اتاقکیخبرهای اتاقکی

چگونه از طریق اجاره‌ی خانه کسب درآمد کنیم؟

شما هم جزء آن دسته افرادی هستید که خانه‌های‌شان در بیشتر ایام سال یا در بازه‌های زمانی خاصی خالی است؟ یکی از بهترین راه‌هایی که برای کسب درآمد شما وجود دارد، بدون شک اجاره اقامتگاه‌تان است. گردشگران به‌دنبال اجاره‌ی خانه‌هایی با قیمتی بسیار مناسب‌تر نسبت به هتل‌های گران‌قیمت هستند و این فرصت خوبی برای شماست.

امروزه با افزایش روزافزون قیمت‌ها، افراد به دنبال راه‌های مختلفی برای کسب درآمد هستند؛ حتی در بسیاری از مواقع راه‌های پرریسکی را برای این منظور انتخاب می‌کنند؛ اما شکی نداشته‌باشید اجاره‌دادن اقامتگاه یکی از بهترین، مطمئن‌ترین و پردرآمدترین راه‌های کسب درآمد است؛ خصوصا اگر به صورت آنلاین انجام شود؛ چراکه میزان استفاده‌ی افراد از اینترنت و فضای وب، روزبه‌روز درحال گسترش است و حتی جزئی‌ترین اقدامات هم امروزه به‌صورت اینترنتی انجام می‌شوند؛ اجاره‌ی ویلا و اقامتگاه هم از این قاعده مستثنی نیست، پس اگر به دنبال کسب درآمد بالا با اجاره ویلا و خانه در نقاط مختلف کشور به‌صورت آنلاین هستید، خواندن این مطلب دید بهتری برای این کار به شما خواهد داد.

از چه راه‌هایی می‌توانم ویلای شخصی خود را به‌صورت روزانه اجاره دهم؟

از-چه-راه‌هایی-می‌توانم-ویلای-شخصی-خود-را-به‌صورت-روزانه-اجاره-دهم؟

شیوه‌ی سنتی اجاره ویلا یا اقامتگاه، همان شیوه‌ایست که از قدیم وجود داشته‌است تا به حال؛ افرادی در ابتدای جاده‌های ورودی شهرها تابلوهایی برای اجاره‌ی ویلا به‌دست می‌گیرند و در انتظار مسافران هستند. پیداشدن مسافر همانا و توافق مسافر با میزبان بر سر میزان هزینه‌ی اجاره و صرف وقت و انرژی زیاد برای هردوطرف هم همانا. هرچند شیوه‌ی دیگری هم مثل ثبت ویلا یا خانه در آگهی‌های روزنامه‌ها و آگهی در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی هم وجود دارد که افراد با شماره تماسی که میزبان در آگهی ذکر می‌کند تماس می‌گیرند و در مورد شرایط، هزینه و… صحبت می‌کنند.

حال می‌خواهیم شما را با روشی جدید و بسیار راحت که در چند سال اخیر بسیار باب شده‌است آشنا کنیم: اجاره‌ی اقامتگاه از طریق وبسایت‌های گردشگری و سامانه‌های آنلاین رزرو اقامتگاه. یکی از این وبسایت‌ها، وبسایت اتاقک است که این امکان را برای میزبانان خود فراهم می‌کند تا اقامتگاه‌های خود را همراه با ثبت مشخصات دقیق و عکس‌هایی زیبا از اقامتگاه، در روزهای مدنظر خود برای اجاره و بدون پرداخت هزینه برای تبلیغات، در وبسایت اتاقک قرار دهند و به کسب درآمد بپردازند؛ از طرفی این شیوه به نفع مسافران هم هست، چرا که دیگر مجبور به پرداخت هزینه‌های زیاد در هتل‌های گران‌قیمت نیستند، همچنین اگر برای سفرهای کاری و ضروری خود نیاز به رزرو فوری اقامتگاه داشته‌باشند، این امکان برای آنها فراهم می‌شود تا در کوتاه‌ترین زمان، اقامتگاه مدنظر خود را متناسب با بودجه و شرایط خود، در هر شهر و با هر نوع امکاناتی انتخاب کنند.

 مزایای ثبت و اجاره ویلا در اتاقک

مزایای-ثبت-ویلا-در-اتاقک

برخی از مهم‌ترین مزایای ثبت و اجاره‌‌دادن اقامتگاه از طریق وبسایت اتاقک برای میزبانان گرامی به شرح زیر است:

  • امکان ایجاد پنل میزبانی و انتشار عکس‌ها، مشخصات دقیق اقامتگاه، تعیین تعداد حداقل و حداکثر شب اقامت میهمانان، ذکر دقیق امکانات، محدودیت‌ها و مقررات اقامتگاه و به‌طور کلی تمامی اطلاعات مربوط به اقامتگاه در پنل میزبانی.
  • مشخص‌بودن هویت میهمان و میزبان؛ بدیهیست که اگر هویت میهمان و میزبان مشخص باشد، هم میهمانان و هم میزبانان خیلی راحت‌تر می‌توانند به یکدیگر اعتماد کنند؛ میهمانان از امنیت مکانی که اجاره می‌کنند مطمئن می‌شوند و میزبانان هم خیال‌شان راحت است که اقامتگاه خود را به اشخاصی مورد اطمینان اجاره خواهند داد.
  • ثبت رایگان اقامتگاه در وبسایت؛ به این شکل که میزبانان برای ثبت اقامتگاه خود در وبسایت، نیازی نیست مبلغی بپردازند؛ اقامتگاه خود را بدون پرداخت هزینه‌ای در وبسایت اتاقک ثبت و تبلیغ خواهند کرد.
  • افرایش درآمد هم که یکی از بزرگ‌ترین مزایا برای میزبان‌هاست؛ به‌طوری که اجاره آنلاین اقامتگاه، می‌تواند برای بسیاری از افرادی که اقامتگاه‌های خالی دارند، به‌عنوان شغل دوم محسوب شود.
  • صرفه‌جویی در زمان و هزینه هم برای میهمان و هم برای میزبان؛ میزبان‌ها دیگر مانند روش‌های سنتی، زمان و انرژی زیادی را برای جذب میهمانان صرف نمی‌کنند؛ بلکه به‌صورت آنلاین و کاملا ساده، اقامتگاه خود را ثبت و میهمانان را جذب می‌کنند. میهمانان هم دیگر مانند شیوه‌های سنتی، زمان زیادی را برای انتخاب اقامتگاه مناسب با شرایط خود در شهر مقصد، صرف نمی‌کنند؛ بلکه می‌توانند به‌صورت آنلاین و کاملا راحت، چه از چند روز قبل برای سفرهای برنامه‌ریزی شده و چه برای سفرهای فوری، اقامتگاه مناسب با شرایط خود را انتخاب کنند.
  • امکان مشاوره با کارشناسان اتاقک و دریافت راهنمایی‌های لازم برای ثبت اقامتگاه، راه‌های جذب بیشتر میهمان، نحوه‌ی قیمت‌گذاری و عضویت در پنل میزبانی و…
  • امکان به‌روزرسانی و آپدیت اطلاعات اقامتگاه توسط میزبان در صفحه اقامتگاه خود.
  • دیگر مثل شیوه‌ی سنتی، امکان چانه‌زنی مسافران برای پایین‌تر آوردن هزینه اجاره وجود ندارد؛ بلکه قیمت اقامتگاه شما مشخص است و بعد از قطعی‌شدن رزرو، میهمان مبلغ مشخص‌شده را پرداخت می‌کند و آن مبلغ پس از کسر درصدی به‌عنوان کارمزد اتاقک، در همان روز یا حداکثر روزکاری بعد به کیف پول میزبان واریز می‌شود؛ همچنین پرداخت هزینه در این روش به‌صورت آنلاین و بسیار راحت صورت می‌گیرد.

چگونه در اتاقک میزبان شوم؟

چگونه-در-اتاقک-میزبان-شوم؟

میزبان‌شدن شما هم از طریق سایت و هم از طریق اپلیکیشن اتاقک امکان‌پذیر است. کافیست وارد وبسایت اتاقک شوید   و از منوی بالای صفحه، گزینه‌ی «میزبان شوید» را انتخاب کرده و سپس در سامانه اتاقک ثبت‌نام کنید، بعد از ثبت‌نام هم می‌توانید اقامتگاه خود را ثبت و اطلاعات اقامتگاه را به صورت کامل تکمیل کنید. پس از ثبت اقامتگاه، کارشناسان اتاقک در سريع‌ترين زمان ممکن با شما تماس مي‌گيرند. در صورت تاييد اطلاعات و عکس‌ها، اقامتگاه شما در سايت ثبت و براي رزرو توسط میهمان‌ها فعال مي‌شود. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به صفحه در اتاقک میزبان شوید و کسب درآمد کنید هم سری بزنید.

 

میزان درآمد سالیانه از اجاره ویلا و سوئیت

در اینکه ثبت و اجاره‌دادن اقامتگاه در سامانه‌ی اتاقک، یک راه کسب درآمد برای میزبان‌هاست شکی نیست؛ اما میزان درآمد سالانه‌ی آنها از اجاره‌دادن اقامتگاه‌شان، بستگی به عوامل مختلفی مانند: امکانات هراقامتگاه، فصل سفر، موقعیت مکانی اقامتگاه، آنی یا غیرآنی‌بودن اقامتگاه، ظرفیت هراقامتگاه، میزان مقبولیت هراقامتگاه، هزینه‌ی اجاره اقامتگاه و… مواردی از این قبیل دارد؛ اما مشخصا در ایام تعطیل یا ایام عید که میزان سفرها بسیار زیادتر می‌شود، درآمد حاصل از اجاره هم تا میزان قابل‌توجهی افزایش می‌یابد، ممکن است این درآمد از حداقل دو میلیون شروع شود تا چند میلیون؛ بدیهیست هرچه امکانات، نظافت، قیمت، میهمان‌نوازی، امتیاز میزبانان، میزان رضایت میهمانان و…بیشتر و بهتر باشد، تعداد میهمانان و درآمد حاصل از اجاره هم افزایش خواهد یافت.

 

چگونه میزبان خوبی باشم؟

بدیهیست هرچه میزان رضایت میهمانان از اقامتگاه شما و امتیازی که به شما می‌دهند بیشتر باشد، تعداد میهمانان و میزان درآمد حاصل از اجاره‌ی اقامتگاه شما هم افزایش خواهد یافت، پس به چند نکته‌ی ضروری که رعایت آنها باعث می‌شود شما میزبان بهتر و پرطرفدارتری باشید، اشاره می‌کنیم:

  • دردسترس باشید و به‌خوبی پاسخ تمامی تماس‌ها، سوالات و ابهامات میهمانان خود را بدهید؛ این ویژگی مقبولیت شما را بسیار بالا می‌برد.
  • هرچه رفتار میزبان دوستانه‌تر و محترمانه‌تر باشد، میزان رضایت میهمانان هم بیشتر خواهد بود.
  • درنظرگیری قیمتی مناسب برای اقامتگاه هم بسیار موثر است؛ بهتر است برای تعیین قیمت مناسب با کارشناسان اتاقک صحبت کنید تا با توجه به شرایط اقامتگاه خود، بتوانید قیمت‌گذاری بهتری داشته باشید.
  • ایمن‌بودن اقامتگاه شما یکی از مهم‌ترین مواردی است که در میزان رضایت، امنیت و آرامش میهمانان تاثیر زیادی دارد. برای مثال از نشتی‌نداشتن لوله‌های گاز اقامتگاه خود یا سالم‌بودن قفل در و… اطمینان حاصل کنید.
  • امکانات، وسایل سالم، بهداشت و تمیزی اقامتگاه هم تاثیر زیادی در میزان رضایت میهمانان دارد.
  • و….

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه، پیشنهاد می‌کنیم به مطالب سریالی راهنمای میزبان که شامل چهار قسمت هستند هم سری بزنید.

5/5 - (1 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *