جاهای دیدنیتجربه سفرشهرها

جاهای دیدنی اسالم | سفر به سرزمین نارنیا

اسم اسالم که می‌آید، ذهنمان پر می‌کشد تا دل جاده اسالم به خلخال، به یکی از رؤیایی‌ترین جاهای ایران! اگر فقط یک‌بار از آن گذشته باشید، نمی‌توانید تصاویرش را تحت هیچ شرایطی از ذهنتان پاک کنید؛ اما باید بگویم جاده اسالم به خلخال تنها یکی از جاهای دیدنی اسالم است و این شهر جاهای دیدنی زیادی دارد. اگر وسوسه شدید که با جاهای دیدنی اسالم آشنا شوید، آماده باشید که قرار است با یک تور مجازی به یکی از زیباترین شهرهای گیلان سفر کنیم.

جاهای دیدنی اسالم
جاده اسالم به خلخال، دروازه ورود به جاهای دیدنی اسالم

درباره اسالم

شهرستان تالش گیلان توابع زیادی دارد ولی اسالم یکی از خوش‌ آب‌و‌هواترین توابع این شهرستان محسوب می‌شود. شهری که سفر به آن‌ می‌تواند بهترین نسخه برای رهایی از هیاهوی زندگی شهری محسوب شود.

علاوه بر داشتن طبیعت بکر و زیبا، تربیت افراد سرشناسی چون جلال آل احمد به شهر اسالم جاذبه‌ای خاص بخشیده است. این شهر که در ۵ کیلومتری تالش قرار دارد، با داشتن آب‌وهوای مرطوب و خنک، مقصد مناسبی برای سفرهای تابستانی است. اگر شما هم قصد دارید به این بهشت زمینی سفر کنید، پس معرفی جاهای دیدنی اسالم را نیمه‌کاره رها نکنید.

جنگل اسالم، ضمانت بالای 90 درصد جنگل نوردی با باران!

اسالم به خلخال
برای دیدن جاهای دیدنی این جاده، باید توان جسمی خود را بسنجید!

جاده اسالم به خلخال پر از جاذبه‌های بکر و زیبا از جمله جنگل دیدنی و معروف اسالم است. برای رسیدن به این جنگل زیبا و وسیع، لازم است قبل از هر چیز به روستای اندبیل بروید و مسیر آسفالت را به سمت جنگل ادامه دهید. بعد از رسیدن به مسیرِ پیاده‌رو جنگل، دیگر همه‌چیز به انتخاب و علاقه‌ی شما بستگی دارد. طی کردن تمامی جنگل بیش از ۲۰ ساعت طول خواهد کشید و شامل پیاده‌روی‌های سبک، سنگین و حتی کوه‌نوردی می‌شود. در اینجا لازم است توان جسمی خود را بسنجید و به عدم وجود امکانات رفاهی در مسیر پیش رویتان هم توجه کنید.

جاهای دیدنی اسالم
جنگل اسالم در 90درصد روزهای سال بارانی است.

باید گفت اگر اهل جنگل نوردی باشید، این مسیر شگفتی‌های فراوان برای شما خواهد داشت. یکی از این موارد، وجود چشمه‌های آب طبیعی است و با نوشیدن از این چشمه‌ها می‌توان نفسی تازه کرد. اگرچه به علت رفت‌وآمد زیاد طبیعت گردان مسیر جنگلی هموار و آشکار یا به‌اصطلاح «پاکوب» شده است؛ اما بدون وجود راهنما به آنجا نروید؛ چون وجود راهنما هم به افزایش کیفیت جنگل‌گردی شما کمک می‌کند و هم از رخ دادن اتفاق ناگوار جلوگیری می‌کند.

ورود به این جنگل ۷۰ کیلومتری، با احتمال بیش از 90 درصد لذت قدم زدن زیر باران همراه است؛ چراکه می‌توان در همه‌ی فصل‌ها شاهد بارش باران در آنجا بود. همچنین دمای پایین منطقه در فصل تابستان و وجود مه، این جنگل را به یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی اسالم تبدیل کرده است.

برای اجاره ویلا شمال می‌توانید از سایت اتاقک کمک بگیرید.

آدرس جنگل اسالم: گیلان، اسالم، روستای اندبیل، جنگل اسالم

ییلاق متش، ییلاقی که تن به مدرنیته نداد

ییلاق متش اسالم
ییلاق متش یکی از جاهای دیدنی اسالم است.

یکی دیگر از جاهای دیدنی اسالم، ییلاق متش در ۴۵ کیلومتری جاده اسالم-خلخال است. با رفتن به این نقطه، فرصت زندگی در کلبه‌های محلیِ روی تپه‌های مه‌گرفته را خواهید داشت. هنوز هم در آن روستا برخی مغازه‌داران از چرتکه استفاده می‌کنند و این کارشان، لذت خرید محصولات بومی را دوچندان می‌کند. اگر دنبال تجربه‌ای متفاوت هستید، ارتفاعات اطراف متش را از دست ندهید و صبح زود کوه‌پیمایی‌تان را شروع کنید. لذت قدم گذاشتن بر تپه‌ها و ارتفاعاتی پوشیده از گیاه و صعود در دل مه، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی است.

آدرس ییلاق متش: گیلان، اسالم، جاده اسالم-خلخال، ییلاق متش

ییلاق لرزه، دشت روح‌نواز اسالم

ییلاق لرزه
در سفر به اسالم، از ییلاق لرزه غافل نشوید.

یکی از معجزه‌های جاده اسالم به خلخال، ییلاق‌های زیبای آن و یکی از زیباترین ییلاق‌های آن، ییلاق لرزه است. ییلاقی که تا چشم کار می‌کند دشت است و دشت و انگار دلشان نخواسته درختان را راه بدهند. جاهای دیدنی اسالم به‌خصوص در مسیر اسالم به خلخال به‌قدری زیاد است که انتخاب را سخت می‌کند. پیشنهاد می‌کنم برای اینکه سردرگم نشوید، نام ییلاق لرزه را در اوایل فهرست جاهای دیدنی این شهر قرار دهید تا آن را فراموش نکنید.

آدرس ییلاق لرزه: گیلان، اسالم، جاده اسالم به خلخال، ییلاق لرزه

منطقه شکار ممنوع ناو، اگر شانس یارتان باشد وارد سرزمین عجایب می‌شوید!

منطقه شکار ممنوع ناو
منطقه شکار ممنوع ناو، فرصت چشیدن طعم میوه های جنگلی

در مسیر اسالم به خلخال جاهای دیدنی زیادی وجود دارد و یکی از آن‌ها منطقه شکارممنوع ناو است. این جاذبه توریستی تا شهرستان اسالم ۳۰ کیلومتر فاصله دارد و در جنوب رودخانه ناو قرار گرفته است.

در سال ۱۳۸۱ این منطقه ۲۱ هکتاری توسط سازمان محیط‌زیست به‌عنوان منطقه شکارممنوع اعلام شد. با سفر به دشت ناو می‌توانید گونه‌های گیاهی و جانوری مختلفی مثل نمونه‌های زیر را از نزدیک ببینید:

  • درخت‌های بلوط، راش، گردو، افرا، توسکا، ممرز، گیلاس، نمدار و بارانک
  • درختچه‌های گوجه، زالزاک، گلابی، ازگیل
  • گل‌ها و علف‌های همیشک، بنفشه و پامچال
  • پستاندارانی چون سمور، گربه جنگلی، خرس، شوکا، سنجاب، گرگ، پلنگ و روباه جنگلی
  • خزندگانی از جمله سوسمار، انواع مار (مار کوهی، مار آبی و کومار) و مارمولک
  • گونه‌های پرنده‌ای مانند سینه‌سرخ، قرقی، جغد، عقاب جنگلی، سبز قبا، دال، کبوتر جنگلی، توکا، زاغ و دارکوب

آدرس منطقه شکارممنوع ناو: گیلان، اسالم، جاده خلخال به اسالم، 30 کیلومتری شهر اسالم، منطقه شکارممنوع ناو

اجاره ویلا در تالش با پشتیبانی 24 ساعته
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

تالاب الالان، گنج طبیعت

منطقه نجف‌ویشه واقع در ۷ کیلومتری اسالم، یک گنج طبیعی و گردشگری را در خود جای داده است. در این منطقه تالاب دو هکتاری الالان قرار دارد که میزبان بسیاری از پرندگان مهاجر به حساب می‌آید. متأسفانه به این تالاب رسیدگی نشده و امکانات محافظتی از جمله سکوی تماشا ندارد. البته این مسئله چیزی از زیبایی منطقه الالان کم نمی‌کند و با سفر به آنجا، علاوه بر پرندگان می‌توانید جانورانی مثل لاک‌پشت برکه‌ای، کلمره، قورباغه، شغال و گربه‌ی جنگلی را هم تماشا کنید.

اطراف این تالاب را درختان تمشک، خرمالو و… احاطه کردند و با چیدن آن‌ها طعم میوه‌های جنگلی را به حافظه خواهید سپرد. خوشبختانه جهت حفظ گونه‌های جانوری ساکن در الالان به‌تازگی اقداماتی از جمله ثبت آب‌بندها در کنوانسیون رامسر در حال انجام است تا این جاذبه طبیعی به آیندگان نیز امانت برسد.

آدرس تالاب الالان: گیلان، اسالم، منطقه نجف ویشه، تالاب الالان

گردنه الماس، بکر و سرسبز

گردنه الماس اسالم
گردنه الماس، نامی برازنده برای یکی دیگر از جاهای دیدنی اسالم

جاهای دیدنی جاده خلخال به اسالم به حدی زیاد است که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. سفر در جاده‌ای مملو از درختان تنومند همراه با دامنه‌ای سرسبز، خاطره‌ای به یادمانی تا آخر عمر خواهد شد. اگر شما هم به دنبال چنین مسیری می‌گردید، گردنه الماس را هرگز فراموش نکنید.

در این مسیر گله‌های دام زیادی از کنار شما عبور خواهند کرد و از روستاهای مختلفی خواهید گذشت. این منطقه هنوز هم بکر و دست‌نخورده است و زندگی عشایری را یادآوری می‌کند. اگر می‌خواهید از زندگی سرسام‌آور شهری فاصله بگیرید، چند روزی بوی طبیعت را تنفس کنید و کنار آتش، غذایی سالم و طبیعی نوش جان کنید، یکی از انتخاب‌های مناسب شما گردنه الماس و روستاهای اطراف آن است.

با این توصیف‌ها اگر مشتاق سفر به گردنه الماس شدید، حتماً از سلامت وسیله نقلیه خود مطمئن شوید؛ زیرا مسیر پیش روی شما به دلیل مجاورت با دریای خزر، مرطوب است و از مناطق کوهستانی می‌گذرد. در نتیجه تنها یک خودروی سالم و مجهز است که می‌تواند شما را به مقصد برساند.

برای دسترسی بهتر به این تالاب، با کمک اتاقک می‌توانید نسبت به اجاره ویلا اسالم اقدام کنید.

آدرس گردنه الماس: گیلان، اسالم، جاده اسالم به خلخال، گردنه الماس

پارک جنگلی گیسوم، پیوند مبارک جنگل و دریا

جنگل گیسوم
در بازدید از پارک جنگلی گیسوم دستتان در انتخاب بین جنگل یا دریا باز است.

تصور ما از مسافرت به شمال ایران، انتخاب بین جنگل یا دریا است؛ اما جایی وجود دارد که هر دو گزینه را کنار هم دارد. این پارک جنگلی کم‌تر از ۱۰ کیلومتر با اسالم فاصله داشته و نام گیسوم از روستایی به همین اسم گرفته شده است. خوشبختانه وجود امکانات رفاهی از جمله سرویس‌های بهداشتی و آلاچیق باعث راحت‌تر شدن اقامت مسافران در جنگل گیسوم می‌شود.

اگر به این پارک جنگلی سفر کردید علاوه بر گردش در جنگل و ساحل، می‌توانید سراغ بازارچه‌های محلی بروید و برای یادگاری یکی از صنایع‌دستی مردم منطقه را خریداری کنید. همچنین امکان تفریحات لذت‌بخشی چون قایق‌سواری، جت اسکی، اسب‌سواری و حتی پاراگلایدر هم وجود دارد. پس اگر گذرتان به آنجا افتاد تا می‌توانید به تجربیات سفرتان اضافه کنید و تمامی خستگی گذشته را بیرون بریزید

آدرس پارک جنگلی گیسوم: گیلان، اسالم، 10 کیلومتری اسالم

روستاهای اسالم، این بار شما کاشف باشید!

جنگل اسالم از دیدنی های اسالم
روستاهای اسالم، بهترین فرصت برای کشف جاهای دیدنی جدید هستند.

مانند بسیاری از شهرهای شمالی کشورمان، شهرستان اسالم را روستاهای فراوانی احاطه کرده‌اند که این نکته برای مسافران و گردشگران خبر خوبی خواهد بود. اگر دوست دارید سفرتان را بیشتر و بیشتر پربار کنید، می‌توانید سراغ روستاهای این شهر بروید و در هرکدام از آن‌ها، تجربه جدیدی به دست بیاورید. برخی از روستاهای اسالم را در ادامه معرفی کرده‌ایم:

  • شرشر
  • شوندل
  • خرجگیل
  • اسب بونی
  • مجره
  • یال پیچ
  • خوجین
  • چره سو

هرکدام از این روستاها در دل خود دیدنی‌هایی دارند که ممکن است شما را شگفت‌زده کند، پس آن‌ها را از دست ندهید.

اگر قصد سفر به این شهر شمالی را دارید، بهتر است سفرتان را به فصل بهار، تابستان یا اوایل پاییز موکول کنید. در این زمان‌ها، هم هوای اسالم بسیار معتدل است و هم احتمال بسته شدن جاده‌ی خلخال بسیار کاهش می‌یابد. در ضمن باید افزود که در این فصول مه همه‌جا را فرامی‌گیرد و منظره زیبایی به وجود می‌آورد.

سخن آخر

اسالم گیلان، شهری با طبیعت سرزنده و دست‌نخورده است و یکی از بهترین گزینه‌ها برای رهایی از شلوغی شهرها محسوب می‌شود. این شهر نقطه شروع جاده زیبا و رؤیایی خلخال است که روستاها و نقاط دیدنی فراوانی را در خود جای داده است.

یکی از دغدغه‌های همیشگی علاقه‌مندان سفر به اسالم، اجاره اقامتگاه است. باید بگویم دیگر نیازی نیست از این بابت نگران باشید؛ چون تیم اتاقک تا پیدا کردن مناسب‌ترین اقامتگاه، کنار شما خواهد بود.

سؤالات متداول

جاهای دیدنی اسالم کدامند؟

جنگل اسالم، پارک گیسوم، تالاب الالان، ییلاق متش، منطقه شکارممنوع ناو، گردنه الماس

ییلاق های اسالم کدامند؟

ییلاق متش، ییلاق لرزه 2 نمونه از ییلاق‌های اسلام هستند.

پارک جنگلی گیسوم کجاست؟

آدرس پارک جنگلی گیسوم: گیلان، اسالم، 10 کیلومتری اسالم

3.3/5 - (23 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *