تجربه سفر

معرفی چمخاله؛ از جزیره فلامینگو تا لیلاکوه

در معرفی چمخاله می‌توان گفت که اگر عاشق دریا هستید، این شما و این شهری تمام ساحلی! جایی که بیشتر زمین‌های آن همسایه دریا هستند و در گوشه و کنار آن رودهایی را می‌بینید که به دریا می‌ریزند و مناظر شگفت‌انگیزی پدید می‌آورند.

 لذت تماشای شالیزارها و تماشای تلاش شالیکاران برای تهیه مرغوب‌ترین برنج ایرانی را هم می‌توانید در چمخاله تجربه کنید. نزدیکی ساحل چمخاله به جنگل‌های هیرکانی نیز سبب شده است که عاشقان جنگل روی خوش به چمخاله نشان بدهند. پس بی‌معطلی به سراغ معرفی چمخاله می‌رویم تا گردشی کوتاه در این شهر زیبا داشته باشیم.

چمخاله کجاست؟

چمخاله یکی از جاهای دیدنی لنگرود است. از این شهر تا لنگرود چیزی حدود ۱۰ کیلومتر فاصله است که فاصله زیادی محسوب نمی‌شود. چمخاله در کنار دریای خزر قرار دارد و ساحل آن در سال 1390 به عنوان زیباترین و مجهزترین ساحل استان گیلان شناخته شد.

برای رسیدن به این شهر کافی است که از رشت، ۵۰ کیلومتر به سمت مازندران بروید تا به لنگرود برسید. پس از 10 کیلومتر به چمخاله خواهید رسید. چمخاله در ۲۰ کیلومتری شرق شهر لاهیجان و در ۴۰ کیلومتری غرب رودسر قرار دارد به همین خاطر از رودسر و لاهیجان هم می‌توانید به چمخاله بروید.

آدرس: استان گیلان، شهرستان لنگرود، بلوار سعدی، خیابان آزادگان، بلوار جمهوری اسلامی، جاده چمخاله، ساحل چمخاله

آب و هوای چمخاله

آب و هوای چمخاله
آب و هوای چمخاله در بهار و اوایل پاییز مطبوع و دلپذیر است

احتمالاً از موقعیت جغرافیایی چمخاله حدس می‌زنید که چه جور آب‌و‌هوایی در انتظارتان است. بهار و پاییزی معتدل و مطبوع که نم باران مهمان خیابان‌های شهر است و تابستانی گرم و شرجی که جان می‌دهد برای آب‌تنی در دریای خزر. در زمستان نیز درختان و گیاهان به خوابی زمستانی فرو می‌روند و سرما و یخبندان مهمان شهر خواهد شد.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

بهترین فصل سفر به چمخاله

اگر دنبال بهترین آب‌و‌هوا برای ساحل‌گردی و آب‌تنی در دریای خزر هستید، بهار و تابستان را انتخاب کنید. فصل تابستان بهترین زمان برای دل به دریا زدن و درست کردن قلعه‌های شنی در ساحل است. البته توجه داشته باشید که گردشگران بسیاری در دو فصل اول سال راهی چمخاله می‌شوند و بهتر است اگر خلوتی را ترجیح می‌دهید، اوایل پاییز را برای سفر انتخاب کنید. برای دسترسی بهتر به ساحل چمخاله، می‌توانید از اتاقک اقامتگاه‌های لاهیجان را رزرو کنید.

اجاره ویلا لاهیجان با پشتیبانی کامل
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

جاهای دیدنی چمخاله

اگر از دلباختگان ساحل و دریا هستید، چمخاله گیلان همان جایی است که شما را به مقصود می‌رساند. در این منطقه همه‌چیز برای یک گردش و تفریح ایدئال مهیا است. جایی که قسمت اعظمی از زمین‌ها و اراضی آن در ساحل دریا قرار دارد و به همین خاطر یکی از جذاب‌ترین شهرهای توریستی ایران لقب گرفته است؛ اما پیش از پا گذاشتن به این رویای سبز و آبی، بهتر است با منطقه آشنا باشید و بدانید جاهای دیدنی چمخاله کجاست؟!

جزیره فلامینگو یا جزیره ارشیا

جزیره فلامینگ یا جزیره ارشیا جاهای دیدنی چمخاله
جزیره فلامینگو یکی از معروف ترین جاهای دیدنی چمخاله

شاید باورتان نشود اما چمخاله جزیره دارد! جایی رؤیایی که تصویری از بهشت موعود را برایتان تداعی می‌کند. جزیره فلامینگو یا جزیره ارشیا به خاطر عبور رودخانه از دور آن و پیوستش به دریای خزر به وجود آمده است.

احتمالاً کنجکاو شده‌اید که بدانید جزیره فلامینگو چمخاله کجاست؟ برای رسیدن به این منطقه رؤیایی کافی است پس از رسیدن به میدان چمخاله به راست بپیچید و حدود 2 کیلومتر بعد به چپ برانید. حالا دیگر باید تابلوهای راهنمای جزیره را ببینید. این مجموعه تفریحی و گردشگری بهترین لحظات سفرتان را می‌سازد. در ادامه با بازی‌ها و تفریحات این جزیره آشنا می‌شویم:

جت اسکی:

برای یک تفریح پرهیجان آماده‌اید؟ سوار جت اسکی شوید تا دل به دریا بزنید و موج‌ها را بشکافید! این تجربه شگفت‌انگیز و پرطرفدار را در جزیره فلامینگو حتما امتحان کنید.

پاراموتور

برای یک تفریح پرهیجان آماده‌اید؟ سوار جت اسکی شوید تا دل به دریا بزنید و موج‌ها را بشکافید! این تجربه شگفت‌انگیز و پرطرفدار را در جزیره فلامینگو حتماً امتحان کنید.

فلای‌برد

فلای برد وسیله‌ای است که با اتصال به یک جت اسکی و به کمک پمپاژ آب به شما اجازه مانور دادن و حرکات نمایشی روی آب را می‌دهد. این تفریح هیجان‌انگیز ترکیبی از جت‌ اسکی، اسکی روی آب و شنا است که آدرنالین خونتان را بسیار بالا می‌برد!

شاتل سواری

شاتل یک نوع تیوپ بادی است که تکی یا چندنفری روی آن می‌نشینید و یک قایق تندرو شما را با سرعتی زیاد روی آب می‌کشد. هر چه سرعت این قایق بیشتر باشد، تیوپ شما تکان‌های بیشتری می‌خورد. شاتل سواری هیجان‌انگیز را در جزیره فلامینگو چمخاله امتحان کنید تا لذت ورزش‌های آبی به عمق وجودتان نفوذ کند.

قایق‌سواری

در جزیره فلامینگو امکان قایق‌ سواری هم خواهید داشت. با خانواده گشتی کوتاه در دریای خزر داشته باشید تا خاطره سفرتان را ابدی کنید.

منطقه گالشکلام

اگر در سفر به چمخاله دنبال جایی بکر و روستایی می‌گردید، به گالشکلام بروید. گالش در زبان گیلکی یعنی دام و کلام به معنی محل نگهداری دام است. بیشتر مردم این منطقه دامدار هستند به همین خاطر در زمین‌های سرسبز آن، گاو و گوسفندان فراوانی را در حال چرا خواهید دید؛ اما زیبایی گالشکلام در رودخانه‌ها، تالاب‌ها و مرداب‌های ساحلی آن است که تجربه غیرقابل وصفی از گردش در طبیعت را به شما هدیه خواهند کرد.

لیلا کوه

لیلاکوه جاهای دیدنی چمخاله
لیلا کوه در چمخاله، کوهی که مخملی سبز از طبعیت او را پوشانده است.

چمخاله فقط به دریا و ساحل محدود نمی‌شود. طبیعت لیلاکوه یکی از بهترین ییلاق‌های گیلان است که می‌توانید در سفر به این شهر از آن دیدن کنید. برای اینکه بدانید لیلاکوه چمخاله کجاست، باید 3 کیلومتر از چمخاله فاصله بگیرید و به دل کوه بزنید. طبیعت این بهشت بی‌بدیل مانند یک مخمل سرسبز، روی کوهستان کشیده شده است. در این ییلاق بی‌نظیر از عطر و بوی باغ‌های پرتقال و زمین‌های چای سرمست خواهید شد. همچنین در مسیر، اهالی روستا شما را به خوردن نان‌های سنتی، تخم‌مرغ محلی و چای دعوت می‌کنند.

ساحل چمخاله

ساحل چمخاله
ساحل چمخاله یکی از زیباترین و مجهزترین ساحل‌های شمال ایران

در وصف ساحل چمخاله باید گفت که این ساحل زیبا یکی از امن‌ترین و مجهز‌ترین سواحل گیلان است. در ساحل چمخاله آب‌تنی کنید، قلعه شنی بسازید، چادر برپا کنید و از بودن در اتمسفر ساحلی گیلان نهایت لذت را ببرید. تفریحات زیر از محبوب‌ترین تفریح‌ها در ساحل چمخاله هستند:

تفریحات آبی

همان‌طور که گفتیم ساحل چمخاله یکی از مجهزترین و زیباترین ساحل‌های استان گیلان است. در این ساحل می‌توانید از انواع تفریحات آبی مثل قایق‌سواری، جت اسکی، شاتل، بنانا و شنا لذت ببرید.

پیاده‌روی و پیک‌نیک

یکی از لذت‌های سفر به شمال و شهرهای ساحلی، پیک‌نیک کنار دریا و قدم زدن روی شن‌های ساحل است. این تفریح لذت‌بخش را می‌توانید به شکلی زیبا در ساحل چمخاله تجربه کنید. از امکانات رفاهی ساحل چمخاله، آلاچیق‌های مختلفی است که برای گردشگران در نظر گرفته شده است. البته برای استفاده از بعضی آلاچیق‌ها باید هزینه پرداخت کنید. راستی عکاسی در این ساحل را فراموش نکنید. به‌خصوص اگر موقع غروب خورشید در ساحل چمخاله بودید.

تفریحات ساحلی

در ساحل چمخاله، به‌جز تفریحات آبی می‌توانید از تفریحات ساحلی هم لذت ببرید. در این ساحل زمین والیبال و فوتبال ساحلی وجود دارد که جان می‌دهند برای یک بازی دسته‌جمعی با همه کری‌ها و تقلب‌هایش! موتور چهارچرخ و اسب‌سواری هم از دیگر تفریحات ساحلی در چمخاله هستند.

رودخانه و تالاب چمخاله

تالاب چمخاله
تالاب چمخاله زمانی محل عبور کشتی‌های روسی بود

 

رودخانه چمخاله یکی از پرآب‌ترین رودهای ایران است که عمق برخی از قسمت‌های آن به ۶ متر هم می‌رسد. در گذشته این رودخانه محل رفت‌وآمد کشتی‌های ایرانی و روسی بوده است. تالاب چمخاله نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی جذاب این شهر است که با وجود پرندگان گوناگون و همجواری با ساحل دریا، گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند

روستای سلیم چاف

روستای سلیم چاف
روستای سلیم چاف، فرصت تماشای شالیزارها و رودخانه‌ها

روستای سلیم چاف یکی از زیباترین مناطق اطراف چمخاله است که در کنار دریای خزر قرار دارد؛ اما تنها دریا نیست که این روستا را تماشایی کرده است، نی‌زارها و رودخانه نیز به قشنگی این روستای زیبا افزوده‌اند. در برخی از مناطق سلیم چاف، میان رودخانه و دریا شالیزارهای سرسبزی وجود دارند که تمام ویژگی‌های یک روستای شمالی را تکمیل می‌کنند. محل اتصال رودخانه به دریا هم از دیدنی‌ترین سکانس‌های سفرتان به چمخاله خواهد شد.

پل چوبی و پارک جنگلی توسکا چمخاله

پارک توسکا چمخاله
پل چوبی در پارک توسکا چمخاله

در کنار جاده ساحلی چمخاله یک پارک جنگلی زیبا وجود دارد که آرامشی وصف‌ناپذیر را به شما هدیه می‌دهد. درختان بلندبالا و کهنسال این پارک، خانه‌ی پرندگان و بلبل‌های خوش‌آوایی هستند که به‌محض ورودتان صدای چهچه آن‌ها را خواهد شنید. در پارک جنگلی توسکا یک پل چوبی بسیار تماشایی قرار دارد که با درختان سرسبز و زیبا احاطه شده است. ورودی پل نماد خانه‌ا‌ی روستایی است و آن سوی پل یک حوض پر از ماهی وجود دارد که زیبایی این پارک جنگلی را تکمیل می‌کنند.

روی این پل چوبی قدم بزنید و به صدای آواز پرندگان گوش بسپارید تا آرامش جنگل را با گوشت و پوست و استخوانتان درک کنید. پارکینگ، کافه، آلاچیق و… هم برای رفاه حال گردشگران در پارک توسکا وجود دارد.

راه‌های دسترسی به چمخاله

راههای دسترسی به چمخاله
برای رسیدن به چمخاله می‌توانید در گیلان، از جاده رودسر-لنگرود به لنگرود بروید و از آنجا راهی چمخاله شوید
  • مسیر دسترسی از تهران

اگر مبدأ سفرتان تهران باشد، باید ۳۸۰ کیلومتر رانندگی کنید تا پس از ۵ ساعت به چمخاله برسید. چمخاله فاصله‌ای یک‌ساعته تا رامسر دارد. از رشت و انزلی هم یک ساعت و نیم طول می‌کشد تا به چمخاله برسید.

  • مسیر دسترسی از رامسر

برای رسیدن به چمخاله می‌توانید از جاده چالوس به رامسر بروید و بعد خودتان را به گیلان برسانید. در 10 کیلومتری شرق لنگرود، به چمخاله می‌رسید.

  • مسیر دسترسی از گیلان

اگر از گیلان سفر می‌کنید، وارد جاده رودسر – لنگرود یا لاهیجان-لنگرود شوید تا به شهر لنگرود برسید. در شهر باید از بلوار سعدی به خیابان آزادگان بروید تا به بلوار جمهوری اسلامی برسید. از این بلوار وارد جاده چمخاله می‌شوید. نرسیده به چمخاله ورودی‌های مختلفی برای رسیدن به ساحل چمخاله وجود دارد.

  • مسیر دسترسی با هواپیما

اگر قصد سفر هوایی داشته باشید، می‌توانید باید به یکی از فرودگاه‌های رامسر یا رشت بروید و ازآنجا با تاکسی خودتان را به چمخاله برسانید. می‌توانید به‌جای تاکسی از اتوبوس‌های بین‌شهری کمک بگیرید تا سفری اقتصادی‌تر داشته باشید. برای این کار سوار اتوبوس‌های لاهیجان شوید.

برای دسترسی بهتر به چمخاله و جاهای دیدنی آن، می‌توانید نسبت به اجاره ویلا شمال از اتاقک اقدام کنید.

سوغات و صنایع دستی چمخاله

سوغات چمخاله
برنج درجه یک ایرانی، سوغات چمخاله

سوغاتی خریدن از بهترین بخش‌های هر سفر است. این لذت را می‌توانید در چمخاله و با گردش در فروشگاه‌های سوغات و صنایع‌دستی تجربه کنید.از آنجایی که بیشتر اهالی این شهر کشاورز و صیاد هستند، مهم‌ترین محصولات و سوغاتی چمخاله، برنج درجه‌یک ایرانی، هندوانه و انواع ماهی‌های تازه‌ی دریای خزر است. علاوه بر این کلوچه، چای، سبزی‌های محلی، تخم‌مرغ رسمی و لبنیات سنتی از دیگر سوغاتی‌های این شهر سرسبز گیلانی به شمار می‌روند.

صنایع‌دستی چمخاله نیز شامل لوازم حصیری، گلیم، جاجیم و ظروف چوبی می‌شود.

مراکز خرید چمخاله

در گوشه و کنار چمخاله و به‌خصوص لیلاکوه می‌توانید مردم محلی را در حال فروش محصولاتشان پیدا کنید. زنان روستایی نان سنتی خوش‌طعمی را برایتان می‌پزند که باید مراقب باشید انگشتانتان را با آن نخورید! اما اگر دنبال بازاری محلی و بزرگ می‌گردید که حال و هوای بازارهای شمالی را داشته باشد باید ۱۱ کیلومتر از چمخاله دور شوید تا به بازار سنتی لنگرود برسید. در این بازار انواع و اقسام سبزی‌های تازه، ماهی، چای، رب انار، ترشیجات و مرباهای گیلانی را پیدا خواهید کرد.

غذاهای محلی چمخاله

غذای محلی چمخاله
غذاهای محلی چمخاله، فرصتی برای چشیدن طعم‌های متفاوت

غذاهای گیلانی که نیاز به تعریف ندارند. در چمخاله هم غذاهای اصیل و شمالی خوشمزه‌ای پخته می‌شود که در رستوران‌های سطح شهر می‌توانید مزه آن‌ها را بچشید. باقلاقاتق، ترش واش، کال کباب، مالابیج، گمج کبابی، ترشی تره و آغوز قاتق گیلانی از جمله غذاهای بی‌نظیر چمخاله هستند. کافی است یک‌بار طعم این غذاها را بچشید تا مشتری دائمی رستوران‌های این شهر شوید. در ادامه معرفی چمخاله به سراغ چند رستوران سنتی این شهر رفته‌ایم. با ما همراه باشید.

[button color=”primary” size=”big” link=”https://www.otaghak.com/city/chamkhaleh” icon=”” target=”true” nofollow=”true”]برای رزرو اقامت در چمخاله کلیک کنید[/button]

رستوران‌های چمخاله

یک رستوران بی‌نظیر با غذاهای با کیفیت می‌تواند خاطراتی رؤیایی و خاطره‌انگیز را برایمان رقم بزند. در شهرهای شمالی رستوران‌های سنتی، درواقع جاذبه‌های گردشگری شهر به حساب می‌آیند و بسیاری از گردشگران به عشق خوردن غذاهای خوشمزه در هوایی پاک و طبیعتی بی‌نظیر راهی این شهرها می‌شوند. در چمخاله نیز رستوران‌های متعددی وجود دارد. در این بخش از معرفی چمخاله به توضیح چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم.

رستوران بزرگ مسلمی

در طول جاده ساحلی چمخاله رستوران‌های مختلفی وجود دارد. یکی از این رستوران‌ها، رستوران بزرگ مسلمی است. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای سنتی ایرانی مثل چلوکباب، جوجه‌کباب، چلوخورش قورمه‌سبزی، چلو ماهی و … را در کنار میرزاقاسمی و چاشنی‌هایی مثل ماست محلی، سیرترشی، زیتون و … سفارش دهید.

آدرس: استان گیلان، لنگرود، جاده ساحلی چمخاله، نرسیده به خیابان بوستان 1

 رستوران بشیر

رستوران بشیر چمخاله
رستوران بشیر در جاده دستک-چمخاله

برای نوش‌جان کردن یک پلو ماهی محلی به رستوران بشیر بروید. این رستوران در جاده ساحلی بین دستک و چمخاله قرار دارد. در رستوران بشیر اتاق‌های VIP نیز برای صرف غذا وجود دارند تا هر کس مایل باشد در فضایی اختصاصی غذایش را میل کند.

آدرس: استان گیلان، لنگرود، چمخاله، جاده دستک-چمخاله

رستوران گلشاهی

یکی دیگر از رستوران‌های چمخاله که در جاده ساحلی قرار دارند، رستوران گلشاهی است. در این رستوران انواع غذاهای سنتی ایرانی و محلی مثل کباب ترش شمالی سرو می‌شود. این رستوران در جاده ساحلی چمخاله به بندر کیاشهر و در محله دستک قرار دارد.

آدرس: استان گیلان، لنگرود، چمخاله، محله دستک

همچنین رستوران شالیزار، رستوران جزیره ارشیا، رستوران عمو کوچی خان از دیگر رستوران‌های باکیفیت چمخاله هستند.

نکات مهم در سفر به چمخاله

  • در زمان اوج سفر به چمخاله مثل تعطیلات نوروز، بهار و تابستان اقامتگاه خود را زودتر رزرو کنید.
  • ساحل چمخاله یکی از زیباترین ساحل‌های شمال کشور است. لطفاً در زمان سفر به چمخاله و پیک‌نیک کنار ساحل، مراقب محیط‌زیست و نظافت آن باشید.
  • اگر از جاده چالوس و رامسر می‌خواهید به چمخاله بروید، قبل از سفر از وضعیت جوی و ترافیک جاده باخبر شوید.
  • در سفر با خودروی شخصی حتماً وضعیت سلامت فنی و بدنه خودرو را چک کنید.
  • در فصل گرما، کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.
  • برای شنا در ساحل، حتماً به نکاتی که مسئولین میگویند گوش کنید و اگر شرایط جوی مساعد نبود، شنا کردن را به زمان دیگری موکول کنید.

اقامت در چمخاله

چمخاله اقامت
برای اقامت در شهر زیبای چمخاله از اتاقک کمک بگیرید

رسیدیم به اصلی‌ترین دغدغه سفر، یعنی جایی برای ماندن. برای اینکه یک اقامتگاه خوب در چمخاله پیدا کنید، پیش از سفر به فکر باشید تا هنگام رسیدن به مقصد مستقیم به خانه بروید و فرصتی برای استراحت داشته باشید.

چمخاله پر از خانه‌های روستایی، آپارتمان‌های مبله، اقامتگاه‌های بومگردی، سوئیت‌های ارزان و ویلاهای لوکس و زیبا برای اجاره است. برای اجاره ویلا و خانه روستایی در چمخاله می‌توانید به سایت اتاقک مراجعه و با انتخاب یکی از آن‌ها سفری بی‌دردسر را تجربه کنید.

در این مقاله به معرفی چمخاله زیبا پرداختیم. شهری ساحلی که مجهزترین ورزش‌های آبی را دارد و دل کندن از مناظر طبیعی و شگفت‌انگیز آن بسیار سخت است. اگر به این شهر سفر کردید، حتماً از جزیره ارشیا و روستاهای بکر آن بازدید کنید. سفرتان خوش!

سؤالات متداول

ساحل چمخاله کجاست؟

آدرس: استان گیلان، شهرستان لنگرود، بلوار سعدی، خیابان آزادگان، بلوار جمهوری اسلامی، جاده چمخاله، ساحل چمخاله

امکانات تفریحی ساحل چمخاله چیست؟

در ساحل چمخاله می‌توانید از انواع تفریحات آبی مثل قایق‌سواری، جت اسکی، شاتل، بنانا، شنا و ... را در کنار تفریحات ساحلی مثل دوچرخه‌سواری، اسب‌سواری و... لذت ببرید.

امکانات رفاهی ساحل چمخاله چیست؟

زمین بازی کودکان، آلاچیق، سرویس بهداشتی، کافه و رستوران از امکانات رفاهی ساحل چمخاله هستند.

معروف ترین جاهای دیدنی چمخاله کدامند؟

به‌جز ساحل چمخاله، می‌توانید در این شهر از جزیره فلامینگو، روستای سلیم چاف، لیلا کوه، پل چوبی و ... هم دیدن کنید.

معروف ‌ترین رستوران های چمخاله کدامند؟

رستوران گلشاهی، رستوران بشیر، رستوران مسلمی

چه طور به چمخاله برویم؟

برای رسیدن به این شهر کافی است که از رشت ۵۰ کیلومتر به سمت مازندران و لنگرود بروید. دو جاده رودسر لنگرود و لاهیجان-لنگرود شما را به این شهر می‌رسانند. از آنجا از مسیر بلوار سعدی-خیابان آزادگان-بلوار جمهوری اسلامی وارد جاده چمخاله می‌شوید.

4.4/5 - (11 امتیاز)

اتاقک

نازنین زارع

صنایع خوندم، چون قرار بود مهندس بشم. اما غرق شدن تو دنیای ادبیات باعث شد از کارخونه و خط تولید دل بِکنم و سر از نوشتن دربیارم. نوشتن از تجربیات سفر، گردش و اقامت از جذاب‌ترین کارهاییه که آدم می‌تونه انجام بده. مارگریت دوراس راست گفته که نوشتن هم‌ردیف آواز خوندنه. همونقدر موزونه و آدم رو غرق در رویای بی‌انتها می‌کنه!

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. سلام ساحلش خيلی خوب بزرگ ولی برای ورود به ساحل نباید مبلغی پرداخت بشه ساحل برای تمام مردم هست اگر هم مبلغی دریاف میشه چرا هیچ امکاناتی نداره واقعا افتضاح امکانات .نه چمخاله کل ساحل شمال مردم لايق این نیستن که این همه راه بکوبن بیان شمال با این دخل خرج و رفاه اجتماعی خاصی نباشه.
    فقط در حد یه گلایه بود نه چیز دیگه ممنون میشم
    پیگیری کنید

  2. واقعا ساحل تمیزی داره. اکثرا هم خانواده ها اونجا هستن. رستوران خزر هم تو چمخاله غذاهاش عالیه مخصوصا کباب ترش و جوجه ترشش

  3. ما به ساحل چمخاله رفتیم ولی بسیار بد بود و امکاناتی درست نداشت. سرویس بهداشتی خیلی خیلی کثیف و افتضاح بود. قسمت شنای بانوان ساعت ده تازه باز میشد و ما که نه رفتیم نتونستیم شنا کنیم. رستوران مناسبی نبود…

    1. سلام. هر منطقه گردشگری نقاط قوت و ضعف خود را دارد. بابت به اشتراک گذاری تجربه تان از شما ممنونیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *