تجربه سفررستوران‌گردی

معرفی ۲۰ مورد از بهترین رستوران‌های یزد همراه با عکس، آدرس و شماره تلفن | یک وعده خوشمزه در فضایی سنتی

قدم زدن در کوچه‌پس‌کوچه‌های فهادان یا سپری کردن یک عصر دل‌پذیر در باغ دولت آباد، در کنار کشف طعم‌های نو، می‌تواند از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به یزد باشد؛ به‌خصوص آنکه برخی از بهترین رستوران‌های یزد در خانه‌های سنتی و هتل‌های قدیمی شهر هستند و در کنار صرف غذا، تجربه دیدن معماری، هنر و نشانه‌های تاریخی باشکوهی را نیز نصیب‌تان می‌کنند.

در یزد از اصیل‌ترین غذاهای منطقه تا فست فودهای متنوع و خوشمزه را پیدا خواهید کرد. می‌توانید دسرها و نوشیدنی‌های جالبی را در منوها ببینید و از چشیدن طعم‌های جدید لذت ببرید. دوست دارید به بهترین رستوران‌های یزد بروید و خوشمزه‌ترین غذاها را بخورید؟ در این مطلب از وبلاگ اتاقک از جذاب‌ترین رستوران‌های این شهر کویری به همراه آدرس و اطلاعات منوی هر رستوران گفته‌ایم.

برای اطلاعات بیشتر، مقاله یزد کجاست را مطالعه کنید.

1-رستوران هتل ملک‌التجار

رستوران هتل ملک‌التجار یزد
عکاس: آیلین

سال‌ها پیش بازرگانی به نام حاج علی عسگر شیرازی، خانه‌ای زیبا و پر رمزوراز را ساخت و در آن ساکن شد. با گذشت چند دهه، این خانه تبدیل به هتلی دوست‌داشتنی شد و در کنار آن، رستوران ملک‌التجار نیز شکل گرفت. برای استفاده از این رستوران لازم نیست حتما ساکن همین هتل باشید. درواقع می‌توانید در جای دیگری، تجربه رزرو اقامتگاه در یزد را داشته باشید و برای صرف ناهار و شام، به رستوران هتل ملک‌التجار بیایید و در زمان صرف غذا، معماری شگفت‌انگیز این خانه تاریخی یزد را نیز ببینید.
در منوی رستوران انواع غذاهای ایرانی از جمله کباب، جوجه کباب، کوفته، کشک بادمجان، خورشت‌ها و پلوهای خوشمزه و خوش آب و رنگی را می‌توانید سفارش دهید. همچنین سوپ، ترشی، ماست، زیتون و انواع نوشیدنی نیز در کنار غذا سرو می‌شود.
اگر اهل نوشیدنی‌های دیگر مانند چای هل، چای زعفرانی، انواع دمنوش مثل چای بابونه، به همراه شیرینی‌های یزدی خوشمزه هستید نیز، هتل ملک‌التجار برایتان عالی خواهد بود.

آدرس رستوران هتل ملک‌التجار: یزد، خیابان قیام، بازارچه پنجه علی
شماره تماس هتل ملک‌التجار: 03536303030

2-رستوران هتل مشیرالممالک

رستوران هتل مشیرالممالک

صرف غذا در یزد، برای دوستداران فرهنگ و تاریخ، تجربه‌ای متفاوت خواهد بود، چراکه بسیاری از رستوران‌ها از جمله رستوران هتل مشیرالممالک، درواقع خانه‌های تاریخی زیبایی هستند که به سرو غذا نیز مشغولند. در رستوران این هتل می‌توانید از میز سالاد بار که در آن انواع سالاد، سس‌های متنوع، ماست و خیار، ترشی و… را قرار داده‌اند استفاده کنید. در بخش منوی غذاهای اصلی نیز، کوبیده، جوجه کباب، کوفته، غذاهای سنتی یزد و انواع پلو نیز سرو می‌شود. رستوران هتل مشیرالممالک، برای پارک ماشین هم معمولا فضای مناسبی دارد؛  البته پارکینگ مسقف آن به علت حضور مهمانان هتل پر می‌شود و احتمالا باید از فضاهای دیگر برای پارک ماشین‌تان استفاده کنید. در کنار تنوع و طعم غذا، ظروفی که در این رستوران استفاده شده نیز جالب توجه است. بشقاب‌های سفالی زیبا، لیوان و پارچ‌های خوش رنگ و سفره‌های ترمه، فضا را زیباتر نیز می‌کند. اگرچه قیمت غذا در این رستوران کمی بیشتر از دیگر رستوران‌هاست اما معمولا مهمانان، حجم غذا را مناسب ارزیابی کرده‌اند.

آدرس رستوران مشیر الممالک: یزد، خیابان انقلاب، بلوار مشیرالممالک

اجاره سوئیت در یزد با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

3-رستوران تالار (رستوران و تالار حاجی آشپز)

فضای رستوران تالار یزد
عکاس: امیر اسدی

از انواع جوجه و کباب گرفته تا پلوی زعفرانی، سبزی پلو با ماهیچه، قرمه سبزی، شیشلیک، بادمجان مسما، ته دیگ‌های خوشمزه و مجلسی و حتی دسرهای شیک مثل تیرامیسو، در منوی رستوران تالار یزد، جای گرفته است. این رستوران از مشهورترین و پرطرفدارترین رستوران‌های یزد است. بیشتر مراجعه‌کنندگان به رستوران تالار یزد معتقدند که حجم و کیفیت غذا نسبت به قیمت مناسب است. از سوی دیگر اکثرا می‌گویند که طعم و چاشنی‌های استفاده شده نیز، عالی و به یادماندنی بوده است. اگرچه فضای این رستوران شبیه اکثر غذاخوری‌های یزد نیست اما سرآشپز رستوران که به او حاجی آشپز می‌گویند، در یزد شهرت زیادی دارد؛ تا جایی که خود یزدی‌ها بسیاری از مراسم و جشن‌هایشان را در این رستوران برگزار می‌کنند.
اگر قصد اقامت در یزد را دارید و می‌خواهید خودتان را به یک ناهار یا شام خوشمزه دعوت کنید، رستوران تالار یزد را از دست ندهید.

آدرس رستوران تالار یزد: یزد، بلوار جمهوری، نرسیده به دروازه قرآن
شماره تماس رستوران تالار یزد: ۰۳۵۳۵۲۲۶۶۶۱

4-رستوران خوان دو حد

رستوران خوان دو حد یزد
عکاس: ابوالفضل کلماتی

دوست دارید در یک فضای سنتی و زیبا که معماری چشم‌نوازش هوش از سرتان می‌برد، پیتزا سفارش دهید؟! رستوران خان دو حد یزد مخصوص شماست، چراکه در این رستوران یزد علاوه‌بر منوی غذاهای ایرانی و سنتی مثل کباب، جوجه کباب و انواع خورشت و پلو، می‌توانید فست فود هم سفارش دهید. ضمنا رستوران خوان دو حد یزد یک آش یزدی خیلی خوشمزه به نام آش شولی هم دارد. در این آش که بیشتر به‌عنوان پیش غذا سرو می‌شود، چغندر، سبزی، اسفناج و نعنا استفاده می‌کنند. برخی این آش را با سرکه و عده‌ای هم آن را با سس انار میل می‌کنند.
این رستوران حوض بزرگی در میانه سالنش دارد. برای صرف غذا می‌توانید روی تخت بنشینید یا یکی از میزهایی که مشرف به حوض است را انتخاب کنید.

آدرس رستوران خوان دو حد یزد: یزد، بلوار عاصی زاده، کوچه‌ی سنگزیره
شماره تماس رستوران خوا دو حد: ۰۳۵۳۶۲۷۲۹۸۹

5-رستوران فوکا

رستوران فوکا یزد
عکاس:oliver roggwiller

یکی دیگر از رستوران‌های جذاب یزد، فوکا است. این رستوران سه فضا شامل روف گاردن، کافه و رستوران دارد. بخش روف گاردن بنابر شرایط آب‌وهوایی با بخاری یا سایبان تجهیز می‌شود. در منوی رستوران فوکا، کباب کوبیده، کباب برگ، زرشک پلو با مرغ، کباب سلطانی و… را می‌توانید ببینید. علاوه‌بر این، آش شولی که یک غذای سنتی یزدی است، در رستوران فوکا سرو می‌شود. اگر اهل نوشیدنی و به خصوص قهوه هستید، پیشنهاد می‌کنیم قهوه یزدی این رستوران یزد را حتما امتحان کنید. قهوه‌های یزدی با گلاب و دارچین سرو می‌شوند و طعم گرم و عجیبی دارند.

آدرس رستوران فوکا یزد: یزد، خیابان مسجد جامع، نرسیده به مسجد جامع
شماره تماس رستوران فوکا: ۰۳۵۳۶۲۰۸۵۲۰

6-رستوران ایتالیایی ربانزو

رستوران ایتالیایی ربانزو در یزد

اگر وسط دیدن خانه‌های تاریخی دل‌تان یک پاستای خوشمزه یا پیتزای ایتالیایی جذاب بخواهد چه کار کنید؟ پاسخ ساده است، به رستوران ربانزو یزد بروید و طعم‌های ایتالیایی اصیل را در قلب این شهر تاریخی بچشید.
در رستوران ایتالیایی یزد می‌توانید انواع پیتزا شامل پیتزا چانو، قارچ و پنیر، هالوپینو، چیکن، مارگاریتا و… را سفارش دهید. همچنین اگر اهل لازانیا، پنه، انواع سوخاری، برگر، استیک و… هستید نیز، رستوران ربانزو یزد را نباید از دست بدهید. پس از غذا، نوبت به نوشیدنی‌های این رستوران می‌رسد.
موهیتو، لیموناد لوندر، رد موهیتو و دیگر آبمیوه‌های ترکیبی، از خوشمزه‌هایی هستند که در این رستوران سرو می‌شوند. اگر رژیم دارید یا گیاهخوار هستید نیز نگران نباشید. در اینجا می‌توانید انواع سالاد، بشقاب سبزیجات، سیب زمینی با سس‌های هیجان‌انگیز و حتی نان سیر هم سفارش دهید.

آدرس رستوران ایتالیایی ربانزو: صفائیه، خیابان ملاصدرا، نبش کوچه 23، طبقه اول
شماره تماس رستوران ایتالیایی ربانزو: 03532549090

7-رستوران مارکوپولو

رستوران مارکوپولو یزد
عکاس: مریم جوازی

شب یا روز، ناهار یا شام و یا حتی به اندازه صرف یک قهوه، باید سری به کافه رستوران مارکوپولو بزنید. این رستوران مشهور متعلق به هتل شرق است و از آنجا که روی بام ساخته شده، نمایی متفاوت از شهر یزد را در برابر چشمان‌تان می‌گستراند. از این رستوران می‌توانید کوچه، خانه‌ها و حتی مسجد جامع یزد را ببنید و در کنار صرف غذا، زیباترین عکس‌ها را نیز بگیرید.
رستوران مارکوپولو منویی کامل از غذاهای خوشمزه ایرانی را ارائه می‌کند. کباب این رستوران که با نان تازه سرو می‌شود بسیار پرطرفدار است و دیگر غذاها مانند جوجه، شیشلیک و انواع خورشت، کوکو، سالادهای متنوع، آش و سوپ را نیز می‌توانید در رستوران مارکوپولو یزد سفارش دهید.
علاوه‌بر این‌ها، سوپ عدس از غذاهای خاص رستوران مارکوپولو است که در روزهایی از هفته برای مشتریان سرو می‌شود. اگر اهل شام نیستید یا دوست دارید در حد یک عصرانه به رستوران مارکوپولو یزد بروید، می‌توانید از منوی کافه‌ای اینجا استفاده کنید. در منو انواع چای و دمنوش از جمله چای بابونه، بهارنارنج و قهوه ترک، قهوه موکا و… را نیز گنجانده‌اند. در کنار این نوشیدنی‌ها می‌توانید کیک یا شیرینی‌های یزدی خوشمزه‌ای را نیز انتخاب کنید.

آدرس رستوران مارکوپولو یزد: یزد، خیابان مسجد جامع، کوچه ششم، هتل سنتی شرق

8-کافه رستوران زرین

کافه رستوران زرین یزد
عکاس: علی یاوری

اگر اهل صبحانه‌های مفصل هستید و می‌خواهید با چند طعم جذاب روزتان را شروع کنید، کافه رستوران زرین یزد، با صبحانه سلف باز، می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. در این رستوران برای ناهار و شام نیز منویی کامل را تدارک دیده‌اند. انواع جوجه کباب، کباب‌های متنوع، خورشت‌های یزدی، پلو، کوکو سبزی، کوکو سیب زمینی، سالاد الویه، کشک بادمجان و… در این رستوران سرو می‌شود.
در کنار این‌ها، انواع پیتزا، برگر، ساندویچ و سیب زمینی هم در منوی زرین یزد هست و می‌توانید آنها را در کنار غذاهای سنتی و ایرانی سفارش دهید.
این رستوران جای پارک مناسب و فضای بازی کودکان نیز دارد، البته فضای داخلی آن خانه تاریخی نیست اما با هنرمندی، تلاش کرده‌اند دکوراسیون داخلی این رستوران خاص و جالب باشد. ضمنا اگر سفارش‌تان را از طریق سایت رستوران زرین ثبت کنید، شامل 10 درصد تخفیف هم خواهید شد.

آدرس رستوران زرین یزد: بلوار امام جعفر صادق – کافه رستوران زرین
شماره تماس رستوران زرین یزد: 03536291961

9-رستوران شاه مردان

رستوران شاه مردان یزد
عکاس: علیرضا حجتی

شاه مردان از دیگر رستوران‌های سنتی شهر یزد است که با فضا و غذاهای سنتی، می‌تواند تجربه یک غذای متفاوت را برایتان رقم بزند. در این رستوران انواع کباب، جوجه کباب، غذاهای سنتی یزدی، پلو و خورشت، چلو گردن و البته آبگوشت، سرو می‌شود. انواع دورچین‌ها شامل زیتون، سالاد، ماست و ترشی نیز در رستوران شاه مردان یزد قابل سفارش است. منوی این رستوران تقریبا هم قیمت با دیگر رستوران‌های یزد است و مبلغی را به عنوان مالیات بر ارزش افزوده نیز محاسبه خواهد کرد. اگرچه غذاهای این رستوران خوشمزه است اما برخی از مراجعه‌کنندگان سرعت عمل پرسنل را کم ارزیابی کرده‌اند که می‌تواند در زمان شلوغی و پیک تعطیلات، امری قابل درک باشد.

آدرس رستوران شاه مردان یزد: خیابان کاشانی، نبش بلوار امام جعفر صادق (ع)، ابتدای کوچه مازاری‌ها

10-کباب قدیم حاجی زاغ

کباب قدیم حاجی زاغ یزد

حاجی زاغ از قدیمی‌ترین کبابی‌های یزد است که به‌صورت خانوادگی و برای بیش از نیم قرن، کباب‌های تازه و خوشمزه‌ای را ارائه می‌کند. شاید ظاهر ساده و بدون تکلف این کبابی بین رستوران‌های شیک و مجلل یزد به چشم نیاید، اما کیفیت غذاها و خوشمزگی آن‌ها، می‌تواند تا مدت‌ها در خاطرتان بماند. بسیاری از خانواده‌های یزدی معتقدند که این رستوران بهترین کباب‌های شهر را دارد و به مسافران پیشنهاد می‌کنند، غذای این رستوران قدیمی را حداقل یک بار امتحان کنند. از مزیت‌های مهم این رستوران می‌توان به آماده کردن گوشت کباب در برابر چشم مشتری و اصالت طعم نیز اشاره کرد.

آدرس کباب قدیم حاجی زاغ: یزد، خیابان مطهری، روبه‌روی فناوری اقبال

اجاره سوئیت در یزد با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

11-رستوران سنتی ادیب الممالک

رستوران سنتی ادیب الممالک یزد

ادیب الممالک در کنار آنکه یکی از اقامتگاه‌های یزد است، رستورانی را برای ارائه شام و ناهار نیز دارد. این رستوران در حیاط هتل است و با میز و صندلی‌های راحت، یک حوض زیبا و معماری ویژه شهر یزد، میزبان‌تان خواهد بود. در رستوران سنتی ادیب الممالک می‌توانید انواع غذاهای سنتی و ایرانی از جمله کباب برگ، کباب کوبیده، جوجه کباب، خورشت‌ها، کوفته و دورچین‌های متنوعی را سفارش دهید. قیمت‌ها در این رستوران نسبت به کیفیت و حجم غذا تقریبا مناسب است و خیلی بالا نیست. یکی از نکات مهم درباره این رستوران یزد، عدم وجود پارکینگ اختصاصی است؛ به همین دلیل باید در خیابان جایی را برای پارک ماشین پیدا و بعد به رستوران مراجعه کنید. این رستوران هر روز هفته، تا 12 شب باز است.

آدرس رستوران سنتی ادیب الممالک: خیابان قیام، انتهای کوچه لب خندق، پلاک ۸۳

12- رستوران گل سرخ

رستوران گل سرخ یزد

از نظر ظاهر و دکوراسیون، رستوران گل سرخ جزو رستوران‌های شیک یزد دسته‌بندی نمی‌شو،. اما قیمت پایین‌تر و حجم زیاد غذا نسبت به رستوران‌های دیگر یزد، این رستوران را در نظر عده‌ای محبوب کرده است. در این رستوران انواع غذاهای ایرانی مانند جوجه کباب، کباب، خورشت‌ یزدی، فسنجان، سوپ، زرشک پلو با مرغ و البته ته دیگ‌های خوشمزه سرو می‌شود. کنار غذا می‌توانید سالاد، نوشابه، ماست، زیتون و… را نیز سفارش دهید و از ترکیب طعم‌های گوناگون لذت ببرید.
در اطراف رستوران گل سرخ یزد جای پارک زیادی پیدا نمی‌شود، اما از آنجا که بیشتر مشتریان از گل سرخ غذای بیرون‌بر سفارش می‌دهند، خود رستوران تقریبا شلوغ نیست.

آدرس رستوران گل سرخ یزد: شهرک دانشگاه، بلوار فردوسی

13-رستوران پناهنده یزد

رستوران پناهنده یزد

صبح خیلی زود به یزد رسیده‌اید و هنوز وقت تحویل گرفتن اتاق‌تان نشده؟ دل‌تان یک صبحانه خوشمزه و مقوی می‌خواهد؟ بی‌شک رستوران پناهنده یکی از بهترین پیشنهادهاست. این رستوران یزد از 6 صبح باز است و با عدسی‌های گرم و خوشمزه و البته صبحانه‌های جذاب دیگر منتظرتان است. علاوه‎بر صبحانه، منوی ناهار رستوران پناهنده یزد، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.
خوراک لوبیا، کشک بادمجان، املت پیتزایی، میرزاقاسمی، دلمه برگ و کوفته تبریزی، از دیگر غذاهایی است که در رستوران پناهنده می‌توانید سفارش دهید.
رستوران پناهنده دارای دو شعبه در یزد است. یکی در بازار و دیگری در صفاییه که می‌توانید بنابر موقعیت اقامتگاهی که در یزد رزرو کرده‌اید، به یکی از آن‌ها سر بزنید. قیمت غذاها در این رستوران مناسب است و امکان ارسال غذا را هم دارند.

آدرس رستوران پناهنده: خیابان قیام میدان خان بازار چیت سازی/ صفائیه بلوار دانشگاه ابتدای تند گویان

14-فست فود کرنوپیچ

فست فود کرنوپیچ یزد
عکس: امیرمحمد رستگاری

در کنار غذاهای اصیل و خوشمزه ایرانی، امتحان کردن طعم فست فودها نیز می‌تواند جذاب باشد. یکی از بهترین فست فودهای یزد کرنوپیچ است. این رستوران، شاتو بریان، انواع استیک، کباب چوبی با قارچ، فیله مرغ، فیله استیک، انواع هات داگ، تکه‌های مختلف مرغ سوخاری، ساندویچ‌های خوشمزه و انواع پیتزا را ارائه می‌کند.
در کنار طعم غذا و قیمت مناسب منو، تهویه مناسب رستوران و موزیک‌های لایتی که انتخاب می‌کنند نیز می‌تواند تجربه‌ای جذاب در صرف غذا را برایتان رقم بزند.
از آنجا که فضای رستوران خیلی بزرگ نیست و علاوه‌بر مسافران، بسیاری از مردم یزد نیز فست فود کرنوپیچ را یکی از بهترین‌ها می‌دانند، این رستوران همیشه شلوغ است. در نتیجه اگر می‌خواهید غذاهای خوشمزه این رستوران را میل کنید، باید کمی صبور باشید تا نوبت‌تان شود و بتوانید سفارش‌تان را ثبت کنید.

آدرس فست فود کرنوپیچ: يزد صفاييه، مجدالعلما، نبش فرعی ۷

15-رستوران و کافی شاپ محسن (رستم گیو)

رستوران و کافی شاپ محسن (رستم گیو) یزد

از دیگر رستوران‌هایی که می‌توانید در یزد به سراغ‌شان بروید، رستوران محسن است. در اینجا با دو منوی متفاوت که شامل غذاهای اصیل ایرانی و کافی‌شاپی است، مواجه خواهید شد. در اینجا انواع کباب، جوجه کباب، خورشت، زرشک پلو با مرغ، قیمه یزدی و… را با قیمتی مناسب می‌توانید سفارش دهید. در بخش کافی شاپ نیز انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد، کیک، سالاد و نوشیدنی‌های بر پایه قهوه ارائه می‌شود.

آدرس رستوران محسن یزد: یزد،بلوار بسیج،ابتدای، کوچه مهر

16-رستوران توت فرنگی

رستوران توت فرنگی یزد

قصد رزرو اقامتگاه در یزد را دارید و می‌خواهید در یک رستوران خوب با قیمت مناسب غذاهای خوشمزه میل کنید؟ رستوران توت فرنگی یزد از بهترین پیشنهادهاست. قیمت غذاها در این رستوران واقعا مناسب است. منوی غذایی رستوران محسن، شامل غذاهای ایرانی و سنتی از جمله باقالی پلو با ماهیچه، کباب، جوجه کباب، زرشک پلو و… می‌شود. علاوه‌بر این، منوی فست فودی نیز در این رستوران تدارک دیده شده است و می‌توانید انواع پیتزا، برگر و ساندویچ را نیز سفارش دهید.
محیط داخلی رستوران هم جالب توجه است. یک محیط گرم و دنج، برای ناهار یا شام که لذت سفرتان به یزد را چندبرابر کند.

آدرس رستوران توت فرنگی: یزد، بلوار امام جعفر صادق

17-باغ رستوران اعیونی

باغ رستوران اعیونی یزد

بیشتر رستوران‌های یزد در فضای بسته و خانه‌های تاریخی هستند، اما تعداد معدودی از آن‌ها امکان استفاده از فضای باز و هوای تمیز یزد را نیز فراهم کرده‌اند. یکی از این رستوران‌ها، باغ رستوران اعیونی یزد است. باغی بزرگ و دلربا که سرویس چای و قلیان آن معروف است و می‌توانید همراه یا بدون غذا، از آن استفاده کنید.
منوی این باغ رستوران شامل انواع غذاهای سنتی و ایرانی از جمله کباب، جوجه، خورشت و… است. ضمنا در اینجا منوی کافی‌شاپی با قیمت تقریبا مناسب ارائه می‌شود که شامل نوشیدنی‌ها، قهوه، چای و دمنو‌ش‌هاست.

آدرس باغ رستوران اعیونی: یزد، بلوار امام جعفر صادق، نسیم

18-رستوران دراگون یزد

رستوران دراگون یزد
عکاس: امیرحسن

یکی دیگر از فست فودهای جذاب شهر یزد، دراگون است. در دراگون می‌توانید پیتزا، برگر، ساندیچ، سیب زمینی، سالاد و… را سفارش دهید. قیمت غذا در این رستوران تقریبا به حجم غذاها می‌صرفد و بیشتر مهمانان، از کیفیت آن راضی بوده‌اند.
دکوراسیون داخلی این رستوران و البته برخورد پرسنل نیز برای بسیاری از افراد خوشایند بوده و به همین دلیل، صرف غذا در دراگون را به دیگران نیز پیشنهاد می‌کنند.

آدرس رستوران دراگون یزد: بلوار دانشگاه، خیابان مجدالعلما (۲۴متری سوم)

19-رستوران سزار یزد

رستوران سزار یزد

اگر بافت سنتی یزد را دیده‌اید و در رستوران‌های اصیلش غذاهای گوناگون را چشیده‌اید، وقت آن است که سری هم به رستوران سزار بزنید. این رستوران به پاستاها، برگرها و ساندویچ‌هایش مشهور است. طعم غذا و شیوه طبخ آن‌ها، باب میل ذائقه ایرانی اما با توجه به رسپی‌های فرنگی است.
علاوه‌بر غذا، در این رستوران انواع شیک، نوشیدنی، آبمیوه، قهوه و بستنی نیز سرو می‌شود.

آدرس رستوران سزار: خیابان ابوذر، میدان سنبل

20-رستوران هتل راه ابریشم

رستوران هتل راه ابریشم
عکاس: امیرحسین مقتدایی

هتل راه ابریشم از اقامتگاه‌های پرطرفدار شهر یزد است که در فاصله کمی با مسجد جامع معروف یزد، قرار دارد. این اقامتگاه در خانه‌ای که چند قرن قدمت دارد ساخته شده و در کنارش رستورانی برای پذیرایی از عموم مهمانان تدارک دیده‌اند. در رستوران هتل راه ابریشم می‌توانید غذاهای جالبی از جمله مرغ هندی، کوکوسبزی، کوکو سیب زمینی، تاس کباب شتر و خوراک بادمجان پیدا کنید. با اینکه فضای این رستوران باز است اما سرو قلیان در آن انجام نمی‌شود و هوای آن مناسب کودکان و کسانی است که نمی‌خواهند در معرض دود قلیان باشند. قیمت غذا در این رستوران نسبت به حجم و کیفیت خیلی بالا نیست اما این رستوران از غذاخوری‌های ارزان هم تلقی نمی‌شود.

آدرس رستوران هتل راه ابریشم: خیابان مسجد جامع، کوچه تل خاکستری

 




     

    سخن پایانی

    در این مقاله از اتاقک به بررسی 20 رستوران خوب در یزد پرداختیم. برخی از این رستوران‌ها غذاهای سنتی و ایرانی را سرو می‌کنند و برخی هم فست فودهای درجه یک. در برخی از آن‌ها هم می‌توانید همزمان از دو منوی غذای ایرانی و خارجی سفارش دهید و در فضای خانه‌های تاریخی یزد، غذایتان را نوش جان کنید.

    اگر دوست دارید برای کسب تجربه‌های نو و چشیدن غذاهای خوشمزه به یزد سفر کنید، اتاقک همراه شماست. کافی است در سایت اتاقک، اقامتگاه‌های دوست داشتنی یزد را ببینید و با توجه به علاقه و بودجه‌تان با رزرو ویلا، سفری متفاوت و عالی به این شهر کویری داشته باشید.

    4.9/5 - (22 امتیاز)

    اتاقک

    نیوشا امینیان

    قلم و سفر جهانم رو شکل دادن و من رو به دنیای نویسندگی آوردن. گاهی نجوم درس می‌دم و اوقاتی رو صرف نقاشی می‌کنم. در ذهن من، با نوشتن هر کلمه، روحی در وجودش دمیده می‌شه و تا همیشه زنده نگهش می‌داره. با کلماتی لبریز از روح زندگی، از زیباترین مقاصد سفر، بیشتر بدونید.

    نوشته های مشابه

    ‫3 دیدگاه ها

    1. با سلام
      بهترین رستورانهای یزد عبارتند از :
      1-رستوران حاجی آشپر(قهوه چی) با غذای فوق العاده و متنوع و البته گرانترین رستوران در یزد(واقع در بلوار جمهوری نزدیک دروازه قران)
      2- رستوران های : سیب و نار (برادر حاجی آشپز و در دوازه قران)/رستوران نگین (میدان شهدای محراب)و رستوران کوروش(بلوار دانشجو) در رتبه دوم بهترین های یزدند.
      3-سفره خانی سنتی کهن(کافه کهن) واقع در خیابان قیام بازار تبریزیان(بازار12) و 100متر بعد از هتل ملک التجار هم از بهترین سفره خانه های سنتی یزد در بافت تاریخی یزد محسوب میشه.
      امیدوارم مطلب برایتان مفید باشه

      1. سلام ممنون از معرفی این رستوران ها
        و ممنون که در کامل‌تر کردن مطلب به ما کمک می‌کنید.

    2. با سلام
      اگر در میان یزد گردی و پرسه زدن در بافت سنتی و قدیمی یزد ،خواستید خستگی از تن به در کنید ،پیشنهاد من سفره خانه سنتی کهن(کافه کهن) در بافت سنتی هست.محیطی دنج همراه با آرامش.حوض هشت ضلعی در میان با صفه های دور تا دور ، گنبدی بر گرفته از دل تاریخ که همتایش را در استان ندیدم.سرویس چای عالی بود.خستگی را ازتنم بیرون کرد.منوی غذا محدود اما لذت بردم.
      آدرس: خیابان قیام.کوچه 12.یکصد متر بعد از هتل ملک التجار
      تلفن :09133529692

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *