شهرهابهترین زمان سفر

بهترین زمان سفر به رشت | شهر باران‌های همیشه

شمال اولین جایی است که وقتی صحبت از مسافرت می‌شود به ذهنمان می‌آید و چه جایی بهتر از رشت که اسمش با باران گره خورده و بوی خاک نم‌زده و جنگل را به همراه دارد. شهر رشت یکی از زیباترین و گردشگرپذیرترین شهرهای شمالی کشور است که به دلیل داشتن مناظر و چشم‌اندازهای بی‌نظیر، آب‌وهوای ناب و جاذبه‌های دیدنی متنوع هرساله میزبان گردشگران و مسافران زیادی است.

در این شهر که پرجمعیت‌ترین شهر گیلک‌نشین جهان و سومین شهر گردشگرپذیر ایران است می‌توانید در کنار لذت بردن از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی با شرکت در آیین‌ها و مراسمات باشکوه نیز جریان زندگی را حس کنید و از فضای دلنشین حاکم بر این شهر بیشترین بهره را ببرید. آیین‌ها و مراسمات سنتی و شادی که رنگ و بوی دیگری را به سفرتان در رشت خواهند داد؛ اما با تغییر هر فصل رشت نیز مانند دیگر مقاصد گردشگری تغییر می‌کند. هر فصلی در این شهر ویژگی‌ها و جذابیت‌های خاص خوش را دارد. در فصل تابستان آب‌وهوای این شهر گرم و شرجی و در زمستان به خصوص و بهمن بسیار سرد است؛ بنابراین بهترین زمان سفر به رشت فصل بهار و اوایل پاییز است. با این حال، اگر می‌خواهید بدانید بنا به سلیقه شما بهترین زمان سفر به رشت چه زمانی است با ما تا آخر این مقاله از اتاقک همراه باشید.

سفر به رشت در فصل بهار

سفر به رشت در فصل بهار
بهترین زمان سفر به رشت در بهار تعطیلات نوروز و ماه اردیبهشت است – عکاس: Mohammadreza Yaghoubi Shavaki

بهترین زمان سفر به رشت بدون شک فصل بهار است. رشت به معنی واقعی کلمه در بهار به بهشتی بی‌مانند تبدیل می‌شود. در این فصل هوای مطبوع و دلپذیر بر شهر حاکم می‌شود و درختان پر از شکوفه‌های بهاری شده و شقایق‌های رنگی بر روی دامن سبز رنگ طبیعت به زیبایی هر چه تمام جلوه‌گری می‌کنند. در اوایل فصل بهار حال و هوای عید نوروز بر این شهر حاکم است به همین دلیل نوروزهای رشت بسیار شلوغ و پر از مسافر می‌شود. اگر نمی‌خواهید در زمان شلوغ به رشت سفر کنید بهتر است اردیبهشت ماه که رشت یکی از خوش آب‌وهواترین و خلوت‌ترین زمان‌های خودش را سپری می‌کند به این شهر سفر کنید. تالاب عینک (که امروزه به دلیل ساخت پل‌های خاکی روی آن پوشش گیاهی و سطح آب تالاب کاهش پیدا کرده است)، دریاچه سقالکسار، باغ محتشم و غیره ازجمله جاذبه‌های طبیعی رشت است که بازدید از آن‌ها در فصل بهار خالی از لطف نیست.

برای علاقه‌مندان به مراسم سنتی و محلی نیز فصل بهار بهترین زمان سفر به رشت است. جشن‌ها و آیین‌های زیادی در بهار رشت برگزار می‌شود. مراسم جشنواره نوروزی در موزه میراث روستایی رشت که از اواخر اسفند تا نیمه فروردین برگزار می‌شود یکی از این مراسمات است. این مراسم همراه با موسیقی‌های محلی و نمایش‌ها و بازی‌های مهیج است که به هیچ‌وجه نباید آن را از دست بدهید.

اجاره ویلا رشت با کیفیت تضمینی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

سفر به رشت در فصل تابستان

سفر به رشت در فصل تابستان
هوای رشت در ماه تیر و مرداد گرم و شرجی است – عکاس: Golmorad MoodY

فصل تابستان که تعطیلی مدارس و اوج سفر است نیز می‌تواند بهترین زمان سفر به رشت باشد؛ اما هوای رشت نیز همانند دیگر شهرهای شمالی در فصل تابستان به ویژه در ماه‌های تیر و مرداد بسیار گرم و شرجی می‌شود و گاهی اوقات دمای هوای این شهر در تابستان به 38 درجه می‌رسد؛ بنابراین اگر تحمل هوای گرم و شرجی را ندارید تابستان را برای سفر به رشت انتخاب نکنید.

با این حال اگر قصد دارید رشت را در تابستان ببینید و لذت گشت‌وگذار و طبیعت‌گردی را در گرمای دل‌چسب آن تجربه کنید بهتر است برنامه‌های گشت‌وگذار خود را برای صبح یا عصر بچینید تا گرمای هوا کمتر اذیتتان کند. علاوه‌بر این در اطراف رشت نیز روستاها و مکان‌های دیدنی فراوانی وجود دارد که خبری از شرجی بودن هوا نیست و می‌توانید در اوج تابستان از هوای خنک آن‌ها لذت ببرید. گشت‌وگذار در روستاهایی سرسبز و خوش آب‌وهوای کلشتر و رحمت‌آباد، نشستن در کنار رودخانه‌های زرجوب و گوهررود و آبتنی در آب خنک و گوارای آبشار کچا ازجمله گزینه‌هایی برای گشت‌وگذار در تابستان به شمار می‌رود.

سفر به رشت در فصل پاییز

سفر به رشت در فصل پاییز
آب‌وهوای رشت در پاییز بسیار خنک و دلپذیر است – عکاس: Mohammadreza Yaghoubi Shavaki

رشت در پاییز فوق‌العاده زیبا و تماشایی می‌شود. اگر شما هم عاشق پادشاه فصل‌ها هستید پاییز بهترین زمان سفر به رشت است. روزهای پاییزی رشت بارانی، مه آلود و ابری است و آب‌وهوای خنک و مطبوعی به ویژه در هنگام غروب بر این شهر حاکم می‌شود. پاییز مناسب‌ترین زمان برای گشت‌وگذار در پارک‌ها و جنگل‌های اطراف رشت به ویژه پارک جنگلی سراوان است و می‌توانید تابلوی زیبای طبیعت را که مجموعه‌ای باشکوه از رنگ‌های پاییزی را به نمایش می‌گذارد را از نزدیک تماشا کنید.

دریاچه سقالکسار نیز از دیگر جاذبه‌های دیدنی رشت است که علاوه‌بر بهار در پاییز نیز می‌توانید شاهد زیبایی آن باشید. این دریاچه که درواقع یک سد خاکی برای ذخیره آب است، در فصل پاییز با محصور شدن در بین درختان هزار رنگ پاییزی جلوه تماشایی به خود می‌گیرد.

برای علاقه‌مندان به تاریخ نیز پاییز بهترین زمان سفر به رشت است. در جای‌جای این شهر اماکن تاریخی و باستانی فراوانی انتظار شما را می‌کشند. موزه میراث روستایی گیلان، کاروانسرای عباسی، خانه ابریشمی، موزه و خانه میرزاکوچک‌خان و موزه باستان‌شناسی از جاذبه‌های تاریخی و شناخته شده این شهر هستند.

سفر به رشت در فصل زمستان

سفر به رشت در فصل زمستان
آب‌وهوای رشت در زمستان بسیار سرد و کاملا سفیدپوش است – عکاس: Mahdi Rezaei

ماه‌های سرد و خلوت زمستان نیز برای سفر به رشت و تماشای طبیعت یک دست سفیدپوش آن بهترین زمان است. با توجه به اینکه رشت در فصل زمستان دارای آب‌وهوای بسیار سردی است؛ بنابراین اگر قصد سفر در زمستان به رشت را دارید حتماً لباس گرم و تجهیزات زمستانی با خود به همراه داشته باشید. همچنین رشت دارای فرهنگ غذایی متنوعی است و به‌عنوان شهر خلاق غذا در یونسکو به ثبت جهانی رسیده است. غذاهای محلی و متنوع رشت که آوازه طعم دلپذیر و عطر خوششان در همه جا پیچیده است، یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر به شمار می‌رود.

اگر زمستان را برای سفرتان به رشت انتخاب کردید رشت پر از رستوران‌های متنوع با غذاهای محلی خوشمزه‌ای است. می‌توانید در روزهای سرد زمستانی در یکی از رستوران‌های این شهر از غذاهای محلی رشت ازجمله باقالا قاتوق و کباب ترش نوش جان کرده و لذت سفرتان را دوچندان کنید.

هزینه سفر به رشت در چه فصلی پایین است؟

هزینه سفر به رشت در چه فصلی پایین است
ماه اردیبهشت، خرداد و اوایل پاییز بهترین زمان برای کاهش هزینه‌ها و سفر کردن است – عکاس: payam ali

اگر می‌خواهید سفری کم هزینه به رشت داشته باشید بهتر است مواقعی از سال که جمعیت کمتری راهی رشت می‌شوند را برای سفر انتخاب کنید. اردیبهشت و خرداد ماه و همچنین اوایل پاییز هم از نظر آب‌وهوا و هم از نظر هزینه‌ها بهترین زمان سفر به رشت است. چرا که در این ماه‌ها تعداد گردشگران و همچنین هزینه سفر و اجاره ویلا و اقامتگاه نسبت به ایام نوروز و فصل تابستان کاهش پیدا می‌کند.

سخن آخر

رشت یکی از شهرهای ساحلی دریای‌خزر است که دارای آب‌وهوای معتدل مدیترانه است. مرداد گرم‌ترین و بهمن نیز سردترین ماه‌های این شهر است. این شهر زیبا در هر فصلی با زیبایی‌های بی‌حدومرزش گردشگران و طبیعت دوستان را به حیرت وا می‌دارد. در کنار جاذبه‌های دیدنی در این شهر اقامتگاه‌های متنوعی نیز برای کسانی که قصد سفر به رشت و اقامت در این شهر را دارند فراهم شده است. تا بدون دغدغه اقامتگاه بتوانند از در این شهر به گشت‌وگذار پرداخته و از مواهب طبیعی آن بهره‌مند شود. برای اجاره ویلا و سوئیت و یا اقامتگاه‌های سنتی و بومگردی در رشت کافی است به سایت اتاقک مراجعه کرده و با رزرو اقامتگاه سفرتان را با خیال راحت به شهر باران‌های نقره‌ای آغاز کنید.

سؤالات متداول درباره رشت

بهترین زمان سفر به رشت کی است؟

فصل بهار به ویژه اردیبهشت و خردادماه و همچنین اوایل پاییز

چگونه هزینه‌های سفر به رشت را کاهش دهیم؟

با انتخاب فصلی که تردد کمی دارد همانند اوایل پاییز، اردیبهشت و خرداد می‌توانید تا حد زیادی از هزینه‌هایتان بکاهید.

رشت در کدام ماه از فصل بهار دیدنی است؟

در فصل بهار ماه‌های فروردین و اردیبهشت بهترین زمان برای سفر کردن به این شهر است؛ اما اگر به خاطر تعطیلات نوروز از شلوغی خوشتان نمی‌آید، ماه اردیبهشت را انتخاب کنید.

آب‌وهوای رشت در فصل تابستان چگونه است؟

در فصل تابستان آب‌وهوا در رشت گرم و شرجی است و بعضی اوقات دما به بالای 38 درجه هم می‌رسد.

4.7/5 - (26 امتیاز)

اتاقک

سلوا طاحونی

سلوا هستم، پر انرژی، برونگرا و عاشق یادگیری، از نوشتن مقالات جدید لذت می‌برم و می‌توانم چیزهای جدیدی برای گفتن داشته باشم. محتوا خلق می‌کنم تا همه بتوانند سریعتر به چیزی که می خواهند دسترسی پیدا کنند.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. تورو خدا گیلان مارو برباد ندید….بنده خدا ترکید انقد مسافران ناپاکیزه اومدن به گند کشیدن خیابونهارو ….

    1. من گیلانی نیستم اما ایشون حق دارند.
      کاش هرکاری که میکنیم فرهنگش را هم داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *