تجربه سفربازار‌ها و مراکز خرید

معرفی مراکز خرید رشت | شهر باران‌‌های نقره‌ای

رشت، شهر باران‌های نقره‌ای را می‌توانیم یکی از عجایب ایران بدانیم. در این شهر زیبا هر آنچه فکرش را بکنید، پابرجاست. از طبیعت زیبا گرفته تا آثار تاریخی مهم و امکانات رفاهی متعدد!

شما می‌توانید زمان سفر به شهر رشت، در کنار طبیعت‌گردی، در مراکز خرید و بازارهایش هم گشتی بزنید، با فرهنگ مردمان این شهر بیشتر آشنا شوید، سوغاتی‌‌های رشت را از نزدیک ببینید و هر آن‌چه نیاز داشتید را تهیه کنید. پس در این مقاله از مجله گردشگری اتاقک، می‌خواهیم دست‌تان را بگیرم و با هم سری به تک‌تک هر یک از مراکز خرید رشت بزنیم و با هم از جذابیت‌شان حظ ببریم. پس تا انتها همراه‌ ما باشید.

بازار بزرگ رشت

بازار بزرگ رشت
بازار بزرگ رشت از ۱۴ کاروانسرای قدیمی تشکیل ‌شده است که هر یک متعلق به دوره‌ی تاریخی خاصی است – عکاس: ایمان ایمانی

یکی از مهم‌ترین و در عین حال قدیمی‌ترین مراکز خرید رشت، بازار سنتی آن است. در این بازار روباز که تقریبا در بیشتر ساعات شبانه‌روز باز است، از شیر مرغ تا جان آدمیزاد یافت می‌شود و حتی از کوچه‌پس‌کوچه‌های آن هم نمی‌توان ساده گذشت.

در بازار رشت می‌توانید، بوی خوش سبزی تازه را استشمام، ترشی‌جات خوش آب‌ورنگ را مزه کنید و برای یک وعده ناهار یا شام‌تان، خود را مهمان یک ماهی تازه شمالی کنید. یادتان باشد، انواع غذاهای محلی رشت با عطر و طعم خانگی، در این‌جا به فروش می‌رسد و این بازار بهترین مکان برای خرید سوغاتی‌ها و صنایع دستی رشت است.

بازار بزرگ رشت که در حوالی میدان شهرداری قرار گرفته، ساختمان مشخصی ندارد، اما به نوعی یک جاذبه گردشگری محسوب می‌شود. چراکه در آن می‌توانید با فرهنگ مردمان این خطه از نزدیک آشنا شوید، ضمن صحبت با آن‌ها، زبان محلی‌شان را بشنوید و ساعت‌ها محو تماشای این همه سرزندگی شوید.

فقط زمان رفتن به این بازار، حواس‌تان باشد که مسقف نیست، پس در روزهایی که هوا بارانی یا برفی است، چتر همراه‌تان داشته باشید. البته راسته زرگرها، تنها بخش مسقف این بازار بزرگ  است.

آدرس بازار بزرگ رشت: استان گیلان، رشت، میدان شهرداری

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت 7 صبح تا 11 شب

محدوده قیمت: نسبتا ارزان

برای اجاره ویلا و سوئیت در رشت می‌توانید از سایت اتاقک کمک بگیرید.

اجاره ویلا رشت با کیفیت تضمینی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

مرکز خرید گلسار

مرکز خرید گلسار
مرکز خرید گلسار محلی برای دورهمی‌های جوانان رشت و وقت‌گذرانی آن‌ها محسوب می‌شود.

یکی از مدرن‌ترین مراکز خرید رشت، با نمایی شیک و ساختمانی 6  طبقه، مرکز خرید گلسار است. در طبقات اول و دوم این مجموعه، فروشگاه‌های لباس، بدلیجات، قهوه و ساعت وجود دارند. البته طبقه سوم آن، دفاتر تجاری قرار گرفته‌اند و واحدهای واقع در طبقات پنجم و ششم هم، به‌صورت مستقل فعالیت می‌کنند.

طبقه چهارم هم شامل رستوران‌های سنتی، بین‌المللی و کافی‌شاپ‌ است که از گردشگران با غذاها و نوشیدنی‌های لذیذ پذیرایی می‌کند. وسط سالن هم میز و صندلی برای صرف غذا و استراحت قرار دارد. به علاوه، یک کافه زیبا در طبقه اول این مجموعه قرار دارد.

آدرس مرکز خرید گلسار: رشت، بلوار گلسار، نبش خیابان ۱۰۸

ساعت فعالیت: از شنبه تا پنج‌شنبه ساعت 6 صبح تا 21 شب، جمعه‌ها تعطیل است.

شماره تماس: 01333128000

محدوده قیمت: نسبتا گران

مرکز خرید رُز

مرکز خرید رُز
مرکز خرید رز، دارای دو شعبه سه طبقه در سطح شهر است – عکاس: علی امینیان

اگر قصد خرید لباس‌های ارزان و باکیفیت را دارید، حتما به یکی از شعبات مرکز خرید رز سر بزنید. این مرکز خرید سه طبقه، به‌صورت تخصصی در عرضه پوشاک مردانه و زنانه فعالیت دارد. در طبقه اول این مجتمع، انواع پوشاک زنانه مانند مانتو، پالتو، شال و روسری، کیف و کفش و غیره به‌فروش می‌رسد. دو طبقه  بالایی هم مخصوص پوشاک اسپرت و رسمی آقایان است.

آدرس مرکز خرید رز:

شعبه اول: سبزه میدان، جنب خیابان علم الهدی

شعبه دوم: کیلومتر ۲ جاده انزلی، روبه‌روی نمایندگی ایران خودرو

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت ۹ صبح الی ۱۴ بعدازظهر و ۱۶ بعدازظهر الی ۲۲ شب – جمعه‌ها از ساعت ۱۶ بعدازظهر الی ۲۲ شب

شماره تماس:  013 3326 2801

محدوده قیمت: نسبتا ارزان

مرکز خرید ایرانیان

مرکز خرید ایرانیان
این مرکز خرید دارای پارکینگ چهار طبقه با دو عدد آسانسور خودروبر است.

یکی از بزرگ‌ترین پاساژها و مراکز خرید رشت، مرکز خرید ایرانیان با ساختمانی 11 طبقه‌ است. از طبقات اول و دوم این مجموعه می‌توان انواع پوشاک و لوازم آرایشی لوکس را خریداری کرد. البته برخی فروشگاه‌ها، صنایع دستی و تزئینی هم عرضه می‌کنند و همین امر آن را تبدیل به یکی از بهترین مراکز برای خرید سوغاتی کرده است.

ناگفته نماند این مجموعه با داشتن پارکینگ 4 طبقه‌ای، مشکل جای پارک خریداران را هم برطرف کرده است. ۷ طبقه دیگر هم، مربوط به واحدهای خدماتی است. توجه کنید این مجموعه در نزدیکی مرکز خرید گلسار قرار گرفته و با بوستان ملت رشت و پارک توحید هم فاصله کمی دارد.

آدرس مرکز خرید ایرانیان: رشت، بلوار گلسار، ضلع شمال غربی میدان باستانی شعار

ساعت فعالیت: روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعات 10:00 تا 22:00 و در روزهای جمعه از ساعت 17:00 تا 22:00

محدوده قیمت: نسبتا گران

پاساژ تمدن

پاساژ تمدن
این پاساژ درست در کنار پارک سبزه میدان قرار دارد و به‌عنوان یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین مراکز خرید رشت شناخته می‌شود.

این پاساژ یکی از معروف‌ترین مراکز خرید رشت، واقع در سبزه میدان است. شهرت آن هم بیشتر به‌خاطر عرضه اجناس ارزان و باکیفیت است و همین امر باعث شده تا ساکنین شهر، برای خرید این‌جا را انتخاب کنند.

در این مرکز خرید، تنوع بالایی از انواع کیف و کفش، پوشاک، روسری، کت‌وشلوار، پارچه، عینک و ساعت عرضه می‌شود؛ بنابراین افراد می‌توانند هرچه که نیاز داشته باشند را از آن تهیه کنند. موزه مردم شناسی، میدان شهرداری و سینما سپیدرود هم از دیگر جاهای نزدیک به این مرکز خرید هستند.

آدرس پاساژ تمدن: رشت، محله سبزه میدان، کنار پارک سبزه میدان

ساعت فعالیت: از شنبه تا پنج‌شنبه ساعت 10 صبح تا 22 شب، جمعه‌ها ساعت 11 صبح تا 9 شب

محدوده قیمت: ارزان

پاساژ سالار

پاساژ سالار
پاساژ سالار یکی دیگر از مراکز خرید رشت است که در فاصله کمی از میدان شهرداری قرار دارد – عکاس: وحید ناجی

این پاساژ که با عنوان فروشگاه بزرگ بالا پله هم شناخته می‌شود، یکی دیگر از مراکز خرید رشت واقع در محله شهرداری است که در آن کالاهای مختلف به‌فروش می‌رسد. البته لوازم قنادی و خرازی بیشترین اجناسی هستند که در پاساژ سالار عرضه می‌شوند.

آدرس پاساژ سالار: رشت، محله شهرداری، خیابان امام خمینی

ساعت فعالیت: از شنبه تا پنج‌شنبه از ساعت 9 صبح تا 22 شب و جمعه‌ها ساعت 10:30 صبح تا 12:30 ظهر، 16 بعدازظهر تا 20 شب

محدوده قیمت: متوسط

پاساژ کویتی

پاساژ کویتی
این مجتمع یکی از کامل‌ترین مراکز خرید در شهر رشت محسوب می‌شود و اکثر ساکنین رشت برای خرید این پاساژ را انتخاب می‌کنند – عکاس: ناصر تولا

اگر در سفر به رشت، قصد خرید پارچه‌های رنگارنگ، در جنس‌های مختلف را داشتید، حتما سری به پاساژ کویتی بزنید. علاوه بر فروشگاه‌های پارچه، پوشاک و لباس‌های مجلسی زنانه هم عرضه می‌شود. یادتان باشد، پاساژ کویتی‌ از قدیمی‌های رشت محسوب می‌شود و قدمت چندین و چند ساله آن باعث شده تا میان گردشگران، جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص دهد.

این مرکز خرید، به بسیاری از مراکز مهم شهر رشت، از جمله پیاده‌راه فرهنگی رشت، بازار بزرگ رشت، پاساژ بزرگ پله برقی، مهمانپذیر کناره، مسجد کاسه فروشان، مغازه کبابی رسول و صرافی لیرو نزدیک است.

آدرس پاساژ کویتی: رشت، خیابان شریعتی،‌ خیابان سمیعی

ساعت فعالیت: از شنبه تا پنج‌شنبه 8 صبح تا 22 شب، جمعه‌ها تعطیل است.

محدوده قیمت: متوسط

پاساژ سپیدرود

پاساژ سپیدرود
پاساژ سپیدرود پس از بازسازی دارای دو تالار و یک پاساژ در طبقه همکف است.

از دیگر مراکز پررفت‌وآمد شهر رشت، پاساژ سفیدرود است. با مراجعه به این مرکز خرید می‌توانید هر آن‌چه نیاز دارید، از البسه و پوشاک زنانه، مردانه و بچه‌گانه گرفته تا زیورآلات، لوازم آرایشی و تزئینات منزل را با بهترین کیفیت و قیمت خریداری کنید. این مرکز خرید در نزدیکی میدان شهرداری رشت واقع شده است و از دسترسی آسانی برخوردار است.

در این پاساژ، سینما سپیدرود رشت با دو سالن مجزا و 800 صندلی هم وجود دارد و مکانی برای تماشای جدیدترین فیلم‌های روز است.

آدرس پاساژ سپیدرود: رشت، خیابان آزادگان

ساعت فعالیت: از شنبه تا پنج‌شنبه 9 صبح تا 22 شب، جمعه‌ها 17 بعدازظهر تا 19 بعدازظهر

محدوده قیمت: متوسط

پاساژ پله برقی

پاساژ پله برقی
اولین پله برقی شهر رشت در این مرکز خرید راه‌اندازی شد.

پاساژ پله برقی، یکی از قدیمی‌های شهر است. قدمت این مجموعه متعلق به سال 1358 است و وجه تمایز آن نسبت به دیگر پاساژهای قدیمی شهر، وجود پله برقی است که در زمان تاسیسش به‌صورت گسترده در این شهر وجود نداشت. برای همین هم، این مرکز خرید به اسم پاساژ پله‌برقی معروف شد.

پاساژ پله‌برقی رشت همواره از شلوغ‌ترین و قیمت مناسب‌ترین بازارها و مراکز خرید رشت به‌شمار می‌آید و از آن می‌توانید از لباس و لوازم بهداشتی گرفته تا کیف و کفش و لوازم آرایشی را خریداری کنید.

آدرس پاساژ برقی: رشت، میدان شهرداری، شریعتی، خیابان شیک، بین بازار ماهی‌فروشان و بازار مهران

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت 9 صبح تا 23 بعدازظهر

محدوده قیمت: متوسط

مرکز خرید خاطره

مرکز خرید خاطره
مرکز خرید خاطره در چندین شهر شمال شعبه دارد.

رفتن به این مرکز خرید، همانند نامش خاطره‌ای خوش برای شما از خود به‌یادگار خواهد گذاشت. البته مرکز خرید خاطره علاوه بر شهر رشت در دیگر شهرهای شمال کشور، مانند بندر انزلی هم شعبه دارد و شما می‌توانید از آن، انواع پوشاک زنانه و مردانه و کفش از برندهای مختلف را خریداری کنید.

آدرس مرکز خرید خاطره: رشت، خیابان شریعتی

ساعت فعالیت: از شنبه تا پنج‌شنبه 10 صبح تا 22:30 شب و جمعه‌ها از ساعت 4 بعدازظهر تا 20:30 شب

شماره تماس:  013 44551182

محدوده قیمت: نسبتا گران

مرکز خرید دیلمان

مرکز خرید دیلمان
هایپرمارکت دیلمان، یکی از بزرگترین هایپرمارکت‌های رشت است.

اگر می‌خواهید در زمان سفر به رشت، مایحتاج روزانه خود را بخرید، برای دوستان و عزیزان‌تان سوغاتی تهیه کنید و در این مدت بچه‌ها هم ساعاتی مشغول انجام بازی‌های کامپیوتری شوند یا در سالن سینمای آن فیلم مورد علاقه خود را مشاهده کنند، ما به شما مرکز خرید دیلمان را معرفی می‌کنیم. این مرکز خرید با مساحت 22 هزار مترمربع و 122 واحد تجاری، از لوکس‌ترین مراکز خرید رشت محسوب می‌شود.

یکی از عمده دلایل محبوبیت آن، وجود هایپرمارکت گیلان مال است که در طبقه اول آن قرار گرفته است. فروشگاه‌های مجموعه هم، انواع پوشاک زنانه، مردانه، بچگانه، مواد غذایی، لوازم آشپزخانه، لوازم دکوری و … را عرضه می‌کنند.

فودکورت مرکز خرید دیلمان هم با فضایی دلنشین و چشم‌نواز، انواع فست‌فودها و غذاهای ایرانی و بین‌المللی را ارائه می‌کند و یکی از بهترین مکان‌ها برای صرف غذا در رشت محسوب می‌شود. زمان مراجعه به مرکز خرید دیلمان، نگران جای پارک خودروهای‌تان هم نباشید، چرا که پارکینگ این مجموعه دارای یک پارکینگ طبقاتی با ظرفیت ۴۰۰ وسیله نقلیه است.

آدرس مرکز خرید دیلمان: رشت، شریعتی، بین میدان بسیج و بابکان

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۳:45 شب

شماره تماس: 09119414146

محدوده قیمت: نسبتا گران

مرکز خرید بزرگمهر

مرکز خرید بزرگمهر
پاساژ بزرگمهر از مراکز خرید کمتر شناخته شده، اما مفید شهر رشت است.

پاساژ بزرگمهر از مراکز کمتر شناخته شده رشت است که در آن انواع لوازم الکترونیکی عرضه می‌شود. شاید در ظاهر این مرکز خرید برای گردشگران مفید به‌نظر نرسد، اما چنانچه، در زمان سفر لوازم الکترونیکی شما خراب شد یا نیاز به تجهیزاتی مانند شارژر یا هندزفری داشتید، پاساژ بزرگمهر با تنوع مغازه‌ها و همچنین حضور متخصصان لوازم الکترونیکی، مکانی معتبر برای رفع نیازهای‌تان است.

آدرس پاساژ بزرگمهر: رشت، سبزه میدان، خیابان طالقانی

ساعت فعالیت: از شنبه تا پنج‌شنبه از ساعت 9 صبح تا 21 شب، جمعه‌ها تعطیل است.

محدوده قیمت: متوسط

برای اجاره ویلا شمال می‌توانید از سایت اتاقک اقدام کنید.

اجاره ویلا شمال
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

پاساژ علاالدین

پاساژ علاالدین
نام پاساژ علاالدین، رشتی‌ها را به یاد بورس لپ تاپ، موبایل و … می‌اندازد.

آیا می‌دانستید، شهر رشت هم مانند پایتخت، مرکز خریدی به نام علاالدین دارد که در آن انواع موبایل، لپ‌تاپ و لوازم جانبی مربوط به این دو وسیله الکتریکی را عرضه می‌شود. این پاساژ ۴ طبقه دارد. در ۳ طبقه اول آن موبایل، لپ‌تاپ، تبلت، قطعات و نرم‌افزارهای موبایل و تعمیرات آن‌ها وجود دارد و در طبقه آخر دفاتر تجاری قرار گرفته‌اند.

آدرس مرکز خرید علاالدین: رشت، بلوار لاکانی، بعد از شیرینی سهیل

شماره تماس:  013 3326 3316

ساعت فعالیت: از شنبه تا پنج‌شنبه از ساعت 9:30 صبح تا 21 شب، جمعه‌ها تعطیل است.

محدوده قیمت: نسبتا گران

سخن آخر

رشت از مهم‌ترین شهرهای شمال کشور است و سالانه مسافران زیادی را از اقصی نقاط کشور و جهان به‌سمت خود می‌کشاند. این شهر شگفتی‌های زیادی در خود دارد و با طبیعت زیبا و باران‌های گاه‌وبیگاهش شما را شگفت‌زده خواهد کرد. حتی مسافران از مراکز خرید رنگارنگش هم برای خرید سوغاتی‌های جورواجور و صنایع دستی رشت نمی‌توانند دست بکشند.

البته برای سفر به رشت با هر قصد و نیتی، نیاز به اقامتگاهی امن و مطلوب برای استراحت و توقفی چند روزه خواهید داشت. برای اجاره ویلا و سوئیت فقط کافی است، سری به سایت اتاقک بزنید و یکی از آن‌ها را با بهترین قیمت و کیفیت به‌صورت آنلاین رزرو کنید. اتاقک سفری خوش را برای شما آرزومند است.

سوالات متداول درباره مراکز خرید رشت

مهم‌ترین مراکز خرید رشت کدام است؟

مرکز خرید دیلمان، پاساژ پله برقی، مرکز خرید گلسار، مرکز خرید ایرانیان، بازار بزرگ رشت

بزرگ‌ترین مرکز خرید رشت کدام است؟

مرکز خرید دیلمان

ارزان‌ترین مراکز خرید رشت کدام‌اند؟

بازار بزرگ رشت، مرکز خرید سالار، مرکز خرید رز، پاساژ تمدن

قدیمی‌ترین پاساژ رشت چه نام دارد؟

پاساژ تمدن

4.3/5 - (7 امتیاز)

اتاقک

مائده سمیع‌زاده

مائده هستم. فارغ‌التحصیل رشته برق و مخابرات، اما از اون جایی که عاشق طبیعت و ایران‌گردی هستم، تصمیم گرفتم، با نوشته‌هام پلی بشم برای آشنا کردن شما با طبیعت بکر و زیبای ایران عزیزمون، به قول نیما یوشیج هر قدر به طبیعت نزدیک شویم، زندگی شایسته تری پیدا می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *