تجربه سفرجاهای دیدنی

جاهای دیدنی سمیرم | شهر هزار چشمه ایران

شهر سمیرم نگین گردشگری و یکی از سرسبزترین شهرهای استان اصفهان است و به علت قرار گرفتن در ارتفاعات بالا به بام ایران مشهور است. این شهر را مهد تمدن و زیبایی‌های بکر و منحصربه‌فرد می‌دانند چرا که از دیرباز میزبانی آبشارهای خروشان، چشمه‌ها، رودخانه‌های جاری، باغ‌های پربار، غارهای دیدنی، کوه‌های سربه‌فلک کشیده و باصلابت همچون دنا و غیره را بر عهده دارد. اگر قصد سفر دارید حتما سفر به سمیرم را در لیست برنامه‌های خود قرار دهید. در این شهر جاذبه‌های گردشگری متنوعی جا خوش کرده‌اند که قطعا از دیدن آن‌ها شگفت‌زده خواهید شد. به همین دلیل ما در این مقاله از مجله گردشگری اتاقک قصد داریم سفری کوتاه و به‌یادماندنی به تمام جاذبه‌های دیدنی سمیرم داشته باشیم، ما را در این سفر همراهی کنید.

درباره سمیرم

سمیرم یکی از ‌شهرهای زیبا و دیدنی ایران است که در 165 کیلومتری جنوب شهر اصفهان واقع شده است. این شهر دارای آب‌وهوای سرد و کوهستانی است و به سبب قرار گرفتن در نواحی کوهستانی، تابستان‌های خشک و معتدل و زمستان‌های سردی را تجربه می‌کند؛ بنابراین بهترین زمان سفر به این شهرستان فصل بهار و تابستان است که آب‌وهوا در معتدل‌ترین حالت خود قرار دارد.

این شهر که مرکز شهرستان سمیرم است، از شمال به شهرضا، از غرب به بروجن، از شرق به آباده و از جنوب به یاسوج منتهی می‌شود. شهر سمیرم به علت قرار گرفتن در ارتفاع 2500 متری از سطح دریا به‌عنوان سومین شهر مرتفع ایران شناخته شده است و قدمت آن به 700 سال قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد.

برای آشنایی بیشتر با این شهر می‌توانید مقاله سمیرم کجاست را مطالعه نمایید.

معرفی جاهای دیدنی سمیرم

شهر سمیرم به‌واسطه چشمه و آبشارهای متعدد به شهر هزار چشمه معروف است. این شهر یکی از شهرهای پرگردشگر و زیبای استان اصفهان است که جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بی‌نظیری را در دل خود جای داده است. معماری منحصربه‌فرد و بافت تاریخی و دست‌نخورده این شهر در کنار طبیعت زیبای آن مقصد مناسبی برای سفر به شمار می‌رود و همه‌ساله گردشگران و طبیعت دوستان بسیاری برای تماشای دیدنی‌های سمیرم راهی این شهر می‌شوند.

اجاره سوئیت و خانه عشایری در سمیرم
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

آبشار سمیرم

آبشار سمیرم
عکاس: shokry mahsob

یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی و گردشگری سمیرم، آبشار سمیرم است که در فاصله 6 کیلومتری شرق این شهر واقع شده است. این آبشار که آن را عروس زاگرس می‌نامند در یک منطقه خوش آب‌وهوا و در داخل یک دره عریض با دیواره‌های سنگی جای گرفته و از ارتفاعات بالادست و چشمه‌ساران سرچشمه می‌گیرد. سرازیر شدن آب از ارتفاع 35 متری و از میان یک تنگه پرشیب و از لابه‌لای گیاهان و خزه‌ها و متصل شدن به چشمه‌ای که ته دره قرار دارد و به‌صورت پلکانی از میان تفرجگاه‌ها و سکوها در جریان است، منظره‌ای شگفت‌انگیزی را به وجود آورده است که در نوع خود دیدنی است. این آبشار در اطراف خود از امکانات رفاهی فراوانی ازجمله رستوران، نمازخانه، مغازه، سرویس بهداشتی و غیره برخوردار است و به علت پرآب بودن و سرسبز بودن فضای اطراف در فصل تابستان میزبان مسافران و گردشگران بسیاری است. بااین‌حال در فصل زمستان نیز این آبشار با سرد شدن هوا و تبدیل شدن به مجموعه‌ای از قندیل‌های یخی، منظره‌ای فوق‌العاده چشم‌نواز و دیدنی را پدید می‌آورد که در نوع خود دیدنی است.

آدرس آبشار سمیرم: ایران، استان اصفهان، 6 کیلومتری شرق سمیرم

آبشار آب ملخ

آبشار آب ملخ
عکاس: علیرضا

آبشار آب ملخ یکی از زیباترین و در عین حال عجیب‌ترین شاهکارهای طبیعت است که در 60 کیلومتری شهر سمیرم و در مجاورت روستای آب ملخ واقع شده است. این آبشار در امتداد رودخانه ماربر قرار دارد و دارای آبی گوارا است که از رشته کوه‌های دنا سرچشمه می‌گیرد. آبشار آب ملخ در اثر سقوط یک تخته‌سنگ بزرگ در مسیر رودخانه به وجود آمده و بدنه اصلی آن صورت طاقدیسی پوشیده از گیاهان و خزه‌ها است که همچون پل بر روی رودخانه ماربر قرار گرفته است. تماشای این آبشار که از دهانه غار و از دل سنگ بیرون می‌آید و از لابه‌لای خزه‌ها که همچون فرش مخملی سبز بر روی دیواره‌های این طاق منحنی شکل گسترانیده شده‌اند، خالی از لطف نیست. آب این آبشار دارای ترکیبات خاصی است که باعث نابودی ملخ‌های مهاجم می‌شود به همین دلیل این آبشار به آبشار آب ملخ معروف است. علاوه بر چشم‌انداز زیبا، پرتگاهی هیجان‌انگیز و خطرناک نیز در پشت این آبشار وجود دارد که تجربه گردشی هیجان‌انگیز را برایتان رقم خواهد زد.

آدرس آبشار آب ملخ: ایران، استان اصفهان، شهرستان سمیرم، مسیر سمیرم – یاسوج، روستای آب ملخ

چشمه بابا زرنگ کمه

چشمه بابا زرنگ کمه
عکاس: عظیم طاهری

چشمه بابا زرنگ کمه از زیباترین و دیدنی‌ترین جاذبه‌های طبیعی اصفهان است که در 60 کیلومتری شهر سمیرم واقع شده است. این چشمه آبی گوارا و زلال دارد و در اطراف آن چندین چشمه بزرگ و کوچک جاری است. به‌سبب وجود آب روان این چشمه، منظره فوق‌العاده بی‌نظیر، فضایی سرسبز و درختان چنار قطور کهن‌سال در اطراف آن به وجود آمده‌اند که در نوع خود دیدنی است. راه‌اندازی بساط پیک‌نیک در زیر سایه درختان چنار و تماشای طبیعت زیبا و سرسبز و گذر آب روان، لذتی وصف‌نشدنی دارد. چشمه بابا زرنگ کمه برای گذراندن یک روز تفریحی هیجان‌انگیز مقصد مناسبی به شمار می‌رود و از امکاناتی همچون سرویس بهداشتی برخوردار است.

آدرس چشمه بابا زرنگ کمه: ایران، استان اصفهان، سمیرم، کمه، 65 کیلومتری جنوب سمیرم

غار دنگزلو

غار دنگزلو
عکس از سایت: ایمنا

غار دنگزلو یکی از زیباترین و شگفت‌انگیزترین پدیده‌های زمین شناختی است که در ضلع شمال شرقی کوه دنا و در نزدیکی روستای دنگزلو واقع شده است. این غار در ارتفاع 2250 متری از سطح زمین قرار دارد و دارای طولی نزدیک به 600 متر و عمقی حدود 10 متر است. این غار از انواع غارهای آهکی است که جریان مداوم آب داخل آن باعث به‌وجود آمدن قندیل‌ها و اشکال بسیار زیبا در رنگ‌های مختلف شده است. غار دنگزلو متشکل از چندین تالار بزرگ و کوچک، حوضچه آبی، دخمه و چندین راهرو است که برای عبور از میان آن‌ها باید از قایق استفاده کنید. این غار در بالادست رودخانه ماربر واقع شده و جزو غارهای آبی رشته‌کوه دنا است و از آب آن برای تامین آب منطقه پادانا و باغات اطراف آن استفاده می‌شود.

آدرس غار دنگزلو: ایران، استان اصفهان، ضلع شمال شرقی کوه دنا، حوالی روستای دنگزلو

منطقه بکر حنا علیشاه

منطقه بکر حنا علیشاه
عکس از سایت: تیشینه

منطقه بکر حنا علیشاه که محلی‌ها به آن حنالیچه نیز می‌گویند یکی از مناطق طبیعی زیبا و شگفت‌انگیز سمیرم است که در محدوده شهر ونک واقع قرار دارد. این منطقه دارای طبیعتی زیبا و چشم‌نواز با گل‌ها و گیاهان متنوع است که در میان کوه‌های سربه‌ فلک‌کشیده علیشاه واقع شده است. وجود گیاهان دارویی، طبیعتی عالی و بی‌نظیر، گل‌های خودرو، لاله‌های واژگون و آب‌وهوای خوب این منطقه هر مسافر و گردشگری را مجذوب خود کرده است. منطقه بکر حنا علیشاه یا دشت علیشاه با توجه به موقعیت کوهستانی که دارد برای کسانی که به کوهنوردی علاقه دارند نیز گزینه مناسبی برای سفر به شمار می‌رود.

آدرس منطقه بکر حنا علیشاه: ایران، استان اصفهان، 12 کیلومتری سمیرم، محدوده شهر ونک

منطقه شکار ممنوع حنا

منطقه شکار ممنوع حنا
عکس از سایت: تریپ بار

منطقه شکار ممنوع حنا با چشم‌انداز طبیعی و بی‌نظیری که دارد به یکی از مناطق پرتردد و محبوب اصفهان تبدیل شده است. این منطقه که در 30 کیلومتری جنوب شرق سمیرم و 8 کیلومتری شمال شهر حنا قرار دارد، دارای مناظر طبیعی، چشمه‌ها و رودخانه‌های متعددی است. همچنین در این منطقه و در کنار ارتفاعات رشته کوه زاگرس سد دریاچه حنا نیز قرار دارد که برای انواع گونه‌های جانوری، گیاهی و پرندگان مختلف ازجمله غازهای وحشی، اردک و غیره زیستگاه مناسبی به شمار می‌رود. منطقه شکار ممنوع حنا منطقه‌ای پربارش و دارای آب‌وهوای خنک و مرطوب است و شکار در آنجا ممنوع هست.

آدرس منطقه شکار ممنوع حنا: ایران، استان اصفهان، 30 کیلومتری جنوب شرق سمیرم و 8 کیلومتری شمال شهر حنا

پارک دریاچه

پارک دریاچه
عکاس: علیرضا طغرایی

پارک دریاچه یکی از دیدنی‌ترین و محبوب‌ترین پارک‌های سمیرم است که در جنوب شهر سمیرم و در خیابان شورا قرار گرفته و هرساله میزبان مسافران و گردشگران بسیاری از داخل کشور است. در وسط این پارک، دریاچه‌ی زیبا و پرآبی به همراه درختان قد برافراشته همچون بید، صنوبر و چنار قرار گرفته که می‌توان علاوه‌بر تماشای این دریاچه و لذت بردن از زیبایی‌های طبیعی، قایق‌سواری و ماهیگیری نیز انجام داد. پارکینگ، شهر بازی برای کودکان و نوجوانان، فروشگاه‌های مختلف و چشم‌اندازی زیبا از کوه با صلابت دنا را نیز می‌توان از دیگر جاذبه‌های دیدنی پارک دریاچه سمیرم برشمرد.

آدرس پارک دریاچه: ایران، استان اصفهان، جنوب شهر سمیرم، خیابان شورا

روستای خفر

روستای خفر
عکاس: منصور وحدانی

روستای خفر در 80 کیلومتری جنوب شهر سمیرم و در دامنه کوه‌های دماوند واقع شده است. آب‌وهوای این روستا به‌سبب قرار گرفتن آن در یک منطقه کوهستانی در بهار و تابستان معتدل و مطلوب و در نیمه دوم سال سرد و کوهستانی همراه با بارش فراوان برف است. در زمستان برف چندمتری این منطقه را احاطه می‌کند و به‌دلیل سرد بودن هوا در زمستان‌ها لقب جهنم سفید به این منطقه داده شده است؛ به‌همین جهت بهترین زمان سفر به این روستا فصل بهار و تابستان است. علاوه‌بر آب‌وهوای خوش روستای خفر، وجود مناظر بکر روستایی و جاذبه‌های طبیعی و دیدنی آن ازجمله آبشار خفر و غار یخی خفر نیز از دیگر دلایل محبوبیت این روستا در بین طبیعت‌دوستان به شمار می‌رود. لازم به ذکر است که روستای خفر فاقد امکانات رفاهی مثل هتل و مهمانسرا است؛ اما برخی از اهالی این روستا خانه خود را جهت امرار معاش به گردشگران کرایه می‌دهند.

آدرس روستای خفر: ایران، استان اصفهان، 80 کیلومتری شهرستان سمیرم

روستا و سد قره قاچ

روستا و سد قره قاچ

قره قاچ روستایی زیبا و خوش آب‌وهوادر اطراف سمیرم است. این روستا قدمتی طولانی دارد و دارای پوشش گیاهی منحصربه‌فرد، باغ‌های میوه، رودها و طبیعتی زیبا و دست‌نخورده‌ای است. روستای قره قاچ آب‌وهوایی معتدل و مطلوب دارد و همه‌ساله گردشگران زیادی در تابستان‌ها برای دیدن جاذبه‌های این روستا و برپایی کمپ به سمیرم سفر می‌کنند. سد قره قاچ یکی از جاذبه‌های معروف و تاریخی روستای قره قاچ است. بهتر است که در سفر به این روستا از بازدید آن غافل نشوید. این سد در فصول بهار و پاییز میزبان پرندگان مهاجر است و به علت قدرت آبگیری بالا برای باغات و مزارع کشاورزی مزایای زیادی به همراه دارد.

آدرس روستا و سد قره قاچ: ایران، استان اصفهان، سمیرم، روستای قره قاچ

غار پلنگ سمیرم

غار پلنگ سمیرم

اگر تاریخ سمیرم را ورق بزنید آثار تاریخی و باستانی و غارهای متعددی نظرتان را جلب خواهد کرد. غار پلنگ نیز یکی از این اماکن تاریخی زیبا و دیدنی ایران است که در 12 کیلومتری روستای کمه از توابع سمیرم واقع شده است. این غار دارای دهانه بسیار باریکی است و باید به‌صورت خزیده و سینه‌خیز وارد این آن شد. محوطه داخلی غار بسیار وسیع و بزرگ است و طول آن به 100 متر می‌رسد. در انتهای غار نیز یک تخته‌سنگ بزرگ به شکل پلنگ خوابیده قرار دارد به همین دلیل نام پلنگ بر روی این غار نهاده شده است. از دیگر غارهای معروف سمیرم می‌توان به غار دنا، غار یخ، غار شاه آباد، غار کیخسرو، غار شاه شکر، غار چهل‌ستون و غیره اشاره کرد.

آدرس غار پلنگ: ایران، استان اصفهان، سمیرم، 12 کیلومتری روستای کمه

آبشار بی بی سیدان

آبشار بی بی سیدان
عکاس: احسان ناظمی

آبشار بی بی سیدان یکی دیگر از آبشارهای زیبا و دیدنی سمیرم است که در روستای بی بی سیدان و در کنار دره‌ای بکر به نام تنگه رازی واقع شده است. این آبشار در انتهای شهرستان سمیرم و در مسیری که به یاسوج منتهی می‌شود قرار دارد. آب این آبشار از دل صخره‌ها سرازیر می‌شود و به‌همراه مناظر سرسبز و چشم‌اندازهای زیبا در فصول گرم سال میزبان گردشگران و طبیعت‌دوستان بسیاری است. در کنار این آبشار نیز رودخانه با صفای کاسگان قرار دارد که با آب زلال و شفاف خود از میان دره‌ای بلند و تنگ عبور می‌کند. آب این رودخانه ولرم است و با پیاده‌روی می‌توانید در قسمت‌های کم‌عمق رودخانه آن آب‌تنی کرده و خستگی را از تنتان بیرون کنید.

آدرس آبشار بی بی سیدان: ایران، استان اصفهان،30 کیلومتری شهر سمیرم، روستای بی بی سیدان

سخن آخر

شهر هزار چشمه اصفهان سرشار از جاذبه‌های گردشگری است. این شهر علاوه‌بر جاذبه‌های طبیعی و تاریخی دیدنی و متنوع، امکانات اقامتی متعددی را نیز برای گردشگران و مسافران فراهم کرده تا سفری لذت‌بخش و بدون دغدغه را تجربه کنید. بسته به نیاز و سلیقه‌تان و اینکه با چه بودجه و هزینه‌ای قصد دارید در شهر سمیرم اقامت کنید، گزینه‌های مختلفی ازجمله متل، سوئیت‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی در این شهر پیش روی شماست. برای رزرو اقامتگاه کافی است به سایت اتاقک مراجعه و از میان گستره وسیعی از گزینه‌های اسکان اقامتگاه موردنظر خود را انتخاب و سفرتان را به این شهر زیبا آغاز کنید.

4.5/5 - (170 امتیاز)

اتاقک

سلوا طاحونی

سلوا هستم، پر انرژی، برونگرا و عاشق یادگیری، از نوشتن مقالات جدید لذت می‌برم و می‌توانم چیزهای جدیدی برای گفتن داشته باشم. محتوا خلق می‌کنم تا همه بتوانند سریعتر به چیزی که می خواهند دسترسی پیدا کنند.

نوشته های مشابه

‫49 دیدگاه ها

  1. متاسفانه شهربه این زیبایی.امکانات رفاهی مناسب ازجمله سرویس بهداشتی مناسب ودرشان گردشگرنداره.

  2. سلام …آبملخ که در فصل بهار و تابستان گردشگران زیادی چه ایرانی و خارجی به آبملخ می‌آیند و بازدید می‌کنند وجاهای بسیار زیبای دارد و حداقل چند روز راباید وقت بگذارید برای بازدید…یعنی یک توضیح کلی بدم یعنی داخل استان اصفهان و چه در ایران منطقه بکر و زیباتر از آبملخ پیدا نمی کنید…آدرس اصفهان شهرضا سمیرم جاده یاسوج آبملخ….

  3. مگه میشه نام سمیرم برده بشه نامی از قله افتخار سمیرم به نام شهر ونک نباشه؟!!!!

  4. سلام خسته نباشد. آبشار بی بی سیدان در 50 کیلومتری سمیرم هستش نه 30 کیلومتری یکم دقت کنید 🌹🌹

    1. ممنون از اطلاعاتتون، ولی براساس منابع و مطالبی که توی اینترنت هست، بیشتر جاها ۳۰ کیلومتر زدن نه ۵۰.

  5. باسلام سمیرم فصل خودش داره من خودم روستا سمیرم زندگی می‌کنیم بهار تابستان وپاییز خوبی های خودش داره چشمه هاوانا میوه حتما بیاید روستا گرموک تره کوهی قارچ کوهی موسیرکوهی

    1. سلام آقا مسلم، از روستای گرموک تا روستای هونجان جاده آسفالته است؟

  6. آبشار معروف سمیرم ۵کیلومتری شهره
    آبشار تنگ سیر یا همون شاهچراغی داخل شهر
    آبشار تقرچه هم داخل شهر که اسمی ازش نیومده
    روستای زیبای رود آباد روستای زیبای قلعه قدم
    تخت سلیمان
    آبشار آب ملخ
    امامزاده زینعلی

    در کل نقطه نقطه سمیرم قشنگ و زیباست

  7. سمیرم خیلی خیلی زیباست ای کااااااش کسی فکری به حال معظل بیکاری این شهر میکرد با این همه قابلیت و با این همه جوان مستعد ولی واقعا محرووووم از کمترین امکانات 😔

  8. سلام ممنون از مطالب خوبتون ولی چرا نامی از روستای گردشگری مهرگرد نبردید.

  9. سلام واقعاشهرستان سمیرم همه ی جاهاش سرسبزودیدنیه و دونه دونه روستاهاش بکروتفریحی وآب وهوای بهاروتابستونش خنک ومطبوع وپاییز وزمستونشم پربرف وطرفداراخاص خودشوداره

  10. اولن مرسی از شما که این مقاله رو نوشتی صداوسیما که کلن با سمیرم مشکل داره تا حالا نشده اسمی از سمیرم و طبیعت زیباش ببره اگرم گفته میگه جنوب غرب ایران دومن سمیرم چه از لحاظ فرهنگی و اقلیم هوایی

  11. بهشت گمشده یعنی روستای سیور فراموش کردید که منطقه ای بکر و آب و هوای عالی داره که اگه اسمش داخل گوگل بزنید عکساش میاد

  12. سلام متاسفم که از جاهای دیدنی شهرستان سمیرم حرف زده میشه ولی مثل اینه که اصلا از دیدنی ترین جای شهرستان خبر ندارید برید ی سر به روداباد بزنید ونهایت لذت را ببرید

  13. باسلام و احترام به منطقه گردشگری بکر دیدنی شهر کمه همچون چشمه خروشان بابازرنگ دیدن فرمایید

  14. یک هزارم از زیبایی های شهرستان سمیرم گفته نشده خصوصا منطقه پادنا که نقطه به نقطش جاذبه گردشگری هست که فقط غار دنگزلوش گفته شده . خطاب به اون دوستی که فکر می کنه سمیرم کویر هست یا معنای کویر را نمی دونن یا نمی دونن سمیرم کجاست

  15. حتما به شهر کمه سربزنید….البته بیست روز بعد از عید واردیبهشت ماه بسیار زیباست

  16. سمیرم بهشته ایرانه حیف که مسئولین کشوری کوچکترین رسیدگی به این شهر زیبا نمیکنن

    1. با سلام دوست عزیز نویسنده معرفی شما کامل نبود و اصلی ترین منطقه گردشگری سمیرم را نام نبردید و آن هم منطقه گردشگری آبملخ هستش. که سالانه حدود دوهزار گردش گر خارجی داره و گردش گرهای داخلی هم که جای خود. با یه سرچ ساده تو گوگل متوجه میشید که شهرت سمیرم از منطقه گردشگری آبملخ هستش که نمیدونم به چه دلیلی شما نامی ازش نبردید

    1. ممنون از دقتتون. ولی در 30 کیلومتری جاده شهرضا و سمیرم قرار داره. میشه گفت جزو جاهای دیدنیش محسوب میشه

    2. واقعا شهرضا جای دیدنی هم داره من همش فکر میکنم شهرضا فقط یه شهر خشک و کسب و کاری هست

    3. سلام.متاسفانه نامی از منطقه زیبای گردشگری پادنا علیا وغار دنگزلو وهمچنین مناظر بکر وگردشگری گردنه بیژن ورودخانه مار بر برده نشده است.

      1. واقعا منطقه پادنا به خصوص منطقه نقل و دنگزلو زیباست .مخصوصا در اردیبهشت ماه که از تمام کوه ها آب جاریست و حتی در این ماه می توان برف هم دید .

      2. البته بهترین زمان برای رفتن به گردنه بیژن خرداد ماه است . که در این زمان هم می توان برف دید .

      3. سمیرم زیباترین شهر ایرانه و مردمی با صفا و خوش ذوق و با استعداد داره..
        از اوایل بهار با سفر به این شهر زیباو خوش آب و هوا بهشت رو تجربه میکنید.🌺🌺

  17. کجای دنیا توی کویر این همه پل میزنند؟
    تا چند ده ساله پیش اصفهان یه شهر سر سبز و پر آب بود
    خشک و نابودش کردن

    1. سلام از چشمه ناز، معروفترین چشمه آب معدنی ونک و طبیعت زیبای ونک یادی نکردید متاسفم از مناطق دیدنی سمیرم مطلب بنویسید و ونک را از قلم بیندازید

    2. ونک و جاهای دیدنیش مثل چشمه ناز رو از قلم انداختید ،شهرونک در ۳۰کیلومتری سمیرم قرار داره

    1. سمیرم زیباترین شهر ایرانه و مردمی با صفا و خوش ذوق و با استعداد داره..
      از اوایل بهار با سفر به این شهر زیباو خوش آب و هوا بهشت رو تجربه میکنید.🌺🌺

    2. باسلام سمیرم فصل خودش داره من خودم روستا سمیرم زندگی می‌کنیم بهار تابستان وپاییز خوبی های خودش داره چشمه هاوانا میوه حتما بیاید روستا گرموک تره کوهی قارچ کوهی موسیرکوهی

    1. باسلام سمیرم که کویر نیست ،یک منطقه کوهستانی خوش آب و هوا که در بلندی وارتفاع بالا درامتداد کوههای زاگرس دنا واقع شده ،،، بروید ببینیدوباورکنید منظر دهید. کویر که آبشار بااین عظمت نداره

    2. چشمه ناز ونک یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری در منطقه نمونه ونک را فراموش کردید، ،،امیدوارم سهوی باشد،،،

          1. سلام جهاندیده
            متاسفانه نامی از منظری زیبای قرقاچ روستای توریستی وکوه سورمند نبردند که بیش از ۵۰ چشمه از دل آن کوه جاریست وبسیار جای دیدنی وناشناخته است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *