چه جوری سفر برم؟برنامه سفر

برنامه سفر ۴ روزه به طالقان | طبیعت بکر و سرسبز نزدیک تهران

طالقان شهری واقع در استان البرز با فاصله‌ای ۱۳۳ کیلومتری از شمال غربی تهران و ۹۰ کیلومتری از شهر کرج است. طالقان طبیعتی بکر و سرسبز به همراه اماکن دیدنی فراوان دارد؛ به همین دلیل به منطقه‌ای گردشگری تبدیل شده و افراد بسیاری در روزهای مختلف سال به طالقان سفر می‌کنند. ما را همراهی کنید تا در ادامه به برنامه سفر به طالقان در چهار روز بپردازیم.

برای آشنایی بیشتر مقاله جاهای دیدنی طالقان را مطالعه کنید.

راه دسترسی به شهر طالقان

بهترین وسیله برای سفر به طالقان ماشین شخصی‌ست. برای دسترسی به شهرستان طالقان و جاذبه‌های گردشگری آن سه مسیر عمده وجود دارد. مسیر اول از طریق یکی از خروجی‌های آزادراه تهران-قزوین است که به روستاهای پایین طالقان می‌رسد و با عبور از آن‌ها می‌توان به مرکز طالقان رسید. مسیر دوم نیز از طریق یکی از خروجی‌های آزاد راه کرج-قزوین بین شهر آبیک و نیروگاه شهید رجایی است. به عنوان راه سوم هم می‌توان جاده ساخته‌ شده از شهر جدید هشتگرد به طالقان را در نظر گرفت که مستقیما به مرکز طالقان می‌رسد.

یک آلاچیق کوچک در کنار دریاچه ای که از یک طرف به دست و از یک طرف به کوه منتهی میشود

روز اول سفر به طالقان

طالقان بالغ بر 86 روستا را شامل می‌شود که هر کدام از آن‌ها جاذبه‌های خود را دارند، به همین دلیل برنامه‌های متنوع و فراوانی را می‌توان برای سفر و گشت‌وگذار در طالقان انتخاب کرد. در ادامه برنامه‌ای برای سفر به طالقان را خدمتتان ارائه خواهیم کرد. برای آغاز سفر بهتر است یکی از خانه‌های ویلایی در طالقان را اجاره کنید که در طول سفر در آنجا مستقر شوید. برای اجاره ویلا و سوئیت‌ها می‌توانید از طریق سایت اتاقک، خانه‌های موجود در طالقان را مشاهده کنید و با توجه به سلیقه و بودجه‌تان برای سفر، به صورت آنلاین و به راحتی مکان مورد نظر را رزرو کنید.

سد و دریاچه طالقان

دریاچه پشت سد طالقان

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

برای آغاز سفرتان در روز اول می‌توانید به بازدید از دریاچه طالقان بروید.  این روز را به همراه خانواده به صورت پیک نیک بگذرانید؛ همچنین مواد غذایی مورد نیاز برای صبحانه و نهار را از قبل تهیه کنید تا ضمن لذت بردن از مناظر زیبای طبیعی، صبحانه و ناهار را هم همان‌جا میل کنید.

  • هزینه ورودی: رایگان

اقامت در ویلا‌های طالقان

سپس در ادامه روز به محل اقامتتان مراجعه کرده و از مناطق زیبای اطراف لذت ببرید. طالقان ویلاها و اقامتگاه‌ها متنوع دارد و سلایق مختلف را پوشش می‌دهد. با اجاره ویلای استخردار یا ویلاباغ در این منطقه می‌توانید از طبیعت طالقان لذت ببرید.

روز دوم سفر به طالقان

روز دوم ابتدا به گشت‌وگذار در روستای زیبای اورازان بپردازید و جاذبه‌های فراوان طبیعی و تاریخی آن را ببینید،  سپس به روستای گوران بروید و در مسیر بین اورازان و گوران هم مناظر بی‌بدیل و زیبا را تماشا کنید. البته اگر به روستاگردی علاقه ندارید می‌توانید در کوچه پس کوچه‌های طالقان به همراه خانواده لذت ببرید.

روستای اورازان

روستای کوهپایه ای اورازان

روستای زیبای اورازان، که در گذشته به آب‌ریزان هم مشهور بوده، محل تولد جلال آل احمد، نویسنده فقید و معروف ایرانی است. چشمه‌ها و آبشارهای بسیار زیادی برای دیدن در روستای اورازان وجود دارد که صحنه‌های بکری در طبیعت ایجاد می‌کند تا از یک سفر به اطراف تهران لذت ببرید. از جمله جاهای دیدنی اورازان می‌توان به آبشار حیاط، آبشار خشکه چال، ابشار سیاه بند، تپه‌ای با قدمت چهار هزار سال و باغ‌های پرشمار گردو اشاره کرد. در این روستا به همراه خانواده می‌توانید پیک‌نیک کنید و از هوای مطبوع روستا لذت ببرید.

  • هزینه ورودی: رایگان | فاصله تا مقصد بعدی: حدود ۱۰ کیلومتر، ۲۲ دقیقه با خودروی شخصی

روستای گوران

منطقه دربند روستای گوران

مقصد بعدی روستای گوران خواهد بود که در فاصله ۱۰ کیلومتری از طالقان واقع شده است. یکی از جاذبه‌های این روستا، دربند گوران نام دارد که بین روستاهای اورازان و گوران قرار دارد. در مسیر رسیدن به این جاذبه درختان زیادی وجود دارد که منظره خاصی را پدید می‌آورند.

  • هزینه ورودی: رایگان

روز سوم سفر به طالقان

برای روز سوم می‌توانید صبح را در اقامتگاه از هوای مطبوع طالقان لذت ببرید. اگر خسته نیستید و از طبیعت‌گردی لذت می‌برید، در بهار و تابستان روستاهای اطراف طالقان بسیار زیبا می‌شوند. می‌توانید به این روستا نیز سر بزنید.

روستای گلیرد

ویلایی کوچک در روستای گلیرد

مقصد اول در روز سوم، روستای گلیرد است. این روستا علاوه بر طبیعتی زیبا، خانه تاریخی آیت الله طالقانی را نیز درخود نگاه داشته است. این خانه تاریخی قدمتی بالغ بر ۱۵۰ سال دارد. به دلیل این باغ‌های بزرگ و فراوان روستا، معابر روستای گلیرد به شکل کوچه باغی ساخته شده‌اند. از جمله مهم‌ترین محصولات روستای گلیرد، گیلاس، آلبالو و گردو هستند که می‌توانید به عنوان سوغاتی خریداری کنید.

  • هزینه ورودی: رایگان | فاصله تا مقصد بعدی:حدود ۱۱ کیلومتر، ۲۷دقیقه با ماشین

روستای کرکبود

رودخانه ی میان روستای کرکبود

روستای کرکبود محل رویش درختانی بلند و سر به فلک کشیده است. علاوه بر درختان و باغ‌های زیبا، در این روستای آبشاری زیبا به نام آبشار کرکبود وجود دارد. کودکان می‌توانند در حوضچه‌های آبشار آب‌تنی کنند. می‌توانید ناهار را در کنار آبشار و طبیعت زیبای آن میل کنید. همچنین روستا چشمه‌ها آب‌معدنی دیگری نیز دارد که اگر مایل باشید می‌توانید به آن‌ها نیز سر بزنید.

  • هزینه ورودی: رایگان

روز چهارم در سفر طالقان

روز آخر سفر می‌تواند به استراحت در ویلا و اقامتگاه و بعد بازدید از چند روستا تاریخی بگذرد. از ما می‌شنوید تا ظهر در اقامتگاه‌تان از طبیعت لذت ببرید. اگر ویلای استخردار در طالقان اجاره کرده باشید، بهترین زمان برای شنا و بهره بردن از هوای شهر است.

روستای میناوند

چتر بازی در آسمان روستای میناوند

مهم‌ترین مکان دیدنی روستای میناوند، بنای تاریخی ارژنگ قلعه نام دارد. این قلعه با نام‌های دل جنگ و قلادوش نیز شناخته می‌شود. قلعه ارژنگ در میانه قرن ششم در دوره اسماعیلیان و به دستور محمد بن بزرگ امید بنا شده و یکی از سرشناس‌ترین آثار موجود در طالقان است. جای زیبای دیگر برای تماشا در روستای میناوند، غار پنجعلی است که قدمتی سه هزار ساله دارد. برای ناهار یا شام می‌توانید به باغچه رستوران نارستان در فاصله ۵ کیلومتری روستای میناوند بروید.

  • هزینه ورودی: رایگان

لوازم مورد نیاز برای سفر به طالقان

برای برنامه سفر به طالقان، اگر قصد کوهنوردی در ارتفاعات را دارید، باید لوازم و وسایل کوهنوردی را هم مهیا کنید. همچنین استفاده از کفش مناسب برای پیاده‌روی در روستاها توصیه می‌شود. لوازم شخصی مانند مسواک و خمیر دندان و لباس مناسب برای فصلی که می‌خواهید سفر کنید را هم به همراه داشته باشید. همچنین مقداری آب و مواد غذایی برای بین راه هم تهیه کنید.

سفر به طالقان

سخن آخر

اگر قصد سفر و اقامت در طالقان را دارید، می‌توانید به وبسایت یا اپلیکیشن اتاقک مراجعه کرده و با بررسی اقامتگاه‌ها و ویلاهای موجود در شهر طالقان، گزینه مناسبی را انتخاب کنید. با وجود اتاقک قادر خواهید بود با خیالی راحت، در هر شهری اقامتگاه و ویلای مورد نظر خود را رزرو کنید.

3/5 - (2 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *