تجربه سفرتعطیلاتجاهای دیدنیشهرها

بهترین شهر ایران برای مسافرت در پاییز | 5 شهری که باید در پادشاه فصل‌ها به آن سفر کرد

پاییز که می‌شود شما هم آرام و قرار ندارید؟ دلتان بیشتر از هر فصل دیگری هوای مسافرت می‌کند؟ نمی‌دانید راهی شمال ایران شوید یا جنوب؟ سمت غرب را بگیرید یا شرق؟ باید بگویم تنها نیستید و خیلی‌ها ازجمله من با شروع فصل پاییز، هوای مسافرت می‌کنند. اگر دلتان می‌خواهد بدانید بهترین شهر ایران برای مسافرت در پاییز چه شهری است تا به‌سرعت راهی آن شوید، پس حتماً این مقاله را بخوانید. در این مقاله می‌خواهم دلتان را راهی 5 شهر دیدنی ایران در پاییز کنم. با هم برگ‌ریزان طبیعت را ببینیم و از هوای خنک و بارانی، آسمان ابری یا حتی هوای معتدل و کمی گرم لذت ببریم.

رشت، بهترین شهر برای عشاق هوای ابری و بارانی

در فهرست بهترین شهر ایران برای مسافرت پاییز، نمی‌توان از رشت یاد نکرد.
سفر پاییزی به رشت، شما را به افسون این شهر دچار می‌کند. – عکاس: وحید اصغرنژاد

بدون شک باید در فهرست بهترین شهر ایران برای مسافرت در پاییز نام رشت را اول بیاوریم. هرکسی اگر فقط یک‌بار پاییز رشت را دیده باشد، امکان ندارد که دلش نخواهد هر پاییز به این شهر زیبا برود. این را فقط من نمی‌گویم. کافی است گشتی در اینستاگرام بزنید تا با صدها پست از میدان شهرداری و بازار رشت در پاییز روبرو شوید. اصلاً مگر می‌شود در پاییز به رشت، شهری که به شهر باران معروف است سفر نکرد.

البته اگر شما از آن دسته افرادی باشید که هوای ابری و بارانی غمگینتان می‌کند پیشنهاد می‌کنم حتماً قبل از سفر به رشت، وضعیت هوا را چک کنید تا خدای‌نکرده از من و پیشنهادم دلگیر نشوید.

حال و هوای رشت در پاییز، باطری روحتان را تا مدت‌ها شارژ نگه می‌دارد. طوری که وقتی از سفر برگردید اطرافیانتان مدام می‌پرسند چه اتفاقی افتاده است که این‌قدر سرحال و خوشحال هستید. شاید فکر کنید اغراق می‌کنم و پاییز رشت آن‌قدرها هم خاص نیست. برای اینکه خودتان ببینید من اغراق نکرده‌ام، پیشنهاد می‌کنم برنامه سفر به رشت در پاییز را بچینید. البته توصیه می‌کنم بازه سفر را به اواخر پاییز موکول نکنید و اگر می‌توانید در آبان یا اوایل آذر راهی رشت شوید.

خب حالا سؤال این است که در رشت از چه جاهای می‌توانید دیدن کنید. فهرست جاهای دیدنی رشت در پاییز فهرست بلند بالایی است ولی برای اینکه این مقاله از حوصله شما خارج نشود، در ادامه و فهرست‌وار 5 تا از جاهای دیدنی رشت در پاییز را معرفی می‌کنم:

  • مجموعه میدان شهرداری رشت
  • بازار رشت
  • موزه میرزا کوچک خان جنگلی
  • دریاچه سقالسکار
  • باغ محتشم یا پارک شهر رشت
اجاره ویلا رشت با کیفیت تضمینی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

کیش، بهترین شهر برای کسانی که دلتنگ تابستان هستند

کیش یکی از محبوب‌ترین مقصدها برای سفرهای پاییزی است.
در فهرست بهترین شهر ایران برای مسافرت در پاییز، شهرهای جنوبی از جمله کیش رتبه‌های بالایی دارند. – عکاس: Nafis dakhili

خیلی از افراد هستند که در فصل پاییز دچار افسردگی می‌شوند و به‌شدت بی‌قرار تابستان هستند. این دسته افراد عاشق گرما و تفریحات تابستانی هستند و پاییز برای آن‌ها با دل‌تنگی و غم مترادف است. اگر شما هم این‌طوری هستید نگران نباشید. ایران کشوری چهارفصل است و ما ایرانی‌ها خیلی خوش‌شانسیم که می‌توانیم در فصل پاییز راهی شهرهای گرمسیری شویم و دل‌تنگی‌مان برای تابستان را برطرف کنیم. به همین خاطر در فهرست بهترین شهر ایران برای مسافرت در پاییز، شهرهای جنوبی مثل کیش رتبه‌های بالایی دارند. کیش جزیره‌ای است که بهترین فصل سفر به آن پاییز و زمستان است. پس اگر دلتان هوای تابستان کرده است و می‌خواهید از هوای بارانی و ابری فاصله بگیرید، پس برنامه سفر به کیش را در پاییز بچینید. در این جزیره دوست‌داشتنی و زیبا انواع تفریحات و جاهای دیدنی در انتظار شماست که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنم:

  • گشت‌وگذار در مراکز خرید
  • لذت بردن از تفریحات ساحلی و آبی کیش
  • بازدید از کاریز کیش
اجاره سوئیت کیش با قیمت مناسب
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

شیراز، شهری که پاییزش هم به‌اندازه بهارش دیدنی است

پاییز شیراز شما را مدهوش خودش می‌کند.
شیراز در پاییز حسابی دلبری می‌کند. – عکاس: Masoud bana

شیراز را همه به بهارش می‌شناسند ولی بگذارید پرده از یک حقیقت بردارم و بگویم پاییز شیراز به‌اندازه بهارش دیدنی است. تصور قدم زدن در خیابان حافظ، شب‌نشینی در جوار آرامگاه سعدی و حافظ، بازدید از نارنجستان قوام، گشت‌وگذار در بازار وکیل و … همه و همه از جمله تفریحاتی است که در شیراز و پاییز حسابی می‌چسبد. پس اگر فرصت سفر به شیراز در بهار را از دست داده‌اید نگران نباشید، چراکه دلبرترین شهر ایران در پاییز هم دیدنی است و می‌توانید با خیال راحت برای سفر به شیراز در پاییز برنامه‌ریزی کنید. تصور کنید آفتاب غروب کرده است و قطره‌های باران نم‌نم روی صورتتان می‌نشیند. از اقامتگاهتان راهی آرامگاه حافظ می‌شوید و در این مسیر برگ‌های درختان پیشکش راهتان می‌شوند. به آرامگاه می‌رسید، فالی می‌گیرید و در فضای معنوی آرامگاه لحظاتی آرامش‌بخش را تجربه می‌کنید. من خودم با این تصور دلم خواست نوشتن این مقاله را رها کنم و راهی شیراز شوم، اما باید سراغ معرفی شهرهای دیگر بروم. اگر شما می‌توانید همین‌الان اقامتگاهتان در شیراز را رزرو کنید و راهی دیار عشاق شوید. بیایید یک نگاه کلی به تعدادی از جاهای دیدنی شیراز در پاییز داشته باشیم:

  • آرامگاه سعدی
  • آرامگاه حافظ
  • نارنجستان قوام
  • بازار وکیل
  • تخت جمشید
  • نقش رستم
اجاره سوئیت شیراز با بهترین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

متل قو، شهری که اگر در پاییز بروی گرفتارش می‌شوی

متل قو یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سفرهای پاییزی است.
در فهرست بهترین شهر ایران برای مسافرت در پاییز، نمی‌توان متل قو را نادیده گرفت. – عکاس: Ameer gold

اسم متل قو که می‌آید چشمان جوانان جدید و قدیم و کسانی که طرفدار تفریحات لوکس هستند حسابی برق میزند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید و دلتان می‌خواهد در پاییز راهی شمال ایران، مازندران و متل قو شوید پس بهتان تبریک می‌گویم. چراکه نام متل قو در فهرست بهترین شهر ایران برای مسافرت در پاییز می‌درخشد. آب‌وهوای متل قو در پاییز بسیار مطبوع و تا حدی خنک است. در پاییز این شهر توانسته است بالاخره بعد از چندین روز تابستانی خودش را از رطوبت و شرجی هوا نجات دهد و برای استقبال از گردشگران فصل سوم سال آماده شود. در سفر پاییزی به متل قو تفریحات مختلف و جاهای دیدنی متنوعی در انتظار شماست که فهرست زیر تنها به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کند:

  • جنگل تیلا کنار
  • ساحل متل قو
  • روستای اسب چین
  • گشت‌وگذار در مجتمع الماس قو خاورمیانه
اجاره ویلا متل قو با تضمین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

دورود لرستان، شهری که در پاییز آبشارهایش شما را فرا می‌خوانند

طبیعت زیبایی دورود، در پاییز حسابی دیدنی است.
مگر‌ می‌شود در فهرست بهترین شهر ایران برای مسافرت در پاییز به دورود اشاره نکرد؟ – عکاس: Masoud bana

دورود لرستان به پایتخت طبیعت ایران معروف است. طبیعت هم که در پاییز یکی از زیباترین لباس‌های خود را بر تن می‌کنند. با همین دو جمله نتیجه می‌گیریم که سفر به دورود در پاییز یک سفر خاطره‌انگیز خواهد بود. شهری که با آبشارها و طبیعت بی‌نظیرش یکی از قدرتمندترین شهرهای ایران برای خاطره سازی در پاییز است. اگر تابه‌حال به دورود نرفته‌اید توصیه می‌کنم حتماً برنامه سفر به این شهر را در پاییز بچینید. تصور سفر به دورود در پاییز و تماشای آبشار بیشه، تفرجگاه باباهور، دریاچه گهر، آبشار وقت ساعت، کوه پریز و … در پاییز، از آن تصورهایی است که تا به واقعیت منجر نشود، نمی‌توان عمق زیبایی آن را متوجه شد. همه سطور بالا گواه این هستند که باید نام دورود در فهرست بهترین شهر ایران برای مسافرت در پاییز قرار بگیرید. در ادامه فهرست خلاصه‌ای را از جاهای دیدنی بی‌شمار دورود می‌بینید:

  • آبشار بیشه
  • دریاچه گهر
  • کوه قارون
  • دره نگاه
  • دره اسپر

سخن آخر

در این مقاله با هم 5 تا از شهرهای ایران که به گفته گردشگران و تجربه اتاقکی‌ها بهترین شهر ایران برای مسافرت در پاییز هستند را معرفی کردیم. پاییز این شهرها یعنی رشت، شیراز، دورود، کیش و متل قو حسابی دیدنی است. پیشنهاد من و گروه اتاقک این است که اگر فرصت دارید و می‌توانید چند روزی قید کار یا تحصیل را بزنید، حتماً در پاییز به این شهرها سفر کنید. مطمئنم که این سفرهای پاییزی حال و هوای شما را عوض می‌کنند و دل‌تنگی‌های رایج سومین فصل سال را هم از بین می‌برند. اگر هم نگران اجاره اقامتگاه هستید باید بگویم ما شما را در این راه تنها نمی‌گذاریم. کافی است وارد سایت اتاقک شوید، نام شهر مقصد و بازه حدودی سفرتان را مشخص کنید. حالا انواع اقامتگاه‌های شهر مقصد برای شما نمایش داده می‌شود. تازه می‌توانید با کمک فیلترهای بالای صفحه، اقامتگاه‌های مدنظرتان را با توجه به بودجه، امکانات و … جداسازی کنید.

سفر خوبی را در پاییز، پادشاه فصل‌ها برای شما آرزو می‌کنیم. اگر دوست داشتید خاطرات سفرهای پاییزی‌تان را با ما هم در میان بگذارید.

سؤالات متداول

بهترین شهر ایران برای مسافرت در پاییز کدم است؟

شهرهای رشت، کیش، شیراز، متل قو و دورود 5 تا از بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در پاییز هستند.

بهترین شهر برای سفر دو روزه در پاییز چه شهری است؟

انتخاب شهر برای سفر دو روزه در پاییز به فاصله شما با شهر مقصد بستگی دارد. اگر از تهران می‌خواهید راهی سفر شوید، شهر رشت و متل قو 2 تا انتخاب مناسب برای سفر دو روزه در پاییز هستند.

بهترین جای شمال برای مسافرت در پاییز کجاست؟

گوشه گوشه شمال ایران با طبیعت بی‌نظیرش برای سفر پاییزی مناسب است. با این حال می‌توان میدان شهرداری، بازار رشت و ساحل متل قو را 3 تا از بهترین جاهای شمال برای مسافرت در پاییز دانست.

4.1/5 - (520 امتیاز)

اتاقک

مینا افجه

همیشه عاشق تعریف‌کردن خاطراتم بودم، مخصوصا بعد از اینکه از سفر میومدم. جزئیات خونه‌های‌تاریخی، حرکت نور لابلای درخت‌ها یا صدای دریا رو طوری تعریف میکردم که دوستام می‌گفتن انگار خودشون اونجا بودن. همین استعداد، جرقه علاقه به نوشتن رو در من زد. تا جایی‌که دیگه نوشتن رو به حرف زدن ترجیح دادم و حالا در اتاقک این تجربه‌ها رو با شما به اشتراک میذارم.

نوشته های مشابه

‫400 دیدگاه ها

  1. خودتو خسته نکنید تشریف بیارید اردبیل زیبا با اون طبیعت زیبا وچشمه های آبگرم بهشتی

  2. خوب بود، تشکر از شما. ولی تبریز، ارومیه، اردبیل و زنجان و درکل آذربایجان هم فراموش نشود. بی‌خود نمی‌گوییم “گؤزل آذربایجان” (آذربایجان زیبا).

    1. به به لرستان مرکز آب و هوای عالی
      مرکز استان بیکاری
      مرکز مردم تندخو
      مرکز دلداری جهان
      مرکز فقر جهان

      1. چه عقده ای دارید که راجب لرستان زیبا اینجور توی این قسمت که باید خوبی های استان معرفی بشه اینجور نوشتی !!!

  3. سلام
    نهال.دراوج مناعت طبع وبزرگی وقتی از دردهایت گفتی. فقط جهت ابراز همدردی خواستم بگویم.این دردها درد تونیست .بعید می دانم تجربه دردهای فرزندان وهمسر ناشی از فقری که مافیایی زر وزور برما تحمیل کرده اند را تجربه کرده باشید.
    نهال عمرم رو به پایان است .سعی کردم پاک دست باشم .تقلب نکنم.ندزدم دروغ نگویم حق دیگران نخورم ولی.عاقبتم شد .تباه شدن عمرم وشرمندگی اهل وعیال.
    راهی دیگر به ذهنم نمی رسد جز پناه بردن برخدا
    خوش گذرانها مشغول باشید به خوشی
    ما هم خدایی داریم

    1. خداوند منان را شاکرم که نعمت قدر دانی از عزیزی مثل شما را به من ارزانی داده : برایت دعا میکنم تویی که از مهربانی زاده شدی تویی که پاداش فردایت بهشت است. به شما میاندیشم به شما که سبد سبد محبت را از باغ همیشه سبز خود به ارمغان میاوری. اندک شمارند انان که بدانند که در روی صحنه زندگی از برای چه امده اند و وارسته و بند گسسته از خویشتن خویش درگستره ای از کردارهای نیک همگان را به انسانیتی اصیل رهنمون کرده باشند. اری نمیتوان نگفت و ننوشت از تویی که عهد دار پژواک مهر ورزی شده ای تویی که تردید را به تصمیم رسانده و جوانه های کوچک انسانیت را بی خستگی پاسدار شده ای. حتما خداوند در بهشتش جایگاهی ویژه را برای تو نگاه داشته.

    2. بی شک تمام فرمایشت یقه عده ای عظیم را در جامعه گرفته وشماتنها نیستی که شرمنده باشی درانتها بگم همنجوری که گفتی ماهم خدایی داریم ودرست میشود شکرش

  4. نهاوند شهر سرابها نیومدید که شمال براتون زیباست.
    اگه اومده بودید دیگه شهرهای شمال نمیرفتید

    1. تو رو خدا همشون رو ببر نهاوند ما دیگه از دستشون خسته شدیم شمال رو کردن کویر بدتره اسرائیل هستن

  5. رشت و گیلان فقط طبیعتش قشنگه و به همون‌اندازه که طبیعتش قشنگه متاسفانه مردمش بد رفتار ن و زشت آدم خوب پیدا میشه ولی خیلی خیلی کم

  6. اطلاعات ارائه شده درباره شهرها مثل دورود و رشت اغلب اشتباهه. مجموعه اتاقک یا نویسنده احتمالا به این نقاط تا حالا سفر نکرده اند و اطلاع ندارند!

    1. ##############################ر///»/»/»##؟/,####/»//,,777»7747777,77»»77»»» طرزژز#########################################################################################################################zxxzxzz XXz ز zzxx,-!؛‏به بریده‌دان Gboard خوش آمدید. هر نوشتاری که کپی کنید در اینجا ذخیره می‌شود.‌دد ‌##. پس پژژژ بی ییژژژژ######################ژژژی#### ##@

  7. جای ما که یک درخت وجود نداره چندین ساله خشکسالی شدید همه دام هامون از دست دادیم

    1. سلام
      پادشاه فصلها یعنی کرمانشاه شهرچهار فصل ایران پس معلومه اطلاعات شماهم کمه چیزی بلد نیستی اول دقیق تحقیق بکن بعد به زبان بیار

      1. من خودم اصفهانی هستم ولی شهر چهار فصل استان کهگلویه وبویر احمد میشه که پایتخت طبیعت ایران نام گرفت .تو یک ماه چهار فصل در نقاط مختلفش هست یعنی وقی تو سیسخت برف تو همون زمان گچساران هوابهاری ودهدشت هواگرم گرم تابستان وهمون موقع شهر یاسوج هوای پاییزی اینو میگن استان وچهار فصل.

        1. دست مریزاد گل گفتی البته همه جای ایران سرای من است ولی واقعا لقب پایتخت طبیعت ایران فقط برازنده ی استان کهگیلویه و بویراحمد هست

        2. من اصفهانیم واصلیتم مال باغ بهادران اصفهانه، یاخوابی یا ندیده ای باغ بهادران را که مثل عروس توی پاییز دلبری میکنه جناب سورنا.

  8. جاده زیبای اسالم به خلخال رو یادتون رفته!!!یه سرچ بزنین خودتون می‌بینین 😉

  9. خوب نخوندی پس مطلبتو آخرش گفت که داره برعکس تعریف میکنه یعنی خیلی هم خوبه بروجرد من نرفتم ولی به نظرم کل ایران قشنگه اگر مسئولان کشور خراب و ویرایش نکنن آن شالله
    نهال عزیز زندگی همینه سعی کن خودتو یه جور با داشتهات دلخوش کنی والا من سفر میرم گاهی و وضع مالیم ضعیف نیست ولی گاهی دلم میگیره میرم با همسرم توپشت بام خونمون مخصوصا ۱۳ بدرخخخخ پس یک بار قراره زندگی کنیم پس خوش باشیم به هر نحوی تازه جهت مزاح چرا حالا۴تا بچه .؟اگر پولدار بودی ۸ میاوردی فکر کنم گلم لطفا لبخند بزن هموطن من خدا همیشه هست

  10. خوب نخوندی پس مطلبتو آخرش گفت که داره برعکس تعریف میکنه یعنی خیلی هم خوبه بروجرد من نرفتم ولی به نظرم کل ایران قشنگه اگر مسئولان کشور خراب و ویرایش نکنن آن شالله

    1. سلام بهترین شهر موقع پاییز کرمان است چون موقع پاییز هوا ابری رطوبتی است وهمش بوی عطر زیبای تریاک در هوای پاییزی میپیچه واقعا زیباست میروی روی ابرها تمام ایران را میبینی احتیاج نداره بری فقط یک شهر از بالای همه شهرهارو میبینی

  11. سلام …شاید حرفهای منم تکرارای باشه مثل مسافرت رفتنهای تکراری خیلی ها.ولی من الان اومدم یه سر بزنم که یکم از دردایی که الان دارم میکشم فراموشم بشه.مسافرت پیش کش تمام اونایی که دیدن شهرهای زیبای کشورمون و خارج از کشور براشون تکراری شده.من حتی نمیتونم برم سونوگرافی که ببینم چه دردی دارم.علاج درد و غذای خوب و لباس نو و مسافرت رو کجای دلم بزارم.من نصف عمرمو کردم و از مسافرت فقط اسمشو میدونم و بس…ما چندییییین سال تلوزیون هم نداشتیم که فیلم و سریال ببینیم…مستند ببینیم…زنده ایم و نفس میکشیم اما زندگی نمیکنیم.

    1. سلام و درود.
      امیدوارم شما هم بزودی ب تمام آرزوهای زیبا و خوبتون برسین و از بقیه زندگی تون عمیقا لذت ببرین.
      ما هم کلا در زندگی کم از شماها نبودیم و زجر زیاد کشیدیم ولی امید ب آینده و زندگی بهتر را هیچ موقع فراموش نکردیم چون میدونستم خدا همیش در کنار و محافظ همه ماهاست و عاشقانه دوستمون داره

  12. متل قو جای خوبیه ولی برخلاف اکثر شهرهای مهمان نواز شمال مردم متل قو یکم نامهربانی میکنند بخصوص اون سمت قدیمیش البته با احترام بهشون

    1. کی میگه که متل قو خوب
      متل قو به غیر از یه پلاژ ی که
      حتی جرات یک لیوان چایی خوردن رو نداری؟دیگه کجا رو
      داره؟مطمعن باشید کسی که میگه متل قو خوبه یا یکی از
      کاسبهای اونجاست یا اینکه با
      اونها دستش تو یه کاسه اس
      م د بچه متل قو خراب شده

  13. بهترین جا توی فصل پاییز فقط اسلامشهر اونجا چهار فصل.بهترین منطقه گردشگری.جنگل رود باغهای فراوان.

  14. خدایا انقد ادم بی بهداشت انقد فقرفرهنگ انقدگداگشنه انقدخسیس انقد فقر اداب ومعاشرت چی بگم اخه

  15. سلام دوستان.ماتازگیاگیلان چمخاله رفته بودیم خاطرات خیلی بدی از ادماشون دارم که نگین چقدفقرفرهنگ چقد گداگشنه چقد بی کلاسسسسسسس به خدا هرچقد بگم کم گفتم رفته بودیم نونوایی نونواز30متری پرت میکرد یارو میگف حسن بگیر علی بگیر😂😂😂البته گریه داره به فرهنگشون ،منوهمسرم مریض شده بودیم چه بلاهایی سرمون اوردن دکترهای بی سواد وپول دوستشون اخه مگه انقد بی سواد؟ازداروخونه بگیرتا دکترا خدای من اونجا کجابود،یه شلغم خریدین50تومن کیلیویی یکی 3متراونورتر 20میداد رفتیم گفتیم مااینونمیخاییم کلی برخوردهای کثیفو کردن خلاصه بگم خداشاهده توی عمرم انقدفقر فرهنگ ندیدم

    1. دقیقا کنار ساحل ها چاله میکنن افراد نا آشنا میفتن تو چاله بعد از پشت دار و درخت پیداشون میشه ماشینو هل میدن در میارن پول میگیرن

  16. زیباترین استان برای پاییز گرگان هست تا نبینی نمیشه بیشترین جنگل شمال رو داره گرگان خاص خاص.

  17. آقاااااا با صدای بلند اعلام میکنم من از بهشت بروجرد😍 کامنت میذارم اینقدرم دوسش داریم که نمیخوایم با کسی تقسیمش کنیم خرابش کنن😞 برا همین دیروز گفتم کسی نیاد به درد نمیخوره😐حالا دوس دارین بیاین قدمتون بالای چشم
    فقط نوبت رو رعایت کنین
    آرومتر آقااا
    خانم آشغال نریز
    جا برا همتون هست
    یاالله بفرمایین😜
    اول از همه اون دوست اهوازی محمد ابراهیم

  18. از خوزستان بگید از زیبایی شمال خوزستان از لالی وارپناه از ایذه وباغملک از سد کارون واز زیباییها واب وهوای ملس پاییزش خوزستان با اینهمه قشنگی دزفول وشوش وشوشتر ازبناهای تاریخی وچغازنبیل از مسجد نبی دانیال از تاریخ خوستان از زمینهای نیشکر وسبزیجاتش حتما خوزستان بیایید فصل پاییز زمستان وبهار فقط تابستون نیایید

    1. سلام؛من ماسال رفتم وبنظرم توتمام مناطق شهرهای شمال بهترین مردم روداره وخیلی خونگرم وبامعرفت هستن مثل ماجنوبیها

  19. سلام دوست عزیزم که بچه هاتون شمال رو ندیدن من خوشحال میشمکهمیزبانتون باشم و ازتون پذیرایی کنم من ماسال زندگی میکنم ولی نمیدونم چطور میشه باهتون ارتباط بگیرم میتونید هماهنگ کنید و سه روز مهمان من باشید

    1. سلام؛من ماسال رفتم وبنظرم توتمام مناطق شهرهای شمال بهترین مردم روداره وخیلی خونگرم وبامعرفت هستن مثل ماجنوبیها

    2. سلام تلفن و آدرس بدید خیلی دوست دارم بیام کرایه مسکنش چقدر ه البته من بروجرد منزل دارم

    1. من خوانسار رفتم با اینکه کوچیکه ولی
      واقعا شهر زیباییه توصیه میکنم حتما برید

  20. فقط شمال عشق ….گرگان زیباترین شهر ….درسته مازندران وبابل هم جزو شمال اما زیبایی گرگان خ خاص

    1. سلام …ببخشید اینجا مینویسم
      چون نمیدونستم …شاید حرفهای منم تکرارای باشه مثل مسافرت رفتنهای تکراری خیلی ها.ولی من الان اومدم یه سر بزنم که یکم از دردایی که الان دارم میکشم فراموشم بشه.مسافرت پیش کش تمام اونایی که دیدن شهرهای زیبای کشورمون و خارج از کشور براشون تکراری شده.من حتی نمیتونم برم سونوگرافی که ببینم چه دردی دارم.علاج درد و غذای خوب و لباس نو و مسافرت رو کجای دلم بزارم.من نصف عمرمو کردم و از مسافرت فقط اسمشو میدونم و بس…من هر روز از دیدن درد کشیدن مادرم و خواهرام و آرزوهای بر باد رفته شون میمیرم.خودم به درک…آدمایی مثل من از زندگی فقط دردشو کشیدن.

  21. سلام دوستان وهموطنان اگه هرنوع مریضی ویا کسالت ناراحتی داری فقددرعرضه ۱۵روزشادوسلامت شو وحتی ۵سال هم جوانتر فقدمسافرت کن به #دورودلرستان#که هرزیبایی که خدابه دنیاداده یکجاببینی ولذت ببرید

    1. من بارها به دورود سفر کردم
      آبشار بیشه
      دریاچه زیبای گهر
      تنگه بسیار بسیار زیبای لیلی
      تالاب ازگن
      دره اسپر
      واقعا طبیعت زیبا و بکری داره
      مخصوصا عاشق برنج دورود شدم

    2. اصفهان هم قشنگه بعد از لرستان ما اومدیم اصفهان ولی پتاسفانه یه خاطره بدی اتفاق افتاد و گوشی افتاد توی اب زاینده رود و مجبور شدم همونجا توی اصفهان ببرم پیش یه تعمیرکار و توی گوگل که سرچ کردم با موبایل110 اشنا شدم و رفتم به ادرسشون کارم رو هم سریع و با کیفیت تحویل دادن ولی خب چه خوب چه بد خاطره شد برام گفتم به اشتراک بزارم.

  22. در عوض اگه بیاین بروجرد انقد پاییز زشتی داره که نگم براتون اصلا حالتون بهم میخوره همش خرابه است و هیچ جاذبه گردشگری نداره حتی 1برگ زرد و درخت خشک نداره همش دیواره کلا
    مهمون نواز هم نیستیم اگه بفهمیم مسافرین همتونو یه جا جمع میکنم قتل عام اصلا نسل کشی میکنیم
    ایناییم ک بهش میگن پاریس کوچولو اشتباه میکنن یه جای دیگه رو میگن نیاین یه وقت
    اینم تبلیغ معکوس😐

    1. سلام مظلوم. من اهوازی هستم. شروع جنگ تحمیلی و مهمان نوازی بروجردیها را فراموش نمیکنم که سنگ تمام گذاشتند بهترین پذیرایی طولانی مدت را از جنگ‌زده های خوزستانی بعمل آوردند. بروجردی های باغیرت را مورد کم لطفی قرار دادی و شما کاملا در اشتباه هستی . دست تمام بروجردیها را می‌بوسم .

      1. سلام دوست عزیز
        من ی بروجردیم و ارق خیلی خاصی ب شهرم و وطنم دارم اما از افعال معکوس استفاده کردم
        دیدم اگه بخوام مستقیم تعریف خوبیای بروجرد رو بکنم خیلی تابلوئه و تو ذات ما نیس تعریف از خود 😓از 1 طرفم بهم برخورد😠 که تو این رنکینگ اسم بروجرد نیس
        اعتراضمو اینجوری نشون دادم
        وگرنه هر کی اومده میدونه اینجا بهشته😎😍
        حتی اونایی هم ک نیومدن😐

      2. افعال معکوس بود دوست عزیز
        وگرنه اونایی که اومدن میدونن یه تیکه از بهشته 😍افتاده رو زمین
        حتی اونایی هم که نیومدن میدونن😐
        عاشق بروجردم
        پرچم بالاس

      3. خوب نخوندی پس مطلبتو آخرش گفت که داره برعکس تعریف میکنه یعنی خیلی هم خوبه بروجرد من نرفتم ولی به نظرم کل ایران قشنگه اگر مسئولان کشور خراب و ویرایش نکنن آن شالله

  23. سلام نهال جان
    خدا تا حالا بهت صبر داده. ان شاءالله بیشتر هم بده. الهی رزق و روزیت رو خدا زیاد کنه و اینو بدون که خدا به بچه های تو بیشتر از بچه پولدارها توجه داره. سعی کن علاوه بر پختن سیب زمینی و تخم مرغ فکر و روح فرزندانت رو هم سیراب کنی. اونا رو با عزت و قوی بار بیار. من و ان شاءالله همه کسانی که نوشته تورو خواندن برات دعا میکنیم.

  24. سلام نهال جان
    خدا تا حالا بهت صبر داده. ان شاءالله بیشتر هم بده. الهی رزق و روزیت رو خدا زیاد کنه و اینو بدون که خدا به بچه های تو بیشتر از بچه پولدارها توجه داره. سعی کن علاوه بر پختن سیب زمینی و تخم مرغ فکر و روح فرزندانت رو هم سیراب کنی. اونا رو با عزت و قوی بار بیار. من و ان شاءالله همه کسانی که نوشته تورو خواندن برات دعا میکنیم.

  25. شهر کویری یزد هم پاییز وبهار زیبایی دارد وهوای ملس اون جون می ده برای شهرگردی وبخصوص تفریح در ییلاقات اطراف واستفاده ازمیوه های خوشمزه انار انجیر خرمالو و شفتالو ،قربون قدم مهمانان عزیز

    1. واقعا درست گفتید که رشت رو در صدر همه شهرها اوردید واقعا زیباست فوق العاده زیبا

      1. دست مریزاد گل گفتی البته همه جای ایران سرای من است ولی واقعا لقب پایتخت طبیعت ایران فقط برازنده ی استان کهگیلویه و بویراحمد هست

    2. یزد هم شهر خوبیه برای مسافرت
      اما بهتر از خود شهر.. به نظر من رفتار و برخورد مردم یزده که واقعا عالیه

  26. سلام
    خوشبحال شماهایی ک دلتون ایقد خوشه
    من و امثال من از پس کرایه خونه و سیر کردن شکم زن و بچمون بربیاییم انگار کلی عشق و حال کردیم
    والا …..با این حقوق کارگری مسافرت ……😔

  27. احسنت ودرود بی پایان بر شما.
    خیلی قشنگ وعالی حقیقت را توصیف کردید.ماهم همدردشماهستیم.واحساس همدردی میکنم.

  28. سلام.امیدوارم که همتون سلامت و جیباتون پر پول باشه و خونواده هاتونو مسافرت ببرین و خوش باشین . سلامتی .مسافرت پول و خوشبختی چند بخشه…….نمیدونم از کجا شروع کنم از سردردها . گردن و دندون دردهای شبانه روزی .دردمعده یاپا دردها اینقدر دردهامون
    زیاده که خجالت میکشم بنویسم .از کرایه خونه خرج خونه اب برق گاز ……….یا از خریدهای 4 تا بچه های یتیمم .از نگاههای دزدانه در فست فوتها و رستورانها یا از تخم مرغ و سیب زمینی اب پز خوردن همیشگی .از لباسهای اخر مدل و شیک مغازها و بوتیکها یا از لباسهای فرده ای روی زمین تیکه ای 5 یا 10 تومانی .از ناله هایی که از شب تا صبح از گوشه گوشه خانه تا صبح بلند میشه یا از شب نشینی توفست فوتها و باغها و پارتیها و ……… . از جیب خالی یه بازنشسته در اخرها ماه بگم یا از جیبهای پر پول باد اورده دزدان و تفریحاتشون ………..از بچه هام خجالتی میکشم و شرمندشونم نتونستم تویه خونه مرفه بزرگشون کنم ……مسافرت و خوشبختی وسلامتی وخونواده رفاه تو کشور زر خیز و بزرگ ایران را چطوری بخش میکنند شما بخش کنین معلمها بخش کردنو میتونن. فقیر و غنی رو بخش کنند …ِراستی بگذریم مسافرت تو ایران زیبا بهتون خوش بگذره .

  29. سلام.امیدوارم که همتون سلامت و جیباتون پر پول باشه و خونواده هاتونو مسافرت ببرین و خوش باشین . سلامتی .مسافرت پول و خوشبختی چند بخشه…….نمیدونم از کجا شروع کنم از سردردها . گردن و دندون دردهای شبانه روزی .دردمعده یاپا دردها اینقدر دردهلمون زیاده که خجالت میکشم بنویسم .از کرایه خونه خرج خونه اب برق گاز ……….یا از خریدهای 4 تا بچه های یتیمم .از نگاههای دزدانه در فست فوتها و رستورانها یا از تخم مرغ و سیب زمینی اب پز خوردن همیشگی .از لباسهای اخر مدل و شیک مغازها و بوتیکها یا از لباسهای فرده ای روی زمین تیکه ای 5 یا 10 تومانی .از ناله هایی که از شب تا صبح از گوشه گوشه خانه تا صبح بلند میشه یا از شب نشینی توفست فوتها و باغها و پارتیها و ……… . از جیب خالی یه بازنشسته در اخرها ماه بگم یا از جیبهای پر پول باد اورده دزدان………..از بچه هام خجالتی میکشم و شرمندشونم نتونستم تویه خونه مرفه بزرگشون کنم ……مسافرت و خوشبختی وسلامتی وخونواده رفاه تو کشور زر خیز و بزرگ ایران را چطوری بخش میکنند شما بخش کنین معلمها بخش کردنو میتونن. فقیر و غنی رو بخش کنند …ِراستی بگذریم مسافرت تو ایران زیبا بهتون خوش بگذره .

    1. احسنت ودرود بی پایان بر شما.
      خیلی قشنگ وعالی حقیقت را توصیف کردید.ماهم همدردشماهستیم.واحساس همدردی میکنم.

    2. سلام نهال جان
      خدا تا حالا بهت صبر داده. ان شاءالله بیشتر هم بده. الهی رزق و روزیت رو خدا زیاد کنه و اینو بدون که خدا به بچه های تو بیشتر از بچه پولدارها توجه داره. سعی کن علاوه بر پختن سیب زمینی و تخم مرغ فکر و روح فرزندانت رو هم سیراب کنی. اونا رو با عزت و قوی بار بیار. من و ان شاءالله همه کسانی که نوشته تورو خواندن برات دعا میکنیم.

    3. سلام من وبچهام هنوز شمال کشورمون رو که اینقدر برای همه تکراری شده ندیدیم چه برسه به جاهای دیگه

    4. همه ی درد ها و بلاهاتون بخوره تو سر اونایی که از حق الناس و از حق امثال شما ها به نون و نوایی میرسن و واسه مملکت شاخ میشن امثال سلبریتی ها و فوتبالیست ها و مسئولین رانت خوار و فاسد

    5. سلام نهال عزیزم .خیلی متاثر شدم از نوشته هایت .باور کن خیلیها مثل شما هستند منم تا حالا شمال و شهرهایی که همه اسم میبرند رو تا حالا ندیدم و نرفتم .االبته با یاری تلویزیون وموبایل و دیدن فیلمهای مستند شاید باور نکنی بیشتر شهرها را دیدم علی الخصوص فیلمهای مستند اقای جواد قارلقی که بینهایت جاهای بکر ایران رو نشون میده . مشکلات زیاده .ما پوستمان کلفت تر از اونه که میتوان تصور کرد . چاره چیه .از قدیم گفتند پولدار میخوره کباب بی پول میخوره دود کباب . مملکتمونه. باید تحمل کنیم .انسانیت .شرف وابرو همه چی از بین رفته هر که بفکر خودشه .به امید اون روز که هممون مثل هم بخوریم و بپوشیم و زندگی کنیم . خدا حاجاتتو براورد کنه . نمی دونم کجایی و الا کمکت میکردم . خداحافظ

      1. سلام دوستان پائیزچابهار،(چهارفصل بهار)بهترین شهرواسه گشت وگذارپائیزی هست

      2. عدالت این نیست که همه مثل هم بخورند و بپوشند و زندگی کنند.
        عدالت یعنی به هر کس همون قدر که زحمت میکشه و لیاقتشو داره برسه.

    6. سلام ودرود به شما.فقر بدبختی وگرفتاری امروزمون ۵بخشه ..خو…د…مون…کر….دیم

      1. خوب نخوندی پس مطلبتو آخرش گفت که داره برعکس تعریف میکنه یعنی خیلی هم خوبه بروجرد من نرفتم ولی به نظرم کل ایران قشنگه اگر مسئولان کشور خراب و ویرایش نکنن آن شالله

    7. سلام نهال جان.شماره من ۰۹۰۳۷۹۱۵۰۰۰.لطفا پیانو بدین تا هماهنگ شیم و یه سفر شمال مهمان من باشید.البته بدون حضور خودم.

  30. سلام و درود
    به اردستان هم تشریف بیاورید
    قنات دو طبقه مسجد جامع کویر تله شیطان و ….

    1. بنظرم برای سفر در هر شهری اول بریم قبرستونش
      شاید اینجوری یه کم با هم مهربونتر باشیم
      کشوری زیبا با فرهنگی ضعیف که فقر و بدبختی توی هر گوشه ش بیداد می‌کنه ب درد لای جرز هم نمیخوره

    2. آره داداش بهترین شهر پاییزی ایران به نظر کارشناسان محیط زیست و گردشگری شهر گرگان جنگل های زیبا مثل النگدره که بهترین جنگل پاییزی ایران

  31. لنجان اصفهان جاده زرین شهر به شهرکرد یادتون نره از چرمهین و باغبهادران و سامان و چم ها دیدن بفرمایید

    1. سلام از کاشان زیبا هم دیدن بفرمایید از مردم مهمانوازباغ فین خانه های تاریخی آبشار نیاسر گلاب قمصر وعده‌ها دیدنی دیگر

  32. لنجان اصفهان جاده زرین شهر به شهرکرد یادتون نره از چرمهین و باغبهادران و سامان و چه ها دیدن بفرمایید

    1. به شهر بهتر نارنج باران و ساری و جاده سد سلیمان تنگه سری بزنید ،دریاچه و رودخانه و مه و برگ ریزان پاییز…

  33. همه جای کره زمین زیباست.
    هرکشوری زیبای هایی خاص خود را دارد. ایران زیبایی ما هم هرجایی آن زیباست. از شمال تا جنوبشرق شرق تا غربش. و درست اوضاع اقتصادی خوب نیست. ولی هر شهری برای خودش جذابیت دارد. می شود. در زمان بی پولی به حاشیه های شهر با هزینه اندک سفر کرد. و باعث آرامش خود و دیگران بود.
    عزت شما روز افزون. دستتان پرتوان

      1. شاه مسافرت فقط بروجرد پاریس کوچولوعه معروف ۴فصلش زیباست مث بهشت میمونه آب و هواش

      2. سلام من از بروجرد یک خاطره از مادرخدابیامورزم دارم از اهواز اومدیم یک فلاکس چای گرفتم مادرم گفت عجب چای خوشمزه ای بود همیشه اسم بروجرد میاد یاد مادرم میفتم

    1. سلام و درود فراوان به همگی
      من البته به دلیل کسب درامد و شغلم حدود ۹۰درصد شهرهای ایران رفتم باید بگم
      و شما هم همتون تجربه دارین
      از بندر عباس و جاسک بگیر تا سرخس از بندر امام بگیر تا شمال
      از اشنویه بگیر تا اینطرف کشور همجاش قشنگه
      کویرش یکجور لذت داره
      جنگلش یکجور شادی بخشه
      کوه و دشت یکجور زیبایی داره

      میخوام بگم خلقت خدا رو باش افرینش باش
      ولی هر شخصی منطقه خودش براش بهشته
      زیبایی که منطقه خودش براش داره هیجا نداره

      شاید بعضی ها این مطلب بخون من بشناسن از همه جای ایران دوست دارم و رفت امد دارم
      خودم بچه نیشابورم از سراسر کشورهم مهمون داریم
      ولی بازم میگم
      خوش بودن میشه با یک پیاده روی ساده هم درست کرد
      تا پارک سر محل هم پیاده بریم بیام خوبه مهم اینه خوشحال باشیم

    2. خوانسار زیبا بهشت شهرهای ایران😍وطن زیبای من بهار و تابستان بی نظیر وپاییز شگفت انگیز غرب استان اصفهان فاصله ۲ ساعت تا مرکز استان حتما تشریف ببرید که خیلی زیباست

  34. شهرستان تالش و رضوانشهر در استان گيلان بهشت روی زمینه. آبشار ویسادار،ساحل گیسوم،ییلاقات تالش
    را هر کس نبینه نصف عمرش بر فناست.

  35. چشم انتظار بودم که از شهرضا پایتخت انار ایران نام ببرید،انار های دانه مشکی …

  36. شهرستان تالش و رضوانشهر در استان گيلان بهشت روی زمینه. آبشار ویسادار،ساحل گیسوم،ییلاقات تالش
    را هر کس نبینه نصف عمرش بر فناست.

  37. چقدر کشور عزیزم دوست داشتنی با این همه پیامی که خواننده ها گذاشتن علاوه بر متن بالا
    میشه گفت کشور عزیزمان در پاییز سلطان زیبایی هاست و از هر گوشه اش عشق خداوند جاریست
    به امید ابادی و موفقیت های ایران عزیز همه ی ما

  38. تو درخت خوب منظر همه میوه ای ولیکن چه کنم به دست کوته که نمیرسد به سیبت…چه خوبتر که با اهل دل واهل کام به این شهرها و تفرجگاه ها رفت

  39. برید گرگان . تا در روز روشن جلوتون رو با چاقو بگیرن . پولاتون رو بگیرن و وسط بیابون ولتون کنن

    1. معلوم گرگان نرفتی و دروغ میگی، چون گرگان داخل بیابان نیست،احتمالا جای دیگه رفتی!!!!
      اگر گرگان مسیرتون خورد، جنگل النگ‌دره و نهارخوران و زیارت و آبشار زیارت و توسکستان و جهان نماو… سر بزنید

    2. بهترین جا توی فصل پاییز فقط اسلامشهر اونجا چهار فصل.بهترین منطقه گردشگری.جنگل رود باغهای فراوان.

  40. میون این همه نظر هیچ کی از شهریزد نگفت؟ بهترین موقع واسه آمدن و لذت بردن از بافت تاریخیش و باغات تو دل کویر حالاست روزهای خنک و شبها سرد کنار میچخماق باشی و قطاب بخوری

    1. خوبه وقتی درآمدتان جوابی خواسته هات باشه نه اینکه نون شب ملت گرفتن فکر غزه و فلسطین باشن .سه روز تابستان رفتیم قشم با مهمانسرا شبی ۲۵۰ هزار تومان کل حقوقمون خرج کردم .انشالله روزی درآمد همه ی اقشار ایران زمین فراهم تا زندگی لاکچری تجربه کنن.به امید خدا

  41. سلام من خودم دورودی هستم ..این چندتاجا که ذکرشدکوچکترین جاهای دیدنی دورودهستن تنگه لی لی غارمردگان.. ابشاربیشه.. دریاچه گهر..دره نگاه ..دره اسپر..چمنار..چشمه گهر..بیشه تی ..ابشاراب گرمه ..پیرعبدالله ..وخلاصه هزارجای دیدنی دیگه

  42. سلام
    همه ایران سرای من است وهمه ایران جاهای دیدنی ودلنشین فراوان دارد
    هرجا که رفتید به سلامتی انشاالله
    میدونم که نصف جهان رافراموش نمی کنید

    اگرچه زاینده رودمون خشک هست اماجاهای زیبا ودیدنی خیلی داریم
    منتظرتون هستیم

      1. اب رو از اصفهان دزدیدن دادن به شهر های دیگه نه برای خوردن هست نه کشاورزی ظلم مطلق

      2. ‌به شهر چهار فصل یاسوج هم سفر کنید وخودتان قضاوت کنید واقعا بی نظیر

        1. خوبه وقتی درآمدتان جوابی خواسته هات باشه نه اینکه نون شب ملت گرفتن فکر غزه و فلسطین باشن .سه روز تابستان رفتیم قشم با مهمانسرا شبی ۲۵۰ هزار تومان کل حقوقمون خرج کردم .انشالله روزی درآمد همه ی اقشار ایران زمین فراهم تا زندگی لاکچری تجربه کنن.به امید خدا

      1. اخه شیراز هم شد شهر اگه فلورانس ایتالیا و آمستردام هلند رادیده بودی دلتو خوش نمی کردی به شیراز دوزاری

      2. اگه فلورانس ایتالیا و آمستردام هلندرا دیده بودی دیگه توشعرهات ازشیراز دوزاری نمی نوشتی آخه شیراز هم شد شهر

  43. شماهم صدات از جای گرم در میاد مردم نون شب ندار بخورن برن کیش نفری ۲۰میلیون خرجشونه بدبختها از کجا بیارن

    1. حرفتون درسته
      ولی دوستان بزارید گاهی حداقل نوشته ها متن ها مارو با خودشون به خوشی ها ببرن
      گفتن ناراحتی ها چه تاثیری داره
      بیاید برای هم امید بخش باشیم

    2. عید مردم به زور میرن یه مسافرت کوچک توچادربخوابن الان دیگه زمستون مجبوریم مگه

    3. ای دمت گرم بخدا خوب گفتی فقط میگن برو سفر فکر خرجشو نمیکنن از کجا باید بیارن این مردم بد بخت که به نون خالی احتیاج دارن برا زنده موندن فقط

    4. توی خرج لباس و تحصیل ۲تا بچه دبیرستانی موندیم شرمنده شکمشون هستیم، کیشم کجا بود؟

  44. مانده ام که چرا از این همه زیبائیهای کشورمون بی اطلاع هستیم.پاییز جنگلهای ارسباران آذربایجان گوشه ای ا ز بهشت موعود است.

    1. زیباترین استان برای پاییز گرگان هست تا نبینی نمیشه بیشترین جنگل شمال رو داره گرگان خاص خاص.

  45. من گفتم الان متن رو باز کنم حتما همدان رو گفتید جاده گنج‌نامه بسیار زیباست

    1. منم همدانیم.دقیقا روستاهای اطراف همدان باطبیعت پاییزی ودرختان زرد گردو وکوچه های سنگفرش

  46. یاسوج به این زیبایی رو‌جا انداختین یکی از زیباترین ها البته در هر ۴فصل بی نظیر هست یاسوج

    1. خرم اباد،لرستان،شهربه شهرش جلوه گر طبیعت بکر،زیبا،شگفت انگیز که هرمسافر وگردشگردی را در چهار فصل محو تماشایش میکند.همه جای ایران سرای من است.خرماوه خرم دل جاکه لرونه.هرکجا لر بچه ایه شیرین زوونه.

      1. همه‌شهر‌های‌ایران زیباست‌کرمانشاه‌م‌یکی‌از‌اون‌شهرهاست‌که‌خیلی‌زیباست‌به‌خصوص‌پاییز‌تا‌بهارش‌خیلی‌زیباست‌ومعتدل‌

    1. واقعا هیجا شیراز نمیشه خوشاشیرازو وصف بی مثالش خداوندا نگه داراز زوالش

  47. نهاوند شهری در استان همدان را ببینید تو گوگل سرچ کنید ببینید بعد سفر کنید قطعه ای از بهشت مطمئن باشید محو زیبایی های بیکرانش میشوید

      1. سیستان وبلوچستان،شهرایرندگان بهترین جا برای همه ی فصول بچه هاهرکس بیادضررنمیکنه فقط مردمش بفهمن غریب هست مسافره میبرن خونه خودشون درحدوسع شون پذیرایی میکنن،رودخانه ی همیشه پرآب وشالیزاروگندمزاربادرختان نخل دردوطرف رودخانه و کوهستان اطراف بهترین جابراهمه فصول

    1. یاسوجی عزیز و گرامی.
      باشه یاسوج هم پایتخت طبیعت ایران….
      اما اگه به دورود لرستان پایتخت طبیعت ایران سفر کنید خواهید دید که حق دارند به دورود لرستان پایتخت طبیعت ایران لقب بدهند
      اشتران کوه یا آلپ ایران
      دریاچه گهر نگینی بر دامن اشتران کوه که گردشگران اروپا و آمریکا و آسیا و استرالیا و افریقا از آن دیدن کرده اند
      آبشار زیبای بیشه دورود لرستان که جهار فصل است
      آبشار آب گرمه و اِزنادِر و و و و و و و
      در دورود همانطور که از اسمش پیداست دو تا رودخونه ی چهار فصل جریان دارد
      کوه باباهور مظهر زیباییست
      کوه پلکانی پَریز و غار باستانی آن دیدنی است
      چشمه وقت و ساعت که یک ساعت آب میاد و ساعتی کاملا قطع میشه دیدنی و از عجایب دنیاست.
      دره . نی گا. بسیار دیدنی و بکر است
      از دریاچه گَهَر با ماهی های قزل آلا رنگین کمان و خال قرمز وحشی آن و جنگلها و آبشارهایش چه بگویم
      از تنگ لی لی.
      از دره اسپر
      از و و و و و و و و
      هموطنم اگه از شهری تعریف خاص میکنند حسارت ندارد
      همه جای ایران سرای من است
      کوچیک شما
      شروین shervin

    1. سلام همه شهرهای ایران زیباست ولی بهشت ایران شیراز است که متعلق به تمام ایرانیان است فرهاد از بندرعباس

  48. مشهد پاییز دیدنی دارد پارک ملت باغ وکیل آباد و روستاهای اطراف خیلی پاییز زیبا بی دارن همه جاهای زیبا در مشهد و اطراف آن خلاصه شده بیایید ولذت ببرید زیارت امام مهربان که جا خود دارد

  49. اصفهان رو جا انداختند مخصوصا خیابان چهار باغش و و خیابان عباس آبادی رو حتما باید ی سر بزند برگ ریزان که میشد دیدن دارد

  50. اصفهان رو از قلم انداختی! شهر من ۴ فصل زیباست. پاییز و خیابان چهارباغ که عالیه بخصوص برای عکسهای یادگاری و ناب

    1. قلعه رودخان روستای سرسبز گشت رودخان .پاییز هزار رنگ جنگل های هیرکانی.ویلا سجاد.اکسیژن خالص❤️❤️

    1. یاسوج وسبیخت بهترین جای ایران هست در این فصل متاسفانه شما اطلاعی ندارید یا نمیخواهید اطلاع رسانی کنید

      1. شهرستان دورود با وسعتی کم دارای جنگل، رود، دریاچه، کوهستان و دشت میباشد یعنی هر آنچه که نیاز است تا لقب پایتخت طبیعت لقببگیرد

    2. خوانسار اصفهان با اون همه انواع درختان که پاییز هر برگ درخت یه رنگ دیوانه کننده‌ای داره، واقعا محشره

  51. جاده الموت بنظرم زیباترین مسیر پاییزی است، با ترکیب رنگ برگ درختان ، زرد و نارنجی و سبز

  52. جاده زیبای اولنگ و خوش ییلاق در مسیر آزادشهر به شاهرود تصویر بکر و هزار رنگی از پاییز این منطقه رو به تصویر می‌کشد،
    فقط باید رفت و دید..

  53. کلاردشت یکی از شهرهای مازندران ، شاید انسان کمتر شهری را در فصل پائیز دیده باشد . معجزه نقاشی خداوند است .

  54. باغات زرشک در خرسان جنوبی در فصل پاییز یکی از زیباترین مناظر هست چرا نمیگین …بخیل

    1. داداش،بیخیال ماهم لریم تاج سری.بیا دورود درخدمتیم از نزدیک جاهای دیدنی دورود رو ببین .مهمان نوازی لرها درخاطرت میمونه،فدات.

  55. باشد به وقتی که یارانه مان واریز شود شیراز ماه پیش رفتم . با خودم و سایه ام‌ چون بسیار خود شیفته ام . تا آخر مقاله ام را هم‌ نخواندم گویا شهر بعدی شیراز را پیشنهاد کرده اید به آنجا سفر کرده ام و تنها خاطره ای که از آنجا بیاد دارم سری به مدفن حافظ که زیاد هم لسان الغیب نیست بدین نظر که
    گره زجبین بگشای و رضا بداده بده
    که کس نتواند به حکمت کند حل این معما را
    ولی این بیت الغزلش بسیار ره گشاست برای ماکه تنها روندگان بهشت می باشیم

    حافظ می خور و رندی کن و خوش باش
    ولی دام تزویر مکن چون دگران قرآن را

  56. اگه پول داشته باشید توی عسلویه یا بندر عباس با اون شدت گرما هم برات قشنگه و همه چیز گل و بلبل هستش.. اما اگه پول نداشته باشی دستت خالی باشه هیچ جا و هیچ چیزی برات خوشایند نیست.. امروز همه شرمنده خانواده وبچه هامون هستیم

  57. من ک اکثر کشورهای دنیا رفتم، و تقریبا همه شهرهای ایران و سفر کردم برام تکراری شده،اگ خدابخواد و آغا مارو طلبید قصد دارم امسال دسه خانوم بچه هارو بگیرم با شاتل فضایی ناسا بریم منظومه شمسی زیارت،بلکه ی دوری بزنیم 4روز بچرخیم و ی هوای عوض کنیم و بیایم،ایشالا قسمت شما بشه

    1. سلام، خوشم اومد باسلیقه ای جای بدی نیست.بچه گیها از اون طرفها ردشدم .بی آب و علفه و فقط پر از گاز و شهاب سنگه
      فقط مواظب سروصورت بچه ها باش، زخمی نشن. حالا موندم که بعدش میخوای بری کجا؟؟؟ فکرکنم فقط یکجا مونده که انشاالله باهم میرویم

    2. آرزو بر جوانان عیب نیست شاید هم روزی خودت یک شاتل خریدی وبا آن به همه سیارات سفر کردی
      فقط حواست باشه سوار زیر دریایی برای دیدن تای تانیک نشی

  58. فقط شمال، مخصوصا جنگلاش ، باز بخصوص النگدره و ناهارخوران گرگان و پارک جنگلی امام رضای کردکوی ، چرا الکی شهرهای دیگه رو مینویسین، والا من بیشتر ایرانو رفتم ، اگه توی ماشین باشی و شیشه ها بالا باشن ، اصلا نمیفهمی که الان کدوم فصله ، چون همش یه شکلیه

    1. من خودم شمالیم الکی شلوغش کردن هیچ خبری نیست جز گرانی ..مسافرت فقط قدیمها خوب بود الان تو این گرانی هیچی خوب نیست ..فقط مسافرهای شلخته میان شهر به گند میکشن ..یا دود سیگار راه میندازن هوا الوده بشه ..لطفا اغراق نکنین .و لعاب وکتاب بیخود ننویسین ..مردم تو شام وناهارشون موندن مسافرت کجا بود دلتون الکی خوشه!!!

    2. با این آب و تاب و آقا بطلبند و قسمت بشه ما فکر کردیم دلت هوای کربلا را کرده.!!!!!!اصلاً بهتره بری همون ناسا یا یه سر بری اسرائیل

  59. زیباترین شهر دیدنی در استان اصفهان
    شهرستان خوانسار با چشمه های جوشان و کوههای سر به فلک کشیده با درختانی کهن و مناظری زیبا چه درفصل بهار و چه در پاییز .با دیدن پاییز خوانسار لحظه های نابی برای خود ثبت نمایید و همچنین از امکانات و موارد رفاهی منطقه گردشگری گلستانکوه خوانسار بهره مند شوید
    زندگی قصه پر قصه یک زندانی است که به حبس ابدی محکوم است
    زندگی بازی شطرنجی است که درآن انسانها لحظه‌ای چند به آخر نرسیده مات اند

    1. شیراز🤔بازاروکیل🤔سعدی🤔شاه چراغ😲نیایید😉که اوضاع خرابه😔افغانی؛افغانی؛افغانی!!؟؟ناامنی؛ناامنی؛ناامنی👍👍👍

  60. واقعا که درود خرم آباد لرستان فصل پاییز خیلی خیلی خیلی قشنگیه البته که لرستان بهترین آب و هوای کشور رو داره ازهمه استانه های کشور آبشارهای خیلی زیادی داره

    1. سلام شهر یاسوج پاییزش عالیه خیلیا شاید نشناسنش شمالی در ،جنوبه پاییزش هم قشنگه شهر چهار فصله کوه دنا داره غار ده شیخ داره چشمه میشی داره به وقتش زمستان برفو بازی داره ابشارش هم قشنگه😍

  61. اگه می خوایید پاییز زیبا رو ببینید سری به روستای رامشه در جنوب شرق اصفهان بزنید بادرختان انار وکلی سوغاتی محلی از جمله نان محلی رب انار انواع سبزیجات خشک معطر وغیره

  62. اگر برای آب و هوا میخواد آبادان بهترین گزینه است
    و کلی شلوغ می‌شود
    جاهای دیدنی آبادان
    پارک معلم
    عینک ریبون
    سیتی سنتر
    کلیسا
    مسجد رانگون ها
    پالایشگاه
    باغ طالبی
    رود بهمن شیر
    جاهای جنگ زده
    امیر آبادان
    مجسمه دهکده بریم
    جزیره مینو
    موزه آبادان
    موزه نزدیک پالایشگاه
    هتل کاروانسرا آبادان پنج ستاره *****
    سینما نفت
    سینما کیهان
    بازار ماهی
    بازار امیری
    بازار لین ۱
    سید عباس مکان زیارتی
    بستنی ترنج
    عسل بستنی شیرازی. سنتی
    بستنی حبیب
    بلالی عمو مهربون
    با مردمی بسیار خون گرم که اصلا دلتان نمی‌خواهد آبادان را ترک کنید.

    برای ماه محرم هم بهترین گزینه است
    مراسم صحرای کربلا
    بلند کردن سینی
    نذری های بی انتها
    دمام
    و…………………..

    1. سلام ممنون از وقتی که برای مطالعه مقاله و معرفی این همه جاهای دیدنی و جذاب آبادان عزیزمون گذاشتید

  63. خودم شمالی ام اما نمیگم فقط شمال همه جای ایران سرای من است ایران بخاطر اثار باستانیش و واقعا دیدن داره باید خیلی از جاهای ایران را دید ما از نظر تفریحی خیلی عقبیم هنوز بعضی از اسماشونم حتی نمیدونیم کاش فقط توروم بیاد پایین آدم از نظر بی پولی غصه نداشاه باشه

    1. حتما تورم درست میشه! یه ۴۵ سال دیگه صبر کن! فعلا با یارانه ۳۰۰ تومنی یه پیتزا بخور و حال کن! راهپیمایی یادت نره والا یارانت قطع میکنیم!

  64. به شما پیشنهاد میکنم حتما به استان گلستان سفر کنید وپاییز زیبا را مشاهده کنید

  65. والا در پادشاه فصل‌ها فقط سرما خوردگی و آنفولانزا وکرونا … دیده میشه. بهتر بشینی توی خونت

  66. نمیدونم کسی تا الان بروجرد رفته فصل پاییزش رنگین کمان برگهاست فقط یکبار رد شدم و محو تماشای خلقت زیبای خداوند شدم الان سالهاست که خاطره اش توی ذهنم حک شده

  67. ماسال جاده ییلاق اولسبلنگا یه دنیای دیگه است کدویلای ۲۴۱۰۹۵۴ رو از اتاقک ببین و حالشو ببر

  68. بهشت آذربایجان باغ شهر تاریخی مراغه را با طبیعت بکر و بی نظیر و آب و هوایی مطبوع گزینه‌ای بسیار ویژه برای سفر در پاییز زیبا میباشد

    1. به نظرمن چابهار عالییییه توی پاییز و زمستان چابهار آب و هواش عالیه توصیه میکنم حتما برید جاهای دیدنی و قدیمی زیادی داره

  69. اگه هزینه زندگی وکرایه خانه بزاره از خدامونه ولی الان چند سال حسرت یک مسافرت به دلمون مونده

  70. هیچ جایی قشنگ تر از استان کهگیلویه وبویراحمد و مخصوصا شهر یاسوج و سیسخت پیدا نمیکنید

    1. نیشابورشهربهشت هرکی اومده میدونه.ارامگاه عطار وخیام.قدمگاه‌.بوژان.بار.وخیلی جاهای دیگه ‌‌‌‌‌….

    2. با سلام به همگی من به نظرم این شهر قشنگ زیبا َشمال خیلی بحال تر هست البته همه شهر های ایران زیبا هستند انشااله هر جای که خوش بگذره

  71. باسلام و ادب

    چابهار و بندر زیبای بریس که واقعا دیدنی است.

    روستای مصر در نزدیکی خوربیابانک
    استان اصفهان که توریستی است

  72. من خودم اهل جنوبم و ساکن کرج.منطقه ای هست توی مشکین دشت کرج به نام خوشنام و همینطور زیباست و فرخ آباد.اگر نرفتید حتما امتحان کنید.همینطور روستای بسیار زیبای برغان و بستنی سنتی معروفش

  73. فقط گلستان
    جنگلهای گلستان برگهای سبز و زرد
    باد نسیم جنگلهای شهر کلاله با حیوانات
    وحشی مخصوصا فصل شکار
    آهو قوچ کبک

    1. من تابستون خوانسار بودم…. وصف پاییزش و زیاد شنیدن… شهری آرام و طبیعتی چشم نواز….

  74. حالا که دنبال زیباییها هستید یه سری به جنگل هیرکانی گرگان بزنید مطمئن باشید محو جمال و زیبایی منطقه میشید

  75. جنگل های شمال و دریای خزر و جنوب هم جنگل های زاگرس و دریای خلیج فارس خوبه هم

    1. مجید
      7ابان 1402 در 0615
      زیباترین جنگل در فصل پاییز جنگل مازندران سوادکوه جوارم می‌باشد با سویت ها جالب چوبی و کلیه های چوبی
      و آلاچیق های جالب در دل جنگل و رویایی

      1. آفرین گل گفتی ولی افراسیاب سفرجورباشه بهتره سفارش کل ایران عزیزمونوبکنیم کل ایران دیدنیست مرگ بربدخواهانش.

  76. سری به سیاهکل وجاده دیلمان بزنید پاییز را ببینید البته تا یه ماه اینده

      1. اره سیاهکل توپاییز رفتم واقعا زیبابود ویک هفته بعدازظهرا بارون میگرفت تصورشم زیباست.

  77. ملایر و تویسرکان هم فصل پاییز بسیار زیبا هستند بخاطر درخت های زیبای انگور وگردوی فراوان

    1. سلام
      تمام نقاط کشور زیبایی های خاص خودشان را دارند . از تمام هموطنان دعوت می کنم در این فصل از زیبایی ها و طبیعت بکر و ناب پاییزی قلب آذربایجان ، ارومیه ، هم دیدن کنند.

      1. فدای بچه های ایران تو رو خدا بیان بوشهر ببرمتون دریا تو قایق ماهیگیری بعدش بریم بالای نخلها برای بچه بلبل بعدش هم موتور سنگین سواری تک چرخ دور دور تاصبح تا صبح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *