تجربه سفر

رودسر کجاست؟ رویای یک زیبایی بی‌پایان

شمال کشور از آن مناطقی است که هر چند بار که به آنجا سفر کنید، از حجم زیبایی و جذابیت آن سیر نمی‌شوید. گیلان به‌تنها حجم زیادی از زیبایی و جذابیت بخش شمالی کشور را به خودش اختصاص داده و آنقدر زیبایی درون خودش دارد که می‌توان آن را عروس شهرهای ایران نامید.

رودسر گیلان یکی از زیباترین مناطق این استان است که با سفر به آنجا حجمی از زیبایی را می‌بینید و از تماشای آن سیر نمی‌شوید. رودسر شبیه به یک بهشت گمشده در دل زیبایی‌های گیلان است که سفر به آنجا یک تجربه متفاوت و منحصربه‌فرد برای شما خواهد بود. برای آنکه در این مکان جذاب و تماشایی قدم بزنید و از زیبایی‌های بی‌نظیرش لذت ببرید، با ما در مجله گردشگری اتاقک همراه شوید.

رودسر کجاست؟

رودسر کجاست

پیش از آنکه درباره زیبایی‌ و دیدنی های رودسر صحبت کنیم، بهتر است بدانیم رودسر کجاست و دقیقا در کدام منطقه قرار گرفته است. رودسر یکی از زیباترین شهرها و مناطق گردشگری گیلان است که در گذشته با نام هوتم یا هوسم نیز شناخته می‌شده است. رودسر در فاصله 88 کیلومتری شرق گیلان و در مجاورت دریای خزر قرار دارد و شبیه به یک بهشت گمشده، در دل بهشت گمشده دیگر است! یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد رودسر این است که از یک سمت به کوهستان و از سوی دیگر به دریا راه دارد و همین ویژگی تصاویر زیبا و بکری را در رودسر به وجود آورده است. به‌همین‌دلیل اولین چیزی که در معرفی رودسر گفته می‌شود، همین هم‌نشینی زیبا و تماشایی با دریا و کوهستان است.

تصویر زیبایی که سرسبزی رودسر با آبی آسمان و دریا و پیوند شکوه کوهستان ایجاد می‌کند، چشمتان را به خودش خیره می‌کند!

آب‌وهوای رودسر

رودسر آب‌وهوای جذاب و بسیار خنکی دارد که با رفتن به آنجا از خنکای هوا و دمای مطبوع آن لذت ‌می‌برید! مجاورت رودسر با کوهستان و دریا آب‌وهوای متنوع و چهارفصلی را به آن بخشیده است که می‌توانید از لطافت آن لذت ببرید!

بهترین فصل سفر به رودسر چه زمانی است؟

سفر به دیدنی های رودسر نیازمند یک زمان طلایی و جذاب است که از بودن در آنجا لذت ببرید! همانطور که اشاره کردیم، آب‌وهوای رودسر چهارفصل و جذاب است و می‌تواند هر سلیقه‌ای را به خودش جذب کند. اما، گشت زدن در میان دیدنی های رودسر و ماندن در این شهر تماشایی رویایی، در فصل بهار و تابستان لطف دیگری دارد! رودسر در این دو فصل، زیباترین وجهه خودش را به نمایش می‌گذارد و شبیه به یک نقاشی بی‌نظیر است که هنرمندانه نقش بسته است.

اگر از بارش‌های پاییزی و زمستانه هم لذت می‌برید، می‌توانید این دو فصل را برای سفر به این منطقه و تماشای دیدنی های رودسر انتخاب کنید.

دیدنی‌های رودسر

هیچ چیزی به اندازه گشت زدن در مناطق جدید و کشف مناطق بکر در شهرهای مختلف، لذت‌بخش نیست. در پاسخ به این سوال که رودسر کجاست باید بگوییم رودسر شهری است که زیباترین دیدنی‌ها را درون خودش جای داده است و نظیر ندارد! با به خاطر سپردن بهترین دیدنی های رودسر می‌توانید برای سفر به این منطقه جذاب گردشگری آماده شوید.

سرولات

سرولات جاهای دیدنی رودسر

یکی از مشهورترین و زیباترین دیدنی های رودسر روستای جذاب سرولات است. این روستای تماشایی در فاصله 37 کیلومتری رودسر قرار گرفته و به عنوان یکی از روستاهای ییلاقی در مجاورت دریای زیبای خزر شناخته می‌شود.

این روستای محبوب، از سه طرف با کوهستان احاطه شده و از یک سو به دریای خزر راه دارد. به‌همین‌دلیل جذابیت سرولات و آب‌وهوای بی‌نظیر آن در میان دیدنی های رودسر زبانزد است.

پل تاریخی تمیجان

پل تاریخی تمیان

جاذبه‌های تاریخی و قدیمی، بخش مهمی از دیدنی های رودسر را در برمی‌گیرند و زیبایی خاصی را در این شهر به نمایش می‌گذارند. پل تاریخی تمیجان یادگاری از دوران صفویان است و اگر به سبک معماری آن نگاه کنید، کاملا شما را به یاد بناهای زیبای اصفهان می‌اندازد. این پل روی رودخانه تمیجان ساخته شده و ترکیب زیبایی را به نمایش گذاشته است. برای تماشای پل تاریخی تمیجان باید 6 کیلومتر به سمت جنوب غربی رودسر حرکت کنید و این بنای هنرمندانه را ببینید.

ساحل رامدشت

ساحل رامدشت جاهای دیدنی رودسر

مگر می‌شود به رودسر سفر کنید و تماشای ساحل رامدشت را از قلم بیندازید؟

ساحل رامدشت یکی از دیدنی های رودسر است که در گذشته محلی برای رام کردن اسب‌های وحشی بوده و نام خودش را از این اتفاق وام گرفته است. ساحل رامدشت بسیار آرام، بکر و خلوت است و می‌توانید برای ساعت‌ها به تماشای دریا و صدف‌های زیبایی که به ساحل آمده‌اند بنشینید!

روستای سجیران

روستای سجیران

اگر به دنبال یکی از متفاوت‌ترین و خاص‌ترین دیدنی های رودسر می‌گردید، بهتر است روستای سجیران را انتخاب کنید! این روستای جذاب، منحصربه‌فرد و تماشایی، در حدود 44 کیلومتری رودسر قرار گرفته و آنقدر جذابیت دارد که می‌تواند به بخش هیجان‌انگیزی از سفر شما تبدیل شود.

در روستای زیبای سجیران می‌توانید از دشت‌های سرسبز خیره‌کننده، غار باستانی روستا، آبشار و چشمه‌های طبیعی آن دیدن کنید و از بودن در این منطقه بکر لذت ببرید.

جواهر دشت

جواهر دشت

شگفت‌انگیزترین و حیرت‌آورترین جاذبه گردشگری در میان دیدنی های رودسر روستای زیبای جواهر دشت است! روستایی که شبیه به یک جواهر و الماس در رودسر خودنمایی می‌کند. این منطقه چشم هر بیننده‌ای را به خودش خیره می‌کند و بهترین مکان برای گشت‌وگذار، ثبت لحظه‌ها، کوهنوردی، کمپینگ و کسب آرامش است. گاهش آنقدر ابرها، جواهر دشت را احاطه می‌کنند که انگار روستا در میان دریایی از ابرها گم شده است. رفتن به این روستا، شما را در مقابل حجمی از زیبایی و جذابیت قرار می‌دهد.

راه‌های دسترسی به رودسر

راههای دسترسی به رودسر

دسترسی به رودسر بسیار آسان است و اگر این مسیر را با ماشین شخصی خودتان طی کنید، رسیدن به دیدنی های رودسر هم برای شما آسان‌تر خواهد شد.

بهترین راه دسترسی به رودسر این است که خودتان را از شهر مبدا، به گیلان برسانید. سپس از گیلان به سمت لاهیجان و لنگرود رهسپار شوید و به شهر زیبا و تماشایی رودسر برسید.

سوغات و صنایع دستی رودسر

یکی از زیباترین راه‌های معرفی رودسر شناساندن سوغات و صنایع دستی این منطقه است. با تهیه سوغات و صنایع دستی رودسر می‌توانید به اقتصاد مردم محلی و همچنین شناخته شدن این منطقه دوست‌داشتنی و محبوب در شمال ایران کمک کنید.

از جمله سوغات این منطقه می‌توان به برنج، مرکبات، ظروف سفالی و سرامیکی، نمدمالی، لباس‌های پشمی و هنر زیبای چادر شب بافی اشاره کرد.

مراکز خرید رودسر

مراکز خرید رودسر نیز بسیار متنوع و جذاب‌اند. مشهورترین مرکز خرید این منطقه که می‌توان آن را جزو دیدنی های رودسر نیز به شمار آورد، یکشنبه بازار محلی این شهر است. با رفتن به این بازار جذاب، می‌توانید تازگی محصولات و عطر و بوی بی‌نظیر خوراکی‌ها را حس کرده و زندگی جذاب مردمان این منطقه را از نزدیک تماشا کنید.

در رودسر می‌توانید از پاساژ دقتی، صادق‌زاده، مرکز خرید ایرانیان و همچنین پاساژ پناهی نیز دیدن کنید.

غذاهای محلی رودسر

امکان ندارد کسی به رودسر سفر کند و طعم ماهی‌های دودی و محلی آنجا را نچشد! اگر از خوردن ماهی شمال لذت می‌برید می‌توانید در رودسر آن را امتحان کنید. از دیگر غذاهای محلی و پرطرفدار رودسر نیز می‌توان به ترشی تره، میرزا قاسمی، شوید قرمه و بولبه بره اشاره کرد. از نوش جان کردن این غذاهای محلی و جدید نهایت لذت را ببرید.

رستوران‌های رودسر

پیدا کردن رستوران در شهرها یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسافران است. بنابراین بهتر است پیش از سفر به دیدنی های رودسر رستوران‌های این شهر را نیز بشناسید. رستوران سنتی تلار، رستوران و کافی‌شاپ کامکار، رستوران چرچران و آتشکده نوژا از جمله رستوران‌های محبوب رودسر هستند.

اقامت در رودسر

سخت‌ترین و شاید بتوان گفت حساس‌ترین مرحله هر سفر، انتخاب اقامتگاه در آنجاست. امروزه با توجه به امکانات فراوانی که وجود دارد، می‌توانید هر نوع اقامتگاهی را که دوست دارید، در هر شهری به راحتی انتخاب و رزرو کنید. سایت اتاقک، مجموعه بسیار متنوعی از انواع اقامتگاه‌های سنتی، روستای، سوییت، ویلا و … را با قیمت مناسب در اختیار شما قرار می‌دهد. با ورود به سایت رسمی اتاقک، می‌توانید برای اجاره ویلا و سوئیت در رودسر اقدام کنید و برای سفر به این منطقه جذاب آماده شوید.

3/5 - (5 امتیاز)

اتاقک

نسترن زینل‌لی

بوی روزنامه‌ی نو و جوهری که روی اون نقش بسته، خاطره‌ی کودکی منه! خاطره‌ی بچگی‌هایی که کنار بابا و توی روزنامه‌ای که کار می‌کرد گذشت و من رو عاشق کلمات و نوشتن کرد... حالا دو دهه از اون روزا گذشته؛ من روزنامه‌نگار شدم و لای کلمه‌ها وول خوردم، با واژه‌ها زندگی کردم و بین اون‌ها نفس کشیدم... و امروز که بیست‌وهشت‌ساله‌ام، هفت ساله که در حوزه‌ی محتوا قلم می‌زنم و هر روز جوششِ پایان‌ناپذیر قلبم رو به کلمه و کلمه رو به روایت تبدیل می‌کنم... "اتاقک" برای من همون حیاطِ خلوت امن و دوست‌داشتنیه که می‌تونم کنارتون روایت خلق کنم، دستتون رو بگیرم و با هم به دورترین و زیباترین گوشه‌های این جهان لایتناهی سفر کنیم.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام.نامهای شهرستان رودسر.کوتم…هوسم…رودسر بوده وهم اکنون رودسرتافظ میگردد.هوتم راتا‌کنون نشنیده ام..اگرسندی دارید.اعلام بفرمایید.باسپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *