شهرها

معرفی 10 تا از معروف‌ترین شیرینی فروشی های تهران | ناپلئونی را بیاورم؟

جعبه یک کیلویی یا نیم کیلویی؟ همین‌جا میل می‌کنید یا می‌برید؟ تر می‌خواهید یا خشک؟ گفتید از کدام بیشتر بگذارم؟ کاتالوگ کیک‌های تولدمان را دیدید؟ شمع هم بگذارم؟

این جملات را همه ما حداقل چند بار در زندگی‌مان شنیده‌ایم. جملاتی که یکی از نقاط مشترک خاطرات همه ایرانی‌ها در قنادی‌ها به حساب می‌آیند. قبول دارید شیرینی فروشی‌ها و قنادی‌ها، خوش حس‌ترین مغازه‌های دنیا هستند؟

همین ابتدا باید بگویم، اگر به‌تازگی رژیم گرفتید و می‌خواهید برای مدتی قند و شیرینی را از برنامه غذایی‌تان حذف کنید، لطفاً این مقاله را نخوانید. چون قرار است درباره 10 تا از معروف‌ترین شیرینی فروشی های تهران صحبت کنم. راستی این محتوا حاوی عکس‌های وسوسه کننده شیرینی‌های خوشمزه و رنگارنگ هم است! دیگر از من گفتن.

اگر هم اراده‌ای قوی دارید یا اصلاً دنبال یک قنادی جدید می‌گردید، پس بیایید با یک تور مجازی خوشمزه، سراغ قنادی‌های مختلف در شمال و جنوب، شرق و غرب تهران برویم.

1. کافه قنادی فرانسه، قنادی 58 ساله تهران

همه اهالی پایتخت با قنادی فرانسه خاطره دارند.
کافه قنادی فرانسه، یکی از قدیمی‌ترین شیرینی فروشی های تهران – عکاس: مینا افجه

اولین باری که به قنادی فرانسه رفتم را یادم نمی‌آید. احتمالاً کودکی 6 یا 7 ساله بودم. ولی مطمئنم همان دفعه اول، شیرینی‌های جادویی کافه قنادی فرانسه تأثیرش را در مغز من گذاشتند. چون به‌محض این‌که دانشگاه قبول شدم، تقریباً هفته‌ای دو تا سه بار با دوستان قدیمی یا جدید به کافه قنادی فرانسه می‌رفتم.

زمان دانشجویی من، کافه‌های تهران چندان زیاد نبود. به همین خاطر کافه قنادی فرانسه با قیمت‌های مناسب و دانشجویی‌اش، پاتوق خیلی از هم‌نسلان من در روزهای بارانی پاییز بود.

لذت نوشیدن چای، شکلات داغ یا شیرکاکائو کنار شیرینی‌های رنگارنگ این قنادی، مثل پونزی است که به قول صاحبان این قنادی خاطرات زندگی را به هم وصل می‌کند.

قنادی فرانسه به مرور زمان شیرینی‌های مدرن‌تری را طبخ می‌کند.
شما هم با دیدن این شیرینی‌ها ضعف کردید؟ – عکاس: Hossein Kheiri

کافه قنادی فرانسه یکی از قدیمی‌ترین شیرینی فروشی های تهران است. جایی که 58 سال شاهد قصه‌های تلخ و شیرین خیابان انقلاب بوده است و سال‌هاست با شیرینی‌های خوشمزه و متفاوتش، حضوری پر رنگ در خاطرات خوش ما دارد.

یکی از جذابیت‌های این قنادی و تفاوت آن با سایر کافه‌قنادی‌ها، سکوهای اطراف سالن است. سکوهایی که فرصت نوش‌جان کردن شیرینی با منظره زیبای خیابان انقلاب را برای ما به وجود می‌آورند.

در سال‌های اخیر تنوع شیرینی‌های کافه قنادی فرانسه بیشتر شده است. تا جایی که وقتی همین چند روز پیش برای تجدید خاطره به قنادی رفتم، چشمانم از حجم متنوع شیرینی‌های به‌روز مثل اکلر، پاریس برست و … حسابی برق زد.

راستی خیالتان را راحت کنم، اگر اهل نوستالژی هستید و می‌خواهید دوباره طعم چیز کیک تنوری، ساقه‌عروس، کیک هویج یا براونی این قنادی را بچشید، همچنان می‌توانید با خیال راحت به کافه قنادی فرانسه بروید.

آدرس کافه قنادی فرانسه: خیابان انقلاب، نبش خیابان ابوریحان، کافه قنادی فرانسه

شاره تماس: 66403526-021

ساعت کاری: شنبه تا پنج‌شنبه از ساعت 9 صبح تا 10 شب، جمعه‌ها از ساعت 2:30 بعدازظهر تا 10 شب. (ممکن است ساعت کاری این مجموعه در سوگواری‌ها و تعطیلی‌های رسمی تغییر کند).

محدوده قیمت: مناسب

2. شیرینی فروشی بی بی، یکی از محبوب‌ترین شیرینی فروشی های تهران

همه در یوسف‌آباد عاشق قنادی بی بی هستند.
شیرینی بی بی، یکی از پرطرفدارترین شیرینی فروشی های تهران – عکاس: کاوه صفری

هرکس فقط یک‌بار کیک شکلاتی بی بی را امتحان کرده باشد، محال است نام شیرینی فروشی بی بی را در فهرست محبوب‌ترین شیرینی فروشی های تهران قرار ندهد. اصلاً از وقتی پای کیک‌های بی بی به جشن‌های ما باز شد، خاطراتمان وضوح بیشتری پیدا کردند.

بدون شک قنادی بی‌بی محبوب دل همه کسانی است که عاشق شیرینی و شکلات هستند. معماری قدیمی این قنادی در شعبه یوسف‌آباد با صفی طولانی که در روزهای تعطیل و اعیاد جلوی آن تشکیل می‌شود، یکی از شاخصه‌های شیرینی فروشی بی بی به حساب می‌آید.

اکثر مشتریان وقتی وارد شعبه یوسف‌آباد این قنادی می‌شوند، مستقیم به انتهای سالن و آن یخچال وسوسه کننده بزرگ که در شکمش انواع کیک شکلاتی بی بی در سایزهای مختلف، کیک نسکافه‌ای و کیک پسته‌ای است، می‌روند.

این یخچال هرگز خالی نمی‌شود!
یخچال قنادی بی بی در شعبه یوسف‌آباد، هر رژیمی را از پای در می‌آورد. – عکاس: Alireza Heidarkhani

یکی از جذابیت‌های شیرینی فروشی بی بی این است که کیفیت کیک و شیرینی آن در طول این همه سال فعالیت تغییر نکرده است. همین موضوع هم این قنادی را به یکی از پرطرفدارترین شیرینی فروشی های تهران تبدیل کرده است. توصیه می‌کنم اگر به این قنادی سر زدید، به‌جز کیک شکلاتی بی بی، کیک هویج، گاتا، شیرینی‌های خشک و شکلات پرتغالی این قنادی را هم امتحان کنید.

  • آدرس قنادی بی بی شعبه یوسف آباد: خیابان یوسف‌آباد، خیابان مهرام 2
  • شماره تماس قنادی بی بی شعبه یوسف آباد: 88007770، 88007793، 88019671
  • ساعت کاری قنادی بی بی شعبه یوسف آباد: هر روز از ساعت 9 صبح تا 9 شب
  • آدرس قنادی بی بی شعبه قیطریه: خیابان شریعتی، خیابان سهیل، خیابان شهید محمدی
  • شماره تماس قنادی بی بی شعبه قیطریه: 22208358
  • ساعت کاری قنادی بی بی شعبه قیطریه: هر روز از ساعت 9:30 صبح تا 9 شب
  • آدرس قنادی بی بی شعبه شهرک غرب: شهرک غرب، خیابان فرحزادی، جنب پارک نیما
  • شماره تماس قنادی بی بی شعبه شهرک غرب: 88077621، 88077622
  • ساعت کاری قنادی بی بی شعبه شهرک غرب: هر روز از ساعت 9 صبح تا 9 شب

محدوده قیمت: متوسط تا نسبتاً گران

3. قنادی سوییت آفر، بهشت خوشمزه و بنفش

صاحب قنادی سوییت آفر کیست؟ آیا یک بلاگر است؟
قنادی سوییت آفر متعلق به یکی از بلاگرهای اینستاگرام است. – عکاس: شیوا نصرتی

خب از شیرینی فروشی های تهران در مرکز فاصله بگیریم و راهی شمال پایتخت شویم. قنادی سوییت آفر یکی از قنادی‌های نسبتاً جدید تهران است که همین چند ماه پیش و بعد از مدتی وقفه، فعالیتش را در اختیاریه تهران از سر گرفته است.

صاحب این قنادی یک از اینفلوئنسرهای خانم اینستاگرام است و خودش به قنادی سوییت آفر، بهشت بنفش می‌گوید. یکی از جذابیت‌های این کافه‌قنادی، دکوراسیون خاص و منحصربه‌فرد آن است که از همان بدو ورود توجه شما را جلب می‌کند.

قنادی سوییت آفر یکی از خاص‌ترین شیرینی فروشی های تهران
قنادی سوییت آفر در اختیاریه جنوبی قرار دارد. – عکاس: شیوا نصرتی

در کافه قنادی سوییت آفر انواع شیرینی‌های مدرن، دسر، شیرینی تر، خشک، شیرینی‌ها و کوکی‌های رژیمی و … در کنار کیک‌های مختلف با طراحی ویژه پخته می‌شود. این قنادی یک بخش مجزای کافه هم دارد که برای نوشیدن فنجانی چای یا قهوه در کنار یک شیرینی تازه از فر درآمده فرصت خوبی است.

آدرس قنادی سوییت آفر: اختیاریه جنوبی، نرسیده به دولت، پلاک 62

شماره تماس کافه قنادی سوییت آفر: 26612974

ساعت کاری شیرینی فروشی سوییت آفر: هر روز از ساعت 8 صبح تا 11 شب

محدوده قیمت: گران

4. قنادی کوکی باکس، خوشمزه‌های رنگارنگ

کوکی باکس یکی از مدرن‌ترین شیرینی فروشی های تهران
کوکی باکس یکی از خوش‌رنگ و لعاب‌ترین شیرینی فروشی های تهران است. – عکاس: Kiana Rahbari (Kianabari)

اگر در مقاله معرفی معروف‌ترین شیرینی فروشی های تهران به قنادی کوکی باکس اشاره نمی‌کردم، عذاب وجدان می‌گرفتم. شیرینی‌های این قنادی به‌خصوص انواع چیز کیک، رد ولولت، کیک هویج، شکلاتی، نسکافه‌ای و … به‌قدری خوشمزه هستند که اگر شانس بیاورید و وقتی تازه از فر درآمدند، نوش‌جان کنید پاهایتان سه متر از زمین بالاتر می‌رود. البته این حالت را فقط عشاق شیرینی و شکلات درک می‌کنند. در ضمن حدس می‌زنم حتماً کیک و شیرینی این قنادی را در کافه‌های معروف تهران امتحان کرده باشید.

پس ای کسانی که شیرینی و شکلات حال شما را خوب می‌کنند و مغزتان با اولین گاز از یک شیرینی، دستور ترشح دوپامین می‌دهد، از شیرینی‌های قنادی کوکی باکس غافل نشوید. یکی دیگر از دلایلی که محبوبیت قنادی کوکی باکس را در طول این سال‌ها بیشتر کرده است، تغییر روش مصرف و خرید شیرینی است. شما از این قنادی می‌توانید از هر مدل شیرینی، فقط یک عدد بخرید و دیگر نیازی نیست سراغ جعبه‌های نیم کیلویی، یک کیلویی یا دو کیلویی با دو یا سه مدل شیرینی محدود بروید. کافی است از هر مدل شیرینی یا دسر مثل تیرامیسو، یک عدد بخرید و در نهایت جعبه‌ای رنگارنگ داشته باشید.

این مدل خرید جان می‌دهد برای دورهمی‌های دوستانه یا زمانی که می‌خواهید یک میز پذیرایی خاص و متنوع برای مهمانانتان بچینید. این را هم بگویم اگر دنبال شیرینی‌های سنتی هستید، روی این قنادی حساب نکنید. در مقابل اگر دنبال شیرینی‌های کره‌ای خوشمزه، دنیش، کراسان، انواع کوکی و تارت هستید، نام قنادی کوکی باکس را در فهرست معروف‌ترین شیرینی فروشی های تهران بزرگ‌تر بنویسید.

  • آدرس قنادی کوکی باکس شعبه فرمانیه: چهارراه فرمانیه، مجتمع تجاری کوه نور
  • شماره تماس کوکی باکس شعبه فرمانیه: 22832293
  • آدرس قنادی کوکی باکس شعبه جردن: بلوار آفریقا (جردن)، خیابان گل‌آذین
  • شماره تماس کوکی باکس شعبه جردن: 22056255
  • ساعت کاری کوکی باکس جردن: هر روز از ساعت 10 صبح تا 10 شب
  • آدرس قنادی کوکی باکس شعبه فرشته: چهارراه پارک‌وی، خیابان فرشته، مجتمع تجاری سام سنتر
  • شماره تماس کوکی باکس شعبه فرشته: 22659869
  • آدرس قنادی کوکی باکس شعبه شهرک غرب: شهرک غرب، مجتمع تجاری گلستان، تراس طبقه اول، پلاک 208
  • شماره تماس کوکی باکس شعبه شهرک غرب: 88088074

محدوده قیمت: مناسب تا نسبتاً گران

اجاره روزانه خانه تهران با قیمت مناسب
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

5. قنادی لادن، اصیل و خوش‌نام

قبول دارید که قنادی لادن را دیگر همه می‌شناسند؟
قنادی لادن یکی از باسابقه‌ترین شیرینی فروشی های تهران – عکاس: MOHAMMAD SADEGHI (mHs)

در ادامه تور مجازی خوشمزه‌مان در بین بهترین شیرینی فروشی های تهران به قنادی نام‌آشنا و معروف لادن می‌رسیم. قنادی‌ای که طبق روایات پای زولبیا و بامیه، این شیرینی خوشمزه را به تهران باز کرد.

قدمت قنادی لادن به حدود 90 سال پیش می‌رسد. زمانی که حاج احمد لادن مقدم، کسب‌وکار پدری‌اش را ادامه داد و اولین شعبه این قنادی یعنی قنادی لادن امیریه را افتتاح کرد و بعدها برادر او، حاج محمود مقدم مدیریت این شعبه را بر عهده گرفت. کیفیت شیرینی‌های این قنادی و استقبال مردم، دلیل تأسیس شعبه تجریش قنادی لادن در 50 سال پیش بود. در ادامه این روند، یکی دیگر از پسران این خانواده یعنی حاج قاسم لادن مقدم، شعبه قنادی لادن سعادت‌ آباد را تأسیس کرد.

عکاس: Marzieh Jafary

متأسفانه در حال حاضر اولین شعبه این قنادی به خاطر عبور مترو از زیر مغازه، تعطیل شده است. کارمندان خونگرم و باصفای آن هم مجبور شدند به مغازه‌ای روبه‌روی شعبه قبلی نقل مکان کنند. با این حال هنوز وقتی از محله امیریه سابق و خیابان ولی‌عصر فعلی رد می‌شوید، می‌توانید نام کافه‌قنادی لادن را بر سر در مغازه سابق ببینید.

از محبوب‌ترین شیرینی‌های کافه‌قنادی لادن می‌توان به زولبیا و بامیه، کیک یزدی، انواع شیرینی تر با خامه‌ای خوشمزه و شیرینی خشک اشاره کرد. به نظر شما خوشمزه‌ترین شیرینی قنادی لادن کدام است؟

آدرس قنادی لادن امیریه: میدان منیریه، چهارراه امیر بهادر، نبش سینما فلور سابق

آدرس قنادی لادن تجریش: میدان تجریش، اول خیابان ولیعصر (شمال به جنوب)، پلاک 3125

آدرس قنادی لادن سعادت آباد: سعادت‌آباد، خیابان سرو غربی، نبش بلوار شهرداری

آدرس قنادی لادن ولنجک: ولنجک، بلوار دانشجو، بالاتر از دانشگاه شهید بهشتی، پلاک 10

محدوده قیمت: متوسط تا نسبتاً گران

برای اجاره روزانه خانه در تهران به سایت اتاقک مراجعه کنید.

6. قنادی پاستور، لذت چشیدن طعم آشنای شیرینی‌های کودکی

قنادی پاستور
قنادی پاستور بین اهالی خیابان آذربایجان حسابی طرفدار دارد. – عکاس: Houshidar Ildari

یکی دیگر از معروف‌ترین شیرینی فروشی های تهران، قنادی پاستور است. برای خرید انواع شیرینی تر و شیرینی خشک این قنادی، باید راهی مرکز و جنوب تهران و حوالی میدان پاستور شوید. این قنادی بین تمامی اهالی این منطقه بسیار معروف است. همچنین فاصله کم این قنادی با گل‌فروشی معروف زعیم باعث شده است که مشتریان بتوانند گل و شیرینی باکیفیت را از دو فروشگاه معتبر در نزدیکی هم خریداری کنند. قبول دارید گل و شیرینی دو یار جدانشدنی هستند؟

شیرینی‌های متنوع قنادی پاستور
قنادی پاستور، یکی از قدیمی‌ترین شیرینی فروشی های تهران در مرکز شهر است. – عکاس: محمدرضا

باید بگویم به‌جز مدل‌های مختلف شیرینی تر و شیرینی خشک مثل شیرینی دانمارکی، ساقه‌عروس و … زولبیا و بامیه این قنادی هم بسیار معروف است. طوری که اگر ماه رمضان به سراغ آن بروید و کمی دیر برسید، ممکن است شیرینی‌هایش تمام شده باشد. همچنین خیلی از کسانی که قصد سفارش شیرینی در حجم زیاد و برای مراسم عروسی و … را دارند، روی شیرینی‌های قنادی پاستور حساب ویژه‌ای باز می‌کنند.

آدرس قنادی پاستور: خیابان آذربایجان، خیابان 12 فروردین، قنادی پاستور

ساعت کاری قنادی پاستور: هر روز از ساعت 8:30 صبح تا 1 بعدازظهر و از ساعت 2:30 بعدازظهر تا 10 شب

محدوده قیمت: مناسب

7. قنادی اکلر، لذت بردن از طعم شیرینی‌های فرانسوی در تهران

لذت چشیدن طعم شیرینی‌های فرانسوی در قنادی اکلر
قنادی اکلر، یکی از خاص‌ترین و مدرن‌ترین شیرینی فروشی های تهران – عکاس: Hooman

بسیاری از مردم دنیا فرانسوی‌ها و شکل زندگی آن‌ها را دوست دارند. خیلی‌ها هم فرانسه را با کافه‌های مختلف و فرهنگ کافه نشینی آن می‌شناسند. همین موضوع هم دلیل اصلی محبوبیت شیرینی‌های فرانسوی در جهان شده است. مثال واضح آن هم شیرینی ماکارون. شیرینی‌ای که شاید همه از طعم آن خوششان نیاید ولی معمولا دوست دارند حداقل یک‌بار آن را امتحان کنند.

اگر شما هم از این دسته افراد هستید و کلاً دوست دارید طعم شیرینی‌های فرانسوی را بدون اینکه از کشور خارج شوید امتحان کنید، پس به قنادی اکلر بروید.

آیا می‌توانید به این بسته اکلر هیجان‌انگیز نه بگویید؟
بسته‌های پیشنهادی قنادی اکلر، فرصتی برای چشیدن طعم شیرینی‌های مختلف. – عکس از: سایت قنادی اکلر

قنادی اکلر با سه شعبه مختلف، یکی از معروف‌ترین شیرینی فروشی های تهران است. در واقع این قنادی اولین بوتیک شیرینی فرانسوی در تهران به حساب می‌آید که از سال 1389 فعالیتش را شروع کرده است. تخصص این قنادی در پخت انواع شیرینی فرانسوی و به‌خصوص اکلر، ماکارون، سنت اونوره، اپرا، پاریس برست، میل فوی و … است.

شاید شیرینی اکلر در ظاهر شبیه نان خامه‌ای خودمان باشد، ولی باید بگویم در واقع این‌طور نیست. طعم اکلر با نان خامه‌ای فرسنگ‌ها فاصله دارد. در ضمن شما می‌توانید بسته‌های اکلر را از این قنادی خریداری کنید که شامل چندین مدل مینیاتوری از محبوب‌ترین شیرینی‌های این قنادی می‌شود.

  • آدرس قنادی اکلر شعبه فرشته: خیابان فرشته، خیابان آقابزرگی
  • شماره تماس قنادی اکلر شعبه فرشته: 22006355
  • ساعت کاری شعبه فرشته: هر روز از ساعت 8 صبح تا 11 شب
  • آدرس قنادی اکلر شعبه نیاوران: خیابان باهنر (نیاوران)، نرسیده به خیابان امیرسلیمانی
  • شماره تماس قنادی اکلر شعبه نیاوران: 26112133
  • ساعت کاری شعبه نیاوران: هر روز از 8:30 صبح تا 10:30 شب
  • آدرس قنادی اکلر شعبه فرمانیه: خیابان لواسانی (فرمانیه)، بعد از تقاطع دیباجی، نبش کوچه شب بو
  • شماره تماس قنادی اکلر شعبه فرمانیه: 26876100
  • ساعت کاری شعبه فرمانیه: هر روز از ساعت 8 صبح تا 10:30 شب

محدوده قیمت: گران

اجاره روزانه خانه تهران با قیمت مناسب
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

8. قنادی سینامون، یکی از معروف‌ترین شیرینی فروشی های تهران در شرق پایتخت

قنادی سینامون را در شرق تهران همه می‌شناسند.
قنادی سینامون یکی از بهترین شیرینی فروشی های تهران در مجیدیه – عکاس: mohammad shams (MoMo)

اولین باری که با قنادی سینامون آشنا شدم، تولد یکی از دوستانم بود. وقتی کیک را آوردند، از رنگ آبی خاص کیک و تزییناتش که در عین سادگی بسیار ظریف بود، خوشم آمد. بعد که کیک را برش زدند و اولین چنگال از کیک را در دهانم گذاشتم، سریع پرسیدم: «این کیک برای کجاست؟» دوستم هم گفت: «چه طور متوجه نشدی، کیک قنادی سینامون است».

خلاصه از آن‌جا بود که من عاشق شیرینی‌های سینامون شد و فهمیدم چقدر دیر با این قنادی که یکی از بهترین شیرینی فروشی های تهران است، آشنا شدم. در قنادی سینامون انواع شیرینی تر، شیرینی خشک، تارت و … پخته می‌شود که بوی آن‌ها از چند متری هوش از سر آدم می‌برد.

شیرینی‌های رولت این قنادی حسابی خوشمزه هستند.
یخچال جذاب قنادی سینامون، یکی دیگر از بهترین شیرینی فروشی های تهران – عکاس: Amir Hossein Meshkat

در ضمن در قنادی سینامون این فرصت را دارید تا روی میز و صندلی‌های بامزه‌اش در کافه بنشینید. بعد یک فنجان چای یا قهوه با یک کیک شکلاتی سفارش دهید و روح و روانتان را حسابی خوشحال کنید.

آدرس قنادی سینامون: مجیدیه جنوبی، 16 متری دوم، نبش کوچه هشتم

شماره تماس قنادی سینامون: 22535457

ساعت کاری قنادی سینامون: هر روز از ساعت 9 صبح تا 9 شب

محدوده قیمت: مناسب

9. قنادی سوییت بلیس، شیرینی فروشی‌ای که قصه‌اش از پخت شیرینی در خانه شروع شد

قنادی سوییت بلیس، رویایی که به واقعیت تبدیل شد.
قنادی سوییت بلیس در فهرست شیرینی فروشی های تهران، قصه جالبی دارد. – عکاس: mohammad sadegh amirkhani

داستان کسانی که توانستند در دنیای آرزوهایشان زندگی کنند و آن را به خیال و رؤیایی شبانه محدود نکنند، همیشه الهام‌بخش است. در این بخش از معرفی معروف‌ترین شیرینی فروشی های تهران می‌خواهیم سری به قنادی سوییت بلیس بزنیم. قنادی‌ای که مؤسسش توانست رویای داشتن یک قنادی بزرگ با انواع شیرینی‌های مختلف را به واقعیت تبدیل کند.

صاحب این قنادی در ابتدا شیرینی‌های مختلف و خانگی را در منزلش تهیه می‌کرد. کم‌کم به خاطر استقبال مردم از کیفیت شیرینی‌ها، سلیقه و ظرافت خاصی که در تهیه آن‌ها رعایت می‌شد، این شیرینی‌ها پایشان را از آشپزخانه خانگی فراتر گذاشتند و به فرهای قنادی سوییت بلیس روی آوردند.

خوشمزه‌های دوست داشتنی
لذت ثبت خاطرات در یکی از بهترین شیرینی فروشی های تهران – عکاس: Khanoome YZ

در قنادی سوییت بلیس انواع شیرینی‌ها مثل کیک شکلاتی سوییت بلیس، کیک هویج، چیز کیک، پای‌های مختلف، تارت و … در کنار کوکی‌های مختلف منتظر شما هستند تا آن‌ها را نوش‌جان کنید.

آدرس قنادی سوییت بلیس: خیابان نیاوران، نرسیده به پمپ‌بنزین، پلاک 192

شماره تماس قنادی سوییت بلیس: 22825016

ساعت کاری قنادی سوییت بلیس: هر روز از ساعت 10 صبح تا 11 شب. (ممکن است ساعت کاری این قنادی در تعطیلی‌های رسمی تغییر کند).

محدوده قیمت: مناسب

10. کافه قنادی لرد، یکی از قدیمی‌ترین شیرینی فروشی های تهران

کافه قنادی لرد یکی از باصفا ترین شیرینی فروشی های تهران
لذت طعم خوش شیرینی‌های کودکی در کافه قنادی لرد – عکاس: MOHAMMAD SADEGHI (mHs)

در عنوان مقاله وعده دادم که ناپلئونی را بیاورم یا نه؟ حالا می‌خواهم در انتهای مقاله و بعد از این‌که حسابی گرسنه‌تان کردم، سراغ آخرین مورد از فهرست معروف‌ترین شیرینی فروشی های تهران بروم.

کافه‌قنادی لرد یکی از قدیمی‌ترین شیرینی فروشی های تهران است که فضای آن و شیرینی‌هایش یادآور خاطرات خوب دوران کودکی هستند. یکی از پرطرفدارترین شیرینی‌های این کافه قنادی، شیرینی ناپلئونی است. شیرینی‌ای که زحمت نوش‌جان کردنش به بافت لطیف و طعم خوشمزه آن می‌ارزد.

پیشنهاد می‌کنم اگر به این کافه قنادی رفتید حتماً تارت زردآلو (اگر موجود بود)، رولت‌های کلاسیک و شیرینی دانمارکی را هم امتحان کنید.

نمایی هوس انگیز از یک چاشت دلبر در کافه قنادی لرد
نوشیدن قهوه و شیرنی در یکی از معروف‌ترین شیرینی فروشی های تهران، یعنی خلق یک خاطره خوب – عکاس: Edwin Majnoonian (sharpknifeedge)

قبول دارید حالا که تا قنادی لرد رفتید، بهتر است فرصت را غنیمت بشمارید و یک فنجان قهوه هم سفارش دهید. به نظر من نوشیدن قهوه یا چای با شیرینی‌ها قنادی لرد، مصداق بارز احترام گذاشتن به روحمان است!

آدرس کافه قنادی لرد: خیابان استاد نجات اللهی (ویلا)، نرسیده به کریم‌خان، پلاک 186

شماره تماس کافه قنادی لرد: 88900833

ساعت کاری قنادی لرد: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 صبح تا 9 شب، پنج‌شنبه و جمعه از ساعت 10 صبح تا 8 شب

سخن آخر

در این مقاله یک تور مجازی و خوشمزه به بهترین شیرینی فروشی های تهران داشتیم. امیدوارم همه بخش‌های مقاله را خوانده باشید و این صفحه را به خاطر گرسنگی یا خرید شیرینی ترک نکرده باشید! این فهرست با توجه به امتیاز این شیرینی فروشی‌ها در سایت‌های معتبر و شبکه‌های مجازی آماده شد؛ بنابراین خوشحال می‌شویم نظرتان را در مورد این قنادی‌ها به ما بگویید.

اگر هم به نظرتان جای یک قنادی خالی است، این بار شما یکی از بهترین شیرینی فروشی های تهران را به ما معرفی کنید. راستی شما طرفدار شیرینی‌های سنتی ایرانی هستید یا دلتان می‌خواهد شیرینی‌های جدید و مدرن فرانسوی را امتحان کنید؟

در انتها این را هم اضافه کنم که اگر قصد سفر به پایتخت را دارید، برای اجاره ویلا و سوئیت از اتاقک کمک بگیرید. اگر هم می‌خواهید در تهران به خانه عزیزی بروید و به او سر بزنید، پس برای اینکه دست‌خالی نرفته باشید، نام شیرینی فروشی‌های این مقاله را به یاد داشته باشید.

سؤالات متداول درباره بهترین شیرینی فروشی های تهران

بهترین شیرینی فروشی های تهران کدامند؟

کافه قنادی فرانسه، قنادی سینامون، کافه قنادی لرد، شیرینی فروشی لادن، شیرینی فروشی بی بی، قنادی پاستور، قنادی سوییت بلیس، کوکی باکس، قنادی اکلر و قنادی سوییت آفر 10 تا از بهترین شیرینی فروشی های تهران هستند.

بهترین شیرینی فروشی شرق تهران کدام است؟

در شرق پایتخت قنادی‌های مختلفی وجود دارد ولی قنادی سینمامون از جمله بهترین شیرینی فروشی شرق تهران است.

بهترین شیرینی فروشی غرب تهران کدام است؟

غرب تهران پر از قنادی‌های مختلف است. قنادی لادن، قنادی بی بی و قنادی کوکی باکس سه نمونه از بهترین شیرینی فروشی غرب تهران است.

4.5/5 - (30 امتیاز)

اتاقک

مینا افجه

همیشه عاشق تعریف‌کردن خاطراتم بودم، مخصوصا بعد از اینکه از سفر میومدم. جزئیات خونه‌های‌تاریخی، حرکت نور لابلای درخت‌ها یا صدای دریا رو طوری تعریف میکردم که دوستام می‌گفتن انگار خودشون اونجا بودن. همین استعداد، جرقه علاقه به نوشتن رو در من زد. تا جایی‌که دیگه نوشتن رو به حرف زدن ترجیح دادم و حالا در اتاقک این تجربه‌ها رو با شما به اشتراک میذارم.

نوشته های مشابه

‫21 دیدگاه ها

  1. شیرینی فروشی پاک تو خیابون دماوند ایستگاه داریوش بهترین هست امتحان کنید تا خودتون به این نتیجه برسید

  2. شیرینی فروشی پاک تو خیابون دماوند ایستگاه داریوش بهترین هست امتحان کنید تا خودتون به این نتیجه برسید

  3. در مورد انتخاب برترین ها در هر شغل وحرفه ای معمولا درحق شایسته ترین ها اجحاف میشه چون مقاله نویس یا به نظر شخصی خودش اکتفا میکنه یا بامراجعه به چندتا سایت زحمت خودش رو کم میکنه .
    شاهد این حرفم همین بس که درفهرست این ۱۰ قنادی برتر تهران جای اسم قنادی هایی مثل بلوط تهرانپارس ، قصرشیرینی خیابان آزادی ، مجلسی خیابان سپهبدقرنی ، های سی پرند خالیه …!!!

  4. قنادی تیفانی خیابان بهبودی بی نظیره شیرینی‌هاش متعجبم اسمی ازش وسط نیومد چرااااااا؟؟؟!!!قیمتشم خوبن تا نسبتا گرون اما شیریناش با کیفیت بالا و تازه و خوشمزه آن

    1. سلام به شما. تهران بیشتر از 100 ها قنادی در محله ها و کوچه پس کوچه های مختلف داره که اشاره به همه اون ها در یک مقاله ممکن نیست. به همین خاطر از شما دوستان اتاقکی خواستیم تا لطف کنید و بقیه قنادی های معروف تهران را به ما و مخاطب ها معرفی کنید. از شما برای معرفی قنادی تیفانی خیلی ممنونم.

  5. هیچکدوم از اینا یعنی به نوبری میرسه وجدانن،، فقط تنها ایرادش اینه که خیلی گرون میده ولی کیفیت ۲۰

  6. عزیزم من هنوز نتونستم از این ده قنادی شیرینی تهیه کنم تا ببینم آیا تعریف شما واقعیت داره یا نه که امیدوارم همینطورباشه ولی بنظرم یکی از بهترین قنادیهای تهران بالدی بال در خیابان لطیفی خانی آباد نو هست که شعبه دیگرش هم در نازی آباد خیابان پارسه واقعا شیرینیهاش بخصوص تر همیشه تازه خوشمزه و سهل الهضمه ولذت خوردن یک شیرینی خوب رو تلاقی میکنه.ممنون از این گزارش جالبتون کامتون شیرین

    1. امیدوارم فرصت پیش بیاد و از این شیرینی فروشی ها خرید دلچسبی داشتید، ممنونم که قنادی های جذابی رو هم به ما معرفی کردید

    2. امیدوارم فرصت پیش بیاد و از این شیرینی فروشی ها خرید دلچسبی داشته باشید. بابت معرفی این قنادی ها هم خیلی ممنون

    3. به جاش من این ده شیرینی فروشی رو امتحان کردم بی نهایت بی کیفیت و شیرینی های مونده دست مشتری میدن فقط اسم در کردن ک بس ولی شیرینی فروشی که شما فرمودید رو نرفتم اگر برم نظرم رو مینویسم البته من دیگه به این باور رسیدم که شیرینی فروشی هایی که معروف نیستند با وجدان تر کار می کنند مثلا سلدوش من همان روز بخاطر تولدی که خیلی حساس بودم زمان زیادی رو منتظر موندم تا کیک تازه و نوتلایی که معروف ترین هست رو بیارن متاسفانه کیک بی اندازه بی کیفیت بود خشک بود نوتلا طعم نوتلا نمیداد و فندوق که بماند

      1. سلام خانم مونا، متاسفم که از هیچ کدوم از این قنادی ها خرید رضایت بخشی نداشتید. امیدوارم با معرفی قنادی هایی که دوستان در کامنت ها معرفی میکنند،خرید خوشمزه و دلچسبی در آینده داشته باشید.

      2. یکی از شیرینی فروشی ها باطعم عالی قنادی نون خامه ایی است وتوتک شهریار

  7. شیرینی فروشی نان شیرینی در هفت حوض با قیمت منا سب
    و شیرینی پاپلی در پردیس با قیمت مناسب

    هر دو کیفیت عالی خامه سبک و کلا کارشون نسبت به قیمتشون عالیه وانصافا جای اسمشون خالیه

    1. نیمه شب ها غ فوتبال غ فوتبال فغ بود در خدمتم دوست قدیمی اش قیمت مناسب و ع بود در خدمتم دوست غغغ فیلم فجر در بهمن ماه در عرصه جهانی فوتبال زنان در ایران در عرصه جهانی فوتبال زنان در ایران در عرصه جهانی فوتبال زنان در ایران در عرصه فغ بود شب شرعی و ع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *