جاهای دیدنیسواحلشهرها

همه چیز درباره ساحل سیسنگان | رفیق گرمابه و گلستان جنگل سیسنگان

قرارمان باشد اول جاده چالوس. با اینکه این جمله یک جمله عادی است، ولی در دلش کلی خبر خوب پنهان است. این جمله‌ای است که معمولاً شب قبل از سفر، از زبان پدرانمان که در حال صحبت برای آخرین هماهنگی‌های قبل سفر با کسانی مثل شوهرخاله، شوهرعمه، عمو یا دایی بودند می‌شنیدیم.

برای من این جمله یعنی قرار است به دریا و جنگل برویم؛ یعنی باید منتظر باشم تا روز سفر برسد، وارد جاده چالوس شویم، از گچسر بگذریم، صبر کنم تا کوه‌ها کوتاه‌تر و درخت‌ها بلندتر شوند، به صندلی‌ام تکیه بدهم و لحظه‌شماری برای رسیدن به دریا را شروع کنم. لحظه‌شماری برای اینکه به ساحل برسم، کفش‌هایم را دربیاورم و قدم‌به‌قدم به دریا نزدیک‌تر شوم.

مطمئنم ساحل و دریا برای همه مردم دنیا، یکی از لذت‌بخش‌ترین و قشنگ‌ترین جاهای روی زمین و یکی از بهترین مقصدها برای مسافرت است. این بار هم قرارمان همان اول جاده چالوس و مقصدمان ساحل سیسنگان است، جایی که بیشتر با جنگل و پارک جنگلی‌اش شناخته می‌شود.

 ساحل سیسنگان جایی است که چه طرفدار جنگل نوردی باشید، چه شن‌بازی و تماشای دریا، می‌توانید سراغش بروید و فهرست خاطراتتان را طولانی‌تر کنید.

ساحل سیسنگان کجاست؟

تفریح و شادی در ساحل سیسنگان
ساحل سیسنگان در پارک جنگلی سیسنگان و 27 کیلومتری نوشهر قرار دارد. – عکاس: n sheybani

پارک جنگلی و ساحل سیسنگان در استان مازندران و در مسیر نوشهر به نور قرار دارد. این پارک جنگلی از 3 بخش ساحلی، بخش جنوبی و بخش غربی تشکیل شده است. اگر به پارک جنگلی سیسنگان بروید یا کنار جاده جنگلی توقف کنید، احتمالاً با این سؤال از طرف گردشگران دیگر روبرو می‌شوید که «ساحل سیسنگان کجاست؟ چقدر تا ساحل سیسنگان راه است و غیره.» ساحل سیسنگان در حاشیه جاده قرار دارد و فاصله آن با نوشهر حدود 27 کیلومتر است.

وسعت پارک جنگلی سیسنگان 620 هکتار و مساحت ساحل سیسنگان، حدود 30 هکتار است. در این ساحل درختچه‌های مختلفی از جمله توسکا، بلوط، لرگ، انجیل، ازگیل و … وجود دارد که دلیل اصلی تفاوت ساحل سیسنگان با دیگر سواحل کشور است.

اجاره ویلا نوشهر با تضمین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

آب‌وهوای ساحل سیسنگان

آب وهوای ساحل سیسنگان موقع غروب خورشید
آب‌وهوای ساحل سیسنگان شبیه نوشهر است. – عکاس: حسین مقبول کردار

فاصله 27 کیلومتری ساحل سیسنگان با نوشهر باعث شده است که آب‌وهوای این ساحل شبیه نوشهر باشد. آب‌وهوای ساحل سیسنگان در بهار مطبوع و دلپذیر است. با گرم شدن روزها و شروع تابستان، آب‌وهوای ساحل سیسنگان شرجی و گرم می‌شود. در پاییز ساحل سیسنگان آب و هوایی مطبوع و خنک دارد. هرچقدر هوا رو به سرد شدن می‌رود و با شروع زمستان، آب‌وهوای ساحل سیسنگان سردتر و دریا هم عصبانی‌تر می‌شود.

مسیر دسترسی به ساحل سیسنگان

اکثر مسافران مازندران و نوشهر، دوست دارند با خودروی شخصی و از جاده چالوس به ساحل سیسنگان بروند. خبر خوب این است که اگر قصد سفر به این شهر زیبا و ساحل رؤیایی‌اش را دارید، کوتاه‌ترین و بهترین مسیر دسترسی به ساحل سیسنگان جاده پرطرفدار چالوس است. کافی است باروبندیل سفر را ببندید و به دل جاده چالوس بزنید. مقصد شما چه نور باشد چه نوشهر، می‌توانید از جاده نوشهر به نور به سمت پارک جنگلی سیسنگان و ساحل سیسنگان حرکت کنید. این پارک ساحلی در 27 کیلومتری غرب نوشهر قرار دارد.

اگر هم دوست ندارید در ترافیک همیشه در جریان جاده چالوس گرفتار شوید، می‌توانید کمی مسیرتان را طولانی‌تر کنید و از جاده هراز به ساحل سیسنگان بروید. در این مسیر بعد از پشت سر گذاشتن آمل و محمودآباد، به نور می‌رسید. از نور هم وارد جاده نور به سمت نوشهر می‌شوید تا به ساحل سیسنگان برسید.

فاصله تهران تا ساحل سینگان از جاده چالوس حدود 200 کیلومتر و از جاده هراز، حدود 260 کیلومتر است.

بهترین زمان سفر به ساحل سیسنگان

تصویری زیبا از ساحل سیسنگان
بهترین زمان سفر به ساحل سیسنگان، بهار و اواخر تابستان تا اواسط پاییز است. – عکاس: علی عسکری

اگر بخش آب‌وهوای ساحل سیسنگان را خوانده باشید، متوجه شده‌اید که بهترین زمان سفر به ساحل سیسنگان چه فصلی است؛ اما اگر مستقیم سراغ این بخش آمده‌اید باید بگویم بهترین زمان سفر به ساحل سیسنگان برای فرار از گرما و شرجی بودن هوا، بهار و اواخر تابستان تا اواسط پاییز است.

با این حال برای خیلی از مسافران شهرهای شمالی، تابستان بهترین زمان سفر به ساحل سیسنگان است. چراکه مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها تعطیل و برنامه‌ریزی برای سفر راحت‌تر است. نگران گرمی هوا هم نباشید، چون در بخش‌های بعد تفریحات ساحل سیسنگان را به شما میگویم تا بتوانید با این تفریح‌های دریایی و ساحلی هیجان‌انگیز، در تابستان هم از ساحل سیسنگان لذت ببرید.

برای اجاره ویلا و سوئیت نوشهر می‌توانید به سایت اتاقک مراجعه کنید.

جاهای تفریحی نزدیک به ساحل سیسنگان

همه شهرهای شمالی پر از جاهای تفریحی هستند که شاید هنوز کشف نشده باشند و شما اولین کاشف آن‌ها باشید. ساحل سیسنگان بین نور و نوشهر است و با جاهای دیدنی نور و جاهای دیدنی نوشهر، می‌توان فهرستی طولانی از جاهای تفریحی نزدیک به ساحل سیسنگان درست کرد.

 با این حال اگر دوست دارید قبل از سفر به نور و ساحل سیسنگان، فهرستی کوتاه و خلاصه از جاهای تفریحی نزدیک به این ساحل تهیه کنید، پس به خواندن ادامه دهید:

پارک جنگلی سیسنگان

پارک جنگلی سیسنگان در بهار
پارک جنگلی سیسنگان، نزدیک‌ترین جای تفریحی به ساحل سیسنگان است. – عکاس: علی تهران مجد

بدون شک نزدیک‌ترین جای تفریحی به ساحل سیسنگان، بخش جنگلی این پارک است. در پارک جنگلی سیسنگان می‌توانید از قدم زدن در جنگل، کمپینگ، عکاسی، دوچرخه‌سواری و … لذت ببرید. جنگلی که از شمال به دریای خزر می‌رسد و پشت سرش رشته‌کوه‌های البرز هستند، حتماً قدرت زیادی در خلق خاطرات خوب و پس‌زمینه‌های رؤیایی برای عکس‌های شما خواهد داشت.

آدرس پارک جنگلی سیسنگان: مازندران، بین نور و نوشهر، پارک جنگلی سیسنگان

دریاچه ارواح

دریاچه ارواح در نزدیکی ساحل سیسنگان
دریاچه ارواح در نوشهر، یکی از جاهای دیدنی نزدیک به ساحل سیسنگان است. – عکاس: احمد کریمی

دریاچه ارواح یکی از جاهای تفریحی و دیدنی نزدیک به ساحل سیسنگان است. این دریاچه زیبا که اسمش باعث شده است کمی ترسناک به نظر بیاید، یکی از زیباترین دریاچه‌های شمال کشور و مازندران است. دریاچه ارواح در شکمش درختان خشک‌شده دارد و اگر پاییز سراغش بروید، با فضای مه‌آلودی روبرو می‌شوید که چاشنی هیجان و ترس در ملاقات شما با دریاچه ارواح است.

آدرس دریاچه ارواح: مازندران، نوشهر، روستای چلندر، دریاچه ارواح

دریاچه خضر نبی

دریاچه خضر نبی در نزدیک ساحل سیسنگان
دریاچه خضر نبی، منطقه‌ای بکر و مقدس در نزدیکی ساحل سیسنگان – عکاس: خبرگزاری برنا

دریاچه خضر نبی یکی از دریاچه‌های آب شیرین در شمال کشور و مازندران است که برای اهالی محلی و بومی‌ها بسیار مقدس است. این دریاچه زیبا توانسته است در طول سال‌ها از دست انسان و تخریب‌هایش جان سالم به در ببرد و پناهگاه گونه‌های گیاهی و جانوری مختلف باشد.

آدرس دریاچه خضر نبی: مازندران، شمال نوشهر، دریاچه خضر نبی

آبشار دارنو

آبشار دارنو در نزدیکی ساحل سیسنگان
یکی از جاهای دیدنی نزدیک به ساحل سیسنگان، آبشار دارنو است. – عکاس: سعید صادقی

آبشار دارنو یکی دیگر از جاهای تفریحی و دیدنی نزدیک ساحل سیسنگان است. این آبشار زیبا در دل جنگل‌های هیرکانی قرار دارد. منطقه‌ای که آبشار دارنو در آن جا خوش کرده است، در سال 1378 به فهرست مناطق حفاظت‌شده ایران اضافه شد. اگر به ملاقات آبشار دارنو رفتید، سری هم به همسایه زیبا و بکر آن یعنی دریاچه فراخین بزنید.

آدرس آبشار دارنو: مازندران، 29 کیلومتری نوشهر، آبشار دارنو

فعالیت‌هایی که می‌توان در ساحل سیسنگان انجام داد

ساحل سیسنگان از آن دسته سواحل شمال است که امکانات تفریحی و رفاهی مختلفی دارد که در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنم:

قایق‌سواری

قایق سواری بر پهنه دریای خزر در ساحل سیسنگان
قایق‌سواری، تفریحی لذت‌بخش که هیچ‌وقت تکراری نمی‌شود. – عکاس: مهدی حسینی

 بدون شک یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریح‌ها در سفر به شهرهای شمالی و سواحل، مثل ساحل سیسنگان، قایق‌سواری است. لذت حرکت با سرعت زیاد روی موج‌های دریا آن‌هم با چاشنی هیجان، قطره‌های آبی که به صورتمان می‌خورد و بادی که لابه‌لای موهایمان می‌پیچد، لذتی است که در قایق‌سواری می‌توان تجربه کرد. قایق‌سواری از آن دسته تفریحاتی است که هیچ‌وقت تکراری نمی‌شود و همیشه هیجان‌انگیز و لذت‌بخش است.

جت اسکی

جت اسکی در ساحل سیسنگان
جت اسکی، تفریحی برای تزریق آدرنالین – عکاس: مهدی حسینی

اگر از آن دسته افرادی هستید که قایق‌سواری خیلی برایتان هیجان‌انگیز نیست و آدرنالین خونتان را زیاد نمی‌کند، پس بهتر است در ساحل سیسنگان سراغ جت اسکی بروید. جت اسکی از آن تفریحات مهیج دریایی است که تأثیر آن تا مدت‌ها باقی می‌ماند.

موتورهای چهارچرخ

سوار موتورهای چهارچرخ شدن همیشه جذاب است ولی کنار ساحل یک صفای دیگری دارد. در ساحل سیسنگان می‌توانید موتورهای چهارچرخ را کرایه کنید، با همسفران و دوستانتان کل‌کل کنید و یک خاطره خوش دیگر به فهرست قشنگی‌های زندگی‌تان اضافه کنید.

اجاره ویلا در نور با قیمت عالی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

پیک‌نیک و عکاسی

عکاسی و هیجان در ساحل سیسنگان
پیک‌نیک و عکاسی، محبوب‌ترین تفریح در سفرهای خانوادگی – عکاس: سلاله پاکزاد

ساحل سیسنگان به خاطر موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتنش در جنگل سیسنگان، یکی از بهترین سواحل شمال برای پیک‌نیک است. تماشای دریا آن‌هم وقتی رابطه خوبی با جنگل دارد، باعث می‌شود که در ساحل سیسنگان، به شکل دیگر به تماشای دریا بنشینید.

سایر فعالیت‌هایی که می‌توان در ساحل سیسنگان و پارک جنگلی انجام داد عبارت است از:

  • سرگرمی و ورزش در زمین والیبال ساحلی
  • اسب‌سواری
  • پیست کارتینگ
  • شکم گردی در کافه و رستوران
  • شهربازی کودکان

اقامت در ساحل سیسنگان

ساحل سیسنگان در غروب خورشید
اقامت در ساحل سیسنگان و پارک جنگلی سیسنگان – عکاس: حمیدرضا الماسی

اگر اهل کمپینگ هستید و تجهیزات لازم را دارید، می‌توانید در پارک جنگلی سیسنگان کمپ کنید. اگر تجربه کمپینگ ندارید ولی دلتان می‌خواهد این مدل اقامت را برای اولین بار در یک محیط امن تجربه کنید، بازهم کمپینگ در پارک جنگلی سیسنگان گزینه خوبی است؛ چراکه در این پارک نگهبانانی هستند که خیال شما را از شب مانی در جنگل راحت می‌کنند.

با این حال خیلی از افراد دوست دارند در سفر بهشهرهای شمالی، سراغ اجاره ویلا، سوئیت و … بروند. برای این کار دست شما باز است و می‌توانید در نوشهر یا نور و حتی شهرهای دورتر ویلا اجاره کنید. برای اجاره ویلا شمال هم به سایت اتاقک بروید و سر فرصت و با خیال راحت همه اقامتگاه‌های نزدیک سیسنگان و مازندران را بررسی کنید.

نکاتی که لازم است قبل از سفر به ساحل سیسنگان بدانید

رعایت بهداشت و تمیزی در ساحل سیسنگان
نکات مهم در سفر به ساحل سیسنگان – عکاس: تبسم توکلی
  • در زمان اوج سفر به شهرهای شمالی یعنی بهار و تابستان، اقامتگاه خود را از قبل رزرو کنید.
  • قبل از این‌که به دل جاده بزنید، وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده چالوس یا هراز را بررسی کنید.
  • با اینکه دریا مهربان است، اما بعضی وقت‌ها خوش‌اخلاق نیست؛ بنابراین اگر با فرزندتان به ساحل سیسنگان می‌روید، چشم از آن‌ها برندارید.
  • مسیر دسترسی به آبشار دارنو در نزدیکی ساحل سیسنگان، مسیر چندان راحتی نیست، حتماً با کفش و لباس مناسب به تماشای آن بروید.
  • دریاچه خضر نبی در نزدیکی ساحل سیسنگان، یک منطقه مقدس و بکر است. پس شما هم موقع بازدید مراقب باشید تا آسیبی به طبیعت آن وارد نشود.

سخن آخر

در این مقاله از جاده چالوس به سمت نوشهر رفتیم. در جاده نوشهر به نور سراغ یکی از خاص‌ترین سواحل شمال، یعنی ساحل سیسنگان را که آوازه دوستی طولانی آن با جنگل سیسنگان به گوشمان رسیده بود گرفتیم. در ساحل قایق‌سواری کردیم، بعد دیدیم دلمان هیجان بیشتری می‌خواهد سراغ جت اسکی رفتیم. با دریا که خداحافظی کردیم به پارک جنگلی سیسنگان و بعد آبشار دارنو، دریاچه فراخین و … سر زدیم.

در آخر هم گروهی از ما در پارک جنگلی چادر زدند و شب آنجا ماندند. گروهی دیگر هم به اقامتگاهی که از اتاقک رزرو کرده بودیم برگشتند.

سؤالات متداول

ساحل سیسنگان کجاست؟

ساحل سیسنگان بخش ساحلی پارک جنگلی سیسنگان است که در امتداد جاده قرار دارد. پارک ساحلی سیسنگان بین نور و نوشهر قرار دارد.

اقامت در پارک جنگلی سیسنگان چگونه است؟

اگر تجهیزات لازم برای کمپینگ را دارید، می‌توانید در پارک جنگلی سیسنگان اقامت کنید.

پارک سیسنگان نوشهر کجاست؟

پارک ساحلی سیسنگان نوشهر در 27 کیلومتری غرب نوشهر است.

2.8/5 - (5 امتیاز)

اتاقک

مینا افجه

همیشه عاشق تعریف‌کردن خاطراتم بودم، مخصوصا بعد از اینکه از سفر میومدم. جزئیات خونه‌های‌تاریخی، حرکت نور لابلای درخت‌ها یا صدای دریا رو طوری تعریف میکردم که دوستام می‌گفتن انگار خودشون اونجا بودن. همین استعداد، جرقه علاقه به نوشتن رو در من زد. تا جایی‌که دیگه نوشتن رو به حرف زدن ترجیح دادم و حالا در اتاقک این تجربه‌ها رو با شما به اشتراک میذارم.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. برای یک شب اقامت نزدیک ساحل اون هم با چادر مسافرتی شخصی 300هزارتومن از ما گرفتند کجای دنیا اینطوره حرام خورا

  2. متاسفاته.خود دهیاری ساحل زیبای سیسنگاه رو اجاره داده .واتاقک برای اجاره غذا خوری غیر بهداشتی .سرویس بهداشتی نامناسب .خلاص اون ساحل زیبا .ودرختان سمت ساحل رو ازدبین بردن..استاندار محترم رسیدگی کنین

  3. متاسفاته.خود دهیاری ساحل زیبای سیسنگاه رو اجاره داده .واتاقک برای اجاره غذا خوری غیر بهداشتی .سرویس بهداشتی نامناسب .خلاص اون ساحل زیبا .ودرختان سمت ساحل رو ازدبین بردن..استاندار محترم رسیدگی کنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *