چه جوری سفر برم؟برنامه سفر

برنامه سفری رویایی به چالوس | سفری 3 روزه به شهر سبز مازندران

اگر برنامه سفر به چالوس دارید، احتمالا به یک برنامه سفر منظم نیاز خواهید داشت.بدون وجود یک برنامه منظم و کامل قطعاً با مشکل مواجه می‌شوید؛ چون این شهر زیبا و شگفت‌انگیز دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی است و داشتن برنامه سفر می‌تواند کمک کند تا به تمام جاذبه‌های مهم چالوس سربزنید. در این مطلب یک برنامه کامل و جامع برای سفر به چالوس را ارائه می‌دهیم. اگر قصد سفر دونفره به این شهر را دارید، در ادامه مقاله همراه ما باشید که پیشنهادهای بسیار جذاب برای شما داریم تا از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

سفر به چالوس

چالوس یکی از آن مقصدهای گردشگری ایران است که از دیرباز در خاطرات مردم حضور داشته است. چالوس می‌تواند یک مقصد عالی برای سفرهای دونفره باشد زیرا این شهر تمام جاذبه‌های محبوب زوج‌ها را در خود جا داده است. آبشارها، پارک‌های جنگلی، دریاچه‌های متنوع، مرداب‌ها، سواحل تفریحی، منطقه‌های بکر و دیدنی، کاخ‌های تاریخی، موزه‌ها و انواع تفریحات را می‌توان در این شهر پیدا کرد.

وسایل موردنیاز سفر به چالوس

برنامه سفر دونفره به چالوس

باتوجه‌به اینکه در شهر چالوس تمام امکانات برای مسافران و گردشگران مهیا شده؛ کافی است که وسایل شخصی خود را همراه داشته باشید. اما اگر قصد شناکردن یا رفتن به ارتفاعات بالا را در سر دارید، بهتر است که لباس مخصوص شنا و وسایل مناسب برای کوهنوردی از جمله، کفش و شلوار مناسب را به همراه داشته باشید.

اقامتگاه‌ها، هتل‌ها و سویت‌های زیادی در سطح شهر وجود دارد اما اگر قصد اقامت در چادر شخصی را دارید، تمام وسایل موردنیاز از جمله: پتو، زیر‌‌انداز مناسب، پاوربانک، المنت برای درست‌کردن چای یا قهوه، فلاسک آب و بالش بادی را حتماً با خود به همراه داشته باشید.

راه‌های دسترسی به چالوس

سه‌راه برای رسیدن به شهر چالوس وجود دارد:

  • مهم‌ترین و مشهورترین آنها جاده 59 معروف به جاده چالوس است که از شهر کرج شروع می‌شود.
  • دومین مسیر، جاده هراز است که وارد آمل می‌شود و با گذشت از شهرهای کنار دریای خزر به شهر چالوس می‌رسد.
  • مسیر سوم از طرف غرب شهر چالوس است که با استفاده از جاده 22 از طرف رشت و لاهیجان می‌توان به شهر چالوس رسید.

بهترین فصل سفر به چالوس

بهترین فصل سفر به چالوس

بهترین زمان برای سفر به چالوس فصل‌های بهار و پاییز است. در این فصل‌ها هوای چالوس بسیار معتدل می‌شود. فصل تابستان هم معمولاً گردشگران زیادی به این شهر سفر می‌کنند زیرا تفریحات آبی در این فصل هیجان بیشتری دارد. در زمستان به دلیل بارش برف و سردی هوا باعث شده که مسافران کمتری به این شهر سفر کنند. البته سفر به شمال کشور در هر فصلی زیبایی‌های خاص خود را دارد.

اجاره ویلا در چالوس با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

اقامت در چالوس

در هنگام ورود به شهر چالوس پیشنهاد می‌کنیم محل اقامت خود را از همان ابتدا مشخص کنید. چالوس مقصد محبوبی برای گردشگران است، در تعطیلات و آخرهفته‌ها پیدا کردم اقامتگاه سخت می‌شود. برای سفره دونفره خود به چالوس می‌توانید هتل آپارتمان، سوئیت، ویلا، ویلا استخردار، خانه مبله یا آپارتمان مبله در چالوس رزرو کنید. برای رزرو این اقامتگاه‌ها می‌توانید به سایت اتاقک مراجعه کنید تا بهترین گزینه‌ها را به شما معرفی کنند.

حالا وقت آن است که به سراغ برنامه سفر بروید.

روز اول برنامه سفر به چالوس

حال که محل اقامت خود را انتخاب کردید نوبت به بازدید از مکان‌های دیدنی شهر چالوس رسید که با بازدید از آبشار بسیار زیبای آکاپل می‌توانید شروع کنید.

آبشار آکاپل

آبشار آکاپل چالوس

آدرس: مازندران، چالوس، کلاردشت، جنگل سردی چال

شهرستان کلاردشت به دلیل طبیعت بسیار زیبا و آب‌وهوای خنک، موردتوجه گردشگران قرار گرفته است. یکی از زیباترین جاذبه‌های کلاردشت، آبشار آکاپل محسوب می‌شود.

اگر از چالوس حدود ۵۰ کیلومتر به سمت جنوب غربی حرکت کنید به یک آبشار بسیار زیبا در دل جنگل می‌رسید که از علم‌کوه سرچشمه گرفته و با ارتفاعی حدود ۲۰ متری پایین می‌ریزد. این آبشار علاوه بر زیبایی و شکوهی که دارد، ظرفیت گردشگری بالایی هم دارد. همچنین مکان موردعلاقه گردشگرانی است که علاقه زیادی به برپایی کمپ در دل طبیعت دارند و می‌خواهند شب را در آنجا سپری کنند. پس از بازدید از این آبشار بهتر است به‌طرف یکی از بهترین دریاچه‌های شمال کشور را می‌رویم که در همین منطقه کلاردشت قرار دارد.

  • هزینه ورودی: رایگان |  فاصله تا جاذبه بعدی: ۳۰ کیلومتر

دریاچه ولشت

دریاچه ولشت چالوس

آدرس: چالوس، کلاردشت، منطقه کوهستانی تخت‌سلیمان

در فاصله ۳۰ کیلومتری آبشار آکاپل دریاچه‌ای به نام ولشت قرار دارد. این دریاچه در میان‌ دره‌ها واقع شده که تقریباً ۱۳ هکتار وسعت دارد و عمق آن به بیش از ۲۰ متر هم می‌رسد. همه این‌ها باعث شده که شما شاهد یک منظره رؤیایی باشید و عکس‌های دونفره فوق‌العاده‌ای بگیرید. در دریاچه ولشت می‌توانید تفریح‌های آبی دونفره مانند استوانه، انواع قایق‌سواری، شاتل و بنانا، بیگ بال و جت اسکی را تجربه کنید. همچنین امکانات دیگری مانند زمین والیبال در کنار دریاچه وجود دارد.

برای ناهار به سراغ یکی از رستوران‌های مجموعه بروید و از میان غذاهای سنتی و محلی مانند میرزاقاسمی، باقلاقاتق، کته کباب یکی را انتخاب کنید. بعد از صرف نهار در این مجموعه زیبا و استراحتی کوتاه، وقت آن رسیده به چالوس برگردیم و به ساحل زیبای رادیو دریا برویم.

  • هزینه ورودی: رایگان |  فاصله تا جاذبه بعدی: ۴۲ کیلومتر

ساحل رادیو دریا

ساحل رادیو دریا چالوس

آدرس: چالوس، بلوار رادیو دریا

ساحل رادیو دریا، مکانی بسیار مناسب برای سپری کردن بعدازظهر رویای دونفره است. گردشگران در اینجا تمامی امکانات رفاهی و تفریحی را در اختیار دارند و همچنین اگر به شنا علاقه دارید؛ می‌توانند در این ساحل زیبا بدون هیچ مشکلی شنا کنند. ساحل رادیو دریا، پلاژهای تمیزی برای شنا و تفریحات آبی دارد.

در این ساحل اقامتگاه‌های بسیار مناسبی هم وجود دارد که پیشنهاد می‌کنیم به دلیل شلوغی زیاد؛ اگر می‌خواهید در اینجا اقامت داشته باشید، قبل از سفر به چالوس از طریق سایت اتاقک محل موردنظر خود را رزرو کنید.

در پایان روز اول، غروب خورشید را در ساحل رادیو دریا ببینید و شام را در رستوران‌های ساحل صرف کنید. توصیه می‌کنیم برای شام یکی از غذاهای دریایی شمال را امتحان کنید.

  • هزینه ورودی: رایگان

روز دوم سفر به چالوس

بعد از صرف یک صبحانه محلی خوشمزه در محل اقامت خود؛ آماده شوید که به محبوب‌ترین مکان شهر چالوس برویم.

پارک جنگلی نمک‌آبرود

پارک جنگلی نمک‌آبرود

آدرس: ۱۲ کیلومتری چالوس به تنکابن، شهرک توریستی نمک‌آبرود

یکی از معروف‌ترین مکان‌های گردشگری در کشور، شهرک گردشگری نمک‌آبرود است. در این مکان گردشگری انواع تفریحات و بازی‌ها از جمله پینت بال، کارتینگ، زیپ‌لاین، پل معلق، سورتمه، سینما شش بعدی، باشگاه تیراندازی، تفریحات آبی وجود دارد. اما یکی از محبوب‌ترین بخش‌های شهرک گردشگری نمک‌آبرود، تله‌کابین آن است. تله‌کابین یکی از بهترین تفریحات برای زوج‌های جوان است که با پرداخت هزینه‌ای حدود ۳۰ هزار تومان آن را تجربه کنید.

این تله‌کابین تا ارتفاع ۵۰ متری بالا می‌رود و شما می‌توانید یک منظره بسیار شگفت‌انگیز را به مدت ۱۵ دقیقه مشاهده کنید و یکی از بهترین خاطره‌های دونفره زندگی‌تان را رقم بزنید. البته باید به این نکته توجه کرد که برای استفاده از تله‌کابین و بازی‌های تفریحی باید از ساعت ۸ صبح الی ۸ شب در این مجموعه حضور داشته باشید.

توصیه می‌کنیم برای ناهار به یکی از رستوران‌های شهرک رفته و از میان غذاهای محلی مالابیج، دوپتی، آغوز مسما و باقلا وابیج یکی را امتحان کنید. بعد از گشت‌وگذار در این دهکده جذاب، نوبت به بازدید از کاخ‌های شهر چالوس است.

  • هزینه ورودی: به‌ازای هر ماشین ۱۰ هزار تومان | فاصله تا جاذبه بعدی: ۲۰ کیلومتر

کاخ چای‌خوران چالوس

کاخ چایخوران چالوس

آدرس: چالوس، جنوب میدان معلم، جنب دادگستری

این بنای تاریخی توسط معمارهای غربی بنا شده است و شاهان پهلوی از آن برای تعطیلات و ییلاق استفاده می‌کردند. اما امروزه این بنای زیبا حکم موزه را دارد و به یکی از جاذبه‌های گردشگری تبدیل شده است. هنگامی که قسمت‌ها مختلف این کاخ و معماری بی‌نظیر آن را دیدید و عکس‌های یادگاری دونفره را گرفتید؛ وقت آن رسیده به سراغ بخش جذاب سفر برویم: خرید سوغاتی و صنایع دستی چالوس. در سفرهای دونفره، خرید می‌تواند لذت بسیاری داشته باشد.

  • هزینه ورودی: رایگان |  فاصله تا جاذبه بعدی: 5 کیلومتر

مراکز خرید شهر چالوس

بازار قدیم چالوس

در شهر چالوس مراکز خرید و فروشگاه‌های بسیاری وجود دارند وگزینه‌های زیادی را برای خرید پیش روی شما است. معروف‌ترین مراکز خرید چالوس عبارت‌اند از:

  • مجتمع تجاری الماس چالوس. به نشانی چالوس، بلوار امام رضا، نرسیده به شرکت نفت
  • مرکز خرید میلاد نور. به نشانی چالوس، خیابان قدمگاه

اما اگر قصد خرید محصولات محلی را دارید باید به بازار قدیمی چالوس واقع در بلوار نماز، نرسیده به ابن‌سینا بروید. در بازار قدیم می‌توانید از میان سوغات و صنایع‌دستی چالوس انتخاب‌های متنوعی داشته باشید. توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید از این شهر چیزی به یادگار ببرید؛ صنایع‌دستی مانند: گلیم و جاجیم را خریداری کنید.

  • هزینه ورودی: رایگان

روز سوم سفر به چالوس

برای روز آخر بهتر است اگر می‌توانید صبحانه خود را به کنار ساحل برده و آنجا میل کنید. سپس آماده شوید که به یکی از موزه‌های جذاب شهر برویم.

موزه خودروهای تاریخی

موزه‌های چالوس

آدرس: کیلومتر ۱۲ جاده چالوس – تنکابن، شهرک گردشگری نمک‌آبرود

برای افرادی که علاقه بسیاری به خودروهای قدیمی دارند، این موزه برای آنها حکم بهشت دارد. ۲۵ خودروی تاریخی از تمام جهان در این موزه نگهداری می‌شود و گردشگران می‌توانند آنها را از نزدیک ببینند و با آنها عکس یادگاری بگیرند. یکی از این خودروها متعلق به احمدشاه پادشاه قاجار است که رولز رویس نام دارد. هنگامی که بازدید از این موزه تاریخی را تمام کردید؛ اگر اهل ماساژ هستید می‌توانید به راما اسپا بروید و یک ماساژدرمانی عالی را تجربه کنید.

  • هزینه ورودی: ۵ هزار تومان، در صورت استفاده از پارکینگ ۲۰هزار تومان | ساعت بازدید: 8 صبح تا 8 شب | فاصله تا جاذبه بعدی: ۱۵ کیلومتر

راما اسپا چالوس

اسپای در چالوس

آدرس: کیلومتر ۲ بلوار هفده شهریور، هتل کورش

راما اسپا، اولین مرکز ماساژدرمانی با مجو رسمی در ایران محسوب می‌شود. شعبه مازندران در شهر چالوس واقع شده و گردشگران و مسافران می‌توانند با مراجعه به اینجا انواع ماساژها را دریافت کنند. همچنین در این مرکز علاوه بر ماساژدرمانی؛ زالو درمانی و طب‌سوزنی هم انجام می‌شود.

بعد از گرفت یک ماساژ عالی وقت آن رسیده که با چالوس خداحافظی کنید اما در انتهای سفر می‌توانید به یکی از زیباترین جاذبه‌های چالوس نیز سر بزنید.

  • هزینه ورودی: بستگی به نوع ماساژ و خدماتی دریافتی، دارد. |  فاصله تا جاذبه بعدی: ۱۰ کیلومتر

پارک جنگلی فین چالوس

پارک جنگلی فین چالوس

آدرس: کیلومتر ۷ جاده چالوس، تهران

پارک جنگلی فین یکی از پربازدیدترین مکان‌های گردشگری چالوس به حساب می‌آید. این جاذبه گردشگری در ابتدای جاده چالوس قرار گرفته است و می‌توانید در مسیر بازگشت از این جاذبه دیدن کنید.

عبور رودخانه از کنار این جنگل، زیبایی خاصی به این مکان بخشیده است. علاوه بر اینها، مرداب کندوچال یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری چالوس؛ در همین جنگل قرار دارد که پوشیده از نی و گیاهان دریایی است. شما با رفتن به جنگل‌های فین می‌توانید دو تا از جاذبه‌های گردشگری شهر را باهم ببینید. در این پارک جنگلی می‌توانید آخرین عکس‌های دونفره خود را بگیرید و با چالوس خداحافظی شیرینی داشته باشید.

  • هزینه ورودی: رایگان

سخن نهایی

در این مقاله برنامه سفر دونفره به چالوس ارائه شد و سعی داشتیم از جنبه‌های مختلف به این سؤال پاسخ دهیم که برای سفر دونفره به چالوس چه برنامه‌ای می‌تواند جذاب‌تر باشد. با معرفی بهترین جاذبه‌های گردشگری، مراکز خرید و رستوران‌ها سعی کردیم شناخت بهتری برای سفر دونفره به چالوس ارائه دهیم. اگر در مورد سفر به چالوس سؤالی دارید از طریق کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و یا اگر تاکنون به چالوس سفر دونفره کرده‌اید تجربه خود را برای ما کامنت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *