شهرهاتجربه سفرجاهای دیدنی

معرفی کامل مراکز تفریحی اصفهان | تجربه‌ای شیرین در یک شهر تاریخی

برای من که اهل اصفهانم چه‌قدر شیرین است، زمانی‌که می‌بینم افراد از اقصی نقاط ایران و جهان، اصفهان را برای گردش و تفریح انتخاب می‌کنند. همان‌طور که می‌دانیم، این شهر زیبای تاریخی، بیشتر در میان عموم مردم با بناهای تاریخی‌اش شهرت یافته است و هر ساله افراد زیادی برای بازدید از این آثار، راهی اصفهان می‌شوند. اما خبر خوب این‌جاست، اصفهان در میان پل‌های تاریخی‌اش، بناهای زیبایش، منارجنبانش و غیره خلاصه نمی‌شود. بلکه این پایتخت فرهنگی جهان، شهری تمام عیار است و برای هر سبک و سلیقه‌ای، در خود تفریحات جالب و هیجان‌انگیزی جای داده است.

بنابراین شما می‌توانید در زمان سفر به اصفهان در کنار بازدید از اماکن تاریخی سری به پارک‌ها، شهربازی‌ها، سینماها و دیگر مراکز تفریحی مهیجش بزنید و از سفرتان حسابی لذت ببرید. تا انتهای این مقاله از مجله گردشگری اتاقک همراه ما باشید تا با این مراکز تفریحی اصفهان بیشتر آشنا شوید.

پارک‌های اصفهان

شاید بارها و بارها درباره آثار تاریخی و پل‌های قدیمی اصفهان که بر روی رودخانه زاینده‌رود احداث شده‌اند، شنیده باشید. اما این‌بار می‌خواهیم شما را با پارک‌های زیبا و جذابی آشنا کنیم که در حاشیه رودخانه قرار گرفته‌اند و نمای زیبایی به نصف جهان بخشیده‌اند. این پارک‌ها نه‌تنها منجر به زیباتر شدن شهر شده‌اند؛ بلکه به‌عنوان مراکز تفریحی زیبا با امکانات تفریحی فراوان پذیرای شهروندان و مسافران از اقصی نقاط ایران و جهان هستند.

ضمنا اگر دوست دارید در مورد این شهر زیبا بیشتر بدانید؛ مقاله درباره اصفهان را بخوانید.

پارک جنگلی ناژوان، مکانی خوش آب‌وهوا

پارک جنگلی ناژوان
پارک جنگلی ناژوان، از مهم‌ترین پارک‌های اصفهان است – عکاس: مصطفی معراج

یکی از جامع‌ترین و معروف‌ترین مکان‌های تفریحی اصفهان، پارک جنگلی ناژوان است. این پارک در کنار زیبایی، تفریحات بسیار جذاب و جامعی را هم در دل خود جای داده است و برای هر سبک و سن‌و‌سالی مناسب است. در این‌جا می‌خواهیم درباره این پارک جنگلی و تفریحات مختص به آن که در قسمت غربی شهر اصفهان واقع شده است، صحبت کنیم. برای دسترسی به این پارک جنگلی باید از سمت بزرگراه شهید حبیب‌اللهی، به میدان سهروردی برسید و سپس وارد خیابان الفت شوید. ورودی پارک در خیابان الفت قرار گرفته است.

پیاده‌روی در پارک جنگلی ناژوان

پیاده‌روی در پارک جنگلی ناژوان
درختان سرسبز و سربه‌فلک کشیده نمای زیبایی به پارک بخشیده‌اند – عکاس: علیرضا فدائی

راه رفتن میان درختان سر‌به‌فلک کشیده ناژوان و صنوبر، هوای مطبوع و رودخانه خروشان زاینده‌رود، هر آدمی را غرق در رویاهای شیرین می‌کند. این درختان همه به‌صورت طبیعی در جوار رودخانه روییده‌اند و سایه‌بانی امن برای رهگذران به‌وجود آورده‌اند. هوای مطبوع و پاک این منطقه، همراه با پوشش گیاهی متنوع و چشم‌اندازهای زیبای آن، باعث شده تا افراد زیادی تمایل به گشت‌و‌گذار و برپا کردن بساط پیک‌نیک در پارک جنگلی ناژوان داشته باشند و از این همه زیبایی لذت ببرند.

شهربازی ناژوان

شهربازی ناژوان
شهربازی ناژوان، دنیایی شیرین از بازی‌های رنگارنگ – عکاس: مجید کریمخانی

شهربازی روباز ناژوان هم از دیگر مراکز تفریحی این مجموعه است که در کنار این تفریحات، ترکیبی جذاب و لحظاتی به‌یادماندنی را برای شما به همراه دارد.

در این مجموعه شما می‌توانید، با توجه به سن و سلیقه خود، از بازی‌هایی چون کشتی صبا، قطار کودک، ترامپولین، سفینه، سرسره دلفین، چرخ‌و‌فلک، ماشین برقی، تاب کودکان، تاب بزرگسال، تاب دوازده نفره، جامپینگ بادی، دومینیتر، سرسره‌ قلعه، سرسره بزرگسالان، فریزبی کودک، خانه کودکان، کاترپیلار یا کف‌گرد ، شهر بادی، واقعیت مجازی، ترن یو شکل و سینمای پنج‌بعدی لذت ببرید.

آدرس شهربازی ناژوان: اصفهان، اتوبان شهید حبیب اللهی، میدان سهروردی، خیابان الفت، پارک جنگلی ناژوان

شماره تماس: 031۳۷۷۷۴۳۵۳

ساعت کار: شنبه تا پنج‌شنبه ساعت 17 بعدازظهر تا 23 شب و جمعه‌ها ساعت 10 صبح تا 23 شب

تله سيژ پارک ناژوان؛ از مراکز تفریحی اصفهان

تله سيژ پارک ناژوان
با این تله سیژ از آسمان، مناظر زیبای پارک ناژوان را مشاهده می‌کنید – عکاس: مسعود پیمانی

گاهی اوقات هوس می‌کنیم تا از فراز آسمان، طبیعت زیبای اطرافمان را نگاه کنیم و در هوای مطبوع نفسی عمیق بکشیم. تله سیژ ناژوان این آرزوی دیرینه ما را برآورده می‌کند. عملکرد تله سیژ، شباهت زیادی به تله کابین دارد، با این تفاوت که در آن به‌جای كابين و اتاقک محصور، از صندلی‌های روباز و ايمن استفاده می‌شود.

این تله سیژ با 60 صندلی، در ارتفاع 24 متری از سطح زمین قرار گرفته و مسافت 1925 متر را با سرعت 2 الی 3 متر بر ثانیه از ایستگاه اول تا آخر را طی می‌کند. ايستگاه اول آن در ابتدای جاده الفت و در ورودی پارک ناژوان قرار گرفته و ايستگاه دوم جنب باغ پرندگان ناژوان در قسمت جنوب رودخانه جای دارد. در اطراف هر دو ایستگاه هم، جهت رفاه حال گردشگران، امكانات رفاهی متعددی وجود دارد.

آدرس تله سيژ پارک ناژوان: اصفهان، میدان سهروردی، ابتدای خیابان الفت، پارک جنگلی ناژوان، شهربازی ناژوان

شماره تماس: 031۳۷۷۷۴۳۵۳

ساعت بازديد: ۱۰ صبح تا ۲۲ شب

آکواریوم پارک ناژوان، مکانی در دل اقیانوس

آکواریوم پارک ناژوان از مراکز تفریحی اصفهان
این آکواریوم به‌عنوان بزرگ‌ترین آکواریوم کشور شناخته شده است – عکاس: شاهین وسیق

یکی از متفاوت‌ترین و در عین حال جذاب‌ترین تفریحات این خطه سرسبز از شهر اصفهان، آکواریوم است. طراحی این آکواریوم به‌صورت یک تونل زیرزمینی است. زمانی‌که شما وارد این تونل می‌شوید، گویی خود را در میان اقیانوسی عظیم تصور می‌کنید. این تونل 7 متری، میزبان ماهی‌های متنوع با شرایط زندگی خاص و متفاوت است که در ۳۳ آکواریوم به طول‌های ۵ تا ۱۰ متری زندگی می‌کنند. مواجه شدن با دنیای رنگارنگی از نادرترین ماهی‌ها، لاک‌پشت‌ها، اسب‌دریایی، خرچنگ‌آبی و غیره، شما را شگفت‌زده خواهد کرد و حتی یک محیط آموزشی جذاب برای کودکان دلبند شماست.

آدرس آکواریوم پارک ناژوان: اصفهان، میدان سهروردی، خیابان الفت، پارک جنگلی ناژوان، آکواریوم اصفهان

شماره تماس: 031٣٧٧٨٠٠۱۳

ساعت بازدید: ۱۰ صبح تا ۱۸ عصر

باغ پرندگان پارک ناژوان

باغ پرندگان پارک ناژوان
در باغ پرندگان ناژوان گونه‌های مختلف از پرندگان زندگی می‌کنند.

در بخشی از پارک جنگلی ناژوان با دنیایی از پرندگان با نژادها و گونه‌های مختلف مواجه می‌شوید. برای هر کدام از آن‌ها با توجه به سبک زندگی مخصوص به آن پرنده، شرایط متفاوتی مهیا شده است. در این باغ زیبا، برخی از پرنده‌ها آزادانه پرواز می‌کنند، برخی به‌دلیل، عدم تحمل سرما در قفس‌های شیشه‌ای نگهداری می‌شوند و تعدادی هم در قفس‌های فلزی زندگی می‌کنند. در باغ پرندگان ناژوان، بيش از ۳۵۰۰ قطعه پرنده، از حدود ۲۰۰ گونه نگهداری می‌شوند و منظره‌ای بسیار زيبا و دلپذير به‌وجود آورده‌اند. واحد تکثیر، واحد تغذیه، واحد کلینیک‌و‌بهداشت، واحد قرنطینه و واحد تاکسیدرمی از دیگر بخش‌های باغ پرندگان ناژوان است و این موارد آن را تبدیل به یک مرکز تفریحی و آموزشی کرده است.

آدرس باغ پرندگان پارک ناژوان: اصفهان، میدان سهروردی، نصرآباد، باغ پرندگان

شماره تماس: 031۳۷۷۱۳۵۰۰

ساعت بازديد: نیمه اول سال از 8 صبح  تا ۱۸:۳۰ عصر و نیمه دوم سال از 8 صبح تا ۱۶:۳۰ عصر

باغ خزندگان پارک ناژوان

باغ خزندگان پارک ناژوان
در باغ خزندگان پارک ناژوان گونه‌های مختلف خزندگان سمی، نيمه‌سمی و غيرسمی نگهداری می‌شوند – عکاس: علیرضا افکار

خزندگان در میان موجودات زنده روی کره زمین، زندگی بسیار جالبی دارند. این جانداران جذاب و دوست‌داشتنی، الگوی بسیار خوبی برای آموزش صبر و تلاش به انسان‌ها هستند، چرا‌که با تلاش فراوان و با خزیدن بر روی زمین، خود را به مقصد می‌رسانند. شما هم اگر می‌خواهید از نزدیک با چنین موجوداتی آشنا شوید، حتما سری به باغ خزندگان پارک ناژوان بزنید. در این مجموعه از گونه‌های مختلف خزندگان سمی، نيمه‌سمی و غيرسمی مانند انواع مارها، سوسمارها، تمساح و غیره، در ۲۵ ویواریوم بزرگ و ۱۲ ویواریوم کوچک، نگهداری می‌شود.

آدرس: اصفهان، میدان سهروردی، خیابان الفت، پارک جنگلی ناژوان، باغ خزندگان

شماره تماس: 031۳۷۷۸۰۰۵۰

ساعت بازديد: ۹ صبح تا ۲۱ شب

موزه پروانه‌ها، مکانی از جنس رنگین‌کمان

موزه پروانه‌ها
در این موزه پروانه‌های زیبا و رنگارنگ در 48 قاب زیبا نگهداری می‌شوند – عکاس: امید چاپاریان

پروانه‌ها با بال‌های رنگین و ظریفشان، از جذاب‌ترین موجودات خلقت‌اند. این موجودات زیبا، شما را به خاطرات خوش گذشته می‌برند و غرق در لذت می‌کنند. در پارک جنگلی ناژوان، موزه‌ای بی‌نظیر با پروانه‌های رنگارنگ پذیرای بازدیدکنندگان است. در این موزه حدود 2200 پروانه در ۴۸ عدد قاب در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است. نکته قابل توجه این‌جاست که همه پروانه‌های این موزه پس از مرگ، اتاله شده‌اند و برای جمع‌آوری آن‌ها آسیبی به طبیعت وارد نشده است.

گفتنی است، در کنار پروانه‌ها، ۱۰۰ گونه گل و گیاه، مانند درختچه فردوس، درختچه ليندا، درختچه سیکاس، انواع بنجامين، فيكوس و انواع بگونیا در این موزه نگهداری می‌شوند.

آدرس موزه پروانه‌ها: اصفهان، میدان سهروردی، خیابان الفت، پارک جنگلی ناژوان، باغ موزه پروانه‌ها

ساعت بازديد: ۸:۳۰ صبح  تا ۱۹:۳۰ عصر

موزه صدف اصفهان، دنیایی از دل اقیانوس‌ها

موزه صدف اصفهان
موزه صدف اصفهان، کلکسیونی زیبا از دریاها و اقیانوس‌هاست – عکاس: مرتضی برجسته

موزه صدف اصفهان، اولین موزه صدف و حلزون کشور است و بازدید از آن خالی از لطف نخواهد بود. کلکسیون موزه صدف از آب‌های دریای عمان، دریای خزر، خلیج فارس و دیگر اقیانوس‌ها و دریاها طی 25 سال، جمع‌آوری شده است و شامل مواردی نظیر نرم‌تنان (صدف دریایی، شکم‌پایان، دوکفه‌ای‌ها، سرپایان)، خارپوستان (ستاره‌های دریایی، توتیاهای دریایی، سکه‌های دریایی) و سخت‌پوستان (خرچنگ‌های دریایی) است.

آدرس: اصفهان، میدان سهروردی، خیابان الفت، پارک جنگلی ناژوان، موزه صدف اصفهان

شماره تماس: 031۳۶۶۳۴۳۱۰

ساعت بازديد: 8 صبح  تا ۱۸ عصر

پارک کوهستانی صفه؛ از مراکز تفریحی اصفهان

پارک کوهستانی صفه از مراکز تفریحی اصفهان
پارک صفه، از مناطق خوش آب‌وهوای اصفهان با تفریحاتی جذاب است – عکاس: محمدحسین طباطبائیان

پارک‌های کوهستانی یکی از خوش آب‌و‌‌هواترین مناطق هر شهر به‌شمار می‌آیند. به‌همین علت افراد زیادی تمایل دارند تا اوقات فراغتشان را در آن سپری کنند و از تفریحات جذاب و سرگرم‌کننده‌ای که در آن قرار داده شده، لذت ببرند. پارک کوهستانی صفه، واقع در شهر اصفهان هم، یکی از این نوع مراکز تفریحی است.

کوه صفه در قسمت جنوبی اصفهان قرار گرفته و بخشی از رشته کوه‌های زاگرس محسوب می‌شود. شکل ظاهری قسمت انتهایی کوه صفه، به‌صورت سنگی تخت و صاف است. صفه به‌معنای فضای تخت است و علت نام‌گذاری آن، برهمین اساس است.

گفتنی است، پارک صفه، از نظر موقعیت جغرافیایی در داخل شهر اصفهان قرار گرفته و همین امر دسترسی به آن را آسان می‌کند. به‌طوری‌که گردشگران می‌توانند بعد از بازدید از آثار تاریخی، ساعاتی را برای استراحت و تفریح به این پارک پناه ببرند. برای دسترسی به این پارک کوهستانی، باید به‌سمت جنوب حرکت کنید تا به بلوار صفه برسید. در این بلوار در مسیر حاشیه بوستان کوهستانی صفه، کمی جلو  بروید تا به بلوار تله‌کابین برسید. اگر با خودروی شخصی به این پارک آمدید، پارکینگ مجموعه در این بلوار قرار دارد.

آشنایی با مراکز تفریحی پارک صفه اصفهان

پارک کوهستانی صفه، برای تمام رده‌های سنی، تفریحات بسیار متنوع و جذابی دارد. در این مکان تفریحی، علاوه‌بر هوای خوب و جاده مناسب برای کوهنوردی، تفریحات جذاب و هیجان‌انگیز دیگری نظیر سالن بولینگ، شهربازی، باغ‌وحش، غارهای دیدنی، چشمه‌های آب، چای‌خانه سنتی و باغ‌وحش هم، تعبیه شده است. در این‌جا می‌خواهیم، به معرفی آن‌ها بپردازیم.

اگر دوست دارید با جاذبه‌های گردشگری اصفهان آشنا شوید؛ پیشنهاد می‌کنیم مقاله جاهای دیدنی اصفهان را مطالعه کنید.

شهربازی پارک صفه، تفریحی مهیج در دل کوهستان

شهربازی پارک صفه
بازی‌های مهج و سرگرم‌کننده را در شهربازی صفه تجربه کنید – عکاس: حمیدرضا بانی

شهربازی‌ها همیشه جذاب‌اند، به‌خصوص اگر این بازی‌های مهیج در فضایی باز و خوش آب‌و‌هوا، قرار گرفته باشند. در شهربازی پارک صفه، مهم نیست چه سنی داشته باشید. چراکه جذابیت‌های این مجموعه بسیار زیاد است و وجود وسایل بازی‌ ایمن، مهیج و سرگرم‌کننده‌ برای تمام رده‌های سنی، شما را بدون معطلی به سمت کوهستان پارک صفه می‌کشاند.

سرسره بادی، کشتی 12 نفره، سفینه کودک، مری گوراند، قطار کودک، فریزبی رنجر، ماشین برقی، سالتو، ترامپولین، استخر توپ، و هلی کوپتر از جمله بازی‌های این مجموعه هستند.

آدرس شهربازی پارک صفه: در دامنه کوه صفه، در نزدیکی ایستگاه پایین تله‌کابین

تلفن: 031۳۶۷۵۹۰۶۳

ساعات کاری: همه‌ روزه از 16:00 عصر تا 00:00 بامداد

زیپ لاین دو نفره پارک صفه اصفهان

زیپ لاین دو نفره پارک صفه اصفهان
زیپ لاین، ورزشی مهیج، ایمن و سرگرم‌کننده است.

اگر می‌خواهید، آدرنالین خونتان بالا برود و هم‌زمان سرعت و دلهره را تجربه کنید، ورزش مهیج، ایمن و سرگرم‌کننده زیپ لاین را تجربه کنید. در پارک صفه، این ورزش مهیج، برای اولین بار در ایران به صورت دو نفره ارائه می‌شود.

این زیپ لاین از زمین 60 متر فاصله داشته و با طول ۱۶۵ متر، به‌عنوان طولانی‌ترین زیپ لاین اصفهان شناخته شده است. برای استفاده از این ورزش مهیج باید سن 14 تا 45 سال و وزنی کمتر از 90 کیلوگرم داشته باشید. توجه کنید، انجام این ورزش برای بیماران قلبی ممنوع است.

آدرس زیپ لاین دو نفره پارک صفه: در مجاورت ایستگاه دوم تله‌کابین

تلفن: 031۳۶۷۵۹۰۱۰

ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 17 عصر الی 20 شب و جمعه‌ها: از 10 صبح الی 20 شب

اجاره سوئیت اصفهان با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

پل معلق پارک صفه، تجربه‌ای متفاوت

پل معلق پارک صفه
تجربه‌ای متفاوت با راه رفتن بر روی پل معلق کوه صفه

غالبا پل‌های معلق بر فراز جنگل‌ها و رودخانه‌ها قرار گرفته‌اند، اما حرکت بر روی پل معلق پارک صفه، به دلیل قرار گرفتن بر فراز تخته سنگ‌ها تجربه متفاوتی است و هیجان راه رفتن بر روی آن را چندین برابر کرده است.

آدرس پل معلق: گردنه باد و مجاورت ایستگاه دوم تله‌کابین، در خطی موازی با زیپ‌لاین کوه صفه قرار دارد.

تلفن: 14-03136759011 (داخلی 114)

تله‌کابین پارک کوهستانی صفه

تله‌کابین پارک کوهستانی صفه
با تله‌کابین صفه، نظاره‌گر شهر زیبای اصفهان باشید.

تماشای بام اصفهان و طبیعت چشم‌نواز کوهستان هیچ‌گاه خالی از لطف نیست. با سوار شدن، بر تله‌کابین پارک صفه، می‌توانید نمای زیبایی از شهر اصفهان را، نظاره‌گر باشید. این قاب زیبا در روز، مسیر عبور رودخانه را از میان شهر به‌نمایش می‌گذارد و شب هنگام، سوسوی چراغ‌های روشن، هم‌چون ستاره‌هایی درخشان، در فراز آسمان، به شما چشمک می‌زنند.

البته هوا در ارتفاعات کوه صفه، بسیار خنک و پاک است؛ بنابراین تله‌کابین‌سواری در تابستان بسیار لذت‌بخش است. این مجموعه، در زمان وزش بادهای شدید و گاهی اوقات در ایام تعطیلات سرویس‌دهی ندارد.

تله‌کابین صفه متشکل از دو خط است.

  • خط اول تله‌کابین، به طول 1900 متر، از کنار بولینگ صفه شروع شده و به گردنه باد ختم می‌شود.
  • خط دوم تله‌کابین به طول 800 متر، از گردنه باد شروع شده و به قله کوه صفه می‌رسد. در قله کوه صفه هم می‌توانید، از «قلعه تاریخی شاهدژ» دیدن کنید.

آدرس تله‌کابین صفه: اصفهان، بزرگراه اقارب پرست، بزرگراه شهدا صفه، بلوار تله‌کابین

ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه: از ساعت 15 بعدازظهر الی 00:00 بامداد و پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها: از 10 صبح الی 00:00 بامداد

شماره تلفن: 14-03136759011

باغ‌وحش پارک صفه

باغ‌وحش پارک صفه
باغ‌وحش صفه، پناهگاهی امن برای گونه‌های مختلفی از حیوانات است.

بازدید از حیوانات، نه‌تنها برای کودکان جذاب و لذت‌بخش است، بلکه زیبایی آن‌ها، بزرگسالان را هم سر ذوق می‌آورد. در قسمت غربی پارک صفه، باغ‌وحشی دیدنی با جانوران متنوعی نظیر گوشت‌خوار، علف‌خوار و پرندگان قرار گرفته است.

باغ‌وحش صفه اصفهان، با مساحت 500 هزار مترمربع، پناهگاهی امن برای حیواناتی مانند میمون، شیر، گاو، خرگوش، شتر، گراز، میش، سگ و قوچ کوهی است. حوضچه آب نسبتا بزرگی هم، در گوشه باغ‌وحش وجود دارد و در آن از پرنده‌هایی هم‌چون اردک، قو و غاز نگهداری می‌شود.

آدرس باغ‌وحش پارک صفه: قسمت غربی پارک کوهستانی صفه

ساعت کار: همه روزه از 8:30  صبح تا یک ساعت قبل از غروب خورشید است.

شماره تماس: 031۳۶۶۹۳۹۳۲

بولینگ پارک صفه؛ جزو مراکز تفریحی اصفهان

بولینگ پارک صفه اصفهان
سالن بولینگ صفه، یکی از بزرگ‌ترین سالن‌های اصفهان است – عکاس: عباس صمدی

بولینگ از جمله تفریحات مهیج و گروهی، برای جمع‌های خانوادگی و دوستانه است. سالن بولینگ صفه اصفهان، دارای۱۰ لاین برای استفاده آقایان و خانم‌ها در گروه‌های ۴ نفره است. در این بخش از پارک صفه، امکانات دیگری مانند نمازخانه، کافی‌شاپ، پارکینگ و سرویس‌بهداشتی هم وجود دارد.

آدرس سالن بولینگ صفه: طبقه زیرین ایستگاه تله‌کابین

ساعت کار: روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۵ بعدازظهر تا ۲۳ شب و روزهای پنجشنبه، جمعه و روزهای تعطیل از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۳ شب

تلفن: 031۳۶۷۵۹۰۱۰

مرکز بیلیارد پارک صفه اصفهان

مرکز بیلیارد پارک صفه اصفهان
بیلیارد، تفریحی سرگرم‌کننده و جذاب برای جوانان است.

بیلیارد هم از دیگر بازی‌های سرگرم‌کننده و پرطرفدار است. در پارک صفه، کنار سالن بولینگ، برای پر کردن اوقات فراغت خانواده‌ها و جوانان، سالن بیلیاردی با 3 میز ایت و یک میز اسنوکر قرار گرفته است.

آدرس مرکز بیلیارد صفه: طبقه زیرین ایستگاه تله‌کابین، در مجاورت سالن بولینگ صفه

ساعت کار: روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۵ بعدازظهر تا ۲۳ شب و روزهای پنجشنبه، جمعه و روزهای تعطیل از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۳ شب

چشمه‌های کوه صفه اصفهان

چشمه‌های کوه صفه اصفهان
در کوه صفه، چشمه‌های متعدد و جوشان وجود دارد.

در پارک کوهی صفه، چشمه‌های متعدد و جوشانی وجود دارند، که از ارتفاعات این رشته کوه سرچشمه گرفته‌اند. علت آبادانی و هوای و پاک این خطه هم، به‌دلیل وجود این چشمه‌هاست. در این‌جا، مهم‌ترین چشمه‌های کوه صفه را که مامنی امن برای استراحتگاه گردشگران هستند، معرفی می‌کنیم.

برای اجاره سوئیت اصفهان می‌توانید از سایت اتاقک کمک بگیرید.

چشمه پاچنار
چشمه پاچنار
نمایی از چشمه پاچنار با ارتفاع 1850 متری – عکاس: David Rahimian

از ارتفاع 1850 متری کوه صفه، چشمه‌ای پرآب و خروشان به نام پاچنار می‌جوشد. اطراف چشمه درختان سرسبز روییده است و علت نام‌گذاری آن هم وجود همین درختان است.

چشمه درویش یا خاچیک

چشمه خاچیک، از بهترین تفرجگاه‌های گردشگران در کوه صفه است که در فاصله 100 متری چشمه پاچنار قرار دارد. این چشمه به صورت یک حوض طبیعی سرپوشیده است که در میان حفره سنگی بزرگ، جای گرفته است. حتی جهانگردی فرانسوی، به نام ژان باتیست تاورنیه، در زمان سفر اصفهان از آن بازدید کرده و در سفرنامه خود از آن نام برده است.

چشمه چاه درویش

چشمه چاه درویش که با نام‌های دیگری چون چشمه گچی هم شناخته می‌شود، در فاصله 700 متری چشمه درویش قرار گرفته است. این چشمه، مسیری ناهموار دارد، البته زیبایی‌های آن به‌قدری زیاد است، که رفتن به آن، ارزش طی کردن این مسیر ناهموار را دارد.

چشمه نقط

 این چشمه از دیگر چشمه‌های کوه صفه است که در قسمت غربی آن قرار گرفته و حیوانات و کوهنوردان از آب خنک آن سیراب می‌شوند. آب در این چشمه به صورت قطره قطره از بالای کوه جمع می‌شود و به‌همین دلیل شباهت زیادی به سنگاب دارد.

چشم گل زرد

در فاصله 200 متری چشمه درویش، یکی از معروف‌ترین چشمه‌های کوه صفه، به نام چشمه گل زرد قرار گرفته است. این چشمه معمولا، مکانی برای استراحتگاه کوهنوردان، در مسیر صعود به قله است.

غارهای خوفناک در کوه صفه

غارهای خوفناک در کوه صفه
در کوه صفه، 14 غار کوچک و بزرگ وجود دارد.

در این منطقه کوهستانی، 14 غار در ابعاد و اندازه‌های مختلف وجود دارد. به‌یاد داشته باشید برای بازدید از این غارها، حتما با مهارت‌های غارنوردی آشنا باشید و وسایل غارنوردی را هم، به‌همراه داشته باشید. در ادامه به هر یک از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • قنبر (بخش شرقی کوه صفه، بالای چشمه خاچیک)
  • کسری (در گردنه باد، کنار دستگاه توربین بادی)
  • بیدستون (در بخش غربی کوه صفه)
  • هفت چشمه (در بخش جنوبی کوه صفه، در کنار مجموعه‌ای از چند چشمه)
  • کفتار (واقع در دره دوزخ)
  • دستکند (توسط پهلوان صادق ایجاد شده است).
  • چکاد (گروهی به نام چکاد این غار را ایجاد کرده‌اند).
  • سیمرغ (غار سیمرغ حدود در ارتفاع 2000 متری از سطح دریا قرار گرفته است و در سال 91 کشف شد).

قلعه شاهدژ در پارک صفه

قلعه شاهدژ در پارک صفه
قلعه شاهدژ در سال ۱۳۸۴ جز آثار ملی ایران ثبت شد.

در ایستگاه دوم تله‌کابین با دیدن قلعه‌ای تاریخی معروف به قلعه شاهدژ یا قلعه دیو، شگفت‌زده خواهید شد. این اثر تاریخی به ثبت آثار ملی رسیده است. مهم‌ترین بخش این قلعه، شاهدژ است که در بخش مرکزی آن قرار گرفته است، اما متاسفانه به‌دلیل موقعیت جغرافیایی‌، دسترسی به آن امکان‌پذیر نیست.

از دیگر بقایای به‌جامانده از این مکان تاریخی، می‌توان به مواردی نظیر برج‌های نگهبانی، دیوارهای حفاظتی، بندهای آب‌گیر، دیوار بزرگ، انبار آذوقه، شاه دژ، قلعه کوچک سنگی، ۶ دروازه، وسایل جنگی و غیره اشاره کرد.

آدرس قلعه شاهدژ:‌ ایستگاه پایانی تله کابین صفه

باغ جوان اصفهان

باغ جوان اصفهان
نمایی از باغ جوان، از مراکز تفریحی اصفهان – عکاس: hamid reza

اگر هنگام سفر به اصفهان از دیدن آثار تاریخی خسته شده‌اید و می‌خواهید مقداری هیجان چاشنی سفرتان کنید، ما به شما باغ جوان اصفهان را توصیه می‌کنیم. این مرکز تفریحی از نظر مساحت به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های اصفهان شناخته شده و تفریحات مدرن و هیجان‌انگیزی را در خود جای داده است. باغ جوان، با مساحت 30  هکتار، حدود ۳۵ سرگرمی هیجان‌انگیز، آموزشی و بازی‌های مخصوص کودکان و بزرگسالان دارد و موفق شده در میان نسل جوان جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص دهد.

آدرس باغ جوان: اصفهان، خیابان مشتاق سوم (سلمان فارسی)، بعد از پل شهرستان، مجموعه تفریحی باغ جوان (جنب رودخانه زاینده‌رود)

ساعت کار: همه روزه  ۱۷ بعدازظهر تا ۲۳:۳۰ شب و روزهای تعطیل۱۰ صبح تا 23:30 شب

شماره تماس: 03195010113

اجاره سوئیت اصفهان با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

تفریحات باغ جوان

در این‌جا می‌خواهیم اطلاعات جامعی از باغ جوان در اختیارتان قرار دهیم تا با کسب این اطلاعات، هنگام گردش در این مجموعه به شما حسابی خوش‌بگذرد و از لحظاتتان به خوبی استفاده کنید.

سوارکاری، تفریحی جذاب در باغ جوان
سوارکاری
سوارکاری از ورزش‌های مهیج در باغ جوان است.

سوارکاری از جمله ورزش‌های محبوب و پرطرفدار در میان گروه سنی مختلف است، البته امروزه این ورزش سرگرم‌کننده نیاز به اصطبل، زمین بزرگ برای سوارکاری و اسب دارد. به‌همین دلیل قسمتی از باغ جوان به سوارکاری اختصاص یافته، تا علاقه‌مندان به این ورزش، بتوانند بدون دغدغه خاطر به سوارکاری بپردازند.

در این مجموعه اسب‌های تیزپا و تربیت‌شده نگهداری می‌شوند و افراد به‌راحتی از آن‌ها سواری می‌گیرند و برای مبتدیان هم موقعیت مناسبی است.

آدرس سوارکاری تفریحی باغ جوان: اصفهان، بلوار سلمان فارسی (مشتاق سوم)، بعد از بیمارستان چمران، مجموعه باغ جوان

ساعت کار: شنبه تا پنجشنبه از ساعت 7 صبح تا ساعت 23 شب

شماره تلفن: 09136676000

پیست کارتینگ، سرعت و هیجان
پیست کارتینگ
سرعت را در پیست کارتینگ باغ جوان تجربه کنید.

سرعت و اتومبیل‌رانی از هیجان‌انگیزترین تفریحاتی است که اگر در مکان و موقعیت مناسب انجام نشود، خطرات جانی و مالی بسیار زیادی خواهد داشت. پیست کارتینگ باغ جوان با پیشرفته‌ترین خودروها، فرصتی برای عاشقان سرعت است. در این پیست می‌توانید، به‌قدری سریع برانید که کسی به گَرد پای شما نرسد و دست‌فرمانتان را به رخ دیگران بکشید. حتی نوجوانانی که تاکنون اتومبیلرانی نکرده‌اند، در این‌جا به آرزوی دیرینه خود می‌رسند.

آدرس پیست کارتینگ باغ جوان: اصفهان، خیابان سلمان فارسی، مجموعه باغ جوان

ساعت کار: ساعت 17 بعدازظهر تا 23 شب، روز های تعطیل از ساعت 10 صبح الی 23 شب

شماره تلفن: 09136676000

ترامپولین، تفریحی مهیج برای کودکان
ترامپولین
با ترامپولین، انرژی کودکان‌مان را تخلیه کنیم.

ترامپولین باغ جوان لحظات بسیار شادی را برای کودکان و نوجوان‌ها به ارمغان می‌آورد. چراکه آن‌ها با پریدن بر روی این صفحه کشسانی، به بالا می‌پرند و انرژی‌شان را تخلیه می‌کنند.

یوروجامپینگ، پرواز به آسمان‌ها
یوروجامپینگ
با یوروجامپینگ، پرواز به آسمان را تجربه کنید.

یوروجامپینگ یا بانجی یوروبانجی، سرگرمی متنوعی است که در آن افراد به چندین کِش بسته می‌شوند و با کش بسته شده، به سمت پایین کشیده می‌شوند. با این حرکت، فرد بسته‌شده به کش، به آسمان پرتاب می‌شود و دوباره به سمت زمین می‌آيد. صفحه کشسانی قرار گرفته در سطح زمین، به فرد کمک می‌کند تا چندین‌بار به سمت آسمان پرتاب شود. این ورزش مهیج در باغ جوان، فرصت مناسبی است تا کودکان و نوجوانان لحظات خوشی را تجربه کنند.

آرچری، سرگرمی متفاوت از جنس تیرو‌کمان
آرچری
آرچی، ورزشی ایمن و سرگرم‌کننده

اگر سفری دسته‌جمعی به اصفهان داشتید و گذرتان به باغ جوان خورد، سرگرمی هیجان‌انگیز آرچی را فراموش نکنید. این بازی، شباهت زیادی به ورزش تیر‌و‌کمان دارد، با این تفاوت که به‌جای تیرهای خطرناک، از تیرهای بی‌خطر استفاده شده است و شرکت‌کنندگان با مخفی شدن در قلعه‌ها، به سمت یکدیگر تیر پرتاب می‌کنند.

قلعه وحشت، ترس، دلهره و هیجان
قلعه وحشت
قلعه وحشت، مکانی برای محک زدن دل و جرات

ترس، هیجان و دلهره در این بازی خلاصه می‌شود. این سرگرمی مناسب افرادی است که دل شیر دارند و دوست دارند در مکانی ترسناک دل و جراتشان را محک بزنند. افراد با گشت‌و‌گذار در قلعه وحشت، تا مغز استخوان می‌ترسند و لحظاتی ماجراجویانه را تجربه می‌کنند.

لیزرتگ
لیزرتگ
لیزرتگ از بازی‌های گروهی، بدون محدودیت سنی

لیزرتگ باغ جوان از جمله بازی‌هایی است که محدودیت سنی ندارد و با خیال راحت می‌توانید، با تمام اعضای خانواده راهی آن شوید. این سرگرمی بامزه در گروه‌های 4 تا 8 نفره انجام می‌شود و هر فرد با یک اسلحه لیزری، دیگران را نشانه می‌گیرد.

آدرس لیزرتگ باغ جوان: اصفهان، خیابان سلمان فارسی، مجموعه باغ جوان

ساعت کار: ساعت 16 بعدازظهر  الی 22 شب، روز های تعطیل از ساعت 10 صبح الی 22 شب

شماره تماس: 09101664668

پینت بال، ورزشی گروهی با گلوله‌های رنگی
پینت بال
پینت بال، ورزشی گروهی از جنس رنگ‌ها

پینت بال از دیگر سرگرمی‌های باغ جوان است که در گروه‌های 8 تا 30  نفره و در مدت زمان 90 دقیقه انجام می‌شود. افراد در این بازی، لباس مخصوص می‌پوشند و با اسلحه‌های پینت‌بال به سمت یکدیگر شلیک می‌کنند. شرکت‌کنندگان در این مدت، لحظاتی بامزه و هیجان‌انگیزی را سپری می‌کنند.

آدرس باشگاه پینت بال جوان: خیابان مشتاق سوم، بعد از پل شهرستان، باغ تفریحی جوان، باشگاه پینت بال جوان

ساعت کار: از ساعت 8:00 صبح الی 00:00 شب

شماره تماس: 09130444480

زیپ لاین دو نفره باغ جوان

زیپ لاین باغ جوان برخلاف دیگر زیپ لاین‌های کشور، تفریحی دو نفره است. همین‌امر محبوبیت آن را در میان جوانان چند برابر کرده است، چراکه می‌توانند در کنار یار، مسیری 15 متری را برفراز آسمان طی کنند و مناظر زیبای باغ جوان را تماشا کنند.

آدرس زیپ لاین باغ جوان: خیابان مشتاق سوم، بعد از پل شهرستان، باغ تفریحی جوان

ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 16 بعدازظهر الی 22 شب، پنجشنبه و جمعه از ساعت 10 صبح تا ساعت 22 شب

شماره تماس: 09136676000

فوتبال حبابی، سرگرمی بامزه
فوتبال حبابی
فوتبال حبابی، ورزشی بامزه و گروهی در باغ جوان

فوتبال حبابی، ورزشی بامزه و مهیجی است که طرفداران بی‌شماری دارد. اگر به‌صورت گروهی به باغ جوان سفر کردید، حتما این ورزش دوست‌داشتنی را امتحان کنید.

شهربازی‌های اصفهان

شهربازی مکانی شاد و سرزنده برای کودکان و بزرگسالانی است که کودک درونشان هنوز زنده است. حال اگر سفر را با بازی ترکیب کنیم، لذت سفرمان دوچندان خواهد شد. چراکه رفتن به شهربازی در زمان سفر، باعث می‌شود تا بچه‌ها لحظات شادی داشته باشند و بزرگ‌ترها هم با انجام بازی‌های مهیج، انرژی‌های منفی خود را تخلیه ‌کنند.

اصفهان، ملقب به نصف جهان، شهربازی‌های بی‌نظیر و شگفت‌انگیزی دارد و در تمامی ایام سال، با بازی‌های مهیج و سرگرم‌کننده، پذیرای شهروندان اصفهانی و گردشگران است. در این‌جا به معرفی بهترین شهربازی‌های روباز و سرپوشیده اصفهان می‌پردازیم.

اجاره سوئیت اصفهان با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

شهر رویاهای اصفهان

شهر رویاهای اصفهان از مراکز تفریحی اصفهان
شهر رویاها، لحظاتی ناب را برای شما به‌وجود می‌آورد – عکاس: علیرضا فتاحی

شهر رویاها یکی از جذاب‌ترین شهربازی‌ها و مراکز تفریحی اصفهان برای چندین نسل مختلف است. وقتی وارد این شهربازی می‌شوید، کودکان و بزرگسالانی را می‌بینید که فارغ از هر چیزی، شادی‌کنان به سمت اسباب‌بازی‌های مختلف می‌روند. این شهربازی متشکل از چندین بخش مختلف شهربازی روباز، سرپوشیده و سالن بازی‌های کامپیوتری است.

در بخش روباز بازی‌هایی نظیر ترن معلق، ترن خانواده، زنبور، رالی کودک، موتور فضایی، تاب زنجیری، بازوی چرخان، کرم کوچولو، کاروسل و سقوط آزاد دارد.

بخش سرپوشیده شهر رویاهای اصفهان، شامل سالن بازی‌های کامپیوتری، سالن جلوه‌های ویژه، سفر به فضا، دنیای زیر آب و شهر واژگون است.

  • در سالن بازی‌های کامپیوتری با کنسول‌ها بازی می‌کنید. در‌حالی‌که در سالن جلوه‌های ویژه، شما قهرمان داستان می‌شوید و همانند یک بدلکار، نقش‌های حساس و پرخطر را ایفا می‌کنید.
  • در سالن سفر به فضا، به دنیای ناشناخته‌ها پا می‌گذارید، گویی در فضا معلق می‌شوید و آدرنال خونتان بالا می‌رود.
  • دنیای زیر آب، برای عاشقان سفر به اقیانوس است. شما در این‌جا به کمک تکان‌های صندلی، جلوه‌های ویژه و تکنیک واقعیت مجازی به قعر اقیانوس سفر خواهید کرد.
  • در شهر واژگون، با دنیایی وارونه روبه‌رو می‌شوید. در این شهر، باید به جنگ دایناسورهای خطرناک بروید و برای بقا مبارزه کنید.

آدرس شهر رویاها: شهر اصفهان، بزرگراه کمربندی شرق اصفهان، جنب میدان میوه و تره‌بار

ساعت کاری: همه‌ روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۴ شب است.

شماره تماس: ۶۷-۹۵۰۲۰۹۶۰ ۰۳۱

شهربازی کهکشان عجایب؛ جزو مراکز تفریحی اصفهان

شهربازی کهکشان عجایب
شهربازی کهکشان عجایب در مرکز خرید سیتی‌سنتر اصفهان واقع شده است.

این شهر جذاب؛ اما عجیب در مرکز خرید سیتی سنتر، بزرگ‌ترین مرکز خرید اصفهان واقع شده است؛ بنابراین با رفتن به این شهربازی سرپوشیده می‌توانید هم‌زمان از این مرکز خرید دیدن کنید و تفریحات مهیج را با دستگاه‌های جدید و متنوع تجربه کنید. بازی‌های این مجموعه شامل شترسواری، قصر بادی، استخر توپ، قلعه فضایی، ترامپولین، ترن فضایی، کشتی فضایی، سفینه فضایی، تکنوپاپ، سالتو، تیراندازی، ماشین برقی کودکان و بزرگسالان، کنسول‌های بازی، واقعیت مجازی، بیلیارد و بولینگ است.

در این مجموعه غرفه گریم کودکان و اتاق جشن تولد برای برگزاری مراسم تولد در نظر گرفته شده است. امکاناتی نظیر پارکینگ اختصاصی، سرویس بهداشتی، رستوران، کافه، نمازخانه و بوفه هم برای رفاه حال مراجعه‌کنندگان در این مجموعه در نظر گرفته شده است.

آدرس شهربازی کهکشان عجایب: اصفهان ، بزرگراه دستجردی، طبقه سوم مرکز خرید سیتی سنتر

ساعت کار: شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۶ بعدازظهر تا 12 شب، پنجشنبه ها از ساعت ۱۴ ظهر تا ۱ بامداد و جمعه ها از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۲ شب

شماره تماس: ۰۳۱۳۶۵۰۴۴۵۵ –  ۰۳۱۳۶۵۰۰۰۶۶

شهر عجایب، شهربازی ترمینال صفه

شهر عجایب
شهر عجایب، مکانی برای سرگرم کردن مسافران اصفهان

اصفهان یکی از پرمسافرترین شهرهای ایران است و همواره به‌منظور رفاه حال گردشگران، امکانات رفاهی و تفریحی متعددی را در نظر گرفته است. یکی از این موارد، شهربازی سرپوشیده‌ای است که در طبقه منفی 1 ترمینال اتوبوس‌رانی صفه تاسیس شده است. این شهربازی لحظات شادی را برای کودکان و بزرگسالانی که از انتظار خسته شده‌اند، به وجود می‌آورد تا لحظات خوشی، از سفر به اصفهان داشته باشند.

در این شهربازی، تفریحاتی چون ایکس باکس، بازی‌های ویدئویی، ماشین برقی، بیلیارد، فوتبال دستی، ایرهاکی، پینگ‌پنگ،  کاروسل، سرسره بادی استخر توپ، قطار کودک و چرخ‌و‌فلک وجود دارد.

آدرس شهر عجایب صفه: اصفهان، شهید دستجردی، طبقه زيرين پايانه صفه

ساعت کار: شنبه تا سه‌شنبه و جمعه 16 بعدازظهر تا 23 شب، چهارشنبه و پنج‌شنبه 16 بعدازظهر تا 24 شب

شماره تلفن: 03136732835

پینت‌ بال‌های اصفهان؛ از مراکز تفریحی اصفهان

پینت‌ بال‌های اصفهان
پینت‌ بال، ورزشی مهیج برای نسل جوان

پینت بال، از بازی‌های تیمی با توپ‌های رنگی است که در تفنگ‌های مخصوص قرار می‌گیرند. این بازی مهیج، نیاز به تجهیزاتی مانند کلاه مخصوص، جلیقه، لباس مخصوص، دستکش پینت بال، اسلحه پینت بال، کپسول پینت بال و گلوله پینت بال دارد. البته شما برای انجام این بازی نیازی به تهیه این تجهیزات ندارید و فقط کافیست شما محل باشگاه و سالن پینت بال را رزرو کنید.

در اصفهان برای علاقه‌مندان به این بازی، باشگاه‌های متعددی وجود دارد. در ادامه لیستی از این باشگاه‌ها را برای شما تهیه کرده‌ایم.

باشگاه پینت بال مجموعه ورزشی کوهستان 

آدرس: شهرک بهارستان، بلوار ولیعصر، قبل از پارک کوهستان، پینت بال مجموعه ورزشی کوهستان

شماره تماس: 09138674033

 باشگاه پینت بال پرسپولیس

آدرس: سه راه حکیم نظامی، ابتدای بلوار صفه، مجموعه ورزشی شهدای ارتش، پینت بال پرسپولیس

شماره تماس: 03136291982 –  09376194848

 باشگاه پینت بال آرارات

آدرس: شهرک امیریه، خیابان چهارم، مجموعه فرهنگی ورزشی شهدای امیریه، پینت بال آرارات

شماره تماس: 03132360402

اتاق فرارهای اصفهان

مگر می‌شود به اصفهان سفر کنید، اهل تفریح باشید و در اتاق فرارهای این شهر تاریخی و دوست‌داشتنی، هیجان را تجربه نکنید. در اصفهان اتاق فرارهای جذاب در ژانرهای متفاوت راه‌اندازی شده است تا هر سبک و سلیقه‌ای را حمایت کند. در این‌جا به معرفی این اسکیپ ‌روم‌ها می‌پردازیم.

اتاق فرار سکوت سیاه اصفهان

اتاق فرار سکوت سیاه اصفهان از مراکز تفریحی اصفهان
اتاق قرار سکوت سیاه در ژانر معمایی و ترسناک

این اتاق فرار، زیرمجموعه اسکیپ‌روم گیم لند است و دارای ژانر معمایی و ترسناک است. داستان اتاق فرار سکوت سیاه، بر اساس کار در معدن و حل معماهای مختلف و جالب از معدن طراحی شده است. بازیکنان خانم و آقا باید بالای 16 سال سن داشته باشند و در گروه زمان‌های 4 تا 6 نفره و مدت زمان 60 دقیقه، فرصت حضور در این اتاق فرار را دارند.

آدرس اتاق فرار سکوت سیاه: اصفهان، خیابان فرایبورگ، کوچه ۱۵، پلاک ۵۲

اتاق فرار شام آخر اصفهان

اتاق فرار شام آخر اصفهان
اتاق فرار شام آخر یا آپادانا، در ژانر جنایی

اتاق فرار شام آخر یا آپادانا، در ژانر جنایی از جذاب‌ترین اسکیپ‌روم‌های اصفهان است. داستان آن هم در یک رستوران اتفاق می‌افتد. به شما اگر بالای 16 سال سن دارید و دچار عارضه قلبی نیستید، شرکت در این اتاق فرار را توصیه می‌کنیم. ظرفیت آن، ۴ تا ۷ نفر و مدت زمان آن ۷۰ دقیقه است.

آدرس اتاق فرار شام آخر: اصفهان، چهارراه سجاد، خیابان آپادانا، بن بست شهریار، پلاک ۱۶

اتاق فرار طاعون اصفهان

اتاق فرار طاعون اصفهان
اتاق فرار طاعون دکوراسیون خاصی دارد.

این اتاق فرار، دکوراسیون خاص و ویژه‌ای دارد و برای گروه‌های 4 تا 7 نفره طراحی شده است. داستان آن هم درباره شیوع بیماری طاعون است و عده‌ای که به‌اشتباه برای تست داروهای جدید ضد طاعون دستگیر شده‌اند و می‌خواهند از محیط مخوف فرار کنند. مدت زمان حضور در این اتاق فرار، 60 دقیقه است.

آدرس اتاق فرار طاعون: اصفهان، خیابان کاشانی به سمت دروازه تهران، چهارراه وفایی، کوچه ۳۱، بن بست شکوفه، پلاک ۷۱

اتاق فرار جیغ اصفهان

اتاق فرار جیغ اصفهان
در اتاق فرار جیغ، اتفاقات ترسناک و وحشتناکی رخ می‌دهد.

در این اتاق فرار ترس و دلهره را تجربه خواهید کرد، چراکه در آن اتفاقات ترسناک و وحشتناکی رخ می‌دهد. افراد برای بررسی این اتفاقات، گرفتار می‌شوند و باید برای نجات خود تلاش کنند. ظرفیت اتاق فرار جیغ، 4 تا 6 نفره است و افراد برای شرکت در آن باید از هوش بالایی برخوردار باشند تا در مدت زمان 75 دقیقه، معماهای آن را حل کنند.

آدرس اتاق فرار جیغ: اصفهان، خیابان میر، کوچه ۲۶، پلاک ۲۵

اتاق فرار احضار اصفهان

اتاق فرار احضار اصفهان
در اتاق فرار احضار، آدرنالین خونتان به سقف می‌چسبد.

احضار در لیست اتاق فرارهای ترسناک و هیجان‌انگیز قرار گرفته است و آدرنالین خون افراد در این اتاق فرار به سقف می‌چسبد. اتفاقات این اتاق فرار در عمارتی شوم به‌نام مارستون رخ می‌دهد. گروه 4 تا 6 نفره شما، به‌عنوان یک تیم متخصص، برای ارتباط با ارواح و کشف رازها، در مدت زمان 60 دقیقه، وارد این عمارت می‌شوند.

آدرس اتاق فرار احضار: اصفهان، خیابان کاشانی به سمت دروازه تهران، چهارراه وفایی، کوچه ۳۱، بن بست شکوفه، پلاک ۷۱

اتاق فرار فوکوشیما اصفهان

اتاق فرار فوکوشیما اصفهان
اتاق فرار فوکوشیما، شما را به حادثه فوکوشیما ژاپن می‌برد.

داستان این اتاق فرار درباره موجوداتی عجیب‌و‌غریب است که در اثر حادثه فوکوشیما و تخلیه تشعشعات اتمی این‌گونه شده‌اند. در اتاق فرار فوکوشیما، افراد در گروه‌های 4 تا 6 نفره و مدت زمان 75 دقیقه فرصت دارند تا این اوضاع را در یک نیروگاه اتمی بررسی کنند.

آدرس اتاق فرار فوکوشیما: اصفهان، خیابان شیخ صدوق شمالی، نبش چهارراه وکلا

سینماهای اصفهان

سینما به‌عنوان یک مرکز تفریحی و هنری، نمادی از فرهنگ دیرینه شهر است. در این مراکز جدیدترین، فیلم‌های سینمایی ساخته شده در کشور پخش می‌شوند. برخی از سالن‌های سینما، علاوه‌بر پخش فیلم، محلی برای اجرای تئاتر و برگزاری همایش‌ها هم هستند. در این‌جا مهم‌ترین سالن‌های سینما در اصفهان را به شما معرفی می‌کنیم.

سینما قدس اصفهان

سینما قدس اصفهان
سینما قدس در جوار رودخانه زاینده‌رود پذیرای شما عزیزان است.

سینما قدس یا سینما فرنگ سابق در منطقه‌ای خوش آب‌و‌هوا و مقابل رودخانه زاینده‌رود و نزدیکی سی‌وسه پل اصفهان قرار گرفته است. بنابراین رفتن به این سینما هم فال است و هم تماشا! شما می‌توانید بعد از دیدن یک فیلم جذاب یا زمانی که منتظر هستید تا سانس فیلم مورد نظرتان شروع شود، در کنار رودخانه زاینده رود قدم بزنید و از پل تاریخی سی‌وسه پل دیدن کنید.

این سینما دو سالن، با ظرفیت‌های 850 نفری دارد. یک سالن 25 نفره با چیدمان کافه هم، راه‌اندازی شده است. در صورت تمایل، از افراد در این سالن، حین دیدن فیلم پذیرایی می‌شود.

آدرس سینما قدس: اصفهان، خیابان عباس آباد، خیابان مطهری، خیابان پنجم

شماره تماس: 03132330030

ساعت کاری: از ساعت 9 صبح تا ساعت 24 شب

پردیس سینمایی چهارباغ؛ از مراکز تفریحی اصفهان

پردیس سینمایی چهارباغ
سینما پردیس چهارباغ، در قلب شهر اصفهان قرار گرفته است.

این سینما از جمله مراکز تفریحی محبوبی است که در قلب شهر اصفهان و یکی از مهم‌ترین خیابان‌های آن قرار گرفته است. رفتن به این سینما فرصت مناسبی است تا علاوه‌بر مشاهده فیلم مورد علاقه خود، در خیابان چهارباغ عباسی قدم بزنید و از زیبایی‌های اصفهان لذت ببرید.

این سینما دارای سالنی به ظرفیت 411 نفر، دو سالن به ظرفیت‌های 120 و 117 نفر است. یکی از سالن‌ها هم 70 نفر ظرفیت دارد. گفتنی است، سینما چهارباغ به ایستگاه مترو، بسیار نزدیک است و همین‌امر رفتن به این سینما را برای شما آسان می‌کند.

آدرس پردیس سینمایی چهارباغ: اصفهان، چهارباغ عباسی، روبه‌روی هتل عالی‌قاپو، جنب خیابان سیدعلیخان، مترو انقلاب

ساعت کار: از ساعت 10 صبح تا ساعت 23 شب

شماره تماس: 03132226955

سینما فلسطین، سینمایی مدرن و جذاب

سینما فلسطین
سیستم نمایش فیلم در سینما فلسطین، دیجیتال است و فیلم‌های با صدای دالبی دیجیتال پخش می‌شوند.

یکی از بزرگ‌ترین سینماهای شهر اصفهان، سینما فلسطین یا سینما حافظ سابق است. ظرفیتی 506 نفره دارد و سیستم نمایش فیلم در آن به صورت دیجیتال است. همچنین فیلم‌ها با صدای دالبی دیجیتال پخش می‌شوند. نزدیک بودن سینما فلسطین به خط مترو باعث شده تا علاقه‌مندان به سینما و فعالیت‌های فرهنگی، برای مشاهده فیلم مورد علاقه‌شان تردد راحتی داشته باشند.

آدرس سینما فلسطین: اصفهان، گذر فرهنگی چهارباغ عباسی جنب خیابان شیخ بهایی

ساعت کار: از ساعت 10 صبح تا ساعت 24 شب

شماره تماس: 03132222445

پردیس سینمایی ساحل

پردیس سینمایی ساحل
سینما ساحل در ضلع شمالی سی‌و‌سه پل قرار گرفته است – عکاس: علیرضا پورعابدیان

این مجموعه یکی از تخصصی‌ترین سینماهای اصفهان است که در ضلع شمالی سی‌و‌سه پل احداث شده است. پردیس سینمایی ساحل، در گذشته با‌عنوان سینما آفریقا شناخته می‌شد و دارای 9 سالن با ظرفیت 1000 نفر است.

وجه تمایز این مجموعه با دیگر سینماهای اصفهان، دو سالن با ظرفیت‌های 20 و 30 صندلی مخصوص کودکان، سالن انیمیشن و مهد کودک است.

آدرس پردیس سینمایی ساحل: اصفهان، میدان انقلاب اسلامی، ضلع شمالی سی‌وسه‌پل

ساعت کار: از ساعت 10 صبح تا ساعت 24 شب

شماره تماس: 03132226188

پردیس سینمایی سیتی‌سنتر

پردیس سینمایی سیتی‌سنتر
پردیس سینمایی سیتی‌سنتر، یکی از مدرن‌ترین سینماهای اصفهان است.

یکی از مدرن‌ترین سینماهای اصفهان با ظرفیت 2000 نفره، 8 سالن مجزا و یک سالن مخصوص کنسرت، پردیس سینمایی سیتی‌سنتر است. بزرگ‌ترین سالن این مجموعه، دارای ظرفیت 333 نفره است. یکی دیگر از سالن‌های آن، با ظرفیت 256 نفر، دو کاربری برای اجرای تئاتر و نمایش فیلم‌های سه بعدی است. سالن اختصاصی آن هم، 24 نفره است.

رستوران، کافی شاپ، هایپر مارکت، فروشگاه‌های متنوع و بوفه از دیگر امکانات رفاهی این سینمای پرطرفدار است. در این مجموعه علاوه‌بر اکران فیلم، امکان برگزاری همایش و مراسم‌های فرهنگی هنری هم وجود دارد.

آدرس پردیس سینمایی سیتی‌سنتر: اصفهان، بزرگراه شهید دستجردی، روبه‌روی ورودی اصلی سپاهان شهر، مرکز خرید سیتی‌سنتر

ساعت کار: با توجه به سانس‌های نمایش متغیر است.

شماره تماس: 0315001

باغ گل‌های اصفهان

باغ گل‌های اصفهان
باغ گل‌های اصفهان، یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های این شهر تاریخی است.

در گوشه‌ای از این شهر تاریخی و زیبا، در باغ گل‌های اصفهان، بستری از گل‌های رنگارنگ هوا را عطرآگین کرده‌اند. این باغ زیبا، با توجه به اقلیم خشک اصفهان، سمبلی از لطافت است و بازدید از آن در کنار آثار تاریخی، روح‌و‌روان گردشگران و شهروندان اصفهانی را جلا می‌دهد.

باغ گل‌های اصفهان در حاشیه زاینده‌رود و در مساحتی حدود 67000 مترمربع احداث شده است. ویژگی منحصربه‌فرد این مجموعه، وجه چندگانه تفريحی، آموزشی، فرهنگی و تحقيقاتی آن است. در این مجموعه از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده شده است و برای مرطوب نگه‌داشتن محیط باغ و آبیاری مناسب هم از آبياری تحت فشار و فواره‌هایی كوتاه که سرانجام به برکه می‌ریزند، استفاده شده است.

در این مجموعه با توجه به شرایط آب‌و‌هوایی اصفهان از 395 گونه گياهی نگهداری می‌شود. بخش‌های مختلف این باغ زیبا، شامل موارد مختلفی مانند باغ صخره‌ای، آب‌نما، برکه، محوطه باغ، باغ گياهانی دارويی و خوراكی، باغ سوزنی برگان، باغ گياهان پيازی، باغ رز، مجموعه گونه‌های زنبق، مجموعه پرچين، مجموعه گونه‌های داوودی و راهرو اصلی هستند.

اگر شما هم عاشق گل‌و‌گیاه هستید و بازید از این باغ زیبا را در برنامه سفرتان قرار داده‌اید، بهتر است برای ساعات صبح تا ظهر برنامه‌ریزی کنید. در این ساعات، هوای باغ بسیار مطبوع است و نسبت به دیگر زمان‌ها خلوت‌تر است. به‌دلیل شکوفایی گل‌ها هم، بازدید از باغ در فصل بهار و به‌ویژه اردیبهشت ماه را توصیه می‌کنیم.

آدرس باغ گل‌ها: اصفهان، ميدان بزرگمهر، ابتدای خيابان سلمان فارسی

ساعت بازدید: از ساعت 7 صبح تا ۲۱ شب

شماره تماس: 03132672059

پارک آبی آبسار؛ جزو مراکز تفریحی اصفهان

پارک آبی آبسار
پارک آبی آبسار، تفریحی مهیج برای روزهای گرم تابستان

پارک‌های آبی، یکی از تفریحات جالب و جذاب و صد البته از مراکز تفریحی اصفهان برای تمام رده‌های سنی است. با شروع فصل تابستان و گرم شدن هوا، بازار این نوع تفریحات حسابی داغ می‌شود و افراد برای آب بازی سر‌ودست می‌شکنند. پارک آبی آبسار در شهر اصفهان هم از این جنس تفریحات است. این پارک آبی، دارای دو فاز است. فاز اول آن، شامل استخر آبسار است و فاز دوم آن دارای تفریحات آبی است.

در این مجمعه علاوه‌بر بازی‌های مهیج، امکانات رفاهی دیگری نظیر کافی‌شاپ، دسرسرا، فست‌فود و تریا هم در نظر گرفته شده است.

بخش های مختلف پارک آبی آبسار، شامل موارد متعددی چون، رودخانه آرام، دریاچه، فوتبال صابونی، سرسره‌های پارک آبی آبسار، سقوط آزاد، بومرنگ، کامی کازه، چاله فضایی و سرسره های روباز و تونلی است.

فاز اول این مجموعه هم، دارای بخش‌های مختلفی، مانند استخر بزرگسالان، استخر مخصوص کودکان، جکوزی، سوناهای خشک و بخار است.

آدرس پارک آبی آبسار: اصفهان، سپاهان‌شهر، بلوار شاهد

شماره تماس: ۰۳۱۳۶۵۱۰۱۰۰

ساعت کار آقایان: روزهای زوج، از ساعت 20 تا 24 شب، روزهای فرد، از ساعت 14 تا 24 شب

ساعات کار بانوان: روزهای فرد، از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت 22 شب

سخن آخر

مراکز تفریحی اصفهان به‌قدری زیاد هستند که برای بازدید از همه آن‌ها، باید روزها و ساعت‌ها وقت بگذارید؛ بنابراین شما می‌توانید با خواندن این مقاله برای سفر خود برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید، تا در مدت زمان سفر بهترین استفاده را داشته باشید و لحظات خوشی را در کنار دوستان و خانواده سپری کنید. برای اقامت چند روزه خود هم، حتما سری به سایت اتاقک بزنید و اقامتگاه مورد نظرتان را با بهترین قیمت و کیفیت به صورت آنلاین رزرو کنید. تیم گردشگری اتاقک سفری خوش را برای شما آرزومند است.

4.4/5 - (24 امتیاز)

اتاقک

مائده سمیع‌زاده

مائده هستم. فارغ‌التحصیل رشته برق و مخابرات، اما از اون جایی که عاشق طبیعت و ایران‌گردی هستم، تصمیم گرفتم، با نوشته‌هام پلی بشم برای آشنا کردن شما با طبیعت بکر و زیبای ایران عزیزمون، به قول نیما یوشیج هر قدر به طبیعت نزدیک شویم، زندگی شایسته تری پیدا می‌کنیم.

نوشته های مشابه

‫11 دیدگاه ها

  1. با سلام و تشکر از زحمات شما عزیزان.
    واقعا معرفیتون عالی یود
    لطفا از جاهای دیدنی و.حاهای تاریخی و تفرجگاههای شهر زیبای تبریز هم صفحه.ای اختصاص بدین.بی نهایت.سپاسگزار و متشکرم🙏🌹🙏🌹

        1. چی حق گفتی برو سمیرم چادگون فریدون شهر خیلی تمیز تر بکر تر بامردمانی بهتر با هزینه کمتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *