شهرها

شهسوار کجاست | نگین درخشان شمال ایران

بیایید تا با یکدیگر عازم خطه سرسبز شمال شویم و به جنگل‌های دیدنی شهسوار مازندران سفر کنیم. در این سفر مناطق دیدنی شهسوار با چشم‌اندازهای فوق‌العاده خود برایتان دلبری می‎کنند. ممکن است بپرسید شهسوار در کدام استان قرار دارد؟ این روستای سرسبز یکی جاذبه‌های گردشگری و دیدنی مازندران است. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا با یکدیگر سفری دلنشین به این منطقه بکر داشته باشیم.

شهسوار کجاست؟

روستای شهسوار از شمال به دریای خزر، از شرق به چالوس، از غرب به رامسر و از جنوب به رشته کوه‌های سرسبز البرز ختم می‌شود. شهسوار با وسعت 2140 کیلومترمربع، یکی از پرجمعیت‌ترین نواحی غرب مازندران به شمار می‌رود. زیبایی‌های شهسوار به قدری است که در روزنامه «اطلاعات» سال 1385، از آن با عنوان «نگین درخشان شمال» یاد شده است.

تاریخچه شهسوار

شهسوار در لغت به معنی شاه سوار، شوالیه یا عیار است، بسیاری از افراد، شهسوار را با نام تنکابن نیز می‌شناسند. در واقع در دوران قاجاریه نام این شهر تنکابن بوده، اما در دوران پهلوی به نام شهسوار تغییر کرده است. پس از انقلاب اسلامی دوباره نام این منطقه را تنکابن نهاده‌اند. احتمالا نام تنکابن از نام «قلعه تُنکا» گرفته شده است. «بن» به معنی پایین است و در اسامی مناطق زیادی در شمال کشور وجود دارد؛ بنابراین تنکابن می‌تواند به معنی پایین تنکا باشد.

از جمله ایل‌هایی که در زمان سلطنت شاه طهماسب اول به منطقه شهسوار کوچ کردند، می‌توان به ایل کرد و شهسواران روزکی اشاره کرد. آن‌ها برای دفاع در برابر تهاجمات، در این منطقه سکونت یافتند.

فرهنگ و آداب و رسوم مردم شهسوار

فرهنگ و آداب رسوم مردم شهسوار، تفاوت چندانی با دیگر مناطق استان مازندران ندارد. دین، زبان و آداب و رسوم مردم شهسوار به این صورت است:

  • دین: طبق اطلاعات به دست آمده از کتب مختلف، دین مردم شهسوار در اوایل قرن دوم هجری قمری، زرتشتی بوده است. با گذشت زمان و ورود سادات به منطقه طبرستان (مازندران) و همچنین سکونت آن‌ها در دامنه‌های‌ رشته کوه‌ البرز، مردم کم‌کم به مذهب شیعه روی آوردند.
  • زبان: برخی از مردم شهسوار به زبان مازندرانی و برخی دیگر به زبان گیلکی صحبت می‌کنند. زبان فارسی نیز بین مردم این منطقه رایج است.
  • آداب و رسوم: در گذشته، مردم شهسوار فرهنگ جالبی در رابطه با تعیین جنسیت فرزند داشتند. آن‌ها جنسیت فرزند را با استفاده از کله‌پاچه پیش‌بینی می‌کردند! به این صورت که پس از کشتن و موزدایی گوسفند، فک‌ بالا و پایینی گوسفند را در دو جهت مخالف می‌کشیدند تا از هم جدا شود. اگر گوشت قسمت انتهایی فک بالا حالت کشیدگی داشت، جنسیت فرزند را دختر و در غیر این صورت او را پسر پیش‌بینی می‌کردند.

شهرها و روستاهای شهسوار

تنکابن خود به سه بخش مرکزی، نشتا و خرم‌آباد تقسیم می‌شود که هرکدام از دو دهستان و یک شهر تشکیل می‌شوند. شیرود، نشتارود و خرم‌آباد سه شهر شهسوار هستند. برخی از روستاهای شهسوار مازندران را در لیست زیر ذکر کردیم:

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی
  • آبکوله‌سر بزرگ
  • آبکوله سرکوچک
  • اشکور محله
  • آقامقیم‌ محله
  • امین‌آباد
  • آهک‌چال
  • ایثارده
  • بالا اشتوج
  • بالابند
  • بالاس
  • بالاشیرود

اقتصاد شهسوار

این نگین درخشان شمال، مرکز زمین‌های کشاورزی و باغ‌های میوه است. رودخانه‌ها و چشمه‌ها آب موردنیاز برای زمین‌های کشاورزی این منطقه را تامین می‌کنند تا محصولاتی مانند برنج، جو، گندم، سبزیجات، گل‌گاوزبان و چای از این زمین‌ها برداشت شود. بسیاری از اهالی شهسوار در باغ‌های سرسبز و زیبای خود، محصولات خوشمزه‌‌ی پرتقال، نارنگی، خرمالو، کیوی، فندق، گردو و گلابی را پرورش می‌دهند که بسیاری از این محصولات به مناطق اطراف صادر می‌شود. این منطقه یکی از بزرگترین مراکز پرورش و صادرات گل‌ها و گیاهان زینتی نیز به شمار می‌رود. وجود مراکز پرورش ماهی در دوهزار، سه‌هزار و شیرود باعث شده شهسوار به قطب پرورش ماهی ایران تبدیل شود. پرورش دام نیز در این منطقه رونق دارد. موقعیت جغرافیایی، آب‌وهوای مطبوع و مناطق دیدنی شهسوار، آن را به یکی از مناطق پرگردشگر شمال تبدیل کرده است، به همین دلیل بسیاری از مردم این منطقه از طریق مشاغل مربوط به گردشگری، مانند ساخت و اجاره ویلا، فروش صنایع دستی و محصولات کشاورزی به مسافران، کسب درآمد می‌کنند. با توجه به موارد گفته شده، شهسوار یک منطقه پررونق از لحاظ اقتصادی محسوب می‌شود.

آب و هوای شهسوار

منطقه ای سر سبز با کوه و درختان و برکهشهسوار مازندران یکی از خوش آب‌و‌هواترین مناطق استان مازندران است، به‌طوری که بسیاری از گردشگران در اکثر فصول سال برای سفر به این منطقه برنامه‌ریزی می‌کنند. متوسط دمای شهسوار در زمستان حدود 21 درجه و در تابستان حدود 32 درجه سانتیگراد است. ممکن است هنگام سفر به شهسوار در تابستان، آب و هوای شرجی و در زمستان بارش‌های پی‌درپی را تجربه کنید؛ اما به طور کلی آب و هوای بسیار مطبوع و دلپذیر این نگین درخشان را نمی‌توان انکار کرد.

بهترین زمان سفر به شهسوار

اگر می‌خواهید طبیعت چشم‌نواز، مناظر مسحورکننده و آب و هوای دل‌انگیز شهسوار را تجربه کنید و این نگین درخشان شمال را در زیباترین و دیدنی‌ترین حالت خود ببینید، بهتر است در فصل بهار عازم سفر به این منطقه شوید. نیمه اول پاییز نیز شکل و شمایل زیبایی به جنگل‌های انبوه این منطقه می‌بخشد و با پوشاندن لباس‌های هزاررنگ بر تن درختان منظره‌ای رویایی به وجود می‌آورد. اگر با هوای شرجی مشکلی نداشته باشید می‌توانید در فصل تابستان به شهسوار سفر کنید. زمستان‌های شهسوار، ممکن است بارانی، برفی و یا کمی سرد باشد، اما باز هم بسیاری از گردشگران در این فصل به شهسوار سفر می‌کنند و از جاذبه‌های آن لذت می‌برند.

اجاره ویلا شهسوار پشتیبانی 24 ساعته
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

جاهای دیدنی شهسوار

مناطق دیدنی شهسوار به قدری زیاد هستند که بازدید از همه‌ی آن‌ها با یک سفر چند روزه امکان‌پذیر نیست. مناطق ییلاقی، روستاهای سرسبز با بافت سنتی، جنگل‌های انبوه و دشت‌های وسیع باعث درخشش این نگین در خطه‌ی شمالی کشورمان شده‌اند. هنگامی که به دل این جنگل‌ها، روستاها و دشت‌ها سفر می‌کنید، با چشمه‌های آب گرم، آبشارهای خروشان و رودهای جاری رو به رو خواهید شد که می‌توانید از خنکی هوای اطراف آن‌ها لذت ببرید؛ به خصوص در فصل‌های گرم که می‌توانید تنی به آب زده و لذتی فراموش نشدنی تجربه کنید. در این بخش از سفر، سری به بهترین مناطق دیدنی شهسوار می‌زنیم، پس با ما همراه شوید.

پارک جنگلی خشکه‌داران

کلبه هایی کوچک با سقف شیر.انی در میان یک جنگتپارک جنگلی خشکه‌داران اتفاقا برخلاف نامش، منطقه‌ای سرسبز و چشم‌نواز است که آوازه زیبایی آن در سراسر ایران پیچیده. طراوت طبیعت از گوشه گوشه‌ی این جنگل بیرون زده، به طوری که هنگام وارد شدن به آن تمام غم و غصه‌ی خود را فراموش خواهید کرد و به زیبایی‌های وصف‌ ناپذیر آن چشم خواهید دوخت. این منطقه حفاظت شده انواع گونه‌های گیاهی و جانوری را در خود جای داده که بسیاری از آن‌ها در حال انقراض هستند. یک موزه تاریخی طبیعی در حاشیه این پارک جنگلی ایجاد شده که که مجموعه‌ای از حیات وحش شمال ایران را به نمایش گذاشته و مورد استقبال محققان قرار گرفته است.

روستای قلعه گردن

یک حانه در میان شالیزرار و کوه های سبز روستای قلعه گردن منطقه‌ای بکر و فوق‌العاده است که به محض وارد شدن به آن، چشم شما را مجذوب زیبایی‌های خود خواهد کرد. روستای قلعه گردن به دلیل داشتن کلبه و خانه‌های کوچک روستایی و همچنین آب و هوای مطبوعی که دارد، محل مناسبی برای اقامت مسافران است. به دلیل زیبایی‌های فراوان این منطقه، به آن «بهشت کوچک شمال ایران» می‌گویند.

روستای فلکده

از مهم‌ترین دلایلی که باید از این روستا دیدن کنید، وجود آبگرم در این منطقه است که علاوه بر خاصیت درمانی، منظره‌ای چشم‌نواز دارد. هنگامی که تن خود را به این آب زده و از گرمایی که به وجودتان می‌بخشد لذت می‌برید، می‌توانید در کنار درختان سرو و کاج این منطقه که سر به فلک کشیده و در مقابل چشمانتان خودنمایی می‌کنند حس و حالی فراموش نشدنی تجربه کنید. آرامشی که آبگرم به تن و جانتان می‌بخشد و زیبایی‌هایی که فضای اطراف به چشمانتان پیشکش می‌کند، حس و حالی غیرقابل وصف است که فقط می‌توانید با سفر به این منطقه آن را تجربه کنید.

روستای گاوپشته

روستای گاوپشته یکی از روستاهای بخش خرم‌آباد شهسوار است که خانه‌های آن بیشتر از کاه‌گل و چوب ساخته شده‌اند. کاه‌گل باعث می‌شود این خانه‌ها در برابر رطوبت بالای هوا، عایق باشند و آسیبی به وسایل داخل خانه وارد نشود؛ همچنین کاه‌گلی بودن خانه‌ها باعث خنکی هوا در تابستان و گرمای خانه در فصل زمستان می‌شود.

آبشار سنگ بن چشمه

آبشاری کوچک در حال جاری شدن در یک دریاچهدر مسیر رودخانه دوهزار که در بخش جنوبی روستای شهسوار قرار دارد، پس از روستای عسل‌محله آبشاری زیبا خودنمایی می‌کند که به آن سنگ بن چشمه می‌گویند. اطراف این آبشار فوق‌العاده زیبا است و با درختان سرسبز توسکا، بلوط و افرا پوشانده شده. آب این آبشار خنک و زلال است که پیشنهاد می‌کنیم کفش‌هایتان را درآورید و از قرار گرفتن در زیر فواره‌های آن لذت ببرید.

آبشار تودارک

آبشاری در حال ریختن از صخره ای سنگی یکی دیگر از جاهای دیدنی شهسوار، آبشار تودارک واقع در روستای لشتو است که برای رسیدن به آن باید از شهسوار به سمت شیرود حرکت کنید. می‌دانید زیبایی این آبشار کجاست؟ این است که آب آن پس از پیمودن ارتفاع 10 متری، با سنگی برآمده برخورد می‌کند و سپس به طور هیجان‌انگیزی در هوا پخش می‌شود.

مجموعه آبشار کوه‌سر

آبشاری که در حال جتری شدن در میان جنگل است یکی از مناطق گردشگری مهم شهسوار، آبشارهای کوه‌سر هستند. این آبشارها در منطقه‌ای سرسبز و بکر قرار گرفته‌اند که می‌توانید هروقت گرمتان شد تنی به آب بزنید و از آب خنک و زلال آن‌ها لذت ببرید. فصل بهار بهترین زمان بازدید از این آبشارها است که زیبایی‌های اطراف آن به اوج خود می‌رسد. اگر تجهیزات کامل داشته باشید، امکان کمپ زدن در کنار این آبشارها وجود دارد.

جنگل دوهزار سه هزار

کلبه ای تنها در بالای یک کوه سر یبزحتما نام جنگل‌ها و جاده‌های دوهزار سه هزار به گوشتان خورده و حتی ممکن است رویای بازدید از این مناطق را در سر خود پرورانده باشید. جاده‌های دوهزار سه هزار از زیباترین جاده‌های جنگلی شمال ایران هستند که از دل جنگل‌های انبوه و سرسبز جنوب شهسوار عبور می‌کنند. جاده دوهزار از منطقه خرم‌آباد شهسوار آغاز شده و در ادامه به جاده سه هزار می‌رسد. آبشارهای طبیعی، چشمه‌های جوشان آب معدنی و جنگل‌های بکر و دست نخورده دوهزار سه‌ هزار، هنگام عبور از جاده‌های آن به چشم می‌خورد. بسیاری از گردشگران و عاشقان طبیعت، سالانه به بخش‌های مختلف این جنگل‌ها سفر می‌کنند و از آب و هوای مطبوع و طبیعت بکر آن نهایت لذت را می‌برند.

دشت دریاسر

الاغی در حال چریدن در مرتعی سر سبز دشت دریاسر جایی است که زیبایی‌های زمین به اوج خود می‌رسند و چشم‌اندازی فراتر از زمینی بودن پیدا می‌کنند! دشت دریاسر، یا بهتر است بگوییم بهشت دریاسر، در هر فصل از سال جلوه‌ای منحصر به فرد پیدا می‌کند. این منطقه در واقع مرز بین جنگل‌های انبوه شمال ایران و یخچال‌های طبیعی رشته کوه الموت هستند. ترکیب زیبای گلستان‌های زرد رنگ، قله‌های سر به فلک کشیده، دشت‌های وسیع سرسبز و نسیم بهشتی چیزی نیست که بتوانیم با زبان آن را وصف کنیم؛ پس بهتر است خودتان هرچه زودتر برای بازدید از این بهشت باورنکردنی عازم شوید.

پارک جنگلی چالدره

اگر می‌خواهید از جلوه‌های طبیعی جنگل با محیطی سرسبز و دوست‌داشتنی در کنار خانواده خود لذت ببرید، یک‌راست به سراغ پارک جنگلی چالدره بروید. در این مکان انواع امکانات رفاهی وجود دارند که باعث محبوبیت آن نزد بسیاری از مسافران شده است. فضای این جنگل به گونه‌ای است که شما را در یک خلسه‌ی رویایی و خیال‌انگیز غرق می‌کند.

پل چشمه کیله

پلی قدیمی و بر روی روخانه به نام گل چشمه گیل قدمت پل چشمه کیله شهسوار به دوران پهلوی اول برمی‌گردد. این پل به عنوان یکی از زیباترین پل‌های تاریخی کشور شناخته می‌شود و همچنین نماد شهسوار است. مهندسین روسی و آلمانی این پل را طراحی کرده‌اند و به دست ایرانیان ساخته شده است. در سال  1379 نام پل چشمه کیله به ثبت ملی رسیده است.

مرداب نشتارود

شالیزاری در کنار یک آب بنددر 5 کیلومتری شهسوار و مرکز نشتارود، مرداب نشتارود قرار گرفته است. این مرداب به قدری بزرگ است که تقریبا تمام کوچه‌های شمالی و جنوبی نشتارود به این مرداد منتهی می‌شوند. این مرداب محل تخم‌گذاری ماهی‌های سفید، کفال، کپور و اردک‌ماهی است. اگر علاقه به تماشای پرندگانی مانند مرغابی و خودکا دارید، در فصل زمستان از این منطقه بازدید کنید. فضای اطراف این مرداد بسیار آرام، زیبا و دل‌انگیز است.

برای آشنایی بیشتر مقاله جاهای دیدنی شهسوار را مطالعه کنید.

سوغات و صنایع دستی شهسوار

چمد عدد قالی و گلیم احتمالا تا به این جای مطلب دلتان حسابی هوای سفر به شهسوار را کرده، به همین دلیل می‌خواهیم شما را با سوغات خوشمزه و صنایع دستی زیبای این منطقه آشنا کنیم تا با دست پر از سفرتان برگردید. محصولات کشاورزی و باغداری خوشمزه‌ی این منطقه شما را وسوسه می‌کند تا مقداری از آن‌ها را تهیه کنید و با خود به خانه ببرید. همچنین صنایع دستی رنگارنگ و دوست‌داشتنی شهسوار که با زحمت و ذوق اهالی آن ساخته شده، از شما دلبری می‌کند. موارد زیر لیستی از سوغات و صنایع دستی شهسوار هستند که با تهیه آن‌ها برای عزیزان خود، آن‌ها را نیز در لذت سفرتان شریک خواهید کرد:

  • مرکبات
  • برنج
  • چای
  • ماهی
  • زیتون
  • گردو و فندوق
  • خرمالو
  • آغوزنون
  • جاجیم و گلیم
  • چادر شب
  • صنایع چوبی
  • جوراب و کلاه پشمی
  • ظروف چوبی

برای آشنایی بیشتر مقاله صنایع دستی و سوغات شهسوار را مطالعه کنید,

غذاهای محلی شهسوار

در این سفر به اندازه کافی چشممان نظاره‌گر مناطق دیدنی شهسوار بود و از زیبایی‌ها سیر شد، حال وقت آن رسیده شکم خودمان را هم سیر کنیم. شکم‌گردی بخش مهمی از سفر، به خصوص سفر به مناطق شمالی ایران محسوب می‌شود، زیرا شمال کشورمان پر از غذاهای محلی خوشمزه و دورچین‌های بومی دلپذیر است که نمی‌توان از آن‌ها گذشت. بیایید در سفر به روستای شهسوار، شکممان را به یکی از وعده‌های غذایی زیر میهمان کنیم:

  • مالابیج
  • ماهی کبابی
  • ناز خاتون
  • کدوبره مازندران
  •  اسپناساک
  • خورشت سیر انار
  • اسفناج مرجی
  • کئی پلا یا کدوپلو
  • آش کدو

رستوران‌های شهسوار

مگر می‌توان به جاده‌ها و جنگل‌های سرسبز خطه‌ی شمال سفر کرد و رستوران‌گردی را نادیده گرفت؟ سرو شدن غذاهای محلی مازندران و عطر و بوی دورچین‌های خوشمزه آن، شما را وادار می‌کند تا بیشتر وعده‌های غذایی خود را در این رستوران‌ها نوش جان کنید. احتمالا در سفر خود وقت کافی برای آشپزی نداشته باشید، بنابراین کافیست به بهترین رستوران‌های شهسوار رفته و غذای موردعلاقه خود را سفارش دهید. ما به شما بهترین رستوران‌های شهسوار را به همراه آدرس و شماره تلفن معرفی می‌کنیم تا زمان سفر خود را برای یافتن یک رستوران خوب هدر ندهید.

رستوران ستاره سو

ستاره سو یک رستوران ساحلی در منطقه شهسوار است که به واسطه غذاهای باکیفیت و محیط دنج و دوست‌داشتنی، شهرت یافته است. این رستوران فقط چند قدم با ساحل فاصله دارد، می‌توانید این مسیر را قدم بزنید و از باغ سرسبز آن و چشم‌انداز دیدنی دریا لذت ببرید. میز و صندلی‌های چوبی و نقاشی‌های زیبای روی دیوارهای این رستوران، محیطی جذاب به آن بخشیده‌اند. رستوران ستاره سو علاوه بر غذاهای ایرانی، غذاهای محلی مازندران را نیز سرو می‌کند. کیفیت بالای غذای این رستوران باعث شده بسیاری از افراد به مشتریان دائمی این رستوران تبدیل شوند.

آدرس رستوران ستاره سو: شهسوار، خیابان میرزای شیرازی، بعد از مسجد سبزه میدان

شماره تماس: 54226733-011

ساعت کاری: همه روزه از ساعت 10 صبح الی 11 شب

رستوران و سفره خانه سنتی عمارت پارسی

از جمله زیباترین سفره‌خانه‌های سنتی شهسوار می‌توان به سفره‌خانه سنتی عمارت پارسی اشاره کرد. هنگامی که از بیرون به تابلوی این رستوران نگاه می‌کنید، تصورش را هم نمی‌کنید که قرار است وارد چه محیط بزرگ و باصفایی شوید. محیط این سفره‌خانه شامل ده‌ها آلاچیق با ظرفیت‌های نامحدود است. نمای سنتی و رنگارنگ این رستوران باعث می‌شود غذا بیشتر به شما بچسبد. انواع خورشت‌ها، کباب‌ها، غذاهای ایرانی و محلی در این رستوران سرو می‌شود.

آدرس رستوران و سفره خانه سنتی عمارت پارسی: شهسوار، خیابان انقلاب، نزدیک به خیابان جمهوری

شماره تماس: 54223243-011

ساعت کاری: همه روزه از ساعت 8:15 صبح الی 12 شب

رستوران سنتی کلبه صبا

نام رستوران سنتی کلبه صبا در میان بهترین رستوران‌های شهسوار می‌درخشد. این رستوران پاسخگوی ذائقه‌های مختلف است، بنابراین اگر دست جمعی به شهسوار سفر می‌کنید، بهتر است یک‌راست به سراغ این رستوران بروید و هریک غذای محبوب خود را سفارش دهید. این رستوران علاوه بر محیط سرپوشیده و روباز، شامل آلاچیق نیز می‌شود و چشم‌انداز زیبایی از دریای خزر ارائه می‌دهد. انواع فست فود، خورشت، کباب و غذاهای محلی در این رستوران سرو می‌شود. منوی کافه این رستوران شامل انواع دمنوش، نوشیدنی‌های سرد و گرم و دسرهای خوشمزه است.

آدرس رستوران سنتی کلبه صبا: شهسوار، انتهای بولوار هشتم شهریور

شماره تماس: 54223054-011

ساعت کاری: همه روزه از ساعت 10 صبح الی 1 بامداد

کافه رستوران ایتالیایی رناتو

از خوردن غذاهای محلی در رستوران‌های شمال کشور نمی‌توان غافل شد، اما گاهی ممکن است در طول سفر خود هوای خوردن غذاهای فرنگی به سرتان بزند. کافه رستوران ایتالیایی رناتو در این هنگام به کمک شما می‌آید. این رستوران با محیط لوکس، نورپردازی‌های مدرن و غذاهای متنوع ایتالیایی خود در لیست بهترین رستوران‌های شهسوار قرار می‌گیرد. انواع پیتزاهای ایتالیایی، ساندویچ‌ها، برگرها، استیک، پاستا و سالادهای متنوع را می‌توانید در این مکان نوش جان کنید.

آدرس کافه رستوران ایتالیایی رناتو: شهسوار، خیابان توسکا، نزدیک خیابان شهید محمدی خواه

شماره تماس: 54312000-011

ساعت کاری: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7 صبح الی 12:30 شب و روزهای پنج شنبه و جمعه از ساعت 12:15 الی 12:30 شب

رستوران تهران

نام این رستوران تهران است، اما در غرب شهسوار قرار گرفته است. رستوران تهران نسبتا کوچک است و تنها 30 نفر ظرفیت دارد، اما در اواخر هفته به قدری شلوغ می‌شود که مشتریان پشت در منتظر می‌مانند تا میزی خالی شود. غذاهای ایرانی و محلی در این رستوران سرو می‌شود که علاوه بر قیمت مناسب، مزه‌ای خاطره‌انگیز دارند. انواع دورچین محلی مانند زیتون، باقالی، پیاز و ترشی را می‌توانید در کنار غذای لذیذ خود در این رستوران نوش جان کنید.

آدرس رستوران تهران: شهسوار، ضلع شمال شرق میدان آزادی

شماره تماس: 54287618-011

ساعت کاری: همه روزه از ساعت 12 ظهر الی 12 شب

رستوران قلعه شهسوار

قلعه شهسوار یکی از رستوران‌های روستای توریستی قلعه گردن است که مردم منطقه آن را با عنوان «قلعه» می‌شناسند. این رستوران یکی از شلوغ‌ترین و بهترین رستوران‌های منطقه شهسوار است که با مراجعه به آن، می‌توانید از منطقه زیبای توریستی قلعه گردن نیز دیدن کنید. این رستوران برگرفته از نامش، نمایی شبیه به قلعه دارد و همین باعث تمایز آن از دیگر رستوران‌ها شده است. موسیقی زنده نیز در این رستوران پخش می‌شود. منوی قلعه شهسوار شامل انواع فست فود، غذاهای ایرانی، کباب‌ها و غذاهای محلی است.

آدرس رستوران قلعه شهسوار: بخش شرقی شهسوار، جنوب روستای قلعه گردن

شماره تماس: 09112910830

ساعت کاری: همه روزه از ساعت 11 ظهر الی 11:30 شب

مراکز خرید شهسوار

می‌رسیم به بخش جذاب سفر به خصوص برای علاقمندان به خرید! بازارگردی و خرید یکی از جذاب‌ترین کارهایی است که می‌توانید در طول سفر خود انجام دهید. از بازارهای محلی گرفته تا مراکز خرید مدرن، همگی در این منطقه وجود دارند و جزو جاذبه‌های دیدنی شهسوار به شمار می‌روند. بیایید در این قسمت از مقاله، گشت‌وگذاری در مراکز خرید شهسوار بزنیم و از مزه مزه کردن خوراکی‌های خوشمزه در بازارهای محلی این منطقه لذت ببریم.

بازار روز شهسوار

مغازه ی ترشی و زیتون فروشی و دو مرد داخل آن در این بازار انواع ماهی، میوه، سبزیجات و محصولا محلی با عطر خود شما را به سمت و سوی خودشان می‌کشانند. پیشنهاد می‌دهیم حتی اگر قصد خرید ندارید، باز هم سری به این بازار بزنید و از حال و هوای بازارهای محلی شمال لذت ببرید. تماشای پرواز پرندگان دریایی در فضای پشت این بازار می‌تواند تجربه‌ای جالب برایتان رقم بزند.

آدرس: خیابان فردوسی شرقی

بازارچه شهید محمدی

بازارچه شهید محمدی یک بازار سنتی دیگر در شهسوار است. این بازار از قدیمی‌ترین بازارهای این منطقه محسوب می‌شود و محصولاتی مانند فرآورده‌های زیتون، انواع مربا و ترشیجات در آن عرضه می‌شود.

آدرس: این بازار سه ورودی دارد، یکی از ورودی‌ها در خیابان اصلی شهسوار، دیگری در خیابان یکطرفه تختی و سومین ورودی در بلوار دکتر شریعتی واقع شده است.

بازار ماهی فروشان

اگر می‌خواهید تازه‌ترین و مرغوب‌ترین ماهی را از شهسوار تهیه کنید، بازار ماهی فروشان بهترین مکانی است که می‌توانید به آن مراجعه کنید. در فصل صید ماهی این بازار بسیار شلوغ است. انواع‌ ماهی‌های دریای خزر به صورت کاملا تازه در این بازار عرضه می‌شود.

آدرس: پل جانباز شهسوار

بازارهای هفتگی

شنبه‌ بازار و سه‌شنبه بازار خرم‌آباد، دوشنبه بازار شهسوار و چهارشنبه‌ بازار سلیمان‌آباد از جمله بازارهای هفتگی منطقه شهسوار هستند. معروف‌ترین بازار هفتگی در شهسوار، دوشنبه بازار است که داخل شهر دایر می‌شود و در آن انواع محصولات دامی، کشاورزی، لباس و انواع خوراکی‌های بومی به فروش می‌رسد.

مرکز خرید تنکابن

سر در مرکزخریدی در تنکابن اگر می‌خواهید انواع لباس زنانه، مردانه و بچه‌گانه و همچنین انواع کیف و کفش را تهیه کنید، مرکز خرید تنکابن محل مناسبی است. در اطراف مرکز خرید تنکابن، فروشگاه‌ها و مراکز خرید دیگر نیز وجود دارند که می‌توانید مایحتاج خود را از آن‌ها خریداری کنید.

آدرس: سه راه خرم آباد، مرکز خرید تنکابن

پاساژ ماهان

پاساژ ماهان یکی از مراکز خرید شیک و بزرگ شهسوار مازندران است. طیف گسترده‌ای از اجناس در این پاساژ عرضه می‌شود. انواع پوشاک، کامپیوتر، تلفن همراه، لوازم جانبی و لوازم ورزشی از جمله اجناس عرضه شده در این پاساژ هستند. پاساژ ماهان 5 طبقه دارد و بزرگ‌ترین مرکز خرید شهسوار است.

آدرس: خیابان امام رضا

اقامت در شهسوار

برای اقامت در شهسوار مازندران گزینه‌های زیادی پیش رو دارید؛ انواع اقامتگاه‌های بومگردی، سوئیت، ویلا و هتل در این منطقه آماده‌ی پذیرایی از شما هستند، اما چگونه می‌توانید اقدام به اجاره ویلا و خانه روزانه در تنکابن , شهسوار کنیید  بهترین محل اقامت را با توجه به بودجه خود پیدا کنید؟ خیلی ساده است، کافیست به صفحه اقامت در شهسوار در سایت اتاقک مراجعه کنید، تا بهترین گزینه‌ها را با توجه به علاقه و بودجه خود پیدا و به راحتی رزرو کنید.

راه‌های دسترسی به شهسوار

فاصله تهران تا شهسوار حدود 232 کیلومتر است، بنابراین بسیاری از گردشگرانی که از تهران قصد سفر به شهسوار را دارند، با ماشین شخصی خودشان به این منطقه می‌روند. اگر امکان سفر با ماشین شخصی ندارید، می‌توانید از هرکجای ایران خود را به راحتی با اتوبوس، قطار یا هواپیما به این منطقه برسانید.

نکاتی که در سفر به شهسوار باید بدانید

بسیاری از مسافران هنگام سفر به شهسوار به پاکیزگی این منطقه اهمیت نداده و زباله‌های خود را در طبیعت رها می‌کنند. تصور کنید در زمانی که تعداد گردشگران در این منطقه به حداکثر خود می‌رسد، هر مسافر با رها کردن یک زباله کوچک کافیست تا این منطقه را آلوده کرده و از زیبایی‌های آن بکاهد. شما با رعایت کردن این مورد می‌توانید باعث حفظ هرچه بیشتر زیبایی‌های این منطقه شوید.

خب، در اینجا سفر ما به منطقه شهسوار مازندران به پایان می‌رسد. امیدواریم اوقات خوشی را در این سفر تجربه کرده باشید.

سوالات متداول

شهسوار نام قدیم کدام شهر است؟

شهسوار نام قدیم شهر تنکابن مازندران است.

شهسوار کجاست؟

شهسوار در استان مازندران و در نزدیکی شهرهای زیبای چالوس و رامسر قرار دارد.

فاصله تهران تا شهسوار چقدر است؟

فاصله تهران تا شهسوار حدود 232 کیلومتر است.

بهترین جاهای دیدنی شهسوار کدام‌اند؟

دشت دریاسر، روستای قلعه گردن، جنگل‌های دوهزار سه هزار و پارک جنگلی خشکه‌داران، از بهترین جاهای دیدنی شهسوار هستند.

4.7/5 - (72 امتیاز)

اتاقک

گلناز قمیان

گلناز هستم، ماجراجو، عاشق سفر و طراحی لباس. سعی می‌کنم با نوشته‌هام بهتون کمک کنم بهتر سفر کنین و بهتر لباس بپوشین.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *