شهرهابهترین زمان سفر

بهترین زمان سفر به ماسال | اقیانوس تماشایی ابر

در غرب گیلان و در حد فاصل میان دریا، جنگل و کوه، شهر سرسبز و دیدنی ماسال قرار گرفته است. همین نزدیکی و قرار گرفتن در کنار کوه باعث شده نام ماسال که به معنی کنار کوه است بر این بهشت گمشده ایران نهاده شود. این شهر به‌واسطه برخورداری از مواهب و منابع طبیعی و ییلاقات و جنگل‌های انبوه و سرسبز همچون نگینی درخشان در غرب استان گیلان می‌درخشد.

ماسال شهری چهار فصل با زیبایی‌های وصف‌ناپذیر است که در دامنه کوه‌های تالش واقع شده و رودخانه همیشه در جریان خالکابی نیز از این کوه سرازیر می‌شود که بر قابلیت‌های این شهر افزوده است. زیبایی‌های ماسال در هر فصلی جلوه خاص خودشان را دارند؛ بنابراین بهترین زمان سفر به ماسال به هدف، علایق و بودجه‌ای که برای سفر در نظر گرفته‌اید بستگی دارد.

با این حال، به طور کلی ازنظر آب‌وهوایی ماسال در اواسط فصل تابستان دارای آب‌وهوای گرم و شرجی و در فصل زمستان نیز آب‌وهوای آن سرد و کوهستانی است. از این رو، بهترین زمان سفر به این شهر فصل بهار و اوایل پاییز است؛ اما اگر می‌خواهید در دیگر فصول سال راهی ماسال شوید باید اطلاعات کاملی درباره بهترین زمان سفر به این شهر داشته باشید تا بتوانید از تمام لحظات سفرتان لذت ببرید. ما در این مقاله از اتاقک می‌خواهیم سفر به ماسال را در تمام فصول سال بررسی کنیم تا انتخاب بهتری داشته باشید. با ما همراه باشید.

سفر به ماسال در فصل بهار

سفر به ماسال در فصل بهار
عکاس: Reza Sina

با آغاز فصل بهار و تعطیلات نوروزی جاده‌ها و شهرهای شمالی نیز مملو از گردشگران و مسافران می‌شود. بسیاری از افراد برای اینکه شاهد طراوت و تازگی طبیعت و تولد دوباره زمین باشند شهر ماسال را برای سفر خود انتخاب می‌کنند. بهار بهترین زمان برای سفر به ماسال است به‌خصوص برای کسانی که عاشق طبیعت و طبیعت‌گردی هستند. در این فصل درختان و غنچه‌های گل‌ها شکوفه باز می‌کنند و هوا مطبوع و دلپذیر می‌شود پس می‌توانید با خیالی آسوده از طبیعت زیبای ماسال لذت ببرید.

ماسال در بهار به شهری زیبا و رؤیایی تبدیل می‌شود و با زیبایی‌های بی‌نظیر و حیرت‌انگیزش هر انسانی را به تحسین وا می‌دارد. یکی از ویژگی‌ها و مناظر دیدنی که در ماسال به‌ویژه در ییلاقات و ارتفاعات این شهر می‌توانید ببینند منظره اقیانوس ابر است. شانس دیدن این صحنه رؤیایی و کوه‌ها و درختان پوشیده شده در انبوهی از ابر و مه در فصل بهار بسیار زیاد است.

اگر فصل بهار را برای سفر به ماسال انتخاب کرده‌اید بهتر است اردیبهشت ماه که هوا کم کم گرم شده و برف کوه‌ها نیز آب می‌شود، راهی این شهر شوید. جنگل ریزه‌مندان، روستای اولسبلنگاه و غار بزرگ آویشو ازجمله جاذبه‌های دیدنی ماسال است که در سفرتان به این شهر از بازدید آن‌ها غافل نشوید.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی
اجاره ویلا ماسال با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

سفر به ماسال در فصل تابستان

سفر به ماسال در فصل تابستان
عکاس: Mohammadreza Yaghoubi Shavaki

برای کسانی که تحمل هوای سرد را ندارند نیمه اول سال به‌ویژه تابستان زمان خوبی برای سفر است. ماسال نیز در شش ماه اول سال بسیار باصفا و دیدنی می‌شود. به‌خصوص روستاها و ییلاقات این شهر که در کنار جاذبه‌های دیدنی، دارای آب‌وهوای خنکی هستند و برای گذراندن گرمای تابستان مکان خوبی به شمار می‌روند. البته اواسط تابستان هوای ماسال نیز همانند دیگر شهرهای شمال گرم و شرجی می‌شود؛ اما اگر گرما و جمعیت زیاد تابستان را در نظر نگیریم تابستان به ویژه شهریور ماه بهترین زمان برای سفر به ماسال و پناه آوردن به خنکای اطراف این شهر است. ماسال در تابستان بهترین و سرسبزترین منظره را در اختیار شما قرار می‌دهد.

در این فصل می‌توانید کارها و تفریحات مختلفی را در این شهر انجام دهید. از گشت‌وگذار در شهر گرفته تا طبیعت‌گردی در اطراف و کوهنوردی در روزهای گرم و طولانی تابستان تنها بخشی از کارهایی است که می‌توانید در طول سفرتان به ماسال انجام دهید.

اگر تابستان را برای سفر به ماسال انتخاب کردید حتما سری به ییلاق خندیله دشت بزنید. این ییلاق در بین کوه‌های مرتفع محصور شده و دارای مناظر سرسبز و شگفت‌انگیزی است و گشت‌وگذار در هوای خنک و دلچسب آن در گرمای تابستان بسیار لذت‌بخش است.

آبشارهای ماسال نیز در تابستان بسیار دیدنی و محسور کننده هستند. تعداد آبشارها در ماسال به‌قدری زیاد است که از این شهر به‌عنوان شهر آبشارها نیز یاد می‌شود. آبشار تولی نسا، آبشار رامینه و آبشار ویوز ازجمله آبشارهای معروف و پرطرفدار ماسال هستند.

برای اجاره ویلا ماسال می‌توانید از سایت اتاقک کمک بگیرید.

اجاره ویلا شمال
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

سفر به ماسال در فصل پاییز

سفر به ماسال در فصل پاییز
عکاس: Mohammadreza Yaghoubi Shavaki

بعد از فصل بهار دومین فصل مناسب برای سفر به ماسال، فصل پاییز به‌خصوص اوایل این فصل است. در پاییز هوا رفته رفته سرد می‌شود و طبیعت ماسال در پاییز با درختان هزار رنگش جلوه‌ای دیگر از خود را نمایش می‌گذارد. رفتن به ییلاقات و تماشای درختان هزار رنگ سر به فلک کشیده، جنگل‌های باران خورده، استشمام خاک نم‌زده و بوی باران و راه رفتن در خنکای جنگل و مه غلیظی که صورت را نوازش می‌کند، تجربه سفری لذت‌بخش را برای عاشقان طبیعت به ارمغان خواهد آورد.

در پاییز اگر به جنگل‌ها و ییلاقات مرتفع ماسال رفتید می‌توانید پدیده رؤیایی دریای ابر را نیز از نزدیک نظاره‌گر باشید. هوای ماسال در پاییز سرد می‌شود؛ اما تماشای طبیعت بی‌نظیر و درختان هزار رنگ ماسال ارزش این سرما را دارد.

پاییز برای علاقه‌مندان به تاریخ نیز زمان مناسبی برای بازدید از اماکن تاریخی و باستانی ماسال است. ماسال یکی از شهرهای تاریخی کشور به شمار می‌رود و به واسطه همین قدمت دورودرازش از چندین آثار تاریخی و باستانی در کنار طبیعت بکر و ییلاقات فراوانش بهره می‌برد. منطقه باستانی اسبه ریسه، محوطه باستانی ماسوله خونی و مشهد میرزا، قلعه کول و غیره ازجمله اماکن تاریخی ماسال هستند که بازدید از آن‌ها برای تاریخ دوستان بسیار جذاب خواهد بود.

سفر به ماسال در فصل زمستان

سفر به ماسال در فصل زمستان
عکاس: Mohammadreza Yaghoubi Shavaki

طبیعت یکدست سفید پوش ماسال نیز به اندازه دیگر فصول سال زیبا و تماشایی است. با سپری شدن روزهای پایانی پاییز زمستان نیز کم کم روی خوش را در ماسال نشان می‌دهد. تعداد گردشگران ماسال در این فصل کاهش می‌یابد. علت این امر نیز آب‌وهوای سرد این شهر است.

زمستان‌های ماسال به دلیل موقعیت جغرافیایی این شهر و قرار گرفتن در ارتفاعات بسیار سرد و خطرناک است؛ اما اگر می‌خواهید طبیعت زیبای ماسال این بام زیبای گیلان را در زمستان و در کنار اجاق‌های کلبه‌ها و دود شومینه‌ها تماشا کنید حتماً با خود تجهیزات لازم و لباس گرم به همراه داشته باشید. به طور کلی با توجه به اینکه ماسال یکی از شهرهای کوهپایه‌ای شمال به شمار می‌رود دارای آب‌وهوای سردی در زمستان است؛ بنابراین اگر تحمل هوای سرد را ندارید پاییز و زمستان برای سفر به ماسال زمان مناسبی نیست.

اجاره کلبه جنگلی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

هزینه سفر به ماسال در چه فصلی پایین است؟

هزینه سفر به ماسال در چه فصلی پایین است
عکاس: Javad Zinati

ماسال به علت موقعیت جغرافیایی خود و قرار گرفتن در همسایگی شهرهای شمالی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متنوعی برخوردار است. بسیاری از گردشگران و طبیعت دوستان در سفر به ماسال به دنبال راهی هستند که در کنار لذت بردن از مکان‌های دیدنی بتوانند هزینه سفر خود را نیز کاهش دهند. از این رو انتخاب فصل‌هایی که تعداد مسافران کاهش می‌باید می‌تواند تا حدودی در کاهش هزینه‌های سفر نیز به شما کمک کند.

به طور کلی اگر به دنبال سفر کم‌هزینه‌تر، اقتصادی‌تر و خلوت‌تری به ماسال هستید، زمان‌هایی را که تقاضا کمتر و تعطیلات رسمی نیست را انتخاب کنید. اوایل پاییز و ماه مهر بهترین زمان سفر به ماسال است در این فصل با بازگشایی مدارس شهر خلوت‌تر شده و در نتیجه هزینه‌ها نیز کاهش می‌یابد. در بهار خصوصاً ایام نوروز و یا در زمان تعطیلات رسمی که حجم بیشتری از مسافران به ماسال می‌روند هزینه‌های اقامت و گشت‌وگذار نیز در شهر افزایش می‌یابد.

سخن آخر

ماسال یکی از شهرهای کوهپایه‌ای و سرسبز گیلان است که به دلیل داشتن جاذبه‌های گردشگری و امکانات تفریحی فراوان به یکی از قطبهای گردشگری در ایران تبدیل شده است. این خطه سرسبز شمالی کشور علاوه‌بر جاذبه‌های دیدنی، امکانت رفاهی متعددی نظیر کلبه‌های چوبی و جنگلی، اقامت‌های بومگردی و ویلاهای متنوعی را نیز برای گردشگران فراهم کرده تا اقامت دلچسبی را در سفر به این شهر کوچک اما پرآوازه تجربه کنند.

اگر می‌خواهید به ماسال سفر کنید و از نزدیک طبیعت دلنشین و نشاط بخشی آن را لمس کنید بهتر است قبل از سفر اقامتگاه خود را رزرو کنید تا با خیال آسوده راهی ماسال شوید. اتاقک شما را در یافتن مقصد مورد نظرتان و رزرو اقامتگاه یاری می‌کند.

سؤالات متداول درباره ماسال

آب‌وهوای ماسال در بهار چگونه است؟

در این فصل هوا بسیار مطبوع و دلپذیر، آمیخته با ابر و مه است. همچنین در اردیبهشت ماه هوا کم کم رو به گرمی می‌رود.

بهترین زمان سفر به ماسال کی است؟

فصل بهار به ویژه اردیبهشت و خردادماه تا اوایل پاییز

آیا اوایل پاییز برای سفر به ماسال مناسب است؟

بله، اوایل فصل پاییز، مهر ماه زمان مناسبی برای تفریح و سفر کردن به ماسال است.

چگونه هزینه‌های سفر به ماسال را کاهش دهیم؟

برای رفتن به ماسال به زمان و فصل آن توجه کنید. می‌توانید زمان‌هایی که تعطیلات رسمی نیست و مدرسه‌ها باز شده‌اند سفر خود را شروع کنید؛ زیرا در این ایام به طور قابل توجهی هزینه‌هایتان کاهش می‌یابد.

4.5/5 - (2 امتیاز)

اتاقک

سلوا طاحونی

سلوا هستم، پر انرژی، برونگرا و عاشق یادگیری، از نوشتن مقالات جدید لذت می‌برم و می‌توانم چیزهای جدیدی برای گفتن داشته باشم. محتوا خلق می‌کنم تا همه بتوانند سریعتر به چیزی که می خواهند دسترسی پیدا کنند.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. اینقدر قیمت کرایه خونه ها بالا هست،که آدم بیخیال گردش می کنه،آخه شبی ۱۵۰۰۰۰۰۰چخبره

  2. شهرهای شمالی کشور زیباست شکی نیست.. اما برخورد زشت از جهات مختلف با مسافران و گران فروشی و از طرفی بی کفایتی بعضی از مسولان و مدیران شهری یواش یواش داره داره چهره این ۳ استان شمالی را از بین میبره… همه جا مدیون شهدا هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *