اتاقکیمیزبان

داستان یک میزبان | کمک به میزبان دارای معلولیت

توی این مدتی که عضو اتاقک بودید واحد شیخ‌علی در شهر رشت، که جزو ارزون‌ترین اقامتگاه‌ها بوده رو دیدید؟ اگه ندیده باشید هم تعجبی نداره چون به‌ خاطر ظاهر ساده‌اش توجه خیلی از افراد دیگه رو هم جلب نکرده. اگر کنجکاو شدین که درباره قصه این خونه و میزبانش بیشتر بدونید تا آخر این مطلب ما رو همراهی کنید.

میزبان اتاقک
عکس از اتاقک

میزبان این واحد معلولیت داشت و قبلا توی همین خونه زندگی می‌کرد. میزبانی که درباره‌اش صحبت می‌کنیم آقای داورپناه‌اند که در روستای شیخ‌علی نزدیک به سد سنگر زندگی‌ می‌کنند و این سوئیت را برای اینکه کمک درآمد خانواده باشد سال‌های پیش می‌سازند.

داستان ما از جایی شروع شد که توی روزهای شلوغ عید نوروز من و بهار، یکی دیگه از همکار‌هام، تصمیم گرفتیم به اصرار یکی از واحد‌های رشت رو به اصرار میزبانش توی اولویت بگذاریم.

شاید جالب باشه که بدونید این خونه اصلا ظاهر خوب و جذابی نداشت، مثلا نمای ساختمون سیمان نشده بود، عکس‌های خوبی نداشت و ظاهرش اصلا شبیه به بقیه اقامتگاه‌های داخل سایت نبود. ولی ما تصمیمون رو گرفته بودیم و بعد از ثبت این خونه  توی سایت منتظر اولین رزروش شدیم.

خانه رشت
عکس از اتاقک

۳ ماه گذشت و خبری نشد تا اینکه یک روز این خونه توجه یکی از بچه‌ها رو به خودش جلب کرد. یک جلسه کوچک گذاشتیم و با هم‌ فکری یک تصمیم خوب گرفتیم و با مدیرهای اتاقک مطرحش کردیم و با مدیران به توافق رسیدیم که برای این خونه کمک جمع کنیم.

برای همه بچه‌های اتاقک یک ایمیل فرستادیم با موضوع یک کار خیر و خواستیم هر کسی هر مبلغی که در توانش بود رو به حساب یکی از بچه‌ها واریز کنه تا بتونیم پول خوبی برای بازسازی این اقامتگاه جمع کنیم.

یک توجه و نگاه ساده به یکی از اقامتگاه‌های رشت ما رو برای اولین بار به یک کار گروهی و خیر تشویق کرد. کاری که فکرش رو نمی‌کردیم، پولی که جمع شد کافی نبود ولی یک نفر قبول کرد باقی‌مانده مبلغ مورد نیاز رو پرداخت کنه. با پولی که جمع شده بود تونستیم دیوارهای بیرونی اقامتگاه‌ رو سیمان کنیم. بعد از بازسازی دیوارها روز چهارشنبه ۹ مرداد اقامتگاه شیخ‌علی با عکس‌های جدید روی سایت گذاشته شد.

اتاقک
عکس از اتاقک

اما خوشحالی ما وقتی کامل شد که صبح روز پنج‌شنبه ۱۰ مرداد، یعنی دقیقا یک روز بعد، این اقامتگاه برای اولین بار انتخاب و رزرو شد و مورد پسند مهمان‌های اتاقک قرار گرفت. این اتفاق خوب برای همه ما دلچسب بود. می‌دونید یک وقت‌هایی همه چی دست‌به‌دست هم می‌ده تا بتونیم کمک کنیم و یک اتفاق خوب شکل بگیره.

ما در حد توانمون برای خوشحالی یک خانواده تلاش کردیم. شما هم می‌تونید با جستجوی شهر رشت و رزرو این خونه برای تعطیلات تابستون توی این هدف با ما شریک بشید و خوشحالی‌مون رو چند برابر کنید.

منتظرتون هستیم.

 

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای اتاقک

4.8/5 - (5 امتیاز)

اتاقک

مجله اتاقک

این محتوا توسط جمعی از نویسندگان اتاقک نوشته شده و به مرور زمان توسط نویسندگان مختلف به‌روز می‌شود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *