شهرهاجاهای دیدنی

معرفی کامل آبشارهای مازندران | تصاویر تماشایی از طبیعت مازندران

نشستن در کنار آبشار و شنیدن صدای آب هر کسی را به وجد می‌آورد. آبشارها همواره به‌عنوان یکی از بهترین آثار خلقت در طبیعت شناخته شده‌اند. تماشای جدال آب با صخره‌ها، سرازیر شدن آب از فراز تاج آبشارها و از لابه‌لای صخره‌ها و گیاهان و گوش دادن به صدای خروش آب همراه با خنکای نسیمی که صورت را نوازش می‌کند، لذت وصف‌نشدنی دارد. در استان مازندران نیز که یکی از زیباترین و سرسبزترین مناطق خطه شمالی کشور است آبشارهای زیبا و پرشکوهی وجود دارد که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. آبشارهای منحصربه‌فردی که تک تکشان زیبایی و جلوه بینظیری دارند و هر کسی را به تماشا و لذت بردن از طبیعت دعوت می‌کنند. در ادامه به برخی از شاهکارهای طبیعی مازندران خواهیم پرداخت.

مازندران کجاست

مازندران کجاست
عکاس: Dr. Mahdi HosseiniB

استان پهناور و زیبای مازندران نمود کاملی از تاریخ، طبیعت و فرهنگ است و بی‌نظیرترین جاذبه‌های گردشگری و طبیعی نظیر جنگل و دریا و کوه را در خود جای داده است. در میان جاذبه‌های دیدنی این شهر آبشارها از جلوه‌ای خاص برخوردار هستند. آبشارهای مازندران با طبیعت زیبایی که احاطه شده‌اند، گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کنند. بهترین زمان برای بازدید از آبشارهای مازندران فصل بهار و تابستان است؛ چراکه در فصل پاییز و زمستان به‌علت بارش برف و باران مسیرهای دسترسی به آبشار سخت و محدود می‌شود و بازدید از آن‌ها گاهی ناممکن است. با این حال اگر جزو کسانی هستید که از طبیعت فصل پاییز و زمستان لذت می‌برید باید قبل از سفر به مازندران، اطلاعات دقیقی در مورد مسیرها و شرایط آب‌وهوایی کسب کنید.

آبشار آب پری

آبشار آب پری
عکاس: hossein mohammadi

آبشار آب پری، طبیعتی بدیع است که هر دیداری را به معنای واقعی کلمه ساعت‌ها مشغول و سرگرم می‌کند. این آبشار در فاصله پنج کیلومتری شهرستان نور واقع شده و به دلیل طبیعت خیلی زیبایی که دارد، هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. آبشار آب پری جزو بلندترین آبشارهای مازندران به حساب می‌آید. آبشار از بالا به پایین به دو قسمت تقسیم می‌شود و از بین این دو قسمت، قسمت بالایی چشمه آب پری را تشکیل می‌دهد که به‌عنوان یک چشمه مقدس در نظر گرفته می‌شود. با نگاه کردن به آبشار آب پری، همانند دیدن یک نمایش طبیعی، آرامش روحی را برایتان هدیه می‌دهد.

این آبشار در هر فصلی زیبا و دیدنی است؛ اما در فصل بهار و تابستان مناطق سرسبز اطراف و درختان سر به فلک کشیده افرا و بلوط، زیبایی‌های این منطقه را چند برابر می‌کند. آبشار آب پری دارای آبی زلال و شفاف است و به دلیل موقعیت جغرافیایی و  آب‌وهوایی مطبوع به مقصد سفر بسیاری از گردشگران و مسافران تبدیل شده است.

علاوه‌بر این در اطراف این آبشار امکانات رفاهی متعددی نیز نظیر نمازخانه، مغازه، پارکینگ، سرویس بهداشتی و غیره جهت رفاه حال مسافران و گردشگران فراهم شده است.

آدرس آبشار آب پری: ایران، استان مازندران، شهر محمودآباد، جاده بلده – رویان

اجاره ویلا در محمودآباد با پشتیبانی 24 ساعته
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

آبشار هریجان

آبشار هریجان
عکاس: AmirSayyam Maleki

آبشار هریجان یکی از این جاذبه‌های طبیعی و دیدنی مازندران است که در منطقه کلاردشت و در غرب روستای زیبا و باصفای هریجان قرار گرفته است. این آبشار با ارتفاع 80 متر یکی از بلندترین آبشارهای مازندران به شمار می‌رود؛ اما در مسیر سرازیر شدن خود به تاج‌ها و طبقات متعددی تبدیل می‌شود. ارتفاع اولین تاج این آبشار نیز به 9 متر می‌رسد. آبشار هریجان منظره‌ای خیره‌کننده‌ای دارد که حس آرامش و شادی را نثار دل و جان می‌کند. این آبشار در فضای کوهستانی و جنگلی واقع شده و در اطراف آن نیز گونه‌های جانوری و دشت‌ها، مزارع و درختان متنوعی قرار گرفته‌اند که از آب این آبشار سیراب می‌شوند.

آدرس آبشار هریحان: ایران، استان مازندران، شهرستان چالوس، بخش کلاردشت، روستای هریجان

آبشار اکاپل

آبشار اکاپل
عکاس: mohamad puryosefi

آبشار اکاپل یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی مازندران است که در شهر کلاردشت و در بالادست منطقه رودبارک قرار گرفته است. این آبشار با 20 متر ارتفاع یکی از بلندترین آبشارهای کلاردشت به شمار می‌رود و از دل کوه و از لابه‌لای گیاهان به سمت پایین سرازیر می‌شود که در نوع خود دیدنی است. آبشار اکاپل در نیمه اول سال بسیار پر آب بوده و از صدای گوش‌نواز و مناظر سرسبز و دیدنی در اطراف  خود برخوردار است.

علاوه‌بر این در فصل زمستان نیز با سرد شدن هوا و تبدیل شدن به یک تکه یخ، منظره‌ای فوق‌العاده چشم‌نواز و دیدنی را برای یخ‌نوردان و گردشگران به نمایش می‌گذارد که تماشای آن نیز خالی از لطف نیست. دسترسی به آبشار اکاپل به راحتی از راه‌های اصلی و جاده‌های موجود در استان مازندران امکان‌پذیر است و می‌توانید با اتوبوس به صورت دسته جمعی و یا با خودرو شخصی به این محل سفر کنید.

آدرس آبشار اکاپل: ایران، استان مازندران، کلاردشت، جنگل کوهستانی سردی چال

آبشار ایج

آبشار ایج
عکاس: mitra ramezanzade

اگر شما به دنبال یک محیط طبیعی زیبا و بکر هستید، پیشنهاد می‌کنیم که از آبشار ایج رامسر واقع در غرب استان مازندران دیدن کنید. خصوصیتی که باعث شده این آبشار در بین آبشارهای دیگر تک و منحصربه‌فرد باشد مسیر پلکانی آن است. در اثر فرسایش کند و آرام صخره‌ها این مسیر به وجود آمده است که منجر به ایجاد آبشارهای کوچک شده است. علاوه‌براین گفتنی است که آبشار ایج با نام دیگر آبشار ده قلو نیز شناخته می‌شود. منظره‌ی خیره‌کننده آبشار و فضای زیبای اطراف آن بهترین فرصت برای دستیابی به آرامش و خاطرات فوق‌العاده نابی است که تا ابد در ذهن شما خواهد ماند.

آدرس آبشار ایج: ایران، استان مازندران، رامسر

اجاره ویلا رامسر با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

آبشار اوبن

آبشار اوبن
عکاس: Ali Zahiri

آبشار اوبن یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی و شگفت‌انگیز مازندران است که در عمق جنگل دودانگه شهر ساری واقع شده است. دیواره‌های این آبشار پوشیده از گیاهان خزه است که به سبب وجود این خزه‌ها، آبشار اوبن در تمام فصول سال دارای نمایی زیبا و سرسبزی است که هر گردشگر و مسافری را به وجد می‌آورد. آبشار اوبن که با نام آبشار بولا نیز شناخته می‌شود در ارتفاع 1700 متری از سطح زمین قرار گرفته و از چشمه‌های طبیعی بالادست خود سرچشمه می‌گیرد.

اگر هنوز از دیدن این آبشار سیر نشده‌اید می‌توانید مسیر زیبا آن را ادامه دهید تا به چندین چشمه برسید که در آغوش هم قرار گرفته‌اند و آب این آبشار را تامین می‌کنند. فضای اطراف این آبشار نیز سرشار از  مناظر زیبا و دلفریب و پوشش گیاهی و جانوری متنوعی هست که جزو بهترین جاهای توریستی این منطقه به شمار می‌رود و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. قدم زدن در کنار چشمه‌های اطراف آبشار و نگاه کردن به آبشار کوهستانی و شگفت‌انگیز اوبن، احساسی ناب سرتاسر وجودتان را فرا خواهد گرفت.

آدرس آبشار اوبن: ایران، استان مازندران، 65 کیلومتری ساری

آبشار صفارود

آبشار صفارود
عکاس: dalir saeidi

آبشار صفارود در استان مازندران و در روستای جواهرده واقع شده و در هر فصلی دارای جذابیت‌های خاص خودش است. این آبشار نمایی طبیعی و زیبایی دارد که با بافت سنتی منطقه، منظره‌ای بکر و متفاوتی را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد. آبشار صفارود در دامنه کوه سماموس و در یک منطقه خوش آب‌وهوا و خنکی قرار گرفته و پس از سرازیر شدن با گذشتن از روستاهای متعدد ازجمله روستای جواهرده در نهایت به دریای خزر می‌ریزد. در اطراف این آبشار نیز جنگل‌های بلند و درختان تنومند وجود دارند که بر زیبایی و دل‌نشینی این منطقه افزوده‌اند.

آدرس آبشار صفارود: ایران، استان مازندران، رامسر، روستای جواهرده

آبشار آب مراد لاسم

آبشار آب مراد لاسم

بازدید از آبشار آب مراد لاسم فرصتی برای غوطه‌ور شدن در زیبایی‌های بی‌بدیع و لذت‌بخش دنیای طبیعی است. این آبشار از 13 آبشار کوچک و بزرگ تشکیل شده است و زمانی مکان تفرجگاه اشرافیان دوره قاجار بوده است. منظره اطراف این آبشار نیز بسیار جذاب است و از رودها و جنگل‌های وسیعی تشکیل شده که بر قابلیت‌های تفرجگاهی این منطقه افزوده است. با تماشای منظره آبشاری که از قله کوه به پایین می‌آید، بهترین لحظات عمر خود را خواهید داشت. این آبشار به قدری زیبا است که ناصرالدین شاه نیز در وصف آب مراد لاسم شعری گفته است:

بخ بخ این ماء سلسبیل است می‌کند اینجا گذار یا که زمزم گشت جاری قدرت پروردگار

خوش بود اینجا سماور با کباب و یار و می/ گه بنوشد گه ببوسد گه خورد گوشت شکار

آدرس آبشار آب مراد لاسم: ایران، استان مازندران، آمل

آبشار شاهاندشت

آبشار شاهاندشت
عکاس: ali pourghorban

از دیگر آبشارهای مازندران می‌توان به آبشار شاهاندشت واقع در روستای شاهاندشت اشاره کرد. این آبشار با داشتن 180 متر ارتفاع جزو دومین و بلندترین آبشارهای کشور ایران و بلندترین آبشار استان مازندران به شمار می‌رود. این آبشار شما را به یک جایگاه حیرت‌انگیز برای دیدن کوهستان‌ها، جنگل‌ها و صخره‌های زیبای مازندران دعوت می‌کند. برای هر کسی که به دنبال آرامش و استراحت است، دیدن این آبشار فرصتی خوبی است برای سفری به دنیایی از زیبایی‌های فراوان طبیعت.

آدرس آبشار شاهاندشت: ایران، استان مازندران، 65 کیلومتری شهر آمل

آبشار دارنو

آبشار دارنو
عکاس: Arya Saba

منطقه‌ای بکر و دست نخورده در شهر نوشهر که فرصت ماجراجویی و لذت از طبیعت را برای همه فراهم می‌کند. آبشار دارنو با ارتفاع 25 متر در بین جنگلهای سرسبز و دریاچه فراخین محصور شده است. خاص بودن این آبشار به این دلیل است که هفت آبشار دست به دست یکدیگر داده‌اند و آبشار دارنو را به وجود آورده‌اند. گفتنی است که مسیر رفتن به آبشار دارنو سخت است با این حال زیبایی و طبیعت بکری که اطراف آن قرار گرفته ارزش این سختی را دارد.

آدرس آبشار دارنو: ایران، استان مازندران، جنگل‌های هیرکانی نوشهر

آبشار چلندر

آبشار چلندر
عکاس: ROSE ABM

آبشار چلندر مابین دو شهر نوشهر و نور قرار گرفته و با آب زلال و شفاف و همچنین زیبایی‌های طبیعی در اطراف خود هر کسی را به وجد می‌آورد. اگر دوست دارید هیجان خود را یک باره خالی کنید آب تنی در این آبشار می‌تواند گزینه خیلی خوبی باشد. همچنین با نشستن در حاشیه آبشار، استفاده از فضای طبیعت و عکاسی کردن حس بسیار خوشایندی را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

آدرس آبشار چلندر: ایران، استان مازندران، 18 کیلومتری جاده نوشهر به نور، جنوب شرقی روستای چلندر

آبشار زانوس

آبشار زانوس

آبشار زانوس در چهار فصل سال جریان دارد و با ارتفاع بیش از 40 متر، به رودخانه‌ای روان و دلنواز ریخته می‌شود. به هر حال، بازدید از آبشار زانوس، یک توصیه واجب برای همه افرادی است  که به دنبال تجربه لذت‌بخش، هیجان‌انگیز و بی‌نظیری در طبیعت هستند. همچنین ناصرالدین شاه در یکی از سفرهایش به روستای زانوس رفته و در اطراف این آبشار اطراق کرده است. به دستور ایشان کمال‌الملک نقاشی آبشار زانوس را کشیده است که هم‌اکنون این نقاشی در کاخ گلستان قرار دارد.

آدرس آبشار زانوس: ایران، استان مازندران، روستای زانوس نوشهر

آبشار درازکش

آبشار درازکش
عکاس: Arshia Mahloujian

آبشار درازکش با ارتفاع 7 متر در دل ارتفاعات جتگل روستای درازکش قرار گرفته است. برای رفتن به این آبشار باید شیفته پیاده‌روی باشید. پس از رسیدن به آبشار حوضچه‌ای را خواهید دید که آب آن همیشه زلال و خنک است. با دست زدن و شستن صورتتان حس خنکی و سرزندگی تمام وجودتان را در بر خواهد گرفت. در فصل بهار آب این آبشار به بالاترین حد ممکن می‌رسد. حتی گفتن آن خالی از لطف نیست که این آبشار در فصل تابستان نیز پر از آب است.

آدرس آبشار درازکش: ایران، استان مازندران، بابل، روستای درازکش

آبشار گزو

آبشار گزو
عکاس: Milad Babaei

حال و هوایی که با دیدن آبشار به هر کسی دست می‌دهد توصیف کردنی نیست. آبشار گزو یکی از بلندترین آبشارهای شهرستان سوادکوه است که در دل جنگل بکر لفور جای گرفته است. این جنگل بکر از همان ابتدای مسیر زیبا و لذت‌بخش است؛ اما مسیر سختی که دارد به هیجان آن بیشتر اضافه می‌کند. وقتی به خود آبشار برسید شاهد تماشای طبیعت پر از زیبایی خواهید بود که در نگاه اول دلتان را خواهد برد. این آبشار متشکل از دو آبشار یکی با ارتفاع 5 متر و دیگری 43 متر است که بر فراز جنگل‌های هیرکانی واقع شده است. اگر انتخابتان آبشار گزو بود حتما وسایل ضروری و مهم از جمله آب، کفش مناسب، کلاه، ضدآفتاب، لباس مناسب، کوله، خوراکی و مواردی نظیر این را در لیست خود جای دهید.

آدرس آبشار گزو: ایران، استان مازندران، شهرستان سوادکوه، 25 کیلومتری شهر زیرآب، جنگل لفور

آبشار آلامل

آبشار آلامل

اگر قصد سفر به شهر ساری را داشته باشید و از آبشار آلامل هم دیدن کنید سه هیچ از بقیه جلو خواهید بود. این آبشار با ارتفاع 100 متر در دامنه‌های شمالی دماوند خودنمایی می‌کند. این آبشار به دلیل نزدیکی بودن به تهران، و برخورداری از طبیعت زیبا و چشم نواز بسیار مورد توجه مسافران قرار گرفته و همه ساله میزبان گردشگران بسیاری از اقصی نقاط ایران است.

آدرس آبشار آلامل: ایران، استان مازندران، ساری، دامنه‌های شمالی دماوند

اجاره ویلا ساری با کمترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

آبشار اسپه او

آبشار اسپه او
عکاس: Saeed Saboori

آبشار اسپه او با داشتن مسیر پلکانی منظره‌ای منحصربه‌فردی نسبت به دیگر آبشارها دارد. اگر به جزئیات بیشتر اهمیت دهید شاهد حوضچه‌های آهکی خواهید بود که در 7 طبقه و در طول زمان  تشکیل شده‌اند. خزه‌هایی که روی این حوضچه‌ها وجود دارد زیبایی آن را چندین برابر کرده است. جالب است بدانید که آب این آبشار از چشمه‌ای که در کوه سیاخانی و با شکاف سنگی درختی کهن و تنومند است سرچشمه می‌گیرد.

مسیری که برای رسیدن به آبشار طی خواهید نمود از کنار رودخانه خواهد بود. البته به تازگی پل عابری برای عبور از بالای رودخانه طراحی شده و امکان دسترسی با اتومبیل نیز فراهم است. به بالای آبشار که بروید محوطه‌ای برای آب تنی وجود دارد. توصیه می‌کنیم نکات ایمنی را رعایت نمایید. چشم‌انداز خارق‌العاده از دشت لار اولین چیزی است که از بالای آبشار قابل مشاهده است. علاوه‌بر این، دیدن ییلاق یخکش و مجموعه عباس‌آباد و دریاچه آن در مسیر این آبشار خالی از لطف نخواهد بود!

آدرس آبشار اسپه او: ایران، استان مازندران، 30 کیلومتری بهشهر، روستای پاسند، منطقه هزار جریب نکا

آبشار پلنگ دره

آبشار پلنگ دره

در دل جنگل پلنگ دره آّبشاری با ارتفاع هشت متر قرار گرفته است که هر کسی را از نقاط مختلف ایران به سمت خود سوق می‌دهد. با ادامه دادن مسیر رودخانه به این آبشار خواهید رسید که بر حوضچه‌ای سنگی ریخته می‌شود. اگر شناگر ماهری هستید می‌توانید از روی این صخره پریده و خنکای آب را حس کنید؛ اما اگر ماهر و باتجربه نیستید جای نگرانی نیست چراکه می‌توانید در حوضچه آب تنی کرده و خستگی مسیر و جنگل را از تنتان دور کنید.

آدرس آبشار پلنگ دره: ایران، استان مازندران، سوادکوه، شیرگاه، جنگل پلنگ دره

آبشار سنگ بن چشمه

آبشار سنگ بن چشمه
عکاس: Mostafa Mottaghi Niya

در حصاری سحرانگیز از درخت‌های توسکا، افرا و بلوط، آبشار سنگ بن چشمه با خروشی هیجان‌انگیز جاری است. این آبشار دیدنی بالاتر از دو راهی کلشیم در مسیر رودخانه دو‌هزار و جنوب غربی تنکابن قرار گرفته است. این منطقه بکر و چشم‌نواز تابستان‌هایی مطبوع و زمستان‌هایی نسبتا سرد دارد. توصیه می‌کنیم برای آبشارگردی در این منطقه فصل‌های بهار و تابستان را انتخاب کنید. منظره زیبایی که در ارتفاعات البرز و دره‌ سرسبز سنگ بن چشمه خواهید دید، حسابی حالتان را جا می‌آورد. در منطقه شناخته شده تنکابن همچنین زیبایی‌های دیگری چون رودخانه‌ها، آبشار، چشمه‌ها و دهکده‌های زیبا وجود دارند.

برای دسترسی به مناظر آبشار سنگ بن چشمه در اعماق و قلب جنگل از روستای عسل محله عبور خواهید کرد. مسیری که از روستا تا آبشار طی می‌کنید، مسیری از جنس بهشت است که آب‌وهوا و چشم‌انداز بی‌نظیری دارد. به همین علت این مسیر محبوبیت خاصی در بین مردم پیدا کرده است و اکثر گردشگرانی که به آن سفر می کنند، علاقمند به پیاده‌روی کردن در مسیر جنگلی و طبیعت بکر این منطقه هستند.

آدرس آبشار سنگ بن چشمه: ایران، استان مازندران، جنوب غرب تنکابن، جاده دو هزار، روستای عسل محله

آبشار سنگ نو

آبشار سنگ نو
عکاس: Ramin Ata

این آبشار دیدنی و محبوب در ناحیه جنوبی بهشهر و در دل جنگلی از درختان بلوط، ممرز و انواع سرخس‌ قرار گرفته است. به‌دلیل فشار آب یک حوض بزرگ سنگی در انتهای آبشار ایجاد شده و به همین دلیل به این آبشار سنگ نور گفته می‌شود. آب آبشار از فاصله ۱۲ متری بر روی سنگی که به صورت حوضچه درآمده ریخته و صحنه‌ای چشم‌نواز همراه با صدایی آرامش‌بخش خلق می‌کند.

به طور کلی، این آبشار از 4 آبشار دیدنی و بکر تشکیل شده است که ارتفاع بلندترین آن به 12 متر می‌رسد. برای دسترسی به این نقاشی زیبا در جنوب بهشهر تقریبا دو تا سه ساعت باید در دره‌ای سرسبز پیاده‌روی کنید. البته مناظر اطراف آنقدر  زیبا و خیره‌کننده است که اصلا خستگی احساس نخواهید کرد.

آدرس آبشار سنگ نو: ایران، استان مازندران، شهرستان بهشهر، چهارراه فراش محله به سمت آبشار

آبشار سواسره

آبشار سواسره

این آبشار معروف در منطقه نور و  در نزدیکی روستای بلده قرار گرفته است. ارتفاع 100 متری آبشار، جوش و خروشی هیجان‌انگیز در اطراف آن ایجاد می‌کند. طبیعی است که با این همه ارتفاع می‌توانید از بالای آبشار بلده مناظر اطراف را کاملا نظاره‌گر باشید. صدای آبشار در ترکیب با آهنگ پرندگان مختلف و خنکای هوا تجربه‌ای آرامش‌بخش را در این سفر نصیب شما خواهد کرد. برای دسترسی به این آبشار، باید از طریق شهرستان نور به بلده و سپس سواسره بروید. در فاصله ۵۳ کیلومتری جاده هراز و ۵۵ کیلومتری جاده چال متر به آبشار سواسره خواهید رسید.

سواسره به معنی «نسیم صبحگاهی» است و علت نامگذاری این آبشار به سواسره به‌علت موقعیت جغرافیایی آن و واقع شدن در منطقه کوهستانی و در روستای سواسره است. جالب است بدانید که روستای بلده در نزدیکی شهر یوش، زادگاه نیما یوشیج قرار دارد. برای اقامت در اطراف این آبشار نیز می‌توانید از محلی‌های روستا خانه‌های چوبی کرایه کرده و اقامتی به یادماندنی را تجربه کنید.

آدرس آبشار سواسره: ایران، استان مازندران، شهرستان نور، روستای بلده

سخن آخر

رفتن به آبشار تجربه‌ای خاص و جذاب است که در ذهن شما همیشه به یاد خواهد ماند. آبشارهای مازندران جزو بکرترین و زیباترین آبشارهای کشورمان به حساب می‌آیند که با بلندی و زیبایی‌های خود هر آدمی را شگفت‌زده می‌کنند. این شگفتی می‌تواند با یک جمع خانوادگی یا دوستانه تکمیل شود و خاطره‌ای ماندگار را از خود برجای بگذارد. می‌توانید برای اقامت در شهر زیبای مازندران لیست کامل اقامتگاه‌ها را مشاهده کرده و باتوجه به بودجه و نیازتان از جمله تعداد نفرات، نوع اتاق و تعداد شب اقامت و دیگر موارد اقامتگاه‌ها مورد نظر خود را انتخاب کرده و با خیالی مطمئن و آسوده سفر خود را شروع کنید.

سوالات متداول

طریقه دسترسی به بهترین آبشارهای مازندران چگونه است؟

معمولا مسیرهای دسترسی به زیباترین و بکرترین آبشارها صخره‌ای، کوهستانی و همراه با پیاده‌روی است؛ اما گاه پل‌هایی برای عبور اتومبیل نیز تعبیه شده است.

چه زمانی برای بازدید از آبشارهای مازندران مناسب است؟

به‌علت قرارگیری اکثر این مناظر در مناطق کوهستانی با آب‌وهوای خنک و مرطوب، فصل اول سال برای لذت بردن هرچه بیشتر از خنکا و سرسبزی آبشارها مناسب است.

امکانات موجود در تفرجگاه‌های آبشارها چگونه است؟

معمولا در اکثر آبشارهای مازندران امکاناتی برای خرید و اقامت وجود دارد. بیشتر این آبشارها در نزدیکی روستاهای بکر مازندران قراردارند که امکان دسترسی به امکانات و مناطق اقامتی را آسان‌تر نموده است.

4.7/5 - (29 امتیاز)

اتاقک

سلوا طاحونی

سلوا هستم، پر انرژی، برونگرا و عاشق یادگیری، از نوشتن مقالات جدید لذت می‌برم و می‌توانم چیزهای جدیدی برای گفتن داشته باشم. محتوا خلق می‌کنم تا همه بتوانند سریعتر به چیزی که می خواهند دسترسی پیدا کنند.

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

  1. سلام آبشار آلامل، توی جاده هراز و جزو آبشارهای آمل میباشد نه ساری ، آبشارهای زیبای دیگه آمل ( سنگ درکا، آبشار ترا ، شمس آباد ، دریوک و…)

  2. میرزاهستم،ازتصاویرواطلاعاتتون لذت بردم،لطف کنین ازهفت آبشاربابل هم اطلاعاتی بزارین،مرسی

  3. سلام آبشار سمبی شهرستان بهشهر روستای یخکش آبشار قشنگ ومسیر جاده باصفایی دارد داخل اینترنت سرچ کنید عکس ومشخصات آن باز میکنه…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *