکسر: شرقی‌ترین بخش استان گیلان، 5 کیلومتری شهر رامسر

c

اجاره ویلا چابکسر کیفیت تضمینی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

ساحل بندر انزلی، گیلانساحل بندر انزلی

بازی در زمین مخصوص والیبال و فوتبال، خرید کردن از مراکز خرید منطقه آزاد انزلی، استفاده از تمامی تفریحات و بازی‌های آبی، خوردن یک وعده‌ی غذایی خوشمزه در کافه و رستوران، امکان استفاده از باربیکیو و آلاچیق؛ باورتان می‌شود که همه‌ی این‌ها در ساحل بندر انزلی امکان‌پذیر است؟ بله، درست شنیدید! بندر انزلی که یکی از وسیع‌ترین بندرهای ایران به‌شمار می‌رود، در غرب استان گیلان واقع شده و یکی از بزرگ‌ترین و پرامکانات‌ترین سواحل ایران را به خود اختصاص داده است.

من هرماه به این ساحل سفر می‌کنم، پس اجازه بدهید کمی از تجربیات خودم در این منطقه برایتان بگویم. هربار که راهی بندر انزلی می‌شوم، حتی اگر قصد خرید نداشته باشم ابتدا گشتی در مراکز خرید منطقه آزاد آن می‌زنم، چراکه حال‌وهوای سرزنده‌ی آن را بسیار دوست دارم. معمولا پس از گشت‌وگذار در مراکز خرید، خورشید کم کم غروب می‌کند و من برای تماشای غروب خورشید در لب ساحل، تنها با طی چند قدم خودم را به ساحل می‌رسانم. در این زمان، رنگ آسمان آبی این منطقه با رنگ‌های زرد و نارنجی حاصل از غروب خورشید ترکیب شده‌اند و سایه رنگ‌های خود را در آب دریا بازتاب کرده‌اند. در این هنگام تشخیص مرز بین دریا و آسمان کار سختی است، گویی که آن‌ها همه باهم یکی شده‌اند. پس از تماشای این صحنه‌های شگفت‌انگیز، مردم را درحال قایق‌سواری و انجام دیگر بازی‌های آبی تماشا می‌کنم و از شادی آن‌ها لذت می‌برم؛ همچنین کودکانی که لب ساحل نشسته‌اند و با استفاده از شن، قلعه‌های زیبا می‌سازند. موج‌شکنی در ساحل بندر انزلی وجود دارد که می‌توان روی آن قدم زد، به طوری که وقتی به انتهای آن می‌رسید، از هر طرف می‌توانید دریا را زیر پایتان ببینید و گویی در وسط آن قرار گرفته‌اید. اینجا بهترین مکان برای ثبت کردن عکس‌های خارق‌العاده است. درضمن، لازم است بدانید که این ساحل پلاژ مخصوص برای بانوان و آقایان هم دارد. موتور چهارچرخ، قایق سواری، جت اسکی، اسب سواری، والیبال و فوتبال ساحلی از دیگر تفریحاتی هستند که می‌توانید در این منطقه تجربه کنید.

مسیر دسترسی به ساحل انزلی: بندر انزلی، جاده انزلی-کیاشهر

اجاره ویلا در انزلی با کیفیت تضمینی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

ساحل خلج رامسر، مازندرانساحل خلج در مازندران

هنگامی که من به این ساحل رسیدم، آسمان تاریک شده بود و فکر نمی‌کردم که یک ساحل در شب بتواند تا این حد سرزنده و جذاب باشد. ساحل خلج رامسر وسعت زیادی داشت و هرطرف آن را که نگاه می‌کردم شامل بازارچه، رستوران‌های متعدد، کافه‌ها و هزاران امکانات دیگر بود. این ساحل خود یک جاذبه‌ی دیدنی جدا به حساب می‌آمد که باید ساعات زیادی را در آن می‌گذراندیم. ازدحام مردم در این منطقه زیاد بود و همه‌ی آن‌ها شاد و درحال پایکوبی بودند، گویی تمام استرس‌های زندگی خود را به فراموشی سپرده بودند و فقط در همان لحظه زندگی می‌کردند. این باعث شد من هم استرس‌ها و دغدغه‌هایم را فراموش کنم و لحظاتی شاد را کنار خانواده بگذرانم.

ابتدا لب ساحل رفتیم و تصاویر شگفت‌انگیزی ثبت کردیم. تکه‌های سنگی بزرگ که شبیه توپ گرد بودند، در نزدیکی ساحل قرار داشتند که صدای برخورد امواج دریا با آن‌ها شگفت‌انگیز بود. پس از آن سری به بازارچه‌های دهکده ساحلی خلج رامسر زدیم، اما راستش را بخواهید به دلیل بالا بودن قیمت اجناس، چیز خاصی نخریدیم و فقط جنس‌های رنگارنگ را تماشا کردیم و لذت بردیم. کافه‌های زیادی در این منطقه وجود داشتند که در آن هوای گرم خوردن یک بستنی خوشمزه بسیار چسبید و جانمان را تازه کرد. همگی حسابی گرسنه بودیم و آنقدر تنوع رستوران‌ها در این منطقه زیاد بود که انتخاب را سخت کرده بود و حسابی گیج شده بودیم. در آخر خودمان را به یک وعده‌ی غذایی خوشمزه در یک رستوران در ساحل خلج رامسر میهمان کردیم و از تماشای موسیقی زنده در این رستوران حسابی لذت بردیم. من به شخصه از سفر به این منطقه لذت بردم، به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنم هنگام سفر به استان مازندران، حتما ساعاتی را در این منطقه بگذرانید.

مسیر دسترسی به ساحل خلج رامسر: مازندران، رامسر، جنب هتل خلج، ساحل خلج رامسر

اجاره ویلا رامسر با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

ساحل متل قو، مازندرانساحل متل قو

خورشید از افق طلوع می‌کند و آب دریا با نور درخشان خورشید می‌درخشد. امواج به آرامی به ساحل برخورد می‌کنند، آب به رنگ آبی یاقوت است و ماسه یک رنگ طلایی زیبا را نشان می‌دهد. مرغ‌های دریایی در آسمان اوج می‌گیرند و صدایشان در سراسر ساحل طنین‌انداز می‌شود. شن‌ها پر از صدف‌ها و سنگ‌های رنگارنگ است، گویی دریا تمام گنجینه‌های خود را بیرون ریخته و به رخ می‌کشد. ساحل متل قو جایی است که می‌توانید آرامش را به روح خود ببخشید و برای لحظاتی تمامی دغدغه‌های خود را دور بریزید. این‌ها لذت‌هایی هستند که می‌توانید با سفر به ساحل خلج رامسر در روز تجربه کنید؛ اما شب آن نیز چیز دیگریست.

ساحل متل قو مازندران نقش بزرگی در جذب توریست به این شهر داشته، زیرا مسافران علاوه‌بر تماشای مناظر شگفت‌انگیز این ساحل، از امکانات بی‌شمار آن از جمله مراکز خرید استفاده می‌کنند. شما می‌توانید پس از بازدید از این ساحل به مراکز خرید آن بروید و برای خود یا عزیزانتان سوغاتی‌های متنوع و رنگارنگ بخرید. پیشنهاد می‌کنم پس از آن کمی به خود هیجان بدهید تا خاطره‌ی سفرتان ماندگارتر شود. البته مثل من سربه‌هوا نباشید! هنگامی که من به این ساحل سفر کردم، دلم حسابی هیجان می‌خواست و فرصت را مناسب دانستم که سوار موتور چهارچرخ شوم؛ اما مادامی که موتورسواری می‌کردم، حواسم به زیبایی‌های بی‌نظیر دریا پرت شد و درحالی که از خوردن باد به صورتم، موتورسواری و تماشای دریا لذت می‌بردم، ناگهان با مانعی برخورد کردم و علاوه‌بر اینکه خودم از روی موتور افتادم، موتور هم روی من افتاد! برای همین پیشنهاد می‌کنم اگر درحال لذت بردن از تفریحات هیجان‌انگیز هستید، حواستان را حسابی جمع کنید و غرق تماشای دریا نشوید. این ساحل طیف وسیعی از تفریحات دریایی دارد و برای عاشقان هیجان و بازی‌های آبی بسیار مناسب است. این امکانات شامل قایق سواری، پاراسل، جت اسکی، والیبال و فوتبال ساحلی هستند که با رعایت نکات ایمنی از آن‌ها حسابی لذت خواهید برد.

مسیر دسترسی به ساحل متل قو: جاده چلوس، مسیر چالوس به سلمان‌شهر

اجاره ویلا متل قو با تضمین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

ساحل نور، مازندرانساحل نور

ساحل نور یک مقصد ایده‌آل و خیره‌کننده است که در استان مازندران قرار دارد. این ساحل آرام با آب‌های شفاف، شن‌های قهوه‌ای و پوشش گیاهی سرسبز که در آن طرف دریا قرار گرفته‌اند، بازدیدکنندگان را از دور و نزدیک به خود جلب می‌کند. ساحل نور یک فرصت ایده‌آل برای گذراندن یک روز آفتابی، یک پیاده‌روی عصرانه یا استراحت و مدیتیشن است. غروب‌های باورنکردنی، آسمان را در سایه‌های درخشان قرمز، نارنجی و صورتی رنگ می‌کنند، درحالی که صدای امواج آب در ساحل می‌پیچند و با ماسه‌ها برخورد می‌کنند. ساحل نور مکانی عالی برای فعالیت‌های مختلف ازجمله پیاده‌روی، اسب‌سواری، قایق‌سواری و … است. چه به دنبال مکانی برای والیبال ساحلی یا زمانی برای استراحت در زیر نور آفتاب باشید، بازدید از این ساحل برایتان لذت‌بخش خواهد بود. رستوران‌ها و کافه‌های محلی زیادی با غذاهای دریایی تازه و لذیذ در این ساحل از شما پذیرایی خواهند کرد. ساحل نور یک مقصد رویایی است، مکانی که واقعا می‌توانید از شلوغی زندگی روزمره فرار کنید. ساحل نور با مناظر زیبا و غروب‌های خیره‌کننده مکان مناسبی برای گذراندن تعطیلاتی آرامش‌بخش است.

طول خط ساحلی نور حدود 23 کیلومتر است و به دلیل داشتن امکانات بی‌شمار یکی از بهترین سواحل مازندران به‌شمار می‌رود. خبر خوش برای عاشقان شنا این است ساحل نور، طرح شنای امن برای بانوان و آقایان ایجاد کرده است؛ بنابراین می‌توانید از شنا کردن در دل دریای خزر لذت ببرید. تفریحات و بازی‌های دریایی، سرویس بهداشتی، آلاچیق و … نیز از دیگر امکانات این ساحل هستند.

مسیر دسترسی به ساحل نور: مازندران، شهرستان نور، خیابان پاسداران، ساحل نور

اجاره ویلا در نور با قیمت عالی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

سخن پایانی

امیدوارم از سفر به سواحل دریای خزر با من لذت برده باشید. سواحل دریای خزر بسیار جذاب و متنوع هستند، به‌طوری که با سفر به آن می‌توانید از تماشای طلوع و غروب آفتاب و ترکیب رنگ‌های شگفت‌انگیز در آسمان لذت ببرید. همچنین به صدای آرامش‌بخش پرندگان و امواج دریا گوش بسپارید و به تماشای وسعت آب‌های خلیج فارس که تا دوردست‌ها ادامه دارند، بنشینید. این یک هدیه به چشم‌ها، گوش‌ها و ذهن شما خواهد بود. از پیاده‌روی در کنار ساحل گرفته تا اسب‌سواری و بازی‌های آبی، همه را می‌توانید در سواحل شمال ایران تجربه کنید. پس چرا تعطیلات بعدی خود را به بازدید از این شگفتی‌های خلقت تبدیل نکنید؟ فقط فراموش نکنید که هنگام سفر در تابستان، کرم ضدآفتاب به همراه داشته باشید، زیرا این سواحل ممکن است حسابی پوست شما را بسوزانند. برای اجاره ویلا در سفر خود نیز می‌توانید روی اتاقک حساب کنید.

4.8/5 - (5 امتیاز)

اتاقک

گلناز قمیان

گلناز هستم، ماجراجو، عاشق سفر و طراحی لباس. سعی می‌کنم با نوشته‌هام بهتون کمک کنم بهتر سفر کنین و بهتر لباس بپوشین.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. گردشگران مواظب گردن خودتون باشین .حتما دور گردنتونو با میل گرد فیکس کنین .اگر نه گردنتون میشکنن

  2. شمال مردم خيلي خوبي داره ولي در كنارش ادماي بي انصافي هم داره ولي مردم جنوب فوق العادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *