تجربه سفرشهرها

معرفی بهترین پارک های مخصوص دوچرخه سواری در تهران | لذت تجربه رکاب‌زنی

رکاب زدن در پارک‌های سرسبز تهران، یک تفریح جذاب است که می‌تواند نقش مهمی در ارتقای سطح سلامتی‌تان نیز داشته باشد. دوچرخه‌سواری سن و سال نمی‌شناسد و با امکاناتی که تدارک دیده شده است، خانم‌ها و آقایان می‌توانند در پیست‌های مناسب، این ورزش عالی را تجربه کنند. اگر ساکن تهران هستید یا می‌خواهید تهران‌گردی کنید و به‌دنبال جاذبه‌های خاص تهران می‌گردید، این مقاله را از دست ندهید. چراکه می‌خواهیم در این مطلب از مجله اتاقک، پارک های مخصوص دوچرخه سواری در تهران را برایتان معرفی کنیم.

پارک جنگلی چیتگر؛ از پارک های مخصوص دوچرخه سواری در تهران

پارک جنگلی چیتگر؛ از پارک های مخصوص دوچرخه سواری در تهران
پیست دوچرخه‌سواری چیتگر بیش از 30 کیلومتر طول دارد – عکاس: فرشته کملان

پارک جنگلی چیتگر، یک محدوده جنگلی است که در غرب تهران و منطقه 22 واقع شده است و جزء پارک های مخصوص دوچرخه سواری در تهران محسوب می‌شوند. در این پارک امکانات متفاوت از جمله مسیرهای پیاده‌روی، فضا برای پیک‌نیک، آلاچیق، رستوران، سرویس‌‌های بهداشتی، نمازخانه، سکو برای اتراق و البته چند پیست دوچرخه‌سواری عالی تعبیه شده است.

پیست‌های دوچرخه‌سواری در ضلع شرقی پارک قرار دارند. طول این مسیرهای دوچرخه‌سواری حدود 30 کیلومتر است و بخش‌های مختلف از جمله سرعت، استقامت و کوهستان را دارد. در بیشتر این فضاها خانم‌ها و آقایان می‌توانند دوچرخه‌سواری کنند. البته اگر خانم هستید و می‌خواهید در فضای محفوظ دوچرخه‌سوار شوید نیز، پارک چیتگر برای‌تان مناسب است چراکه این‌جا یک پیست مناسب و ویژه بانوان هم دارد.

از آن‌جا که پارک چیتگر بیش از 950 هکتار وسعت دارد و اطراف پیست‌های دوچرخه پر از درخت است، هوا معمولا عالی است و می‌توانید در فضایی بسیار مناسب از این ورزش لذت ببرید. در پارک چیتگر تمام افراد، شامل کودکان، بانوان و آقایان می‌توانند با دوچرخه خود رایگان به پیست‌ها بیایند یا از غرفه مخصوص دوچرخه کرایه کنند. ساعت کاری این غرفه همه روزه از 8 صبح تا 6 عصر است و مدت زمان استفاده از دوچرخه یک ساعت است.

برای ارائه دوچرخه، از شما کارت اعتباری معتبر می‌خواهند و لازم است قبل از حرکت، ترمزها، وضعیت صندلی و بدنه دوچرخه را بررسی کنید. هزینه کرایه دوچرخه در چیتگر به ازای هر ساعت و با توجه به مدل دوچرخه، بین 20 تا 50 هزار تومان است. ضمنا اگر بعد از یک ساعت، دوچرخه را تحویل ندهید، شامل جریمه خواهید شد.

آدرس پارک جنگلی چیتگر: اتوبان تهران- کرج، بعد از خروجی شهرک راه‌آهن، پارک جنگلی چیتگر

اجاره روزانه خانه تهران با قیمت مناسب
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

پیست دوچرخه‌سواری دریاچه شهدای خلیج‌فارس یا چیتگر

پیست دوچرخه‌سواری دریاچه شهدای خلیج‌فارس یا چیتگر
در حاشیه دریاچه شهدای خلیج‌فارس یا چیتگر نیز می‌توانید دوچرخه‌سواری کنید – عکاس: سما محمدی

علاوه‌بر محوطه‌های پارک چیتگر، اگر به سمت دریاچه شهدای خلیج‌فارس یا دریاچه چیتگر بروید می‌توانید از پیست مخصوص دوچرخه استفاده کنید. دریاچه شهدای خلیج‌فارس یا چیتگر امکانات مهیج از جمله شهربازی، فروشگاه‌های لباس، رستوران‌ها و کافه‌های خوب، قایق‌سواری و مسیرهایی برای پیاده‌روی و ورزش دارد.

در این‌جا می‌توانید با کارت شناسایی و پرداخت مبلغی بین 30 تا 60 هزار تومان برای یک ساعت دوچرخه کرایه کنید. به‌یاد داشته باشید که آخر هفته‌ها و شب‌ها، اطراف دریاچه بسیار شلوغ است و ممکن است عابرین پیاده نیز وارد پیست دوچرخه شوند. پس بهتر است صبح‌های زود و یا روزهای خلوت‌تر برای دوچرخه‌سواری به دریاچه چیتگر تهران بروید.

آدرس دریاچه چیتگر: تهران، اتوبان همت غرب به شرق، اتوبان خرازی، خروجی دریاچه چیتگر

پیست دوچرخه پارک الهام با امکانات مختلف

پیست دوچرخه پارک الهام
پارک الهام یکی از پارک های دوچرخه سواری در تهران است که امکانات مختلفی دارد – عکاس: امین

پارک الهام یکی از پارک های دوچرخه سواری در تهران است که امکانات متنوع از جمله رستوران، فضاهای بازی متعدد، پیست اسکیت و پیست دوچرخه‌سواری دارد. در پارک الهام می‌توانید دوچرخه کرایه کنید یا دوچرخه خودتان را ببرید. ذکر این نکته ضروری است که آخر هفته‌ها مردم زیادی در محوطه‌های پارک برای پیک‌نیک اتراق کرده‌اند. پس اگر قصد دوچرخه‌سواری دارید، در محدوده پیست بمانید یا روزهای وسط هفته را برای دوچرخه‌سواری انتخاب کنید.

آدرس پارک الهام: تهران، اتوبان شهید باکری شمال به جنوب، خروجی فردوس غرب، انتهای بلوار، پارک الهام

پیست دوچرخه‌سواری پارک ایران زمین (باغ‌راه فدک)؛ مکانی مناسب برای ورزش

پیست دوچرخه‌سواری پارک ایران زمین
پارک ایران زمین در شهرک غرب یک پیست عالی برای دوچرخه‌سواری است – عکاس: فاطمه حسن آبادی

این‌بار باید به منطقه 2 تهران و منطقه شهرک غرب برویم. در این‌جا پارک ایران زمین، با پیست دوچرخه‌سواری به‌طول 3400 متر یک پیشنهاد عالی برای ورزشکاران است. این پیست سنگ‌فرش است و به‌سبب وجود درختان، سایه‌دار و خنک نیز است. در مسیر پیست می‌تواند رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها را ببینید و از طعم خوب خوراکی‌ها لذت ببرید.

این پیست دوچرخه‌سواری در تهران امکان کرایه انواع دوچرخه ساده و حرفه‌ای را فراهم کرده است. در پارک ایران زمین که یکی از پارک های مخصوص دوچرخه سواری در تهران است، برای حداقل یک ساعت می‌توانید دوچرخه کرایه کنید. در حال حاضر ساعت کاری مجموعه برای دوچرخه‌سواری تا ساعت 18 است و ممکن است در روزهای بارانی و زمان‌هایی که زمین لغزنده است، امکان دوچرخه‌سواری مهیا نباشد.

آدرس پارک ایران زمین: تهران، شهرک غرب، خیابان ایران زمین، پارک ایران زمین

بوستان جوانمردان؛ خاص و متفاوت برای دوچرخه‌سواری

بوستان جوان‌مردان
پارک جوانمردان دو محل برای کرایه دوچرخه دارد – عکاس: فرحناز غلام‌پور

اگر به دنبال پارک های مخصوص دوچرخه سواری در تهران هستید که خاص و متفاوت باشد، بوستان جوان‌مردان می‌تواند یکی از پیشنهادهای عالی و جذاب باشد. این پارک تفریح‌ها و زمین‌های بازی گوناگونی دارد. در این‌جا می‌توانید دوچرخه‌سواری کنید و از هوای خوب پارک لذت ببرید. پیست دوچرخه در پارک جوانمردان حدود 8 کیلومتر است که از مسیری سرسبز و زیبا گذر می‌کند.

برای راحتی شما در دو ضلع شرقی و غربی پارک، فضاهایی برای اجاره دوچرخه تعبیه شده که با کارت شناسایی معتبر می‌توانید انواع دوچرخه را برای یک ساعت یا بیشتر کرایه کنید. هزینه اجاره دوچرخه در این پارک حدود 30 تا 50 هزار تومان است. در تعیین این قیمت نوع دوچرخه، ابعاد و امکانات آن نقش دارد.

آدرس پارک جوانمردان:
مسیر 1: تهران، اتوبان همت از غرب به شرق، بعد از دهکده المپیک، قبل از پمپ‌بنزین کن، پارک جوانمردان

مسیر 2: تهران، اتوبان حکیم غرب، میدان المپیک، بلوار صدرا، درب غرب پارک، پارک جوانمردان

پارک نهج‌البلاغه؛ پارکی با فضای بسیار برای انواع ورزش

پارک نهج‌البلاغه
پیست دوچرخه‌سواری نهج‌البلاغه حدود 9 کیلومتر است – عکاس: مجید مددی

یکی دیگر از پارک های مخصوص دوچرخه سواری در تهران که فضاهای زیادی برای ورزش، بازی و پیاده‌روی دارد، نهج‌البلاغه است. پیست دوچرخه‌سواری این پارک حدود 9 کیلومتر طول دارد و به سبب زیبایی و سرسبز‌ی‌اش، بسیار پرطرفدار است. این پیست واقعا حرفه‌ای است و در آن می‌توانید با انواع دوچرخه‌ها از مسیر لذت ببرید. پیست دوچرخه به‌صورت آسفالته است و تمام افراد می‌توانند در آن دوچرخه‌سواری کنند. در ضمن خود پارک نهج‌البلاغه نیز امکانات مناسب از جمله فضای بازی کودکان، شهربازی، آلاچیق، فضاهای پیک‌نیک، رستوران، سرویس بهداشتی و… را داراست و یک مجموعه کامل برای گشت‌وگذار است.

هزینه اجاره دوچرخه در پارک نهج‌البلاغه 25 تا 50 هزار تومان است. اگر می‌خواهید بیشتر از دوچرخه‌سواری لذت ببرید بهتر است در روشنایی روز به این پارک مراجعه کنید.

آدرس پارک نهج‌البلاغه:

مسیر۱: تهران، اتوبان یادگار امام خروجی ایوانک

مسیر ۲: تهران، میدان پونک بلوار همیلا

مسیر ۳: تهران، اتوبان حکیم ورودی پارک نهج البلاغه

اجاره روزانه خانه تهران با قیمت مناسب
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

پیست دوچرخه‌سواری پارک پلیس؛ معروف به باغ اناری

پیست دوچرخه‌سواری پارک پلیس
پارک پلیس در شرق تهران دارای پیست دوچرخه‌سواری است – عکاس: رضا متین

حالا که به چند پارک با پیست دوچرخه‌سواری در غرب تهران پرداختیم، وقت آن است از یک پیست خوب در شرق تهران هم برایتان بگوییم. پارک پلیس یکی از پارک های مخصوص دوچرخه سواری در تهران است که در آن جایگاه اجاره دوچرخه و پیست مناسب برای دوچرخه‌سواری تعبیه شده است.

پارک پلیس در تهران‌پارس است و قدیمی‌ها به آن باغ اناری یا باغ مجیدآباد نیز می‌گویند چراکه این پارک درواقع یک باغ و متعلق به فردی زرتشتی بوده است. امروزه در این پارک می‌توانید به موزه گرافیک ایران سر بزنید، پیاده‌روی کنید، کودکان را به پارک آموزش ترافیک ببرید و از امکانات پارک از قبیل رستوران و فودکورت بهره‌مند شوید.

هزینه اجاره ساعتی دوچرخه در این پارک حدود 20 تا 30 هزار تومان است و معمولا در شب‌ها نیز می‌توانید دوچرخه کرایه کنید و لذت ببرید.

آدرس پارک پلیس: تهران، بلوار استقلال، کنار بوستان یاس فاطمی، پارک پلیس

بوستان ولایت؛ پارکی بزرگ و مجهز برای دوچرخه سواری

بوستان ولایت
در بوستان ولایت می‌توانید برای کودکان و بزرگسالان، دوچرخه کرایه کنید – عکاس: محمدامین شهلا

یکی دیگر از پارک های مخصوص دوچرخه سواری در تهران که بزرگ و مجهز است، بوستان ولایت است. این پارک که در محل قدیمی پادگان قلعه‌مرغی ساخته شده است، با امکانات ورزشی جذاب از قبیل استخر، مسیر پیاده‌روی، پیست اسکیت و فضایی تحت عنوان شهربانو (ویژه بانوان) امکانات خوبی را برای شهروندان جنوب تهران فراهم کرده است. در بوستان ولایت محل‌هایی برای اجاره دوچرخه نیز تعبیه شده و پیست دوچرخه‌سواری هم وجود دارد. شما می‌توانید با پرداخت مبلغی بین 25 تا 50 هزار تومان (با توجه به نوع و اندازه) دوچرخه مورد نظرتان را برای یک ساعت یا بیشتر اجاره کنید.

آدرس بوستان ولایت: تهران، انتهای اتوبان نواب، تقاطع اتوبان تندگویان، بوستان ولایت

پیست دوچرخه پارک سرخه‌ حصار؛ پارکی در محدوده شرق تهران

پیست دوچرخه پارک سرخه‌حصار
پیست دوچرخه‌سواری سرخه‌حصار حدود 8 کیلومتر طول دارد – عکاس: علی سراجان

یکی دیگر از پارک های مخصوص دوچرخه سواری در تهران که هم بزرگ است و هم محلی برای کرایه دوچرخه دارد، پارک سرخه‌حصار است. این پارک در شرق تهران است و حیات‌وحش آن شهرت زیادی دارد. مسیر دوچرخه‌سواری این پارک استاندارد است و می‌توانید با خانواده و دوستان‌تان در این پارک دوچرخه‌سواری کنید و از هوای خوب لذت ببرید. طول پیست دوچرخه‌سواری در این پارک حدود 8 کیلومتر است و هزینه کرایه دوچرخه می‌تواند از 20 تا 50 هزار تومان براساس نوع دوچرخه متغیر باشد.

آدرس پارک سرخه‌حصار: تهران، بزرگراه بسیج، بزرگراه شهید یاسینی، خروجی سرخه‌حصار

دوچرخه‌سواری در پارک پردیسان؛ مکانی مناسب برای ورزشکاران

دوچرخه‌سواری در پارک پردیسان
برای دوچرخه‌سواری در پارک پردیسان باید خودتان دوچرخه داشته باشید – عکاس: محمد

پردیسان از پارک‌های معروف در بین ورزشکاران است. این‌جا می‌توانید پیاده‌روی کنید، بدوید، فوتبال، والیبال و بسکتبال هم بازی کنید. در پردیسان محلی برای تردد دوچرخه درنظر گرفته شده است که شیب و شرایط گوناگونی را در اختیارتان می‌گذارد. اما این پارک محلی که یکی از پارک های مخصوص دوچرخه سواری در تهران است، دوچرخه کرایه نمی‌دهد و باید خودتان دوچرخه داشته باشید.

آدرس پارک پردیسان: تهران، ضلع شمال بزرگراه حکیم، بین شیخ فضل‌الله و یادگار امام (ره)، پارک پردیسان

دوچرخه‌سواری در بوستان یاس فاطمی

دوچرخه‌سواری در بوستان یاس فاطمی
بوستان یاس فاطمی مسیرهای خلوت و کم‌شیب برای دوچرخه‌سواری دارد – عکاس: مهدی افراسیابی

پارک یاس فاطمی، در منطقه 12 تهران، یکی از پارک‌های سرسبز و زیبای دیگر برای دوچرخه‌سواری و گشت‌وگذار است. یاس فاطمی، آلاچیق، سرویس بهداشتی، محوطه‌های بازی کودکان، درختان سرسبز و فضاهای چمن‌کاری شده دارد. همچنین این‌جا می‌توانید از رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها نیز بهره‌مند شوید. یاس فاطمی توسط اتوبان بابایی به‌ دو نیم تقسیم شده است و بخش‌های شمالی آن تا ارتفاعات تهران ادامه پیدا می‌کند.

در بوستان یاس فاطمی گروه‌‌های دوچرخه‌سواری متعددی را به‌خصوص در تعطیلات و آخرهفته‌ها خواهید دید که به این ورزش مشغول هستند. البته باید بدانید، در این بوستان، مسیر ویژه دوچرخه وجود ندارد. اما به‌سبب آسفالت خوب، خلوت بودن مسیرها و شیب کم، می‌توانید با دوچرخه خودتان از ورزش و تمرین در این پارک لذت ببرید. برخی از دوچرخه‌سواران در سبک کراس‌کانتری اینجا را برای تمرین مناسب می‌دانند و با دوچرخه‌سواری تلاش می‌کنند وضعیت قلب و عضلات خود را بهبود ببخشند.

آدرس بوستان فاطمی: تهران، بزرگراه شهید بابایی، نرسیده به خیابان استخر، پارک یاس فاطمی

سخن آخر

در این مقاله از اتاقک به بررسی پارک های مخصوص دوچرخه سواری در تهران پرداختیم. در بیشتر این پارک‌ها می‌توانید دوچرخه کرایه کنید و در مسیرهای تعبیه شده از این ورزش عالی و مهیج لذت ببرید. دوچرخه‌سواری به کاهش وزن، بهبود عملکرد قلب، استرس کمتر، بهبود فعالیت مغز و داشتن بدنی قوی و سالم، بسیار کمک می‌کند. دوچرخه‌سواری ورزشی کم‌هزینه اما پرفایده است که نباید از آن غافل شوید.

اگر قصد اقامت و اجاره روزانه خانه در تهران را دارید می‌توانید در سایت اتاقک از مجموعه‌ی بی‌نظیری از خانه‌ها و اقامتگاه‌ها استفاده کنید. در طول اقامت خود در تهران، از دیدنی‌ها و جاذبه‌های پایتخت غافل نباشید تا سفری شاد و پراز خاطره را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید.

سوالات متداول

پارک با پیست دوچرخه در غرب تهران کجاست؟

پارک چیتگر، پارک نهج‌البلاغه، دریاچه چیتگر، پارک الهام و بوستان جوانمردان از پارک‌های بزرگی هستند که پیست‌های دوچرخه‌سواری و محلی برای کرایه دوچرخه نیز دارند.

کدام پارک‌های شرق تهران پیست دوچرخه‌سواری دارند؟

پارک سرخه‌حصار و پارک پلیس از پارک‌های شرق تهران هستند که پیست دوچرخه هم دارند.

کدام پارک تهران طولانی‌ترین پیست دوچرخه را دارد؟

پیست دوچرخه‌سواری پارک چیتگر تهران با حدود 30 کیلومتر طول، طولانی‌ترین پیست دوچرخه‌سواری در بین پارک‌های تهران است.

کدام پارک پیست دوچرخه‌سواری ویژه بانوان دارد؟

پارک چیتگر تهران یک پیست دوچرخه‌سواری مناسب را ویژه بانوان در نظر گرفته است.

4/5 - (2 امتیاز)

اتاقک

نیوشا امینیان

قلم و سفر جهانم رو شکل دادن و من رو به دنیای نویسندگی آوردن. گاهی نجوم درس می‌دم و اوقاتی رو صرف نقاشی می‌کنم. در ذهن من، با نوشتن هر کلمه، روحی در وجودش دمیده می‌شه و تا همیشه زنده نگهش می‌داره. با کلماتی لبریز از روح زندگی، از زیباترین مقاصد سفر، بیشتر بدونید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *