تجربه سفرجاهای دیدنیسواحل

همه چیز درباره سواحل گیلان | معرفی 23 ساحل در استان گیلان

وقتی گرسنه هستید به سراغ غذا می‌روید، اما وقتی روحتان گرسنه باشد برای سیر شدن آن چه می‌کنید؟ قطعا یکی از بهترین راه‌ها برای سیر کردن روح و آرام کردن آن، سفر است. سفر به جایی که دغدغه و استرس را از روحتان رها کند و نیاز آن به آرامش را برطرف کند. اما کجا؟ من پیشنهاد می‌کنم به دریا بروید. تماشای وسعت دریا و گوش سپردن به صدای امواج آن استرس‌ها و دغدغه‌های زندگی را از شما دور می‌کند و آرامش و غذایی برای روح‌تان خواهد شد. طلوع خورشید کنار دریا زیباست، چراکه پرتوهای طلایی آن در آب دریا بازتاب می‌شوند و درخشانی خاصی به دریا می‌بخشند، همچنین سکوت و آرامش عجیب باعث می‌شود تنها چیزی که می‌شنوید صدای برخورد امواج با شن‌های ساحل طلایی باشد. غروب کنار دریا زیباست، چراکه رنگ‌های زرد، قرمز و نارنجی آن با آبی آسمان و دریا ترکیب می‌شوند و سمفونی رنگ بی‌نظیری ایجاد می‌کنند. شب کنار دریا نیز بسیار آرامش‌بخش است. اگر قصد دارید به استان گیلان سفر کنید در این مطلب همه چیز را درباره سواحل گیلان به شما خواهم گفت و آن‌ها را یکی یکی به شما معرفی می‌کنم. پس بیایید سفرمان را به اعماق سواحل و دریاهای این استان شروع کنیم.

سواحل بندر انزلی

بندر انزلی یکی از مهم‌ترین شهرهای ساحلی کشور است که مسافران زیادی فقط برای تماشای دریا به آن سفر می‌کنند. تعداد سواحل بندر انزلی بسیار زیاد هستند، پس اگر به این بندر سفر کردید، پیشنهاد می‌کنم سری به این سواحل بزنید:

ساحل منطقه آزاد انزلی

ساحل منطقه آزاد انزلی
ساحل جذاب منطقه آزاد انزلی عکس از سایت برنا

این ساحل یکی از پرامکانات‌ترین سواحل کشور است که در منطقه آزاد انزلی قرار دارد. حتما در سفر خود به انزلی، از منطقه آزاد آن دیدن خواهید کرد و گشت‌وگذاری در مراکز خرید بی‌شمار آن می‌زنید. پیشنهاد می‌کنم پس از آن حتما از ساحل این منطقه نیز دیدن کنید. این ساحل یک موج شکن دارد که می‌توانید روی آن قدم بزنید و دریا را زیر پایتان احساس کنید. رستوران و کافه‌های مختلف اطراف این منطقه بسیار زیاد هستند، پس خیالتان از بابت شکم‌گردی راحت‌ خواهد بود. امکانات رفاهی مانند آلاچیق، باربیکیو، سرویس بهداشتی و … نیز در این منطقه وجود دارند تا سفری راحت‌تر برایتان رقم بزنند. می‌توانید از اینجا بادبادک بخرید و آن را هوا کنید. انواع تفریحات دریایی مانند قایق‌سواری، موتور چهارچرخ و جت‌ اسکی نیز در این منطقه امکان‌پذیر هستند تا کمی هیجان نیز تجربه کنید. اگر تعداد همسفرانتان زیاد است، حتما در زمین‌های مخصوص، والیبال یا فوتبال ساحلی را امتحان کنید. از نکات مثبت سفر به این ساحل نزدیکی آن به آکواریوم انزلی و مراکز خرید منطقه آزاد است.

آدرس: بندر انزلی، جاده انزلی-کیاشهر، منطقه آزاد انزلی

اجاره ویلا در انزلی با کیفیت تضمینی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

بولوار ساحلی یا بوستان ساحلی انزلی

بولوار ساحلی یا بوستان ساحلی انزلی
بولوار ساحلی انزلی عکس از علیرضا سلمانی

بولوار ساحلی انزلی را با نام بوستان ساحلی یا بولوار ساحلی قدس نیز می‌شناسند. قدمت این ساحل بسیار بالا است و اولین پارک با سبک اروپایی در ایران محسوب می‌شود. چشم‌انداز جذاب این ساحل به تاسیسات بندری و دریای خزر بسیار دیدنی است. نزدیکی آن به تالاب انزلی باعث شده بسیاری از مسافران پس از نشستن در کنار ساحل، سری به این تالاب نیز بزنند. اگر به تماشای رفت‌وآمد کشتی‌ها در اسکله‌های بندر، پرواز پرندگان دریایی بر فراز دریا و قایق‌های موتوری تندرو علاقه دارید، حتما سری به بولوار ساحلی بندر انزلی بزنید.

آدرس: استان گیلان، شهرستان انزلی، میدان شهرداری، بلوار ساحلی انزلی

دهکده ساحلی بندر انزلی

دهکده ساحلی بندر انزلی
دهکده ساحلی انزلی، یکی از زیباترین شهرک‌های ساحلی عکس از مسعود کدخدازاده

یکی از زیباترین شهرک‌های گردشگری ایران، دهکده ساحلی بندر انزلی است که فضای سبز آن چشمان‌تان را به خود خیره خواهد کرد. حدود 20 درصد مساحت این شهرک را ویلاهای آن تشکیل داده‌اند. انواع امکانات رفاهی مانند پارک، رستوران، فروشگاه، مسجد، آلاچیق و زمین‌های ورزشی در این منطقه وجود دارند؛ اما یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این دهکده داشتن منطقه شنا مخصوص برای بانوان و آقایان است.

آدرس: استان گیلان، بندر انزلی، غازیان، بین محله شالیور و بی‌بی حوریه

پارک ساحلی پاسداران انزلی

پارک ساحلی پاسداران انزلی
پارک ساحلی پاسداران انزلی

در این ساحل امکان انجام تفریحاتی مانند قایق‌سواری و جت اسکی وجود دارد و می‌توانید حسابی آدرنالین ترشح کنید! این پارک در نزدیکی اسکله بندر انزلی قرار گرفته، بنابراین بازدید از هردو جاذبه خالی از لطف نخواهد بود. لازم است بگوییم، شنا، آب‌تنی و همچنین امکان کمپ زدن در این منطقه وجود ندارد و ممنوع است.

آدرس: استان گیلان، بندر انزلی، بلوار پاسداران، بین هفدهم و میدان جهانگردی

ساحل کپورچال انزلی

ساحل کپورچال انزلی
ساحل ماسه‌ای جذاب کپورچال عکس از سایت باشگاه خبرنگاران جوان

اگر دوست دارید کنار ساحل چادر بزنید، ساحل کپورچال انزلی یک مقصد عالی خواهد بود. این ساحل ماسه‌ای زیبا امکان کمپ‌های شبانه را برای مسافران فراهم کرده است. کمپ ساحلی می‌تواند یک تجربه‌ی باورنکردنی برایتان باشد. تصور کنید صبح از خواب بیدار می‌شوید، زیپ چادر را باز می‌کنید و با منظره‌ای جذاب از دریا روبه‌رو می‌شوید. این لحظه تا همیشه در ذهنتان ماندگار خواهد شد. پشت این ساحل یک جنگل سرسبز به نام جنگل کپورچال وجود دارد که طبیعت بکر آن شما را شگفت‌زده خواهد کرد. در نیمه اول سال امکان قایق‌سواری و آب‌تنی وجود دارد.

آدرس: استان گیلان، بندر انزلی، رضوانشهر، کپورچال

ساحل قو انزلی

ساحل قو انزلی
سمفونی رنگ‌های غروب در ساحل قو انزلی عکس از محمدرضا ساجدی

اگر دوست دارید اقامتی شبانه در ساحل بندر انزلی داشته باشید، ساحل قو انزلی سوئیت‌هایی برای اقامت شبانه در اختیارتان قرار داده است. جت اسکی، قایق و موتور چهارچرخ از تفریحات این ساحل هستند. تعدادی سرویس بهداشتی و کافه رستوران در این مجتمع ساحلی وجود دارند که اقامتی راحت‌تر برایتان فراهم می‌کنند. پارک جنگلی انزلی فقط دو کیلومتر با ساحل قو فاصله دارد، پس می‌توانید به راحتی از آن دیدن کنید.

آدرس: : استان گیلان، بندرانزلی، سمت شرق میدان قو، حاشیه دریا

ساحل گیسوم تالش

ساحل گیسوم تالش
ساحل گیسوم، پیوند جنگل و دریاعکس از سروش ملکی

اینجا مکانی است که دریا و جنگل باهم پیوند می‌خورند. اگر می‌خواهید علاوه‌بر تماشای ساحل و بازی‌های دریایی، از گشت‌وگذار در جنگلی بکر لذت ببرید و تنها با چند قدم خود را به آن برسانید، حتما از ساحل گیسوم دیدن کنید. در دوطرف مسیری که به این ساحل منتهی می‌شود، درختان سربه‌فلک‌کشیده در آسمان به یکدیگر پیوند خورده‌اند و تونلی شگفت‌انگیز ایجاد کرده‌اند. ماشین خود را پارک کنید، به دل این جنگل‌ها بروید و بساط پیک‌نیک خود را پهن کنید. اینجا می‌توانید از صدای پرندگان و تماشای پوشش گیاهی متنوع لذت ببرید. یک چای آتشی یا کباب خوشمزه اینجا عجیب می‌چسبد! پس از آنکه از زیبایی‌های جنگل حسابی لذت بردید، قدم بزنید و به ساحل گیسوم بروید. ساحل گیسوم امکانات رفاهی را برای شما فراهم کرده و با تفریحات آبی خود هیجان را به شما هدیه می‌کند.

آدرس: استان گیلان، شهر تالش، 17 کیلومتری تالش

ساحل حاجی بکنده، نزدیک‌ترین ساحل به رشت

ساحل حاجی بکنده رشت
چشم‌انداز زیبا از ساحل حاجی بکنده

این ساحل در منطقه جلگه‌ای حاجی بکنده قرار گرفته و با چشم‌انداز زیبایی که از دریا به نمایش می‌گذراد، مسافران زیادی را به سوی خود جذب کرده است. می‌توانید ساعت‌ها کنار این ساحل بنشینید و از تماشای وسعت بی‌پایان آن لذت ببرید. امکانات رفاهی در این ساحل وجود دارند تا سفری راحت‌تر برایتان رقم بزنند. ازجمله این امکانات کافه رستوران، سرویس بهداشتی و چندین سوپرمارکت هستند. رودخانه‌ای به نام امین آباد نیز در نزدیکی این ساحل وجود دارد که بازدید از آن خالی از لطف نیست.

آدرس: استان گیلان، 30 کیلومتری شهر رشت، روستای حاجی بکنده

اجاره ویلا رشت با کیفیت تضمینی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

ساحل صدف آستارا

ساحل صدف آستارا
ساحلی پر از صدف در آستارا عکس از سایت ره بال آسمان

اینجا بیشتر از ماسه‌های ساحل، صدف‌های سفید رنگ را می‌بینید که ظاهری جذاب و دیدنی در این ساحل ایجاد کرده‌اند. صدف‌هایی که وقتی به آن‌ها دست می‌زنید یا روی آن قدم می‌گذارید، صدایی دلنشین تولید می‌کنند که ترکیب آن با صدای امواج دریا بی‌نظیر است. در این ساحل بهشتی، صدف‌ها مانند قطعات کوچک هنری همه‌جا ریخته‌اند که هرکدام جذابیت منحصربه‌فرد خود را دارند. با تماشای این ساحل احساس می‌کنید که درحال کشف کردن گنجی پنهان هستید. وسعت این ساحل به 17 هکتار می‌رسد و از امکانات رفاهی آن می‌توان به آلاچیق، فروشگاه، استراحتگاه سنتی، بوفه، دوش آب برای استحمام و سرویس بهداشتی اشاره کرد.

آدرس ساحل صدف آستارا: استان گیلان، 7 کیلومتری جنوب آستارا، مسیر جاده آستارا-تالش

پارک ساحلی شریعتی آستارا

پارک ساحلی شریعتی آستارا
ساحل آرامش‌بخش پارک ساحلی آستارا عکس از سپهر دلشاد

پارک ساحلی شریعتی آستارا در یک منطقه جلگه‌ای با منظره‌ای سرسبز و ساحلی قرار دارد و چشم‌اندازی بی‌نظیر از دریای وسیع خزر برایتان به نمایش گذاشته است. اینجا مکانی است که می‌توانید ساعت‌ها لب ساحل بنشینید و از تماشای مرغان دریایی که بر فراز دریای آبی پرواز می‌کنند، لذت ببرید. امکانات مناسب برای کمپ در این ساحل وجود دارد. جت اسکی، قایق‌سواری، پلاژ اختصاصی، محل اسکان برای چادرهای مسافرتی، سرویس بهداشتی عمومی و پارکینگ از نقاط قوت این ساحل هستند.  در اینجا دوچرخه هم کرایه داده می‌شود، بنابراین اگر مثل من عاشق دوچرخه‌سواری هستید، چه بهتر از دوچرخه‌سواری کنار ساحل؟

اگر دوست دارید برای عزیزان خود سوغاتی بخرید، غرفه‌ی صنایع دستی در این منطقه وجود دارد. اگر کودک همراهتان است، این ساحل مقصد مناسبی برایتان خواهد بود، زیرا فضای سبز برای بازی‌های فوتبال و والیبال در این منطقه وجود دارد. هنگام سفر به پارک ساحلی شریعتی آستارا، به‌ هیچ ‌وجه نگران شکم خود نباشید، زیرا انواع کافه رستوران برای صرف صبحانه، ناهار و شام وجود دارند.

آدرس: استان گیلان، آستارا، کنار جاده ترانزیتی منتهی به اداره کل گمرک بندرآستارا

ساحل چمخاله

ساحل چمخاله
ساحل دیدنی چمخاله عکس از امیر کاروانفر

خبری خوش برای تازه عروس دامادها! ساحل چمخاله یک مکان عالی برای عکاسی زوج‌های جوان است. می‌توانید با همسر خود زیر تونل‌های قلبی این ساحل بایستید و تصاویر خلاقانه و عاشقانه‌ای ثبت کنید. بسیاری از زوج‌ها برای گذراندن ماه عسل به اینجا می‌آیند و شروع زندگی مشترک خود را جشن می‌گیرند. ساحل چمخاله یکی از محبوب‌ترین و بهترین سواحل گیلان است و آنقدر وسعت دارد که بتواند در یک زمان از مسافران خود پذیرایی کند. اخیرا اهمیت این ساحل از قبل بیشتر شده و به همین دلیل پیشرفت‌های زیادی در زمینه رفاه حال مسافران و همچنین تفریحات آن‌ها به‌وجود آمده است. پلاژ، سوارکاری، قایق‌سواری و آلاچیق ازجمله امکانات این ساحل هستند. پوشش گیاهی سرسبز اطراف این ساحل چشمان شما را نوازش میکند.

آدرس: استان گیلان، شهر لنگرود، بلوار سعدی، خیابان آزادگان، بلوار جمهوری اسلامی، جاده چمخاله

پارک ساحلی چاف لنگرود

پارک ساحلی چاف لنگرود
پارک ساحلی چاف لنگرود، ساحلی بکر و خلوت عکس از محمد ثروت

یک ساحل دنج و خلوت برای کسانی که می‌خواهند به تماشای امواج خوش‌صدای دریا بنشینند و در آرامش کامل مدیتیشن کنند. امکانات رفاهی این منطقه از دیگر سواحل کمتر است و همین باعث دنج و خلوت ماندن این ساحل شده است. اینجا مکانی است که می‌توانید از شلوغی فرار و کمی با خود خلوت کنید و از نشستن در ساحلی خلوت و تمیز لذت ببرید. لازم است بدانید در روزهای تعطیل که تعداد مسافران بیشتر است، تفریحات آبی این ساحل فعال می‌شوند. پس از بازدید از پارک ساحلی چاف می‌توانید به دیدن تالاب بین‌المللی امیر کلایه که فقط 3 کیلومتر با این منطقه فاصله دارد نیز دیدن کنید.

آدرس: استان گیلان، شهرستان لنگرود، خیابان دریا

ساحل رودسر

ساحل رودسر
منظره‌ای از ساحل رودسر عکس از بهنام صمدی

ساحل ماسه‌ای رودسر یک مقصد جذاب برای مسافران است. وقتی وارد این ساحل می‌شوید، منظره‌ی شگفت‌انگیزی از دریا و کوهستان مشاهده می‌کنید. این ساحل وسیع بسیار تمیز است و با ایجاد امکاناتی مانند طرح ویژه شنا در تابستان، محبوبیت زیادی بین ورزشکاران دارد. امکانات ساحل رودسر شامل آلاچیق، قایق، جت اسکی، اسب‌سواری، زمین والیبال و فوتبال است. این ساحل تجربه‌ای دلنشین از تفریح در کنار دریا برایتان به ارمغان می‌آورد. وجود رستوران و فروشگاه اجازه نمی‌دهد در این ساحل گرسنه بمانید، بنابراین می‌توانید با تهیه یک خوراکی خوشمزه و نوش جان کردن آن کنار دریا لذت ببرید. پس از بازدید از ساحل رودسر می‌توانید از دیگر جاذبه‌های دیدنی این شهر مانند پارک جنگلی رودسر، سرولات و جاذبه تفریحی توریستی قلعه گردن نیز دیدن کنید.

آدرس: استان گیلان، رودسر، ساحل رودسر

سواحل چابکسر

شهر چابکسر در شرقی‌ترین بخش گیلان قرار گرفته و فاصله بسیار کمی با رامسر دارد. این شهر کمترین فاصله را تا دریا دارد، همچنین فاصله کم بین جنگل و دریا گردشگران زیادی را به این منطقه جذب می‌کند. بسیاری از مسافران فقط برای تماشای سواحل آن راهی این شهر می‌شوند. در اینجا 4 تا از سواحل چابکسر را به شما معرفی می‌کنم.

ساحل چابکسر

ساحل چابکسر
غروب زیبا در کنار ساحل چابکسر

ساحلی که کمتر دستخوش تغییرات شده و ساخت بی‌رویه مناطق گردشگری در آن دیده نمی‌شود. این بزرگ‌ترین ساحل چابکسر است که طول آن به 7 کیلومتر می‌رسد. تماشای امواج آبی رنگ و گوش سپردن به صدای دلنشین آن‌ها در این ساحل لذتی وصف‌نشدنی دارد. ساحل چابکسر یکی از زیباترین و بهترین سواحل شمال به‌شمار می‌رود، زیرا بسیار تمیز است. اگر می‌خواهید در کنار دریا کمپ بزنید، چادر مسافرتی خود را در نزدیکی امکانات رفاهی این منطقه برپا کنید و از اقامت در کنار سواحل خزر لذت ببرید.

آدرس: استان گیلان، در مسیر جاده رامسر-رودسر

اجاره ویلا چابکسر کیفیت تضمینی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

ساحل قاسم آباد چابکسر

ساحل قاسم آباد چابکسر
ساحل سرسبز قاسم آباد عکس از سمیه پورمحمد

اگر اهل ورزش و تفریحات آبی هستید، ساحل قاسم آباد بسیار برایتان جذاب خواهد بود. اینجا می‌توانید حسابی آدرنالین ترشح کنید و از تفریحات هیجان‌انگیزی مانند پاراسل، اسکی روی آب، شاتل، قایق‌سواری و موتور چهارچرخ لذت ببرید.

آدرس: استان گیلان، چابکسر، دهستان اوشیان، روستای قاسم آباد

ساحل گل سرخ چابکسر

ساحل گل سرخ چابکسر
ساحل آرام گل سرخ عکس از ایمان انصاری

بخش‌هایی از ساحل گل سرخ چابکسر به صورت خصوصی اداره می‌شود و ورود به آن‌ قسمت‌ها نیاز به پرداخت هزینه دارد. اقامتگاه‌هایی در پلاژ گل سرخ وجود دارند که قیمت آن‌ها مناسب است. اینجا طرح شنا مخصوص آقایان و بانوان نیز وجود دارد.

آدرس: استان گیلان، چابکسر، پلاژ دریای گلسرخ

ساحل اوشیان چابکسر

ساحل اوشیان چابکسر
طبیعت تماشایی ساحل اوشیان عکس از فرزاد محبی

یکی دیگر از سواحل چابکسر، ساحل اوشیان است که فقط 10 دقیقه با مرکز این شهر فاصله دارد. طبیعت تماشایی منطقه اوشیان آنقدر جذاب است که از تماشای آن سیر نمی‌شوید. در ساحل آن انواع تفریحات آبی مانند جت اسکی، قایق سواری و … در اینجا وجود دارند که شما را به وجد می‌آورند.

آدرس: استان گیلان، چابکسر، ضلع شمالی جاده کمربندی

اسکله کیاشهر

اسکله کیاشهر
صخره‌های سنگی در کنار ساحل کیاشهرعکس از فرهنگ

در اسکله کیاشهر می‌توانید از تفریحاتی مانند ماهیگیری در کنار چشم‌انداز بی‌نظیری که از تالاب و دریا در جلوی چشمانتان قرار گرفته، لذت ببرید. جنگل‌های طبیعی و بکری در اطراف اسکله کیاشهر وجود دارند که تماشای آن‌ها لذت سفر به این منطقه را چندبرابر می‌کند. در اینجا می‌توانید کشتی‌های پهلوگرفته لب ساحل را ببینید که پرندگان دریایی بر فراز آن‌ها بال می‌زنند.

آدرس: استان گیلان، شهرستان کیاشهر، شمال غربی کیاشهر

ساحل امین آباد خشکبیجار

ساحل امین آباد خشکبیجار
ساحل امین آباد ابری عکس از الاهه بهاروند

ساحل امین آباد با نام ساحل خشکبیجار نیز شناخته می‌شود. امکانات تفریحی این ساحل زیاد است، به‌همین دلیل مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند. اینجا می‌توانید از انواع تفریحات دریایی مانند قایق موتوری، جت اسکی و شاتل‌سواری استفاده کنید و خاطراتی به‌یادماندنی بسازید. این ساحل به شهر رشت و بندر انزلی نزدیک است، پس می‌توانید سری به جاذبه‌های دیدنی این دو شهر نیز بزنید. سفره‌خانه سنتی و کافه در اینجا وجود دارند که اجازه نمی‌دهند گرسنه به خانه برگردید.

آدرس: استان گیلان، 30 کیلومتری رشت، روستای امین آباد

پارک ساحلی کلاچای

پارک ساحلی کلاچای
ساحل دیدنی کلاچای عکس از محمدرضا یعقوبی

ساحل کلاچای با نام ساحل نوده نیز در بین مسافران شهرت دارد. کلاچای جزو نزدیک‌ترین شهرهای گیلان به تهران است و اگر پایتخت‌نشین هستید می‌توانید فقط با 3 ساعت رانندگی خودتان را به اینجا برسانید. اگر قصد سفر به رودسر را نیز داشته باشید، کلاچای 17 کیلومتر با شما فاصله خواهد داشت. ساحل کلاچای یکی از بکرترین سواحل گیلان است و مقصدی مناسب برای عکاسی، پیاده‌روی، قایق‌سواری و آب‌تنی به‌شمار می‌رود. می‌توانید اینجا بنشینید و منظره غروب یا طلوع شگفت‌انگیز خورشید را نگاه کنید.

آدرس: استان گیلان، غرب چابکسر، کلاچای، انتهای بلوار امام خمینی

ساحل رضوانشهر

ساحل رضوانشهر
ساحل بکر و دست‌نخورده رضوانشهر عکس از سایت رز بلاگ

یکی از نزدیک‌ترین سواحل به شهر فومن، ساحل رضوانشهر است که در جوار مجتمع ساحلی تازه آباد قرار گرفته است. اینجا مکان مناسبی است برای کسانی که می‌خواهند اوقاتی را در ساحلی بکر و خلوت بگذرانند، ولی امکانات رفاهی خاصی در آن وجود ندارد. بهتر است در سفر به ساحل رضوانشهر فکر شنا و آب‌بازی به سرتان نزند، چون هیچ نجات‌غریقی در اینجا وجود ندارد.

آدرس: استان گیلان، غرب شهر بندر انزلی، بعد از مجتمع ساحلی تازه آباد

ساحل مروارید زیباکنار

ساحل مروارید زیباکنار
آلاچیق‌های ساحل مروارید زیباکنار

اگر مقصد سفرتان رشت است، می‌توانید به راحتی خود را به ساحل زیباکنار برسانید، زیرا این ساحل فاصله بسیار کمی با رشت دارد. عاشق چادر زدن کنار دریا هستید؟ پس منتظر نمانید، زیرا این ساحل امکان برپا کردن کمپ را برایتان فراهم کرده است. برخی از آلاچیق‌های آن نیاز به رزرو ندارند و اگر کسی قبل از شما نرسیده باشد، می‌توانید آنجا اتراق کنید. حواستان باشد که امکانات لازم مانند خوراکی را با خود ببرید، چون امکانات این ساحل محدود است.

آدرس: استان گیلان، جاده کیاشهر به انزلی، بعد از حاجی بکنده، شمال روستای امیربکنده

ساحل رامدشت رودسر

ساحل رامدشت رودسر
ساحل دنج رامدشت

در گذشته‌های نزدیک، در این مکان اسب‌های وحشی را رام می‌کردند، به همین دلیل از همان زمان نام رامدشت را روی آن نهاده‌اند. اینجا ساحلی بکر برای مسافرانی است که به مناطق دنج علاقه دارند. اینجا می‌توانید در یک ظهر زمستانی تن خود را به آب بزنید و به روح و جان خود خنکی ببخشید. ساحل رامدشت پارکینگ هم دارد و در محدوده‌ی شهری قرار گرفته است. پیشنهاد می‌کنم در اینجا بساط پیک‌نیک خود را پهن کنید و به تماشای دریای وسیع بنشینید.

آدرس: استان گیلان، رودسر، میدان معلم

سخن پایانی

آب‌تنی در آب دریا آن هم در یک ظهر تابستانی حسابی می‌چسبد. تماشای وسعت دریا بسیار باشکوه است و صدای امواج آن نیز آرامش عجیبی به روح و جان می‌بخشد. قدم زدن در کنار دریا همیشه انسان را به تفکرات عمیق فرو می‌برد و حس‌وحالی آرام به جان می‌بخشد. پهن کردن بساط پیک‌نیک و زدن چادر را که برایتان نگویم چقدر لذت دارد. در این مطلب سواحل استان گیلان را به شما معرفی کردم تا اگر به این منطقه چشم‌نواز سفر کردید، بهترین مقصد را باتوجه به ملاک‌هایتان انتخاب کنید. جای ما را هم در سفر خود به سواحل گیلان خالی کنید. اگر نیاز به اجاره ویلا ساحلی داشتید، اتاقک همراه شما خواهد بود.

4.4/5 - (23 امتیاز)

اتاقک

گلناز قمیان

گلناز هستم، ماجراجو، عاشق سفر و طراحی لباس. سعی می‌کنم با نوشته‌هام بهتون کمک کنم بهتر سفر کنین و بهتر لباس بپوشین.

نوشته های مشابه

‫10 دیدگاه ها

  1. امان از مردم بی فرهنگ
    دقیقا یکبار که به دریا رفته بودیم، چند نفری کلی آشغال از ساحل جمع کردیم…
    البته مساله زباله ریزی بومی و غیر بومی نمیشناسه…

  2. با تشکر از مقاله خوبتان بسیار عالی بهترین سواحل چابکسر را معرفی نمودید ویوهای چابکسر را هیچ کجا نداره اما در تکمیل مقاله شما چابکسر17 کیلومتر ساحل شنی زیبا با ویوی بینظیر کوه دارد و نامهای سواحل آن خشکلات چایخانسر چایجان بندبن قاسم اباد علیا طلایی سفلی اوشیان چابکسر و سورخانی میباشد

  3. اصلا من یکی دوست ندارم مسافر بیاد حالا خانم قمیان داره میگه فلان جا برین خیلی خوبه یا چیزهای دیگ بجای اینکه بقول خودت جاهارو بگی ک نمیخاد بگی بهتره بگی گیلان عزيزمون شده‌ اشغال دونی

    1. امان از مردم بی فرهنگ
      دقیقا یکبار که به دریا رفته بودیم، چند نفری کلی آشغال از ساحل جمع کردیم…
      البته مساله زباله ریزی بومی و غیر بومی نمیشناسه…

  4. با سلام و تشکر برای معرفی استان گیلان در معرفی سواحل استان گیلان جا دارد که اشاره کنیم به ساحل زیبای زیبا کنار در خیابان علی کشاورز که منتهی به دریا میشود ولی نمیدونم چرا این منطقه زیبا مورد بی‌مهری همه نویسندگان و دست اندر کاران محیط زیست قرار گرفته و هیچ گونه معرفی نمی شود در ضمن دهیاران و مسئولین شورا به پارکی که در این خیابان و کناره رودخانه وشمک واقع شده بی اعتنا هستند و با وجود اینکه خرج نسبتاً زیادی برای تهیه دستشویی و نیمکت و آلاچیق شده است به امان خدا رها شده و حتی نرده های اطراف آلاچیق هارا غارت می‌کنند و متاسفانه هیچ مسئولی رسیدگی به این پارک و این خیابان زیبا که منتهی به دریا می شود و یکی از سواحل بسیار زیبا را در بر دارد توجهی نمی کند

  5. لطفا در مورد گیلان که جنگلها و دریا ها زباله دونی شده صحبت کنید چرا منابع طبیعی رو رها کردن یه سطل زباله وجود نداره

    1. سلام
      ممنون از پیشنهاد خوبتون و
      سپاس از شما به خاطر علاقه‌تون به محیط زیست و دغدغه‌ای که تو این زمینه دارین.
      حتما در این مورد می‌نویسیم.اگر شما هم پیشنهاد یا نظری دارین حتما اینجا برامون بزارین.

  6. از کی تا حالا رشت ساحل و دریا داره؟ حاجی بکنده هم جزو بندر انزلی هست

    1. سلام. ممنون از نظرتون. حاجی بکنده یکی از نزدیک‌ترین سواحل به رشت هست. به همین خاطر برای مسافرانی که به رشت سفر میکنن و می‌خوان با فاصله کمی خودشون رو به ساحل برسونن پیشنهاد شده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *