تجربه سفررستوران‌گردی

رستوران های دو هزار و سه هزار شهسوار | شکم‌گردی در مسیر جنگل‌های تنکابن

از اولین روزهای دوران کودکی تا همین لحظه که در حال نوشتن این مقاله‌ هستم، همیشه عاشق جنگل بودم و درختان سر به فلک کشیده مرا بیشتر از هر چیزی در این جهان به وجد می‌آورند! شاید دلیل اینکه از شهر دود گرفته تهران به تنکابن مهاجرت کردم، همین وجود جنگل‌های دوهزار و سه‌هزار شهسوار بود.

اگر در یک جمله بخواهم جنگل‌های دوهزار و سه‌هزار را توصیف کنم باید بگویم؛ حتی در سردترین روزهای زمستان که درختان برهنه می‌شوند، هیچ لذتی با قدم زدن میان این جنگل‌های در هم تنیده برابری نمی‌کند!

اما از هر که بگذریم سخن غذا خوش‌تر است! اگر شما هم در سفرهایتان عاشق رستوران‌گردی و صرف غذاهای خوشمزه هستید، باید این مقاله را بخوانید تا با رستوران های دو هزار و سه هزار شهسوار آشنا شوید.

رستوران قلعه تنکابن

رستوران قلعه تنکابن
نمایی از رستوران قلعه تنکابن – عکاس: کامبیزجامی

اگر از مسیر قلعه‌گردن راهی جنگل‌های دوهزار و سه‌هزار شوید، اولین رستورانی که سر راه خود می‌بینید، رستوران قلعه تنکابن است. این رستوران درست شبیه یک قلعه قدیمی بر فراز بام شهر تنکابن قرار گرفته‌ و بدون شک یکی از بهترین لوکیشن‌های صرف غذا در این شهر است.

رستوران قلعه به دلیل منوی کامل غذاهای ایرانی و فرنگی، محیط لوکس، منظره شهری بی‌نظیر، موزیک زنده و پرسنل خوش‌برخورد جزء یکی از بهترین رستوران های دو هزار و سه هزار شهسوار محسوب می‌شود.

در رستوران قلعه انواع کباب‌های ایرانی، ماهی، پیتزا، ساندویج، سالاد، مخلفات شمالی و منوی کافه با بهترین کیفیت سرو می‌شود و به دلیل همین کیفیت بالا در بین کاربران شهرت دارد. رستوران قلعه دوهزار و سه‌هزار تنکابن هر روز از ساعت ۱۱ ظهر تا ۱۲ شب با وعده‌های ناهار و شام آماده پذیرایی از مهمانان است.

آدرس رستوران قلعه تنکابن: مازندران، تنکابن، قلعه‌گردن، رستوران قلعه‌

شماره تماس رستوران قلعه تنکابن: ۰۹۱۱۲۹۱۰۸۳۰

اجاره ویلا شمال
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

رستوران ترنج دوهزار

رستوران ترنج دوهزار
نمای داخلی رستوران ترنج – عکاس: علی امین

یکی دیگر از رستوران های دو هزار و سه هزار شهسوار که در مسیر جاده قرار دارد، رستوران ترنج دوهزار است. این رستوران با فضایی مدرن، غذاهای ایرانی، منظره زیبا، کیفیت مواد اولیه و سرو قلیان یکی از رستوران‌های محبوب دو هزار محسوب می‌شود.

در رستوران ترنج دوهزار انواع غذاهای ایرانی، جوجه کباب، کباب کوبیده، جوجه ترش، کباب ترش، آش محلی، مخلفات محلی و … با بهترین کیفیت سرو می‌شود.

این‌جا یکی از رستوران‌های دوهزار است که دسترسی راحتی دارد و در ابتدای جاده جنگلی دوهزار قرار گرفته و برای مردم بومی شهر تنکابن و مسافران یکی از بهترین انتخاب‌‌ها است. رستوران ترنج دوهزار هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب با وعده‌های ناهار، شام و قلیان آماده پذیرایی از مهمانان است.

آدرس رستوران ترنج دوهزار: مازندران، تنکابن، جاده دوهزار، رستوران ترنج

شماره تماس رستوران ترنج دوهزار: ۰۹۱۲۵۱۵۰۶۲۱

رستوران خان نایب دوهزار

یکی از رستوران های دو هزار که به دلیل طعم عالی غذاها و برخورد خوب پرسنل محبوبیت بالایی دارد، کافه رستوران خان نایب در مسیر جاده جنگلی دوهزار است.

کافه رستوران خان نایب دوهزار با محیطی سنتی و دنج، انواع غذاهای ایرانی مانند؛ باقالاقاتوق، مرغ ترش، کباب کوبیده، جوجه کباب، کباب ترش، چنجه، ماهی کباب، سبزی پلوبا ماهی و انواع جگرکبابی را با مخلفات معروف شمالی سرو می‌کند. کافه رستوران خان نایب دوهزار به دلیل مهمان‌نوازی پرسنل و سرو تمام وعده‌های غذایی، جز یکی از محبوب‌ترین رستوران های دو هزار و سه هزار شهسوار در بین مردم است.

رستوران خان نایب دوهزار هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب با وعده‌های صبحانه، ناهار و شام آماده خدمات‌رسانی به مشتریان و مسافران است.

آدرس رستوران خان نایب دوهزار: مازندران، تنکابن، جاده دوهزار، کافه رستوران خان نایب

شماره تماس رستوران خان نایب دوهزار: ۰۹۱۲۵۵۹۰۰۷۱

رستوران عمو امیر دوهزار

رستوران عمو امیر دوهزار
نمای داخلی و منظره رستوران عموامیر دوهزار – عکاس: زهرا سلیمی

اگر مسیر جاده دوهزار تنکابن را پیش بروید و به ارتفاعات برسید، یکی از بهترین رستوران‌های منطقه را خواهید یافت. رستوران عمو امیر دوهزار یکی از رستوران‌های دوهزار است که بهترین منظره را دارد و شما غذایتان را با بهترین منظره جنگلی دوهزار نوش‌جان می‌کنید.

رستوران عموامیر دوهزار با میزبانی عموامیر و رباب خانوم همسرش و غذاهای ایرانی خوشمزه مانند کباب کوبیده، جوجه کباب، چنجه، باقالاقاتوق، میرزاقاسمی، مرغ ترش، کباب ترش و مخلفات شمالی پذیرای مهمانان است. رستوران عموامیر دوهزار به دلیل منظره بی‌نظیر، برخورد خوب، غذاهای خوشمزه، کیفیت بالای مواد اولیه و فضای خانوادگی جزء رستوران‌های محبوب دوهزار در بین اهالی و مسافران محسوب می‌شود.

رستوران عمو امیر دوهزار هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب با انواع غذاهای ایرانی در وعده‌های ناهار و شام میزبان مسافران و مهمانان است.

آدرس رستوران عموامیر دوهزار: مازندران، تنکابن، جاده دوهزار، ارتفاعات دوهزار، رستوران عمو امیر

شماره تماس رستوران عموامیر دوهزار: ۰۹۱۱۳۹۳۱۹۷۸

رستوران دوریکا سه‌هزار

رستوران دوریکا سه‌هزار
نمایی از آلاچیق‌های چوبی رستوران دوریکا – عکاس: احمد عاشوریان

راهی جاده سه‌هزار که می‌شویم، در همان ابتدای مسیر کافه رستوران دوریکا سه‌هزار قرار دارد. این رستوران به دلیلی نزدیکی به رودخانه، آلاچیق‌های چوبی، محیط دنج جنگلی و پرسنل مهمان‌نواز و خوش برخورد، یکی از معروف‌ترین رستوران های دو هزار و سه هزار شهسوار در بین مردم به شمار می‌رود.

در رستوران دوریکا سه‌هزار انواع کباب‌های ایرانی مانند جوجه ترش، کباب کوبیده، جوجه کباب، چنجه، ماهی کباب و … به همراه مخلفات محلی با بهترین کیفیت سرو می‌شود. کافه رستوران دوریکا سه‌هزار به دلیل وجود آلاچیق‌های سرپوشیده، یکی از رستوران‌های محبوب برای جمع‌های خانوادگی و دوستانه است. کافه رستوران دوریکا سه‌هزار هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۲ بامداد با وعده‌های صبحانه، ناهار و شام میزبان مسافران و مهمانان است.

آدرس رستوران دوریکا سههزار: مازندران، تنکابن، جاده سه‌هزار، کافه رستوران دوریکا

شماره تماس رستوران دوریکا سههزار: ۰۹۳۷۸۷۷۰۵۱۰

رستوران ستاره سه‌هزار

رستوران ستاره سه‌هزار
نمایی از کباب‌های رستوران ستاره سه‌هزار – عکاس: مجید محمدی

یکی دیگر از رستوران‌های معروف در مسیر سه‌هزار، رستوران ستاره است. این رستوران به دلیل قرارگیری در مسیر جنگلی و محیطی دنج، جزء رستوران‌های پرطرفدار محسوب می‌شود. در رستوران ستاره سه‌هزار انواع کباب‌های شمالی مانند جوجه کباب، کباب کوبیده، کباب ترش، جوجه ترش، ماهی کباب و … همراه با کته‌های ایرانی خوشمزه و مخلفات محلی سرو می‌شود.

رستوران ستاره سه‌هزار محیط تمیز، پرسنل خوش برخورد و منظره جنگلی زیبایی دارد؛ بنابراین برای مسافران و و جمع‌های خانوادگی یک رستوران ایده‌آل است.

رستوران ستاره سه‌هزار هر روز از ساعت ۷ صبح تا ۱۰ شب با وعده‌های صبحانه، ناهار و شام میزبان مسافران و مهمانان است.

آدرس رستوران ستاره سههزار: مازندران، تنکابن، جاده سه‌هزار، رستوران ستاره سه‌هزار

شماره تماس رستوران ستاره سههزار: ۰۹۳۷۷۷۵۶۴۸۲

 




     

    سخن آخر

    بدون اغراق یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر سفری، رستوران‌گردی و صرف غذاهای خوشمزه محلی است. اما در شهر تنکابن یا همان شهسوار مردم بیشتر به کباب علاقه دارند؛ بنابراین بهترین کباب‌های شمالی را در رستوران های دوهزار و سه‌هزار می‌توانید نوش‌جان کنید. البته نگران نباشید در مسیر جاده دوهزار و سه‌هزار کافه‌های مدرن با غذاهای فرنگی نیز وجود دارند و شما اگر به کباب علاقه ندارید، می‌توانید به کافه‌ها و فست‌فودهای مسیر سر بزنید.

    سوالات متداول

    آیا در جاده دوهزار و سه‌هزار اقامتگاه هست؟

    جاده جنگلی دوهزار و سه‌هزار یکی از توریستی‌ترین مناطق تنکابن است و به همین دلیل اقامتگاه‌های خوب بسیاری در این مسیر قرار دارند و شما در سایت یا اپلیکیشن اتاقک می‌توانید اقامتگاه مورد علاقه خود را رزرو کنید.

    رستوران های دو هزار و سه هزار شهسوار در ماه رمضان باز هستند؟

    به دلیلی همزمانی ماه مبارک رمضان با ایام نوروز ۱۴۰۳ رستوران های دو هزار و سه هزار شهسوار با مجوز رسمی برای مسافران خدمات‌رسانی دارند.

    بهترین زمان سفر به دوهزار و سه‌هزار چه فصلی است؟

    جنگل در تمام فصل‌ها زیباست اما قطعا یکی از بهترین فصل‌ها برای سفر به جنگل‌های دوهزار و سه‌هزار فصل بهار است.

    2.5/5 - (2 امتیاز)

    اتاقک

    فاطمه امیری

    راستش از بچگی‌ عاشق غرق شدن توی دنیای قصه‌ها و خیال‌پردازی نویسنده‌ها بودم! با اینکه دانشگاه عکاسی خوندم، اما نوشتن و تصویرسازی با کلمه‌ها همیشه برام جذاب‌تر بوده...:) برای همین الان اینجام تا جذابیت‌های گردشگری رو با کلمه به تصویر بکشم

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *