شهرها

معرفی جاهای دیدنی و تفریحی شهرکرد

آشنایی با جاذبه های گردشگری شهرکرد

شهرستان شهرکرد، که مانند بسیاری از شهرهای ایران پیشینه‌ای تاریخی دارد، در استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد و مرکز این استان است. سکه‌هایی که در طول کاوش‌های باستان‌شناسان در این شهر کشف شده است مربوط به دوران اشکانی و ساسانی است. تپه باستانی در شهرکرد به نام تپه گورگای وجود دارد که قدمت آن بیش از هفت‌هزار سال است.

شهر‌کرد به علت ارتفاع زیاد از سطح دریا تابستا‌‌ن‌های معتدل و زمستان‌های سردی دارد و جز شهرهای خنک برای مسافرت در تابستان محسوب می‌شود. سفر به شهرکرد سفر به دیاری سرسبز و خرم است که تصویر طبیعت کم‌نظیرش هیچ‌گاه از ذهن پاک نمی‌شود. در ادامه از جاذبه های گردشگری شهرکرد و جاهای دیدنی شهرکرد برایتان بیشتر می‌گوییم.

جاذبه های گردشگری شهرکرد
عکس از گوگل

آبشار زرد لیمه یکی از جاهای دیدنی شهرکرد

آبشار زرد لیمه یکی از آبشارهای پهناور ایران است که در شهر اردل، از توابع شهرکرد، قرار دارد. عرض آن ۶۵ متر و ارتفاعی نزدیک به ۴۰ متر دارد. به دلیل راه سخت و صعب‌العبور، این آبشار، به یکی از مکان‌های بکر گردشگری تبدیل شده است. دسترسی به آبشار کمی سخت است و باید آمادگی بدنی کامل داشته باشید.

برای رفتن به آبشار زرد لیمه ابتدا باید به یکی از روستاهای شهرکرد به نام شهر اردل بروید و بعد از شهر اردل در حدود هشت ساعت به سمت آبشار پیاده‌روی و کوهنوردی کنید.

منطقه اطراف آبشار پوشیده از درختان بلوط، انار وحشی و گردو است. پل خدا، سنگ نوشته ۶۰۰ ساله و ایل‌راه باستانی از آثار تاریخی‌اند که در نزدیکی آبشار قابل بازدیدند.

شما می‌توانید با سفر به شهرکرد به شهرهای زیبای اطراف مثل سامان دسترسی داشته باشید و از جذابیت‌های آن دیدن کنید. با اجاره خانه در سامان شهرکرد از اتاقک خیالتان برای محل اقامت هم راحت خواهد بود.

آبشار زرد لیمه یکی از جاهای دیدنی شهرکرد
عکس از گوگل

دریاچه شلمزار

یکی از دریاچه‌های شهرکرد، دریاچه شلمزار است. این دریاچه در 2 کیلومتری شهر شلمزار قرار دارد و یکی از زیباترین مناطق گردشگری شهرکرد به حساب می‌آید.

اطراف دریاچه شلمزار شهرکرد، پوشش گیاهی انبوهی وجود دارد که باعث ایجاد چشم‌انداز بی‌نظیری شده است. این دریاچه شهرکرد علاوه بر اینکه مکان مناسبی برای تفریح می‌باشد، از ارزش و احترام معنوی فراوانی برخوردار است که طبق شواهد تاریخی این شهر در مسیر هجرت امام رضا از مدینه به طوس بوده است.

قلعه دزک

یکی از روستاهای شهرکرد که به لحاظ تاریخی اهمیت بسیاری دارد، روستای دزک می‌باشد. قلعه دزک که نام خود را از روستای دزک گرفته، به معنی دژ کوچ است. 

این قلعه در قدیم برای فعالیت‌های نظامی ساخته شده بود. قلعه دزک به سبک کاخ‌های اروپایی با تزیینات ایرانی به‌صورت دو طبقه ایوانی در سال ۱۲۹۲ هجری توسط امیر‌مفخم، یکی از قدرتمندترین خان‌های ایل بختیاری، ساخته شد و در زمان مشروطه پایگاه مهمی برای بختیاری‌ها بود. علی اکبر دهخدا، نویسنده لغت‌نامه دهخدا و ملک‌الشعرای بهار مدتی را در این قلعه سپری کردند. قلعه دزک در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

با شناخت جاذبه های گردشگری سامان در استان چهارمحال و بختیاری می‌توانید در سفر به شهرکرد انتخاب‌های جذابی برای گردش داشته باشید.

قلعه دزک
عکس از گوگل

چشمه دیمه

یکی از زیباترین چشمه‌های شهرکرد، چشمه دیمه است. این چشمه در نزدیکی یکی از روستاهای شهرکرد به نام دیمه قرار دارد. روستای دیمه از توابع شهرستان کوهرنگ می‌باشد و 85 کیلومتر با شهرکرد فاصله دارد. چشمه دیمه شهرکرد، سرچشمه اصلی رودخانه زاینده‌رود است. منظره‌های زیبا و چشم‌اندازهای اطراف چشمه، این منطقه را به زیباترین منطقه گردشگری شهرکرد تبدیل کرده است.

آب این چشمه دیمه شهرکرد، در درمان سنگ کلیه و برای جلوگیری از پوسیدگی دندان مناسب می‌باشد و بهترین زمان برای بازدید از این چشمه اسفندماه تا اواخر فصل پاییز است.

پارک ملی تنگ صیاد

پارک ملی و منطقه حفاظت‌شده تنگ صیاد در شهرکرد قرار دارد و از سال ۱۳۴۹ تا به حال جزو منطقه‌های شکار ممنوع به حساب می‌آید. آب‌و‌هوای مطبوع این منطقه گردشگران زیادی را برای استفاده از منظره‌های طبیعی و استراحت به خود جذب می‌کند. تپه ماهورهای این پارک محل مناسبی برای زندگی قوچ و میش‌ وحشی است و همچنین قسمت‌های کوهستانی آن زیستگاه امنی برای پلنگ، گربه وحشی، بز و کل است. گون، جاز و کرک از شناخته‌شده‌ترین گیاهان این پارک‌اند. این منطقه محل مناسبی برای انجام کوهنوردی و صخره‌نوردی است. پارک ملی تنگ صیاد از طریق جاده شهرکرد به اصفهان قابل دسترسی است.

پارک ملی تنگ صیاد
عکس از گوگل

اجاره روزانه خانه مبله در شهرکرد و راهنمای اجاره سوئیت، آپارتمان و ویلا برای اقامت

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره روزانه خانه مبله در شهرکرد یا اجاره سوئیت ارزان و آپارتمان مبله و ویلا می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

3.4/5 - (29 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. فقط مورد دوم اصلاح شده!
    درضمن روستای دیمه هم از توابع شهرستان کوهرنگه نه شهرکرد!

  2. با سلام
    به عنوان یک شهرکردی میخواستم دو ایراد از نوشته تون بگیرم:
    1. اردل یک شهر و مرکز شهرستان اردله نه یک روستا از توابع شهرکرد.
    2. چشمه دیمه در روستای دیمه قرار داره نه دیکه
    با احترام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *