تجربه سفر

معرفی ییلاقات شمال ایران | معرفی 20 تا از معروف‌ترین ییلاق‌های شمال ایران

شمال کشور جادو شده است؛ آن‌هم یک جادوی شیرین. این جادو در دل دریای خزر و رشته‌کوه‌های البرز است. جایی که بدون استثنا همه مردم ایران حداقل سالی یک‌بار به گوشه‌ای از آن سفر می‌کنند. اهالی پایتخت هم که منتظر تعطیلاتی چندروزه هستند تا راهی شهرهای شمالی شوند.

جادوی شمال و ییلاق‌های آن با گرم‌تر شدن هوا جان دوباره‌ای می‌گیرد؛ چون ییلاق منطقه‌ای است که در بهار و تابستان هوای خنک و مطبوعی دارد و می‌توان چند روزی از گرمای آزاردهنده شهر به آن پناه برد.

 اسم ییلاق که می‌آید ناخودآگاه یاد داستان‌های قدیم ایرانی می‌افتیم که اعیان و ثروتمندان با شروع فصل گرما به عمارتشان در منطقه‌ای خارج از شهر یا خوش آب‌وهوا می‌رفتند.

در این مقاله بهترین و جذاب‌ترین ییلاق‌های شمال ایران را معرفی کردیم تا بتوانید در روزهای گرم سال چند روزی به آن‌ها سفر کنید و از هوای خنک و دلپذیرشان لذت ببرید:

ییلاق لپاسر

ییلاق لپاسر
عکاس: هدایت آقایی

ییلاق لپاسر یکی از ییلاق‌های بکر و کمتر شناخته‌شده در استان مازندران و نزدیکی شهر رامسر است. احتمال زیاد خودتان با خواندن نام رامسر حدس زده‌اید که این ییلاق باید چه طبیعت چشم‌نوازی داشته باشد که باید بگوییم این حدس درست است.

ییلاق لپاسر مرتفع‌ترین ییلاق این منطقه است و برای رفتن به آن باید اول خودتان را به ییلاق‌های نزدیک آن مثل جواهر ده و نمک دره برسانید و بعد با اسب یا پیاده به سمت ییلاق لپاسر حرکت کنید. یکی از جاذبه‌های ییلاق لپاسر به‌جز آب‌وهوا و طبیعتش، آب‌معدنی «آب‌سیاه» است که خیلی از گردشگران برای بهره بردن از خواص معدنی، حتماً از این آب‌معدنی می‌نوشند. به دلیل ارتفاع 300 متری ییلاق لپاسر، بهترین زمان سفر به آن از اواخر بهار تا اواسط تابستان است.

آدرس: استان مازندران، رامسر، روستای لپاسر

برای اجاره ویلا در شمال و رامسر می‌توانید از سایت اتاقک کمک بگیرید.

ییلاق آلاشت

ییلاق آلاشت
عکاس: مهدی مختاری

ییلاق آلاشت یکی از ییلاق‌های معروف در استان مازندران است که به احتمال زیاد عکس‌های آن را در اینترنت بارها دیده‌اید. منطقه‌ای سرسبز که اکثر مواقع در پوششی از مه پنهان شده است. روستای آلاشت در ارتفاع 1900 متری قرار دارد و به همین خاطر بهترین زمان سفر به ییلاق آلاشت 6 ماه اول سال است.

از مهم‌ترین جاذبه‌های ییلاق آلاشت پیشینه تاریخی و پوشش گیاهی منحصربه‌فرد آن است که به چشمان شما لذت تماشای گیاهانی مثل گل پامچال، گل‌گاوزبان، آویشن کوهی، بنفشه و … در کنار درختان گیلاس، فندق، شاه‌توت، زالزالک و… را هدیه می‌دهد.

راستی اگر در مناطق بکرتر این ییلاق ببر، پلنگ، گوزن، روباه، گرگ، عقاب و کبوتر وحشی دیدید تعجب نکنید، چراکه شما مهمان محل زندگی آن‌ها هستید!

آدرس: استان مازندران، جاده دماوند-فیروزکوه، 40 کیلومتری جاده قائمشهر-فیروزکوه

ییلاق پلور

ییلاق پلور
عکاس: بنفشه یعقوبی

اگر ساکن تهران هستید و به دنبال یک ییلاق با فاصله نه‌چندان زیاد می‌گردید، ییلاق پلور در انتظار شما است. ارتفاع 2300 متری روستای پلور از سطح دریا، باعث شده که این ییلاق آب‌وهوایی خنک و دلپذیر به‌خصوص در روزهای گرم سال داشته باشد.

ییلاق پلور یکی از ییلاق‌های محبوب پایتخت‌نشینان است که می‌توانند چند روزی به آن پناه ببرند و از هوای پاک و جاذبه‌هایی مثل آبشار پلور، دریاچه و پل تاریخی در کنار مناظر چشم‌نواز طبیعت لذت ببرند.

بهترین زمان سفر به ییلاق پلور بهار و تابستان است. اگر هم دوست دارید از خنکی بیشتری لذت ببرید، فروردین و اردیبهشت به این ییلاق سفر کنید.

آدرس: استان مازندران، شهرستان آمل، لاریجان، روستای پلور

ییلاق سلانسر

ییلاق سلانسر
عکاس: محمد مهدی آذرنوش

اگر اهل کمپینگ هستید و می‌خواهید به منطقه‌ای بروید که امکانات شهری نداشته باشد، ییلاق سلانسر یکی از بهترین گزینه‌های شما است. البته نگران نباشید اگر هم نمی‌خواهید کمپ کنید می‌توانید در اقامتگاه‌های نزدیک این منطقه سکونت کنید و روزها را در دل طبیعت بی‌نظیر این ییلاق سر کنید.

ییلاق سلانسر در غرب شهر رستم آباد که از توابع شهرستان رودبار است قرار دارد. فاصله این ییلاق تا رودبار تنها 32 کیلومتر است. بقایای کشف‌شده از قلعه‌ای قدیمی به نام لشگرگاه به ما می‌گوید که قدمت این ییلاق به قرن 5 تا 7 هجری برمی‌گردد.

در این ییلاق می‌توانید گونه‌های گیاهی متنوع مثل درخت راش، توسکا، افرا و … را در کنار گونه‌هایی از جانوران مثل گراز، شغال، توکای سیاه و… یکجا ببینید.

آدرس: استان گیلان، شهرستان رودبار، 16 کیلومتری شهر رستم‌آباد

ییلاق دالخانی

ییلاق دالخانی
عکاس: مهناز شاکر

حتماً اسم جنگل‌های دالخانی در استان رامسر و نزدیکی جواهر ده را شنیده‌اید. این جنگل یکی از زیباترین جنگل‌های ایران است و برای این‌که بتوانید از ییلاق اطراف این منطقه دیدن کنید کافی است کمی بیشتر در دل جنگل بروید تا به قسمت‌های بکر و دست‌نخورده آن برسید.

اجاره ویلا رامسر با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

در این مناطق می‌توانید ساعاتی از روز از میان مه‌ها عبور کنید و حتی خودتان را به جنگل‌های دو هزار و سه هزار تنکابن هم برسانید. آرامشی که ییلاق دالخانی دارد و حس و حالی که بعد از قدم زدن زیر سایه‌بان درخت‌ها به شما دست می‌دهد، یک تجربه تکرار نشدنی و خاطره‌انگیز است.

آدرس: استان مازندران، رامسر، جاده رامسر-تنکابن، روستای جنب رودبار

ییلاق داماش

ییلاق داماش
عکاس: محمدرضا یعقوبی شاواکی

اگر می‌خواهید به ییلاقی بروید که در آن بتوانید تنها گل ملی ایران که در فهرست آثار باستانی ثبت‌شده را ببینید، برای سفر به ییلاق داماش برنامه‌ریزی کنید. چون فقط در این ییلاق است که می‌توانید گل ملی سوسن چراغ را ببینید. البته حواستان باشد این گل عمر کوتاهی دارد و از اواخر بهار تا اواسط تابستان فرصت تماشای آن را دارید.

ییلاق داماش که در روستای بره سر و داماش شهرستان رودبار قرار دارد، یکی از ییلاق‌های زیبای ایران بااقلیم جغرافیایی ویژه‌ است. این ییلاق منطقه‌ای کوهستانی است و نسبت به سایر ییلاق‌ها کمی خشک تر است؛ اما پوشش گیاهی و آب‌وهوای خنک این منطقه آن را به یکی از ییلاق‌های محبوب شمال کشور تبدیل کرده است.

آدرس: استان گیلان، شهرستان رودبار، روستای سره بره و داماش

ییلاق فیلبند

ییلاق فیلبند
عکاس: امیر ابطحی

ییلاق فیلبند در شهرستان بابل یکی از ییلاق‌های شناخته‌شده شمال ایران است. این ییلاق در منطقه‌ای مرتفع قرار دارد و به همین خاطر در بیشتر روزهای سال در میان ابرها پنهان است. قدم زدن در ارتفاعات ییلاق فیلبند، خستگی ذهن و جسم شما را به در می‌کند و می‌توانید یک دل سیر از زندگی در طبیعت لذت ببرید و به قول نیما یوشیج زندگی شایسته‌تری داشته باشید.

آدرس: استان مازندران، جاده هراز-سنگچال آمل

ییلاق یوش

ییلاق یوش
عکاس: حسین ستاری سراوی

ما ایرانی‌ها چه خوش‌شانس هستیم که رشته‌کوه البرز را داریم، چون هر گوشه از ارتفاعات و دامنه وسیع آن ییلاقی خوش آب‌وهوا است که از هر طرف به یکی از استان‌های ایران می‌رسد. مثلاً کافی است نسبت به اجاره ویلا و سوئیت نور اقدام کنید و از آنجا به روستای یوش بروید. روستایی که با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی به پیشواز شما می‌آید.

روستای یوش زادگاه پدر شعر نوی ایران، نیما یوشیج است و قدمت تاریخی آن نشان می‌دهد که از ایام قدیم یک منطقه ییلاقی پرطرفدار برای اعیان و پادشاهان بوده است. منطقه ییلاقی روستای یوش در بخش مرکزی و میانه رشته‌کوه البرز قرار دارد. چشمه‌های آب فراوان و خاک حاصلخیز این منطقه باعث شده که باغ‌های میوه متعددی در این روستا وجود داشته باشد.

بهترین زمان سفر به این ییلاق نیمه اول سال است و پیشنهاد می‌کنیم حتماً در کنار لذت بردن از آب‌وهوا و طبیعت از باغ‌های گیلاس، آلبالو، فندق، زردآلو و … دیدن کنید و با خرید آن‌ها از مردم محلی هم به اقتصاد روستاییان کمک کنید هم طعم ناب این میوه‌های تازه را بچشید.

آدرس: استان مازندران، شهرستان نور، بخش بلده، روستای یوش

ییلاق کندلوس

ییلاق کندلوس
عکاس: محسن توسلی

اگر فیلم باغ‌های کندلوس را دیده باشید، حتماً دلتان خواسته تا فرصتی پیش بیاید و به این روستا سر بزنید. روستای کندلوس در شهر نوشهر یکی از تاریخی‌ترین ییلاق‌های ایران است که قدمت آن به چندین هزار سال قبل برمی‌گردد.

اجاره ویلا نوشهر با تضمین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

روستای کندلوس هم مثل بیشتر ییلاق‌های شمال ایران در دامنه‌های رشته‌کوه البرز قرار دارد. توصیه می‌کنیم اگر تصمیم گرفتید به این ییلاق بروید، چشمانتان را برای تماشای حجم زیادی از زیبایی آماده کنید. آب‌وهوای دلپذیر، طبیعت چشم‌نواز، بافت روستایی با خانه‌های کاه‌گلی و سقف‌های چوبی تنها چند مورد از زیباهایی ییلاق کندلوس است. اگر به این ییلاق رفتید حتماً از اولین موزه روستایی جهان که در روستای کندلوس قرار دارد، دیدن کنید.

آدرس: استان مازندران، 5 کیلومتر بعد از مرزن‌آباد، روستای کندلوس

ییلاق خوشواش

ییلاق خوشواش
عکاس: امیرحسین اکبری

ییلاق خوشواش در ارتفاعات رشته‌کوه البرز و 22 کیلومتری شهر آمل قرار دارد، ییلاقی که وقتی به آن سفر می‌کنید باورتان نمی‌شود چیزهایی که می‌بینید واقعیت است یا رؤیا! ییلاق خوشواش جایی است که می‌توانید در ارتفاعات آن دره، جنگ، دریا، کوه و حتی نمایی از شهرهای فریدون‌کنار، محمودآباد، آمل، بابل، ساری و قائم‌شهر را هم ببینید. اگر هم بخت یارتان باشد دریایی از ابر هم در کنار شما به تماشای این زیبایی نشسته‌اند.

این ییلاق در اکثر روزهای سال پوشیده از برف است و به همین خاطر بهترین زمان سفر به آن اواسط بهار تا اواخر تابستان است.

آدرس: استان مازندران، جاده هراز به سمت هردورود، جاده بلده، روستای خوشواش

ییلاق هزار جریب بهشهر

ییلاق هزارجریب بهشهر
عکاس: احسان رضایی

شمال کشور به‌قدری جاذبه‌های طبیعی دارد که نوشتن در مورد همه آن‌ها از کتاب هزار و یک‌شب هم بیشتر خواهد شد؛ مثلاً فقط یک نمونه معروف از این جاذبه‌های طبیعی، جنگل‌های هیرکانی هستند. منطقه هزار جریب بخش وسیعی است که شامل استان‌های بهشهر، نکا، شرق سوادکوه و ساری می‌شود. بخشی از این منطقه کوهستانی پهناور هم در استان گلستان و سمنان قرار دارد.

ییلاق هزارجریب بهشهر یکی از خاص‌ترین ییلاق‌های شمال ایران است که مثل سایر ییلاق‌ها به دلیل طبیعت چشم‌نواز و آب‌وهوای کوهستانی محبوبیت دارد.

در بهترین زمان سفر به ییلاق هزار جریب یعنی بهار و تابستان می‌توانید گل‌های رنگارنگ، میوه‌های جنگلی، مراتع سرسبز، گیاهان دارویی و درختان تنومندی را ببینید که مانند آن‌ها را در کمتر جای دیگری پیدا می‌کنید.

 آدرس: استان مازندران، شهرستان بهشهر، منطقه هزار جریب

ییلاق اولسبلانگاه

ییلاق اولسبلانگاه
عکاس: پدرام رحیمپور

ییلاق اولسبلانگاه یکی از معروف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین ییلاق‌های استان گیلان در نزدیکی روستای ماسال است. تصاویر روستای ماسال را حتماً بارها دیده‌اید، تصاویری که مثل یک پوستر یا نقاشی زیبا هستند و در آن کلبه‌هایی رنگی روی تپه‌هایی سرسبز در میان مه قرار دارند. اگر دوست دارید این تصاویر زیبا را از نزدیک ببینید به روستای ماسال و ییلاق اولسبلانگاه بروید.

اجاره ویلا ماسال با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

ییلاق اولسبلانگاه منطقه‌ای حفاظت‌شده است و در آن ساخت‌وساز با هر مصالحی به‌جز چوب ممنوع است. این ییلاق خوش آب‌وهوا امکانات شهری ندارد و یک گزینه ایدئال برای علاقه‌مندان به کمپینگ و کسانی است که دوست دارند چند روزی از شهر و شلوغی فرار کنند.

آدرس: استان گیلان، 25 کیلومتری شهر ماسال، ییلاق اولسبلانگاه

ییلاق سی دشت

ییلاق سی دشت
عکاس: موسی خانی

اسم ییلاق سی دشت به‌تنهایی گویای زیبایی‌های بی‌نظیر آن است. این ییلاق خوش آب‌وهوا در استان گیلان و جنگل‌های سرسبز شهر رودبار قرار دارد. منطقه‌ای خوش آب‌وهوا با طبیعت چشم‌نواز که به توت‌فرنگی‌های خوش‌طعمش معروف است. اگر در فصل بهار به این ییلاق بروید، می‌توانید با عطر مدهوش کننده توت‌فرنگی که در ییلاق سی دشت پیچیده سرمست شوید.

آدرس: استان گیلان، شهرستان رودبار، روستای سی دشت

ییلاق سوباتان

ییلاق سوباتان

در استان گیلان و در ارتفاع 1900 تا 2500 متری از سطح دریا، ییلاقی به نام سوباتان در شهر تالش پنهان است. ییلاق بهشتی سوباتان جایی است که می‌توانید در آن چشمه‌های آب، دشت‌های شقایق، چمنزارها و گلزارها را یک جا ببینید.

از بافت روستایی این ییلاق با کلبه‌های چوبی و آب‌وهوای مطبوع آن که بگذریم، باید بگوییم در این ییلاق خبری از آلودگی‌های صوتی، دکل برق و سروصدای گوشی‌های همراه نیست. پس می‌توانید چند روزی با خیال راحت استراحت کنید و نگران تماس‌های وقت و بی‌وقت نباشید.

آدرس: استان گیلان، شهرستان تالش، روستای سوباتان

ییلاق دیلمان

ییلاق دیلمان
عکاس: مصطفی متقی نیا

ییلاق دیلمان یکی از ییلاق‌های تاریخی در شرق استان گیلان است. این ییلاق یکی از اولین سکونت‌گاه‌ها در شمال ایران بوده و آثار باستانی کشف‌شده در این منطقه، از قدمت چند هزارساله آن حکایت می‌کنند.

ییلاق دیلمان در منطقه‌ای مرتفع قرار دارد و به همین خاطر در بیشتر روزهای سال پوشیده از برف است. بهترین زمان سفر به این ییلاق اواسط بهار تا اواخر تابستان است. در سفر به این ییلاق چشم‌انداز شما قله‌های سفید، مناطق کوهستانی و چشمه‌های آب متعدد است.

آدرس: استان گیلان، شهرستان سیاهکل، روستای دیلمان

ییلاق جهان نما

ییلاق جهان نما
عکاس: سحر عبدالمالکی

ییلاق‌های شمال ایران فقط به ییلاق‌های استان گیلان و مازندران محدود نمی‌شود و اگر دوست دارید به ییلاق‌های استان گلستان سفر کنید، می‌توانید به ییلاق جهان نما بروید. این ییلاق در منطقه حفاظت‌شده جهان‌نما قرار دارد و هر چه از بکر بودن آن بگوییم کم است.

در سفر به ییلاق جهان‌نما مناظر بی‌رقیبی مثل خانه‌های ییلاقی، رودخانه‌های زلال، آبشارها، چشمه‌های فراوان و درختان سرسبز پیش روی شما است. آب‌وهوای این منطقه در بهار و تا اواسط تابستان خنک است. بارندگی در این منطقه زیاد است و اگر شانس با شما یار باشد، شاید بتوانید در این ییلاق بارش باران و قدم زدن زیر آن در روزهای گرم تابستان را هم تجربه کنید.

آدرس: استان گلستان، شهرستان کردکوی، منطقه حفاظت‌شده جهان‌نما

ییلاق زیارت

ییلاق زیارت
عکاس: حیات استودیو

حتماً اسم جنگل ناهارخوران گرگان را شنیده‌اید. حالا می‌خواهیم ییلاقی به نام ییلاق زیارت را معرفی کنیم که در انتهای جاده جنگلی ناهارخوران و نزدیکی گرگان قرار دارد. این ییلاق مثل سایر ییلاق‌های شمال ایران در فصل بهار و تابستان آب‌وهوایی خنک و طبیعتی چشم‌نواز دارد. به‌جز این‌ها، چشمه‌های آب گرم و امام‌زاده روستا هم از دیگر جاذبه‌های ییلاق زیارت در استان گلستان هستند.

آدرس: استان گلستان، مرکز شهرستان گرگان، روستای زیارت

ییلاق درازنو

ییلاق درازنو
عکاس: سیروس محمدنیا

اگر به استان گلستان سفر کردید و دلتان خواست به ییلاقی بروید که حدود 10 شهر و روستا حتی از استان مازندران زیر پایتان باشد، پس به ییلاق دراز نو بروید.

ارتفاع این ییلاق به‌قدری زیاد است که مثل بام استان گلستان به نظر می‌آید. مسیر رسیدن به این ییلاق به‌تنهایی یکی از جاذبه‌های گردشگری و سفر به ییلاق درازنو است. چون باید از یک جاده جنگلی پر پیچ‌وخم و چشم‌نواز عبور کنید تا به این ییلاق خوش آب‌وهوا با طبیعت سرسبزش برسید.

آدرس: استان گلستان، شهرستان کردکوی، روستای درازنو

ییلاق گرسماسر

ییلاق گرسماسر

اگر به رامسر میگویند عروس شهر شمالی، پس دیگر به ییلاق‌های نزدیک این شهر چه لقبی می‌خواهند بدهند؟ ییلاق گرسماسر یکی از ییلاق‌های معروف رامسر است که به‌جز آب‌وهوای خنک و کوهستانی، چشمه‌های آب‌معدنی و طبیعت چشم نوازش، جاذبه‌های تاریخی متعددی مثل رستمسر و قلعه تاریخی گرسماسر هم در آن وجود دارد.

راستی در مسیر رسیدن به این ییلاق حواستان به جنگل‌های دالخانی که از کنارشان رد می‌شوید هم باشد.

آدرس: استان مازندران، رامسر، جاده تنکابن به رامسر، جاده هریس، روستای گرسماسر

ییلاق برنت

ییلاق برنت

یکی از جاهای دیدنی استان مازندران سوادکوه است و اگر قصد سفر به منطقه ییلاقی در نزدیکی سوادکوه را دارید، به ییلاق برنت بروید. این ییلاق در دهکده‌ای به نام برنت در دهستان خانقاه پی قرار دارد. ییلاقی در جنوب سوادکوه که مراتع و جنگل‌ها در شرق و رودخانه اسبه او در غرب آن قرار دارند.

کوه‌های سر به فلک کشیده، رودخانه دلاور رود و جنگل‌های سرسبز و انبوه در کنار کوشک اردشیر بابکان و عمارت علی‌محمد خان، از جاذبه‌های گردشگری ییلاق برنت هستند.

اگر می‌خواهید زیبایی‌های ییلاق برنت را در اوج خود ببینید در بهار و تابستان به آن سفر کنید.

آدرس: استان مازندران، شهرستان سوادکوه، جاده فیروزکوه، جاده خطیر کوه، جاده برنت، روستای برنت

بهترین زمان سفر به ییلاق‌های شمال ایران

ییلاق به منطقه‌ای می‌گویند که آب‌وهوای آن در بهار و تابستان خنک و مطبوع است. به همین خاطر به‌صورت کلی بهترین زمان سفر به ییلاق‌های شمال ایران وقتی است که هوا خیلی سرد نباشد و بارندگی‌ها کمتر باشند؛ یعنی نیمه اول سال. در غیر این صورت مسیر طبیعت‌گردی سخت و رانندگی در پیچ‌وخم جاده‌ها هم خطرناک می‌شود.

مهم ترین نکات در سفر به ییلاق‌های شمال

معمولاً ییلاق‌ها با مناطق شهری فاصله دارند و اصلاً دلیل محبوبیت آن‌ها همین فضای بکر در کنار آب‌وهوای مطبوعشان است.

قبل از سفر به ییلاق‌ها حواستان به نکات زیر باشد تا سفر ایمن و خاطره‌انگیزی داشته باشید:

  • قبل از سفر به ییلاق آدرس نزدیک‌ترین مرکز درمانی و داروخانه را داشته باشید تا اگر خدای‌نکرده برایتان مشکلی پیش آمد، بتوانید در سریع‌ترین زمان خودتان را به آنجا برسانید.
  • در زمان‌های شلوغ سال و اوج سفر به ییلاق‌ها، اقامتگاه موردنظرتان را زودتر رزرو کنید.
  • از سلامت خودروی خود مطمئن شوید تا در مسیرهای سخت و پرپیچ‌وخم کنار جاده نمانید.
  • حتماً کفش و لباس مناسب همراهتان باشد تا بتوانید از طبیعت‌گردی حسابی لذت ببرید.
  • آب‌معدنی، تعدادی غذای کنسرو شده و پاور بانک همراه داشته باشید.
  • وضعیت آب‌وهوای جاده و ییلاق را قبل از سفر بررسی کنید تا مجبور نشوید به خاطر بارش مداوم باران تمام وقت را در اقامتگاه بگذرانید.
  • قبل از سفر در مورد وضعیت آنتن دهی گوشی‌های موبایل در ییلاق باخبر شوید.
  • اگر دوربین عکاسی دارید حتماً آن را با خودتان ببرید تا بتوانید تصاویر بی‌نظیری را ثبت کنید.

حرف آخر

در این مقاله 20 ییلاق‌ محبوب شمال ایران در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان را معرفی کردیم. ییلاق‌هایی که سفر به هرکدام از آن‌ها برای شما به سفری خاطره‌انگیز و سرشار از آرامش تبدیل خواهد شد. برای رزرو اقامتگاه هم کافی است به سایت اتاقک بروید و در شهرها یا روستاهای اطراف ییلاق اقامتگاه موردنظرتان مثل خانه جنگلی، کلبه جنگلی، اقامتگاه بومگردی، خانه روستایی و … را رزرو کنید.

سوالات متداول

معروف ترین ییلاق های شمال ایران در استان گیلان کدامند؟

ییلاق دیلمان، ییلاق سوباتان، ییلاق اولسبلانگاه، ییلاق سی دشت، ییلاق سلانسر، ییلاق داماش

معروف ترین ییلاق های شمال ایران در استان مازندران کدامند؟

ییلاق برنت، ییلاق گرسماسر، ییلاق هزار جریب، ییلاق لپاسر، ییلاق پلور، ییلاق آلاشت، ییلاق دالخانی، ییلاق فیلبند، ییلاق یوش، ییلاق کندلوس، ییلاق خوشواش

معروف ترین ییلاق های شمال ایران در استان گلستان کدامند؟

ییلاق درازنو، ییلاق زیارت، ییلاق جهان نما

 

4/5 - (27 امتیاز)

اتاقک

مسعود تاجیک

مسعود هستم، شیفته نوشتن، ادبیات و سینما. تولید محتوا برای من یک لذت دوجانبه دارد، هم روح خودم را جلا می‌دهد و هم باعث می‌شود حس مفید بودن داشتi باشم. این‌که نوشته من بتواند جواب سؤالات کسی را بدهد یا او را از سردرگمی نجات دهد، لذت وصف‌ناپذیری است.

نوشته های مشابه

‫18 دیدگاه ها

  1. درود بر شما کوهپر سفلی در منطقه کجور شهرستان نوشهر یکی از زیباترین و مرتفع ترین مناطق روستایی این منطقه زیبا هست با مردمی نجیب و مهمان نواز و مناطق دیدنی چون :هسل کتی که دریاچه کوهستانی هست همچنین پال دره که سرشار از میوه های کم یاب جنگلی و …

  2. درود بر شما کوهپر سفلی در منطقه کجور شهرستان نوشهر یکی از زیباترین و مرتفع ترین مناطق روستایی این منطقه زیبا هست با مردمی نجیب و مهمان نواز و مناطق دیدنی چون :هسل کتی که دریاچه کوهستانی هست همچنین پال دره که سرشار از میوه های کم یاب جنگلی و …

  3. نه عزیزم اون قسمت کوهستانی مال مازندران بود که سمنان گرفته وگرنه سمنان همون کویر هست که هست سمنان همه چیز مازندران رو گرفته

  4. زنده باشی دلاور گل گفتی واقعا وقتی زباله در طبیعت میبینم حالم خراب میشه ایکاش هموطنان عزیز رعایت کنندهمانطورموادخوراکی میبرندزباله شان راهم برگردانندتاطبیعتی زیبا داشته باشیم سپاس

  5. سلام درود ییلاق آغوزگله چهاردانگه ساری با ارتفاع 2000متری بسیار بکر و دیدنی است دارای ویوی فوق العاده زیبا و چشمه های وطبیعت بکر می باشد

  6. سلام خیلی جالب بود ،کاش ییلاق روستای دلیر و روستای الیت را هم معرفی میکردید خیلی زیباست بهشته آدرس بین مرزن آباد و سیاه بیشه🙏🙏

    1. سلام
      احسنت
      واقعا روستاهای الیت ودلیر کم نظیر وبسیار زیبا وخوش آب وهوا در عین حال نزدیک به شهرهای تهران وکرج قرار دارد

  7. آنقدر تبلیغ شده دیگر جایی برای بومیان نیست این کار مافیایی که منافع دارند در صورتی که تمام این خاک پاک زیباست بنام ایران

  8. باسلام به مردم خوب ایران یکی دیگر از طیبعت بکر مازندران در نور منطقه لاویج (اب گرم معدنی) ودر همان مسیر بسمت ایزوا که در ارتفاعات قله می توان دماوند زیبا را از دور دید ومنطقه میر خمن با ابشار زیبا بسیار دیدنی است کل این مسیر جنگلی وماشین رو هست

  9. با تشکر از اتاقک،اشکورات گیلان ،بهشت گم شده ای است که سه استان گیلان،مازندران و قزوین را به همدیگر وصل می کند.اشکورات منطقه کوهستانی،با ۱۵۰روستا ،با آب و هوای بسیار مطبوع و مردمانی خون گرم ،با چشمه های آب سرد و گوارا است
    اشکورات پایتخت گیاه دارویی گل گاوزبان و فندق کشور است.

  10. هر چی ادم بیکار با یه باک بنزین میاد شمال فقط جهت تولید زباله دهیار های روستا و ییلاق باید از این مسافرین که وارد منطقه روستایی و ییلاق ها میشند مبلغ بالای ورودی بگیرند مفت وارد جنگل. بیشه علف زار میشن تا میتونند تخریب پایان سفر دنیای زباله از خود به جا میزاند برای 2ساعت تماشای فیلم در سینما چهذ قدر هزینه میکنید چند برابر بیلط سینما باید ورودی اخذ شود

    1. زنده باشی دلاور گل گفتی واقعا وقتی زباله در طبیعت میبینم حالم خراب میشه ایکاش هموطنان عزیز رعایت کنندهمانطورموادخوراکی میبرندزباله شان راهم برگردانندتاطبیعتی زیبا داشته باشیم سپاس

  11. سلام
    ییلاق خوشواش آمل دیگه جاده خاکی ندارد از خود آمل تا تمام کوچه های و جادهای روستای خوشواش آسفالت شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *