شهرها

مکان های گردشگری و جاذبه های توریستی و تفریحی مبارکه

معرفی شهر مبارکه

در استان اصفهان شهری خوش آب‌و‌هوا و حاصلخیز به نام مبارکه قرار دارد. عبور زاینده‌رود از شهر مبارکه این شهر را تبدیل به دشتی سرسبز و پرجمعیت کرده است. مبارکه از طرفی دیگر به کویر مرکزی نزدیک است و در همسایگی استان چهارمحال و بختیاری قرار گرفته. بنابراین شهری است با تنوع آب‌و‌هوایی که در طول چهار فصل تغییرات محسوسی دارد. سفر به مبارکه فرصتی مناسب برای آشنایی با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این شهر است. مبارکه هم‌اکنون مانند گذشته از شهرهای مهم استان اصفهان است.

معرفی شهر مبارکه

جاذبه گردشگری پارک ساحلی سرارود

روستای سرارود از توابع شهر مبارکه است. عبور زاینده‌رود از این روستا باعث به‌ وجود آمدن روستایی سبز و خرم شده است. در حاشیه زاینده‌رود پارک‌های ساحلی متعددی ساخته شده که پارک ساحلی سرارود یکی از زیباترین پارک‌های ساحلی مبارکه است. چشم‌انداز پارک در کنار زاینده‌رود و وجود گل‌ها و درختان منظره‌ای زیبا را به وجود آورده است. آسیاب تاریخی دولت‌آباد در ورودی پارک قرار دارد و از دوران قاجار به‌ جا مانده است. پارک ساحلی سرارود برای استراحت و لذت بردن از مناظر طبیعی بسیار مناسب است.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در مبارکه و نزدیک به پارک ساحلی سرارود در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

جاذبه گردشگری پارک ساحلی سرارود

جاذبه توریستی قلعه نهچیر

قلعه نهچیر در زمان فتحعلی‌شاه قاجار توسط فردی به نام آقا محمدعلی که تاجر بود ساخته شد. دالان‌ها، راهروها، حیاط میانی، بادگیرها، اتاق‌های تو‌ در‌ تو و پستو از اجزای تشکیل دهنده ساختمان قلعه هستند. قلعه نهچیر سه در ورودی و ۹ برج دیدبانی داشته که دو عدد از برج‌ها در طول تاریخ از بین رفته‌اند. سبک معماری زیبای این قلعه که به شکل قرینه ساخته شده است توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کند. قسمتی از معماری قلعه به سبک دوران زندیه است و بخش‌هایی از آن معماری زیبای دوران صفویه را دارد. قلعه نهچیر در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

جاذبه توریستی قلعه نهچیر

جاذبه توریستی و تفریحی غارهای تاریخی قلعه بزی

در شهر مبارکه سه غار تاریخی وجود دارد که از لحاظ باستان‌شناسی اهمیت بسیاری دارند. این غارها در کوه روستای حسن‌آباد، نزدیک قلعه بزی قرار گرفته‌اند. با تحقیقات بسیاری که روی غارها انجام شده و با کشف ابزارهای سنگی، همچنین وجود استخوان‌های حیواناتی مانند کرگدن مشخص شد که طول عمر غارها بیش از چهل‌هزار سال است و به دوران پارینه‌سنگی میانی باز‌می‌گردد. مجموعه غارهای بزی در آثار ملی ثبت شده‌اند.

جاذبه توریستی و تفریحی غارهای تاریخی قلعه بزی

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر مبارکه

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در مبارکه  و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

2.4/5 - (13 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *