جاهای دیدنی

جاهای دیدنی چمخاله | گردش در پر‌آب‌ترین شهر گیلان

طبق روایت‌های قدیمی درباره چمخاله گفته شده، مردم چمخاله از کرمانشاه به سمت شهر چمخاله کوچ کردند و برای همیشه در این شهر خوش آب و هوا ساکن شدند. تنها ده کیلومتر از چمخله تا مرکز لنگرود فاصله است. چمخاله زمین‌های پرباری دارد باعث رونق کشاوری شده‌اند. شهر چمخاله یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در استان گیلان به حساب می‌آید. در این مطلب از مجله اتاقک قصد داریم، جاهای دیدنی چمخاله را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

درباره دیدنی‌های چمخاله بیشتر بدانید!

مهم‌ترین ویژگی چمخاله که باعث می‌شود این شهر نسبت به دیگر جاهای کشور متمایز باشد، وجود زمین‌های اراضی در ساحل دریا است. این امر موجب شده چمخاله، یکی از شهرهای محبوب در شمال به حساب آید. همه مسافران و گردشگران که به این شهر سفر می‌کنند از وجود جاذبه‌های طبیعی و دیدنی‌های چمخاله لذت می‌برند. می‌توانید با ما همراه باشید تا در این خصوص به اطلاعات بیشتری دست پیدا کنید.

ساحل دریای چمخاله

ساحل چمخاله

یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های چمخاله ساحل‌های زیبایی این شهر است. چمخاله جزو شهرهای شمال ایران به حساب می‌آید که بیشترین ساحل دریایی شمال را دارد. در ساحل‌های چمخاله امکانات گسترده دیده می‌شود و گردشگران به راحتی می‌توان از ساحل و دریای خزر لذت ببرند. در بیشتر ساحل‌های چمخاله تفریحات آبی از جمله قایق‌سواری وجود دارد و همچین پلاژهای برای شنا که گردشگران می‌توان از شنا در دریای لذت ببرند.

جزیره فلامینگو

جزیره فلامینگو دیدنی چمخاله

جزیره فلامینگو نام دیگر جزیره عرشیا است. این جزیره در سه کیلومتری ساحل چمخاله قرار دارد و گستردگی جزیزه در حدود ۵۰ هکتار است. جزیره فلامنیگو در کنار رودخانه‌ای قرار دارد که بلافاصله به دریا متصل می‌شود. در این جزیره می‌توانید انواع تفریحات آبی از جمله فلای بورد، قایق‌سواری، پاراموتور، شاتل، پاراسل و جت اسکی را تجربه کنید.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

رودخانه چمخاله

یکی از بخش‌های زیبا در چمخاله، رودخانه این شهر است. رودخانه چمخاله از عمیق‌ترین و پرآب‌ترین رودهای کشور محسوب می‌شود. عمق رودخانه در برخی قسمت‌ها به شش متر نیز می‌رسد. رودخانه چمخاله در گذشته عبور و مرور کشتی‌های تجاری میان ایران و روسیه اهمیت بسیاری داشته است. امروزه این رودخانه جاذبه مهم گردشگری چمخاله محسوب می‌شود. نی‌زارهای اطراف رودخانه و رستوران‌های نزدیکی رودخانه برای گردشگران محبوبیت بسیاری دارد.

تالاب بین‌المللی امیرکلایه

تالاب امیرکلایه از دیدنی‌های چمخاله

اگر می‌خواهید سفری لذت‌بخش را در دل طبیعت تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم از تالاب بین‌المللی امیرکلایه دیدن کنید. عمق این تالاب دو متر است و همین موضوع جزو ویژگی منحصربه‌فرد تالاب امیرکلایه محسوب می‌شود. از ویژگی‌های دیگر تالاب می‌توان به آب شیرین آن اشاره کرد. تالاب امیرکلایه زیستگاه انواع پرندگان و آبزیان است. نام تالاب امیرکلایه در سال ۱۳۵۴ در بین تالاب‌های بین‌المللی ثبت شد.

گردشگران می‌توانند در این تالاب زیبا قایق‌سواری یا ماهی‌گیری کنند. همچنین یکی از گیاهانی که در نزدیکی این تالاب می‌روید گیاه پسته دریایی نام دارد که با کلاهک سبز رنگ و دانه‌های کوچک به عنوان یکی از موثرترین گیاهان دارویی به شمار می‌رود.

پارک توسکا

پل چوبی از دیدنی های چمخاله

زیباترین پارک چمخاله، پارک توسکا است. گردشگران به محض ورود از روی پل چوبی معروف چمخاله عبور می‌کنند و وارد پارک توسکا چمخاله می‌شوند. در قسمت ورودی پارک توسکا چمخاله، نورپردازی‌های چشمگیری انجام شده که نگاه مخاطبان را به خود جذب می‌کند. این نورپردازی‌ها در شب بسیار خیره‌کننده می‌شوند. در پارک توسکا چندین آلاچیق وجود دارد که خانواده‌ها و افراد می‌توانند ساعت‌ها در اتراق کنند.

یکی از زیبایی‌هایی پارک توسکا، رودخانه‌ای در انتهای پارک است. همچنین این پارک در نزدیکی ساحل چمخاله قرار دارد و بعد از گذر از پل فلزی که معروف به پل اصلی است، می‌توان به ورودی پارک رسید.

لیلاکوه

لیلاکوه از دیدنی‌های چمخاله

علاوه بر زیبایی‌ها ساحل چمخاله، ارتفاعات این شهر نیز دیدنی‌های بسیاری دارد. لیلاکوه در سه کیلومتری چمخاله قرار گرفته است و چشم‌انداز‌ی فوق‌العاده به طبیعت اطراف خود دارد. زیبایی‌ها و جذابیت لیلاکوه شامل باغ‌های مرکبات، مزارع چای، جنگل‌های انبوه و قهو‌ه‌خانه‌های محلی است. همچنین در مسیر رسیدن به لیلاکوه از میان شالیزارها و روستاهای سبز گیلان عبور خواهید کرد. در برخی از قسمت‌ها زنان نان محلی پخته و می‌فروشند. پیشنهاد می‌کنیم این نان‌های محلی را امتحان کنید.

روستای سلیم چاف چمخاله

روستاهای دیدنی چمخاله

دیدن روستاهای چمخاله در سفرتان به این شهر فراموش نکنید. روستای سلیم‌چاف یکی از زیباترین روستاهای چمخاله محسوب می‌شود. این روستا در کنار دریای خزر قرار دارد و به دلیل داشتن رودخانه نی‌زارهایش در میان گردشگران بسیار محبوب است. از دیگر جاذبه‌های چمخاله می‌توان به جاده ساحلی مابین رودخانه و دریا اشاره کرد که از میان شالیزارهای سبز عبور می‌کند.

سخن نهایی

بهترین فصل سفر به چمخاله بهار و اواخر تابستان است. در این زمان بهترین و مطبوع‌ترین هوای چمخاله را تجربه خواهید کرد. در سفرتان به چمخاله نگران محل اقامت خود نباشید. با اتاقک می‌توانید به راحتی اقامتگاه موردنظر خود را ثبت کنید. اقامتگاه‌های چمخاله بسیار متنوع هستند و تمام سلایق را پوشش می‌دهد. اگر به دنبال ویلایی کنار دریا یا اقامتگاه بومگردی هستید در اتاقک می‌توانید به راحتی آن‌ها را بررسی و رزرو کنید.

 

4.2/5 - (12 امتیاز)

اتاقک

مجله اتاقک

این محتوا توسط جمعی از نویسندگان اتاقک نوشته شده و به مرور زمان توسط نویسندگان مختلف به‌روز می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *