جاهای دیدنی

دارک توریسم یا گردشگری سیاه چیست؟ | سفر به ترسناک‌ترین منطقه‌های ایران

آشنایی با دارک توریسم یا گردشگری سیاه | قسمت دوم

آشنایی با دارک توریسم یا گردشگری سیاه

در قسمت اول توضیح دادیم که دارک توریسم یا گردشگری سیاه چیست و گردشگران چرا به آن علاقه دارند. همچنین تعدادی از جاذبه‌های دیدنی را که مخوف و مرموزند را در شهرهای مختلف ایران معرفی کردیم و گفتیم دیدن بعضی از آن‌ها امکان ندارد و اگر به بعضی از آن‌ها نزدیک شوید سرانجامی جز مرگ در انتظارتان نیست.

در قسمت دوم گردشگری وحشت هم تعدادی دیگر از این جاذبه‌های ترسناک و عجیب را به شما معرفی می‌کنیم و اگر اهل ماجراجویی و سفرهای ترسناک‌اید مقصدی مناسب برای سفرتان انتخاب کنید.

آیا به دنبال خانه‌ای ارزان و مبله برای اقامت در طول سفرتان هستید؟

سفر به ترسناک‌ترین منطقه‌های ایران

قلعه آدم خوار اردبیل

بوینی یوغون تنها قلعه آدم‌خوار ایران است که آدم‌ها را می‌بلعید. این قلعه که امروزه متروکه است بیشتر از قبل اسرارآمیز شده. در گذشته هر کسی وارد این قلعه می‌شد دیگر بازنمی‌گشت و اثری از او پیدا نمی‌شد. برخلاف باور مردم کارشناس‌ها دلیل این موضوع را دیوارهای ۳۰۰ متری آن اعلام کردند و به این نتیجه رسیدند هیچ‌کسی نمی‌توانسته از آن دیوارها بالا بیاید و خودش را نجات دهد. افرادی که از دیوار قلعه بالا می‌رفتند به پایین پرت می‌شدند و بعد از چند روز گرسنگی و تشنگی می‌مردند.

این قلعه بیشتر از ۳۰۰۰ سال قدمت دارد و در آن اشیائی پیدا شده که متعلق به ۴۵۰۰ سال پیش‌ است.

آپارتمان ارزان و مبله در اردبیل نزدیک بناهای تاریخی

گردشگری سیاه چیست؟
عکس از گوگل

تالاب ارواح نوشهر

دریاچه ممرز یا تالاب ارواح یکی از وحشتناک‌ترین دریاچه‌های ایران است که در ملا کلا، از توابع نوشهر، قرار دارد. این دریاچه میان جنگل انبوهی قرار گرفته است و سکوت وهم‌آلودی دارد. علت وحشتناک بودن این دریاچه درخت‌های خشکی است که از آب دریاچه بیرون آمده‌اند و شبیه به دست‌های خشک شده‌اند. این دریاچه در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است و یکی از جاهایی‌ است که تقریبا بکر مانده و گردشگران کمتری به آن سفر می‌کنند. 

چون در اطراف این تالاب امکانات رفاهی برای گردشگران وجود ندارد کسی نمی‌تواند شب را در این منطقه سپری کند و باید به نوشهر برگردد. 

اجاره ویلا با قیمت مناسب در نوشهر روبه‌روی ساحل

تالاب ارواح نوشهر
عکس از گوگل

باغ سنگی کرمان

ترسناک‌ترین باغ ایران که درخت‌هایش میوه سنگی می‌دهند در سیرجان قرار دارد. سراسر این باغ درخت‌های خشکیده‌ای وجود دارد که میوه‌هایشان از جنس سنگ است و در منطقه‌ای بیابانی قرار گرفته. با ورود به این باغ حس وحشت و دلهره سرتاپای وجودتان را دربرمی‌گیرد. 

به گفته عده‌ای صاحب این باغ که درویش خان نام داشته و شخصی کر و لال بوده است به دلیل اصلاح اراضی در سال ۱۳۴۰ زمین‌هایش را از دست می‌دهد و برای نشان دادن اعتراضش درخت‌های خشکیده‌ای را در زمین کاشت و از آن‌ها سنگ‌های بزرگی آویزان کرد. این باغ کم کم نزدیک به ۱۰۰۰ متر شد و به یکی از مکان‌های وحشتناک ایران تبدیل شد.

سوئیت ارزان در کرمان

باغ سنگی کرمان
عکس از گوگل

قبرستان جن‌ها بندر چابهار

گورستان جن‌ها یا به قول محلی‌های چابهار «جن سنط» محلی مخوف و مرموز در بندر چابهار است که مردم عقیده دارند محل دفن جن‌هاست. در این قبرستان گورها کنار همدیگر روی صخره‌های بزرگ با شکل‌های عجیبی حفاری شده‌اند. همین شکل عجیب سنگ‌ها و گورها مردم را به این باور رسانده است که در سال‌های دور که انسان‌ها توان کندن سنگ‌ها و صخره‌ها را نداشته‌اند این مکان به وسیله موجودات ماورایی و فرازمینی ساخته شده است. در گذشته این منطقه دورتر از روستا بود اما اکنون فقط ۱۰۰ متر با روستا فاصله دارد و مردم می‌گویند شب‌ها صدای زجه و گریه اجنه را که برای مردگانشان عزاداری می‌کنند را می‌شوند.

این گورستان بیشتر از ۲۵۰۰ سال قدمت دارد و یکی از منطقه‌های تاریخی استان سیستان و بلوچستان است.

با اجاره ویلا ارزان در چابهار به دیدن جاذبه‌های گردشگری این شهر بروید.

قبرستان جن‌ها در چابهار
عکس از گوگل

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای اتاقک

4.2/5 - (5 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. به جز قلعه ادم خوار این بقیه خیلی ربطی به دارک توریسم ندارند چون نه مربوط به مرگ و میر ادمی و نه به طور کلی مربوط به یک داستان تراژدی هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *