شهرهاجاهای دیدنی

اطلاعات کامل درباره آکواریوم انزلی | قدم زدن در میان اقیانوس؛ این‌بار روی زمین

تا حالا فکر کرده‌اید که اگر می‌شد اقیانوس را به زمین آورد چه می‌شد؟ قدم زدن در میان ماهی‌ها،‌ تماشای رقص آبزیان و استشمام بوی آب و دریا تجربه بی‌نظیر و لذت‌بخشی است که می‌توانید با یک سفر چند ساعته به منطقه آزاد و زیبای انزلی به‌دست‌ آورید. آکواریوم انزلی از آن جاهایی است که شما را به دل یک ماجراجویی تازه و هیجان‌انگیز می‌برد و می‌توانید تفریحی منحصربه‌فرد را تجربه کنید.

در این مقاله از مجله گردشگری اتاقک قصد داریم شما را به سفری هیجان‌انگیز به یک تونل 40 متری کنار زیباترین و خاص‌ترین آبزیان از میان پنج قاره‌ی دنیا ببریم. اگر دوست دارید اطلاعات کاملی را درباره‌ی آکواریوم انزلی، امکانات و شرایط بازدید از آن به دست آورید،‌ جلیقه‌های نجاتتان را به تن کنید و با ما به گوشه‌ای از اقیانوس بیایید.

آکواریوم انزلی کجاست؟

آکواریوم انزلی کجاست
مکانی حیرت‌انگیز از کامل‌ترین کلکسیون آبزیان – عکاس: ‌محمدحسین مشکینی

اگر در میان شهرهای ایران و جاذبه‌های گردشگری آن چرخی بزنید،‌ به مکان‌هایی جذاب،‌ هیجان‌انگیز و منحصربه‌فرد خواهید رسید که از تماشای آن لذت خواهید برد. انزلی از آن دسته مناطقی است که مجموعه‌ای از زیبایی‌ها و جذابیت‌های طبیعی و دست‌ساخته انسان را درون خودش جای داده است. منطقه‌ای زیبا در شمال کشور و غرب استان گیلان که چشم هر بیننده‌ای را به خودش خیره خواهد کرد.

این آکواریوم زیبا و تماشایی که به نام آکواریوم فانتستیک (Funtastic Aquarium) مشهور است، به دنبال یک سرمایه‌گذاری خارجی با مبلغ ۲۰۰ میلیون یورو در سال ۱۳۹۷ ساخته شد. در آکواریوم انزلی حدود ۲۰۰ گونه مختلف از آبزیان و چیزی در حدود پنج‌هزار آبزی، خزنده و همچنین پرنده وجود دارد. این آکواریوم را می‌توان مکانی حیرت‌انگیز از کامل‌ترین کلکسیون آبزیان نامید که از تماشای آن شگفت‌زده خواهید شد.

اگر شما هم دوست دارید درباره این شهر شمالی بیشتر بدانید؛ مقاله درباره انزلی را مطالعه کنید.

آکواریوم انزلی شامل چند بخش است؟

آکواریوم انزلی شامل چند بخش است
زیباترین، مجهزترین و مدرن‌ترین آکواریوم در ایران پس از کیش و اصفهان – عکاس: محمد ثروت

وقتی حرف از آکواریوم انزلی و تماشای زیباترین آبزیان به میان می‌آید، تصور بسیاری از افراد به سمت تماشای یک آکواریوم ساده با چند جانور دریایی می‌رود. درحالی‌که این‌طور نیست! اگر به سمت این شهر سفر کنید و به تماشای جاهای دیدنی انزلی بروید، در برخورد با آکواریوم دیدنی شهر به مکانی برمی‌خورید که سه بخش دارد. آکواریوم روباز، مینی آکواریوم و همچنین آکواریوم تونلی سه بخش مهمی هستند که آکواریوم انزلی را تشکیل می‌دهند. جایی که پس از آکواریوم‌های کیش و اصفهان، به‌عنوان زیباترین، مجهزترین و مدرن‌ترین آکواریوم در ایران شناخته می‌شود.

بهتر است بدانید که مساحت این آکواریوم در حدود ۱۰ هزار متر مربع است و در دو طبقه و به صورت کاملا هوشمند ساخته شده است. زمانی که در مقابل آکواریوم‌های استوانه‌ای، دیواری و یا حوضچه‌ای فرار می‌گیرید، می‌توانید اطلاعات آبزیان موجود در آن را به صورت چندرسانه‌ای ببینید و با گونه‌های مختلف آن‌ها به‌راحتی آشنا شوید. به‌طورکلی، آکواریوم انزلی را می‌توان به بخش‌های زیر تقسیم کرد:

اجاره ویلا در انزلی با کیفیت تضمینی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

سالن خلیج فارس

سالن خلیج فارس
شبیه‌سازی اندازه‌ی آرواره‌های ماهی‌های گوناگون – عکاس: علیرضا معظمی

در بدو ورود به انزلی و بازدید از آکواریوم زیبای این شهر، می‌توانید سالنی را ببینید که با نام سالن خلیج فارس شهرت دارد. این سالن با طراحی جذاب و خاص، نورپردازی‌های هنرمندانه و فضایی رازآلود و دلنشین، چندین آکواریوم را در خودش جای داده که شامل انواع ماهی‌ها و آبزیان منطقه‌ی خلیج فارس هستند. فضای زیبای این سالن، بهترین مکان برای آشنایی با جانوران دریایی جنوب کشور و محلی پرطرفدار جهت ثبت عکس‌های یادگاری و دسته‌جمعی است.

بخش آرواره

یکی از خلاقانه‌ترین قسمت‌های آکواریوم انزلی که در میان بازدیدکنندگان و گردشگران نیز بسیار پرطرفدار است، بخش آرواره نام دارد. در این قسمت از آکواریوم زیبای انزلی، اندازه‌ی آرواره‌های ماهی‌های گوناگون شبیه‌سازی شده و می‌توانید اندازه و بزرگی آن‌ها را از نزدیک ببینید. فقط حواستان باشد که در میان آرواره‌های غول‌پیکر این بخش گرفتار نشوید!

بخش آمازون

یکی دیگر از زیباترین بخش‌های آکواریوم انزلی، سالنی است که به نام آمازون نام‌گذاری شده است. یک مکان جذاب، منحصربه‌فرد و بسیار خاص که با تماشای آن خودتان را در میان جنگل‌های آمازون و کنار آبزیان زیبای این منطقه خواهید دید! بخش آمازون با طراحی دقیق و هنرمندانه ساخته شده و دکور بی‌نظیر جنگل‌های آمازون می‌تواند توجه هر گردشگری را به خودش جلب کند. در میان آبزیان این بخش می‌توانید انواع ماهی‌های بومی آمازون نظیر سفره‌ماهی آب شیرین، طوطی‌ماهی، اسکار ماهی و .‌‌‌.. را ببینید.

برخی از ماهی‌های دریاچه‌ی مالاویِ آفریقا و همچنین ماهی‌های زینتی بعضی از مناطق جنوب شرق آسیا نیز در این بخش قرار دارند. کافیست پایتان را در این سالن بگذارید، چند دقیقه چشم‌هایتان را ببندید و همراه با رقص زیبای ماهی‌های منطقه‌ی آمازون، به یک ماجراجویی تکرارنشدنی در قلب آمازون بروید! آیا شما هم بوی جنگل و دریا را احساس می‌کنید؟

بخش دریای کاسپین (خزر)

بخش دریای کاسپین
ماجراجویی واقعی در عمق اقیانوس – عکاس: بهروز زاهدی

از دیگر بخش‌های تماشایی در آکواریوم انزلی باید به دریای کاسپین اشاره کرد. آکواریوم‌های این قسمت میزبان ماهی‌ها و آبزیان دریای خزر هستند که مشهورترین و البته گران‌قیمت‌ترین آن‌ها ماهی خاویار است. همین‌طور بلوگا یا فیل‌ماهی غول پیکر، که بزرگ‌ترین آبزی در دریای خزر است و ‌گران‌ترین خاویار را دارد، در این سالن نگهداری می‌شود.

این بخش برای همه‌ی کسانی که دوست دارند بدانند این دریاچه‌ی عظیم در شمال کشور، چه جانوارانی را در خودش جای داده، بهترین انتخاب به‌شمار می‌رود. اگر به بخش دریای کاسپین رفتید، فقط چند لحظه خودتان را در میان موج دریای خزر تصور کنید و با زیبایی‌ها و خوش‌رقصی‌های آبزیان این منطقه همراه شوید. آن‌وقت خواهید دید که لذت این ماجراجویی متفاوت برای شما چندین برابر خواهد شد!

بخش کوسه‌ماهی‌ها

کوسه‌ماهی‌ها یکی از ترسناک‌ترین و البته شگفت‌انگیزترین آبزیان هستند که تماشای آن‌ها از نزدیک و با فاصله‌ی تنها یک شیشه، می‌تواند برای همیشه در خاطرتان ثبت شود. این بخش در واقع انواع کوسه‌ماهی‌های بومی اقیانوس اطلس و هند را در خودش جای داده که از مشهورترین‌های آن می‌توان به کوسه‌ی بلک تیپ اشاره کرد. فکر می‌کنید قدم زدن در میان یک تونل شیشه‌ای بزرگ که شما را در محاصره‌ی کوسه‌ماهی‌ها قرار می‌دهد چه احساسی دارد؟ یک ماجراجویی واقعی در عمق اقیانوس و البته روی زمین!

بخش غار دریایی

آیا کارتون گردش‌های علمی را به خاطر دارید؟ یک انیمیشن جذاب که شاگردان مدرسه و معلم‌شان شما را سوار بر اتوبوس زرد رنگی می‌کردند و همراه آن‌ها به هر کجا که می‌خواستید، سفر می‌کردید؛ روی زمین، زیر آب یا هر نقطه از دنیا…

قدم گذاشتن در بخش غار دریایی درست شبیه سفر با این اتوبوس به یک گردش علمی هیجان‌انگیز و متفاوت است. طراحی این قسمت و نورپردازی‌های به‌کار رفته در آن، کاملا شما را به یاد غارهای دریایی می‌اندازد و فکر می‌کنید در دالان‌های یک غار در عمق اقیانوس قرار دارید!

در این بخش تعداد ۳۵ گونه ماهی زندگی می‌کنند که از مشهورترین‌های آن باید به جعبه‌ماهی مکعبی و همچنین ماهی مورای اشاره کرد‌.

بخش ماهی‌های کوی

بخش ماهی‌های کوی
راس دم‌جادویی، سفره‌ماهی آب شور و ماشه‌ماهی از جمله آبزیان و ماهی‌های مشهور این تونل هستند – عکاس: وحید جعفری

از دیگر قسمت‌های آکواریوم انزلی که بسیار خلاقانه و تماشایی طراحی شده، باید به بخش ماهی‌های کوی اشاره کرد. تماشای غذا دادن به این نوع ماهی‌ها که با شیشه‌ی شیر انجام می‌گیرد، تجربه‌ای جذاب و تماشایی برای همگان است. بهتر است بدانید که از این نوع ماهی در میان فرهنگ مردمان چین و ژاپن، به‌عنوان نمادی از تلاش، خوشبختی و امید یاد می‌شود.

نکته‌ی جالب دیگر در بازدید از آکواریوم‌ای دیواری، وجود غواصانی در داخل آن است که با آبزیان مشغول بازی هستند!

تونل آکواریوم انزلی

بدون‌شک جذاب‌ترین، خاص‌ترین و بی‌نظیرترین بخش در میان سالن‌های مختلف آکواریوم انزلی، بخش تونل آن است. مکانی که بیش از ۴۰ متر طول دارد و با در اختیار گذاشتن یک چشم‌انداز خاص، لذت گردش در این آکواریوم را چند برابر می‌کند.

این بخش از شیشه‌های قطور با ضخامت ۱۸ سانتی‌متر پوشیده شده و باید گفت که تکنولوژی مورد نیاز برای ساخت آن، از ترکیه وارد ایران شده است. مهندسی دقیق ساخت این بخش، امکان تماشای ماهی‌ها را در زاویه‌ی ۳۶۰ درجه به شما می‌دهد. راس دم‌جادویی، سفره‌ماهی آب شور و ماشه‌ماهی از جمله آبزیان و ماهی‌های مشهور این تونل هستند. آیا دوست دارید در یک تونل شیشه‌ای از میان انبوه ماهی‌های خاص و زیبا عبور کنید؟! پس همین حالا برای سفر به انزلی و بازدید از این جاذبه‌ی گردشگری زیبا آماده شوید.

بخش کوسه بامبو یا ماهی‌های واتوز

غذا دادن به حیوانات، آبزیات و ماهی‌ها تجربه‌ی دلنشینی است که می‌تواند یک ارتباط دوستانه و عمیق را میان انسان‌ها و جانورات برقرار کند. در بخش ماهی‌های واتوز آکواریوم انزلی، امکات غذا دادن به بچه‌کوسه‌ها و ماهی‌ها وجود دارد و بی‌شک یک تجرب‌ی جدید و به‌یادماندنی برای شما خواهد بود.

بخش پرندگان و خزندگان

بخش پرندگان و خزندگان
طبقه‌ی دوم مجموعه آکواریوم انزلی بخش پرندگان و خزندگان است – عکاس: محمدمهدی حبیبی

همانطور که اشاره کردیم، آکواریوم انزلی در دو طبقه ساخته شده است. بنابراین می‌توانید پس از تماشای طبقه‌ی اول و قدم زدن میان شگفتی‌های آن، به طبقه‌ی دوم این مجموعه و بخش پرندگان و خزندگان بروید‌. این بخش کوچک میزبان انواع پرندگان همچون طوطی کاکادو، مرغ بهشتی بومی آفریقا و طوطی ماکائو است. همچنین در گوشه‌ی دیگر آن خزندگان مشهور و تماشایی جهان از جمله کروکودیل رودخانه‌ی نیل که از خطرناک‌ترین خزندگان زمین است و همچنین ایگوآنا، خزنده‌ی بومی و گیاهخوار آمریکای مرکزی قرار دارند.

امکانات رفاهی و تفریحی در مجموعه‌ی آکواریوم انزلی

امکانات رفاهی و تفریحی در مجموعه‌ی آکواریوم انزلی
یکی از مدرن‌ترین سالن‌های بولینگ گیلان – عکاس: علیرضا معظمی

گردش در میان تونل‌ها، آکواریوم‌های دیواری و تماشای ماهی‌ها و آبزیان، تجربه‌ای خاص و ماندگار برای همه است. اما در کنار همه‌ی این تجربیات جذاب و دلنشین، امکانات رفاهی و تفریحی دیگری نیز وجود دارد که گردش در مجموعه‌ی آکواریوم انزلی را کامل می‌کند.

در این مکان دیدنی، علاوه‌بر سالن‌های آکواریوم، امکانات رفاهی_ تفریحی متنوعی برای رفاه حال گردشگران ساخته شده است که از میان آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کافه و رستوران

قطعا پس از یک گردش ماجراجویانه حسابی خسته و گرسنه خواهید شد. اما نگران نباشید، وجود کافه و رستوران در این مجموعه مشکل را حل کرده و می‌توانید برای مدتی در آنجا بیاسایید و از خوردن غذاها و نوشیدنی‌های آنجا لذت ببرید. کافه و رستوران گرندشف در طبقه‌ی بالای مجموعه قرار دارد و می‌توانید انواع غذاهای بین‌المللی، ایرانی، فست‌فود، سالاد و غذاهای کبابیِ دست‌پخت بهترین آشپزان ترکیه را نوش جان کنید. استراحت در این کافه رستورتن و نوش جان کردن غذا با چشم‌انداز زیبای دریای خزر، قطعا به جانتان خواهد نشست.

شهربازی گیم‌لند

اگر خودتان و یا کودکانتان از طرفداران شهربازی هستید، می‌توانید از تجربه‌ی بی‌نظیر بازی در شیک‌ترین شهربازی شمال کشور لذت ببرید. شهربازی گیم‌لند در طبقه‌ی فوقانی مجموعه آکواریوم انزلی قرار دارد و امکان بازی‌های جذاب و هیجان‌انگیز را برایتان فراهم خواهد کرد. سالن بسکتبال، ماشین‌های مسابقه، سالن مسابقه‌ی موتوجی پی، باکس گیم و … از جمله بازی‌های پرطرفدار شهربازی گیم‌لند به‌شمار می‌رود.

کافی‌شاپ

یکی دیگر از امکانات موجود در این مجموعه کافی‌شاپ است‌ که در محوطه‌ی بیرونی آکواریوم قرار دارد. این محل بهترین مکات برای استراحت، گپ‌وگفت و نوش‌جان کردن خوشمزه‌ترین خوراکی‌هاست.

سالن بولینگ

طرفداران بولینگ می‌توانند جذاب‌ترین تجربه‌ی خودشان را از این بازی، در بولینگ مجموعه‌ی آکواریوم انزلی به دست آورند. این سالن یکی از مدرن‌ترین سالن‌های بولینگ گیلان به‌شمار می‌رود که تجهیزات و وسایل آن از میات بهترین برندهای دنیا انتخاب شده است.

گیفت شاپ

ورود به تنها گیفت شاپ ایران را در انزلی می‌توانید تجربه کنید. این فروشگاه انواع هدایای کوچک دریایی، اسباب‌بازی، بازی فکری و عروسک را در خودش جای داده و می‌توانید هر آنچه دوست دارید از آنجا تهیه کنید‌.

لونا پارک

یکی از جدیدترین و خاص‌ترین شهربازی‌های گیلان و انزلی، لونا پارک است که امکان انجام بازی‌های جذاب و مهیج را برای همگان فراهم می‌کند‌. این مجموعه ۱۳۰۰ مترمربع مساحت دارد و در مجاورت آکواریوم انزلی قرار گرفته است.

قیمت بازدید از آکواریوم انزلی چقدر است؟

یکی از مهم‌ترین موضوعات و دغدغه‌ها برای بازدید از مجموعه‌هلی تفریحی و گردشگری، هزینه‌های آن است. به‌همین دلیل بسیاری از گردشگران پیش از سفر و بازدید، هزینه‌های مکان‌های مختلف را برآورد می‌کنند.

در سایت‌های مختلف هزینه بازدید از آکواریوم بندرانزلی با قیمت‌های مختلف زده شده است، به‌همین خاطر ما با این مجموعه تماس گرفتیم اما کسی پاسخگو نبود. طبق پرس‌وجو از نفراتی که در روزهای اخیر یعنی ۲۴ مرداد از این مجموعه بازدید کرده‌اند مبلغ اینطور ذکر شده:

قیمت بازدید از آکواریوم انزلی با توجه به رده‌ی سنی، متفاوت است. این هزینه در سال ۱۴۰۲ برای بزرگسالان ۵۰۰ هزار تومان است که می‌توانید آن را با تخفیف به مبلغ ۳۵۰ هزار تومان تهیه کنید. همچنین این قیمت برای کودکان ۳ تا ۱۲ سال، به مبلغ ۲۷۰ است.
همچنین امکان بازدید از این آکواریوم به‌صورت همه روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۸ شب فراهم است.

بهترین زمان سفر به آکواریوم انزلی

بهترین زمان سفر به آکواریوم انزلی
بهترین زمان بازدید از آکواریوم انزلی،‌ فصل بهار و به‌ویژه اردیبهشت ماه – عکاس: امین امیری

ماهی را هر وقت از آب بگیرید تازه است! بنابراین شما هم هر زمان که به آکواریوم انزلی بروید، ضرر نمی‌کنید و از تماشای زیبایی‌های آن لذت خواهید برد.

البته اگر دوست دارید در بهترین شرایط آب‌وهوایی منطقه‌ی انزلی، به آنجا بروید، بهتر است فصل بهار و به‌ویژه اردیبهشت ماه را انتخاب کنید. در این زمان دمای هوا در مطبوع‌ترین حالت خودش قرار می‌گیرد و از گرما خبری نیست. اگر با گرمای هوا در تابستان مشکلی ندارید، این فصل هم فرصت خوبی برای سفر به انزلی است و می‌توانید لذت شنا کردن در دریا را هم تجربه کنید. برای طرفداران سفر در هوای سرد، فصل پاییز انتخاب جذابی است. ضمن اینکه مجموعه‌ی آکواریوم انزلی نیز در این فصل خلوت‌تر است و می‌توانید با خیال راحت و فراغ‌بال، از همه‌ی بخش‌های آن بازدید کنید.

برای اجاره ویلا شمال می‌توانید از سایت اتاقک کمک بگیرید.

نکات مهم برای بازدید از آکواریوم انزلی

نکات مهم برای بازدید از آکواریوم انزلی
به‌هیچ‌وجه به شیشه‌های آکواریوم ضربه نزنید – عکاس: محدثه حسینی
  • بهتر است یک روز قبل بلیط خود را از طریق سایت تهیه کنید تا در ترافیک خرید بلیط گیر نکنید.
  • یادتان باشد به‌هیچ‌وجه به شیشه‌های اکواریوم ضربه نزنید، آبزیان، خزندگان و پرندگان را نترسانید و مراقب کنجکاوی‌های کودکان خود باشید.
  • این مجموعه مسیری نسبتا طولانی دارد و باید برای بازدید از آن پیاده‌روی کنید؛ بنابراین در نظر داشته باشید که اگر فرد سالمند یا بیمار و ناتوانی همراه شماست، با آگاهی از شرایط به آکواریوم انزلی بروید.
  • هرگز به صورت خودجوش به آبزیان غذا ندهید.
  • در بخش‌هایی که نور فلش مضر و عکاسی ممنوع است، از ثبت عکس‌ها و تصاویر به‌وسیله‌ی دوربین عکاسی یا گوشی‌های هوشمند خودداری کنید.
  • از خوردن و آشامیدن در طول مسیر بازدید از آکواریوم بپرهیزید.
  • به‌خاطر داشته باشید که تا زمان تعطیل شدن مجموعه‌ی آکواریوم می‌توانید از هر دو طبقه بازدید کنید. اما با خروج از گیت و رفتن به سمت گیفت‌لند یا شهربازی و … دیگر امکان بازدید از آکواریوم برای شما وجود ندارد.

مسیر دسترسی به آکواریوم انزلی

مسیر دسترسی به آکواریوم انزلی
مجموعه‌ی آکواریوم فنتستیگ در مجاورت باغ پرندگان قرار دارد – عکاس: شایان توریست

آکواریوم مشهور و تماشایی شمال کشور در بخش شمال ایران و منطقه‌ی آزاد انزلی قرار دارد. برای رفتن به آنجا باید ابتدا خودتان را شمال کشور برسانید و به سمت استان گیلان و شهر رشت حرکت کنید. پس از رسیدن به رشت و با طی مسافتی ۳۰ کیلومتری به شهر انزلی خواهید رسید. مجموعه‌ی آکواریوم فنتستیگ در مجاورت باغ پرندگان شهر و پشت مجموعه‌ی تجاری ونوس قرار دارد.

مکان‌های دیدنی نزدیک به آکواریوم انزلی

مکان‌های دیدنی نزدیک به آکواریوم انزلی
نزدیک به آکواریوم مکان‌های دیدنی بسیاری وجود دارد – عکاس: فرازن قنبری

انزلی از جمله شهرهای ایران است که توان گردشگری بسیار بالایی دارد. به‌همین‌دلیل سالانه گردشگران بسیاری به این منطقه‌ی زیبا سفر می‌کنند. ازجمله مکان‌های نزدیک به آکواریوم انزلی که در طول سفر خود می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساحل دریای انزلی
  • اسکله‌ی بندر انزلی
  • تالاب انزلی
  • کشتی تفریحی میرزا کوچک خان
  • برج ساعت
  • کاخ موزه نظامی انزلی
  • بقعه‌ی بی‌بی حوریه
  • شهر رشت در فاصله‌ی ۳۰ کیلومتری انزلی

اقامت در انزلی

یکی از دغدغه‌های مهم مسافران به هر منطقه‌ای اقامت در آنجاست. سفر به انزلی و بازدید از آکواریوم انزلی نیز از این دغدغه خالی نیست و گردشگران اغلب پیش از آغاز سفر به‌دنبال مکان مناسبی برای ماندن در آنجا هستند.

اما نگران نباشید. کافیست قبل از سفر، سری به سایت گردشگری اتاقک بزنید و با انتخاب محل و شهر مورد نظرتان، مجموعه‌ای از اقامتگاه‌ها، سوئیت‌ها و … را ببینید. شما این امکان را دارید که با انتخاب فیلترهای گوناگون، مانند بازه‌ی قیمتی، تاریخ سفر، تعداد نفرات، امکانات و شرایط و … اقامتگاه مناسب خودتان را پیدا کنید. امکان اجاره ویلا، سوئیت، خانه و آپارتمان مبله در بندر انزلی، رزرو آنلاین، پرداخت آنلاین و پشتیبانی ۲۴ ساعته‌ی کارشناسان متخصص اتاقک، دغدغه‌ی اقامت را برای شما برطرف می‌کند.

سخن آخر

هیچ چیز درباره‌ی سفر گویاتر از این سخن حضرت سعدی نیست که می‌فرمایند: «بسیار سفر باید، تا پخته شود خامی». سفر و کسب تجربیات جدید، در واقع قدم برداشتن به سوی پختگی و رشد است‌؛ بنابراین در هر فرصتی که به دست آوردید، به مکان‌های جدید سفر کنید.

در این مقاله تلاش کردیم اطلاعات جامع و کاملی را درباره‌ی آکواریوم انزلی به شما ارائه کنیم. چنانچه تجربه‌ای از بازدید این مجموعه‌ی زیبا دارید، آن را با ما و دیگر دوستان اتاقکی خود در میان بگذارید.

سوالات متداول

آکواریوم انزلی کجاست؟

آکواریوم انزلی در بخش شمالی کشور،‌ استان گیلان و شهر انزلی قرار دارد.

بهترین زمان بازدید از آکواریوم انزلی چه زمانی است؟

بهترین زمان بازدید از این آکواریوم اوایل بهار تا اواسط فصل تابستان است.

قیمت بلیط آکواریوم انزلی در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

بلیط این مجموعه برای کودکان ۳ تا ۱۲ سال مبلغ ۲۷۰ هزار تومان و برای افراد بالای ۱۲ سال ۵۰۰ هزار تومان (با تخفیف مبلغ ۳۵۰ هزار تومان) به ازای هر نفر است.

مدت زمان تقریبی بازدید کامل از مجموعه چقدر است؟

مدت زمان تقریبی بازدید کامل از مجموعه در حدود ۴ ساعت است.

3.2/5 - (83 امتیاز)

اتاقک

نسترن زینل‌لی

بوی روزنامه‌ی نو و جوهری که روی اون نقش بسته، خاطره‌ی کودکی منه! خاطره‌ی بچگی‌هایی که کنار بابا و توی روزنامه‌ای که کار می‌کرد گذشت و من رو عاشق کلمات و نوشتن کرد... حالا دو دهه از اون روزا گذشته؛ من روزنامه‌نگار شدم و لای کلمه‌ها وول خوردم، با واژه‌ها زندگی کردم و بین اون‌ها نفس کشیدم... و امروز که بیست‌وهشت‌ساله‌ام، هفت ساله که در حوزه‌ی محتوا قلم می‌زنم و هر روز جوششِ پایان‌ناپذیر قلبم رو به کلمه و کلمه رو به روایت تبدیل می‌کنم... "اتاقک" برای من همون حیاطِ خلوت امن و دوست‌داشتنیه که می‌تونم کنارتون روایت خلق کنم، دستتون رو بگیرم و با هم به دورترین و زیباترین گوشه‌های این جهان لایتناهی سفر کنیم.

نوشته های مشابه

‫39 دیدگاه ها

  1. به نظر من به جای ماهی مسئولین رو باید بندازن تو آکواریوم فکر کنم ۲۰۰۰نفری باشن که نبود شون باعث رفاه و آسایش ملت هست

  2. سلام. ما. رفتیم. ولی. چون. 350بود. نرفتیم. چهار نفر. بودیم. باید. یک ملیون. چهارصد. می‌دادیم. چه. خبره. با این. پول. دوشب. اجاره. سویت. میشد خخخخ

  3. سلام. ما. رفتیم. ولی. چون. 350بود. نرفتیم. چهار نفر. بودیم. باید. یک ملیون. چهارصد. می‌دادیم. چه. خبره. با این. پول. دوشب. اجاره. سویت. میشد خخخخ

  4. یکی از مزخرف ترین جای انزلی همین آکواریوم هست چهارتا ماهی آشغال انداختن داخلش با بلیط سرسام آور از اونطرف خروجی مزخرف گذاشتن که جیب خانوادهای که بچه دارن بزنن

  5. اینطور جاها و مکان‌ها به درد ملتی میخوره که حکومتش باعث شده مانند انسان زندگی کنن نه ما ملت ایران که حتی افراد پر درآمدم ن هم زیر خط فقر هستند فرد پر درآمد کسی که روزانه 2 میلیون درآمد داره یعنی روزانه درآمدش 3 کیلو گوشت میشه این ملت به لطف حکومت جیب بری اسلامی نون شب ندارن آکواریوم مال آقازاده هاست که در اصل گدازاده اند

    1. واقعا زدی به هدف دمت گرم لب مطلب ادا کردی بلیط هر نفر بیشتر از مزد یک روز کار نیروی انسانی با تعرفه تأمین اجتماعی میشه من خودم انزلی چی ام و تا حالا نرفتم خجالت داره برای این حکومت و تأسف برای حاکمانمون باید خورد که من حقوق سه روزم رو بدم برای یک ساعت تفریح یک خانواده سه نفره. ننگ بر آنان که مارو بر این ذلت کشاندند

  6. قیمت بلیط نسبت به اکواریوم اصفهان خیلی بالاتر هست و کیفیت پاینتری نسبت به اصفهان داره…بلای جیب مسافران شده…یه شهربازی هم جلوی خروجی گذاشتن اونم قیمت هاش نابود کننده هست…مثلا مسافر یه کارت میگیره برا بازی و ۵۰ هزار هم امانت میزاره که کارت رو برگردونی و همه کارت خالی نمیشه و از بین ۳۰ تا ۴۰ هزار ته کارت میمونه و روزی حداقل ۱۰۰ کارت اینطور میشه و روزی میانگین ۳ میلیون راحت به جیب میزنه و ماهی ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون…این شهر مدیریت نداره و هر کسی هر جور میخواد میتازونه…از همه بدتر قایق های موتوری وسط،شهد که یه تنه کلاهبردار هستن…

    1. شما مجبور نیستین برین جناب.وسط شهد نه شط..شط میشه رودخونه. تالاب ه یاهمون مرداب.ویزاندارین انزلی نرین😍

  7. این قیمتی که تو سایت زده مال قبل است. من چند روز پیش اونجا بودم قیمت با تخفیف برای هر نفر 350 هزار تومان است. برای بین سنین 3 تا 12 سال 300 هزار تومان . یه ایرادی هم که داره بخش فروش اسباب بازی و شهربازی رو درست گذاشتن جلوی خروجی آکواریوم که اگه شما بخواهید از سالن اصلی برید بیرون باید از داخل فروشگاه و شهربازی رد بشید که اونم برای کسی که بچه داره دردهسر ساز میشه

    1. سلام.واقعا ایراد بزرگ این مجموعه همین خروجی پس از بازدید هست که شهر بازی را گذاشتند و ما که رفتیم با بچه کلی هزینه واسمون گذاشتند

  8. سلام دوستان خبری اینا همشون خوبه ولی وقتی برای دیدن این جاذبه ها باید اول از مناظری که با زباله تزئین شده به جای بوی خوش شالیزارها جست خیز ماهی‌ها و پرندها رنگ سفید کف کرده رودخانه همراه با بوی فاضلاب از مسافر شهروند استقبال میکنه آکواریوم به چه دردی میخوره برادر من.

  9. با سلام واقعا آکواریوم منطقه آزاد انزلی یکی از
    جذاب ترین مکان های تفریحی هستش هر چند بلیطش ۳۵۰ تومان بود ولی ارزش دیدن رو داشت .

    1. ی ویلا اجاره کردیم آب وبرقش قطع و وصل میشد و خیلی اذیت شدیم .آخر سرهم موقع تحویل تازه میخواست پول زور واسه نظافت بگیره در صورتی که نظافت کردیم وما هم که اصفهانی وپول زورم به کسی نمی‌دهیم …دیگه تو عمرم طرف انزلی نمی‌رم …

  10. سلام .جای فوق العاده زیبایی هست ،پیشنهاد میکنم حتما برید ،قیمتش نفری ۳۵۰ هزار تومان ،بازدید ۱۰ مرداد ۱۴۰۲

  11. سلام .جای فوق العاده زیبایی هست ،پیشنهاد میکنم حتما برید ،قیمتش نفری ۳۵۰ هزار تومان ،بازدید ۱۰ مرداد ۱۴۰۲

    1. سلام به همه واقعا گرونه من شرمنده میشم جلو خانوادم 2 تا بچه دارم واقعا نمیتونم ببرمشون

  12. بلیطش ۳۵۰ تومان هر نفر ایرانی . خاجی هم باشی ۵۰۰ تومان . اصلا درست نیست قیمتش . ولی خیلی خوب و تمیز بود محیط نگه داری . پرندگانش . کیف کردم . آب ماهی ها هم خوب بود .

  13. خیلی عالیه من دوبار رفتم با خانواده ام چند ساعت زیر زمین توی آکواریوم بخدا حال میده آدم سیر نمیشه

  14. بلیط آکواریم حدود 280از ما گرفت نفری که 3نفرمون 750تومان شد که یدونه بچه زیر 12سال داشتیم

  15. واقعا جای خوبی هست برای ما که خیلی خوش گذشت یک هفته پیش اونجا بودیم درسته گرم بود ولی اینقدر با صفا بود که گرما را احساس نمیکردیم در اولین فرصت انشاالله مسافر انزلی هستیم از مردمانش بیشتر خوشمان آمد .فقط قیمت آکواریوم را خواستیم بریم گفتند ۳۵۰ هزار تومان

  16. واقعا جای خوبی هست برای ما که خیلی خوش گذشت یک هفته پیش اونجا بودیم درسته گرم بود ولی اینقدر با صفا بود که گرما را احساس نمیکردیم در اولین فرصت انشاالله مسافر انزلی هستیم از مردمانش بیشتر خوشمان آمد .فقط قیمت آکواریوم را خواستیم بریم گفتند ۳۵۰ هزار تومان نتونستیم بریم

  17. گیلان ما را اگه بها بدند فقط صنعت توریست میتونه ما گیلانی ها را متمایز کنه از دیگر نقاط ایران

  18. با سلام و عرض ادب
    ببخشید قیمت بلیط رو اشتباهی نوشتید.
    قیمت 350 هزار تومان برای بزرگسالان و 270 هزار تومان برای کودکان هست.

  19. همه شهرهای وطنم دیدنی و جذاب هستند، در این میان انزلی شهری است زنده و زیبا، جاذبه های انزلی بی شمارند و هر بار به این شهر سفر می کنی گویا اولین باریست که با این بندر زیبا پا گذاشته ای،قدمت این شهر و اتفاقات تاریخی در این خطه به سال های دور تعلق دارد سالهای پر محنت و سالهای تلخ اسارت، اسارت در دستان اجنبی و ضربه های مهلک، ولی این شهر تمام این تلخی ها را با شیرینی درونش عوض کرده و برای مسافران و مردمش شادی و سرزندگی را به ارمغان دارد، انزلی شهر عشاق و شهر پرندگان مهاجر

    1. درسنه قیمت بلیط تو این اوضاع اقتصادی زیاده ولی یک بار دیدن ارزش داره ولی ای کاش واسه پول بلیط یه تابلو بزنن در کل خوب بود
      خدا را شکر تمام شهرهای ایران جاهای دیدنی و قدیمی وجود داره ولی بعضی جاها فقط به فکر جیب خودشون هست اصلا یا نضافت خوبی نداره یا در کل خبری از بهداشت نیست
      مردم خوب ایران لطفا به هر کجای دیدنی شهرهای ایران میرید لطفا خودتان نظافت را رعایت کنید
      با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *