تجربه سفررستوران‌گردی

معرفی 10 تا از بهترین رستوران‌های سهیلیه

بهشت گمشده‌ای به نام سهیلیه در فاصله کمی از پایتخت و استان البرز وجود دارد. منطقه‌ای خوش آب‌وهوا که در اکثر روزهای سال و به‌خصوص بهار و تابستان، انتخاب خوبی برای ساکنین شهرهای اطراف است تا از شلوغی شهرشان یا یکنواختی زندگی به آن پناه ببرند. در این منطقه ویلاها و سوئیت‌های متنوعی وجود دارند که می‌توانید با اجاره آن‌ها، چندروزی از زندگی در فضایی با آب‌وهوای مطبوع و باغ‌هایی چشم‌نواز لذت ببرید؛ آن‌هم بدون اینکه مسافت زیادی را طی کنید. بعد از اجاره اقامتگاه و بررسی آب‌وهوا، شناخت بهترین رستوران‌های مقصد برای تکمیل یک سفر خاطره‌انگیز اهمیت زیادی دارد.

اگر تصمیم گرفته‌اید برای یک آخر هفته یا چند روزی تعطیلی به سهیلیه سفر کنید، به خواندن این مقاله ادامه دهید تا با شناخت رستوران‌های سهیلیه و اجاره اقامتگاه‌ها یک تیر و دو نشان زده باشید و با خیال راحت برای بخش‌های بعدی سفر برنامه‌ریزی کنید.

برای مطالعه بیشتر مقاله سهیلیه کجاست را مطالعه کنید.

رستوران‌های سهیلیه

اگر برایتان سؤال است که سهیلیه کجاست؟ بگذارید به معروف‌ترین همسایه آن یعنی روستای کردان که احتمالا نامش را زیاد شنیده‌اید اشاره کنیم. سهیلیه در استان البرز قرار دارد. جاده سهیلیه شاهراهی است که روستاهایی با طبیعت زیبا و آب‌وهوای مطبوع را به یکدیگر وصل می‌کند.

روستای رامجین، روستای کردان و منطقه چهارباغ تنها چند نمونه از این روستاها هستند. بهترین مسیر برای رسیدن به سهیلیه هم از استان تهران و هم از استان البرز، خروجی کردان در آزادراه کرج-قزوین است. در طول این مسیر که حدود 10 تا 15 دقیقه زمان می‌برد، رستوران‌های مختلفی پیش روی شما قرار دارد که در ادامه 10 مورد از این رستوران‌ها را معرفی می‌کنیم.

رستوران سنتی باغ ارم

رستوران سنتی باغ ارم
عکس از پژمان عطایی

همان‌طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم روستای کردان یکی از همسایه‌های معروف منطقه سهیلیه است که حدود 10 دقیقه با آن فاصله دارد. اگر تصمیم گرفتید کمی از سهیلیه دورتر شوید و تا انتهای جاده کردان بروید، می‌توانید به رستوران سنتی باغ ارم بروید و یک وعده غذای سنتی نوش جان کنید. فضای داخلی این رستوران با آلاچیق‌های مجزا طراحی شده و می‌توانید با حفظ حریم شخصی یک وعده کباب یا جوجه‌کباب نوش جان کنید. فضای این رستوران برای دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی هم مناسب است. تا ساعت 11 شب فرصت دارید خودتان را به رستوران باغ ارم برسانید.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

آدرس از سمت استان البرز: اتوبان تهران-کرج، پل شهدای کردان، خروجی کردان، شهرک کردان، کیلومتر 4 جاده برغان، دوراهی آغشت، سیاهکران

آدرس از سمت استان تهران: اتوبان تهران-کرج، آزادراه کرج-قزوین، خروجی کردان، شهرک کردان، کیلومتر 4 جاده برغان، دوراهی آغشت، سیاهکران

شماره تماس: 44693350-026

محدوده قیمت: متوسط تا نسبتا گران

رستوران دهکده ورزشی چهار باغ

رستوران دهکده ورزشی چهار باغ

با اجاره ویلا در سهیلیه، می‌توانید به مناطق دیدنی و رستوران‌های متنوعی در فاصله نه‌چندان دور دسترسی داشته باشید. دهکده ورزشی چهار باغ در منطقه چهار باغ قرار دارد و یکی از مکان‌های معروف این محدوده است که علاوه‌بر امکانات رفاهی مختلف، می‌توانید از رستوران و کافه آن هم استفاده کنید.

رستوران این مجموعه انتخاب مناسبی برای کسانی است که دوست دارند یک وعده غذای سنتی یا فرنگی را در محیطی لوکس با فضایی مدرن میل کنند. رستوران این مجموعه یک گزینه مناسب برای دورهمی‌های خانوادگی و برگزاری مراسم خاص است. در بوفه این مجموعه هم می‌توانید انواع قهوه، چای و دسر را نوش جان کنید. البته فاصله این مجموعه با سهیلیه کمی بیشتر از رستوران‌های دیگر است اما ارزش چند لیتر بنزین سوزاندن را دارد.

آدرس از سمت استان البرز: اتوبان کرج-قزوین، پل کردان، چهار باغ، مجموعه دهکده گردشگری چهار باغ

آدرس از سمت استان تهران: اتوبان تهران-کرج، آزادراه کرج قزوین، خروجی کردان، چهار باغ، مجموعه دهکده گردشگری چهار باغ

شماره تماس: 44373531-026

محدوده قیمت: لوکس و گران

اجاره ویلا سهیلیه کاملا تمیز
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

رستوران سنتی آلما

رستوران سنتی آلما

اگر دوست دارید در فضایی سنتی و با حال‌وهوایی خاطره‌انگیز غذا بخورید و زیاد هم رانندگی نکنید، رستوران سنتی آلما گزینه مناسبی است. همانطور که از نامش پیداست، منوی این رستوران شامل انواع غذاهای ایرانی مانند انواع خوراک و خورش، مرصع‌پلو، ماهی و … می‌شود. توصیه می‌کنیم در کنار نوش جان کردن غذا، حواستان به جزئیات دکوراسیون اطراف و کاشی‌کاری‌های آبی هم باشد و حتما یک عکس یادگاری بگیرید. این رستوران تا ساعت 10 شب میزبان مسافران و گردشگران است.

آدرس از سمت استان البرز: اتوبان تهران-کرج، پل شهدای کردان، خروجی کردان، بلوار شهدای کردان، نبش خیابان چناران

آدرس از سمت استان تهران: اتوبان تهران-کرج، آزادراه کرج-قزوین، خروجی کردان، بلوار شهدای کردان، نبش خیابان چناران

شماره تماس: 44333715-026

محدوده قیمت: نسبتا گران

رستوران چناران

رستوران چناران
عکس از نیره بهمندار

رستوران چناران یکی دیگر از رستوران‌های معروف در منطقه سهیلیه و شهرک کردان است. یکی از دلایل شهرت این رستوران بین مسافران و گردشگران، فضای داخلی آن است. شما می‌توانید از بخشی از این رستوران که به شکل باغ طراحی شده استفاده کنید و در حال صرف یک وعده غذای سنتی مانند خوراک جوجه یا چلوکباب، به صدای آبی که از رودخانه می‌آید گوش کنید.

ساعت کاری این رستوران در اعیاد و تعطیلات متفاوت است و بهتر است قبل از اینکه تصمیم بگیرید به این رستوران بروید، با آن‌ها تماس بگیرید؛ اما به طور کلی این رستوران از 9 صبح تا 12 شب باز است.

آدرس از سمت استان البرز: اتوبان تهران-کرج، پل شهدای کردان، خروجی کردان، شهرک کردان، دوراهی آغشت

آدرس از سمت استان تهران: اتوبان تهران-کرج، آزادراه کرج-قزوین، خروجی کردان، شهرک کردان، دوراهی آغشت

شماره تماس: 44693919-026

محدوده قیمت: نسبتا گران

رستوران مشایخی

رستوران مشایخی

رستوران مشایخی یکی از رستوران‌های مدرن و نسبتا لوکس است که در بلوار شهدای کردان قرار دارد. این رستوران با منوی کامل خود، هم طرفداران غذاهای سنتی و هم طرفداران غذاهای فست‌فودی را راضی نگه می‌دارد. اگر زمانی که به سهیلیه رفتید آب‌وهوا خوب بود، می‌توانید در بخش روف گاردن این رستوران وعده غذایی خود را نوش جان کنید.

منوی رستوران مشایخی شامل انواع غذاهای سنتی مانند کباب، خورش، ماهی و چلوهای مختلف، در کنار غذاهای فست فودی مانند پیتزا و پاستا می‌شود. یکی از مزیت‌های رستوران مشایخی این است که می‌توانید برای وعده صبحانه هم روی آن حساب کنید؛ چون انواع صبحانه ایرانی، انگلیسی، نیمرو و … را در منوی خود دارد.

به‌جز ایام تعطیل، این رستوران در سایر روزهای سال از 6 صبح تا 12 شب باز است. با این حال توصیه می‌کنیم در سفر به سهیلیه یا هر شهر دیگری، قبل از رفتن به رستوران موردنظرتان حتما با آن‌ها تماس بگیرید تا از سرویس‌دهی و ساعت کاری آن‌ها مطلع شوید.

آدرس از سمت استان البرز: اتوبان تهران-کرج، پل شهدای کردان، خروجی کردان، بلوار شهدای کردان، بعد از بانک صادرات

آدرس از سمت استان تهران: اتوبان تهران-کرج، آزادراه کرج-قزوین، خروجی کردان، بلوار شهدای کردان، بعد از بانک صادرات

شماره تماس: 44334510-026

محدوده قیمت: نسبتا گران

آشکده کوهپایه

آشکده کوهپایه
عکس از ارسلان دشت بین

وقتی به منطقه‌ای خوش آب‌وهوا مثل سهیلیه سفر می‌کنید و هوا هم کمی خنک است، حتما دلتان هوس یک کاسه آش می‌کند. درست است که می‌توانید در ویلا یا سوئیتی که اجاره کردید با توجه به امکاناتش آشپزی کنید؛ اما دیگر درست کردن آش کمی زمان می‌گیرد. حالا وقت این است که به یک آشکده بروید و در کنار برطرف کردن هوستان، یک وعده آش نوش جان کنید.

آشکده کوهپایه یکی از رستوران‌های معروف در بلوار شهدای کردان است. رستورانی که فضایی ساده و خودمانی دارد و می‌توانید از میز و صندلی‌هایی که بیرون رستوران گذاشته ‌شده‌اند هم استفاده کنید. این آشکده از ساعت 11 صبح تا 11 شب آماده میزبانی از شما است. نوش جانتان! جای تیم اتاقک را هم خالی کنید.

آدرس از سمت استان البرز: اتوبان تهران-کرج، پل شهدای کردان، خروجی کردان، بلوار شهدای کردان، قبل از کلانتری

آدرس از سمت استان تهران: اتوبان تهران-کرج، آزادراه کرج-قزوین، خروجی کردان، بلوار شهدای کردان، قبل از کلانتری

شماره تماس: 09125685231

محدوده قیمت: مناسب و مقرون‌به‌صرفه

رستوران کردان

رستوران کردان سهیلیه

رستوران کردان یکی از رستوران‌های معروفی است که در راه رسیدن به سهیلیه و با فاصله کمی از جاده آن، قرار دارد. آب‌وهوای منطقه سهیلیه به شکلی است که آدم ناخواسته هوس یک وعده چلوکباب یا جوجه‌کباب می‌کند. اگر دلتان می‌خواهد در محیطی که با آلاچیق‌های چوبی تزئین شده و در فضایی مانند باغ یک وعده ناهار یا شام میل کنید، رستوران کردان انتخاب خوبی است و تا ساعت 12 شب باز است.

در اطراف این رستوران هم یک آبمیوه‌فروشی و بستنی‌فروشی قرار دارد که می‌توانید بعد از صرف غذا خود و همسفرانتان را به صرف یک دسر مثلا آب انار یا بستنی شکلاتی مهمان کنید.

آدرس از سمت استان البرز: اتوبان تهران-کرج، پل شهدای کردان، خروجی کردان، بلوار شهدای کردان

آدرس از سمت استان تهران: اتوبان تهران-کرج، آزادراه کرج-قزوین، خروجی کردان، بلوار شهدای کردان

شماره تماس: 44333979-026

محدوده قیمت: نسبتا گران

رستوران سمایی

رستوران سمایی
عکس از شایان سمایی

فضای رستوران‌ها و دکوراسیون آن‌ها در منطقه سهیلیه متفاوت است. بعضی از آن‌ها به شکل باغ رستوران هستند و 2 فضای سرپوشیده و باز دارند، بعضی فقط فضای سرپوشیده اما مدرن و لوکس دارند و بعضی دیگر رستوران‌هایی هستند که محیطی صمیمی دارند و چندان لوکس و مدرن نیستند.

رستوران سمایی یکی از رستوران‌های مدرن و نسبتا لوکس در سهیلیه است که می‌توانید در بلوار شهدای کردان آن را پیدا کنید. در منوی این رستوران انواع غذاهای سنتی ایرانی مثل کباب و جوجه‌کباب، خوراک و غذاهای فرنگی مانند استیک وجود دارد. این رستوران تا ساعت 10:30 شب باز است و اگر آب‌وهوا خوب بود می‌توانید بعد از صرف یک وعده ناهار یا شام، برای هضم بهتر غذا کمی در بلوار قدم بزنید.

آدرس از سمت استان البرز: اتوبان تهران-کرج، پل شهدای کردان، خروجی کردان، بلوار شهدای کردان

آدرس از سمت استان تهران: اتوبان تهران-کرج، آزادراه کرج-قزوین، خروجی کردان، بلوار شهدای کردان

شماره تماس: 44333470-026

محدوده قیمت: نسبتا گران

دیزی سرا و طباخی چهارفصل

دیزی سرا و طباخی چهارفصل

اگر در سهیلیه ویلا اجاره کردید و ناگهان احساس کردید دلتان دیزی می‌خواهد اما حوصله آشپزی ندارید، نگران نباشید. کافی است مثل اکثر رستوران‌های این منطقه کمی رانندگی کنید و خودتان را به بلوار شهدای کردان برسانید.

دیزی سرا و طباخی چهارفصل، یک رستوران با دکوراسیونی سنتی و معمولی است که منوی آن شامل دیزی، املت، نیمرو و انواع پیش‌غذا مثل ترشی، زیتون، سبزی و … می‌شود. توصیه می‌کنیم بعد از صرف یک وعده دیزی یا املت و نیمرو، یک فنجان چای تازه هم نوش جان کنید.

دیزی سرای چهارفصل مثل اکثر طباخی‌های دیگر در ساعات بین روز تعطیل است؛ ولی عصرها از ساعت 6 عصر می‌توانید به این رستوران بروید.

آدرس از سمت استان البرز: اتوبان تهران-کرج، پل شهدای کردان، خروجی کردان، بلوار شهدای کردان

آدرس از سمت استان تهران: اتوبان تهران-کرج، آزادراه کرج-قزوین، خروجی کردان، بلوار شهدای کردان

شماره تماس: 09122773743

محدوده قیمت: مناسب و مقرون‌به‌صرفه

باغ رستوران تخت جمشید

باغ رستوران تخت جمشید
عکس از فروز داوود زاده

یکی از معروف‌ترین رستوران‌ها در سهیلیه که معمولا هیچ‌وقت بدون مشتری نیست، باغ رستوران تخت جمشید است. یکی از دلایل معروف بودن این رستوران بین مسافران و اهالی سهیلیه، کباب‌های خوش‌طعم و باکیفیت و فضای داخلی آن است. همین موضوع باعث شده است که این رستوران همیشه تعدادی مشتری ثابت داشته باشد که حتی هنگام سفر به شهرهای دیگر، در آزادراه کرج قزوین وارد خروجی سهیلیه می‌شوند و یک وعده غذا در این رستوران میل می‌کنند.

منوی این رستوران شامل انواع غذاهای سنتی مانند کباب، خورش، چلو ماهی و پیش‌غذاهایی مانند زیتون‌پرورده، ماست و خیار و سالاد می‌شود. در رستوران تخت جمشید می‌توانید هم از فضای داخلی آن برای سرو غذا استفاده کنید هم به بخش بیرونی بروید و از تخت‌هایی که برای سرو غذا فراهم شده استفاده کنید. این رستوران تا ساعت ۱۱:۴۵ شب باز است.

آدرس از سمت استان البرز: اتوبان تهران-کرج، پل شهدای کردان، خروجی کردان، جاده سهیلیه، آغچه حصار

آدرس از سمت استان تهران: اتوبان تهران-کرج، آزادراه کرج-قزوین، خروجی کردان، جاده سهیلیه، آغچه حصار

شماره تماس: 44583797-026

محدوده قیمت: نسبتا گران

شماره تماس: 09198022087

محدوده قیمت: متوسط تا نسبتا گران

 




     

    سخن آخر

    در این مقاله شما را با 10 تا از بهترین رستوران‌هایی آشنا کردیم که می‌توانید در سفر به سهیلیه به آن‌ها سر بزنید. برای رسیدن به سهیلیه کافی است وارد خروجی کردان شوید تا بعد از طی مسافت کوتاهی به جاده اصلی سهیلیه برسید. حالا که با رستوران‌های این بهشت گمشده در نزدیکی تهران آشنا شدید، کافی است نگاهی به تقویم بیندازید. برای اولین تعطیلی پیش رو برنامه‌ریزی کنید تا به سهیلیه سفر کنید. گروه اتاقک هم مثل همیشه همراه شما است تا برای اجاره ویلا و سوئیت نگرانی نداشته باشید.

    Rate this post

    اتاقک

    مسعود تاجیک

    مسعود هستم، شیفته نوشتن، ادبیات و سینما. تولید محتوا برای من یک لذت دوجانبه دارد، هم روح خودم را جلا می‌دهد و هم باعث می‌شود حس مفید بودن داشتi باشم. این‌که نوشته من بتواند جواب سؤالات کسی را بدهد یا او را از سردرگمی نجات دهد، لذت وصف‌ناپذیری است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *