جاهای دیدنی

جاهای دیدنی متل قو | زیباترین شهر ساحلی شمال ایران

اصولاً هر شهری که نماد دارد، اصیل به حساب می‌آید. مثل تهران که نمادهایی مثل برج آژادی، برج میلاد، بازار بزرگ و … دارد. به عنوان یکی از ساکنین این شهر شلوغ، شمال در صدر لیست مقصدهای سفر من هم قرار دارد و ازآنجایی‌که نمادها سریع چشم من را می‌گیرند، برج‌های دوقلوی قوس‌دار متل قو توانستند توجه من را به‌شدت جلب کنند. حضور قدرتمند آن‌ها در تصاویر نتایج جستجوی گوگل، باعث شد تا عزمم را جلب کنم و این شهر زیبا و برج‌های دوقلویش را حتماً ببینم.

فرقی نمی‌کند که شما هم مثل من جذب نمادها می‌شوید یا خیر، اگر عاشق نشستن در کنار ساحل و تماشای امواج پرخروش دریا، پرسه‌زدن در لابه‌لای درختان جنگل‌های انبوه و سرسبز، طبیعت‌گردی در روستاهای بکر و خوش‌آب‌وهوا، خرید از بازارهای محلی و مراکز تجاری لوکس، اقامت در هتل‌های لاکچری و تجربه تفریحات لذت‌بخش ساحلی هستید، به‌شدت پیشنهاد می‌کنم که سفر به سلمانشهر را حتماً امتحان کنید.

اگر برای فرار از دغدغه‌های زندگی، تقویت روحیه و رسیدن به آرامش قصد عزیمت به سلمانشهر را دارید، پیش از سفر لازم است درباره مقصد سفر و جاهای دیدنی متل قو اطلاعات کسب کنید. مقاله‌ای که در ادامه می‌خوانید، حاصل تجربه‌ها و سعی و خطای من در سفر به متل قو است که  به شما کمک می‌کند تا با برنامه‌ریزی درست، مسافرتی دلچسب و به‌یادماندنی به این شهر ساحلی داشته باشید.

درباره متل قو

شهر متل قو یکی از شهرهای ساحلی و خاطره‌انگیز برای چند نسل است که در استان مازندران و شهرستان عباس‌آباد قرار دارد. بنیان‌گذار این شهر آقای جمشید جوانشیر است که علاقه او به طبیعت و دریا باعث شد تا پس از سفر به شمال، به فکر تبدیل جنگل‌های مخروبه منطقه کلارآباد به باغ‌های مرکبات بیفتد و پس از شکست این طرح، ایده ساخت متل به فکر او رسید. ساخت اولین متل به نام قو در کنار ساحل دریا در سال 1338، موجب گسترش آبادی و رونق گردشگری در این منطقه شد.

جاده منتهی به برج های متل قوُ‌در کنار جاده کیوسک ها و ساختمان هایی با سقف شیروانی وجود دارد.

بعد از سفر به متل قو، متوجه شدم که چرا آقای جوانشیر تصمیم گرفت در کنار شغل پدری (فروش ابزارآلات) که چندان آن را دوست نداشت و فقط وسیله امرار معاشش بود، یک متل در این شهر زیبا بسازد و برای آن ریسک کند. این شهر در حال حاضر سلمان شهر نام دارد و قبل از انقلاب به ساقی کلایه معروف بوده است. ساقی نام دختر آقای جوانشیر است که به خاطر علاقه فراوان پدر به او، روی این شهر گذاشته شد و کلایه هم در زبان گیلکی به معنای محله است.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

شرایط آب‌وهوایی این شهر معتدل و مرطوب است و به همین خاطر در تمام سال مسافران زیادی راهی متل قو می‌شوند که البته در فصل بهار و پاییز تعداد آن‌ها بیشتر است، بنابراین اگر مثل من حوصله شلوغی و ازدحام را ندارید؛ بهتر است در دیگر ایام سال راهی متل قو شوید. در ضمن از طریق 2 جاده هراز و چالوس هم می‌توانید خود را به سمت این مبدأ پر از جاذبه برسانید.

برای آشنایی بیشتر مقاله متل قو کجاست؟ را مطالعه کنید.

 

معرفی جاهای دیدنی متل قو

متل قو هم جاذبه دریا و جنگل را در کنار هم دارد و به همین خاطر توانست دل من را که عاشق هر دوی آن‌ها هستم را ببرد. تفریحات ساحلی و آبی متنوع آن یادگار دوران آقای جوانشیر است و باعث شده این شهر بهشتی و خوش‌آب‌وهوا بیشتر در دل مسافران و از جمله خود من، جای بگیرد.

جاهای دیدنی مهم‌ترین دلیل سفر به هر شهری است و اگر در مورد آن‌ها اطلاعاتی کسب نکنید سفر معنایی ندارد. اگر دوست دارید درباره جاهای دیدنی سلمانشهر بیشتر بدانید، جای خوبی آمده‌اید؛ چون در این بخش تمام جاهای دیدنی متل قو مثل دریا، جنگل‌ها، ساحل، غار دانیال، تفریحات و مراکز خرید آن را معرفی کرده‌ام.

اجاره ویلا متل قو با تضمین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

ساحل متل قو

یک مرد در حال جت اسکی سواری بر روی دریای خزر

تمام لطف سفر به متل قو (به جز دیدن برج‌های دوقلو) به دیدن ساحل این شهر، قدم‌زدن و شنا در دریای آن است.

یکی از تفریحات دوست‌داشتنی در سلمانشهر، قدم‌زدن در ساحل و شنیدن صدای امواج آرامش‌بخش دریا است. به‌جرئت می‌توانم بگویم ساحل متل بهترین جای دیدنی آن است که در ایام پرگردشگر حسابی شلوغ می‌شود. به خاطر استقبال زیاد مسافران، در اطراف آن تعدادی پلاژ زیبا، کافه و رستوران وجود دارد. در پلاژهای متل قو می‌توانید انواع بازی‌های آبی و ساحلی مانند قایق‌سواری، موج‌سواری، پاراسل، فوتبال ساحلی، والیبال ساحلی، جت اسکی و ساخت مجسمه‌های شنی را تجربه کنید.

یکی از جاذبه‌های این ساحل، برج‌های دوقلو یا همان برج‌های عظیم‌زاده است که در شب با نوپردازی زیبا می‌درخشند و می‌توانند تصویر خودشان را در دل خاطرات شما حک کنند. مثلاً من بعضی شب‌ها که دلم برای شمال تنگ می‌شود، با یادآوری این تصویر می‌خوابم.

آدرس: استان مازندران، سلمان شهر، برج‌های دوقلو، ساحل متل قو

جنگل تیلاکنار متل قو

جنگل سلمانشهر که از وسط آن آبشاری به زمین میریزد.

در هر کجای دنیا که زندگی کنید، تماشای پوشش سرسبز و استشمام هوای پاکیزه جنگل همیشه برایتان جذاب و دلنشین است. کمتر کسی پیدا می‌شود که به شهرهای شمالی سفر کند و بفهمد که آن شهر جنگل زیبایی دارد و  دلش نخواهد سری به آن بزند. سفر به متل قو فرصت خوبی برای طبیعت‌گردی، تفریح و شنیدن صدای گوش‌نواز رودخانه خروشانی است که از جنگل تیلاکنار می‌گذرد و با صدای پرندگان همراه می‌شود. این جنگل بکر و با طبیعت زیبا در جنوب سلمانشهر و دامنه رشته‌کوه البرز قرار دارد.

من در اواخر تابستان به این جنگل رفتم که هنوز هوای آن کمی مرطوب بود و ازآنجایی‌که به این راحتی‌ها جا نمی‌زنم، دم هوا را به جان خریدم و تمام جنگل را زیرورو کردم و با آبشار زیبای آن هم عکس گرفتم؛ اما به شما توصیه می‌کنم که حتماً در بهار یا اوایل پاییز به این جنگل بروید.

آدرس: استان مازندران، شهرستان عباس‌آباد، سلمان شهر (متل قو)، روستای تیلاکنار، جنگل تیلاکنار

اجاره ویلا شمال
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

روستای اسب‌ چین

جاده خاکی بین جنگل روستای اسب‌چین

تمام روستاهای اطراف متل قو در چهار فصل سال، زیبا و دیدنی هستند و وقتی روستای اسب چین را دیدم، فهمیدم که چرا ایده اولیه آقای جوانشیر، ساخت باغ در متل قو بوده است.

روستای اسب چین که نام‌گذاری آن از دیوارهای سنگی سفید رشته‌کوه البرز الهام گرفته شده، یکی از بهترین دیدنی‌های متل قو است. در دل این روستا هم رودخانه زیبایی با همین نام جریان دارد که آن را به مقصدی عالی برای گردشگری تبدیل کرده است؛ تا جایی که سالانه مسافران داخلی و خارجی زیادی را به سمت آن می‌کشاند.

در این روستای زیبا می‌توانید کنار رودخانه بنشینید و هنگام صرف نهار، ماهی‌های زیبای درون رودخانه اسب چین را تماشا کنید. البته من چون تجهیزات کافی نداشتم هوس صید ماهی را سریع از سرم بیرون کردم، چون کسی نبود که من را با لباس خیس از رودخانه بیرون بکشد.

روستای اسب چین یک پل تاریخی (که در سال 1309 بنا شده است) و 2 امامزاده دارد که بازدید از آن‌ها هم خالی از لطف نیست.

آدرس: استان مازندران، شهرستان عباس‌آباد، سلمان شهر (متل قو)، بعد از سلامت سرا، روستای اسب چین

جنگل‌ دو هزار و سه هزار

جنگل‌های دو هزار و سه هزار از مشهورترین جاهای دیدنی سلمانشهر، شمال و کل کشور هستند که در نزدیکی شهر تنکابن واقع شده‌اند و کمی با متل قو فاصله دارند. اگر دیدن جنگل تیلاکنار عطش شما به طبیعت را سیراب نکرد، توصیه می‌کنم که سری به این جنگل هم بزنید که دیدن آن از اوجب واجبات است.

دره‌های معروف دو هزار و سه هزار هم در مجاورت این جنگل و موازی هم واقع شده‌اند. روستاهای زیبایی مانند «اشتوج»، «امام زاده قاسم»، «اشکورمحله»، «لیر سر» و «خانیان» در مسیر این دره‌ها قرار دارند و با گشت‌وگذار در این منطقه می‌توانید از طبیعت زیبای آن نهایت لذت را ببرید.

آدرس: استان مازندران، شهر تنكابن، 2 كیلومتری شمال شرق روستای میان‌رود

خیابان دریاگوشه

خیابان دریاگوشه متل قو با درخت و ویلا

بهترین خیابان متل قو، دریاگوشه نام دارد. این خیابان یکی از مناطق قدیمی و معروف سلمانشهر است که در قسمت جنوبی این شهر قرار دارد. دریاگوشه از میدان اصلی متل قو شروع می‌شود و با رسیدن به غار دانیال و کوه پایان می‌یابد. دریاگوشه بیش از 67 خیابان فرعی دارد. در این خیابان تعداد زیادی ویلای لوکس، رستوران و مراکز تجاری وجود دارد و به همین خاطر همیشه پر رفت‌وآمد و شلوغ است. اگر دلتان برای زرق‌وبرق زندگی شهری و شلوغی آن تنگ شد، می‌توانید سری به این خیابان بزنید که پاتوق جوانان شمالی و گردشگران جوان هم هست.

آدرس: استان مازندران، سلمان‌شهر (متل قو)

برای اجاره ویلا شمال می‌توانید به سایت اتاقک مراجعه کنید.

غار آبی دانیال

غار دانیال که کف آن از آب پوشیده شده

نام غار آبی دانیال متل قو برای علاقه‌مندان به غارنوردی آشنا است. این جاذبه طبیعی مقام دوم غار آبی رودخانه‌ای ایران را از آن خود کرده است و در فاصله 5 کیلومتری تا شهر سلمانشهر قرار دارد. یکی از جاذبه‌های عجیب این غار، دمای آب‌وهوای داخل آن است که در تمام فصول بدون تغییر باقی می‌ماند. آن طور که من شنیدم، دمای آب حوضچه‌ها همیشه حدود 17 درجه سانتی‌گراد و دمای هوای داخل غار نیز حدود 23 درجه سانتی‌گراد باقی می‌ماند. اگر درمورد صحت این ادعا بپرسید، باید بگویم هنوز فرصت دست نداده که در فصلی دیگر به متل قو بروم و این فرضیه را تست کنم.

غار دانیال مسیری به طول 2 هزار و ۱۵۸ متر دارد و پیمودن آن تا انتها، زمان زیادی می‌برد. چنانچه در هر قسمت از طول غار از رفتن به ادامه مسیر منصرف شدید، می‌توانید از همان مسیر رفت به عقب برگردید. می‌پرسید چرا؟ چون غار دانیل دارای مسیر فرعی نیست. اگر در فصل شلوغ به این غار رفتید، مراقب برخورد با افرادی که در مسیر رفت قرار دارند باشید.

اگر از خیس شدن در آب واهمه‌ای ندارید و پیمودن محیط طویل و تاریک غار و مشاهده تزیینات آهکی برایتان هیجان دارد، بازدید از غار آبی دانیال؛ تبدیل به یکی از خاص‌ترین خاطرات سفرتان به متل قو خواهد شد. البته غارنوردی کار ساده‌ای نیست و من هم برای بازدید از این غار با افراد حرفه‌ای همراه شدم و لباس و تجهیزات مناسب هم همراه خودم بردم تا آسیب نبینم.

آدرس: استان مازندران، شهرستان سلمانشهر، روستای دانیال

اجاره کلبه جنگلی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

مراکز خرید متل قو

مجتمع تجاری الماس قو

اگر خیال می‌کنید در شهر کوچک و کم‌جمعیت متل قو، خبری از بازارها و مجتمع‌های تجاری لوکس برای خرید سوغات نیست، باید بگوییم اشتباه فکر می‌کنید. بی‌شک مراکز خرید لوکس مانند مجتمع تجاری الماس قو یکی از دیدنی‌های بی‌نظیر آن است که در همان برج‌های مشهور عظیم‌زاده قرار دارد و جهت رفاه حال مسافران به پارکینگ و رستوران مجهز شده است. بسیاری از برندهای معتبر داخلی و خارجی پوشاک، لوازم‌خانگی و آرایشی را می‌توانید در مغازه‌های مراکز خرید متلق قو پیدا کنید. بازارچه سنتی ترکمن و بازارهای محلی هم در داخل متل قو برای خرید سوغاتی‌های خوشمزه و صنایع‌دستی متل قو گزینه خوبی هستند.

مجتمع الماس قو خاورمیانه

برج‌های عظیم‌زاده مجتمع تجاری و هتل الماس قو

این پاساژ یکی از  بخش‌های برج‌های دوقلو متل قو است که از لوکس‌ترین برج‌های تجاری و مسکونی ایران و خاورمیانه محسوب می‌شوند. برج‌های عظیم‌زاده یا الماس قو، اقتصاد گردشگری این شهر را بسیار متحول کرده‌اند. بهره‌مندی از مدرن‌ترین طراحی و استفاده از مواد اولیه مرغوب و باکیفیت در ساخت این پروژه باعث شده است که حتی به نظر آنهایی که در سفر چندان اهل پاساژگردی نیستند هم بسیار مجلل و دیدنی باشد. مجتمع قو الماس خاورمیانه دارای یک برج دوقلو با کاربرد مسکونی، یک مجتمع تجاری سه‌طبقه و یک هتل لاکچری پنج‌ستاره با بهترین امکانات رفاهی است و چشم‌انداز زیبایی به ساحل متل قو دارد.

آدرس: استان مازندران، سلمان شهر (متل قو)، جاده ساحلی، مرکز خرید قو الماس خاورمیانه

ساعت کاری: 10 صبح تا 10 شب

بازارچه ترکمن‌های متل قو

بازارچه ترکمن های متل قو شامل لباس

بازارچه سنتی ترکمن‌های متل قو در خیابان نواب صفوی این شهر قرار دارد. من همیشه بازارهای سنتی را به پاساژهای لوکس ترجیح می‌دهد، چون فکر می‌کنم این بازارها روح دارند و خاطرات چندین نسل در دل آن‌ها نهفته است. بازارچه ترکمن‌های متل قو هم همین حس را به من داد و توصیه می‌کنم حتماً از این بازار دیدن کنید؛ چون در آن می‌توانید با قیمت مناسب انواع پوشاک، میوه و صنایع‌دستی ترکمن‌ها را تهیه کنید. در نزدیکی این بازارچه هم چند رستوران محلی وجود دارد که می‌توانید غذاهای سنتی شمال را در آن‌ها امتحان کنید.

آدرس: استان مازندران، سلمان‌شهر، جاده ساحلی، خیابان امام

ساعت کاری: 9 صبح تا 12 شب

پلاژهای زیبای متل قو یا سلمانشهر

یکی از دلایل سفر مردم به متل قو، تماشای سواحل زیبا و اقامت در پلاژهای ساحلی این شهر است. همان‌طور که پیش‌تر معرفی شد، متل قو سواحل زیبای زیادی دارد و از شرقی‌ترین آن‌ها، یعنی مجتمع آموزشی رفاهی سازمان بنادر و دریانوردی شروع شده و با گذر از ساحل امیردشت، مجموعه تفریحی آبادیس، ساحل البرز، پلاژ ساحلی سی سرا، ساحل شرقی سلمان شهر، ساحل متل قو و ساحل خزر به ساحل اسب‌چین در غربی‌ترین نقطه سلمانشهر می‌رسد. در تمام پلاژها و سواحل متل قو یا سلمانشهر، امکانات و خدمات بی‌نظیری ارائه می‌شود.

آدرس: این پلاژها در امتداد ساحل متل قو قرار دارند.

تفریحات آبی، تجربه متفاوت سفر به متل قو

چتر ساحلی که زیر آن چندین صندلی قرار دارد و موتورهای چهار چرخ ساحلی در ساحل متل قو

بسیاری از مسافران از کیلومترها آن‌ طرف‌تر از شهر و دیار خود برای دیدن دریای متل قو و تجربه ورزش‌های مهیج و شگفت‌انگیز آبی و ساحلی به استان مازندران سفر می‌کنند. در این منطقه برای همه سنین تفریحات سرگرم‌کننده و پرهیجان وجود دارد. تفریحاتی که سفری خوش و متفاوت را برای گردشگران به ارمغان می‌آورند. پاراسل، فلای‌بورد، اسکی روی آب، شاتل و بنانا، قایق سواری و اسکوتر زیردریایی برخی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات آبی شهرهای ساحلی دریای خزر همچون سلمانشهر هستند.

برنامه سفر به متل قو

ضمناً ما در مجله اتاقک برای شما برنامه سفر هم طراحی می‌کنیم تا بهترین تجربه‌ها در سفر برای شما رقم بخورد، در زمانتان صرفه‌جویی شود و بتوانید جاهای دیدنی بیشتری را ببینید، به همین دلیل توصیه می‌کنم برنامه سفر به متل قو را حتما مطالعه کنید.

اقامت در متل قو

خیلی‌ها سلمانشهر را به عنوان شهری لوکس می‌شناسند. منطقه‌ای که در کنار داشتن طبیعت زیبا و آب‌وهوای عالی دارای چشم‌اندازهای منحصربه‌فرد و خاص است. در این شهر پر گردشگر اقامتگاه‌های دولتی و خصوصی زیادی وجود دارد که لوکس‌ترین آن‌ها را می‌توانید در خیابان معروف دریاگوشه پیدا کنید.

اقامت در هتل‌های لوکس مانند هتل برج‌های عظیم‌زاده نیز می‌تواند یک خاطره فراموش‌نشدنی باشد که البته هزینه اجاره این اقامتگاه‌ها بسیار زیاد است. با این حال گزینه‌های مناسب و ارزان‌قیمت هم برای اقامت در سلمانشهر پیدا می‌شود که می‌توانید آن‌ها را با امکانات مناسب در سایت اتاقک رزرو کنید. مطمئن باشید از میان اجاره ویلا و سوئیت متل قو، با هر بودجه و سلیقه‌ای به‌راحتی می‌توانید بهترین اقامتگاه را انتخاب کنید.

سخن نهایی

متل قو یا همان سلمان شهر جایی است که می‌توانید یک آخر هفته خاطره‌انگیز را بگذرانید و خاطرات زیادی را از ساحل زیبا، تفریحات ساحلی و جنگل‌های دیدنی آن ثبت کنید. اگر بخواهید تجربه من را بدانید، به نظر من متل قو مخصوص افرادی است که دوست دارند در کنار پرطرفدار‌ترین تفریح سفر به شمال یعنی رفتن به ساحل، کمی ماجراجویی هم داشته باشند و در عین حال امکانات مقصدشان در بالاترین حد ممکن باشد. اگر هم نگران اقامتگاه هستید، به اتاقک اعتماد کنید و از او کمک بگیرید.

سؤالات متداول درباره متل قو

معروف‌ترین جاهای دیدنی متل قو کدامند؟

ساحل متل قو، جنگل تیلاکنار، روستای اسب چین، غار دانیال، خیابان دریاگوشه، مرکز خرید الماس قو

جذاب‌ترین تفریحات متل قو کدامند؟

تفریحات آبی و ساحلی مثل پاراسل، فلای‌بورد، اسکی روی آب، شاتل و بنانا، قایق‌سواری و اسکوتر زیردریایی

معروف‌ترین مراکز خرید متل قو کدامند؟

مرکز خرید الماس، مراکز خرید خیابان دریاگوشه، بازارچه ترکمن‌های متل قو

جنگل تیلاکنار متل قو کجاست؟

استان مازندران، شهرستان عباس‌آباد، سلمان شهر (متل قو)، روستای تیلاکنار، جنگل تیلاکنار

روستای اسب چین متل قو کجاست؟

استان مازندران، شهرستان عباس‌آباد، سلمان شهر (متل قو)، بعد از سلامت سرا، روستای اسب چین

3.8/5 - (18 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *