برنامه سفرچه جوری سفر برم؟

برنامه سفر خانوادگی به نوشهر | نوشهر را به راحتی بگردید!

اگر قصد سفر خانوادگی به نوشهر را دارید، برنامه سفر خانوادگی به نوشهر از آن دسته مواردی است که به آن نیاز دارید. چون شهر نوشهر دارای مکان‌های دیدنی فراوانی است و بدون داشتن برنامه سفر خانوادگی احتمالا بسیاری از این جاذبه‌های زیبا را از دست بدهید. با ما همراه باشید تا سفری خانوادگی به نوشهر داشته باشید.

سفر خانوادگی به نوشهر

سواحل نوشهر

نوشهر از آن دسته شهرهایی است که جنگل و دریا را باهم دارد. همچنین دارای رودخانه‌ها و مکان‌های تفریحی بسیار زیاد است که این امر باعث شده مکانی بسیار مناسب برای سفر خانوادگی به شمال باشد. نوشهر از طرف شمال به دریای خزر راه دارد و از سمت شرق و غرب به ترتیب با شهرهای نور و چالوس همسایه است. رشته‌کوه‌های البرز هم در جنوب این شهر به طرز بسیار زیبایی خودنمایی می‌کنند. بیشتر شهرت نوشهر به دلیل وجود یکی از مهم‌ترین بندرهای اقتصادی کشور و داشتن خطوط هوایی است که از لحاظ اقتصادی و تجاری از قطب‌های مهم کشور است.

راه‌های دسترسی به نوشهر

برای شروع برنامه سفر خانوادگی خود از این سه مسیر می‌توانید وارد شهر نوشهر شوید. اولین مسیر و معروف‌ترین آن؛ جاده چالوس است که مناسب شهرهای جنوب نوشهر از جمله تهران است. مسیر دوم، جاده محمودآباد و نور محسوب می‌شود که از سمت شرق وارد نوشهر می‌شوید. اما اگر می‌خواهید از طرف غرب وارد این شهر زیبا بشوید، بهتر است مسیر سوم را انتخاب کنید که از جاده رامسر و تنکابن می‌گذرد.همچنین اگر علاقه‌ای به سفر زمینی ندارید و می‌خواهید سریع‌تر به مقصد برسید می‌توانید از سفر هوایی استفاده کنید.

سفر خانوادگی نوشهر

بهترین فصل سفر به نوشهر

نوشهر به دلیل داشتن طبیعت زیبا و سرشار از کوه و درخت و دریا، شهری به‌دور از آلودگی است که در هرکدام از فصل‌های خود زیبایی خاصی دارد. در فصل زمستان، روزهای بارانی حس و حال زیبایی به شهر می‌دهند و در فصل تابستان آب‌وهوایی شرجی دارد. اما در فصل‌های پاییز و بهار آب‌وهوایی معتدل بر شهر حاکم فرما است، مخصوصاً فصل پاییز که طبیعت شهر رنگ نارنجی و زرد به خود می‌گیرد که پیشنهاد می‌کنیم؛ سفر خانوادگی به نوشهر را در فصل پاییز یا بهار برنامه‌ریزی کنید.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی
اجاره ویلا نوشهر با تضمین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

اقامت در نوشهر

برنامه سفر خانوادگی نوشهر

قبل از اینکه برنامه سفر خانوادگی به نوشهر را آغاز کنیم، بهتر است محل اقامت را تعیین کنیم. اجاره حضوری ویلا و سوئیت علاوه بر اینکه بسیار زمان‌بر است، در هنگام ورود به شهر خستگی ناشی از جاده این کار را برای ما سخت‌تر می‌کند. پس بهترین کار این است که قبل از شروع سفر به سایت اتاقک مراجعه کرده و انواع ویلاها، سوئیت‌ها و آپارتمان‌های شیک و مبله نوشهر را مشاهده کنید.

در نوشهر انواع هتل‌، ویلاهای لوکس و سوئیت‌های مبله وجود دارد که شما می‌توانید به سایت اتاقک مراجعه کرده و تصاویر تمام اقامتگاه‌های نوشهر را از روستا تا شهر و ساحل ببینید و قیمت‌ها را باهم مقایسه کنید. سپس هرکدام را که باب سلیقه خود بود رزرو کنید.

روز اول سفر به نوشهر

بعد از رزروکردن محل اقامت خود بریم که برنامه سفر به نوشهر را شروع کنیم:

تالاب ارواح

دریاچه ارواح نوشهر

در 12 کیلومتری شهر نوشهر در روستای بسیار زیبای چلندر تالابی در میان جنگل واقع شده که زیبایی و آرامش آن در دل طبیعت گردشگران زیادی را به این مکان کشانده است. این مکان می‌تواند یک گزینه عالی برای بازدید خانوادگی باشد. همچنین مه‌آلود بودن دریاچه و ایستادگی درختان در میان آن، چندبرابر به جذابیت این مکان افزوده که ظاهراً اسم رمزآلود این مکان برگرفته از خصوصیات و نمای این تالاب همراه با صدای جانوران جنگل است. البته این روستا آبشار بسیار زیبایی هم دارد که به اسم آبشار چلندر مشهور است و دیدن آن خالی‌ازلطف نیست.

  • هزینه ورودی: رایگان | فاصله تا جاذبه بعدی: ۱۸ کیلومتر

پارک جنگلی سیسنگان

جنگل های نوشهر

از روستای چلنگر به سمت غرب حرکت کنید تا به یکی از بهترین و مشهورترین جنگل‌های استان مازندران برسید. چارک جنگلی سیسنگان یکی از بهترین مکان‌های گردشگری برای سفر خانوادگی به شمال است که علاوه‌بر داشتن هم‌زمان جنگل و دارای امکاناتی دیگر از جمله: پیست دوچرخه‌سواری، فضای اختصاصی شنا هم برای آقایان و هم برای خانم‌ها، قایق‌سواری، رستوران‌ها و فضاهایی مخصوص کمپینگ‌های خانوادگی است.

از دیگر مواردی که به جذابیت این مکان افزوده، تنوع درختان از جمله درختان بلند بلوط و افرا، پوشش گیاهی متنوع و زیبا از جمله شمشادها و حضور مرغان دریایی در داخل آب‌ها هستند که باعث شده مسافران بیش از هرجایی به این مکان اشتیاق نشان دهند. همان‌طور که گفتیم در این مکان رستوران‌های خوب و باکیفیتی وجود دارد که می‌توانید ناهار را در اینجا میل کنید. پیشنهاد می‌کنیم در سفر خانوادگی خود به شمال، غذاهای محلی را از دست ندهید.

  • هزینه ورودی: به‌ازای هر ماشین ۱۰ هزار تومان | فاصله تا جاذبه بعدی: ۳۴ کیلومتر

پلاژ سیترا

پلاژ سیترا که نام دیگر آن پلاژ حسینی است، مکانی مناسب برای پیاده‌روی و گذراندن بعدازظهر شما است. این پلاژ نه‌تنها در نوشهر بلکه در تمام خطه شمال از بهترین پلاژها به‌حساب می‌آید. از مهم‌ترین بخش‌های این ساحل می‌توان به مجتمع تفریحی سیترا اشاره کرد که گردشگران بسیار به آن علاقه‌مند هستند.

در این ساحل زیبا هرآنچه که برای تفریح و خوش‌گذرانی خانواده‌ها نیاز است پیدا می‌شود که از مهم‌ترین و جذاب‌ترین این امکانات می‌توان به: جت اسکی، اسکی روی آب، قایق‌سواری، محل بازی برای کودکان، اسب‌سواری، کارتینگ، انواع رستوران‌ها و کافی‌شاپ، سوئیت و ویلاهای شیک، محل مخصوص برپایی چادر، سینما چهاربعدی و زمین فوتبال ساحلی اشاره کرد. تمام این امکانات باعث شده که خانواده‌ها در سفر به نوشهر و بازدید از این ساحل زیبا رضایت زیادی داشته باشند. پس توصیه می‌کنیم؛ روز اول برنامه سفر خانوادگی خود را در این ساحل زیبا با صرف یک شام عالی کامل کنید.

  • هزینه ورودی: ۱۰ هزار تومان

روز دوم سفر به نوشهر

بعد از صرف یک صبحانه خوشمزه محلی، برنامه سفر خانوادگی را با رفتن به روستای ییلاقی کندلوس ادامه می‌دهیم.

روستای کندلوس

سفر خانوادگی به روستاهای نوشهر

در فاصله ۷۰ کیلومتری از نوشهر روستای کندلوس یا میخ‌ساز واقع شده است. در این روستا علاوه بر طبیعت زیبا و دلربای آن می‌توانید معماری سنتی با سقف‌های چوبی، کوچه‌های سنگی، ایوان‌های قدیمی و دیوارهای کاهگلی را از نزدیک دید.

روستای کندلوس هوای بسیار خنکی دارد که این روستا را بیش‌ازپیش مشهور ساخته است. همچنین صنایع‌دستی این روستا بسیار پرطرفدار هستند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به جاجیم‌های دستباف‌های مخصوص خودشان اشاره کرد. اگر به بازدید از موزه علاقه دارید، یک موزه با عنوان موزه گیاهان دارویی در این روستا وجود دارد که می‌توانید گشتی هم در این موزه بزنید.

  • هزینه ورودی: رایگان | فاصله تا جاذبه بعدی: ۷۰ کیلومتر

بندرگاه نوشهر

بندرگاه نوشهر

بعد از بازدید از روستای کندلوس به‌طرف شهر نوشهر برگردید و به بندرگاه نوشهر بروید. از زمانی که ورود به این بندر برای گردشگران آزاد شد، یکی از جاذبه‌های مهم نوشهر به‌حساب می‌آید و به دلیل فاصله بسیار نزدیک به مرکز شهر، همواره مورد استقبال گردشگران و مسافران قرار می‌گیرد. در این بندر می‌توانید کشتی‌های بزرگی را که بر روی دریای خزر شناور هستند را از نزدیک ببینید و از این منظره متفاوت لذت ببرید.

  • هزینه ورودی: رایگان | فاصله تا جاذبه بعدی: کمتر از ۱ کیلومتر

رستوران محلی

بعد از دیدن این دو جاذبه زیبا و دیدنی به یکی از رستوران‌های محلی بروید و یک غذای خوشمزه شمالی مانند: خورشت آلو یا آغوز مسما نوش جان کنید. تا لذت سفر دوچندان شود.

  • هزینه ورودی: بر اساس نوع غذا متغیر است.

روز سوم سفر به نوشهر

در سومین روز از برنامه سفر خانوادگی به نوشهر، اگر بچه‌های کم‌سن‌وسال همراه خود ندارید به تنگ دار بروید که سراسر هیجان است و تمام طول روز را می‌توانید در داخل رودخانه‌ای که از بین دره عبور می‌کند حسابی شنا کنید. تنگ دار در ۸ کیلومتری نوشهر واقع شده که گردشگران برای تفریح و آب‌تنی به این مکان رفته و لذت رودخانه نوردی را تجربه می‌کنند. اما این مکان مناسب کودکان نیست.

اگر از آن دسته خانواده‌ها هستید که با خود کودک خردسال به همراه دارید، پیشنهاد ما دریاچه سد آبیدر است.

دریاچه سد آبیدر

دریاچه های نوشهر

در ۴۱ کیلومتری نوشهر دریاچه شد آبیدر واقع شده که مکانی بسیار مناسب برای گردش خانوادگی است و می‌توانید در آنجا حسابی تفریح کنید و یک خاطره فراموش‌نشدنی به یادگار بزارید. در اطراف این دریاچه، آلاچیق‌ها و اتاقک‌هایی برای استراحت گردشگران وجود دارد که می‌توانید در آلاچیق‌های آن چادر برپا کنید و عکس‌های بسیار زیبایی در این چشم‌انداز زیبا بگیرید.

همچنین در این مکان امکانات تفریحی زیادی از جمله: ماهیگیری، اسب‌سواری، دوچرخه‌سواری، قایق‌های پدالی و موتوری، ورزش‌های آبی مانند کیبل اسکی و شهربازی برای کودکان وجود دارد.

اصلاً نگران امکانات رفاهی هم نباشید چون در این مکان؛ رستوران، کافی‌شاپ، سفره‌خانه سنتی، سوپرمارکت و سرویس بهداشتی هم وجود دارد و می‌توانید غذاهای خوشمزه شمالی مانند: کدو پلو، نازخاتون، میرزاقاسمی، کباب ترش و… را امتحان کنید.

  • هزینه ورودی: ۱۰ هزار تومان و برای استفاده از آلاچیق‌ها و تفریحات متغیر است. | فاصله تا جاذبه بعدی: ۳۹ کیلومتر

بازار روز نوشهر

بازار نوشهر

پس از انجام تفریحات و گشت‌وگذار در دریاچه سد آبیدر به بازار روز نوشهر در خیابان سعدی بروید و از این بازار زیبا که رنگ و بوی بسیار جذاب و متفاوتی دارد دیدن کنید.

در این بازار انواع محصولات محلی مانند سبزی تازه، ماهی، ترشیجات و میوه‌های تازه وجود دارد. همچنین سوغات نوشهر از جمله: شیرینی برنجک، شیرینی پشت زیک، آغوز نان، رشته‌به‌رشته و صنایع‌دستی‌های زیبایی مانند: حصیر، جاجیم، گلیم و انواع ظروف سفالی در این بازار وجود دارد و می‌توانید آنها را تهیه کنید.

اما اگر علاقه دارید در پاساژها بگردید و آنجا خرید کنید می‌توانید به یکی از مراکز تجاری الماس نور در مرکز شهر نوشهر یا مرکز خرید آریازی نوشهر در خیابان کریمی بروید. این مراکز علاوه بر مغازه‌های زیاد، دارای رستوران، کافه، پارکینگ و مجموعه‌های ورزشی و تفریحی است.

  • هزینه ورودی: رایگان

روز چهارم سفر به نوشهر

در روز آخر برنامه سفر خانوادگی به نوشهر به یکی دیگر از ییلاق‌های دیدنی بروید و از طبیعت آن لذت ببرد.

روستای لرگان

روستاهای دیدنی نوشهر

این روستا به دلیل آب‌وهوای خنک و چشمه‌های بزرگ و کوچکی که در وسط روستا قرار دارد گردشگران زیادی را به سمت خود جذب کرده است. وجود چند جاذبه دیگر در این روستا از جمله: چشمه لارو، درخت چنار کهن و مکان‌های بسیار چشم نوازی به اسم؛ مین سره و کنف چال زیبایی و جذابیت این روستا را نزد گردشگران دوچندان کرده است.  جالب است بدانید که این روستا سوغات و صنایع‌دستی هم دارد و حتی می‌توان چند روز در اینجا اقامت داشت.

  • هزینه ورودی: رایگان | فاصله تا جاذبه بعدی: ۱۰ کیلومتر

آبشار زانوس

آبشار زانوس

در نزدیکی‌های روستای لرگان، روستایی به اسم زانوس واقع شده و دارای آبشارها و چشمه‌های فراوانی است که آبشار زانوس یا اوپاچ معروف‌ترین آنهاست. رفتن به این روستای زیبا و دیدن آبشار ۴۰ متری زانوس خالی‌ از لطف نیست و اگر خواستید می‌توانید تنی هم به آب بزنید و در این طبیعت بکر و دیدنی آخرین عکس‌های سفر خانوادگی خود به شمال را بگیرید.

  • هزینه ورودی: رایگان

لوازم ضروری برای سفر خانوادگی به نوشهر

برای سفر خانوادگی به نوشهر بهتر است این وسایل را همراه خود داشته باشید تا لذت بیشتری از گشت‌وگذار در این شهر زیبا ببرید.

  • کفش مناسب پیاده‌روی
  • کوله‌پشتی کوچک برای گشت روزانه
  • دوربین عکاسی
  • لباس شنا
  • پاوربانک
  • عینک آفتابی
  • کرم ضدآفتاب
  • لوازم شخصی
  • لباس گرم برای روزهای سرد
  • کلاه نقاب‌دار

و اگر قصد پیک‌نیک را دارید بهتر است: زیرانداز مناسب، پتوی مسافرتی و لوازم درست‌کردن غذا در طبیعت را همراه داشته باشید.

آبشار های نوشهر

سخن نهایی

در برنامه سفر خانوادگی به نوشهر، هرآنچه که برای رقم زدن یک سفر به‌یادماندنی نیاز دارید به شما پیشنهاد دادیم تا از زمان محدود خود به بهترین شکل استفاده کنید. اگر درباره سفر خانوادگی به نوشهر سؤالی دارید یا تاکنون به این شهر سفر کرده‌اید، از طریق بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

3.9/5 - (13 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. من چند سال پیش لرگان و زانوس رفتم عین سوئیس میمونه طبیعت این منطقه واقعا بکر و زیبا است به من یک ویلا کوچولو تو این منطقه بدن تمام عمرم همونجا میمونم و دیگه تهران بر نمیگردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *