تجربه سفرجاهای دیدنیسواحل

همه چیز درباره ساحل متل قو | ساحلی پر از تفریحات هیجان‌انگیز  

همیشه ویدیوهایی از بازی‌ها و تفریحات آبی را در رسانه‌های مختلف می‌بینیم و دلمان می‌خواهد واقعا آن‌ها را تجربه کنیم، اما کجا؟ شاید تصور کنید در ایران کمتر سواحلی هستند که تفریحات آبی جدید مانند فلای بورد و اسکی روی آب را ارائه دهند، اما اشتباه می‌کنید! بسیاری از سواحل شمال، ازجمله ساحل متل قو، امکان انجام انواع بازی‌ها و تفریحات آبی را فراهم کرده‌اند تا بیشترین آدرنالین ممکن را ترشح کنید. ساحل متل قو یکی از مجهزترین سواحل است و به همین دلیل سفر به آن می‌تواند تجربه‌ای به‌یادماندنی برایتان رقم بزند که تا آخر عمر فراموش نکنید. لذت قدم زدن و تماشای امواج آرام ساحل یک طرف و تجربه‌ی تفریحات هیجان‌انگیز آبی یک طرف. در این پست از مجله گردشگری اتاقک، می‌خواهم همه چیز را درباره ساحل متل قو به شما بگویم. ابتدا درباره آب‌وهوا، بهترین مسیر دسترسی و بهترین زمان سفر صحبت می‌کنیم، سپس گشتی در جاهای دیدنی نزدیک آن می‌زنیم و بعد تفریحات هیجان‌انگیز آن را باهم تجربه می‌کنیم. در آخر، امکانات و اقامت در این ساحل را بررسی خواهیم کرد. پس بیایید باهم سفرمان را آغاز کنیم…

ساحل متل قو کجاست؟

متل قو که یکی از توریستی‌ترین شهرهای استان مازندران است، یک ساحل ماسه‌ای با چشم‌اندازی بی‌نظیر دارد که مسافران زیادی آن را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند. درواقع این ساحل در شمال شهر متل قو قرار گرفته و جنوب این شهر را رشته‌کوهای جنگلی البرز، شرق آن را کلارآباد و غرب آن را نیز عباس‌ آباد تشکیل داده‌اند. در ساحل متل قو انواع پلاژها با امکانات تفریحی و رفاهی متنوع وجود دارند که سفری هیجان‌انگیز و به‌یادماندنی برایتان رقم می‌زنند (عجله نکنید، خیلی زود تفریحات این ساحل را به شما معرفی می‌کنم!). در این سواحل می‌توانید چشم‌انداز جذاب برج‌های دوقلو را تماشا کنید و از شکوه آن لذت ببرید.
برای اطلاعات بیشتر درباره این منطقه، مقاله متل قو کجاست را مطالعه کنید.

آب و هوای ساحل متل قو

آلاچیق و سایه بان در ساحل متل قو
متل قو آب‌وهوای معتدل و مرطوبی دارد – عکس از Ela Smv

مانند دیگر شهرهای ساحلی، متل قو هم آب‌وهوای معتدل و مرطوبی دارد. گرما و رطوبت ساحل متل قو در فصل تابستان به اوج خود می‌رسد، اما خبر خوش اینجاست که در این فصل امکان شنا در آب دریا فراهم است؛ بنابراین می‌توانید به جای فرار از گرما، تن خود را به آب بزنید و از تابستان لذت ببرید. گاهی در فصل پاییز وضعیت ساحل متل قو ابری و بارانی می‌شود و ممکن است ساحل کمی خشونت خودش را به رختان بکشد و به آرامی تابستان نباشد. در فصل زمستان خیلی خبری از بارش برف نیست، اما هوا سردتر از پاییز است. در اولین ماه از فصل بهار، انگار ساحل هنوز به طور کامل از حال‌وهوای زمستانی خود بیرون نیامده؛ اما از اردیبهشت به بعد، کم‌کم هوا به معتدل‌ترین حالت خود می‌رسد. پیشنهاد می‌کنم با اجاره ویلا و سوئیت متل قو، سفری دلچسب برای خود رقم بزنید.

مسیر دسترسی به ساحل متل قو

شما می‌توانید به راحتی از سه مسیر زیر خودتان را به ساحل متل قو برسانید:

  • جاده چالوس: برای سفر به ساحل متل قو از مسیر جاده چالوس، پس از اینکه به جاده‌ی ساحلی رسیدید، از مسیر جاده سیاهکلرود-مازندران عبور کنید و خودتان را به عباس آباد و بعد متل قو برسانید.
  • جاده هراز: برای سفر به ساحل متل قو از سمت جاده هراز، ابتدا به سمت محمودآباد و سپس به چالوس حرکت کنید. پس از آن مسیر خود را به سمت متل قو تغییر دهید. این شهر در مسیر ارتباطی چالوس به تنکابن و رامسر قرار گرفته است.
  • اتوبان قزوین-رشت: در این مسیر از بین شهرهای رشت، لاهیجان، رامسر و تنکابن عبور می‌کنید و در آخر به شهر زیبای متل قو می‌رسید.

بهترین زمان سفر به ساحل متل قو

ساحل متل قو و برج های دوقلو در شب
اگر هدفتان از سفر به این ساحل شنا است، بهترین زمان سفر فصل تابستان است – عکس از رسول سفرزاده

بهترین زمان سفر به ساحل متل قو کاملا بستگی به خودتان دارد. اگر هدفتان از سفر به این ساحل شنا و آب‌تنی است، بهترین زمان سفر فصل تابستان خواهد بود؛ چرا که در فصل‌های خنک‌تر اجازه‌ی شنا در آب دریا را ندارید. اگر در فصل تابستان به این ساحل سفر کنید، از تمامی تفریحات آبی آن بهره‌مند خواهید بود. اگر قصدی برای شنا در سواحل متل قو ندارید و آب‌وهوای خوب در سفر برایتان مهم است، بهتر است در اردیبهشت به این منطقه سفر کنید و از آب‌وهوای مطبوع و عطر شکوفه‌های بهارنارنج لذت ببرید. اگر هوای بارانی را دوست دارید و می‌خواهید در روزهای بدون شلوغی سفر کنید، بهترین زمان سفر برای شما فصل پاییز و زمستان است. در فصل پاییز می‌توانید از طبیعت هزاررنگ این منطقه لذت ببرید.

اجاره ویلا متل قو با تضمین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

جاهای تفریحی نزدیک به ساحل متل قو

در سفر به متل قو حتما دلتان می‌خواهد علاوه بر ساحل، به جاهای دیدنی بکر و دیدنی دیگر این منطقه نیز بروید و سفری پر از تجربه‌های شیرین داشته باشید. برای اینکه سفری دلنشین‌تر برایتان رقم بزنم، در این قسمت از مطلب چند مورد از جاهای دیدنی جذاب متل قو که فاصله کمی تا ساحل دارند را به شما معرفی می‌کنم.

الماس قو، برج‌های عظیم زاده

تصویری از برج های دوقلوی متل قو
این برج‌های دوقلو، نماد شهر متل قو هستند – عکس از آناهیتا

به محض اینکه نام متل قو به میان می‌آید، برج‌های دوقلو عظیم‌زاده در ذهنمان تداعی می‌شوند؛ چراکه این برج‌ها به عنوان نماد شهر متل قو شناخته می‌شوند. برج‌های دوقلو در فاصله خیلی کم از ساحل متل قو قرار گرفته‌اند و می‌توانید تنها با چند قدم خود را به آن‌ها برسانید. جالب است بدانید این برج‌ها که به الماس قو مشهور هستند، به‌ عنوان لوکس‌ترین برج‌های ایران شناخته می‌شوند. این دو برج هم کاربرد تجاری دارند و هم مسکونی. در طبقات پایین آن مراکز خرید متعددی وجود دارند که بهشتی برای عاشقان خرید به شمار می‌روند. از اینجا می‌توانید انواع سوغات و صنایع دستی متل قو را نیز خریداری کنید.

آدرس الماس قو: استان مازندران، متل قو، جاده ساحلی

غار آبی دانیال، فرصتی برای ماجراجویی

فضای داخل غار آبی دانیال
غار آبی دانیال در فاصله 8 کیلومتری از از ساحل متل قو قرار دارد

غار آبی دانیال در فاصله 8 کیلومتری از از ساحل متل قو قرار دارد و یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های متل قو به شمار می‌رود. این غار آبی، دومین غار بزرگ رودخانه‌ای ایران است که در دل رشته‌کوه‌های البرز قرار گرفته. طول این غار تا 5 کیلومتر ادامه دارد و مقصد جذابی برای عاشقان ماجراجویی به شمار می‌رود. عمق رودخانه‌ی غار دانیال در بخش‌های مختلف متفاوت و زیر یک متر است، اما حواستان باشد هنگام بارندگی عمق رودخانه‌ها بیشتر از حد معمول می‌شود.

آدرس غار آبی دانیال: استان مازندران، عباس آباد، متل قو، روستای دانیال

جنگل تیلاکنار، انبوه و سرسبز

آبشاری کوچک در جنگل تیلا کنار
قدمت این جنگل به چندهزار سال می‌رسد – عکس از سایت ایران اکازیون

اگر درحال خوش‌گذرانی در ساحل متل قو باشید، می‌توانید فقط با طی مسیری 9 کیلومتری که 15 دقیقه طول می‌کشد، خودتان را به جنگلی سرسبز و انبوه برسانید. این جنگل تیلاکنار نام دارد و یکی از زیباترین جنگل‌های استان مازندران است. پوشش گیاهی انبوه و متنوع و همچنین ریشه‌های درهم تنیده درختان جنگل، حکایت از قدمت چندین‌ هزارساله این جنگل را دارند. آب‌وهوای مطبوع جنگل را وارد ریه‌های خود کنید و از مناظر بکر و سرسبز آن لذت ببرید. یک رودخانه هم در این جنگل وجود دارد که می‌توانید کنار آن بساط پیک‌نیک خود را پهن کنید و از خوردن یک عصرانه یا کباب خوشمزه لذت ببرید.

آدرس جنگل تیلاکنار: استان مازندران، عباس آباد، سلمان شهر، انتهای خیابان دریاگوشه

روستای اسب چین با قدمتی هزارساله

آبشاری زیبا در روستای اسب چین
یک رودخانه در این روستا قرار دارد که زیبایی مناظر اطراف را چندبرابر کرده است

لذت تماشای یک روستا با طبیعت بکر و قدمت هزارساله را فقط با طی مسیری 13 کیلومتری از ساحل متل قو بچشید! این روستا که یکی دیگر از جاهای دیدنی متل قو به شمار می‌رود، با مناظر طبیعی و مسحورکننده‌ی خود شما را شگفت‌زده می‌کند. چشم‌اندازهای دریا، رودخانه و مزارع در این روستا بسیار دیدنی هستند و تماشای آن‌ها اوقاتی خاطره‌انگیز خواهد بود. یک رودخانه هم در این روستا قرار دارد که زیبایی مناظر اطراف را چندبرابر کرده است.

آدرس روستای اسب چین: استان مازندران، عباس آباد، روستای اسب چین (مشاهده روی نقشه)

فعالیت‌هایی که می‌توان در ساحل متل قو انجام داد

حالا رسیدیم به اصل ماجرا! یکی از مهم‌ترین دلایل سفر به ساحل متل قو، استفاده از تفریحات مهیج آبی آن است. امکان ندارد به ساحل متل قو سفر کنید و دلتان کمی هیجان نخواهد. در این ساحل می‌توانید انواع بازی‌هایی مانند والیبال ساحلی و شنا را انجام دهید، اما تفریحات ساحل متل قو فقط به همین‌ها ختم نمی‌شود. با من همراه باشید تا کمی از تجربه‌های هیجان‌انگیز این ساحل برایتان بگویم.

پاراسل

پاراسل در ساحل متل قو
با تجربه‌ی پاراسل، امواج سواحل خزر زیر پایتان قرار دارند

اگر می‌خواهید امواج آرام دریای خزر را زیر پاهایتان ببینید و به آرامی در آسمان بالای دریا پرواز کنید، پاراسل تجربه‌ای بی‌نظیر خواهد بود. شما با کمربندها و صندلی‌های ایمن به چتری بالن‌مانند وصل می‌شوید و از آن تنابی به یک قایق تندرو متصل می‌شود. باد در بالن می‌پیچد و شما در آسمان به پرواز درمی‌آیید! در آن بالا رنگ آبی دریا و چشم‌انداز ساحل شما را شگفت‌زده خواهد کرد. بهتر است بدانید این تفریح آبی اصلا ترس و حتی هیجان زیادی ندارد و بیشتر آرامش‌بخش است.

شاتل و بناناسواری

شاتل و بناناسواری در ساحل متل قو
در این بازی نیز به قایق تندرو متصل می‌شوید، اما نه در آسمان، بلکه این بار روی آب!

در این بازی‌ آبی نیز به قایق تندرو متصل می‌شوید، اما نه در آسمان، بلکه این بار روی آب! شما ابتدا سوار یک تیوب بزرگ می‌شوید که گاهی شبیه به یک موز است. این تیوب با طنابی به قایق وصل می‌شود و هنگامی که قایق با سرعت حرکت می‌کند، شما با سرعت روی آب حرکت می‌کنید. در این ورزش تیوب شما بالا و پایین می‌پرد و می‌توانید اوج هیجان را روی آب تجربه کنید.

اسکوتر زیردریایی

اسکوتر زیردریایی در متل قو
تجربه‌ای زیر دریا!

تجربه‌ای زیر دریا! اگر به دنیای شگفت‌انگیز زیر آب علاقه دارید و می‌خواهید ماهی‌ها و موجودات دریای خزر را در فاصله چندقدمی خود ببینید، اسکوتر زیردریایی شما را به این آرزو می‌رساند. در این بازی، روی یک اسکوتر می‌نشینید که یک کپسول اکسیژن دارد. یک کلاه حبابی نیز به سر می‌کنید و به زیر آب می‌روید. بیشتر از این توضیح نمی‌دهم تا خودتان این تجربه‌ی هیجان‌انگیز را امتحان کنید.

کیبل اسکی

کیبل اسکی در ساحل متل قو
در این بازی، روی یک برد اسکی مانند قرار می‌گیرید و این برد با یک کابل به قایق موتوری متصل می‌شود

کیبل اسکی که به آن اسکی روی آب نیز می‌گویند، یکی از جذاب‌ترین تفریحات ساحل متل قو است. در این بازی، روی یک برد اسکی مانند قرار می‌گیرید و این برد با یک کابل به قایق موتوری متصل می‌شود. با به حرکت درآمدن قایق، شما هم روی آب کشیده می‌شوید و از سرعت بالا روی امواج دریای خزر لذت می‌برید.

فلای بورد

چند نفر سوار بر فلای بورد در ساحل متل قو
می‌توانید روی این وسیله حرکات نمایشی انجام دهید و حتی داخل آب شیرجه بزنید

حتی تصور اینکه روی سطح آب با استفاده از یک وسیله در هوا پرواز کنید رویایی است! این یک دستگاه است که با اتصال به جت اسکی، فشار آب را پمپاژ می‌کند و شما را روی هوا معلق نگه می‌دارد. می‌توانید روی این وسیله حرکات نمایشی انجام دهید و حتی داخل آب شیرجه بزنید. لازم است بدانید هزینه استفاده از فلای برد کمی بالا است.

این‌ موارد فقط برخی از تفریحات ساحل متل قو بودند، اگر به هر دلیلی شرایط استفاده از این تفریحات را نداشتید، می‌توانید فعالیت‌های زیر را نیز در این ساحل انجام دهید:

  • قایق‌سواری
  • ماهیگیری
  • موتور چهارچرخ
  • والیبال و فوتبال ساحلی
  • شنا
  • پیاده‌روی در ساحل و جنگل
  • عکاسی
  • اسب‌سواری
  • کمپ و پیک‌نیک

اقامت و امکانات در ساحل متل قو

به هیچ وجه نگران کمبود امکانات در ساحل متل قو نباشید، چرا که این ساحل امکانات رفاهی بی‌شماری دارد تا سفری دلنشین و راحت برایتان رقم بزند. از مهم‌ترین امکانات ساحل متل قو، منطقه ویژه برای شنا، مکان مناسب برای دوش گرفتن، فروشگاه لوازم شنا، آلاچیق، سرویس بهداشتی، صندلی برای استراحت و … هستند. اگر دلتان کمی شکم‌گردی بخواهد، انواع کافه‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی متنوع در این منطقه قرار دارند. از آنجایی که لوازم شنا در این ساحل کمی گران هستند، پیشنهاد می‌کنم تجهیزات لازم شنا را با خودتان بیاورید.

اگر علاقه به اقامت در ساحل متل قو دارید، بهتر است این نوید را به شما بدهم که انواع اقامتگاه‌ها، ویلاها و هتل‌های لوکس در نزدیکی این ساحل وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را اجاره کنید و یک سفر دلچسب برای خود رقم بزنید. البته لازم است بدانید تعداد ویلاها و خانه‌ها در این منطقه نسبت به هتل‌ها بیشتر است، چراکه مسافران اقامت در ویلا را ترجیح می‌دهند. درهرصورت می‌توانید برای اجاره ویلا شمال، روی اتاقک حساب کنید.

سخن پایانی

در این مطلب همه چیز درباره ساحل متل قو را به شما گفتم؛ از جاهای دیدنی نزدیک گرفته تا بهترین زمان سفر، تفریحات و امکانات این ساحل را در اختیارتان گذاشتم تا سفری دلچسب و رویایی برای خود رقم بزنید. برای داشتن یک سفر به‌یادماندنی، سعی کنید در نزدیکی ساحل اقامت کنید، دغدغه‌های زندگی خود را فراموش کنید و بهترین استفاده را از تفریحات و امکانات ساحل متل قو ببرید. این ساحل یکی از مجهزترین و زیباترین سواحل شمال است که می‌توانید از آن دیدن کنید. اگر در فرآیند اجاره ویلا نیاز به کمک داشتید، اتاقک در تمامی مراحل همراه شما خواهد بود.

سوالات متداول درباره ساحل متل قو

ساحل متل قو کجاست؟

ساحل متل قو در استان مازندران، خط ساحلی و در نزدیکی برج‌های دوقلوی متل قو قرار دارد.

تفریحات آبی ساحل متل قو کدامند؟

پاراسل، اسکی روی آب، جت اسکی، فلای بورد، شاتل، قایق موتوری، موتور چهارچرخ، شنا، ماهیگیری و ... از تفریحات آبی ساحل متل قو هستند.

امکانات رفاهی ساحل متل قو چیستند؟

سرویس بهداشتی، رستوران، کافه، فروشگاه مواد غذایی، فروشگاه لوازم شنا، مکان مناسب برای دوش گرفتن، آلاچیق و صندلی

جاهای دیدنی نزدیک ساحل متل قو کدامند؟

برج‌های دوقلوی متل قو، غار دانیال، روستای اسب چین، جنگل تیلاکنار

4.6/5 - (15 امتیاز)

اتاقک

گلناز قمیان

گلناز هستم، ماجراجو، عاشق سفر و طراحی لباس. سعی می‌کنم با نوشته‌هام بهتون کمک کنم بهتر سفر کنین و بهتر لباس بپوشین.

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. پارسال ما رفتیم از آشپزخانه ترخون غذا گرفتیم انصافا کیفیت و قیمت مناسب بود

  2. والله ما سالیان سال میریم متل قو بغیر از کثافت و آلودگی و اشغال و زباله در ساحل متل قو هیچی ندیدیم

  3. سلام
    از تصاویری که در این سایت گذاشته بودید سپاسگذارم خیلی زحمت کشیدید برای ثبت آنها اما بنده به خاطر بیماری نمی توانم فعلا سفر کنم به متل قو قبلا از اینکه متل قو ساخته شود من در سال ۷۲ انجا آمده بودم اما خیلی تعغیر کرده متل قو جالب شده من از شما ممنونم که آن تصاویر زیبا را فرستادید در کتابهایم در آینده از آن عکسها استفاده میکنم اگر اجازه بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *