جاهای دیدنی

جاهای دیدنی تالش | از درختان سربه‌فلک‌کشیده گیسوم تا خنکای بهشتی سوباتان

ونگوگ یک جمله معروف دارد که می‌گوید «اگر واقعاً طبیعت را دوست داشته باشی، زیبایی را همه جا می‌بینی». این جمله را عشاق طبیعت‌گردی با تمام وجود درک می‌کنند اما من معتقدم اگر ونگوگ تالش ما را دیده بود جمله بالا را با جمله زیر عوض می‌کرد:

«اگر می‌خواهی زیبایی‌های طبیعت را یکجا ببینی، به تالش سفر کن!».

اگر تجربه سفر به تالش را داشته باشید، میدانید که در جمله قبل نمی‌توان جای هیچ شهر دیگری را به‌جای تالش به کار برد؛ چون این شهر همه آنچه از طبیعت انتظار دارید یعنی دریا، جنگل و کوهستان را یک جا دارد. شهری که با یک‌بار سفر به آن، جایی در قلبتان باز می‌کند که پیش خودتان مرتب می‌پرسید که من چرا تا به حال به تالش نیامده بودم؟ یا به‌محض رسیدن به آن وقتی می‌خواهید عزیزانتان را در جریان سفر بگذارید حتماً با این جمله خبرها را شروع می‌کنید: «وای کاش اینجا بودی! چه قدر جایت خالی است، حتماً دفعه دیگر باهم بیاییم.»

البته باید بگوییم برای اینکه بتوانید جمله قبل را بگویید، بهتر است قبل از سفر با جاهای دیدنی تالش آشنا شوید تا با یک برنامه‌ریزی درست، بهترین سفر عمرتان به خطه شمال کشور را تجربه کنید.

 درباره تالش

نمای کلی شهر تالش

تالش یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران است که اصالت آن به گفته بعضی از مورخین به زمان کوروش بزرگ می‌رسد. زمانی که مردم این منطقه جنگاورانی دلیر و شجاع بودند. طبیعت تالش چشم‌ هر‌ بیننده‌ای را خیره می‌کند. سفر به تالش سفر به دنیایی دیگر است، دنیایی سرشار از نادیده‌های بکر و زیبا که تمامی ندارند.

اگر از تالش به‌ سمت شمال حرکت کنید به آستارا می‌رسید و اگر به سمت جنوب بروید، شهرستان رضوانشهر در انتظار شما است. اگر از شرق و غربش هم بخواهید بدانید، باید بگوییم دریای خزر همسایه شرقی تالش و اردبیل همسایه غربی این شهر هستند.

تالش همان جایی است که سفر به آن به برنامه‌ریزی‌های فامیلی بعد از یک وعده شام چرب‌وچیلی محدود نمی‌شود و واقعاً عملی می‌شود؛ چون هم دل عشاق قدم زدن در جنگل و کنار دریا را به دست می‌آورد و هم دل کسانی که می‌خواهند به مناطق کوهستانی و ارتفاعات بروند. فاصله تهران تا تالش هم چندان زیاد نیست و اگر از اتوبان قزوین-رشت بروید حدود 5 ساعت و نیم در راه خواهید بود.

اگر دوست دارید به این شهر زیبا سفر کنید، پس از اجاره سوئیت ارزان در تالش از اتاقک، چمدان‌هایتان را ببندید و راهی یک سفر خاطره‌انگیز شوید.

برای آشنایی بیشتر مقاله تالش کجاست؟ را مطالعه کنید.

پارک جنگلی گیسوم، زیباترین جای دیدنی تالش

جاده جنگل گیسوم پر از درختان سر به فلک کشیده

اگر کارتون آن شرلی را دیده باشید، حتماً تیتراژ آن و زمانی که آن شرلی سوار بر درشکه در حال رسیدن به خانه بود را به یاد دارید. جایی که از جاده‌ای جنگلی و تونلی از درختان عبور می‌کرد. آن شرلی در طول زندگی‌اش بارها از معجزه آن جاده می‌گوید و اگر شما هم دوست دارید این تجربه را داشته باشید، پارک جنگلی گیسوم و جاده معروفش جایی است که این آرزوی شما را برآورده می‌کند.

به‌جرئت می‌توانم گیسوم را یکی از زیباترین و بهترین جاهای دیدنی شهر تالش بدانیم. گیسوم منطقه‌ای بهشتی است که در یک نقطه از آن جنگلی پوشیده از درختان سبز و سربه‌فلک‌کشیده به ساحل می‌رسد.

گیسوم همچنین یک مکان مناسب برای جنگل نوردی و کمپ کردن است و کافی است انتخاب کنید می‌خواهید با صدای موج دریا بیدار شوید یا صدای آواز پرندگان.

بهترین مسیر برای رسیدن به پارک جنگلی گیسوم این است که در جاده رشت به آستارا، 23 کیلومتر رانندگی کنید تا به منطقه گیسوم برسید. بعد از 10 کیلومتر، در جاده گیسوم و مسیر اسالم به خلخال، جنگل گیسوم پیش روی شما است.

اجاره ویلا در تالش با پشتیبانی 24 ساعته
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

ییلاق سوباتان، از همه جای دنیا این گوشه مرا بس!

زمین کشاورزی یزرگ و سرسبز که در انتها به چند خانه ویلایی میرسد که پشت سر آنها یک کوه جنگلی قرار دارد

روستای سوباتان یا به تعبیر من بهشت گیلان، ییلاقی بکر و کمتر شناخته‌شده در شهر تالش است. طبیعت سوباتان متفاوت و دل‌فریب است و به خاطر قرار گرفتن بر روی ارتفاعات، آب‌وهوای خنکی دارد. این روستا یکی از ییلاق‌های پرطرفدار در فصل بهار و تابستان است که جان می‌دهد برای فرار کردن از گرمای هوا؛ البته همین آب‌وهوای خنک باعث شده که ییلاق سوباتان زمستان‌های سخت و پربرفی هم داشته باشد.

اگر به روستای سوباتان می‌روید حواستان باشد که چشم و قلبتان را برای دیدن زیبایی‌های بی‌رقیب آماده کنید. دریاچه‌ها، آبشارهای متعدد، آبگیرها، دشت‌های سرسبز و تماشای زندگی عشایری از جاذبه‌های گردشگری سوباتان است. عشایری که به ما گوشزد می‌کنند زندگی می‌تواند ساده‌تر و قشنگ‌تر از آن چیزی باشد که ما فکر می‌کنیم. راستی این روستا محل رویش گلپر است و به همین خاطر در اواخر تابستان و اوایل پاییز عطر گلپر در سراسر روستا پیچیده است. پیشنهاد می‌کنیم حتماً یک روز کامل از سفرتان به تالش را برای گشت‌وگذار در ییلاق سوباتان کنار بگذارید.

برای رسیدن به این ییلاق دیدنی، وارد جاده تالش به سوباتان ‌شوید و بعد از 36 کیلومتر رانندگی، به روستای سوباتان خواهید رسید.

دریاچه سراگاه، جایی برای فرار از روزمرگی‌های زندگی

جاذبه توریستی و تفریحی دریاچه سراگاه

دریاچه‌ها در همه جای دنیا جای عجیبی هستند و با اینکه آغوششان به‌اندازه دریا بزرگ نیست، اما همین کوچک بودنشان آن‌ها را شبیه کودکی نشان می‌دهد که خیلی بزرگ‌تر از سنش رفتار می‌کند و می‌تواند به ما آرامش عجیبی بدهد. دریاچه جایی است که وقتی یک‌گوشه از آن می‌نشینید تا با خودتان خلوت کنید، متوجه گذر زمان نخواهید شد.

در سفر به تالش می‌توانید این لحظه ناب را کنار دریاچه سراگاه که مردم محلی به آن سد خاکی میگویند تجربه کنید. در دریاچه سراگاه هرگز از تماشای تصویر آسمان و حرکت ابرها روی آب خسته نمی‌شوید.

سراگاه دریاچه‌ای طبیعی است که آب آن از چشمه‌های اطراف تأمین می‌شود. پرورش ماهی در این دریاچه باعث شده سراگاه مقصد محبوب پلیکان‌ها باشد و تماشای پرواز آن‌ها، چشم‌انداز کم‌نظیری را در مقابل چشمان شما به وجود بیاورد.

هیچ دوربینی نمی‌تواند مثل ذهنتان مناظر بی‌نظیری که در مسیر رسیدن به این دریاچه می‌بینید را ثبت و ضبط کند. تصاویری که از قدم زدن کنار شالیزارها و باغ‌های کیوی شروع می‌شود، با همراهی مردمان محلی ادامه پیدا می‌کند و درنهایت به قاب تماشایی دریاچه سراگاه می‌رسد. اصلاً هرچه من بگویم کم است تا خودتان نروید و نبینید باورتان نمی‌شود که در این دریاچه چه جادویی پنهان است.

دریاچه سراگاه در روستایی به همین نام در دهستان جوکندان تالش قرار دارد و برای رسیدن به روستا کافی است 10 کیلومتر به سمت شمال غرب تالش حرکت کنید.

آبشار ورزان، شقایق و دشت و آبشار در یک قاب

آبشار ورزان در روستای ورزان با ارتفاع زیاد به زمین میریزد

اگر مشکل خواب یا استرس بیش‌ازحد داشته باشید، حتماً با متد وایت نویز آشنا هستید. در متد وایت نویز، بعضی صداها مثل صدای سوختن چوب، صدای باران و … به ‌عنوان صداهای آرامش‌بخش شناخته شده است که گوش دادن به آن‌ها باعث آرامش می‌شود.

اگر قرار بود من یک صدای آرامش‌بخش به این وایت نویزها اضافه کنم، حتماً صدای سرازیر شدن آبشار را اضافه می‌کردم.

اگر شما هم مثل من با شنیدن صدای آبشار و تماشای آن غرق لذت می‌شوید، پس در سفر به تالش حتماً سراغ آبشار ورزان بروید. آبشار ورزان در منطقه‌ای ییلاقی به همین نام و در فاصله کمی از ییلاق سوباتان قرار دارد.

آبشار ورزان از چشمه‌های بالادست سرچشمه می‌گیرد و از صخره‌ای سنگی فرو می‌ریزد. منظره سرازیر شدن آبشار در دشتی پوشیده از شقایق یکی از جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیر تالش است. تماشای آبشاری با ارتفاع بیش از ۱۰۰ متر ارمغانی از طبیعت تالش برای طبیعت گردان است که بی‌توجهی به آن، قدرنشناسی در برابر نعمت این منطقه است.

برای تماشای این آبشار می‌توانید از جنوب تالش وارد جاده مریان شوید و بعد از این‌که به ییلاق سوباتان رسیدید از این آبشار دیدن کنید.

پارک سیاه‌داران، بام تالش

پارک جنگلی سیاه‌داران در بام تالش پوشیده شده از درختان و فضای سبز

پارک جنگلی سیاه‌داران یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی تالش است که بومی‌ها به آن جنگل سیادران می‌گویند. علت آن هم وجود تعداد زیاد درختان به‌خصوص درختان بلوط قدیمی در این جنگل است که باعث شده از دور منطقه‌ای سیاه‌رنگ به نظر برسد.

یکی از جذابیت‌های اصلی این پارک بعد از فضای جنگل و درختان، حضور گوزن‌ها در آن است. طوری که این بار احساس می‌کنید در حال قدم زدن در کارتون سفیدبرفی هستید.

در بازدید از این پارک بعد از قدم زدن در جنگل و تماشای آهو و گوزن، می‌توانید سورتمه‌سواری را امتحان کنید تا کمی هیجان سفر بیشتر شود و بعد از آن‌هم به رستوران‌های این پارک بروید و یک وعده غذای گیلانی یا سنتی ایرانی نوش جان کنید. آن‌هم در حالی که نمایی از شهر تالش پیش روی شما است و اصلاً به همین خاطر به این پارک بام تالش هم می‌گویند.

پارک سیاه دران در جنوب غربی تالش و در روستای سیاه دران قرار دارد که فاصله آن با مرکز تالش زیاد نیست و فقط به 15 دقیقه رانندگی نیاز دارد.

کاخ سردار امجد، تماشای معماری قاجاری این بار در تالش

کاخ سردار امجد

دوران قاجار یکی از دوران شکوه معماری در ایران است و در شهرهای مختلف، عمارت‌ها و کاخ‌های زیبایی با معماری آن زمان به جا مانده است. یکی از این عمارت‌ها در مرکز شهر تالش یعنی هشتپر است که متعلق به نصرت‌الله خان سردار امجد است. سردار امجد از اواخر دوران سلطنت ناصرالدین‌شاه تا زمان مشروطه حاکم گرگان رود در تالش بود و به دلیل نفوذی که در شهر داشت، این عمارت را برای برگزاری مراسم و میزبانی از مهمانان ساخت؛ البته در طول 25 سال! این بنا بزرگ‌ترین بنای آجری غرب گیلان است که در سال 1384 به فهرست آثار ملی ایران اضافه شد.

در حال حاضر این کاخ در میدان اصلی شهر قرار دارد و متأسفانه امکان بازدید از داخل کاخ وجود ندارد اما گویا قرار است به‌زودی بخش‌هایی از آن به موزه تبدیل و آماده بازدید عموم شود.

می‌توانید در قدم زدن‌های شبانه در شهر تالش و دور میدان اصلی شهر و جایی که نبض زنده زندگی شهری در تالش است، از تماشای شکوه این کاخ لذت ببرید.

ییلاق دو خاله کوه، ییلاقی که اسمش فضایش را لو می‌دهد!

ییلاق دوخاله کوه

استان گیلان و هر شهر آن مثل تالش، پر از جاهای دیدنی است که هنوز خیلی از آن‌ها بکر و ناشناخته مانده است. در بین ییلاق‌های کمتر شناخته‌شده تالش، یک ییلاق با اسم جالب به نام ییلاق دو خاله کوه وجود دارد. ییلاقی که در آن هنوز زندگی به شکل روستایی خودش در جریان است و خبری از ساختمان‌های بلند، دود، زندگی شهری و … نیست.

چشمانتان را ببندید و تصور کنید در یک کلبه جنگلی هستید، اول بوی آتش و بعد صدای سوختن چوب را احساس می‌کنید، بعد نسیمی خنک لای موهایتان می‌پیچد و صورتتان را نوازش می‌دهد. در همه این لحظات صدای پرندگان هم که در حال صحبت با یکدیگر هستند به گوش می‌رسد. اگر می‌خواهید وقتی چشمانتان را باز می‌کنید تمام این صحنه‌ها را از نزدیک ببینید، برای اواخر اردیبهشت تا اوایل پاییز برنامه سفر به تالش و حداقل یک‌شب اقامت در ییلاق دو خاله کوه را بچینید.

برای رسیدن به ییلاق دو خاله کوه کافی است بعد از اینکه به شهر تالش رسیدید وارد جاده اسالم- تالش شوید.

غار سوباتان، غار طلسم شده تالش

غار سوباتان از جاهای دیدنی تالش

در فاصله 15 کیلومتری با روستای سوباتان که خودش از جاهای دیدنی معروف تالش است، غاری دیدنی به نام غار سوباتان وجود دارد. اگر به خرافات و طلسم اعتقاد دارید، پیشنهاد می‌کنیم از این غار دیدن نکنید؛ چون به گفته اهالی محلی غار سوباتان یک غار طلسم شده است و اگر کسی وارد آن شود، صدمه می‌بینید.

اگر هم به این مدل شایعه‌ها بی‌توجه هستید و درعین‌حال دلتان کمی هیجان می‌خواهد، به غار سوباتان یا به گفته بومی‌ها گنج‌خانه بروید و خودتان را به تماشای چشم‌انداز سرسبز و هوای خنک مهمان کنید. بهتر است یک راهنما یا طبیعت گرد حرفه‌ای همراهتان باشد چون دهانه غار کمی باریک است و ممکن است نتوانید آن را به راحتی بین صخره‌ها پیدا کنید.

برای رسیدن به غار سوباتان، وارد جاده تالش- سوباتان شوید تا بعد از 36 کیلومتر رانندگی به روستای سوباتان برسید. بعد باید حدود 15 تا 20 دقیقه پیاده‌روی کنید تا به غار برسید.

روستای آق اولر، روستای اروپایی ایران

آق اولر

سفر به تالش از آن دسته سفرهایی است که دیگر بعد از بازگشت دلتان با دیدن تصاویر دشت‌ها، رودخانه‌ها، کوه‌ها و … کشورهای خارجی در اینترنت آب نمی‌شود. بلکه به خودتان میگویید من قشنگ‌تر از این‌ها را در شمال ایران و شهر تالش دیده‌ام. اگر حرف ما را باور نمی‌کنید، در سفر به تالش حتماً سری به روستای آق اولر بزنید. روستایی که در آن جنگل، رودخانه، دشت و کوهستان را یک جا می‌بینید. اگر هم شانس یارتان باشد و صبح زود بیدار شوید، می‌توانید قدم زدن در مسیری رؤیایی در میان مه‌ها را تجربه کنید. مسیرهای پیاده‌روی و قدم زدن در این روستا شبیه مسیرهایی است که در فیلم‌های خارجی و روستاهایشان می‌بینیم. اگر باور نمی‌کنید عکس‌های این روستا را ببینید!

روستای آق اولر در شمال غربی تالش قرار دارد و فاصله آن با مرکز شهر یعنی هشتپر فقط 37 کیلومتر است.

قلعه صلصال، قلعه به‌جامانده از دوران ساسانیان

قلعه صلصال
عکاس: پیمان یزدانی

نمی‌دانیم این ساسانیان چه طوری قلعه‌های خودشان را می‌ساختند که بعد از گذشت صدها سال همچنان بقایای آن‌ها باقی مانده است. البته که این موضوع از خوش‌شانسی‌های ما ایرانی‌ها است و می‌توانیم در شهرهای مختلف بقایای به‌جامانده از قلعه‌های باستانی را ببینیم.

اگر در سفر به تالش، به روستای لیسار که در فاصله کمی از تالش قرار دارد بروید می‌توانید بقایای قلعه باشکوه صلصال را ببینید. در فضای درونی این قلعه مثل سایر قلعه‌های هم‌نسلش یک ارگ، مقر فرمانروایی، مقر نگهبانی، آب‌انبار و شبکه آب‌رسانی قرار دارد و برای اینکه نگهبانان دید خوبی به دشمنان داشته باشند در میان کوه ساخته شده است.

برای تماشای قلعه صلصال باید از مرکز تالش به سمت لیسار حرکت کنید. بعد خودتان را به روستای قلعه دوش برسانید. این روستا در یک کیلومتری جاده تالش به آستارا قرار دارد.

آبشار شیله وشت، منطقه‌ای بکر و شاید کمی ترسناک

جاهای دیدنی تالش آبشار شیله وشت
عکاس: محمدرضا یعقوبی شاواکی

شاید با خواندن عنوان بالا پیش خودتان فکر کردید حتماً منظور من از ترسناکی روستا، بکر بودن آن است؛ اما باید بگویم این تصور اشتباه است. بگذارید منظورم از ترسناک بودن را با این مثال توضیح بدهم، وقتی صدای رعدوبرق شدید را می‌شنوید یا شب به ساحل می‌روید و دریای طوفانی را می‌بینید چه احساسی به شما دست می‌دهد؟ درست است احساسی که شبیه احساس ترس است اما نه ترس از یک اتفاق خطرناک بلکه ترس از شکوه طبیعت و قدرت آن.

این احساس را می‌توانید در سفر به روستای شیله وشت و تماشای آبشار سه‌طبقه روستا تجربه کنید. آبشار سه‌طبقه شیله وشت در دل کوهستان قرار دارد و چون آب آبشار از سه‌طبقه جاری می‌شود، صدایی که از آن به گوش می‌رسد صدایی ترسناک است که از ابهت آبشار شیله وشت به ما خبر می‌دهد.

وقتی به تالش رفتید و خواستید از روستای زیبای شیله وشت و آبشار سه‌طبقه آن دیدن کنید به یاد حرف من بیافتید تا مطمئن شوید در مورد هیجان تماشای این آبشار اغراق نکرده‌ام. پیشنهاد می‌کنم اگر دلتان سفر هیجان‌انگیزی می‌خواهد، حتماً در سفر به تالش و البته به کمک یک راهنما از آبشار شیله وشت دیدن کنید.

برای اجاره ویلا در شمال و در نزدیکی آبشار شیله وشت، می‌توانید روی اتاقک حساب کنید.

برای رسیدن به روستای شیله وشت باید 28 کیلومتر در مسیر تالش به سمت سوباتان حرکت کنید.

ییلاق شکر دشت، شیرین و خوش‌رنگ مانند اسمش

جاهای دیدنی تالش ییلاق شکردشت
عکاس: سجاد درمانی

یکی از زیباترین و خاص‌ترین جاهای دیدنی تالش ییلاق شکر دشت است. این ییلاق همان‌جایی است که تصورتان از دشت پر گل را به واقعیت تبدیل می‌کند، چون ییلاق شکر دشت از اواسط خرداد تا مرداد به دشت شقایق‌ها تبدیل می‌شود. به همین خاطر است که ییلاق شکر دشت به عروس تالش هم معروف است.

در ییلاق شکر دشت از تماشای زیبایی‌هایی طبیعی سیر نمی‌شوید و دلتان می‌خواهد هر طور شده گوشه گوشه زیبایی‌های این ییلاق را در ذهنتان نقاشی و قاب کنید.

مطمئنم وقتی به این ییلاق بروید نه خودتان و نه هیچ‌یک از همسفرانتان برای ترک ییلاق و جمله «خب دیگر بهتر است برویم تا به تاریکی نخوریم» پیش‌قدم نمی‌شود.

ییلاق شکر دشت در فاصله 27 کیلومتری شهر تالش قرار دارد و چون جاده مناسبی ندارد بهتر است بعد از رسیدن به روستا، مسیر ییلاق را پیاده بروید. البته به احتمال خیلی زیاد یکی از افراد محلی که با نیسان یا وانت از جاده می‌گذرد شما را به ییلاق خواهد رساند.

تپه‌های باستانی تول، رد پای دوران ایران باستان

جاهای دیدنی تالش تول

در ابتدای این مقاله گفتم که قدمت تالش به صدها سال پیش می‌رسد و به همین خاطر جای تعجب نیست که در این شهر مناطق باستانی مثل قلعه صلصال و منطقه تاریخی تول وجود داشته باشد.

مهم‌ترین جاذبه تاریخی این منطقه دو تپه به نامه‌ای تپه 1 و تپه 2 است که اصالت تپه شماره 1 به دوران ایران باستان و تپه شمار 2 به زمان بعد از اسلام می‌رسد. به همین خاطر این منطقه و تپه‌ها به فهرست آثار ملی ایران اضافه شده‌اند.

 در این منطقه تاریخی گورستانی بزرگ با قبرهای مختلف، ظروف سفالی، جام طلا و … کشف شده است و همین موضوع باعث شده که سال‌ها پیش عده‌ای از افراد جاه‌طلب، با سودای پیدا کردن گنج به قسمت‌هایی از بافت این منطقه آسیب برسانند و حتی بخش‌هایی از آن را از بین ببرند.

من بارها با کسانی که علاقه‌ای به تماشای آثار باستانی نداشتند سفرکرده‌ام و تجربه به من می‌گوید اگر علاقه‌ای به بازدید از جاهای تاریخی ندارید، لزومی ندارد در سفر به تالش از این منطقه دیدن کنید؛ چون ممکن است حوصله‌تان سر برود، پایتان لیز بخورد و یک تکه از تاریخ نابود شود!

برای بازدید از این منطقه تاریخی کافی است از تالش به سمت روستای تول حرکت کنید.

روستای مریان، همسایه تاریخی روستای آق اولر

جاهای دیدنی تالش روستای مریان
عکاس: نیما فرود

در فاصله کمی از روستای آق اولر، روستای زیبای دیگری به نام روستای مریان وجود دارد که مثل سایر روستاهای تالش طبیعتی شگفت‌انگیز و دیدنی دارد. اگر در اواسط فصل بهار یا اواخر تابستان به این روستا بروید، می‌توانید از هوای بارانی و خنک این منطقه لذت ببرید و تجربه یک سفر آرامش‌بخش را به فهرست سفرهای خود اضافه کنید.

در این روستا یک حمام تاریخی وجود دارد که قدمت آن به دوران صفویه می‌رسد و بازدید از آن برای عشاق تاریخ خالی از لطف نیست. یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های این روستا گورستانی وسیع با گورهای سه‌طبقه است که از روستای مریان تا روستای آق اولر ادامه پیدا می‌کند. به گفته کارشناسان قدمت این گورها به دوران قبل از میلاد مسیح می‌رسد و قدم زدن در این فضا قطعاً باعث می‌شود احساسات متناقضی در شما به وجود بیاید. اصلاً به نظر من یکی از لذت‌های سفر تجربه همین لحظات و احساسات عجیب‌وغریب است.

روستای مریان در 37 کیلومتری شمال غرب مرکز تالش و شرق روستای آق اولر قرار دارد.

آبشار لوشکی

جاهای دیدنی تالش آبشار لوشکی
عکاس: امین موجودی

نوبتی هم باشد، نوبت معرفی یکی از جاهای دیدنی تالش است که برای تماشای آن بهتر است از قبل آمادگی بدنی داشته باشید. چرا که برای رسیدن به این جای دیدنی مسیر ماشین‌رو وجود ندارد و حداقل 2 ساعت پیاده‌روی پیش روی شما است.

آبشار لوشکی در تالش برای طرفداران جنگل نوردی و کسانی که گذشتن از مسیرهای صعب‌العبور حالشان را خوب می‌کند، یکی از بهترین جاهای دیدنی شهر به حساب می‌آید.

آبشار لوشکی یک آبشار پلکانی است که ارتفاع آبشار اصلی آن 75 متر است. این آبشار در روستای لوشکی تالش قرار دارد و سرچشمه آب آن‌ها قله سنگسر است.

بهترین مسیر برای رسیدن به این آبشار حرکت از تالش به سمت روستای لوشکی است. در فاصله 5 کیلومتری روستای درزکری آبشار لوشکی در انتظار شما است.

اجاره ویلا در تالش گیلان و راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و خانه برای اقامت

حالا که با 15 تا از معروف‌ترین جاهای دیدنی تالش آشنا شدید، اتاقک برای شما پیشنهاد ویژه‌ای دارد که دیگر نیازی نیست نگران محل اقامت خود در تالش باشید.

برای اجاره ویلا در تالش گیلان کافی است از طریق سایت اتاقک برای اجاره ویلا استخردار، سوئیت، آپارتمان و کلبه اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اقامتگاه مدنظرتان را رزرو کنید. حالا دیگر همه‌چیز برای سفر آماده است و مطمئنیم سفر دل‌چسبی خواهید داشت.

سؤالات متداول درباره جاهای دیدنی تالش

جاهای دیدنی تاریخی در تالش کدامند؟

کاخ سردار امجد، قلعه صلصال، تپه‌های باستانی تول

پارک جنگلی گیسوم کجاست؟

بهترین مسیر برای رسیدن به پارک جنگلی گیسوم این است که در جاده رشت به آستارا، 23 کیلومتر رانندگی کنید تا به منطقه گیسوم برسید. بعد از 10 کیلومتر، در جاده گیسوم و مسیر اسالم به خلخال، جنگل گیسوم پیش روی شما است.

بهترین زمان اقامت در ییلاق سوباتان کی است؟

بهترین زمان اقامت در ییلاق سوباتان از نیمه اردیبهشت تا اواخر تابستان است.

فاصله تهران تا تالش چه قدر است؟

اگر از آزد راه قزوین- رشت که بهترین مسیر برای سفر به تالش است بروید، بعد از حدود 5 تا 6 ساعت رانندگی به تالش می‌رسید.

3.8/5 - (10 امتیاز)

اتاقک

مسعود تاجیک

مسعود هستم، شیفته نوشتن، ادبیات و سینما. تولید محتوا برای من یک لذت دوجانبه دارد، هم روح خودم را جلا می‌دهد و هم باعث می‌شود حس مفید بودن داشتi باشم. این‌که نوشته من بتواند جواب سؤالات کسی را بدهد یا او را از سردرگمی نجات دهد، لذت وصف‌ناپذیری است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام به محضر اساتید و دوستانی که در معرفی تالش عزیزمان زحمت میکشند دستشان را می فشارم و خاضعانه از حضور همه شما قدر دانی میکنم نظر خاصی ندارم به جهت یاداوری
    عرض میکنم تالش از زمان گذشته (طالش ) این چنین نوشتاری داشته کرگان رود هم کرگانرود نوشته میشد. از نظر جغرافیای فقط حوزه مسیر رودخانه را شامل میشد .متاسفانه لیسار از این جغرافیا 20کیلومتر فاصله دارد بنام کرگانرود میشناسند .
    منطقه گردشگری بسیار جذاب و دیدنی ومنطقه وجود داره برای کوه پیمای بنام سنگا یا سنگان مشهور است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *