تجربه سفرجاهای دیدنی

بهار اطراف تهران کجا بریم؟ 15 مقصد جذاب و دیدنی در اطراف تهران در فصل بهار + آدرس

سفر کردن و لذت بردن از جاذبه‌های گردشگری، تفریحی و ماجراجویی در پدید‌ه‌های تاریخی و طبیعی همواره یکی از لذت‌بخش‌ترین و جذاب‌ترین بخش‌های زندگی هر فرد به‌شمار می‌رود. اگر پایتخت‌نشین هستید و قصد سفر دارید و می‌خواهید در مدت زمان کوتاه از شلوغی، آلودگی، ترافیک و روزمرگی‌های زندگی فرار کنید و به دل طبیعت پناه ببرید؛ اما فرصت کافی برای سفر ندارید اصلا نگران نباشید. در فاصله‌ای کوتاه از این شهر جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بی‌شماری قرار دارند که برای سفرهای کوتاه آخر هفته و گردش در دامان طبیعت بهاری مقصد مناسبی به شمار می‌روند؛ بنابراین اگر ساکن تهران هستید و قصد سفر به اطراف تهران در بهار را دارید با ما تا آخر این مقاله از مجله گردشگری اتاقک همراه باشید که قصد داریم شما را با گوشه‌ای از دیدنی‌های حومه تهران آشنا کنیم تا سفری لذت‌بخش و به‌یادماندنی را تجربه کنید.

روستای برغان؛ روستای سرسبز و پرآوازه

کوچه‌ای پر از برگ و درهتان پاییزی در روستای برغان
عکاس: Parvin Ef

برغان روستایی سرسبز و زیبا با آوازه‌ای بلند است که در دامنه‌های جنوبی کوهستان البرز جلوه‌گری می‌کند. این روستا قدمت دورودرازی دارد و قدمت برخی خانه‌ها و اماکن تاریخی آن به دوره قاجار بازمی‌گردد. روستای برغان با داشتن طبیعت سرسبز و دیدنی، چشمه‌ها و رودخانه‌های پر آب، چشم‌انداز زیبای دامنه جنوبی البرز، مناطق تفریحی، باغ‌ها و مزارع سرسبز، درختان میوه پربار و اماکن تاریخی متعدد، پایتخت‌نشینان و گردشگران بسیاری را از اقصی نقاط جهان میزبانی می‌کند. این روستا که به سبب داشتن درختانی کهن‌سال لقب مهد چنارهای هزارساله را از آن خود کرده است، از آن دست مقاصدی است که حتما باید سفری هرچند کوتاه به آن داشته باشید. هر فصلی که به این روستا سفر کنید با شگفتی‌های بی‌انتها روبه‌رو خواهید شد؛ اما بدون شک تماشای طبیعت سرسبز و درختان پر از شکوفه‌های بهاری باغ‌های برغان در فصل بهار لذتی وصف نشدنی دارد. علاوه‌بر این تماشای شاخه‌های درهم‌تنیده درختان که در دو طرف جاده و در مسیر منتهی به این روستا قرار گرفته‌اند نیز بخشی دیگر از شگفتی‌های روستا برغان است که آن را در بین طبیعت‌دوستان محبوب کرده است. زیارتگاه چهل دختر، قلعه ایلخانی، آتشگاه کرج، روستای سنج و غیره نیز ازجمله جاذبه‌های دیدنی برغان به شمار می‌روند.

آدرس روستای برغان: ایران، البرز، شهرستان ساوجبلاغ، منطقه چندار، دهستان برغان

لواسان؛ ییلاق خوش آب‌وهوای تهران

منظره ای سرسبز از لواسان
عکاس: mhmd4v

کمتر کسی در ایران است که نام لواسان تهران را نشنیده باشد. لواسان یکی از شهرستان‌های کوچک تهران است که در بخشی به نام لواسانات واقع شده است. این شهر کوچک اما پرآوازه به لطف داشتن آ‌ب‌وهوای مطبوع و دل‌نشین، طبیعت سرسبز، چشم‌اندازی زیبا، جاهای دیدنی طبیعی و چشمه‌ها و رودخانه‌های فراوان ازجمله رودخانه جاجرود که طراوتی دل‌نشین به این منطقه بخشیده، به مقصد سفر بسیاری از گردشگران و مسافران تبدیل شده است. لواسان در دامنه رشته کوه‌های البرز قرار گرفته و با تهران تنها 14 کیلومتر فاصله دارد؛ بنابراین برای سفری کوتاه و چندروزه مقصد مناسبی به شمار می‌رود. لواسان در هر فصلی زیباست؛ اما در فصل بهار با آب‌وهوای خوش و ییلاقی‌اش حال‌وهوای رویایی و دل‌چسبی دارد و با درختان سرسبزش جلوه‌ای دیگر از طبیعت را به رخ گردشگران می‌کشد.

آدرس شهر ییلاقی لواسان: ایران، استان تهران، شهرستان شمیرانات، شهر لواسان

دریاچه و سد لتیان

دریاچه و سد لتیان از نمای بالا
عکاس: Amit Mohammadi

سد لتیان یکی از معروف‌ترین سدهای اطراف پایتخت است که در جنوب لواسان و در مسیر رودخانه جاجرود واقع شده است. مساحت این سازه ارزشمند ساخته شده از بتن به ۷۰۰۰۰ کیلومتر مربع، ارتفاع آن به 107 متر و طول آن نیز به 405 متر می‌رسد. سد لتیان در گذشته به منظور تامین آب آشامیدنی ساکنان تهران و آبیاری زمین‌های کشاورزی بر رودخانه جاجرود ساخته شده بود و با نام سد فرحناز شناخته می‌شد. علت تغییر نام این سد به لتیان به دلیل روستایی به نام لتیان بود که در نزدیکی این سد قرار داشت. با ساخت سد و ایجاد دریاچه در پشت آن این روستا به طور کامل به زیر آب رفت، به همین دلیل این سد، لتیان نام‌گذاری شد. امروزه این سد و دریاچه‌ای که در پشت آن جا خوش کرده است با داشتن آب‌وهوای مطبوع و دل‌انگیز کوهستانی، تفرجگاه‌های سرسبز، مناظر و چشم اندازهای شگفت‌انگیز و امکانات تفریحی متعدد نظیر ماهیگیری، طبیعت‌گردی، کوهنوردی در تپه‌های سرسبز و غیره به یکی از بکرترین مقاصد طبیعت‌گردی در نزدیکی شهر تهران تبدیل شده و همه‌ساله به ویژه در فصل بهار طبیعت دوستان بسیاری را به واسطه زیبایی خیره‌کننده‌اش، به خود جذب می‌کند.

آدرس دریاچه سد لتیان لواسان: ایران، استان تهران، 10 کیلومتری شمال شرقی تهران، 5 کیلومتری شمال منطقه جاجرود، جنوب شهر لواسان

روستای افجه؛ بهشتی سرسبز و دیدنی

روستای افجه
عکاس: Mahnaz Shaker

روستای زیبا، سرسبز و خوش آب‌وهوای افجه در دامنه رشته کوه‌های البرز و در فاصله 30 کیلومتری شمال شرقی تهران واقع شده است. این روستا ازجمله مناطق دیدنی نزدیک تهران است و با داشتن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعدد، آب‌وهوای مطبوع، دشت‌های سرسبز، باغ‌های گیلاس، کوچه‌پس‌کوچه‌ها و خانه‌های قدیمی و درخت چنار ۴۰۰ ساله به یکی از بهترین مقاصد طبیعت‌گردی در اطراف به‌ویژه در فصل بهار تبدیل شده است. در فصل بهار تماشای شکوفه‌های درختان روستای افجه و چشمه‌ها و آبشارهای خروشان آن که به لطف آن‌ها دشت‌های سبز و مخملی و باغ‌های میوه فراوانی به وجود آمده‌اند، تجربه سفری خاطره‌انگیز را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

 آدرس روستای افجه: ایران، تهران، شهرستان شمیرانات، بخش لواسانات، 5 کیلومتری لواسان

آبشار سنج

آبشار سنج
عکاس: Arshia Mahloujian

آبشار سنج یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی و گردشگری است که در روستای سنج واقع شده است. این آبشار در یک منطقه کوهستانی و خوش آب‌وهوا و در داخل دره‌ای با دیواره‌های سنگی قرار گرفته و از ارتفاعات بالادست روستا و از رود سنج که از سرشاخه‌های رودخانه برغان است، سرچشمه می‌گیرد. تماشای سرازیر شدن آب از ارتفاع 15 متری و از دل یک دره عریض به سمت پایین و متصل شدن به چشمه‌ای که ته دره قرار دارد، همراه با گوش دادن به صدای غرش آب که نویدبخش حیات دوباره طبیعت است، لذت وصف‌ناپذیری را در شما ایجاد خواهد کرد. آبشار سنج دارای آبی زلال و شفاف است و به دلیل موقعیت جغرافیایی، آب‌وهوایی مطبوع و دل‌نشین و درختان سرسبزی که در پیرامون این آبشار خودنمایی می‌کنند، به مقصد سفر بسیاری از گردشگران و مسافران در فصل بهار تبدیل شده است.

آدرس آبشار سنج: ایران، استان البرز، ساوجبلاغ، بزرگراه کرج-قزوین، خروجی کردان، روستای کردان، روستای سنج

هفت چشمه میگون

هفت چشمه میگون
عکاس: Farhad Sakhaei

هفت چشمه یکی از پرآب‌ترین و زیباترین چشمه‌هایی است که در نزدیکی فشم و در روستای میگون واقع شده است. این چشمه خروشان و دیدنی در تالار سر میگون قرار دارد و در فصل بهار همواره دارای آب‌وهوای خنکی است؛ به همین دلیل هفت چشمه در تعطیلات آخر هفته به مقصد سفر پایتخت نشینان و گردشگران ییلاقی و محلی تبدیل می‌شود. هفت چشمه از چند چشمه‌‌ تشکیل شده که از دل کوه سرچشمه می‌گیرند و همانند چند آبشار سرازیر شده و در نهایت در پایین دست روستا و در حوضچه‌ای به یکدیگر می‌پیوندند. پس از آن آب این حوضچه جاری و به دو شاخه تقسیم می‌شود كه یكی از آن‌ها به سمت زمین‌ها و باغات تالار سر جنوبی و دیگری به سمت استخری كه در فاصله بیست‌متری آن قرار دارد جهت هدایت و ذخیره آب می‌رود.

آدرس هفت چشمه میگون: ایران، استان تهران، ۲۵ كیلومتری شمال شرقی شهر تهران، شهر شمیرانات، تالار سر میگون

روستای امامه؛ سرسبز و دیدنی

دشت روستای سرسبز امامه
عکاس: mohammad tehrani

اگر در بهار به دنبال مکانی برای طبیعت‌گردی و لذت بردن از هوای خنک هستید، خوشبختانه در فاصله کمی از تهران مناطق ییلاقی و خوش آب‌وهوای زیادی وجود دارند تا گردشگران و پایتخت‌نشینان از هوای مطبوع و خنک آن لذت ببرند. امامه یکی از این روستاهای زیبا و دیدنی است که در نزدیکی فشم می‌توانید آن را پیدا کنید. این روستای تاریخی در گذشته محل استراحت و شکار شاهان قاجار بوده و به همین دلیل از امکانات رفاهی نسبتا مناسبی برخوردار است. روستای امامه به لطف ارتفاع و هوای بی‌نظیرش، جاذبه‌های طبیعی و دیدنی متعدد، باغ‌های میوه فراوان که همگی از چشمه‌هایی که از دامنه‌های البرز سرچشمه می‌گیرند، سیراب می‌شوند. طبیعت سرسبز و دست نخورده و اماکن و آثار تاریخی کم‌نظیر ازجمله کتیبه تاریخی پیر حمزه، قلعه مازیار و غیره هر ساله به ویژه در فصل بهار و تابستان گردشگران بسیاری را میزبانی می‌کند تا از طبیعت دل‌نشین و هوای بینظیرش لذت ببرند.

آدرس روستا امامه: ایران، استان تهران، شهرستان شمیران، دهستان رودبار قصران، روستای امامه

باغ لاله گرماب

باغ لاله گرماب
عکاس: OMID SOHRABI

باغ لاله گرماب یکی از مقاصد گردشگری و دیدنی دیزین در فصل بهار است که در 60 کیلومتری جاده کرج به چالوس و در روستای گرماب واقع شده است. این باغ که وسعت آن به یک هزار هکتار می‌رسد، رویشگاه زیباترین و دیدنی‌ترین لاله‌های جهان است. منظره بسیار چشم‌نواز و دیدنی باغ لاله گرماب و تنوع بی‌نظیر لاله‌های آن نظیر لاله‌های ستاره‌ای، جامی، حاشیه‌دار، قدحی، پر گلبرگ و فنجانی و در رنگ‌های متنوع از قبیل ارغوانی، نارنجی، زرد و صورتی چیزی شبیه به لاله‌زارهای کشور هلند است. این باغ زیبا و دیدنی در فصل بهار به‌ویژه در اواسط اردیبهشت‌ماه که فصل رویش  لاله است، میزبان مسافران و گردشگران بسیاری از اقصی نقاط جهان است.

آدرس باغ لاله گرماب: ایران، استان البرز، 60 کیلومتری جاده کرج به چالوس، روستای گرماب

 روستای کردان

رودخانه ای در روستای کردان
عکاس: Vahid Safarifard

روستای کردان یکی دیگر از مقاصد گردشگری پیشنهادی است که با قدمتی هزارساله همچون تکه‌ای از بهشت بر روی زمین جلوه‌گری می‌کند. این روستای خوش آب‌وهوا و بی‌نظیر در ۱۵ کیلومتری کرج و در شهرستان ساوجبلاغ واقع شده است و به واسطه تاریخ دورودراز و تمدن هشت‌هزارساله‌اش میراث‌دار اماکن تاریخی و جاذبه‌های دیدنی و طبیعی فراوانی است. چشمه‌ها و رودخانه‌های همیشه جاری‌، طبیعت سرسبز و باغ‌های پر از میوه، درختان پر از شکوفه‌، آب‌وهوای پاک و آرامش‌بخش، چشم‌اندازهای طبیعی و تماشای خانه‌های روستایی چوبی در کنار ویلاهای لوکس و مدرن تنها بخشی از شگفتی‌های کردان هستند که آن را به یکی از مقاصد پرطرفدار در بین گردشگران تبدیل کرده‌اند.

آدرس روستای کردان: ایران، استان البرز، شهرستان ساوجبلاغ

روستای لالان؛ دیار لاله‌های رنگارنگ

روستای لالان
عکاس: Amir Amirabadi

لالان یکی از روستاهای ییلاقی و خوش آب‌وهواست که در فاصله 45 کیلومتری شمال تهران و ۱۱ کیلومتری شمال فشم واقع شده است، به همین دلیل برای سفرهای کوتاه آخر هفته و طبیعت‌گردی مکان مناسبی به شمار می‌رود. این روستا در دامنه‌های سرسبز البرز قرار گرفته و دورتادور آن را کوه‌ها و قله‌های مرتفع احاطه کرده‌اند. به سبب همین موقعیت جغرافیایی لالان دارای آب‌وهوای کوهستانی و مطبوعی است و خنکای بهاری را در فصل بهار برایتان به ارمغان می‌آورد. این روستا در فصل بهار پر از بوته‌های گل و لاله‌های متنوع است، به همین جهت به لاله‌گون مشهور شده که به مرور زمان به لالان تبدیل شده است. قدم زدن در این روستا و تماشای چشم‌انداز کوه‌ها و قله‌ها، جاذبه‌های دیدنی و گردشگری فراوانی که در هر گوشه و کنار این روستا جلوه‌گری می‌کنند همراه با گوش دادن به صدای گوش‌نواز پرندگان و چشمه‌ها، تجربه سفری لذت‌بخش را برای گردشگران و مسافران به ارمغان می‌آورد.

آدرس روستای لالان: ایران، استان تهران، جاده لشگرک، شمیرانات، فشم، بخش رودبار قصران، شهرستان شمیران

آبشار کلوگان

آبشار-کلوگان
عکاس: ykka 8894

آبشار کلوگان در منطقه شمیرانات و در روستای کلوگان واقع شده است. این آبشار در انتهای یک دره بسیار سرسبز و زیبا و در ارتفاع 40 متری از سطح زمین قرار گرفته و به صورت پلکانی از بالای صخره و از لابه‌لای سنگ‌ها و صخره‌های پوشیده از گیاهان و خزه‌ها به سمت پایین سرازیر می‌شود که در نوع خود دیدنی است. اگر به پیاده‌روی و طبیعت‌گردی علاقه دارید این آبشار مکان مناسبی برای شما به شمار می‌رود؛ چرا که باید برای بازدید از آن حدود یک و نیم ساعت پیاده‌روی بکنید. آب تنی در حوضچه‌های پایین آبشار، عکاسی و پیاده‌روی نیز ازجمله فعالیت‌هایی است که می‌توانید در کنار تماشای منتظره فوق‌العاده زیبای آبشار کلوگان از انجام آن‌ها نیز لذت ببرید. بهترین زمان برای بازدید از این شگفتانه طبیعت فصل بهار به ویژه اردیبهشت ماه است.در این فصل آب این آبشار به دلیل ذوب برف‌های کوههای اطراف زیاد می‌شود، همچنین تماشای درختان آلبالو و گیلاس که با شکوفه‌های بهاری به رنگ سفید درمی‌آیند نیز خالی از لطف نیست.

آدرس آبشار کلوگان: ایران، استان تهران، شهرستان شمیران، دهستان رودبار قصران، روستای کلوگان

دریاچه تار و هویر

دریاچه تار و هویر
عکاس: sina setayesh

دریاچه‌های تار و هویر ازجمله دریاچه‌هایی زیبا و دیدنی با آب شیرین کوهستانی هستند که  در 30 کیلومتری شهر دماوند و در روستایی به نام هویر قرار گرفته‌اند. این دو دریاچه در فاصله 500 متری از همدیگر و در میان ارتفاعات البرز مرکزی جا خوش کرده‌اند و کوهی به نام دوبرار آن دو را از همدیگر جدا کرده است. دریاچه تار و هویر در میان رشته کوه‌های مرتفع محصور شده‌اند به طوریکه در قسمت شمالی این دو دریاچه رشته کوه‌های قره داغ و در قسمت جنوبی نیز رشته‌کوه زرین به چشم می‌خورند. طبق نظرات زمین‌شناسان لغزش زمین باعث پیدایش این دو دریاچه شده است رانشی که موجب  ایجاد گودالی به عمق بالغ‌بر 50 متر شده و در اثر انباشت آب‌های سطحی ناشی از ذوب برف‌های زمستانی ارتفاعات اطراف و همچنین چشمه‌های آب زیرزمینی موجود در کف دریاچه این دو دریاچه به وجود آمده‌اند. شنا، ماهیگیری و قایق‌سواری ازجمله امکانات تفریحی در این منطقه هستند که انجام دادن آن‌ها لذت سفرتان را دوچندان خواهند کرد.

آدرس دریاچه تار و هویر: ایران، استان تهران، 30 کیلومتری شرق شهرستان دماوند، روستای هویر

تنگه واشی

تنگه واشی
عکاس: Reza Karami

تنگه واشی یا تنگه ساواشی ازجمله منطقه‌ای زیبا و کم‌نظیر گردشگری است که در 20 کیلومتری فیروزکوه واقع شده است. تنگه واشی که در واقع دو تنگه به نام‌های واشی و سا است با طبیعت بکر و زیبا، صخره‌های در هم پیچیده، دشتی وسیع و سبزرنگ، رودخانه‌های جاری و آبشارهای خروشانش انتخاب خوبی برای یک سفر آخر هفته برای ساکنان تهران و اطراف است؛ اما این منطقه به دلیل داشتن مسیرهای پیاده‌روی سخت و دشوار چندان برای کودکان و میانسالان مناسب نیست. زیبایی‌های تنگه واشی تمام نشدنی است، دیواره‌های مرتفع تنگه‌ها، رودخانه‌های جاری که در طول تنگه در جریان هستند، کتیبه‌های تاریخی بر روی صخره‌های تنگه واشی که از دوران فتحعلی شاه به یادگار مانده‌اند، دشت ساواشی که در میان این دو تنگه قرار گرفته است و آبشار ساواشی که در انتهای تنگه سا واقع شده را می‌توان از جاذبه‌های دیدنی تنگه واشی برشمرد.

آدرس تنگه واشی: ایران، استان تهران، 20 کیلومتری فیروزکوه

دریاچه گاجره

دریاچه گاجره
عکاس: ZigZag MTB com

گاجره دریاچه‌ای زیبا و رویایی در منطقه دیزین است که زیبایی‌اش با طبیعت خارق العاده‌ای که در اطراف آن قرار گرفته است، چند برابر می‌شود. این دریاچه همچون نگینی درخشان در میان کوه گاجره و در انتهای منطقه باستانی ده تنگه در روستای آهار واقع شده و با طبیعت بی‌نظیر و آب‌وهوای خوشی که دارد گردشگران بسیاری را در همه فصول به ویژه در فصل بهار میزبانی می‌کند؛ چرا که در فصل تابستان آب این دریاچه کاملا خشک می‌شود و در زمستان نیز به طور کامل یخ میزند. دریاچه گاجره ازجمله آبگیرهای معروف و شناخته شده تهران است که به صورت  دایره‌ای شکل بوده و قطر آن به حدود 30 متر می‌رسد. این دریاچه در بخش جنوبی قله سی چال جا خوش کرده و آب آن از ذوب برف‌های قله دیزین تأمین می‌شود.

آدرس دریاچه کاجره: استان تهران، دیزین، کوه گاجره، منطقه باستانی ده تنگه، روستای آهار

آبشار تل تنگه

آبشار تل تنگه
عکاس: Matin

شمیرانات ازجمله مناطق دیدنی و خوش آب‌وهوای کشور است که در هر گوشه‌کنار آن جاذبه‌های دیدنی و گرشگری فراوانی قرار گرفته‌اند. یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی شمیرانات آبشار تل تنگه است که در منطقه تل تنگه شمشک و در نزدیکی دره‌ی تل تنگه دربندسر واقع شده است. این آبشار در تمام فصول سال پر آب است و گردشگران بسیاری برای لذت بردن از آب‌وهوای خنک آن و ایستادن زیر آبشار و خیس شدن با آب‌هایی که از دل کوه بیرون می‌آیند، فصل بهار به‌ویژه ایام نوروز و سیزده بدر و همچنین آخر هفته‌ها راهی این منطقه می‌شوند. برای دسترسی به این آبشار باید از یک مسیر کوهنوردی با شیبی ملایم عبور کنید که این مسیر با پای تند حدود نیم ساعت و آهسته نیز یک ساعت طول می‌کشد. مسیر منتهی به این آبشار نیز که سرشار گل‌های رنگارنگ وحشی،  آب زلال و همچنین تونل‌های یخی که ارتفاع آن‌ها بین ۶ تا ۱۰ متر است نیز در نوع خود زیبا و دیدنی است.

آدرس آبشار تل تنگه: ایران، استان تهران، شهر لواسان، جاده فشم، دربندسر، شمشک

سخن آخر

همه ما تهران را با ترافیک و هوای آلوده آن می‌شناسیم، درحالی‌که در فاصله نسبتا کمی از این شهر جاذبه‌های دیدنی و گردشگری فروانی قرار دارند که با طبیعت سرسبز و دیدنی و آب‌وهوای مطبوع و دل‌نشین خود سفری به‌یادماندنی و تکرارنشدنی را در فصل بهار برایتان به ارمغان می‌آورند. از این رو در این مقاله سعی کردیم 10 مقصد جذاب و پرطرفدار اطراف تهران در بهار را برای شما معرفی کنیم تا جذاب‌ترین و بکرترین انتخاب‌ها را برای سفر و خوش‌گذرانی داشته باشید. همراه با اتاقک می‌توانید در هر کجا که هستید و هر زمان که خواستید مقصد دلخواه سفرتان را پیدا کنید و در کنار آن اقامتگاه موردنیاز خود را نیز رزرو کنید، پس لازم نیست نگران اجاره ویلا باشید. سفری بدون دغدغه و خوب و خوشی داشته باشید.

4/5 - (86 امتیاز)

اتاقک

سلوا طاحونی

سلوا هستم، پر انرژی، برونگرا و عاشق یادگیری، از نوشتن مقالات جدید لذت می‌برم و می‌توانم چیزهای جدیدی برای گفتن داشته باشم. محتوا خلق می‌کنم تا همه بتوانند سریعتر به چیزی که می خواهند دسترسی پیدا کنند.

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

  1. روستای کند علیا در لواسان یک آبشار داره به نام کفترلو خیلی جای عالی و دنجی هستش

  2. طالقان زیبا یادتون رفت
    طبیعت زیبا و بکر
    همه اون زیبایی های گفته شده یکجا در طالقان

  3. اطراف تهران خوب جاهایی دارد سد لتیان درلواسان بزرگ و امام زاده داود را رفته ام خوب بود موفق باشید

  4. کردان هم همه باغهاش دیوارکشی شده جایی برای تفریح نداره جای خوبی نیست

  5. سلام..
    گول نخورید .
    روستای برغان دیگه خوب نیست. همش ترافیک. باغ ها را از بین بردن و دارن خانه درست میکنن.
    مغازه ها که دارن آلو و گردو میفروشن . این محصولات دیگه مال برغان و روستا های اطراف نیست از جای دیگه برای فروش میارن و به نام الو برغانی میفروشن.
    طبیعت را از بین بردن و داره همه را خانه میسازن.

    1. سلام وقت بخیر ممنون از راهنمایی تون اگه جاهای دیدنی دیگه اطلاع دارید لطفا بفرمائید

      1. روستای کیگا نزدیک امام زاده داود رودخانه جالبی داره. و آبشار بزرگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *