تجربه سفر

معرفی پارک جنگلی ریزه مندان ماسال | سفر به گردهمایی درختان

ماسال در سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری به‌خصوص در نیمه اول سال تبدیل شده است. بی‌دلیل هم نیست که به ماسال لقب بهشت گمشده ایران را داده‌اند. ماسال همان‌جایی است که آبشارها از دل کوه‌های آن و با حمایت طبیعت بی‌نظیر اطرافشان سرازیر می‌شوند. ماسال همان‌جایی است که همه عناصر طبیعت در بهترین حالت خود قرار دارند و انگار هر روز جشنی باشکوه از رقص پرندگان، بازیگوشی ابر و مه آن‌هم به میزبانی درختان و جنگل‌ها برقرار است. گفتم جنگل چون می‌خواهم در این مقاله شما را به یکی از زیباترین جاهای این شهر یعنی پارک جنگلی ریزه مندان ماسال ببرم. برای عاشقان و شیفتگان طبیعت، پارک جنگلی ریزه مندان ماسال همان پارکی است که دلشان می‌خواهد می‌توانستند برای همیشه در آن زندگی کنند.

پارک جنگلی ریزه مندان ماسال کجاست؟

پارک جنگلی ریزه مندان ماسال همان‌طور که از نامش پیداست در شهر ماسال است. اگر بخواهم دقیق‌تر آدرس بدهم باید بگویم پارک جنگلی ریزه مندان ماسال در میدان تالشان و خیابان سردار جنگل این شهر قرار دارد. ماسال منطقه‌ای مرتفع حوالی کوه‌های تالش است و خیلی از کسانی که به ماسال سفر کرده‌اند موافق‌اند که سفر به این شهر، یک فرصت ناب برای تجربه زندگی به شکلی دیگر است. شهری که خیابان‌هایش به پارک جنگلی و جاده‌هایش به ییلاق‌هایی خوش آب‌وهوا راه دارد.

پارک جنگلی ریزه مندان ماسال، پارک نسبتاً بزرگی است چون حدود 200 هکتار وسعت دارد و به همین خاطر است که می‌گویم فرصت نابی برای یک طبیعت‌گردی آن‌هم در بهشت گمشده ایران یا همان شهر آبشارها یعنی ماسال است.

آب‌وهوای پارک جنگلی ریزه مندان ماسال

با توجه به موقعیت پارک جنگلی ریزه مندان ماسال احتمالاً خودتان حدس زده‌اید که آب‌وهوای این پارک جنگلی شبیه آب‌وهوای ماسال است. ماسال منطقه‌ای مرتفع و یک شهر ییلاقی است. همین جمله به ما می‌گوید که آب‌وهوای این شهر در بهار خنک است و برای تابستان‌هایش، گرما یک کلمه تعریف نشده است. پاییز ماسال با آنچه به‌صورت معمول آدم‌ها از پاییز انتظار دارند فرق می‌کند. پاییز پارک جنگلی ریزه مندان ماسال درعین‌حال که زیبایی و طیف رنگی بی‌نظیری دارد ولی سردتر از پاییز همسایگانش یعنی رضوانشهر، فومن و صومعه‌سرا است. با این اوصاف دیگر معلوم می‌شود که ماسال زمستان‌های بسیار سردی دارد.

برای اجاره ویلا ماسال از سایت اتاقک کمک بگیرید.

مسیر دسترسی به پارک جنگلی ریزه مندان ماسال

تصویری زیبا از مسیر رسیدن به پارک جنگلی ریزه مندان ماسال
بررسی مسیر دسترسی به پارک جنگلی ریزه مندان ماسال

اگر برای سفر به ماسال و قدم زدن در دل یکی از زیباترین پارک‌های جنگلی ایران یعنی پارک جنگلی ریزه مندان ماسال آماده‌اید، پس بیایید که بهتان بگویم از چه مسیری می‌توانید به این پارک بروید.

برای مسافران از تهران بهترین مسیر دسترسی به پارک جنگلی ریزه مندان ماسال آزادراه قزوین- رشت است. بعد از اینکه چمدان‌هایتان را بستید و خاطرجمع شدید که چیزی را فراموش نکردید به دل جاده بزنید. وارد اتوبان تهران-کرج شوید و از آزادراه کرج- قزوین و خروجی رشت به مسیرتان ادامه دهید. همین‌طور که در آزادراه قزوین-رشت در حال رانندگی هستید حواستان باشد که نرسیده به رشت وارد خروجی فومن-سراوان شوید. این جاده به‌قدری زیباست که نباید در ماشین بخوابید یا به پیام‌های گوشی‌تان توجه کنید، فقط باید با تمام وجود از زیبایی‌های جاده که دروازه ورود به ماسال است، لذت ببرید.

بعد از اینکه به ماسال رسیدید، کافی است برای رسیدن به پارک جنگلی ریزه مندان ماسال به خیابان سردار جنگل و میدان تالشان این شهر بروید.

اجاره ویلا ماسال با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

بهترین زمان سفر به پارک جنگلی ریزه مندان ماسال

با توجه به توضیحاتی که در بخش‌های قبل در مورد آب‌وهوای این پارک جنگلی دادم، حتماً خودتان متوجه شدید که بهترین زمان سفر به پارک جنگلی ریزه مندان ماسال بهار و تابستان است. بهار این پارک آن‌هم از اواخر فروردین که درختان دیگر کاملاً از خواب زمستانی بیدار شده‌اند، قهوه‌شان را خوردند و سرحال هستند در سرسبزترین حالت خود قرار دارد. در تابستان هم که زمان بازیگوشی و شیطنت درختان است پارک جنگلی ریزه مندان ماسال حسابی دیدنی است. اگر می‌خواهید در پاییز به ماسال و پارک جنگلی ریزه مندان بروید توصیه می‌کنم تا قبل از آبان بروید چون دیگر از این ماه به بعد، هوا خیلی سرد می‌شود و در عمل سفر به ماسال را تا بهار، غیرممکن می‌کند.

برای اجاره ویلا شمال می‌توانید به سایت اتاقک مراجعه کنید.

جاهای تفریحی و دیدنی نزدیک به پارک جنگلی ریزه مندان ماسال

سفر به ماسال یعنی سفر به شهری که هر گوشه آن پر از جاهای دیدنی است که دل آدم را می‌برند. در حوالی پارک جنگلی ریزه مندان ماسال می‌توانید سراغ جاهای دیدنی زیر هم بروید:

ییلاق‌های ماسال

تصویری حیرت‌انگیز از ییلاق سوئه چاله ماسال
تصویری زیبا از ییلاق سوئه چاله یکی از ییلاق‌های دیدنی ماسال

ماسال یک شهر ییلاقی است که در هر جهت قطب‌نما که حرکت کنید، ترکیب درستی از طبیعت، آب‌وهوا و هر آنچه از یک ییلاق می‌خواهید در انتظار شماست. ییلاق سوئه چاله، اولسبلانگاه، ییلاق تلارگاه، ییلاق خندیله پشت و ییلاق اسپی دشت تنها چند نمونه از ییلاق‌های ماسال است. جاهایی که بازدید از هرکدام از آن‌ها مثل این است که در حال زندگی وسط یک کارت‌پستال زیبا هستید.

غار آویشو

غار زیبا و قدیمی آویشو در ماسال
قدمت غار آویشو به 75 میلیون سال پیش می‌رسد.

غار آویشو یکی از زیباترین جاهای دیدنی ماسال است که تقریباً اکثر گردشگران ایرانی و خارجی در سفر به ماسال از آن دیدن می‌کنند. این غار زیبا که همیشه در شکمش آب جریان دارد، طولانی‌ترین غار ماسال است که از عمر آن 75 میلیون سال می‌گذرد. به خاطر جریان آبی که در این غار وجود دارد، توصیه می‌کنم حتماً با کفش و لباس مناسب به ملاقاتش بروید. راستی برای بازدید از این غار باید کمی از پارک جنگلی ریزه مندان دورتر شوید و تا شاندرمن بروید.

آدرس غار آویشو: گیلان، ماسال، شاندرمن، روستای سیاه مرد

اجاره کلبه جنگلی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

آبشار ویوز

آبشار زیبای ویوز در اطراف پارک جنگلی ریزه مندان ماسال
آبشار ویوز در حوالی پارک جنگلی ریزه مندان ماسال

یکی از لقب‌های شهر ماسال، شهر آبشارهاست. پس حالا که تا این شهر زیبا آمده‌اید، قبل یا بعد از قدم زدن در پارک جنگلی ریزه مندان ماسال به یکی از زیباترین آبشارهای ماسال یعنی آبشار ویوز هم بروید. آبشار ویوز در دل یکی از ییلاق‌های زیبای ماسال یعنی ییلاق اولسبلانگاه قرار دارد. تماشای آبشارها و گوش سپردن به صدای سقوط دسته‌جمعی قطره‌های آب، لذت سفر به ماسال و بازدید از پارک جنگلی ریزه مندان ماسال را تکمیل می‌کند.

آدرس آبشار ویوز: گیلان، ماسال، ییلاق اولسبلانگاه

قلعه کول ماسال

قلعه تاریخی و مرموز کول در ماسال
قلعه کول یکی از آثار تاریخی مرموز در ماسال است.

یکی از آثار تاریخی در ماسال که یکی از شهرهای کهن ایران محسوب می‌شود، قلعه کول ماسال است. این قلعه که در مورد آن اطلاعات زیادی وجود ندارد، یکی از مرموزترین قلعه‌های ایران است. قلعه‌ای که بازدید از آن شما را به دل تاریخ می‌برد، اما تاریخی که خودتان می‌توانید قصه‌اش را بنویسید.

آدرس قلعه کول ماسال: گیلان، ماسال، روستای قلعه کول

فعالیت‌هایی که می‌توان در پارک جنگلی ریزه مندان ماسال انجام داد

پارک جنگلی ریزه مندان ماسال یکی از زیباترین پارک‌های جنگلی ایران است. جایی که درختان مثل دوستانی قدیمی و باوفا سال‌ها در کنار یکدیگر زندگی کرده‌اند و تنه‌شان به تنه یکدیگر خورده است. طبیعت‌گردی، عکاسی و کمپینگ از محبوب‌ترین تفریح‌ها و فعالیت‌هایی است که می‌توان در پارک جنگلی ریزه مندان ماسال انجام داد.

من خودم دوست دارم وقتی به این پارک جنگلی می‌روم فقط قدم بزنم. بعد که حسابی از معاشرت با درختان لذت بردم و به تعداد کافی عکس گرفتم، گوشه‌ای زیر سایه‌ی یک درخت که نور خورشید در حال تلاش برای عبور از شاخ و برگ آن است بنشینم، کتاب موردعلاقه‌ام را بخوانم یا خاطرات سفرم را بنویسم.

اجاره ویلا شمال
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

اقامت در پارک جنگلی ریزه مندان ماسال

سفر به ماسال از آن سفرهایی است که دلتان نمی‌خواهد هیچ‌وقت تمام شود و به همین خاطر معمولاً کسانی که به ماسال می‌روند حداقل یک‌شب را در این شهر زیبا می‌گذرانند. برای اقامت 2 راه پیش روی شماست. اگر وسایل کمپینگ دارید و دلتان می‌خواهد یک شب را در دل جنگل بگذرانید، پس کمپ در پارک جنگلی ریزه مندان ماسال یا ییلاق‌های اطراف انتخاب خوبی است. اگر هم میانه شما با این روش اقامت چندان خوب نیست، سراغ اقامتگاه‌های مختلفی که در این شهر وجود دارد بروید. بهترین کار این است که با اجاره ویلا و سوئیت از اتاقک آن‌هم چند روز قبل سفر، خیال خودتان و همسفرانتان را بابت سقف بالای سرتان راحت کنید.

نکاتی که لازم است قبل از سفر به پارک جنگلی ریزه مندان ماسال بدانید

  • قبل از سفر به ماسال، آن‌هم در اوج زمان سفر به این شهر یعنی بهار و تابستان، اقامتگاه خود را از قبل رزرو کنید.
  • وضیعت سلامت خودرو را از همه جهات، قبل از اینکه به دل جاده بزنید بررسی کنید.
  • برای اینکه از شلوغی و ترافیک جاده در آخر هفته‌ها یا ایام تعطیل نجات پیدا کنید، می‌توانید برنامه سفر را برای وسط هفته بچینید.
  • در پارک جنگلی ریزه مندان ماسال مراقب طبیعت باشید و یادتان نرود که شما مهمان او هستید.
  • اگر آتش روشن کردید، موقع جمع‌کردن وسایل مطمئن شوید که خاموش شده باشد.
  • داروهای ضروری، آب‌معدنی، خوراکی و … همراه داشته باشید.
  • سبک سفر کنید و وسایل با ارزش و گران‌قیمت را با خودتان نیاورید.

سخن آخر

پارک جنگلی ریزه مندان ماسال یکی از زیباترین جاهای دیدنی ماسال است که به نظرم حیف است به این شهر بروید و سری به آن نزنید. حالا که در این مقاله همه‌چیز را درباره این پارک جنگلی، بهترین زمان سفر یعنی بهار و تابستان، راه دسترسی و جاهای دیدنی نزدیک خواندید، پس دیگر معطل نکنید. برای اولین زمان مناسب پیش رویتان، برنامه سفر به ماسال و بازدید از پارک جنگلی ریزه مندان ماسال را بچینید.

سؤالات متداول

پارک جنگلی ریزه مندان ماسال کجاست؟

پارک جنگلی ریزه مندان ماسال در شهر ماسال، خیابان سردار جنگل و میدان تالشان قرار دارد.

بهترین زمان سفر به پارک جنگلی ریزه مندان ماسال کی است؟

بهار و تابستان بهترین زمان سفر به پارک جنگلی ریزه مندان ماسال است.

چطور به پارک جنگلی ریزه مندان ماسال برویم؟

برای مسافران از تهران، بهترین مسیر دسترسی به پارک جنگلی ریزه مندان ماسال آزادراه قزوین-رشت و خروجی فومن-سروان است.

4.6/5 - (12 امتیاز)

اتاقک

مینا افجه

همیشه عاشق تعریف‌کردن خاطراتم بودم، مخصوصا بعد از اینکه از سفر میومدم. جزئیات خونه‌های‌تاریخی، حرکت نور لابلای درخت‌ها یا صدای دریا رو طوری تعریف میکردم که دوستام می‌گفتن انگار خودشون اونجا بودن. همین استعداد، جرقه علاقه به نوشتن رو در من زد. تا جایی‌که دیگه نوشتن رو به حرف زدن ترجیح دادم و حالا در اتاقک این تجربه‌ها رو با شما به اشتراک میذارم.

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. خداییش حیف این طبیعت که گیر هشتاد درصد مردم ایران افتاده ، من الان ماسال هستم پر از زباله همه جا ، جنگل ، رودخانه و کوه و دشت ، جلو خودم یه پلاک 94 کل زباله هاش رو ریخت وسط جاده ، حیف هر چی بوق زدم نگه نداشت چهارتا بارش کنم ، کنار رودخانه پر از پوشک بچه ، آخه زنی که این کار رو می‌کنی بچه میخواد از تو چی یاد بگیره ،

  2. سلام. توصیف ها در مورد ماسال و طبعیتش جالب بود . ولی پارک جنگلی ریزه مندان وجود خارجی نداره!!!! یعنی کارش تموم‌نشده، یه طرح نیمه کاره بود ،بخاطر تخریب طبیعت و رانش زمین و ریزش کوه نیمه کاره موند، ولی بام سبز ماسال جای خوبیه.

  3. اینجاهارو خیلی قشنگ توصیف کردهاید ولی واقعا مسافرت پول میخواد که ما خیلی نداریم .دلم رفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *