شهرها

چابکسر کجاست | از البرز تا خزر در یک سفر

چابکسر نگین شهرهای شمالی ایران است. شهری که در مرز گیلان و مازندران قرار دارد و به آن دروازه ورودی بهشت گیلان می‌گویند. تصور قدم‌زدن در شهری که فاصله جنگل و دریا از هم فقط ۱۳۰۰ متر است، می‌تواند برای هر گردشگری جذاب و وسوسه‌کننده باشد! به جز فاصله کم دریا تا جنگل، این  شهر جاذبه‌های زیادی دارد که از چشمه بندین (در نزدیکی خود چابکسر) تا روستای قاسم‌آباد و قلعه بندین در 20 کیلومتری شرق را شامل می‌شود.

با ما همراه باشید تا با معرفی چابکسر و دیدنی‌های آن، سفری مجازی به این شهر داشته باشیم.

چابکسر کجاست؟

خانه هایی با سقف شیروانی بر روی کوهی پوشیده از درختان که مه فرا گرفته
این شهر با وسعت ۳۳۰ هزار کیلومترمربع، شرقی‌ترین شهر گیلان است.

برای پاسخ به این سؤال که چابکسر کجاست، باید موقعیت جغرافیایی آن را بدانید. این شهر با وسعت ۳۳۰ هزار کیلومترمربع، شرقی‌ترین شهر گیلان است که از شمال به دریای خزر، از شرق به رامسر، از جنوب به رشته‌کوه البرز و از غرب به کلاچای محدود است. اگر از رامسر به سمت استان گیلان ۱۳ کیلومتر رانندگی کنید، به چابکسر می‌رسید و از آنجا تا رشت ۱۰۳ کیلومتر فاصله دارید.

تاریخچه

آخرین بخش شرقی گیلان را سرزمین رانکو می‌نامیدند. چابکسر قدیم هم در بخشی از این سرزمین قرار گرفته بود و از شمال با دریای خزر، از شرق با تنکابن، از جنوب با رودبار الموت و رودبار حسین‌قلی‌خانی و از غرب با دیلمان و لاهیجان همسایه بود. این شهر را در گذشته میانده می‌نامیدند که البته امروزه نام یکی از محله‌های این شهر است. اما نام چابکسر امروزی از 2 کلمه چاب و کنار تشکیل شده است و به همین دلیل آن را چاب کنار  و یا  کناردریا هم نام‌گذاری کرده بودند و به‌تدریج به چاب سر و سپس به چابکسر تبدیل شد.

در روایت دیگری هم علت نام‌گذاری چابکسر به این شکل آمده است که در گذشته سوارانی چابک در زمان برپایی عروسی، بین  خانه عروس و داماد  مسابقه  می‌دادند و برنده  مسابقه از عروس خلعت می‌گرفت و ازآنجایی‌که در این منطقه سوارانی  چابک وجود داشتند، آن را با همین نام می‌شناختند.

فرهنگ و آداب و رسوم مردم چابکسر

مردم چابکسر از نژاد دیلم و گیل هستند. مردمانی که در نواحی دشت و جلگه زندگی می‌کنند و به زبان گیلکی صحبت می‌کنند و بیشتر به گاوداری در جنگل‌ها و مراتع مشغول هستند. مردم این خطه مذهب مسلمان و شیعه دارند. جالب است بدانید موسیقی این منطقه، برگرفته از ترانه‌ها و آوازها و موسیقی‌های منحصربه‌فردی است که از موسیقی اصیل گیلان نشئت گرفته است. چابکسر در شرق گیلان واقع شده است و آداب و رسوم مردمان آن هم برگرفته از این خطه است. در این شهر زیبا می‌توانیم با آداب و رسومی نظیر گیشه بری (نوعی مراسم سنتی ازدواج)، شب چله و آیین‌های نوروزی آشنا شویم.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

مراسم گیشه‌بری

این مراسم به چندین روش مختلف انجام می‌شود. در یکی از روش‌ها، نهالی را از خانه پدر عروس می‌کندند و در خانه عروس و داماد می‌کارند. در حالتی دیگر، مادر عروس، پای خروسی را  که از مادر داماد گرفته بود، با نخ‌های رنگین ابریشمی به پای مرغی می‌بست و آن را با عروس و داماد همراه می‌کرد تا در خانه جدید از آن‌ها نگه‌داری کنند. برخی دیگر هم به کمر عروس نان و آرد می‌بندند تا با خیر و برکت راهی خانه‌اش شود و از سویی دیگر هم دایی یا برادر عروس جلوی در خانه عروس و داماد می‌ایستند و برای اجازه ورود عروس به خانه، از داماد دائیانه دریافت می‌کند.

شب چله

مردم این شهر در شب چله، در خانه فردی که از همه بزرگ‌تر است جمع می‌شوند، فال حافظ می‌گیرند و خوراکی‌های خوشمزه‌ای مانند هندوانه، آب ایزگیل یا آب کونوس، برشته برنج و 3 میوه محلی پرتقال، گلابی محلی به نام «خوج» و لیمو مصرف می‌کنند. مردم این خطه معتقدند که در شب چله باید حتماً هندوانه بخورند تا در تابستان احساس تشنگی نداشته باشند و در زمستان سرما را حس نکنند.

مراسمات نوروز

اهالی این شهر، قبل از عید خانه‌تکانی کرده و گندم سبز می‌کنند. قبل از تحویل سال هم آب و برنج، تخم‌مرغ، سوزن، سنجاق، قرآن، آینه، سمنو و سنجد را داخل سینی بزرگی قرار می‌دهند. بعد از لحظه تحویل سال هم بزرگ خانواده قرآن و آب و مقداری سبزه را برمی‌دارد، مقداری آب و قرآن به همه اتاق‌ها می‌برد و بعد به همه نوه‌ها و فرزندان عیدی می‌دهد. در ایام نوروز هم از مهمانان با غذاهایی مانند ماهی شور و سبزی‌پلو و پنیر برشته (پنیر + تخم‌مرغ) پذیرایی می‌کنند.

شهرها و روستاهای چابکسر

بخش چابکسر یکی از بخش‌های شهرستان رودسر در استان گیلان در شمال ایران است. بخش چابکسر دارای دو دهستان سیاهکلرود و دهستان اوشیان است و 64 روستا دارد.

مهم‌ترین روستاهای این بخش عبارت‌اند از:

  • سرولات
  • شیخ زاهد محله
  • اوشیان
  • قاسم‌آباد علیا
  • سیاهکلرود
  • قاسم‌آباد سفلی
  • لیمه سرا

اقتصاد چابکسر

موقعیت جغرافیایی این شهر به‌گونه‌ای است که مردمان آن بیشتر به مشاغلی مانند کشاورزی، باغ‌داری،  دام‌پروری و ماهیگیری روی آورده‌اند. بنابراین بخشی از اقتصاد چابک سر هم از طریق پرورش گل‌های تزیینی و تولید محصولاتی مانند برنج، چای، مرکبات و کیوی تأمین می‌شود.

بخشی از فعالیت‌های اقتصادی این شهر هم به تولید صنایع‌دستی مانند چادرشب، پارچه‌بافی و حصیربافی اختصاص یافته است که توسط زنان هنرمند این خطه تولید و برای فروش عرضه می‌شود. در سال‌های اخیر گردشگران زیادی به این منطقه سفر می‌کنند و همین امر منجر به رونق صنعت گردشگری شده است و همین موضوع ساخت‌وساز ویلا را افزایش داده است.

آب‌و‌هوای چابکسر

آب و هوای چابکسر
بارش‌های این شهر از اواخر شهریور شروع و تا اوایل اردیبهشت ادامه دارد. – عکاس: محمدرضا یعقوبی شاواکی

چابکسر در کوتاه‌ترین فاصله از دریا و جنگل قرار دارد و این ویژگی باعث شده است که آب‌وهوای آن معتدل و شرجی باشد. آب‌وهوای مطبوع این شهر پوشش‌های گیاهی متنوع، باغات مرکبات و زمین‌های وسیع چای و برنج را ایجاد کرده است. این شهر زمستان‌های سرد و همراه با بارش برف و باران و تابستان‌های معتدل و البته بسیار شرجی دارد. به طور کلی بارش‌های این شهر از اواخر شهریور شروع و تا اوایل اردیبهشت ادامه دارد.

بهترین فصل سفر به چابکسر

رودخانه ای که در میان جنگل که درختان آن خزه دارد
پیشنهاد ما به شما سفر در فصل بهار است.

اگر می‌خواهید به چابکسر سفر کنید، پیشنهاد ما به شما سفر در فصل بهار است. طبیعت نو و بکر بهاری می‌تواند جذابیت مناظر این شهر را دوچندان کند؛ اما اگر امکان سفر در فصل بهار را نداشتید، پاییز جذاب چابکسر را از دست ندهید!

اگر از آن دسته افرادی هستید که از هوای شرجی فرار می‌کنند، سفر در پاییز می‌تواند بهترین تجربه را برای شما رقم بزند. در پاییز از هوای شرجی و سرمای هوا خبری نیست. همچنین باران‌های پاییزی حال و هوای خاصی به شهر می‌بخشد.

اجاره ویلا چابکسر کیفیت تضمینی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

جاهای دیدنی‌چابکسر

چابکسر شهر چشمه‌های خروشان، جنگل‌های بکر و روستاهایی با فرهنگ و مناظر منحصربه‌فرد است. چابکسر یکی از شهرهای مهم شمال ایران به حساب می‌آید و دیدنی‌های آن دل هر گردشگر و مسافری را می‌برد! در ادامه معرفی این شهر، راجع به جذابیت‌ها و جاهای دیدنی آن صحبت می‌کنیم.

روستای سرولات

روستای سرولات چابسکر
یکی از جاذبه‌های طبیعی این روستا رودخانه آچیرود است. – عکاس: مهدی صفائی

سرولات را روستای دره‌های تنگ و رودخانه‌های پر آب می‌نامند. اولین جایی که هر مسافر چابکسر به آنجا می‌رود، روستای سرولات است. این روستا در 3 کیلومتری چابکسر قرار دارد و به خاطر طبیعت منحصربه‌فردش، گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. باغ‌های همیشه‌سبز و زیبای پرتقال سرولات را به روستای سرسبزی بدل کرده است که در آنجا به هرجا چشم بیندازید، لذت می‌برید.

یکی از جاذبه‌های طبیعی این روستا رودخانه آچیرود است که حاشیه آن برای کمپ زدن و لذت‌بردن از طبیعت زیبای اطرافش بی‌نظیر است. در سفر به سرولات از سفارش غذاهای محلی که دست‌پخت اهالی روستا است، غافل نشوید. خوردن یک غذای اصیل گیلانی در روستایی در دل جنگل، می‌تواند بهترین بخش سفر شما باشد.

روستای لیمه سرا

روستایی به نام لیمه سرا در منطقه های سرسبز مارندران
لیمه سرا در نزدیکی سرولات است.

بهشت کوچک دوستداران غذای گیلانی لقب روستای لیمه سرا است. حتماً اسم رستوران خاور خانم به گوشتان خورده است؛ رستورانی با منوی متنوع از غذاهای گیلانی که تا به حال تجربه نکرده‌اید. این رستوران در لیمه سرا قرار دارد و خودش به‌تنهایی یک جاذبه گردشگری به حساب می‌آید!

لیمه سرا در نزدیکی سرولات است و با اینکه ۳۰ نفر بیشتر جمعیت ندارد و روستای کوچکی محسوب می‌شود؛ اما به دلیل وجود مناظر دیدنی همیشه شلوغ و پر از مسافر است. این روستا هم درست مانند سرولات، بسیار تماشایی و مشرف به دره‌های پرشیب و کوه‌ها و مناظر خیره‌کننده است و باغ‌های پرتقال زیادی دارد.

روستای قاسم آباد

قاسم آباد چابکسر
در قاسم آباد سالانه جشنواره‌های محلی متعددی برگزار می‌شود. – عکاس: آریا رمضانی

اگر از آن افرادی هستید که بیشتر از طبیعت‌گردی، می‌خواهید با فرهنگ و آداب و رسوم یک منطقه آشنا شوید، بازدید از روستای قاسم‌آباد را از دست ندهید! این روستا علاوه ‌بر جاذبه‌های طبیعی و دیدنی، مهد فرهنگ اصیل گیلان است. مردم این روستا هنوز هم پوشش سنتی خود را حفظ کرده‌اند و آیین‌ها و رسوم قدیمی را اجرا می‌کنند.

هنگام قدم زدن در این روستا زنان و مردانی را می‌بینید که لباس‌های رنگارنگ و سنتی به تن کرده‌اند و انگار از دل یک عکس یا سریال تلویزیونی بیرون آمده‌اند! دامن رنگی و جلیقه و پیراهن کوتاه، همان پوشش مرسوم گیلکی‌ها به حساب می‌آید که در یکی از نمایشگاه‌های بین‌المللی مد و لباس، به عنوان برترین پوشش برگزیده شده است. در قاسم‌آباد سالانه جشنواره‌های محلی متعددی در زمینه‌های مذهبی و پوشاک محلی برگزار می‌شود که هزاران گردشگر را به سمت خود جذب می‌کند.

روستای اوشیان

روستایی در دامنه کوه های سرسبز و مه گرفته
این روستا در 3 کیلومتری چابکسر است.

نقطه مرزی گیلان و مازندران، روستای اوشیان است که هم جذابیت‌ها و خصوصیات مازندران و هم گیلان را دارد. این روستا در 3 کیلومتری چابکسر است و ساحل زیبای آن، آرامش وصف‌نشدنی را برای شما به ارمغان می‌آورد. اوشیان یکی از جاهای دیدنی چابک سر است که توصیه می‌کنیم حتماً در سفرتان از آن بازدید کنید.

قلعه بندین

ساختمانی قدبمب و سنگی به نام قلعه بندین
برای ساختن این قلعه، از زرده تخم‌مرغ و ساروج برای محکم کردن سنگ‌ها استفاده کرده‌اند.

قلعه باستانی بندین که در روستایی به همین نام قرار دارد، یکی دیگر از مکان‌هایی است که در سفر به چابکسر نباید از دیدن آن غافل شوید. قدمت این قلعه به ۳۰۰ سال پیش می‌رسد و می‌گویند مردم روستا برای اینکه از حمله دزدان دریایی فرار کنند و بتوانند جان و مال و عزیزان خود را حفظ کنند، به آن پناه می‌بردند.

برای ساختن این قلعه، از زرده تخم‌مرغ و ساروج برای محکم کردن سنگ‌ها استفاده کرده‌اند و گردشگران زیادی برای دیدن این قلعه سنگی و باستانی که فقط بخشی از آن سالم مانده است، به این روستا می‌آیند.

چشمه دمکش

آبی که از روی سنگ های خزه بسته روان است به نام چشمه دمکش
این چشمه یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی چابک سر و یکی از ۱۲ چشمه بدون املاح خاورمیانه است.

می‌دانستید چشمه‌ای در ایران وجود دارد که آب آن در طول روز چندین بار قطع می‌شود و جوشیدن مجددش زمان خاصی ندارد؟! برای دیدن این چشمه عجیب، کافی است بار سفر به چابکسر را ببندید و راهی روستای فکجور شوید. سال‌ها است که دانشمندان به دنبال کشف راز این پدیده عجیب هستند؛ اما هنوز به جوابی نرسیده‌اند. این چشمه بدون شک یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی چابک سر و یکی از ۱۲ چشمه بدون املاح خاورمیانه است. خواص آب‌معدنی این چشمه به اثبات رسیده است و مسافران بسیاری فقط برای نوشیدن آب این چشمه، به چابکسر می‌آیند.

برای آشنایی بیشتر مقاله جاهای دیدنی چابکسر را مطالعه کنید.

سوغات و صنایع دستی چابکسر

زنی در حال بافتن گلیم با ابزاری چوبی
بافتن چادرشب هم یکی از هنرهای اصیل این منطقه است.

بهترین و لذت‌بخش‌ترین بخش سفر، خرید سوغاتی است. خریدن یادگاری از دیار دریا و جنگل، می‌تواند هر کسی را خوشحال کند.

حصیربافی یکی از هنرهای قدیمی مردم چابکسر است. زنان باسلیقه این شهر، با برگ‌های سوف و کنف انواع سبد، زیرانداز، کفش حصیری، کلاه، زنبیل و ظرف میوه می‌سازند و با استفاده از رنگ‌های زیبا آن‌ها را تزیین می‌کنند. بافتن چادرشب هم یکی از هنرهای اصیل این منطقه است. پارچه‌های رنگارنگ و زیبایی که هنر دست زنان خلاق چابکسری است و  به‌صورت روانداز، بقچه و رختخواب‌پیچ مورداستفاده قرار می‌گیرند.

همچنین به خاطر داشتن باغ‌های وسیع مرکبات، پرتقال و نارنج از معروف‌ترین سوغات چابکسر به شمار می‌روند. دریای چابکسر زیستگاه ماهیان متنوع است و به دلیل کمترین فاصله با دریا، اهالی چابکسر هر روز ماهی تازه صید می‌کنند. در بازارهای چابک سر می‌توانید انواع ماهی، ترشیجات، شیرینی‌های محلی، برنج و چای را پیدا کنید و خریدن آن‌ها باعث می‌شود دست‌خالی  از چابکسر برنگردید!

برای آشنایی بیشتر مقاله صنایع‌دستی و سوغات چابکسر را مطالعه کنید.

غذاهای محلی چابکسر

چهار تیکه کوکوی اشپل
چابکسر هم مانند تمام شهرهای شمال، غذاهای محلی معروف و خوشمزه‌ای دارد.

می‌توان به‌جرئت گفت تنوع غذایی خطه شمال و مخصوصاً گیلان را در هیچ کجای ایران نمی‌توانید پیدا کنید. غذاهای خوش‌عطر و طعمی که هوش از سرتان می‌برد و شما را شیفته می‌کند. چابکسر هم مانند تمام شهرهای شمال، غذاهای محلی معروف و خوشمزه‌ای دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • باقلاقاتق
  • میرزاقاسمی
  • کباب ترش
  • مرغ ترش
  • واویشکا
  • کوکوی اشپل

رستوران‌های چابکسر

یک میز در یک ایوان با صفا که روی میز برنج و مرغ بریان، سیر ترشی و ماست محلی چیده شده
رستوران خاور خانم تراسی با چشم‌اندازی بی‌نظیر از کوه و ابر و جنگل دارد.

حالا که با چند نوع غذای محلی و خوشمزه شمالی آشنا شدید، باید به دنبال رستورانی باشید که تجربه خوردن غذاهای محلی در آن‌ها سفر شما را لذت‌بخش‌تر کند. ما این کار را برای شما آسان کرده‌ایم و 3 رستوران برتر این شهر را برای شما در ادامه معرفی کرده ایم.

رستوران خاور خانم

همانطور که در معرفی روستای لیمه سرا خواندید، رستوران خاور خانم بهترین و معروف‌ترین رستوران محلی چابکسر است. در این رستوران همه چیز در عین سادگی آماده می‌شود و هنگام ورود به آن حس می‌کنید وارد خانه یکی از اهالی روستا شده‌اید.

فضای ساده و صمیمی رستوران به همراه برخورد خوب خاور خانم باعث شده است تا عده زیادی خوردن غذا در این رستوران را به هتل‌های پنج‌ستاره و رستوران‌های لوکس ترجیح دهند. رستوران خاور خانم تراسی با چشم‌اندازی بی‌نظیر از کوه و ابر و جنگل دارد و غذا خوردن در آن لذت خوردن یک غذای شمالی را دوچندان می‌کند.

آدرس: استان گیلان، جاده چابکسر به رامسر، خروجی سرولات، لیمه سرا

ساعت کار: تمامی ایام هفته ساعت 12 تا 23

رستوران سنتی خاله خاتون

اگر دلتان هوس خوردن غذاهای شمالی با ادویه‌های دست‌ساز را کرده است، حتماً سری به این رستوران بزنید. طعم ویژه غذاهای این رستوران، فراموش‌نشدنی است.

آدرس: استان گیلان، چابکسر، بلوار بسیج

ساعت کار: تمامی ایام هفته ساعت 8 تا 22

رستوران نگین شمال چابکسر

خوشمزه‌ترین باقلاقاتق و مرغ شکم‌پر را در این رستوران پیدا می‌کنید. این رستوران با منوی بسیار متنوعی که دارد، تمام سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد.

آدرس: استان گیلان، چابکسر، وحدت

ساعت کار: تمامی ایام هفته ساعت 12 تا 17 و 20 تا 23

همچنین رستوران محلی خاله مرضیه، رستوران دربند لطفی، آشپزخانه آلوغ و باغ‌رستوران گیلانی هم از معروف‌ترین رستوران‌های چابکسر هستند.

مراکز خرید چابکسر

مراکز خرید چابکسر
چهارشنه بازار چابکسر – عکاس: امیرحسین محمدی

ازآنجایی‌که چابکسر شهری توریستی محسوب می‌شود، مراکز تجاری بزرگی دارد. با این ‌حال، تنها در بازارهای محلی می‌توانید حال و هوای واقعی اهالی این شهر را ببینید. قدم زدن در بازار محلی این شهر که به آن چهارشنبه‌بازار می‌گویند، می‌تواند یکی از بهترین و خاص‌ترین تفریحات شما به‌حساب بیاید.

بازاری که در آن شور و نشاط زندگی برقرار است و عطر و بوی خاص آن مشام هر رهگذری را قلقلک می‌دهد. در چهارشنبه‌بازار به تازه‌ترین محصولات کشاورزی، انواع ماهی‌ها، پوشاک و… دسترسی خواهید داشت.

اقامت در چابکسر

اگر می‌خواهید برای چند روز فارغ از تمام دغدغه‌ها به سفری آرامش‌بخش و متفاوت بروید، چابک سر بهترین انتخاب است. اگر در این سفر دلتان می‌خواهد در یک کلبه چوبی جنگلی اقامت داشته باشید و یا بعد از گشت‌وگذارهای فراوان، شب‌ها در یک اقامتگاه لوکس و مجهز استراحت کنید یا فقط برای استراحت کردن به اقامتگاه برمی‌گردید و سوئیت‌هایی که ارزان‌تر هستند هم نیاز شما را برطرف می‌کنند، می‌توانید برای اجاره ویلا و سوئیت در چابکسر به وب‌سایت اتاقک مراجعه کنید.

راه‌های دسترسی به چابکسر

جاده ای در میان جنگلی سرسبز
می‌توانید از مسیر قزوین-رشت و چالوس-رشت به چابکسر برسید.

برای رسیدن به چابکسر 4 راه پیش رو دارید:

  • سوار هواپیما شده و در رشت یا رامسر پیاده شوید و از آنجا با اتوبوس و یا خودروهای سواری، خود را به چابکسر برسانید.
  • مسیر ریلی را انتخاب کنید و هم‌زمان از زیبایی مناظر هم لذت ببرید و در رشت پیاده شوید و از آنجا با اتوبوس و تاکسی به چابک سر بروید.
  • تقریباً در تمامی پایانه‌های شهرهای بزرگ، اتوبوس به مقصد شهرهای استان گیلان وجود دارد.
  • استفاده از خودروی شخصی ممکن است کمی خسته‌کننده باشد؛ اما وقتی در این جاده رؤیایی رانندگی کنید، تمام خستگی شما برطرف می‌شود. اگر در تهران باشید، می‌توانید از مسیر قزوین-رشت و چالوس-رشت به چابکسر برسید.

نکاتی که در سفر به چابکسر لازم است بدانید

حال که با این شهر زیبا آشنا شدید، وقت آن فرا رسیده تا کوله‌بار خود را برای سفری چندروزه به این شهر زیبای شمال کشور ببندید و راهی شوید. اما قبل از حرکت بهتر است برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید و با خواندن این مقاله با جاذبه‌های گردشگری آن به‌خوبی آشنا شوید. بهتر است از قبل اقامتگاه خود را مشخص کنید و با رزرو آنلاین آن از سایت اتاقک، آسوده‌خاطر سفر کنید. از دیگر نکاتی که باید برای این سفر در نظر بگیرید، وسایل و تجهیزاتی هستند که قرار است با خود همراه ببرید. برای این کار لازم است اقلام مایحتاج خود را با توجه به نوع سفر، فصل سفر و مدتی که قرار است در سفر باشید مشخص کنید.

سخن آخر

در این مقاله هر آنچه باید در مورد سفر به چابکسر می‌دانستید را با شما مطرح کردیم. با بهترین فصل سفر، جاهای دیدنی مشهور، سوغات، غذاهای محلی، رستوران‌ها و مراکز خرید این شهر زیبا آشنا شدیم و به شما گفتیم که چگونه می‌توانید در این شهر اقامتگاه رزرو کنید.

سوالات متداول درباره چابکسر

چابکسر کجاست؟

چابکسر شرقی‌ترین شهر گیلان؛ از شمال به دریای خزر، از شرق به رامسر، از جنوب به رشته‌کوه البرز و از غرب به کلاچای محدود است.

بهترین زمان سفر به چابکسر کی است؟

بهار و اوایل پاییز

معروف‌ترین جاهای دیدنی چابکسر کدامند؟

روستای سرولات، روستای لیمه سرا، روستای قاسم آباد، روستای اوشیان، قلعه بندین، چشمه دمکش

معروف‌ترین رستوران‌های چابکسر کدامند؟

رستوران خاور خانم، رستوران سنتی خاله خاتون، نگین شمال چابکسر

چطور به چابکسر برویم؟

از تهران می توانید از دو مسیر قزوین-رشت و همچنین چالوس-رشت به شهر چابکسر برسید. از تهران تا چابکسر از مسیر قزوین حدود شش ساعت رانندگی دارید.

اجاره ویلا و اجاره سوئیت از اتاقک

4.4/5 - (12 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *