آبشار هاتجربه سفرجاهای دیدنی

آبشارهای گیلان | معرفی 10 مورد از آبشارهای جذاب گیلان

صدای هجوم آب که از ارتفاعات به سمت پاییت سرازیر می‌شود و قطرات آب را روی صورتتان اسپری می‌کند، بسیار نشاط‌بخش خواهد بود. تماشای آبشار، این شگفتی طبیعی جهان، تجربه‌ای عجیب و باورنکردنی است که هر طبیعت‌دوستی در سفر خود به دنبال آن خواهد بود. سقوط آب و فرود آمدن آن روی سنگ‌ها صدایی هیبت‌انگیز ایجاد می‌کند که در عین‌حال آرامش‌بخش است. استان گیلان در دل جنگل‌های بکر و سرسبز خود، آبشارهای جذابی را جای داده که بازدید از آن‌ها، به خصوص در روزهای گرم سال لذت‌بخش خواهد بود. می‌توانید در یک ظهر آفتابی تنی به آب خنک این آبشارها بزنید و به جان خود روحی تازه ببخشید. در این مطلب، 10 مورد از آبشارهای گیلان را به شما معرفی می‌کنم.

آبشار دودوزن، شفت

آبشار دودوزن در گیلان
مردم در حال آب‌بازی در آبشار دودوزن

برای تماشای این آبشار باید از چندین پله پایین بروید. این پله‌ها در دل جنگلی سبز قرار گرفته‌اند که چشم‌اندازهای دوردست آن شامل کوه‌های بلند جنگلی هستند و منظره‌ی چشم‌نوازی ایجاد کرده‌اند. هرچقدر که از پله‌ها پایین‌تر بروید، خنکی آبشار را بیشتر حس می‌کنید و همچنین صدای دلنشین آن بلندتر به گوش می‌رسد. وقتی به پایین پله‌ها رسیدید، تصویری شگفت‌انگیز از آبشاری بسیار زیبا با ارتفاع 54 متر را می‌بینید. آب این آبشار از بالا به پایین می‌ریزد و در استخری کوچک جمع می‌شود. این استخر بهترین مکان برای شنا و آب‌بازی در هوای داغ تابستان است. نزدیک آبشار هوا خنک است و می‌توانید همانجا روی تخته‌سنگی بنشینید و از اسپری شدن آب خنک روی صورتتان لذت ببرید. امکانات دیگری مانند کافه نزدیک این آبشار وجود دارند که چشم‌انداز آن‌ها همین آبشار است. آبشار دودوزن در منطقه‌ای ییلاقی قرار گرفته و اگر اهل طبیعت‌گردی باشید بهتر است در آنجا قدم بزنید و به گشت‌وگذار بپردازید.

مسیر دسترسی به آبشار دودوزن: استان گیلان، 24 کیلومتری شفت، منطقه ییلاقی سیاهمزگی

آبشار لاتون، آستارا

آبشار لاتون
آبشار باشکوه لاتون

آبشاری با ارتفاع 105 متر که دومین آبشار بلند ایران است! بله درست شنیدید، شما می‌توانید یکی از بلندترین آبشارهای ایران را در استان گیلان تماشا کنید؛ البته اگر اهل پیاده‌روی و طبیعت‌گردی باشید، زیرا باید مسیری 4 ساعته را برای رسیدن به آن طی کنید. این مسیر شما را از میان مناظر بکر و دست‌نخورده عبور می‌دهد که هرچه بیشتر قدم بردارید جذابیت‌های آن بیشتر خواهد شد. این آبشار با زیبایی خیره‌کننده خود از دامنه‌های سرسبز کوه‌های بکر البرز سرچشمه می‌گیرد و صحنه‌ای گیرا خلق می‌کند. آبشار لاتون شبیه پرده‌ای سفید از آب درخشان است که از آسمان به پایین می‌آید. با نزدیک شدن به آبشار، غبار آب و همچنین نسیم خنک و طراوت هوای منطقه را احساس می‌کنید. صدای غرش آب در هنگام سقوط از صخره‌های بلند، صدایی است که برای یک عمر در خاطرتان می‌ماند. اطراف آبشار نیز چشم‌اندازهای خیره‌کننده‌ای از رودخانه‌های خروشان و درختان سربه‌فلک‌کشیده وجود دارند. کوه‌ها، جنگل‌ها و چمن‌زارهای سرسبز منطقه منظره‌ای دیدنی است که سبز و آبی پر جنب‌وجوش آن‌ها پس‌زمینه خیره‌کننده‌ای را برای آبشار ایجاد می‌کند. این آبشار در غرب استان گیلان در روستای شگفت‌انگیز کوته کومه قرار دارد که گشت‌وگذار در آن شگفتی‌های بسیاری برایتان نمایان می‌کند. آبشاری پهن‌تر نیز در فاصله 10 متری از آبشار لاتون قرار گرفته که 65 متر ارتفاع دارد. از دیگر زیبایی‌های منحصربه‌فرد منطقه لاتون، سه حوض بزرگ طبیعی با سه آبشار 10 متری دیگر هستند که تماشای آن‌ها خالی از لطف نیست.

مسیر دسترسی به آبشار لاتون: استان گیلان، 15 کیلومتری جنوب غرب آستارا به سمت اردبیل، شهر لَوَندِویل، روستای کوته کومه

آبشار لوشکی، تالش

آبشار لوشکی
طبیعت‌گردان در کنار آبشار لوشکی

آبشاری جذاب و دلربا که مقصدی عالی برای یک سفر تابستانه به‌شمار می‌رود. بهترین زمان برای بازدید از این آبشار، ماه‌های گرم سال هستند، زمانی که آب در خروشان‌ترین حالت خود قرار دارد و تماشای قدرت آن شگفت‌انگیز است. بخش بزرگی از اطراف این آبشار را لایه‌های سنگی تشکیل داده‌اند که با سرمای آب سرد می‌شوند و محیط را برای شما خنک‌تر می‌کنند. به راستی که در یک ظهر داغ تابستانی بازدید از این آبشار روحتان را جلا می‌دهد. هنگامی که به اطراف این آبشار نگاه می‌کنید، انواع پوشش گیاهی مختلف نظرتان را جلب می‌کند. بهتر است بدانید این مکان بسیار بکر و دست‌نخورده است؛ زیرا مسیر ماشین‌رو ندارد و برای رسیدن به آن باید حدود 2 ساعت جنگل‌نوردی کنید. در طول مسیر از میان جنگلی بکر و همچنین رودخانه‌های پرآب می‌گذرید، پس پوشیدن کفش مناسب پیاده‌روی ضروری است. پل‌های چوبی ساخته شده روی رودخانه‌ها، مسیر را برایتان راحت‌تر می‌کنند. ارتفاع آبشار اصلی 75 متر است؛ همچنین آبشار بالایی 14 متر و پایینی 16 متر است. این آبشار دلربا از رشته کوه‌های تالش سرچشمه می‌گیرد و به پایین می‌ریزد؛ حالا تبدیل به یک جاذبه‌ی دیدنی برای بسیاری از مسافران تبدیل شده است.

مسیر دسترسی به آبشار لوشکی: استان گیلان، 5 کیلومتری روستای درزکری، پایین روستای ییلاقی مسکین

اجاره ویلا در تالش با پشتیبانی 24 ساعته
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

آبشار زمرد، تالش

آبشار زمرد
تصویری زیبا از آبشار زمرد تالش

آبشار زمرد قطعا یکی از زیباترین آبشارهایی است که تابه‌حال دیده‌اید. این آبشار دو قلو، منظره‌ای دیدنی در دل جنگل ایجاد کرده که چشمانتان را نوازش خواهد کرد. با تماشای این آبشار می‌توانید خستگی‌های خود را از تن بیرون کنید و در اطراف آن به پیاده‌روی و تفریح بپردازید. یک قل از این آبشار دوقلو کوچکتر است و ارتفاعی به اندازه 9 متر دارد، درحالی که قل بزرگ‌تر 15 متر است. حالت پلکانی آبشار زمرد، باعث ایجاد تصویری منحصربه‌فرد از آن شده و ظاهر آن را از دیگر آبشارهای گیلان متفاوت می‌کند. راستی، این آبشار در جنگل‌های حویق قرار گرفته که طبیعتی بکر و سرسبز دارد؛ بنابراین می‌توانید گشتی در این جنگل نیز بزنید و اوقاتی به‌یادماندنی بگذرانید. وقتی به این مکان رفتید، از آبشار عکاسی کنید، اگر قلاب دارید ماهیگیری کنید، تن خود را به آب بزنید و هرطور شده نهایت لذت را از این منطقه ببرید.

مسیر دسترسی به آبشار زمرد: استان گیلان، شهرستان تالش، ۴۵ کیلومتری تالش، حویق، روستای زمرد

آبشار ویسادار، رضوانشهر

آبشار ویسادار
آبشار خروشان ویسادار از نمای بالا

در یک ظهر گرم تابستانی حسابی گرمازده شده‌اید و آفتاب شما را اذیت کرده است. شدیدا نیاز دارید به یک مکان سرد بروید و تن خود را به آبی خنک بزنید؛ برای این کار بدون شک راهی آبشار ویسادار شوید. این آبشار در گودالی سنگی محاصره شده که سنگ‌ها اجازه ورود آفتاب به منطقه را نمی‌دهند. همه جا سایه است و آب سرد آبشار ویسادار منطقه را خنک کرده است. آب با شدت روی سنگ‌ها برخورد می‌کند و با صدای خروشان خود هیبتش را به رخ می‌کشد. قطرات آب خنک روی صورتتان پاشیده می‌شوند و گرمای ظهر تابستانی را از شما دور می‌کنند. استخر کوچکی در پایین آبشار شکل گرفته که مکانی مناسب برای شنا و آب‌بازی است. روزنه‌ای بالای سر وجود دارد که با نگاه کردن به آن می‌بینید که آب با چه شدتی از آنجا سرازیر شده؛ اطراف آن نیز برگ سبز درختان و پرتوهای نور خورشید دیده می‌شوند. این روزنه انگار راهی برای ورود به یک دنیای دیگر است. آبشار ویسادار بسیار باشکوه است و بهترین مقصد برای فرار از گرمای تابستان به‌شمار می‌رود. روبه‌روی آبشار یک پل چوبی ساخته شده که می‌توانید روی آن بایستید و شکوه آبشار را از چشم‌اندازی دورتر تماشا کنید؛ همچنین عکس‌های جذاب ثبت کنید. ارتفاع آبشار ویسادار 15 متر است.

مسیر دسترسی به آبشار ویسادار: استان گیلان، 16شهرستان رضوانشهر،  کیلومتری پره سر، دهستان ارده، روستای اوویار

آبشار تولی نسا، ماسال

آبشار تولی نسا در ماسال
پرتوهای نور خورشید و آبشار تولی نسا

تولی نسا یکی دیگر از آبشارهای گیلان است که در ییلاق پرگردشگر ماسال قرار گرفته و به همین دلیل بازدیدکنندگان زیادی به خود اختصاص داده است. ارتفاع این آبشار 10 متر است و برای رسیدن به آن باید مسیری 2 ساعته را پیاده‌روی کنید؛ البته با ماشین‌های سافاری یا چندسیلندر نیز می‌توانید خود را به این آبشار برسانید. تماشای این آبشار و لمس خنکی قطرات آبی که از آن فوران می‌کند، خستگی حاصل از دو ساعت پیاده‌روی را کاملا رفع می‌کند. در این منطقه می‌توانید دقایقی بنشینید و از صدای دلنشین طبیعت لذت ببرید. هنگام بازدید از این آبشار می‌توانید در ییلاقات سبز ماسال نیز به گشت‌وگذار بپردازید. پیشنهاد می‌کنم در اینجا به تماشای پرندگان بنشینید، پیاده‌روی کنید، بساط پیک‌نیک برپا کنید و عکس‌های شگفت‌انگیز از این خلقت طبیعت ثبت کنید. همه‌ی این‌ها خاطره‌ای ماندگار در ذهنتان می‌سازند.

مسیر دسترسی به آبشار تولی نسا: استان گیلان، شهرستان ماسال

اجاره ویلا ماسال با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

آبشار ویسرود، شفت

آبشار ویسرود
برخورد آبشار ویسرود با صخره‌های سنگی

آبشار ویسرود محیط را بسیار خنک کرده است. اطراف آن صخره‌های سنگی به‌صورت لایه‌لایه وجود دارند که صحنه‌ای مرموز و جذاب ایجاد کرده‌اند. این آبشار با قدرت از روزنه‌ای سرازیر می‌شود و با شدت به سنگ‌ها و استخر پایین برخورد می‌کند. صخره‌های بلند سنگی اجازه ورود به آفتاب را نمی‌دهند و منطقه‌ای امن مانند یک غار ایجاد کرده‌اند. این آبشار ارتفاعی به طول 20 متر دارد و همین باعث شدت بیشتر برخورد آن با سنگ‌ها شده، به همین دلیل صدای باهیبت آن کل محیط را فرا گرفته است. رودخانه‌ای در مسیر نیز وجود دارد که می‌توانید کنار آن اتراق کنید و پس از آب‌تنی در آب سرد، یک چای آتشی دبش نوش جان کنید. در استخر آن می‌توانید ماهیگیری کنید. اگر روی صخره‌ها بایستید، قطرات آب روی صورتتان فوران می‌شوند و روح‌وجانتان را خنک می‌کنند. لازم است بدانید این آبشار شباهت زیادی با آبشار ویسادار دارد.

مسیر دسترسی به آبشار ویسرود: استان گیلان، شهرستان شفت، بخش احمد سرگوراب، دهستان چوبر، روستای ویسرود

آبشار میلاش، رودسر

آبشار میلاش
آبشار چشمگیر میلاش عکس از محمدرضا ساجدی

آبشار میلاش به محض اینکه جلوی چشمانتان قرار می‌گیرد، با چشم‌انداز جذاب خود حسابی از شما دل می‌برد. ارتفاع این آبشار 25 متر است و از کوه بندبن سرچشمه می‌گیرد. برای رسیدن به این آبشار باید ابتدا خود را به روستای زیبای میلاش برسانید و سپس حدود 20 دقیقه پیاده‌روی کنید. این آبشار یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های رودسر است. در مسیر رسیدن به آن از طبیعتی بکر و باغ‌های فندق عبور می‌کنید و از تماشای قله سماموس لذت می‌برید. عظمت و بلندی این آبشار بسیار چشم‌نواز است و مناظر اطراف آن بسیار مسحورکننده هستند؛ به همین دلیل خاطره‌ای خوش در ذهنتان رقم می‌زنند. پوشش گیاهی زیبا و صخره‌های سنگی لایه‌لایه، زیبایی آبشار میلاش را چندبرابر کرده‌اند.

مسیر دسترسی به آبشار میلاش: استان گیلان، شهرستان رودسر، بخش رحیم آباد، محدوده سفیدآب، روستای میلاش

آبشار لونک، دیلمان

آبشار لونک
آبشار لونک در دل جنگل

درختان انجیر و راش، آبشار دیدنی لونک را به آغوش کشیده‌اند و منظره‌ای چشم‌نواز ایجاد کرده‌اند. همین باعث محبوبیت این آبشار نزد بسیاری از مسافران و طبیعت‌گردان شده است. اینجا مکانی مناسب برای توقف بین راه است؛ چراکه آبشار لونک در بین راه قرار گرفته است. قطرات ریز آب در هوا پخش می‌شوند و فضایی رویایی و مطبوع ایجاد می‌کنند. کافه‌های محلی اطراف این آبشار فضای آن را زنده نگه داشته‌اند و با کباب‌های خوشمزه و چای دبش، از مسافران پذیرایی می‌کنند. تصور کنید به تماشای این آبشار نشسته‌اید و یک وعده‌ی خوشمزه را نوش جان می‌کنید؛ این قطعا خود بهشت است! مسیر رسیدن به این آبشار شامل جاده‌ای سرسبز و پرپیچ‌وخم است که خود لذتی وصف‌نشدنی برایتان ایجاد می‌کند. امکاناتی مانند سرویس بهداشتی نیز در این منطقه وجود دارند. جنگل‌های انبوه اطراف آن را احاطه کرده‌اند و همه‌ چیز برای استراحت و لذت بردن فراهم است. اگر آمادگی پیاده‌روی و طبیعت‌گردی برای مدت طولانی را ندارید، آبشار لونک مقصدی مناسب برای شما خواهد بود.

مسیر دسترسی به آبشار لونک: استان گیلان، دیلمان، ۲۲ کیلومتری جنوب سیاهکل

آبشار سیاه تاش، املش

آبشار سیاه تاش در املش
آبشار سیاه تاش املش و سنگ‌های خزه‌دار

اینجا مکانی است که می‌توانید از شنا، پیک‌نیک، جنگل‌نوردی، کوهنوردی و عکاسی لذت ببرید. ارتفاع آبشار سیاه تاش 50 متر است و یکی از بلندترین آبشارهای گیلان محسوب می‌شود. سنگ‌های پوشیده از خز در اطراف این آبشار چشم‌اندازی مسحورکننده ایجاد کرده‌اند که سوژه‌ای ناب برای عکاسی به‌شمار می‌روند. کوهنوردن و طبیعت‌گردان بسیاری برای بازدید از این آبشار راهی املش می‌شوند و زیبایی‌های آن را تحسین می‌کنند. پیشنهاد می‌کنم شما هم شکوه و عظمت این آبشار را از دست ندهید.

مسیر دسترسی به آبشار سیاه تاش: استان گیلان، ۲۰ کیلومتری مرکز املش، بخش رانکوه

سخن پایانی

استان گیلان مکانی فوق‌العاده برای بازدید است و آبشارهایی که در آن وجود دارند، از زیباترین و نفس‌گیرترین مناظر این منطقه هستند. از مناظر خیره‌کننده آبشار لاتون گرفته تا ارتفاعات چشمگیر آبشار ویسادار، همگی لذتی وصف‌نشدنی برایتان به ارمغان می‌آورند. اگر اهل طبیعت‌گردی و جنگل‌نوردی باشید، از میان مسیرهای جذاب در دل جنگل عبور می‌کنید و  سپس با تماشای این آبشارهای دیدنی خستگی را از تن خود بیرون می‌آورید. در ظهرهای داغ تابستانی به دیدن این آبشارها بروید، خنکی نزدیک آن‌ها را حس کنید و از برخورد قطرات آب با صورتتان لذت ببرید. در نهایت اگر به گیلان سفر کردید تا این آبشارهای زیبا را ببینید، روی اتاقک برای اجاره ویلا و سوئیت حساب باز کنید.

3.9/5 - (28 امتیاز)

اتاقک

گلناز قمیان

گلناز هستم، ماجراجو، عاشق سفر و طراحی لباس. سعی می‌کنم با نوشته‌هام بهتون کمک کنم بهتر سفر کنین و بهتر لباس بپوشین.

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

  1. درود ، تمامی آبشارهای قید شده زیبا هستن ولی تنها ۳ آبشار لاتون و زمرد و ویسادار حرف اول را میزنن ,حتما این ۳ آبشار را تجربه بکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *