تجربه سفرچه جوری سفر برم؟

راه های سفر به قشم (زمینی، هوایی) | هزینه های سفر به قشم (۱۴۰۲)

یکی از مهم‌ترین مسائل برای سفر، انتخاب‌ وسیله‌ای است که با آن می‌خواهیم سفر کنیم. گاهی اوقات دوست داریم مسیر را کوتاه‌تر کنیم و در شهر و دیاری که سفر کرده‌ایم بیشتر وقت بگذرانیم. به‌همین خاطر سفر هوایی را انتخاب می‌کنیم و خود را به دل آسمان‌ها می‌سپاریم. البته سفر با هواپیما کمی برایمان گران تمام می‌شود و باید هزینه بیشتری را خرج کنیم.

اما اگر وقت کافی دارید و می‌خواهید از زیبایی‌های مسیر هم لذت ببرید، ما به شما سفر جاده‌ای با یکی از وسایل نقلیه مانند قطار، اتوبوس یا اتومبیل شخصی را پیشنهاد می‌کنیم. در سفرهای زمینی به‌خصوص با اتومبیل شخصی آدم با جای‌جای ایران بیشتر آشنا می‌شود و تجربیات جدیدی کسب می‌کند و می‌تواند در هزینه‌های حمل‌ونقل هم کمی صرفه‌جویی کرده و سفر مقرون‌به‌صرفه‌ای داشته باشد.

گفتنی است برای دسترسی به برخی جزیره‌های ایران مانند قشم و کیش، اگر سفر زمینی را انتخاب کردید باید بخشی از مسیر را با کشتی یا قایق بر روی آب‌های نیلگون خلیج فارس طی کنید. حالا که صحبت از این جزیره‌ها شد بد نیست کوله‌بارمان را ببندیم و با هم سفری کوتاه به جزیره زیبا و آرامش‌بخش قشم داشته باشیم و راه های سفر به قشم را بررسی کنیم. پس خودتان را مهمان یک لیوان چای داغ کنید و در این مسیر پرفرازو نشیب با ما همسفر شوید.

درباره جزیزه قشم

جزیره قشم کجاست
جزیره قشم، منطقه‌ای آزاد در خلیج‌فارس است – عکاس: عباس اکبری

قشم جزیره زیبایی‌هاست. جایی‌است که آبی آسمان و دریای بیکران به هم می‌پیوندند و عاشقان طبیعت در آن آرامشی وصف‌ناپذیر به‌دست می‌آورند. این جزیره زیبا که در دل خلیج همیشه فارس آرام گرفته است چند سالی است که به منطقه آزاد تبدیل شده و پذیرای گردشگران زیادی از جای‌جای ایران و جهان است.

در این‌جا هر آنچه دوست داشته باشید از مراکز خرید، تفریحی، آثار طبیعی و تاریخی در اختیارتان قرار می‌گیرد و همین امر آن را به جزیره‌ای محبوب و مهم در جنوب ایران تبدیل کرده است. اگر شما هم هوس سفر به جزیره قشم را در سر دارید از هر کجای ایران می‌توانید یکی از روش های ریلی، زمینی و هوایی را انتخاب کرده و راهی شوید.

اجاره سوئیت در قشم با کیفیت تضمینی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

سفر هوایی به قشم

سفر هوایی به قشم
سفر هوایی به قشم، سریع‌ترین و آسان‌ترین روش رسیدن به این جزیره است.

سفر هوایی به قشم سریع‌ترین و در عین حال کوتاه‌ترین روش رسیدن به این جزیره دوست‌داشتنی است. فرودگاه قشم از سال 1372 راه‌اندازی شده است. با توجه به اهمیت این جزیره، فرودگاه قشم از امکانات رفاهی متعددی برخوردار بوده و سالانه گردشگران زیادی از نقاط مختلف ایران از طریق این فرودگاه وارد آن می‌شوند و لحظات خوشی را سپری می‌کنند.

در حال‌حاضر، شهرهای تهران، اصفهان، یزد، مشهد، تبریز، عسلویه، اهواز، شیراز و کیش به سمت قشم دارای پرواز هستند.  قیمت بلیط هواپیما برای هر یک از شهرها به سمت قشم، با توجه به نوع پرواز و مسافت شهر مورد نظر تا قشم، متفاوت است، اما طبق مصوبه سال 1402 قیمت بلیط تهران تا قشم، معادل یک میلیون و 820 هزار تومان است. البته در پروازهای چارتر، ممکن است این مبلغ کمتر شود.

فاصله تهران تا قشم با هواپیما 1083 کیلومتر است و طول مدت پرواز تهران تا قشم به طور متوسط 2 ساعت است. بعد از رسیدن به قشم می‌توانید با تاکسی‌های فرودگاه به هتل یا اقامتگاهتان بروید. مسیر فرودگاه تا مرکز قشم با ماشین تقریبا یک ساعت است.

سفر زمینی به قشم

سفر زمینی  به قشم هم جذابیت‌های خودش را دارد و می‌توانید با چندین روش مختلف ریلی، اتوبوس و اتومبیل شخصی خود را به مقصد برسانید. البته در تمامی روش‌های زمینی اول باید خود را به بندرعباس برسانید و باقی راه را از طریق مسیر آبی طی کنید. ما این‌جا شما را با هر یک از این روش‌ها آشنا می‌کنیم تا بر اساس بودجه و زمان خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

برای اجاره سوئیت قشم می‌توانید از سایت اتاقک کمک بگیرید.

سفر زمینی به قشم با اتوبوس

سفر زمینی به قشم با اتوبوس
سفر با اتوبوس به جزیره قشم، بسیار لذت‌بخش و مقرون‌به‌صرفه است.

از هر کجای ایران که هستید برای بندرعباس، بلیط اتوبوس وجود دارد. بسته به این‌که از چه شهری می‌خواهید به قشم سفر کنید مسافت و مدت زمان سفرتان فرق می‌کند. اما اگر از تهران راهی شدید باید به‌طور تقریبی مسافتی بین 1200 تا 1500 کیلومتر طی کنید. این مسیر در بیشترین حالت، حدود 18 ساعت زمان می‌برد.

برای تهران تا بندرعباس سه مسیر متفاوت وجود دارد.

  • برای عبور از مسیر اول باید مسافت 1276 کیلومتری را طی کرده و از شهرهای تهران، قم، کاشان، یزد و سیرجان گذشت. تهران تا بندرعباس از این مسیر 13 ساعت و 26 دقیقه زمان می‌برد.
  • برای عبور از مسیر دوم باید مسافت 1382 کیلومتری را طی کرده و از شهرهای تهران، قم، کاشان، شاهین شهر، اصفهان و سیرجان گذشت. تهران تا بندرعباس از این مسیر 15 ساعت و 7 دقیقه زمان می‌برد.
  • برای عبور از مسیر سوم باید مسافت 1506 کیلومتری را طی کرده و از شهرهای تهران، قم، کاشان، شاهین شهر، نجف آباد، یاسوج و شیراز گذشت. تهران تا بندرعباس از این مسیر 17 ساعت و 40 دقیقه زمان می‌برد.

گاهی اوقات اتوبوس‌هایی که مقصدشان بوشهر یا فارس است ممکن است شما را کنار بندر پل پیاده ‌کنند تا از طریق لندی کرافت‌ها به بندر لافت و سپس جزیره قشم برسید.

قیمت بلیط اتوبوس از تهران تا بندرعباس، طبق مصوبه سال 1402، 419 هزار تومان است.

بعد از رسیدن به بندرعباس باید به اسکله شهید حقانی بروید. قایق یا کشتی‌های مسافربری از این اسکله در بندرعباس شما را به اسکله شهید ذاکری قشم می‌برند. در این مسیر تا چشم کار می‌کند آبی بی‌کران دریا پیش‌روی شماست و جذابیت و زیبایی آن به‌قدری زیاد است که تا مدت‌ها، از یاد و خاطرتان پاک نمی‌شود. برای رسیدن از بندرعباس تا قشم، با شناورهای مسافربری، مسیری 50 دقیقه‌ای پیش‌رو داریم.

در زمان‌هایی هم که موقعیت آب‌وهوایی دریا طوفانی و ناپایدار است، شناورهای مسافربری به‌دلیل حفظ امنیت مسافران حرکت نمی‌کنند. در این موقعیت مسافران می‌توانند از طریق بندر پل و با لندی کرافت به قشم بروند؛ بنابراین بهتر است از قبل با اسکله شهید حقانی با شماره 0763111 تماس گرفته و از شرایط جوی دریا و ساعت حرکت اتوبوس‌های دریایی باخبر شوید. این اسکه در شهرستان بندرعباس، بلوار چمران، بلوار طالقانی واقع شده است.

ساعت کاری اسکله شهید حقانی بندعباس

ساعت کاری اسکله شهید حقانی از ۶ صبح تا ۲۳ شب است و در آن می‌توانید، از قایق، لنج و کشتی‌های باربری و مسافربری برای سفر دریایی خود و حمل بار استفاده کنید. لازم به ذکر است، در روزهای پنج‌شنبه و جمعه به علت تردد زیاد مسافران، شناورها، هر نیم ساعت، در دو مبداء جزیره هرمز و بندرعباس حرکت می‌کنند.

قیمت بلیط شناورها برای تردد از بندرعباس به قشم و بالعکس، طبق مصوبه سال 1402، برای هر نفر 105 هزار تومان است. به‌یاد داشته باشید، برای دریافت بلیط، ارائه شناسنامه یا کارت ملی الزامی است. برای کسب اطلاعات کامل در خصوص ساعت حرکت شناورها و ظرفیت باقی‌مانده هر یک از آن‌ها باید به سایت http://185.129.215.141/zakeri2/monitoring.php مراجعه کنید. البته این سایت مربوط به حرکت شناورهایی است که از اسکله شهید ذاکری قشم، به سمت بندرعباس و بندر هرمز حرکت می‌کنند.

سفر زمینی به قشم با قطار

شاید سفر با وسیله شخصی و اتوبوس به جزیره قشم مفرح و سرگرم‌کننده باشد یا سفر با هواپیما سریع و راحت اتفاق بیفتد، اما طی کردن این مسیر با قطار هم جذابیت‌های خاص خودش را دارد و یکی از روش های سفر به قشم محسوب می‌شود. برای سفر با قطار می‌توانید کوپه اختصاصی داشته باشید و در مدت زمان سفر در کنار خانواده یا دوستان لحظات خوشی را سپری کنید و یا با دیگر مسافران این مسیر مدتی را همراه شده و چه بسا دوستان جدیدی پیدا کنید.

بنابراین اگر شهر شما ایستگاه قطار دارد می‌توانید مسیر شهرتان تا بندرعباس را با قطار طی کرده و زیبایی‌های مسیر را از قاب پنجره واگن‌ها مشاهده کنید. بعد از این‌که به بندرعباس رسیدید، باید از طریق یکی از اسکله‌های شهید حقانی یا بندر پل خود را به قشم برسانید. فاصله ایستگاه راه‌آهن بندرعباس تا اسکله شهید حقانی حدود ۱۵ دقیقه است.

این مسیر از تهران تا بندر عباس با قطار 19 ساعت زمان می‌برد و برای رسیدن از بندرعباس تا قشم هم با شناور مسافربری مسیری 50 دقیقه‌ای پیش‌رو داریم. قیمت بلیط قطار از بندرعباس تا تهران و بالعکس، با توجه به نوع قطار و تعداد ظرفیت کوپه متفاوت است، اما طبق مصوبه سال 1402، قیمت آن در محدوده 298 هزار و 850 تومان تا 632 هزار و 950 تومان قرار گرفته است.

چنانچه می‌خواهید در قشم با اتومبیل شخصی خود بگردید، اما تحمل رانندگی‌ طولانی مدت ندارید می‌توانید وسیله نقلیه خود را با قطار تا بندرعباس ببرید و تا جزیره قشم هم اتومبیل‌تان را با لندی کرافت از روی آب‌ انتقال دهید.

اجاره سوئیت در قشم با کیفیت تضمینی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

سفر زمینی به قشم با وسیله شخصی

سفر زمینی به قشم با وسیله شخصی
برای انتقال خودرو از بندرعباس تا قشم، نیاز به لندی کرافت خواهیم داشت.

اگر وسیله نقلیه مناسب و زمان کافی دارید، یکی از بهترین راه‌های سفر به قشم سفر جاده‌ای با وسیله نقلیه شخصی است. چراکه در طول مسیر می‌توانید گشت‌وگذاری در دیگر جاهای دیدنی ایران داشته باشید و در جزیره هم به راحتی تردد کنید. برای سفر با خودروی شخصی، با توجه به این‌که از کدام شهر به سمت جزیره حرکت می‌کنید، مسیرهای مختلف با مسافت‌های متفاوتی وجود دارد.

به عنوان مثال اگر از تهران و یا دیگر شهرهای مرکزی ایران راهی می‌شوید، چندین مسیر مختلف وجود دارد. ما در این‌جا سعی کردیم تا کوتاه‌ترین مسیرها را به شما معرفی کنیم.

  • اگر از شرق ایران و به‌عنوان مثال از شهر مشهد عازم هستید، باید با طی کردن 1573 کیلومتر و عبور از شهرهایی چون تربت‌حیدریه، فردوس، کرمان، سیرجان و بندرعباس، تقریبا 18 ساعت رانندگی می‌کنید. نزدیک‌ترین بندر به این مسیر، بندر لنگه است. اما از آن‌جایی که بندر لنگه فقط در ایام نوروز فعالیت دارد، پس در دیگر ایام سال، باید خود را به بندر چارک یا بندر آفتاب برسانید.
  • برای سفر از غرب ایران و به‌عنوان مثال از شهر ارومیه به بندرعباس، جاده‌ای کوهستانی به مسافت 1902 کیلومتر، پیش‌رو دارید و باید 26 ساعت رانندگی کنید. در این مسیر از شهرهایی چون مهاباد، سنندج، کرمانشاه، خرم‌آباد، دزفول، اهواز، ماهشهر، بوشهر و پارسیان عبور خواهید کرد. بعد از رسیدن به پارسیان، نزدیک ترین بندر برای دسترسی به جزیره کیش، بندر آفتاب است، البته به یاد داشته باشید که از بندر آفتاب، فقط لندینگ کرافت برای حمل خودرو وجود دارد.
  • از تهران تا جزیره کیش، می‌خواهیم کوتاه‌ترین مسیر را انتخاب کنیم. در این مسیر 1422 کیلومتری، با تقریبا 14 ساعت رانندگی، باید از شهرهای قم، کاشان، اصفهان، یاسوج و شیراز گذشت. بعد از رسیدن به شیراز به سمت بندر چارک یا بندر آفتاب حرکت کنید.

البته افراد، بیشتر بندر چارک را به عنوان مقصد اصلی خود انتخاب می‌کنند، زیرا تعداد لندینگ کرافت‌ها در این بندر بیشتر است و از این بندر حتی امکان پارک خودرو در پارکینگ بندر و سفر با اتوبوس دریایی به سمت جزیره کیش وجود دارد.

بعد از این‌که به شیراز رسیدید، برای دسترسی به جزیره کیش دو مسیر وجود دارد.

  • کوتاه‌ترین مسیر از شیراز تا بندر آفتاب، ۵۳۰ کیلومتر است و حدود ۶ ساعت باید رانندگی کرد.

همه راه‌های زمینی شیراز به کیش از فسا شروع می‌شوند، بعد از فسا هم باید خود را به شهر نفیهان برسانید و سپس مسیرتان را از کمربندی نفیهان به سمت جنوب ادامه دهید. پس از عبور از شهرهای کوار و فیروزآباد، باید به سمت بندر چارک حرکت کنید. از بندر چارک تا بندر آفتاب، باید ۲۰ دقیقه رانندگی کرد.

  • در مسیر دوم، باید از شهرهای جهرم و لار عبور کرده و پس از بندر خمیر، خود را به بندر چارک برسانید. این مسیر کمی طولانی‌تر از مسیر اول است و عبور از آن تقریبا ۸:۳۰ زمان می‌برد، اما در عوض زیبایی‌های بیشتری در خود نهفته دارد.

البته اگر با قطار یا اتوبوس به سمت کیش حرکت کرده‌اید، از هر کجای ایران که هستید، باید حتما به بندرعباس بروید و از آن‌جا خود را به یکی از بنادر لنگه، چارک یا آفتاب برسانید.

به این نکته توجه داشته باشید، برای طی کردن این مسیر طولانی، بهتر است، حتما بین راه توقف داشته باشید و خستگی را از جسم‌وجان‌تان دور کنید. حتی می‌توانید، ضمن بازدید از جاذبه‌های مسیر و شهرهایی که در مسیرتان قرار دارند، لذت سفرتان را دوچندان کنید.

برای رفتن به جزیره کیش، باید به یکی از بنادر لنگه، آفتاب یا چارک بروید. از هر سه بندر هم، امکان بردن خودرو با لندینگ کرافت وجود دارد. اما اگر قصد دارید خودرو خود را در مکانی امن پارک کرده و بدون ماشین وارد جزیره شوید، باید به بندر چارک رفته و از آن‌جا توسط اتوبوس دریایی به سمت جزیره حرکت کنید.

تردد و هزینه‌های مربوط به هر یک از بنادر

در این جا می‌خواهیم شرایط تردد و هزینه‌های مربوط به هر یک از بنادر را به تفکیک توضیح دهیم.

اگر قصد دارید خودروی سواری خود را از طریق بندر پل، وارد قشم کنید، باید مبالغ زیر را طبق مصوبه سال ۱۴۰۲ هستند، در بخش گیشه فروش بلیط لندیگراف اسکله بندر پل به بندر لافت پرداخت کنید. همچنین برای بازگشت از قشم به این بندر هم باید بلیط جداگانه تهیه کنید.

  • هزینه حمل‌ونقل خودرو از بندر پل به بندر لافت: ۲۳۳.۰۰۰ تومان به ازای هر خودروی سواری
  • هزینه حمل‌ونقل خودرو از بندر لافت به بندر پل: ۱۸۸.۰۰۰ هزار تومان به ازای هر خودروی سواری

جالب است بدانید، سازمان منطقه آزاد قشم، اجازه ورود تمامی خودروهای سواری داخل کشور به قشم را می‌دهد.

دو مسیر مختلف برای سفر جاده‌ای به قشم وجود دارد. هر یک از این راه‌ها جاذبه‌های گردشگری منحصربه‌فردی دارند و سفری ماندگار برای شما به‌یادگار خواهند گذاشت.

سفر زمینی به قشم با عبور از یزد و سیرجان

سفر زمینی به قشم با عبور از یزد و سیرجان
یکی از راه‌های دسترسی تهران تا قشم، عبور از یزد و سیرجان است.

این مسیر از شهرهای کاشان، یزد، سیرجان عبور می‌کند و با عبور از این شهرها سرانجام به بندرعباس خواهید رسید. کاشان، یزد و سیرجان دیدنی‌های زیادی دارند، اگر فرصت کافی دارید می‌توانید اقامتی چند روزه در هر یک از این شهرها داشته باشید و از دیدنی‌هایی چون میدان امیر چخماق یزد و یخدان‌های دوقلو سیرجان لذت ببرید، از شهر زیبای ابیانه دیدن کنید و گشت‌وگذاری در باغ دولت‌آباد یزد داشته باشید. باغ فین و کویر ابوزید آباد نیز از دیگر جاذبه‌های گردشگری کاشان هستند.

سفر زمینی به قشم با عبور از اصفهان، جهرم و لار

سفر زمینی به قشم با عبور از اصفهان، جهرم و لار
این مسیر از تهران تا بندرعباس جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی دارد.

با عبور از شهرهای اصفهان، جهرم و لار می‌توانید به بندرعباس برسید. اگر از این شهرها عبور کردید حتما توقفی هر چند کوتاه در اصفهان داشته باشید و از پایتخت فرهنگی ایران دیدن کنید. آثار تاریخی این شهر به‌قدری زیبا و جذابند که آدمی را به قعر تاریخ می‌برد و قدم زدن در جوار زنده‌رود آرامشی وصف‌ناپذیر نصیبتان خواهد کرد. در شهر جهرم بازدید از غار سنگ‌شکنان را که بارها در شاهنامه فردوسی از آن یاد شده از دست ندهید. شهر لار، سرزمینی زیبا با تاریخی تامل‌برانگیز است و جاذبه‌های گردشگری‌اش هر بیننده‌ای را مدهوش خود خواهد کرد.

همان‌طور که گفتیم، برای سفر به قشم در تمام روش‌های زمینی باید ابتدا وارد بندرعباس شوید. حال که در این مسیر فرصت گشت‌وگذار در بندرعباس برایتان فراهم شده حیف است از خیر دیدن معبد هندوهای بندرعباس، چشمه آب گرم گنو و غار خرسین به‌سادگی بگذرید.

پیشنهاد رستوران در مسیر تهران به قشم

پیشنهاد رستوران در مسیر تهران به قشم
در مسیر تهران تا بندرعباس مراکز خدماتی رفاهی و رستوران‌های متعددی وجود دارند.

مسافرانی که از روش های سفر به قشم، راه جاده‌ای را انتخاب می‌کنند مسیری طولانی پیش‌رو دارند. به‌خصوص اگر از شمال عازم جنوب کشور باشند؛ بنابراین افراد با توجه به طولانی بودن مسیر باید بین راه برای صرف غذا توقف کنند. ما در این‌ بخش از مقاله رستوران‌ها و مراکز خدماتی بین‌راهی را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید برای استراحت و غذا خوردن در بهترین مکان توقف داشته باشید.

در مسیر سفر از تهران به بندرعباس ممکن است در شهر کاشان توقف داشته باشید. در این شهر برای هر سبک و سلیقه‌ای رستوران‌های خوب و نام‌آشنایی مانند ملل، مرشدی و مظفری وجود دارد. البته در مسیر تهران تا کاشان می‌توانید از امکانات مراکز خدماتی رفاهی چون مهتاب، مارال ستاره، مهر و ماه، غزال شکوهیه، روناک و آفتاب بهره‌مند شوید.

برای رسیدن به قشم باید از مرکز یزد عبور کرد. یزد بزرگ‌ترین شهر این مسیر است و در آن رستوران‌های متعددی نظیر رستوران ایتالیایی دراگون، رستوران گلسرخ و تالار یزد وجود دارد. با توقف در شهر سیرجان هم می‌توانید برای صرف غذا سراغ رستوران‌هایی نظیر رستوران برگ، کافه رستوران سنتی چلچراغ و کافه گندم بروید و از غذاهای خوشمزه آن لذت ببرید.

سخن آخر

برای سفر به قشم مهم نیست کدام روش یا مسیر را انتخاب می‌کنید. چیزی که مهم است برنامه‌ریزی صحیح شماست تا سفری لذت‌بخش در این خطه از کشور داشته باشید. اگر می‌خواهید از روش های سفر به قشم، سفر جاده‌ای را در این مسیر تجربه کنید و عازم سفر از نقاط دورتری نسبت به جزیره قشم هستید پیشنهاد می‌کنیم برای رسیدن به مقصد تعجیل نکنید و با اقامت یک یا چند روزه در شهرهایی که در مسیرتان قرار گرفته‌اند از زیبایی‌های آن شهر و دیار هم لذت ببرید.

برای اقامت در شهرهایی که بین راه توقف داشته‌اید و همچنین جزیره قشم می‌توانید به سایت اتاقک مراجعه کرده و تنها با چند کلیک ساده، اقامتگاه مورد نظرتان را متناسب با بودجه و نیاز خود به صورت آنلاین رزرو کنید.

سوالات متداول

راه‌های سفر به قشم کدام‌اند؟

برای سفر به قشم می‌توانید از روش‌های مختلف جاده‌ای، ریلی و هوایی اقدام کنید.

به‌صرفه ترین راه سفر به قشم کدام است؟

سفر جاده‌ای

مدت زمان سفر به قشم با هواپیما، اتوبوس و قطار چقدر است؟

با هواپیما 2 ساعت، با قطار 19 ساعت و با اتوبوس بین 15 تا 18 ساعت زمان می‌برد.

در سفر جاده‌ای و ریلی چگونه خود را به قشم برسانیم؟

ابتدا باید خود را به بندرعباس برسانید و سپس از طریق اسکله شهید حقانی یا بندر پل وارد جزیره قشم شوید.

چگونه اتومبیل شخصی‌مان را به قشم ببریم؟

برای انتقال خودروی شخصی به جزیره قشم باید از طریق بندر پل و استفاده از لندی کرافت اقدام کرد.

از بندرعباس تا قشم چقدر زمان می‌برد؟

با شناورهای دریایی باید حدود 50 دقیقه سفر دریایی داشته باشید.

چند مسیر برای سفر جاده‌ای وجود دارد؟

در سفرهای جاده‌ای می‌توان دو مسیر یزد و سیرجان یا اصفهان، جهرم و لار را انتخاب کرد.

رستوران‌های مسیر تهران تا قشم کدام‌اند؟

در مسیر تهران تا قشم رستوران‌های متعدد در مرکز شهرهایی چون یزد، کاشان و سیرجان وجود دارد. مسیر تهران تا کاشان هم مراکز خدماتی رفاهی متعددی نظیر آفتاب، مهتاب، مهروماه، مارال ستاره و غزال وجود دارد.

3.6/5 - (21 امتیاز)

اتاقک

مائده سمیع‌زاده

مائده هستم. فارغ‌التحصیل رشته برق و مخابرات، اما از اون جایی که عاشق طبیعت و ایران‌گردی هستم، تصمیم گرفتم، با نوشته‌هام پلی بشم برای آشنا کردن شما با طبیعت بکر و زیبای ایران عزیزمون، به قول نیما یوشیج هر قدر به طبیعت نزدیک شویم، زندگی شایسته تری پیدا می‌کنیم.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بسیار عالی بود
    وحتما مورد استفاده بسیاری از هموطنان قرار خواهد گرفت من خودم لذت بردم
    سلامت وپویا باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *