جاهای دیدنیدریاچه‌ها

معرفی کامل دریاچه های شمال | سرزمین‌های کوچک آبی

دریاچه‌ها، انگار دریچه‌ای از آسمان بر روی زمین‌اند. سرزمین‌های کوچک آبی که روزها پناهگاه پرندگان و ماهی‌ها هستند و شب‌ها، تکه‌ای از ماه و ستارگان را در قلب خود مهمان می‌کنند. برخی از آن‌ها سال‌ها قدمت دارند و برخی در روزگار اخیر و شاید طی یک حادثه‌ مانند زلزله شکل‌گرفته باشند. در این مقاله از اتاقک می‌خواهیم یک لیست کامل از دریاچه های شمال را با شما به اشتراک بگذاریم. جاذبه‌هایی پر از زیبایی و حال خوب که می‌توانید برای سفرهای چندروزه و یک‌روزه، به سراغشان بروید.

شورمست، دریاچه‌ای برای تمام فصول

دریاچه شورمست
دریاچه شورمست از نزدیک‌ترن دریاچه های شمال به پایتخت است – عکاس: کریم حقیقت

یکی از زیباترین و البته نزدیک‌ترین دریاچه های شمال، شورمست است. این جاذبه تقریباً 200 کیلومتر با تهران فاصله دارد. برای رسیدن به این دریاچه باید از تهران به سمت جاده فیروزکوه بروید. پس از حدود 170 کیلومتر، می‌توانید پل ورسک را در سمت راست خود ببینید. بعد مسیرتان را برای حدود 30 کیلومتر دیگر ادامه دهید تا ورودی دریاچه شورمست را پیدا کنید. از اینجا جاده کمی باریک می‌شود و سربالایی و سرازیری‌هایی هم دارد. پس بااحتیاط و آرام رانندگی کنید و حواستان کاملاً به جاده باشد. این جاده باریک باتوجه‌به شلوغی و خلوت‌بودن و وضعیت بارندگی می‌تواند، بین یک ربع تا نیم ساعت از وقتتان را بگیرد.

پس از آن به ورودی دریاچه شورمست می‌رسید. این دریاچه طبیعی سوادکوه با فضایی سبز و دلنشین، محیطی عالی برای کمپ‌زدن، قایق‌سواری، پیاده‌روی و استراحت، فراهم کرده است. اگر می‌خواهید کمی از شلوغی‌ها دور شوید می‌توانید به تپه‌های بالاتر بروید و زیر درختان کهن‌سال اتراق کنید. البته در این قسمت‌ها دسترسی کمتری به دریاچه خواهید داشت.

در اطراف دریاچه شورمست آلاچیق، سوپرمارکت و سرویس بهداشتی نیز وجود دارد. درضمن به‌سبب گشت‌زنی پلیس می‌توانید با خیال راحت، شب را هم اتراق کنید. بهترین فصل دیدن شورمست بهار و تابستان است. همچنین پاییزهای این دریاچه نیز دیدنی است؛ اما دیگر امکان کمپ وجود دارد. این نکته را هم یادتان باشد که دریاچه‌ها محل زندگی قورباغه هم هستند و در اردیبهشت و خرداد، صدای آنها در اطراف دریاچه بسیار زیاد است. پس اگر می‌خواهید دریاچه را ببینید؛ اما شب را آنجا نمانید، می‌توانید در سایت اتاقک اقامتگاه‌های متنوعی را پیدا کنید.

برای اجاره اقامتگاه و ویلا در شمال می‌توانید از سایت اتاقک کمک بگیرید.

دریاچه چورت، زیبای پنهان

دریاچه چورت
یک زلزله سبب ایجاد دریاچه چورت بوده است – عکاس: محمد میری

یک زلزله، تکه سنگی را جدا کرده و طی فرآیندهای زمین‌شناسی، سبب شکل‌گیری دریاچه چورت یا میانشه شده است. چورت از آن دریاچه‌های رویایی است که چتری از درختان تنومند جنگلی، دورتادورش را سایه انداخته‌اند. به جز روزهای سرد و یخبندان، در تمام روزهای سال می‌توانید به چورت بیایید، در اطراف آن کمپ کنید و یا از ویلاها و اقامتگاه‌ها برای شب‌مانی کمک بگیرید. چورت در استان مازندران و حدفاصل ساری و کیاسر قرار گرفته است. برای رسیدن به آن می‌توانید از دو مسیر سمنان و ساری وارد شوید. اگر از سمنان می‌آیید حتما سر راهتان دومین جاذبه طبیعی ملی ایران یعنی چشمه‌های باداب سورت را ببینید و بعد از طریق فولاد محله و کیاسر، وارد منطقه چورت شوید. از اینجا تقریبا 165 کیلومتر راه دارید و تقریبا دو ساعت را در جاده خواهید بود.

بااین‌حال، اگر از ساری به سمت چورت بیایید، مسیرتان چگونه است؟ چورت تا ساری حدود 70 کیلومتر راه دارد و اگر از تهران می‌خواهید به ساری و بعد چورت بیایید، حدود 310 کیلومتر را باید پشت سر بگذارید.

در مسیر رسیدن به دریاچه چورت حواستان به اطراف هم باشد. اینجا پوشش گیاهی بسیار زیبا؛ جاده‌های تودرتو و جانوران جالبی دارد که معمولا به انسان‌ها نزدیک نمی‌شوند. اگر کمی تیزبین باشید می‌توانید تیغ حیوانی به‌نام تشی را پیدا کنید. تشی جونده‌ای گیاهخوار است که خیلی خوب شنا می‌کند و بویایی قوی، او را از خطرات دور نگه می‌دارد.

اجاره ویلا ساری با کمترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

دریاچه الندان، انعکاس جنگل در آبی زلال

دریاچه الندان
الندان از دریاچه های شمال و در استان ساری است که فقط 33 کیلومتر با چورت فاصله دارد – عکاس: ترنم ملکی

حالا که بحث دریاچه های شمال ایران داغ است، بیایید به ساری و کیاسر برویم، و برایتان از یک دریاچه زیبای دیگر، به‌نام الندان بگوییم. الندان در بخش چهاردانگه ساری قرار دارد. آب این دریاچه را باران تامین می‌کند. در نتیجه اگر بارندگی کم باشد وسعت دریاچه هم کم می‌شود. بااین‌حال، اگر در فصل بارش به این منطقه بیایید شاید پهنای دریاچه را تا 30 هکتار هم ببینید. در اطراف الندان فضاهای زیادی برای اتراق و نشستن فراهم است؛ اما امکانات گردشگری آن محدود است. در این دریاچه می‌توانید قایق‌پدالی سوار شوید و اگر سکوت حاکم بود، ماهیگیری کنید.

اگر اهل پیاده‌روی هستید، مسیر جنگلی کنار دریاچه برایتان عالی است. اینجا می‌توانید گیاهان جالب از جمله گل‌های زنبق وحشی را پیدا کنید. بهار الندان بسیار زیباست و آب‌وهوایی مطبوع، حال‌تان را عالی خواهد کرد. بااین‌حال، روزهای تابستانی، هوا دم می‌کند ودر نتیجه اتراق در کنار دریاچه خیلی پیشنهاد نمی‌شود. پس از آن می‌توانید در پاییز به سوس الندان بیایید و یا زمستان، منظره برفی دریاچه را ببینید. این دریاچه از دریاچه چورت حدود 33 کیلومتر فاصله دارد و برای رسیدن به آن باید از تهران به سمت ساری بیایید. سپس مسیری 60 کیلومتری را طی کنید تا به روستای ازنی برسید. بعد از آن جاده‌ای صاف را خواهید دید که در انتهای آن خاکی می‌شود. ازآنجاکه الندان یک اثر طبیعی ملی است، ورودی آن کاملا مشخص شده و می‌توانید به‌راحتی پیدایش کنید.

دریاچه الیمالات، آبگیری در نور

دریاچه الیمالات
الیمالات دریاچه‌ی یک سد خاکی است که می‌توانید در آن قایق‌سواری و ماهیگیری کنید – عکاس: امیر شکری

الیمالات از دریاچه های شمال و در استان زیبای مازندران است که با نور 9 کیلومتر فاصله دارد. برای رسیدن به آن باید به سمت جاده نور – چمستان بروید و بعد وارد جاده فرعی دریاچه شوید. جاده اصلی آسفالت است و اگر وارد راه‌های فرعی شوید باید مسیری خاکی را پیش بگیرید. بهترین فصل برای دیدن الیمالات بهار تا اواسط پاییز است. بااین‌حال، زمستان جاده لغزنده است و رسیدن به دریاچه را دشوار می‌کند. در الیمالات می‌توانید از خنکای دریاچه لذت ببرید، قایق‌سواری کنید و در جنگل نیز از دیدن درختان و طبیعت زیبای آن مسرور شوید.

دریاچه سقالکسار، جایی برای پرندگان

دریاچه سقالکسار
سقالکسار دریاچه‌ای در گیلان است که می‌توانید در آن قایق‌سواری کنید – عکاس: محمدرضا یعقوبی

وقت آن است سراغ یکی از دریاچه های شمال در استان گیلان برویم. سقالکسار دریاچه‌ای بزرگ و خرم است که می‌توانید در کنار دیدنی‌هایی چون ماسوله و قلعه رودخان، از آن بازدید کنید. دریاچه سقالکسار در 15 کیلومتری رشت است. با این حساب حدود 325 کیلومتر تا تهران فاصله دارد. این دریاچه درواقع فضایی است که پشت یک سد خاکی ایجاد شده و از آن برای آبیاری باغ‌ها و مزارع استفاده می‌شود. برای دیدن این دریاچه بهار تا اوایل تابستان مناسب است. پس از آن هوا بسیار گرم و شرجی می‌شود. تا جایی که ایستادن در کنار دریاچه برایتان بسیار دشوار خواهد بود. بعد از گذر هوای گرم، می‌توانید پاییزی رنگارنگ و زیبا را در اطراف سقالکسار ببینید و از طراوت آن لذت ببرید.

در سقالکسار شنا و ماهیگیری ممنوع است؛ اما می‌توانید سوار قایق شوید، پیاده‌روی کنید، عکس‌های زیبا بگیرید و پرندگانی را ببینید که برای خوردن آب، به دریاچه نزدیک شده‌اند. یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های این دریاچه، خانه‌ای در میان آب هست که حالا تقریبا دو سوم آن در زلال آب دریاچه پنهان شده است. در بازدید از سقالکسار حواس‌تان به زباله‌هایتان هم باشد و حتما آن‌ها را با خودتان ببرید و در سطل‌های مخصوص بریزید.

دریاچه حلیمه جان، عروس گیلان

دریاچه حلیمه جان
از جاده اصلی تا دریاچه حلیمه جان حدود دو کیلومتر راه است – عکاس: حامد باقری‌راد

اگر از سمت جاده قزوین – رشت به سمت گیلان بروید، تقریباً 280 کیلومتر بعد می‌توانید مسیر دو کیلومتری را ببینید که شما را به دریاچه حلیمه جان می‌رساند. این دریاچه در ماه‌هایی از سال پوشیده از گیاهان سبز می‌شود. این گیاهان با وزش باد کنار می‌روند و حالتی را ایجاد می‌کنند که انگار عروسی، پوشش خود را از صورت برداشته است. در اطراف حلیمه جان چند دکه برای خرید مایحتاج هست؛ اما مجموعه آنها کامل نیست. پس بهتر است خریدهایتان را در قزوین یا حتی رودبار انجام دهید و بعد به سمت حلیمه جان بیایید. بهترین فصل دیدن این دریاچه بهار و پاییز است و در مواقع دیگر، هوا خیلی سرد یا خیلی گرم خواهد بود.

دریاچه یا مرداب سبز سراوان، شکوه طبیعت گیلان

مرداب سبز سراوان
قایق‌سواری روی مرداب سبز سراوان از خاص‌ترین تجربه‌هاست – عکاس: محمد اخلاقی

قایق‌سواری روی دریاچه سراوان تجربه‌ای منحصربه‌فرد است. چراکه این دریاچه با پوشش گیاهی خاصی پوشیده شده و شما فکر می‌کنید با قایق روی لایه‌ای از چمن، در حال حرکت هستید. برای دیدن این دریاچه باید از تهران به سمت منجیل و رودبار و بعد هم رشت بروید. حدوداً 17 کیلومتر قبل از رشت می‌توانید ورودی جنگل و مرداب سراوان را ببینید. این مجموعه گردشگری فضاهای زیادی برای اتراق و پیک‌نیک دارد. می‌توانید در مسیرهای مشخص شده حسابی پیاده‌روی کنید و یا از امکانات اطراف دریاچه بهره‌مند گردید. پیشنهاد می‌کنیم در کنار دیدن دریاچه، سری هم به موزه میراث روستایی بزنید و این مکان اعجاب‌انگیز را هم ببینید.

اجاره ویلا رشت با کیفیت تضمینی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

دریاچه ممرز، خانه ارواح

دریاچه ممرز
به سبب وجود درختان کهنسال و مرده ممرز، نام دیگر دریاچه ممرز را دریاچه ارواح گذاشته‌اند – عکاس: حسین محمدی

اگر از دیدن فیلم‌های ترسناک لذت می‌برید و دوست دارید یک تجربه متفاوت داشته باشید، دریاچه ممرز در خدمت شماست. این دریاچه یکی دیگر از دریاچه های شمال ایران است. این جاذبه به‌دلیل وجود درختان خشک و نیمه‌خشک ممرز که در آب هستند و سکوتی که آن‌را فراگرفته است، به دریاچه ارواح نیز شهرت دارد. هرچند که جایی برای نگرانی نیست و سال‌هاست دوست‌داران طبیعت به آن سر می‌زنند، اتراق می‌کنند و حتی شب را هم در کنار دریاچه می‌خوابند. برای دیدن این دریاچه باید به سمت مازندران و بعد هم روستای صلاح‌الدین‌کلا بروید که حدود 30 کیلومتر قبل از نوشهر است.

اگر بخواهیم دقیق‌تر مسیر را برایتان روشن کنیم، باید به جاده نور- نوشهر بروید و پس از ییلاق ونوش، یک بریدگی را دور بزنید و وارد جاده کنار شهرک دفاع شوید. حدود 3 کیلومتر رانندگی کنید تا به نگهبانی و ورودی جاده دریاچه برسید. از آنجاکه این دریاچه ثبت ملی شده، نگهبانی عبور و مرور را کنترل می‌کند و در شرایط خاصی که شرایط جوی مساعد نباشد، ممکن است اجازه ورود شما صادر نشود. این جاده خاکی حدود 15 کیلومتر است و اگر بازندگی باشد، بهتر است بخشی از آن را پیاده طی کنید. بهترین فصل دیدن دریاچه ارواح بهار تا اوایل تابستان است. پس از آن بهتر است صبر کنید و بعد دوباره در پاییز تا اوایل زمستان، برای دیدن این دریاچه به مازندران بروید.

اجاره ویلا نوشهر با تضمین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

دریاچه ولشت، شیرینی زلال

دریاچه ولشت
در اطراف ولشت امکانات گردشگری مناسبی وجود دارد – عکاس: مهیار محمدی

در ایران چند دریاچه با آب شیرین وجود دارد که دریاچه ولشت یکی از آن‌هاست. این دریاچه 1000 متر از سطح دریا بالاتر و از نظر تقسیمات کشوری در شهر مرزن‌آباد است. برای رسیدن به آن باید وارد جاده تهران- چالوس شوید و بعد حدود 3 کیلومتر قبل از مرزن‌آباد، ورودی دریاچه را پیدا کنید. مسئولیت تأمین آب دریاچه ولشت برعهده چشمه‌هاست. علاوه‌بر آن، آب باران هم در دریاچه جمع می‌شود. به همین دلیل ولشت آبی زلال دارد که در برخی قسمت‌ها تا 20 متر ارتفاع برای آن ثبت شده است. در مجموع ولشت بیش از 3 میلیون مترمکعب آب دارد. آبی که در فضای دریاچه باقی می‌ماند و از آن سرریز نمی‌شود.

در اطراف ولشت کافه، رستوران و اقامتگاه‌های جذابی را پیدا خواهید کرد. اگر دوست دارید این دریاچه را ببینید و کنار آن چند روزی استراحت کنید، می‌توانید در اتاقک، ویلاها و استراحتگاه‌های متنوعی را بیابید و از آنها لذت ببرید.

دریاچه نئور، نگین سوباتان

دریاچه نئور
نئور از دریاچه های شمال و نگین خوش‌رنگی است که در ییلاقات گیلان می‌درخشد – عکاس: سما شنیت

در روزهای گرم سال چه جایی بهتر از ارتفاعات گیلان و ییلاق‌های خنک که یک دریاچه را هم در قلب خود پنهان کرده‌اند. نئور دریاچه جذابی است که در مرز گیلان و اردبیل قرار دارد. از تهران تا نئور حدود 600 کیلومتر فاصله است و باتوجه‌به شرایط جاده، حدود 10 ساعت باید در راه باشید تا به نئور برسید. بهترین فصل دیدن نئور در بهار و تابستان است. درست زمانی که گل‌های وحشی اطراف دریاچه را پر می‌کنند و گلهٔ اسب‌ها با یال‌هایی رها در باد، اطراف آن پرسه می‌زنند. ازآنجاکه نئور بالاتر از سطح دریاست، در صورت تمیز بودن هوا، می‌توانید خط دریا را نیز از کنار نئور ببینید و عکس‌هایی شگفت‌انگیز بگیرید.

دریاچه آویدر، پناهگاه جزیره سبز

دریاچه آویدر
در میان جزیره آویدر یک جزیره کوچک و زیبا را خواهید دید – عکاس: امیرحسین مشکات

مازندران با دریاچه‌های زیبایش دل هر بیننده‌ای را می‌برد. به‌خصوص آن‌که دریاچه‌ای نزدیک پارک سیسنگان باشد، بتوانید در آن قایق سوار شوید و یا تجربه سوار جت‌اسکی شدن را نیز به دست آورید. اینجا دریاچه آویدر است که می‌توانید آن را در 30 کیلومتری شرق نوشهر و نزدیک روستای ملاکلا، پیدا کنید. آویدر از گردشگاه‌های مهم و تمیز مازندران است. پس از پرداخت هزینه ورودیه، می‌توانید با ماشین تا نزدیکی دریاچه بروید. با سفر به مازندران، در میان دریاچه آویدر، یک جزیره کوچک و سبزرنگ را خواهید دید. دورتادور این جزیره را درختانی پوشانده‌اند و در مرکز آن یک محوطه سبز و زیبا به چشم می‌خورد. اگر قصد شب‌مانی دارید، می‌توانید از بین اقامتگاه‌ها و ویلاهای اطراف دریاچه و یا شهرهای نزدیک مثل نور، نوشهر و رویان، جایی را انتخاب و از طریق سایت اتاقک رزرو کنید.

دریاچه ویستان یا بره سر؛ یکی از دریاچه های شمال ایران

دریاچه ویستان یا بره سر
جاده منتهی به دریاچه ویستان را با هر ماشین ماشین‌سواری نمی‌توان طی کرد و بهتر است از ماشین مناسب استفاده کنید – عکاس: نیکزاد

مانند دریاچه چورت، یک زلزله در روزگاران گذشته، عامل به‌وجودآمدن دریاچه ویستان یا بره سر بوده است. این دریاچه در استان گیلان و نزدیک رودبار قرار دارد. دورتادور آن را تپه‌های سرسبز پوشانده‌اند و درختانی جذاب به آن زیبایی منحصربه‌فردی بخشیده‌اند. در کنار دریاچه ویستان می‌توانید تراق کنید، ساعاتی را از سکوت لذت ببرید و یا با قایق‌های پدالی روی آب حرکت کنید و بیشتر فضای داخلی دریاچه را ببینید.

بهترین فصل برای دیدن این دریاچه، بهار تا اوایل زمستان و دو ماه اول پاییز است. پس از آن به‌علت تغییرات آب‌وهوایی و مشکلات جاده، ممکن است نتوانید آن‌طور که باید، از دیدن دریاچه بره‌سر لذت ببرید.

برای دیدن دریاچه ویستان وارد جاده قزوین – رشت شوید و مسیرتان را تا نزدیکی لوشان ادامه دهید. بعد از آن‌جا به جیرده بروید و از آن‌جا خودتان را به روستای بره سر برسانید. از روستا تا دریاچه مسیری خاکی خواهید داشت که در قسمت‌هایی سنگلاخ و با شیب‌های تند می‌شود. برای عبور بهتر از این جاده از ماشین‌های مناسب استفاده کنید و یا با کمک محلی‌ها نیسان بگیرید.

دریاچه فراخین، بکر و آرام

دریاچه فراخین
فراخین از بکرترین دریاچه های شمال است – عکاس: فرید ناطقی

اگر عاشق جنگل هستید و می‌خواهید تجربه بقا در طبیعت را هم داشته باشید، دریاچه فراخین از بهترین پیشنهادهاست. این دریاچه در نوشهر، بخش کجور و بعد از روستای ویستر قرار گرفته است. اطراف این دریاچه را درختان کهن‌سالی پوشانده‌ و برای آن چتری زیبا ساخته‌اند. معمولا ورودی این دریاچه رایگان است و گزارش‌های محدودی درباره گرفتن پول برای ورود ثبت شده است. اگر به این دریاچه مازندران سفر کردید، حتما زباله‌هایتان را جمع کنید و با خود ببرید. چراکه این دریاچه متصدی برای تمیزکردن محیط اطرافش ندارد و زباله‌هایی که جمع نشود تا سال‌ها همان‌جا باقی خواهد ماند.

دریاچه خضر نبی، مامن مقدس پرندگان

دریاچه خضر نبی
دریاچه خضر از دریاچه‌های محلی است که پرندگان مهاجر به آن پناه می‌آورند – عکاس: محمد صالحانی

در مازندران علاوه‌بر دریاچه‌های توریستی، دریاچه‌های کوچک‌تری هم هستند که محلی‌ها آن را بهتر می‌شناسند و حتی برای آن‌ها داستان‌هایی کهن هم دارند. دریاچه خضر نبی به وسعت نیم هکتار، در ارتفاع دو هزارمتری از سطح دریا، از همین دریاچه‌هاست. از نظر تقسیمات این دریاچه جز نوشهر و کجور است. برای رسیدن به آن 25 کیلومتر قبل از چالوس و با گذشتن از پل چالوس وارد دور راهی و بعد هم روستای نیمور شوید. در نهایت باید حدود 7 کیلومتر جاده خاکی را طی کنید و بعد می‌توانید دریاچه زیبا و دلربای خصر نبی را ببینید. این دریاچه با آب شیرین و عمق مناسب، محل اتراق پرندگان محلی و مهاجر بسیاری است که دور از شلوغی‌ها، در آرامش از طبیعت لذت می‌برند.

تالاب آلماگل، سیب درخشان گلستان

تالاب آلماگل
آلماگل در نزدیکی شهر گنبد کاووس است و عمق آن نهایتا به 3 متر می‌رسد – عکاس: موسوی‌نژاد

یکی دیگر از آبگیرهای خاص و دریاچه های شمال، تالاب آلماگل یا سیب است. این آبگیر وسیع که به مرز بسیار نزدیک است، محلی برای دیدن پرندگان مهاجری است که در فصل‌های گوناگون، زمانی را در این دریاچه می‌گذرانند. عمق آلماگل زیاد نیست و معمولا بین 1 تا 3 متر متغیر است. بااین‌حال، پوشش گیاهی نیزار، اطراف و میان تالاب را به‌خوبی پوشانده است. برای دیدن این تالاب باید از شهر گنبدکاووس، هشتاد کیلومتر تا بخش مرزی داشلی برون بروید. به یاد داشته باشید که نزدیک بودن به مرز، اهمیت استراتژیک این تالاب را بالا برده و در نتیجه هرگونه شکار و تیراندازی در آن ممنوع است.

دریاچه سد خاکی توشن، آبگیر گرگان

دریاچه سد خاکی توشن
دریاچه توشن در جنوب گرگان است و به یک منطقه سرسبز به اسم آبندان متصل می‌شود – عکاس: الهه نجاتی

اگر برای دیدن شمال عازم استان گلستان هستید و می‌خواهید جاذبه‌های این منطقه را ببینید، سری هم به دریاچه توشن بزنید. این دریاچه در 5 کیلومتری جنوب گرگان قرار دارد و آبگیری بکر و سرسبز است. در کنار این دریاچه‌ای منطقه‌ای جنگلی و بسیار چشم‌نواز به‌نام آبندان را خواهید دید که برای پیک‌نیک و اتراق در بهار و تابستان پیشنهاد می‌شود.

سخن آخر

در این مقاله اتاقک از 16 دریاچه زیبا در شمال برایتان گفتیم. جاذبه‌های طبیعی دوست‌داشتنی که می‌توانید در فصل‌های گوناگون به دیدارشان بروید و از هوای عالی و سکوت‌شان لذت ببرید. به یاد داشته باشید که دریاچه‌ها منابع مهم آب برای حیات گیاهی و جانوری هستند. برخی از آن‌ها به کشاورزان هم کمک می‌کنند و حتی تعدادی، برای تأمین آب مصرفی کاربرد دارند. پس باید در نگهداری از آن‌ها توجه لازم و کافی را داشته باشیم و نگذاریم که زباله‌های ما، محیط را برای گردشگران دیگر و حیات‌وحش منطقه، آلوده و غیرقابل‌استفاده کند. اگر دوست دارید کنار دریاچه های شمال زیبا باشید و اقامتی رویایی را تجربه کنید، در سایت اتاقک با مجموعه‌ای کامل از ویلاها و اقامتگاه‌ها همراهتان خواهیم بود.

3.7/5 - (7 امتیاز)

اتاقک

نیوشا امینیان

قلم و سفر جهانم رو شکل دادن و من رو به دنیای نویسندگی آوردن. گاهی نجوم درس می‌دم و اوقاتی رو صرف نقاشی می‌کنم. در ذهن من، با نوشتن هر کلمه، روحی در وجودش دمیده می‌شه و تا همیشه زنده نگهش می‌داره. با کلماتی لبریز از روح زندگی، از زیباترین مقاصد سفر، بیشتر بدونید.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. اگر اداره پولش رابدهند شمال جای خوبی است برای گشتن در تابستان وبهار موفق باشید

  2. سلام
    همچنین پاییزهای این دریاچه نیز دیدنی است؛ اما دیگر امکان کمپ وجود دارد
    در میان جزیره آویدر یک جزیره کوچک و زیبا را خواهید دید
    با احترام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *