رستوران‌گردیشهرها

با 10 تا از بهترین رستوران های لاهیجان، شهر ابریشم، آشنا شوید

انتخاب رستوران در شهرهای شمالی و به‌خصوص گیلان، یکی از سخت‌ترین قسمت‌های سفر است. چون در این خطه عطروطعم غذاهای رنگارنگ و متفاوت غوغا می‌کنند و هرکدام از شهرهای آن، به چندین غذای مختلف معروف هستند. اگر قصد سفر به شهر لاهیجان را دارید و می‌خواهید در این منطقه خوش آب‌وهوا و دیدنی، حسابی به ساز دلتان برقصید، این مقاله برای شماست؛ چراکه در ادامه رستوران های لاهیجان را به‌طور کامل با آدرس، محدوده قیمت و … معرفی کردیم.

وجدان اخلاقی‌ام حکم می‌کند که بگویم اگر تازه از گیلان و لاهیجان به شهرتان برگشتید و دل‌تنگ غذاهای این دیار هستید، خواندن این مقاله را به زمان دیگری موکول کنید؛ چون قرار است با تصاویر رنگارنگ و توصیف غذاها و رستوران‌ها، یک‌مشت نمک بر زخم دل‌تنگی‌تان بپاشیم!

کافه‌رستوران میورا

رستوران میورا لاهیجان
یکی از بهترین رستوران های لاهیجان، کافه‌رستوران میورا است. – عکاس: Rambod Mojtabavi

استخر لاهیجان یکی از معروف‌ترین مکان‌های دیدنی این شهر است و جای تعجب نیست که در فهرست معرفی رستوران‌های این منطقه، نام چندین رستوران را اطراف این جاذبه ببینید.

اگر از رستوران‌هایی با معماری مدرن خوشتان می‌آید، پیشنهاد می‌کنم در سفر به بزرگ‌ترین شهر در شرق استان گیلان، کافه‌رستوران میورا را به خاطر داشته باشید. این کافه‌رستوران به خاطر چشم‌انداز زیبایی که به دریاچه دارد و تنوع آیتم‌های منوی کافه و رستوران، بین گردشگران و اهالی شهر حسابی طرفدار دارد.

منوی کافه این رستوران که در طبقه چهارم ساختمان سل تی تی قرار دارد، منویی کامل با انواع نوشیدنی‌های گرم، سرد و دسر است. از آشپزخانه رستوران هم بوی هوس‌انگیز غذاهای خوشمزه فرنگی مثل انواع پاستا، پیتزا، استیک و … در کنار پیش‌غذاها و چاشنی‌هایی مثل سیب‌زمینی سرخ‌کرده، سالادهای متنوع و … به مشام می‌رسد. این را هم اضافه کنم که اگر در سفر به لاهیجان، دوست دارید وعده‌های غذایی را در اقامتگاهتان نوش جان می‌کنید، می‌توانید روی این رستوران حساب کنید؛ چراکه سرویس غذای بیرون بر هم دارد.

آدرس کافه‌رستوران میورا: گیلان، لاهیجان، خیابان شیشه گران، ساختمان سل تی تی

تلفن: 42211818، 42211212

ساعات کاری: هر روز از ساعت 9 صبح الی 24

محدوده قیمت: گران

رستوران راینو

رستوران راینو لاهیجان
نمایی از فضای داخلی و معماری مدرن این رستوران – عکاس: elham sarvari

یکی دیگر از رستوران های لاهیجان در حوالی استخر معروف این شهر، رستوران راینو است. شعار این رستوران این است که «ما معتقدیم شما پادشاهید و لایق بهترین‌ها هستید، به همین خاطر محیطی گرم و دوستانه با دکوراسیون مدرن برای شما آماده کردیم.»

منوی این رستوران که با تجهیزات به‌روز و مواد تازه تهیه می‌شود، شامل منوی پیش‌غذا و منوی غذای اصلی می‌شود؛ غذاها و پیش‌غذاهایی بین‌المللی که متناسب با ذائقه ایرانی تهیه می‌شوند.

معروف‌ترین آیتم‌های پیش‌غذای این رستوران شامل سوپ روز، دیپ اسفناج، سیب‌زمینی راینو، انواع سالاد مثل سالاد سزار، سالاد سبز، سالاد راینوبیف، سالاد مرغ خردلی و … می‌شود.

برای غذای اصلی هم می‌توانید از بین غذاهای سنتی ایرانی جوجه زعفرانی، کباب‌ترش، ته‌چین مرغ و گردو، پن کباب و … را که همراه با برنج سرو می‌شوند، در کنار چاشنی‌هایی مثل زیتون‌پرورده، ماست خیار دالار، ماست و گردو سفارش دهید.

اگر هم طرفدار غذاهای بین‌المللی و فرنگی هستید سراغ فیله مرغ، فیله استیک، انواع پاستا، ساندویچ، برگر و پیتزا بروید.

منوی کافه این فودهال هم منوی کاملی است و در آن انواع نوشیدنی‌های سرد مثل ماکتل، اسموتی و … در کنار نوشیدنی‌های گرم و دسرهای رنگارنگ پیدا می‌شود. به همین خاطر نام این رستوران در بین کافه ‌رستوران های لاهیجان، نامی پررنگ است.

آدرس فودهال راینو: گیلان، لاهیجان، نبش گلستان پانزدهم

تلفن: 42944-013، 09113454015

ساعات کاری: کافه و صبحانه هر روز از ساعت 9 صبح الی 12 ظهر، رستوران از ساعت 12 ظهر الی 24

محدوده قیمت: گران

رستوران محلی ساسان

رستوران ساسان لاهیجان
اگر دنبال رستوران محلی لاهیجان می‌گردید، نام این رستوران را به خاطر داشته باشید. – عکاس: Sasan Ahmadpour

اگر اهل امتحان کردن غذاهای محلی در سفر هستید، پس در سفر به لاهیجان نام رستوران محلی ساسان را به خاطر داشته باشید. این رستوران حال و هوایی صمیمی و گرم، با دکوراسیونی مدرن دارد.

سقف‌های چوبی این رستوران و حضور چشم‌نواز گیاهان در معماری آن، باعث شده است که لذت نوش جان کردن غذاهای محلی در این فضا دوچندان شود.

منوی غذای این رستوران شامل کته کباب محلی، کته کباب با ششلیک، کباب‌ترش، کباب‌کوبیده، جوجه‌کباب، جوجه ترش، ماهی، قورمه‌سبزی، قیمه و خوراک‌هایی مثل میرزاقاسمی، جوجه محلی طبخی، فیله مرغ کبابی، ترش تره و انار بیج می‌شود.

همچنین در این رستوران می‌توانید روی چاشنی‌های خوشمزه‌ای مثل اشپل، گردو، ماست خیار، ماست نعنا، سیرترشی، سالاد و … کنار غذای اصلیتان حساب کنید؛ بنابراین اگر دنبال رستوران محلی لاهیجان می‌گردید، این رستوران می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

آدرس رستوران محلی ساسان: گیلان، لاهیجان، بزرگراه توحید شرقی، کمربندی، روبروی ترمینال مسافربری شهرداری لاهیجان

تلفن: 42426084-013

ساعات کاری: هر روز از ساعت 10 صبح الی 12 شب

محدوده قیمت: مناسب

رستوران زیبا

رستوران زیبا لاهیجان
رستوران زیبا، یکی از قدیمی‌ترین رستوران های لاهیجان است. – عکاس: mina rasekhi

یکی دیگر از رستوران‌های خوش حس لاهیجان، رستوران زیبا است. فضای داخلی و معماری این رستوران، جان می‌دهد برای کسانی که عاشق خاطره بازی هستند و دلشان می‌خواهد خاطرات شکم گردی‌های کودکی‌شان را زنده کنند.

شکل میز و صندلی‌های این رستوران و قاب عکس‌های قدیمی مختلفی که روی دیوارهای آن نصب شده است، در کنار منوی غذاهای محلی و سنتی ایرانی، دلیل اصلی محبوبیت این رستوران میان اهالی و مسافران است.

در آشپزخانه این رستوران قدیمی، غذاهای محلی و خوشمزه‌ای مثل باقالی قاتوق، کباب‌کوبیده، ماهی، میرزاقاسمی، جوجه‌کباب، کباب‌ترش و … در کنار کته پخته می‌شود. خوشمزه‌های کنار غذای این رستوران هم کامل است و پرطرفدارترین آن‌ها خیار و دلار، سیرترشی و زیتون‌پرورده هستند.

این نکته را بگویم که این رستوران، طرفداران دوآتشه زیادی دارد؛ پس برای این‌که سراغش بروید و لذت نوش جان کردن غذا در سفره‌ای گیلانی را از دست ندهید، توصیه می‌کنم چندین ساعت زودتر از پایان ساعات کاری در رستوران باشید، یا این‌که حتماً قبل از مراجعه با آن‌ها تماس بگیرید.

آدرس رستوران زیبا: گیلان، لاهیجان، بلوار امام رضا، نرسیده به میدان خزر، روبروی استخر لاهیجان

تلفن: 42333844-013

ساعات کاری: هر روز از ساعت 12 ظهر الی 3:30 بعدازظهر و از ساعت 7:30 عصر الی 10 شب

محدوده قیمت: مناسب

اجاره ویلا لاهیجان با پشتیبانی کامل
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

رستوران سنتی مهتاب

رستوران مهتاب لاهیجان
تصویری از فضای خوش‌حس و سنتی این رستوران – عکاس: Melody

برای خیلی از مسافران به لاهیجان، امتحان کردن غذاهای سنتی و محلی در رستوران‌های سنتی، یکی از مهم‌ترین قسمت‌های سفر است. اگر شما هم از این دسته افراد هستید و دلتان می‌خواهد در رستورانی با معماری سنتی ایرانی، یک وعده غذای خوشمزه نوش جان کنید، نام رستوران سنتی مهتاب را به خاطر داشته باشید.

معماری این رستوران حال و هوایی کاملاً ایرانی دارد، طوری که احساس می‌کنید در زمان سفر کردید و مهمان یکی از اعیان لاهیجان در عمارتی مجلل هستید.

تزیینات سقف و دیوارها، پنجره‌های آبی نمادین، حوض فیروزه‌ای در قسمتی از رستوران، شکل میز و صندلی‌ها و تخت‌ها در کنار تنوع آیتم‌های غذایی، باعث محبوبیت این رستوران شده است.

منوی غذای اصلی این رستوران شامل انواع جوجه‌کباب با طعم‌های مختلف، دوش کباب، کباب بختیاری، کباب‌ترش، کباب لقمه، چلو ماهیچه، چلو گردن، کباب ششلیک، میرزاقاسمی و … در کنار مخلفات محلی مثل زیتون‌پرورده، ماست محلی و … می‌شود.

آدرس رستوران سنتی مهتاب: گیلان، لاهیجان، بلوار امام رضا، بعد از میدان گلستان، خیابان گلستان پانزدهم

تلفن: 42426005-013

ساعات کاری: هر روز از ساعت 12 ظهر تا 11 شب

محدوده قیمت: گران

خانه کنتاکی لاهیجان

خانه کنتاکی لاهیجان
طرفداران مرغ سوخاری، نام این رستوران را به یاد داشته باشید. – عکاس: Mahboobeh Zolala

بعضی‌ها نه‌تنها هرگز نمی‌توانند غذاهای فست فود به‌خصوص مرغ سوخاری را از زندگی‌شان حذف کنند، بلکه تمایل آن‌ها به صرف این غذاها در سفر بیشتر هم می‌شود. اگر نام شما هم در این گروه افراد قرار می‌گیرد، پس در سفر به لاهیجان، به خانه کنتاکی لاهیجان بروید.

این رستوران با فضایی مدرن و شیک و سرو غذاهای فست فود که معروف‌ترین آن‌ها، مرغ سوخاری کنتاکی است، توانسته دل عشاق این غذا را به دست بیاورد.

در آشپزخانه این رستوران به‌جز مرغ سوخاری، انواع پیتزا، ساندویچ، برگر، پاستا و پیش‌غذاهایی مانند سالادهای مختلف مثل سالاد اسفناج، سالاد استیک، سالاد سزار، سالاد سبز، قارچ سوخاری، سوپ روز، سوپ قارچ، سوپ سبزیجات، نان سیر و سیب‌زمینی هم تهیه می‌شود.

آدرس خانه کنتاکی لاهیجان: گیلان، لاهیجان، بلوار امام رضا، بعد از خیابان گلستان هفتم

تلفن: 4201-013، 42425503-013، 42425502-013

ساعات کاری: هر روز از ساعت 11 صبح الی 12 شب

محدوده قیمت: مناسب

رستوران خوراک کبیر

رستوران کبیر لاهیجان
اگر دنبال رستوران ارزان لاهیجان می‌گردید، رستوران کبیر گزینه خوبی است. – عکاس: Saeed Ghadessi

برای کسانی که سفر، بخش جدانشدنی از زندگی‌شان است و در طول سال چندین سفر می‌روند، پیدا کردن رستوران ارزان لاهیجان، یعنی مدیریت بخش مهمی از هزینه‌های سفرشان. برای این گروه عشاق سفر که غذا خوردن لزوماً به معنی نشستن در فضایی لوکس و مدرن نیست و ازقضا دوست دارند از رستوران‌های محلی و کسب‌وکارهای کوچک حمایت کنند، رستوران خوراک کبیر گزینه خوبی است.

این رستوران به‌جز چند میز و صندلی در پیاده‌رو جلوی آن، فضای دیگری برای نشستن ندارد؛ ولی به خاطر غذاهای خوشمزه و محیط خودمانی‌اش، طرفدارانی باوفا دارد؛ طوری که اگر آخر هفته‌ها به آن سر بزنید، باید برای رسیدن به غذا، لحظاتی را در صف بگذرانید.

ساندویچ محلی این رستوران، پیچیده در نان بربری، معروف‌ترین و پرطرفدارترین غذایی است که در آشپزخانه کوچک، ولی باصفای این رستوران پخته می‌شود.

آدرس رستوران خوراک کبیر: گیلان، لاهیجان، میدان چای، خیابان امام خمینی، بین میدان شهدا و میدان چای

تلفن: 42335720-013

ساعات کاری: هر روز از ساعت 8 صبح الی 11:30 شب

محدوده قیمت: ارزان

غذای خانگی صابر

رستوران صابر لاهیجان
از طعم غذاهای خانگی در این رستوران لذت ببرید. – عکاس: Rambod Mojtabavi

تصور صرف غذا در خانه یک گیلانی، مثل رؤیایی شیرین و دل‌چسب است که در غذای خانگی صابر به واقعیت تبدیل می‌شود؛ رستورانی که نام آن، طعم خاص و جادویی غذاهای خانگی را لو می‌دهد.

منوی این رستوران که دکوراسیونی ساده و آرامش‌بخش دارد، شامل لذیذترین غذاهای محلی این خطه مثل کباب محلی، کباب‌ترش، خورش آلوقیسی، کوفته تبری، خورش سبزی فسنجان، ته‌چین، زرشک‌پلو با مرغ، خورش قیمه، خورش قورمه‌سبزی و … در کنار غذاهای فرنگی پرطرفدار مثل لازانیا و ماکارونی می‌شود.

منوی پیش‌غذای این رستوران هم مثل منوی خانه مادربزرگی به‌روز است که حواسش به نوه‌های کوچکش است؛ برای مثال در منوی مخلفات هم سالاد سزار پیدا می‌شود هم کال کباب، ماست چکیده، بورانی اسفناج، بورانی بادمجان، کال کباب، زیتون‌پرورده و …

آدرس غذای خانگی صابر: گیلان، لاهیجان، بلوار مطهری، نرسیده به میدان کاج

تلفن: 42213200-013

ساعات کاری: هر روز از ساعت 11:30 صبح الی 11:59 شب

محدوده قیمت: مناسب

رستوران شاندیز

رستوران شاندیز لاهیجان
رستوران شاندیز، یکی دیگر از رستوران‌های معروف لاهیجان – عکاس: 1989

یکی دیگر از رستوران‌های معروف لاهیجان، رستوران شاندیز است؛ رستورانی که توانسته در طول سال‌ها فعالیتش، طرفداران پر و پا قرصی پیدا کند. اگر در موتور جست‌وجوی گوگل عبارت بهترین رستوران لاهیجان نی نی سایت را جست‌وجو کنید، به‌احتمال‌زیاد نام این رستوران، جزو رستوران‌هایی که برای شما نمایش داده می‌شود، خواهد بود.

این رستوران بخش‌های مختلفی مثل بخش تشریفات دارد و ظرفیت بالای آن برای پذیرایی از مشتریان، یکی از دلایل محبوبیت آن بین اهالی لاهیجان و گردشگران است. رستورانی که دکوراسیون قسمت‌های مختلف آن یکسان نیست؛ برای مثال یک قسمت شبیه کشتی طراحی شده است و قسمتی دیگر که برای برگزاری مراسم و جشن‌هاست، معماری لوکس و مجللی دارد.

منوی غذای اصلی رستوران شاندیز، پرطرفدارترین غذاهای سنتی ایرانی مثل چلوکباب، جوجه‌کباب، چلو ماهی، کباب ششلیک، باقالی‌پلو با گردن، باقالی‌پلو با ماهیچه، زرشک‌پلو با مرغ، مرغ شکم پر و مخلفات محلی مثل ماست، زیتون‌پرورده، سالاد شیرازی، اشپل، کال کباب، سیب‌زمینی سرخ‌کرده و … را در برمی‌گیرد.

آدرس رستوران شاندیز: گیلان، لاهیجان، بلوار انصاری، نرسیده به میدان انتظام

تلفن: 42233134-013

ساعات کاری: شنبه و یکشنبه از ساعت 11 صبح الی 12 شب، سایر روزها از ساعت 12 ظهر تا 5 عصر و از ساعت 7 عصر الی 12 شب

محدوده قیمت: گران

رستوران روشن بهار لاهیجان

رستوران روشن بهار لاهیجان
طرفداران باغ رستوران لاهیجان، این رستوران را خوب می‌شناسند. – عکاس: Arash Kh.

برای آخرین مورد در معرفی رستوران های لاهیجان، می‌خواهم پاسخ سؤال کسانی را که دنبال باغ رستوران لاهیجان می‌گردند بدهم و رستوران روشن بهار لاهیجان را معرفی کنم.

رستورانی که دلیل اصلی محبوبیت آن، قرار گرفتنش میان باغ‌های چای لاهیجان است. این رستوران با منظره چشم‌نواز و بکر و آرامشی که دارد، توانسته جای خودش را در فهرست باغ رستوران لاهیجان باز کند.

منوی غذای اصلی این رستوران هم که شامل انواع غذاهای سنتی و فرنگی می‌شود، یک دلیل دیگر برای محبوبیت این رستوران است. پیشنهاد می‌کنم حتماً در این رستوران، قبل یا بعد از نوش جان کردن غذایتان، سرویس چای سفارش دهید تا از عطروطعم چای لاهیجان مدهوش شوید.

آدرس رستوران روشن بهار: گیلان، لاهیجان، دوراهی بام سبز، کیلومتر 2 جاده کتشال، جنب کارخانه چای سازی

تلفن: 42296315-013

ساعات کاری: هر روز از ساعت 9 صبح الی 12 شب

محدوده قیمت: گران

سخن آخر

لاهیجان شهر ابریشم، مزارع چای و شالیزارهای برنج است. این شهر که به عروس گیلان معروف است، همه جادوهای طبیعت را دارد و به همین خاطر است که سالانه گردشگران زیادی به ملاقات آن می‌روند. در این مقاله به‌طور اختصاصی از رستوران های لاهیجان گفتیم. رستوران‌هایی که هرکدام حال و هوای خاص خودشان را داشتند، ولی از آشپزخانه همه آن‌ها، عطر غذاهای خوش به مشام می‌رسید.

قطعاً فهرست این رستوران‌ها طولانی‌تر از فهرست ماست؛ اما دوست داریم اهالی نازنین این خطه و گردشگرانی که قبلاً به رستوران‌های دیگر به‌خصوص رستوران های لاهیجان با موسیقی زنده سر زدند، نام رستوران را در کامنت‌ها به ما بگویند. ما هم قول می‌دهیم مثل همیشه، رسالتمان یعنی برطرف کردن دغدغه اجاره ویلا و سوئیت را از دوش شما مسافران عزیز برداریم.

سؤالات متداول درباره رستوران های لاهیجان

کافه رستوران های لاهیجان کدامند؟

رستوران راینو و کافه‌رستوران میورا

رستوران ارزان لاهیجان کدام است؟

رستوران خوراک کبیر ازجمله رستوران ارزان لاهیجان است.

رستوران محلی لاهیجان کدامند؟

رستوران محلی ساسان، غذای خانگی صابر، رستوران زیبا، رستوران مهتاب

5/5 - (1 امتیاز)

اتاقک

مینا افجه

همیشه عاشق تعریف‌کردن خاطراتم بودم، مخصوصا بعد از اینکه از سفر میومدم. جزئیات خونه‌های‌تاریخی، حرکت نور لابلای درخت‌ها یا صدای دریا رو طوری تعریف میکردم که دوستام می‌گفتن انگار خودشون اونجا بودن. همین استعداد، جرقه علاقه به نوشتن رو در من زد. تا جایی‌که دیگه نوشتن رو به حرف زدن ترجیح دادم و حالا در اتاقک این تجربه‌ها رو با شما به اشتراک میذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *