جاهای دیدنی

دریاچه ولشت | نگین زمردین چالوس

چند لحظه چشمانتان را ببندید و خودتان را در کنار دریاچه‌ای آبی‌رنگ در طبیعت بکر و زیبای کلاردشت تصور کنید. پاهایتان را درون خنکای آب فرو ببرید و از رقص موج‌های کم و کوتاهش روی انگشتانتان غرق در لذت شوید. ریه‌هایتان را از هوای تازه و خنک اطراف دریاچه پر کنید و دست در دست دریاچه ولشت تماشایی، به دنیای لذت‌بخش خیال و رؤیا وارد شوید و آرامشی بی‌مثال را تجربه کنید. این‌ها گوشه‌ای از تجربه‌ی سفر به دریاچه‌ی ولشت هستند که می‌توانید از آن لذت ببرید.

در این مقاله از مجله‌ی گردشگری اتاقک قصد داریم سفری کوتاه،‌ جذاب و سرشار از آرامش به دریاچه‌ی زیبای ولشت داشته باشیم. اگر دوست دارید این مکان بکر و تماشایی را بیشتر بشناسید و در میان زیبایی‌هایش پرسه بزنید،‌ در ادامه‌ی این مطلب ما را همراهی کنید.

دریاچه ولشت کجاست؟

دریاچه ولشت کجاست
ولشت، یکی از دریاچه‌های آب شیرین در استان مازندران – عکاس: hesam32 tjdd

دریاچه ولشت یکی از دریاچه‌های آب شیرین در استان مازندران است که یکی از جاهای دیدنی کلاردشت محسوب می‌شود و در منطقه‌ی محبوب و ییلاقی کلاردشت خوش نشسته است. دریاچه‌ای کوهستانی با منظره و طبیعتی خیره‌کننده که نمی‌توانید چشم از آن بردارید. این دریاچه هرساله میزبان صدها گردشگر علاقه‌مند به طبیعت‌گردی و محل زندگی بسیاری از پرندگان،‌ حیوانات و آبزیان است.

ولشت با تصویری متفاوت و طبیعتی خاص،‌ همه‌ی آنچه را که برای یک طبیعت‌گردی منحصربه‌فرد و جذاب نیاز دارید،‌ برای شما فراهم می‌کند. این دریاچه در دهستان «بیرون بشم» و در فاصله‌‌ی 25 کیلومتری جاده چالوس،‌ شمال شرقی کلاردشت و در نزدیکی مرزن آباد قرار گرفته است. هوای این منطقه به دلیل کوه‌هایی که در اطراف آن قرار دارند،‌ بسیار خنک و البته مرطوب است. همین ویژگی،‌ دریاچه ولشت را به مقصد محبوب گردشگران در فصل‌های بهار و تابستان تبدیل کرده است. همچنین نزدیکی آن به شهر کلاردشت باعث شده تا عده‌ی زیادی از مسافران برای اتراق در کنار این دریاچه‌ی زمردین از هم پیشی بگیرند. البته برای دسترسی راحت به این دریاچه می‌توانید با کمک اتاقک نسبت به اجاره ویلا در کلاردشت هم اقدام کنید.

بهترین زمان سفر به دریاچه ولشت

بهترین زمان سفر به دریاچه ولشت
بهترین انتخاب برای فرار از گرمای تابستان – عکاس: نگین خاتون

قطعاً همه‌ی افراد می‌توانند در هر فصلی از سال به هر نقطه‌ای که دوست دارند سفر کنند؛ اما هر مکانی یک زمان طلایی برای سفر دارد و دریاچه ولشت هم از این قاعده مستثنا نیست.

 اگر دوست دارید در بهترین زمان به این منطقه سفر کنید و چشمتان را از زیبایی منطقه و ریه‌هایتان را از تازگی هوا پر کنید،‌ در 2 فصل بهار و تابستان به آنجا بروید. در 2 فصل ابتدایی سال هوا بسیار خنک،‌ دلپذیر و جذاب است. کوه‌های اطراف دریاچه دلیل اصلی این هوای خنک هستند و این دریاچه را به بهترین انتخاب برای فرار از گرمای تابستان تبدیل کرده‌اند.

باید این نکته را در نظر بگیرید که ولشت در 2 فصل پاییز و زمستان نیز زیبایی منحصربه‌فرد خود را دارد. در روزهای سرد سال،‌ دمای هوای این منطقه به منفی ۳۰ درجه می‌رسد و آب دریاچه یخ می‌زند و تصویری جادویی و پررمزوراز را ایجاد می‌کند. اگر با سرمای هوا مشکلی ندارید و تجهیزات ایمنی خودرو کامل است،‌ در 2 فصل سرد سال هم می‌توانید از زیبایی‌های خاص دریاچه ولشت لذت ببرید. برای اجاره ویلا شمال هم مثل همیشه می‌توانید روی کمک اتاقک حساب کنید تا برنامه‌ریزی سفرتان تکمیل شود.

پوشش گیاهی و جانوری دریاچه ولشت

پوشش گیاهی دریاچه ولشت
دلپذیر و روح‌نواز – عکاس: علی قاضی زاده

یکی از زیباترین و چشم‌نوازترین ویژگی‌های این دریاچه،‌ پوشش خاص گیاهی و جانوری آن است. اطراف دریاچه از درختان کهنسال و گیاهانی همچون نی‌بن پوشیده شده و منظره‌ای دیدنی،‌ دلپذیر و روح‌نواز را به نمایش گذاشته است.

اگر به این منطقه‌ی گردشگری سفر کنید،‌ جمعیتی از پرندگان مهاجر و آبزیان را خواهید دید که تماشای آن‌ها بسیار جذاب و منحصربه‌فرد است. اردک‌ماهی،‌ مارماهی،‌ ماهی سفید،‌ ماهی کولی،‌ شاه کولی،‌ قورباغه و انواع جلبک‌ها از جمله آبزیانی هستند که در این دریاچه‌ی زیبا زندگی می‌کنند.

امکانات تفریحی و رفاهی دریاچه ولشت

امکانات تفریحی دریاچه ولشت
سفر به دریاچه ولشت مساوی است با انجام بسیاری از فعالیت‌های هیجان‌انگیز آبی – عکاس: فرزاد الماسی

سفر به دریاچه ولشت مساوی است با انجام بسیاری از فعالیت‌های هیجان‌انگیز آبی و گذراندن اوقاتی خوش و بسیار لذت‌بخش! این منطقه امروزه به یکی از مکان‌های اصلی گردشگری تبدیل شده و بسیاری از گردشگران برای گذراندن تعطیلات یا سفرهای یک‌روزه آنجا را انتخاب می‌کنند. همچنین امکانات تفریحی و رفاهی نزدیک به دریاچه باعث شده اقامت در آنجا بسیار آسان و بدون زحمت باشد.

اگر به دریاچه ولشت سفر کردید،‌ می‌توانید انواع تفریحات آبی مانند شاتل،‌ جت اسکی کودکان،‌ بیگ بال،‌ قایق‌سواری و بنانا را تجربه کنید و در لذت هیجان آن غرق شوید!

وجود نمازخانه،‌ سرویس‌های بهداشتی،‌ سوییت‌های اقامتی و محل برپایی کمپ،‌ زمین والیبال و زمین بازی،‌ کافه،‌ رستوران،‌ سوپرمارکت و بوفه از جمله امکانات رفاهی دریاچه‌ی ولشت به شمار می‌رود. اتاقک به شما کمک می‌کند تا با رزرو ویلا در چالوس، به امکانات تفریحی این دریاچه دسترسی بهتری داشته باشید.

اجاره ویلا در چالوس با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

فعالیت‌ها و جاذبه‌های تماشایی در دریاچه ولشت کدام‌اند؟

جاذبه های دریاچه ولشت
منطقه‌ای زیبا و تماشایی – عکاس: بهراد موعودی

دریاچه ولشت به خودی خود،‌ یک منطقه‌ی زیبا و تماشایی است که حتی نشستن کنار دریاچه و نگاه کردن به طبیعت زیبای آن روح هر کسی را تازه می‌کند. بااین‌حال تفریحات دیگری هم در این منطقه وجود دارد که لذت سفر را برایتان دوچندان خواهد کرد.

کمپینگ

اگر از دسته‌ی عاشقان طبیعت‌گردی و برپایی کمپ هستید،‌ به شما تبریک می‌گوییم. چراکه راه را درست آمده‌اید! دریاچه ولشت بهترین مکان برای برپایی کمپ است و اگر تجهیزات اولیه‌ی آن را داشته باشید، به‌راحتی می‌توانید آن را تجربه کنید.

درختان بلند اطراف دریاچه و سایه‌ای که ایجاد می‌کنند یکی از اصلی‌ترین مکان‌ها برای برپایی کمپ است. چنانچه قصد سفر به دریاچه ولشت را دارید،‌ پس از بررسی آب‌وهوا و اطمینان از عدم بارش باران،‌ می‌توانید در کنار آن اتراق کنید و شب را زیر آسمان پاک و پرستاره‌ی این منطقه همراه با صدای دلنشین آب و آواز جیرجیرک‌ها بگذرانید.

شنا کردن در دریاچه

مگر می‌شود پا به این منطقه‌ی زیبا و بکر گذاشت و تن آب نسپرد؟! دریاچه‌ی ولشت شبیه به یک استخر بزرگ،‌ پر آب و البته زلال است که هوس شنا کردن را در دلتان ایجاد می‌کند. تجربه‌ای بی‌نظیر که هیچ‌گاه لذتش را فراموش نمی‌کنید و به‌ویژه در فصل تابستان حال‌وهوا و هیجان دیگری دارد.

 این نکته را به خاطر داشته باشید که عمق دریاچه ولشت زیاد است و شیرین بودن آب، باعث سنگینی آن می‌شود؛ بنابراین اگر شنا را به‌طور حرفه‌ای بلد نیستید،‌ از شنا کردن در دریاچه بپرهیزید. شناگران غیرحرفه‌ای ممکن است به علت سنگین بودن آن توان نگه‌داشتن خودشان را روی آب نداشته باشند و غرق شوند.

پیاده‌روی

بهتر است در سفر به این منطقه‌ی گردشگری،‌ دستتان را در دست دریاچه ولشت بگذارید و یک پیاده‌روی جانانه را در اطراف‌ آن آغاز کنید. پیاده‌روی در این منطقه و تماشای زیبایی‌های اطراف آن بسیار دل‌چسب است و می‌توانید در مسیر خاکی که دورتادور دریاچه وجود دارد حسابی راه بروید و جسم و روحتان را جلا ببخشید.

دوچرخه‌سواری

فکرش را بکنید دورتادور دریاچه را با دوچرخه‌تان سیر کنید و از دوچرخه‌سواری در طبیعت زیبای ولشت غرق در لذت شوید! منتظر چه چیزی هستید؟ اگر تصور این تفریح جذاب تا این حد وسوسه کننده است،‌ قطعاً لذت انجام دادن آن چندین برابر است. پس همین حالا دست‌به‌کار شوید و برنامه‌ی سفر به دریاچه ولشت را عملی کنید!

ماهیگیری

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم،‌ درون دریاچه پر است از ماهی سفید که هر علاقه‌مند به خوردن ماهی کبابی را به وجد می‌آورد! پس اگر شما هم از ماهیگیری لذت می‌برید و دوست دارید طعم ماهی کبابی تازه را بچشید،‌ سفر به دریاچه ولشت، فرصت مناسبی برای این کار است.

اقامت در دریاچه ولشت

دریاچه ولشت اقامت
امکان برپایی کمپ و اجاره سوییت‌های اقامتی در دریاچه – عکاس: سیما لواسانی

سفر به چالوس و کلاردشت آن‌قدر جذاب است که می‌توان بدون فکر کردن به محل اقامت،‌ بار سفر را بست به آنجا سفر کرد. چنانچه قصد سفر به دریاچه ولشت را دارید،‌ می‌توانید با خیال راحت به سمت چالوس و کلاردشت راه بیفتید.

در مجاورت دریاچه،‌ علاوه بر امکان برپایی کمپ،‌ سوییت‌هایی نیز وجود دارند که می‌توانید برای اقامت اجاره کنید. همچنین کلاردشت و مرزن‌آباد در فاصله‌ی بسیار کمی از این دریاچه‌ی تماشایی قرار گرفته‌اند و می‌توانید پس از گردش، برای اقامت به این مناطق بروید.

برای اینکه با خیال راحت و اطمینان از محل اقامت خود به دریاچه ولشت سفر کنید،‌ می‌توانید ویلا یا محل اقامتتان را پیش از آغاز سفر در سایت‌های اجاره ویلا و اقامتگاه رزرو کنید. سایت اتاقک،‌ به عنوان یکی از سایت‌های تخصصی اجاره ویلا و اقامتگاه،‌ این امکان را برای شما فراهم کرده است. فقط کافی است پس از ورود به سایت،‌ شهر موردنظر خود را انتخاب کرده و با توجه به بودجه‌ی خود،‌ علاقه‌مندی‌ها،‌ تعداد نفرات و دیگر موارد،‌ اقامتگاه موردنظرتان را انتخاب کنید.

مسیر دسترسی به دریاچه ولشت

مسیر دسترسی به دریاچه ولشت
دریاچه ولشت، سه کیلومتری مرزن‌آباد – عکاس: hanzale rsooli

برای رفتن به دریاچه ولشت باید بهترین مسیر دسترسی به آنجا را بشناسید تا بتوانید برنامه‌ریزی درستی برای سفر خود داشته باشید. مسیر اصلی ورود به این دریاچه از جاده‌ی زیبا و دیدنی چالوس می‌گذرد؛ بنابراین اگر از تهران به سمت جاده‌ی چالوس حرکت کنید،‌ در سه کیلومتری مرزن‌آباد،‌ یک مسیر فرعی آسفالته را خواهید دید که در سمت غرب وجود دارد.

 با ورود به این جاده‌ی آسفالته و پس از عبور از جنگل‌های کاج به روستای «سنار» خواهید رسید. پس از عبور از این روستا و پس از عبور از یک مسیر خاکی ۵ کیلومتری، سرانجام به این دریاچه‌ی زیبا و تماشایی خواهید رسید.

نکات مهم که برای سفر به دریاچه ولشت باید بدانید

دریاچه ولشت نکات
هوای دریاچه شب‌هنگام بسیار خنک است – عکاس: سیما لواسانی
  • برای سفر به دریاچه ولشت،‌ ابتدا مسیر خود را به‌دقت مشخص کنید و چنانچه با خودروی شخصی خود به آنجا سفر می‌کنید،‌ از سالم بودن خودرو مطمئن شوید.
  • فراموش نکنید که سفر به دریاچه زیبای ولشت بدون خودروی شخصی،‌ با یک مسیر پیاده‌روی نسبتاً طولانی همراه است. پس اگر در میان همراهان شما کودک و یا فرد سالمندی وجود دارد، این نکته را در نظر داشته باشید.
  • از آنجایی که این دریاچه در منطقه‌ا‌ی کوهستانی قرار گرفته،‌ در فصل سرد سال هوا بسیار سرد همراه با بارش باران و برف است؛ بنابراین برای سفر به دریاچه ولشت در فصول سرد سال تجهیزات لازم را همراه داشته باشید.
  • اگر قصد دارید شب را در اطراف دریاچه بمانید و کمپ بزنید،‌ حتماً چادر اقامتی،‌ زیرانداز،‌ چراغ‌قوه،‌ خوراکی و جعبه‌ی کمک‌های اولیه با خود ببرید. همین‌طور بهتر است همراه با یک فرد آشنا به منطقه، شب ماندن در کنار دریاچه را تجربه کنید.
  • مراقب محیط اطراف دریاچه‌ باشید و از ریختن زباله در اطراف آن بپرهیزید.
  • هوای دریاچه شب‌هنگام بسیار خنک است. پس فراموش نکنید که لباس گرم و تجهیزات گرمایشی هم ببرید.

پرسش‌های متداول

بهترین زمان سفر به دریاچه ولشت چه زمانی است؟

بهترین زمان سفر به دریاچه ولشت 2 فصل بهار و تابستان است که هوا در مطبوع‌ترین حالت خود قرار دارد.

امکانات رفاهی دریاچه‌ی ولشت چیست؟

کافه، رستوران،‌ سوپرمارکت،‌ سوییت‌های اقامتی،‌ نمازخانه و سرویس بهداشتی از جمله امکانات رفاهی این دریاچه به شمار می‌رود.

دریاچه ولشت در کدام استان است؟

دریاچه ولشت در جنوب غربی چالوس، شمال شرقی کلاردشت و در نزدیکی مرزن آباد قرار گرفته است.

مسیر دسترسی به دریاچه ولشت از تهران چگونه است؟

بهترین مسیر دریاچه ولشت از تهران، جاده چالوس است که از مرکز تهران حدود ۱۸۰ کیلومتر است و حدود ۴ ساعت و نیم زمان می‌برد.

4.2/5 - (6 امتیاز)

اتاقک

نسترن زینل‌لی

بوی روزنامه‌ی نو و جوهری که روی اون نقش بسته، خاطره‌ی کودکی منه! خاطره‌ی بچگی‌هایی که کنار بابا و توی روزنامه‌ای که کار می‌کرد گذشت و من رو عاشق کلمات و نوشتن کرد... حالا دو دهه از اون روزا گذشته؛ من روزنامه‌نگار شدم و لای کلمه‌ها وول خوردم، با واژه‌ها زندگی کردم و بین اون‌ها نفس کشیدم... و امروز که بیست‌وهشت‌ساله‌ام، هفت ساله که در حوزه‌ی محتوا قلم می‌زنم و هر روز جوششِ پایان‌ناپذیر قلبم رو به کلمه و کلمه رو به روایت تبدیل می‌کنم... "اتاقک" برای من همون حیاطِ خلوت امن و دوست‌داشتنیه که می‌تونم کنارتون روایت خلق کنم، دستتون رو بگیرم و با هم به دورترین و زیباترین گوشه‌های این جهان لایتناهی سفر کنیم.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. شهرهای شمالی خصوصا مازندران که مردم ایران طرفدار این مناطق برای گردش و تفریح خودشان در نظر میگیرند بیشتر تهرانی ها که به مازندران نزدیک هستند در شهرهای متفاوت مازندران ویلا دارند و پایان هفته ها و تعطیلات به مازندران و گردش و تفریح میروند

  2. واقعا دریاچه ولشت دیدنی تماشایی ولذت بخش است اگر یک بار رفتید دیگر عاشق منطقه ولشت خواهید شد ویکی از ماههای بکر مازندران همین دریاچه ولشت است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *