شهرهاآبشار هاجاهای دیدنی

معرفی ۱۵ مورد از آبشارهای شمال کشور | آبی‌های بیکران و دلنشین در دل طبیعت

آبشارها سرریز آسمان بر روی زمین‌اند. آن‌ها آبی بی‍کران رودها را از ارتفاع صخره‌ها به پایین می‌فرستند تا ارتباطی بین زمین و آسمان بسازند. هوای خنک اطراف آبشارها، طبیعت زیبای آن‌ها و صحنه‌ای که در اثر فرسایش آب خلق می‌شود، باعث شده تا آبشارها یکی از مقاصد دوست‌داشتنی و مهم در ایران و به خصوص شمال کشور باشند. اگر دوست دارید آبشارهای شمال را ببینید، این مقاله از اتاقک را از دست ندهید. در اینجا از 15 آبشار جذاب و رویایی شمال برایتان بیشتر گفته‌ایم.

آبشار زمرد حویق، حریر سبز سیال

آبشار زمرد حویق
حویق یا آبشار زمرد از زیباترین آبشارهای شمال واقع در استان گیلان است – عکاس: محسن نوری

در شهرستان تالش، آبشاری زیبا در شهر تازه تاسیس حویق موسوم به آبشار زمرد قرار دارد. آبشار زمرد از دو آبشار تشکیل شده است به همین دلیل محلی‌ها آن‌ را آبشار دوقلو نیز می‌نامند. آبشارها دو اندازه مختلف دارند، یکی از آن‌ها بر روی سطحی پلکانی می‌ریزد و ارتفاع کم‌تر از آبشار دیگر دارد و همچنین فشار ریزش آب در آن کم است. بااین‌حال، آبشار دوم بلندتر و بزرگ‌تر است و از ارتفاعی بیشتر از آبشار اول با فشار بسیار زیادی به بستر زیرین خود وارد می‌شود. منطقه آبشار زمرد آب‌وهوایی بسیار معتدل دارد و برای گذراندن وقت محیط بسیار مناسبی دارد.

به دلیل وجود ماهی‌های قزل‌آلا در حوضچه‌های زیرین آبشار مردم محلی و همچنین گردشگران مشغول به ماهیگیری هستند. مسیر دسترسی به آبشار حویق پیادروی نیمه سنگین دارد. اگر قصد اقامت در اطراف آبشار حویق را دارید می‌توانید خانه‌ها و سوئیت‌های محلی را اجاره کنید و اگر به صدای آب حساسیت ندارید امکان کمپ کردن در اطراف آبشار وجود دارد. این آبشار حدود 470 کیلومتر تا تهران فاصله دارد و اگر قصد شب‌مانی داشته باشید، می‌تواند مقصد مناسبی باشد.

اجاره ویلا در تالش با پشتیبانی 24 ساعته
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

آبشار ولیلا، راه آبی در میان جنگل

آبشار ولیلا
از تهران تا آبشار ولیلا حدود 4 ساعت با ماشین راه است – عکاس: احسان یزدانی

آبشار ولیلا سوادکوه، واقع در شهر سوادکوه مازندران و روستا ولیلا است. فاصله آبشار ولیلا با تهران حدودا 4 ساعت است. مسیر دسترسی به آبشار ولیلا از جاده فیروزکوه عبور می‌کند. پس از طی نمودن مسیر باید به روستای زیرآب وارد شده و سپس به ولیلا رسید. روستا ولیلا در موازات رودخانه‌ای قرار دارد که با پیاده‌روی در امتداد آن می‌توانید به این آبشار زیبا برسید.

مسیر دسترسی آبشار ولیلا بسیار زیبا است و از میان جنگلی اسرارآمیز عبور می‌کند. مسیر پیاده‌روی آبشار ولیلا به طور کلی مشخص است و شامل شیب‌های تند نمی‌باشد. بااین‌حال با رسیدن به لبه آبشار برای پایین رفتن از کنار آبشار باید از مسیری صخره‌ای و لغزنده گذر کرد. به همین دلیل توصیه می‌شوید کفش مناسب و حتما یک دست لباس خشک اضافه به همراه داشته باشید. اگر در فصل گرما به بازدید از آبشار ولیلا پرداختید، تجربه یک آب‌تنی خنک در حوضچه طبیعی آبشار را از دست ندهید. این آبشار حدود 230 کیلومتر تا تهران فاصله دارد و اگر از فیروزکوه به سمت آن بروید، حدود 3 ساعت در راه خواهید بود.

اجاره ویلا سوادکوه قیمت مناسب
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

آبشار آب پری، افسانه‌ای در کنار جاده

آبشار آب پری
آب‌پری آبشاری در کناره جاده است که اطرافش رستوران و کافه‌های زیادی را پیدا می‌کنید – عکاس: حسین رضایی

در 13 کیلومتری شهر رویان و جاده رویان بلده، آبشاری بسیار خروشان و معروف به آب‌پری وجود دارد. آبشار آب‌پری با دیگر آبشارهای شمال کشور تفاوت بزرگی دارد و آن چهره متفاوت این آبشار است. در آبشار آب‌پری، آب با فشار بسیار زیادی از میان سنگ‌هایی که بر اثر رانش زمین به وجود آمده‌اند در حال عبور است که باعث ایجاد تصویری متفاوت برای این آبشار شده است. علت نام‌گذاری آبشار به نام آب پری، وجود افسانه‌ای محلی درباره یک پری است که در اطراف این آبشار زندگی می‌کند. این آبشار از کوه‌های بالادست خود سرچشمه گرفته و تا سمت دیگری از جنگل ادامه دارد.

مسیر رسیدن به آبشار از تهران طولانی نیست و برای بازدید از آن می‌توانید یک روز خود را به بازدید از آبشار اختصاص دهید. مسیر پیاده‌روی و منظره بسیار زیبا آبشار در تمام فصول سال گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. در اطراف آبشار غرفه‌ها و رستوران‌های معروفی قرار دارند که می‌توانید وعده‌های غذایی لذیذی را در آنجا بچشید. امکان برپایی کمپ در اطراف آبشار آب پری وجود دارد؛ اما باید بدانید که امکانات مناسب رفاهی برای سهولت در برپایی کمپ وجود ندارد. آب‌پری 240 کیلومتر تا تهران فاصله دارد و مناسب سفرهای یک و چند روزه است.

برای اجاره ویلا شمال می‌توانید از سایت اتاقک کمک بگیرید.

آبشار لونک، مقصد جذاب گیلان

آبشار لونک
اگر مسیر جاده سیاهکل به دیلمان را در استان گیلان طی کنید به منطقه لونک و آبشار زیبا آن می‌رسید – عکاس: احمد کریمی

اگر مسیر جاده سیاهکل به دیلمان را در استان گیلان طی کنید به منطقه لونک و آبشار زیبا آن خواهید رسید. آبشار لونک یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های دیدنی استان گیلان و آبشارهای شمال محسوب می‌شود. برای رسیدن به لونک از تهران باید مسیر تهران به سیاهکل را بگذرانید سپس وارد جاده بسیار زیبا و رویایی سیاهکل- دیلمان شوید. مسیر به طور کلی نباید بیش از 5 الی 6 ساعت طول بکشد. آبشارهای لونک در جنگلی به همین نام قرار دارند.

پهنای آبشارهای لونک تفریبا 20 متر و ارتفاعی به قد 6 متر دارند. مسیر پیاده‌روی لونک دشوار نیست؛ ولی همراه داشتن کفش و لوازم مناسب هایکینگ توصیه می‌شود. آبشار لونک در فصل بهار به حداکثر ظرفیت خود می‌رسد و صحنه‌ای بسیار زیبا را تشکیل می‌دهد. امکانات اولیه مناسبی در جنگل و اطراف آبشار لونک قرار دارد که می‌تواند اقامت شما را در طی بازدید آسان‌تر کند. اگر اهل تفریحات آبی و یا جنگل نوردی هستید باید از آبشار و جنگل لونک بازدید کنید.  شرایط برپایی کمپ در اطراف آبشار وجود دارد هر چند که برپایی کمپ در اطراف این آبشار متداول نیست.

آبشار دارنو، تونل آسمان به زمین

آبشار دارنو
دارنو از آبشارهای شمال در شهر زیبای نوشهر است – عکاس: مرتضی ایزدی

آبشار دارنو واقع در استان نوشهر مازندران و یکی از گنجینه‌های طبیعی و بسیار با ارزش کشور و استان مازندران محسوب می‌شود. مسیر دسترسی به آبشار دارنو مناسب برای طبیعت‌گردان حرفه‌ای است؛ چرا که این راه بسیار دشوار است. ولی به زحمتی که برای رسیدن به آن می‌کشید می‌ارزد. آبشار دارنو یا آبشارهای دارنو مجموعه‌ای افسانه‌ای از آبشارهایی هستند که در قلب جنگل‌های هیرکانی مازندران پنهان شده‌اند. هفت آبشار مجموعه دارنو را تشکیل می‌دهند.

بلندترین آبشار دارنو ارتفاعی معادل 25 متر دارد که در میان آبشارهای شمالی کشور رکورد قابل‌ توجه‌ای است. از مسیر چالوس با رفتن به نوشهر و رفتن به سمت دریاچه فراخین می‌توانید مسیر رسیدن به آبشارهای دارنو را پیدا کنید. به یاد داشته باشید، برای رسیدن به آبشارهای دارنو حتما باید تجربه و آمادگی کامل برای مسیرهای بسیار دشوار را در خود تقویت کنید و از راهنمای محلی برای رفتن به دارنو کمک بگیرید. از آنجا که مسیر بسیار بکر و ناشناخته است، از تنها سفر کردن به سمت دارنو جدا خودداری کنید و به یاد داشته باشید که دارنو مناسب برای افراد حرفه‌ای است. این مجموعه آبشارها حدود 250 کیلومتر معادل 3 تا 4 ساعت رانندگی، با تهران فاصله دارند.

اجاره ویلا نوشهر با تضمین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

آبشار لاتون، آبشار ماجراجویان

آبشار لاتون
بهار و تابستان از بهترین فصل‌های دیدن لاتون است – عکاس: احسان کاهوکار

آبشار لاتون گیلان یکی دیگر از زیباترین و همچنین بلند‌ترین آبشارهای شمال است. آبشار لاتون در میان طبیعت‌گردان بسیار محبوبیت دارد و یکی از گزینه‌های همیشگی برای برپایی کمپ است. برای رفتن و بازدید از آبشار لاتون باید به سمت شهر لوندویل و روستای خوش آب‌وهوای کوته‌کومه حرکت کنیم. پس از رسیدن به کوته‌کومه باید یک پیاده روی طولانی و تقریبا 4 ساعته را در میان جنگل انجام دهیم. مسیر رسیدن به آبشار لاتون از میان جنگل و روستا عبور می‌کند لذا مسیر مشخص است و پیاده روی دشواری وجود ندارد.

ارتفاع لاتون 105 متر است که از آن به عنوان بلندترین آبشار ایران یاد می‌شود. این آبشار در میان شکافی از کوه قرار دارد و منظره‌ای بسیار با ابهت را می‌سازد. در فاصله ده متری از لاتون آبشار بلند دیگری با ارتفاع 70 متر وجود دارد. منظره بسیار زیبا، امکان کوهنوردی و صخره‌نوردی در کنار آبشار و قلعه اسپیناس بابک خرمدین، از جاذبه‌های جذاب اطراف آبشار لاتون هستند. این آبشار تا تهران حدود 500 کیلومتر فاصله دارد و بهار و تابستان، از بهترین فصل‌ها برای دیدن آن است.

آبشار گزو، از جنگل تا شیرجه

آبشار گزو
گزو با 40 متر ارتفاع از زیباترین آبشارهای شمال است – عکاس: شهاب

آبشار گزو واقع در سوادکوه مازندران و یکی از زیباترین آبشارهای شمال است. آبشار گزو در میان جنگل‌های لفور مازندران و در فاصله 40 کیلومتری از شهر سوادکوه قرار دارد. ارتفاع آبشار به بیش از 40 متر می‌رسد و چشم‌اندازی افسانه‌ای و بسیار ویژه دارد. امکان برپایی کمپ در اطراف آبشار گزو وجود دارد؛ اما می‌توانید با رفتن و اقامت در سوادکوه فاصله خود را به آبشار گزو به حداقل برسانید.

از تفریحات آبشار گزو می‌توان به جنگل و مسیرهای پیاده‌روی اطراف آبشار گزو اشاره کرد همچنین یکی از ویژگی‌های این آبشار فرود از ارتفاعات آن به درون حوضچه‌های آب است. اگر می‌خواهید شیرجه بزنید، به یاد داشته باشید که برای پرش از ارتفاعات کم‌تر بپرید و عمق حوضچه را قبل از پرش امتحان کنید تا از آسیب‌های احتمالی خودداری کنید.

اجاره ویلا سوادکوه قیمت مناسب
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

آبشار ویسادار، راز جنگل

آبشار ویسادار
از فروردین تا آبان می‌توانید از دیدن آبشار ویسادار لذت ببرید – عکاس: فریبرز زک

آبشار ویسادار واقع در رضوانشهر استان گیلان یکی دیگر از جاذبه‌های آبی این استان محسوب می‌شود. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این آبشار فضای دسترسی عالی و باز در اطراف آن است. ویسادار سومین آبشار مرتفع در استان گیلان است و از دیواره‌ای صخره‌ای به درون حوضچه زیرین خود می‌ریزد. آبشار ویسادار یکی از آبشارهای شمال کشور در میان جنگل قرار گرفته است و تنها با 30 دقیقه پیاده‌روی قابل دسترسی است.

بهترین زمان بازدید از ویسادار اوایل ماه فروردین تا اواسط آبان ماه است. البته در صورت علاقه‌مندی به سفرهای زمستانه و تحمل سختی‌های مسیر در رسیدن به آبشار در فصل سرما می‌توانید جلوه‌ای بسیار متفاوت از آبشار ویسادار را مشاهده کنید. این آبشار با توجه به جاده‌ای که برای دسترسی به آن انتخاب می‌کنید، بین 410 تا 430 کیلومتر تا تهران فاصله دارد که حدود 5 ساعت رانندگی خواهد بود.

آبشار میلاش، از سقوط تا خروش

آبشار میلاش
میلاش در دل جنگل‌ها و در 40 کیلومتری رودسر است – عکاس: کاظم زندی

آبشار میلاش یکی از آبشارهای شمال کشور در روستای میلاش و در استان گیلان قرار دارد. فاصله روستای میلاش تا رودسر تنها 40 کیلومتر است که مسیر دسترسی به آبشار را تشکیل می‌دهد. آبشار میلاش ارتفاعی نزدیک به 25 متر دارد و با عرض 8 متر و شیبی معادل 80 درجه از آبشارهای خروشان و بزرگ محسوب می‌شود. امکانات رفاهی و اولیه خود را برای راهپیمایی به سمت آبشار میلاش در روستا میلاش تهیه کنید؛ چراکه در هنگام عبور از جنگل امکانات مناسب یافت نمی‌شود. برای اقامت می‌توانید از رزرو ویلا در رودسر، لاهیجان، املش و مناطق زیبای اطراف، جایی را انتخاب کنید.

آبشار آسیاب رود، پنهان در جیرده

آبشار آسیاب رود
آبشار آسیاب رود؛ آبشاری با طبیعتی دلنشین و بکر – عکاس: Mohsen Mousavee

آبشار آسیاب‌رود در منطقه جیرنده بعد از روستا انبوه در استان گیلان شهرستان رودبار قرار دارد. این آبشار در یک محیط دورافتاده و بسیار بکر قرار دارد که بازدید از آن خالی از لطف نیست. اگر به دنبال یک فضای آرامش‌بخش و یک آبشار زیبا هستید که در محیطی بکر و خانوادگی قرار داشته باشد باید آبشار آسیاب‌رود بازدید کنید. آسیاب‌رود در فصل بهار بسیار پر آب است و خانواده‌های بسیاری را در این زمان از سال به خود جذب می‌کند.

آبشار هریجان، دوست خرس‌ها

آبشار هریجان
برای رسیدن به هریجان باید اهل کوهنوردی باشید.

اگر اهل کوهنوردی و جنگل‌پیمایی هستید، برایتان یک پیشنهاد عالی داریم. آبشار هریجان از زیباترین جاذبه‌های مازندران و آبشارهای شمال است که با حدود 80 متر ارتفاع، صحنه‌های بی‌نظیری را خلق می‌کند. هریجان در کلاردشت قرار دارد و اطراف آن علاوه‌بر پوشش گیاهی متفاوت، امکان دیدن گونه‌های حیات‌وحش از جمله خرس نیز وجود دارد. پس باید با تمهیدات کامل و علم ارتباط با حیات‌وحش وارد این منطقه شوید و از دیدن آبشار هریجان لذت ببرید. فاصله این آبشار تا تهران حدود 135 کیلومتر است. البته به جز مسافتی که باید پیاده طی کنید؛ گاهی هم باید دست به صخره شوید.

آبشار زانوس، آبپاش تابستان

آبشار زانوس
زانوس یک آبشار دائمی است – عکاس: ماهیتی

زانوس از آبشارهای شمال است؛ البته زیبا و دیدنی که در شهر نوشهر و منطقه کجور می‌توانید به دیدارش بروید. محلی‌ها به این آبشار، اوپاچ یا آبپاش هم می‌گویند و در تعطیلات و آخر هفته‌ها برای استراحت و پیک‌نیک نزدیک این آبشار اتراق می‌کنند. اطراف زانوس می‌توانید آبشارهای دیگری را پیدا کنید؛ اما هیچ‌کدام‌شان به زیبایی این آبشار 40 متری نیستند. به همین دلیل زانوس را ملک آبشارها هم می‌نامند و برای مردم منطقه اهمیت بسیاری دارد.

زانوس یک آبشار دائمی است و می‌توانید در تمام سال آن‌را ببینید؛ اما تابستان‌های زانوس به پرآبی بهار و پاییزش نیست و شاید شکوه آن را کاملا درک نکنید. برای رسیدن به این آبشار وارد جاده چالوس شوید و 5 کیلومتر بعد از مرزن آباد در دوراهی، به سمت روستای کندلوس بروید. پس از آن وارد مسیر روستای زانوس شوید و در انتهای جاده مسیر خاکی 15 کیلومتری را طی کنید. 1 کیلومتر آخر را باید کوله به دوش شوید و پیاده خودتان را به زانوس برسانید. از جاده چالوس تا زانوس حدود 40 کیلومتر راه است.

آبشار سنگ درکا، از بهار تا یخ‌نوردی

آبشار سنگ درکا
آبشار سنگ درکا در زمستان برای یخ‌نوردی عالی است – عکاس: بیژن مسعودی

اگر از مسیر جاده هراز به سمت شمال می‌روید، حتما سری هم به آبشار سنگ درکا بزنید. این آبشار زیبا در منطقه آمل قرار دارد و بهار و تابستان آن بسیار دیدنی است. اگر اهل یخ‌نوردی هستید و می‌خواهید آبشارهای یخ‌زده را هم ببینید، آبشار سنگ درکا می‌تواند پیشنهادی عالی باشد. چراکه این آبشار در زمستان مثل یک چلچراغ یخی زیبا می‌شود و آماده پیمایش‌های هیجان‌انگیز است.

با تمام این زیبایی‌ها به سبب بکر بودن منطقه و وجود حیوانات وحشی پیشنهاد می‌کنیم به‌جای کمپ زدن در اطراف آبشار، در آمل و شهرهای شمال ویلا رزرو کنید و یا در اقامتگاه بمانید. این آبشار تقریبا 25 کیلومتر با آمل فاصله دارد و از تهران تا آبشار، حدود 4 ساعت در راه خواهید بود.

آبشار صفارود، صفای رامسر

آبشار صفارود
آبشار صفارود یکی از آبشارهای شمال کشور به آبشار اول جواهردشت نیز شهرت دارد.

صفارود از آبشارهای شمال است؛ البته باصفا و بکر. این آبشار در رامسر قرار دارد و به آن آبشار اول جواهردشت هم می‌گویند. آبشار صفارود در دامنه کوه سماسوس است و تا رامسر تقریبا 24 کیلومتر فاصله دارد. این آبشار تقریبا 230 کیلومتر را تهران فاصله دارد و اگر یک‌راست به سمت آن بروید، حدود 4 تا 5 ساعت مسیر پیش رویتان است. جالب است بدانید این آبشار زیبا در نهایت به دریا می‌ریزد و یکی از زیباترین مناظر را در دل جنگل خلق می‌کند.

اجاره ویلا رامسر با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

آبشار چلندر، پلکان آب

آبشار چلندر
آبشار چلندر، آبشار چند قسمتی، بکر و زیباست – عکاس: مجید دهقان

اگر به قصد سفری کوتاه تهران را به سمت آبشاری ترک می‌کنید، آبشار چلندر از انتخاب‌های خوب است. برای دیدن این آبشار وارد محور رویان شوید و 10 کیلومتر قبل از نوشهر، می‌توانید مسیر دسترسی به آبشار چلندر را پیدا کنید. عرض آبشار چلندر بیش از 2 متر است و ازتفاع آن با حضور صخره‌ها، با چند شکستگی، به درستی قابل اندازه‌گیری نیست. برای دیدن این آبشار جذاب می‌توانید در چلندر، نور، رویان، نوشهر و… ویلا اجاره کنید و از طبیعت زیبای منطقه بیشتر لذت ببرید.

اجاره ویلا نوشهر با تضمین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

سخن آخر

در این مقاله به بررسی 15 آبشار زیبا در شمال ایران پرداختیم. برای دیدن آبشارهای شمال علاوه‌بر بررسی وضعیت آب‌وهوا، حتما شرایط اتراق را نیز در نظر بگیرید. اگر لوازم کافی برای کمپ ندارید و یا شرایط جوی این امکان را برایتان ایجاد نمی‌کند، با اجاره ویلا و سوئیت از اتاقک، یا اجاره ویلا در شمال ایمنی و رضایت از سفرتان را بالا ببرید. اتاقک برای هر بودجه و سلیقه‌ای، ویلاهایی متنوع دارد و می‌تواند برای خلق بهترین خاطرات سفر کنارتان باشد.

4.5/5 - (42 امتیاز)

اتاقک

نیوشا امینیان

قلم و سفر جهانم رو شکل دادن و من رو به دنیای نویسندگی آوردن. گاهی نجوم درس می‌دم و اوقاتی رو صرف نقاشی می‌کنم. در ذهن من، با نوشتن هر کلمه، روحی در وجودش دمیده می‌شه و تا همیشه زنده نگهش می‌داره. با کلماتی لبریز از روح زندگی، از زیباترین مقاصد سفر، بیشتر بدونید.

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. چقدرخوب‌میشدمسیرراه‌رانیز‌میگفتیدازخودرشت‌تاهرآبشاری،،ونکته‌ی‌دیگرکه‌باچه‌ماشینی‌میشودرفت🙂🙂باپرایدشاستی‌یاپرایدنیمه‌شاستی‌‌درضمن‌قیمت‌سوئیتهاراهم‌میگفتیدکه‌اربابان‌دولتی‌اختلاسگرمیتونندبرونداجاره‌کنندکه‌مطمئنا‌نه‌🤣🤣🤣‌ولی‌من‌حقیرکارگرکه‌ازصبح‌تاشب‌کاربایدبکنم‌وتوجیب‌دولت‌به‌هردلیل‌بایدبریزم‌تااختلاس‌بیشترکنندوتفریح‌کنند‌‌حتمامیتونم‌اجاره‌کنم😡😡😡آی‌تف‌به‌ریخت‌وقیافه‌ی‌شما🤮🤮🤮🤮

  2. چقدرخوب‌میشدمسیرراه‌رانیز‌میگفتیدازخودرشت‌تاهرآبشاری،،ونکته‌ی‌دیگرکه‌باچه‌ماشینی‌میشودرفت🙂🙂باپرایدشاستی‌یاپرایدنیمه‌شاستی‌‌درضمن‌قیمت‌سوئیتهاراهم‌میگفتیدکه‌اربابان‌دولتی‌اختلاسگرمیتونندبرونداجاره‌کنندکه‌مطمئنا‌نه‌🤣🤣🤣‌ولی‌من‌حقیرکارگرکه‌ازصبح‌تاشب‌کاربایدبکنم‌وتوجیب‌دولت‌به‌هردلیل‌بایدبریزم‌تااختلاس‌بیشترکنندوتفریح‌کنند‌‌حتمامیتونم‌اجاره‌کنم😡😡😡آی‌تف‌به‌ریخت‌وقیافه‌ی‌شما🤮🤮🤮🤮🤮🤮

  3. 🌲{{{تامین آب شرب آحاد مردم کشورمان خصوصا استانهای کویری از مناطق کوهستانی گسترده‌ موجود امکانپذیر می باشد}}}
    [شعار روز جهانی آب سال ۲۰۲۳]

    🌴🌹 (شتاب در تغییر برای حل بحران آب)

    🌐 ستاد مردمی تامین آب شرب و احیاگران چشمه سارها و قنوات استان کرمان.
    🌹موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *