تجربه سفرجاهای دیدنیشهرها

زیباترین جای شمال کجاست؟ | معرفی گنج‌های پنهان خطه سبز

پدربزرگم یک فولکس‌واگن آبی‌رنگ داشت. در تمام عکس‌های جوانی‌اش یعنی دهه 40 و 50، با آن فولکس‌واگن بارها به دل جاده چالوس زده بود. اصلاً به خاطر رانندگی در این جاده بود که این ماشین را انتخاب کرد. ماشینی که جادار باشد و بتوان دسته‌جمعی سفر کرد. البته معتقد بود با هرکسی نباید شمال رفت و همسفر شمال را باید گزینشی انتخاب کرد.

کل خاطرات مادرم هم با قصه‌های جاده چالوس و آن فولکس‌واگن گره خورده است. وقتی مادرش از شب قبل سفر برای توراهی کتلت درست می‌کرد، بعد آخرین لحظه به‌زور یک ساک دیگر تو صندوق جا می‌داده است و یک سبد هم که همیشه برای کمک‌راننده بود. سبدی حیاتی که باید تعادل محتویات آن یعنی فلاسک چای، لیوان‌های شیشه‌ای دسته‌دار، قند، چاقو و میوه در تمام مسیر حفظ می‌شد.

مطمئنم همه شما با بخشی از این مقاله ارتباط برقرار کردید و تجربه‌های مشابهی را در سفر به شمال داشتید؛ اما این بار قرار است با فلاکس چای و سایر وسایل، سراغ زیباترین جای شمال برویم. دیگر خیلی حواستان را پرت نکنم، بیایید تصور کنیم به دوران کودکی برگشته‌ایم و شب تا صبح را از ذوق سفر به زیباترین جای شمال نخوابیدیم:

جنگل‌های فلکده، فرصت بازدید از نسخه آپدیت شده طبیعت

جنگل‌های فلکده
جنگل فلکده بخشی از جنگل‌های دو هزار تنکابن است – عکاس: مصطفی متقی‌نیا

اگر بخواهیم سفرمان به زیباترین جای شمال را به‌ رسم اکثر ایرانی‌ها از جاده چالوس شروع کنیم، 60 کیلومتر بعد از چالوس به تنکابن می‌رسیم. تنکابن مثل کسی است که وقتی قصد سفر به رامسر می‌کنیم باید حتماً به او هم سری بزنیم. در دل تنکابن جاهای دیدنی زیادی وجود دارد؛ ولی جنگل‌های فلکده از آنجاهایی است که مسافران کمتر سراغش را گرفته‌اند.

حالا برای این‌که از دلش در بیاوریم، این بار در سفر به تنکابن به جنگل‌های فلکده می‌رویم. جنگل فلکده بخشی از جنگل‌های دو هزار تنکابن و در روستایی به همین نام قرار دارد. معجزه اصلی این روستا به‌جز طبیعت شاهکارش، چشمه آب گرم فلکده است. چشمه آب گرم فلکده، نسخه به‌روز شده چشمه‌های آب گرم است؛ چراکه آن بوی زننده گوگرد که خیلی‌هایمان به یک بوی مشترک تشبیه می‌کنیم را ندارد؛ ولی خواص درمانی‌اش را حفظ کرده است و حتی بعضی‌ها آن را می‌نوشند.

 سفر به جنگل‌‌های فلکده یعنی یک سفر دو سر برد به زیباترین جای شمال. چون‌که مسیر از جاده چالوس شروع می‌شود و به تنکابن، جاده دو هزار و بعد روستای فلکده ختم می‌شود. روستایی که برای رسیدن به آن باید حدود 7 کیلومتر قبل از روستا، از دل یک جاده جنگلی رد شوید تا بتوانید پیدایش کنید. اوایل بهار و اوایل پاییز این منطقه بکرتر است و می‌توانید از هوای خنک آن نهایت لذت را ببرید.

آدرس جنگل‌های فلکده: استان مازندران، تنکابن، جاده تنکابن- خرم آباد، روستای فلکده، جنگل‌های فلکده

ییلاق جهان نما، طبیعتی که پاسخگوی همه انتظارات شماست!

ییلاق جهان نما
یییلاق جهان نما در کرکوی گلستان

شمال برای ما یعنی مازندران، گیلان و گلستان. حالا این بار می‌خواهیم برای تماشای زیباترین جای شمال از جاده هراز یا فیروزکوه به گلستان سفر کنیم. وقتی در ییلاق جهان نما به انتهای این بخش برسید، متوجه می‌شوید این اسم واقعاً برازنده ییلاق جهان نما است؛ چون این ییلاق به‌تنهایی بار زیبایی‌های جهان را به دوش می‌کشد.

انتظارات ما از طبیعت شمال چیست؟ دلمان جنگل، آبشار، آب‌وهوای خنک، طبیعت بکر، خانه‌های روستایی با سقف‌های شیروانی، رودخانه، چشمه و حجم بی‌انتهایی از سکوت را می‌خواهد دیگر، درست است؟ پس چرا نشسته‌اید. بروید سراغ تقویم و برای اولین تعطیلی پیش رویتان برنامه سفر به ییلاق جهان نما را بچینید. تازه هنوز شاه‌بیت هنرهای ییلاق را نگفتم، آنجایی که اگر خودتان را به بالاترین ارتفاع برسانید، چشم‌اندازی بی‌رقیب از جنگل‌های گرگان، بندر ترکمن و کردکوی خواهید داشت. اکتشاف زیبایی‌های دیگر این ییلاق را به شما می‌سپارم، بروید، ببینید و بعد هم بیایید از تجربه سفرتان به ییلاق جهان نما بگویید. یادتان باشد بهترین زمان سفر به این ییلاق نیمه اول سال است.

آدرس ییلاق جهان نما: استان گلستان، کردکوی، ییلاق جهان نما

دریاچه چورت، مثال بارز «حتماً حکمتی داشته است!»

دریاچه چورت
دریاچه چورت، دریاچه‌‌ای است که بعد از زلزله متولد شد – عکاس: فرهاد صارمی

مصداق واقعی این جمله مصطلح یعنی «سخت نگیر! حتماً حکمتی دارد» دریاچه چورت است. حالا چرا؟ به این خاطر که این دریاچه زیبا، دیدنی و کمتر شناخته‌شده، حیاتش را وام‌دار زلزله است. اگر زلزله در این منطقه نمی‌آمد، این دریاچه هم شکل نمی‌گرفت. پس وقتی می‌گویند زلزله یکی از بلایای طبیعی است، آن قسمت طبیعی‌اش هم مهم است و نباید فقط به قسمت بلایا توجه کنیم. خب دیگر حرف زلزله بس است. بریم سراغ بحث شیرین ماجرا یعنی سفر به دریاچه چورت.

دریاچه چورت در استان مازندران قرار دارد. شاید در لحظه ورود به این دریاچه احساس کنید شنوایی‌تان مشکل پیدا کرده است؛ چون برای کسانی که از شهرهای شلوغ یا پایتخت راهی دریاچه می‌شوند، حجم سکوت دریاچه باورنکردنی است. بعد که یکی از همسفرانتان به شانه‌تان زد و به خودتان آمدید، تازه متوجه می‌شوید زیباترین جای شمال درست روبه‌روی شماست. درختان و شاخ و برگ‌های دریاچه که به خاطر زلزله در آن قرار دارند، باوجود زیبایی خیره‌کننده شما را از قدرت طبیعت هم آگاه می‌کنند.

دریاچه چورت در اکثر روزهای سال مهمان دارد آن‌هم چه مهمانی! توده‌ای مه که فضایی کمی ترسناک را به دریاچه داده‌اند و مثل فامیل‌های نزدیک دریاچه هستند. در کنار دریاچه چورت می‌توانید از جنگل‌نوردی با همراهی صدای پرندگان و ساکنین دریاچه لذت ببرید، بعد سراغ ماهیگیری بروید و در آخر هم قاب‌های بی‌نظیری برای عکس‌های شمال پیدا کنید. راستی دریاچه چورت در بهار و پاییز در اوج زیبایی خود قرار دارد.

آدرس دریاچه چورت: استان مازندران، بین شهرهای ساری و کیاسر، 10 کیلومتری روستای چورت، دریاچه چورت

روستای مازیچال، دهکده‌ای فرا طبیعی

روستای مازیچال
روستای مازیچال در کلاردشت مازندران – عکاس: مصطفی متقی‌نیا

دهکده مازیچال را می‌توان زیباترین جای شمال دانست که ازقضا خالق یکی از خنده‌دارترین، شیرین‌ترین و فراموش‌نشدنی‌ترین خاطره‌های کودکی من هم است. یادم می‌آید در اولین سفرم به کلاردشت، بعد از اجاره اقامتگاه که مهمان یکی از خانواده‌های مهربان مازندران بودیم، به توصیه آن‌ها به روستای مازیچال رفتیم.

وقتی به روستا رسیدیم ماشین را پارک کردیم و به دل جنگل زدیم. طبیعت بی‌نظیر و هوا خنک بود. همه این‌ها باعث شد متوجه نشویم که تا چه ارتفاعی در دل جنگل پیش روی کردیم. در آن ارتفاع فقط صدای صحبت کردن و حرکت ما بود که سکوت را می‌شکست. وقتی خسته شدیم تصمیم گرفتیم روی یک سنگ استراحت کنیم که ناگهان من صدایی شنیدم. صدایی شبیه صدای خرس که هرلحظه هم نزدیک‌تر می‌شد. این صدا به‌قدری ترسناک بود که احساس کردیم وارد منطقه ممنوعه شدیم و پا به فرار گذاشتیم. به‌سرعت در حال کم کردن ارتفاع بودیم که فهمیدیم ای‌دل‌غافل، این صدای یک گاو کنجکاو درشت‌هیکل است که او هم با ما تصمیم گرفته است در کوه‌های مازیچال جنگل‌نوردی کند. شاید الآن خیلی خنده‌تان نگرفته باشد، اما اگر گروهی آدم بزرگ‌سال با دو کودک را تصور کنید که چون صدای یک گاو در آن طبیعت بکر، شبیه صدای خرس بوده است با چه حالتی در حال فرار بودند، احتمالاً نظرتان عوض می‌شود و می‌خندید!

خلاصه این‌ها را گفتم که بگویم مازیچال همین‌قدر فریبا است. دلبری‌هایش حدومرز ندارد. هوای ییلاقی که در بهار و تابستان خنک است و پاییز و زمستان سردی دارد، طبیعت چشم‌نواز، جنگل‌های دست‌نخورده یا به‌اصطلاح «پاکوب» نشده و غیره، تنها گوشه‌ای از وجنات این دهکده رؤیایی است. به‌تازگی هم ابتدای مسیر آسفالت شده و یک پل معلق هم به جاذبه‌های آن اضافه شده است. توصیه می‌کنم حتماً از روستای مازیچال به‌عنوان زیباترین جای شمال در مازندران و کلاردشت دیدن کنید.

آدرس روستای مازیچال: استان مازندران، کلاردشت، روستای مازیچال

اجاره ویلا کلاردشت با قیمت مناسب
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

آبشار ویسادار، زیباترین جای شمال که دلتنگ شماست!

آبشار ویسادار
آبشار ویسادار، جدی؛ ولی دلنازک – عکاس: حسین محمدی

در بخشی از شعری که شاعرش اگر اشتباه نکنم علی قمیان بود خواندم که:

«بهتر و زیباتر از لبخند که میدانی چیست؟ گریه‌های بی‌ریا و باشکوه آبشار…»

این شعر نظرم را در مورد آبشارها عوض کرد؛ چون همیشه در ذهنم آبشارها شبیه پیرمردهایی بودند که با هیچ‌کس جز نوه‌هایشان خوش‌اخلاق نیستند و همیشه احساس می‌کردم هرکسی که به تماشای آبشار می‌رود، نقش همان نوه را ایفا می‌کند.

اگر شما هم با شعر بالا منقلب شدید و احساس کردید آبشار می‌تواند شبیه یک آدم خیلی خیلی دلتنگ که بی‌ریا و باشکوه اشک می‌ریزد هم باشد، پس به سمت گیلان و آبشار ویسادار حرکت کنید.

آبشار ویسادار در دل جنگل‌های رضوانشهر پنهان‌شده و 15 متر ارتفاع آن است.

تماشای این آبشار آن‌هم از لابه‌لای درختان سرسبز وقتی در حال شیطنت با خورشید هستند و هر از گاهی نوری از بین برگ‌های آن‌ها روی صورتتان می‌افتد و شنیدن صدای سرازیر شدن اشک‌های آبشار وقتی از صخره‌ها به پایین می‌ریزند، یکی از زیباترین تصاویر را ذهنتان خلق می‌کند. تصاویری که هرچقدر تلاش کنید نمی‌توانید آن‌ها را پاک کنید. اگر می‌خواهید در کوتاه‌ترین زمان به آبشار برسید، مسیر قزوین رشت را انتخاب کنید اگر هم قصد بی‌وفایی به جاده چالوس را ندارید، از این جاده هم می‌توانید خودتان را به آبشار ویسادار برسانید.

آدرس آبشار ویسادار: استان گیلان، رضوانشهر، دهستان ارده، روستای ابویار، آبشار ویسادار

تالاب سوستان، سوگلی تالاب‌ها

تالاب سوستان
13 بهمن روز جهانی تالاب هاست – عکاس: خدیجه بهرامی

می‌دانستید تالاب‌ها برای خودشان روز جهانی دارند؟ از سال 1997 دوم فوریه یا همان 13 بهمن خودمان، روز جهانی تالاب‌هاست. حالا ما چه خوش‌شانسیم که کشورمان این‌همه تالاب دارد و اگر بخواهیم جشن بگیریم، چه مهمانی شلوغ و رنگارنگی خواهد شد.

این مقاله در مورد زیباترین جای شمال است و حالا که تالاب‌ها این‌قدر مهم هستند، باید در این فهرست به یک تالاب هم اشاره کرد و آن تالابی نیست جز، تالاب سوستان در لاهیجان گیلان.

در بخش قبل از آبشار ویسادار در گیلان دیدن کردید تا در این استان هستید به لاهیجان و تالاب سوستان هم بروید. تالاب سوستان مثل همه تالاب‌های دیگر، شبیه آدمی است که اصلاً از ظاهرش نمی‌توان هیچ حدسی در مورد شخصیتش زد. چون:

  • عمق آن فقط با شیرجه که اصلاً منطقی نیست، مشخص می‌شود.
  • نیلوفر آبی که در کمتر جایی از جهان زندگی می‌کند، آرایشش می‌کنند.
  • جانوران و گیاهانی که فضای آن برایشان امن است، با خیال راحت در حال گذران زندگی هستند
  • در پاییز و زمستان، پرندگان مهاجر سراغش را می‌گیرند.

پس واقعاً تالاب سوستان از آن مدل آدم‌هایی است که اصلاً از ظاهر آرامش نمی‌توان تشخیص داد این‌قدر معاشرتی و خونگرم باشد. بازدید از این تالاب یعنی تماشای تردستی‌های طبیعت با پس‌زمینه شالیزارهای لاهیجان و کوه بیجار.

آدرس تالاب سوستان: استان گیلان، لاهیجان، روستای سوسستان، تالاب سوستان

اجاره ویلا لاهیجان با پشتیبانی کامل
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

مسیر ته جن به سلیمان تنگه، جاده اسم منو فریاد میزنه!

مسیر ته جن به سلیمان تنگه
مسیر ته جن به سلیمان تنگه، زیباترین جای شمال است.

برای تماشای یکی دیگر از زیباترین جاهای شمال باید از گیلان به سمت مازندران، ساری و بخش دو دانگه برویم. مسیر سلیمان تنگه زیباترین جای شمال است که شما را به وصال یار یعنی همان سد سلیمان تنگه می‌رساند.

مسیر ته جن به سلیمان تنگه نسخه تجویزی کسانی است که معتقدند سفر یک نوع درمان است و تأثیر آن‌هم تا مدت‌ها باقی مهم‌اند. در این مسیر، وقتی با دوستانتان در ماشین هستید، مدام در حال صدا کردن یکدیگر هستید و میگویید: «وای! این سمت را ببین چه شالیزارهایی تا چشم کار می‌کند سرسبز است. وای! یک گله گوسفند، خدای من بره‌شان را ببین! بزن کنار جایمان را عوض کنیم من می‌خواهم کوه‌ها را ببینم! و …» این جملات حتماً برای شما جملات آشنایی در سفر به شمال هستند ولی در مسیر ته جن به سلیمان تنگه به اوج خودشان می‌رسند.

در انتهای این مسیر زیبا به سد سلیمان تنگه می‌رسید و اگر به ماهیگیری علاقه‌مند باشید، زیباترین جای شمال در انتظار شماست.

آدرس مسیر ته جن به سلیمان تنگه: جاده فیروزکوه، نرسیده به پل سفید، فرعی سد سلیمان تنگه

جنگل‌های راش سنگده، قرار ملاقات با یکی از بهترین دوستانمان

جنگل‌های راش سنگده
جنگل‌های راش سنگده در مازندران، ساری و روستای سنگده قرار دارند.

وقتی نام جنگل‌های راش سنگده در فهرست زیباترین جای شمال قرارگرفته، باید در مقدمه آن از یک نقل‌قول شایسته استفاده کنم، نقل‌قولی انگلیسی که می‌گوید: «جنگل همان‌جایی است که انسان‌ها اولین بار مفاهیم معماری را درک کردند».

جنگل‌های راش سنگده در ساری و بخش دو دانگه قرار دارد. جایی که درختان سربه‌فلک کشیده و تنومند راش در آن دور هم جمع شده‌اند و جنگل راش سنگده را به وجود آوردند. پیاده‌روی در این جنگل، قدم زدن لابه‌لای درختان بلندقامت، تماشای برگ‌های رنگارنگ که مثل فرش پای درختان پهن‌شده‌اند و تنفس هوای بی‌نظیر جنگل، باعث می‌شود زندگی شما به قبل از سفر به جنگل های راش سنگ ده و بعدازآن تقسیم شود.

آدرس جنگل‌های راش سنگده: استان مازندران، ساری، دو دانگه، روستای سنگده، جنگل‌های راش سنگده

اجاره ویلا ساری با کمترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

سوباتان، شکر شکر شوند همه طوطیان هند زین ییلاق زیبایی که ما داریم!

سوباتان
ییلاق سوباتان، همیشه زیبا و خیره‌کننده است – عکاس: شکری محسوب

ییلاق سوباتان، جایی است که فقط اسمش به ما می‌گوید شبیه کسی است که درد و رنج زیادی دارد ولی تمام تلاشش را می‌کند که مهربان، خوش‌اخلاق، مهمان‌نواز، خونگرم، زیبا، باوقار، باشکوه و خلاصه همه‌چیزتمام باشد.

دلش نمی‌خواهد وقتی ما به دیدنش می‌رویم نامرتب باشد، دلش نمی‌خواهد به ما بد بگذرد، در عوض دوست دارد همیشه از او به نیکی یاد کنیم. بدون شک ییلاق سوباتان زیباترین جای شمال در گیلان است. جایی که سفر به آن یعنی فرار از همه روزمرگی‌ها، سروصداها، اضطراب‌ها و همه ناملایمات زندگی.

ییلاق سوباتان در نیمه اول سال حسابی دلبری می‌کند، طوری که نمی‌دانید به آبشار ورزان نگاه کنید یا دریاچه نئور. از طرف دیگر دلتان می‌خواهد ساعت‌ها در ییلاق و چمنزارها بنشینید و زندگی در همان لحظه ثابت بماند. درست مثل یک عصر خنک شهریور که دم دمای غروب است، عطر گیاهان مدهوشتان کرده و نسیم خنک در حال رقصیدن لابه‌لای موهایتان است. چشمانتان از تماشای زیبایی شوکه شده‌اند و مدام به شما می‌گویند: «کاش به ما گفته بودی قرار است این‌همه از ما کار بکشی.»

سفر به ییلاق سوباتان برای شما تجربه‌ای لذت‌بخش خواهد بود، پس آن را به تعویق نیندازید.

آدرس ییلاق سوباتان: استان گیلان، تالش، ییلاق سوباتان

اجاره ویلا در تالش با پشتیبانی 24 ساعته
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

روستای دلیر، به سوئیس ایران خوش‌آمدید!

روستای دلیر
روستای دلیر در جنوب چالوس و بخش مرزن‌آباد قرار دارد. – عکاس: مهرداد صانعی

برای معرفی آخرین جایی که لقب زیباترین جای شمال را می‌خواهم به آن بدهم، سراغ روستای دلیر رفتم. این روستا یکی از روستاهای مرزن‌آباد در استان مازندران است و برای عشاق جاده چالوس یک جای رؤیایی است. چراکه بهترین مسیر برای رفت‌وبرگشت از این روستا جاده چالوس است. برای رسیدن به روستای دلیر باید نرسیده به مرزن‌آباد، از دوراهی دزده بند خارج شوید. از دوراهی دزده بند تا روستای دلیر حدود 25 کیلومتر جاده آسفالته و کوهستانی که از دل جنگل عبور می‌کند، پیش روی شماست.

اگر دلتان می‌خواهد در سفر به شمال و چالوس سراغ جاهای خلوت‌تر و کمتر شناخته‌شده بروید، روستای دلیر انتخاب مناسبی است. روستایی که وقتی وارد آن می‌شوید احساس می‌کنید به یک کشور خارجی سفر کردید. چراکه بافت قدیمی روستا، تپه‌های سرسبز، منظره رشته‌کوه‌های مرتفع البرز و علم‌کوه، مسیرهای پیاده‌روی و … همگی شبیه روستاهای سوئیس هستند. از دیگر ویژگی‌های خاص این روستا چشمه‌های آب، رودخانه، طبیعت خیره‌کننده و سکوت این روستا است. روستای دلیر مثل یک غذای خوشمزه است که همه ترکیبات آن اندازه است و مستقیم ما را به دوست‌داشتنی‌ترین اتفاقات زندگی‌مان وصل می‌کند. توصیه می‌کنم اگر به منطقه آشنا نیستید تا قبل از تاریک شدن هوا از روستا خارج شوید چراکه جاده کوهستانی و پرپیچ‌وخم است و نور کافی هم ندارد.

آدرس روستای دلیر: استان مازندران، شهرستان چالوس، بخش مرزن‌آباد، روستای دلیر

اجاره ویلا کلاردشت با قیمت مناسب
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

سخن آخر

در این مقاله اول کمی خاطره بازی کردیم، بعد فلاسک چای و میوه را کنار دستمان گذاشتیم و زدیم به دل جاده‌های شمالی. از جاده چالوس، هراز و قزوین-رشت گذشتیم و سعی کردیم این بار کاشف زیباترین جای شمال باشیم. جایی که کمتر کسی به آن سفر کرده و ما جزو اولین کسانی هستیم که آن را از نزدیک دیده‌ایم.

بعد هم که چای و میوه توراهی‌مان تمام شد، گرسنه شدیم و به اقامتگاه برگشتیم. راستی نگفتم اقامتگاه را از اتاقک رزرو کرده بودیم. ماجراجویی و سفر به جاهای جدید همیشه هیجان دارد به خاطر همین دیگر دغدغه اقامتگاه را حذف کردیم و قبل از سفر اقامتگاه را رزرو کردیم. به هرکدام از این جاهای دیدنی شمال که سفر می‌کنید، امیدوارم سفری امن، بی‌دغدغه با کلی خاطره خوب توشه راهتان باشد.

سؤالات متداول

زیباترین جای شمال کجاست؟

ییلاق سوباتان، روستای دلیر، جنگل‌های راش سنگده، روستای مازیچال، جنگل‌های فلکده، دریاچه چورت، مسیر ته جن به سلیمان تنگه، تالاب سوستان، آبشار ویسادار، ییلاق جهان ‌نما

بهترین جای شمال در تابستان کجاست؟

ییلاق سوباتان، روستای مازیچال، روستای دلیر و ییلاق جهان نما چند نمونه از بهترین جای شمال در تابستان هستند.

بهترین جای شمال برای مسافرت در پاییز کجاست؟

دریاچه چورت، جنگل‌های راش سنگده، جنگل‌های فلکده و تالاب سوستان نمونه‌هایی از بهترین جای شمال برای مسافرت در پاییز هستند.

4/5 - (54 امتیاز)

اتاقک

مینا افجه

همیشه عاشق تعریف‌کردن خاطراتم بودم، مخصوصا بعد از اینکه از سفر میومدم. جزئیات خونه‌های‌تاریخی، حرکت نور لابلای درخت‌ها یا صدای دریا رو طوری تعریف میکردم که دوستام می‌گفتن انگار خودشون اونجا بودن. همین استعداد، جرقه علاقه به نوشتن رو در من زد. تا جایی‌که دیگه نوشتن رو به حرف زدن ترجیح دادم و حالا در اتاقک این تجربه‌ها رو با شما به اشتراک میذارم.

نوشته های مشابه

‫53 دیدگاه ها

  1. با سلام. به نظر من زیباترین جای شمال رامسر هست. البته شمال همه جاش قشنگه اگه مسافران فرهنگ نریختن زباله رو رعایت کنن

  2. شمال رو همه بلدن برن و تفریح کنن. این همه سال هم رفتن. لازم نیست جاهای بکر رو هم خراب کنند.بعد بشینیم زار بزنیم فلانجا نابود شد. که الان خیلی جاها شده . از استان های دیگه بزارید که مردم بلد نیستن برن واسه تفریح

  3. سلام. خدا لعنت کند مسافر های بی فرهنگ رو جا بکر جنگل میری یا پوشک بچه اس یا نوار بهداشتی و انواع اشغال درخت های سوخته شاخه های سوخته خدایی و خدا لعنت کند بخشداریها و بنیاد مسکن که به خاطر منافع ناچیزشون تعقیر کاربری صادر میکنند این افراد که شب در جنگل اطراق میکنند با صدای بلند موسیقی و انجام رقص اواز سر میدهند مدیون خرس پلنگ. پرنده اند که ارامش این حیوانات رو بهم میزند

  4. خدا رو شکر، چقدر جنگل در مناطق نوشهر زیباست واقعا حیف نیست که مردم به ترکیه و جاهای دیگه سفر می‌کنند و سرمایه از کشور خارج میشه.

    1. سلام، ممنون از اینکه مقاله رو مطالعه کردید و دیدگاهتون رو با ما در میون گذاشتید. بله واقعا ایران پر از جاهای دیدنی و هنوز کشف نشده است.

  5. با توجه به زیبایی های مناطق شمالی و داشتن بهترین آب و هوا و تکمیل اتوبان ،بهترین سرمایه گذاری در مناطق چالوس و نوشهر میباشد.

  6. با تشکر از مقاله خوبتان یک نکته را در نظر داشته باشیم واینکه آدرس دادن به مثابه اینه که بیاید اینجای بکرو دست نخورده را تخریب کنید پس نباید عمومی که رعایت محیط زیست را نمیکنند به اینجاها کشاند یک مقدار از مناطق بکر را برای نسلهای آینده را باقی بگذاریم

    1. سلام ممنون از پیامتون، ما در تیم اتاقک سعی میکنیم همیشه به این موضوع اشاره کنیم که در سفر به هر شهری ما باید رسم مهمان نوازی را رعایت کنیم و آن را دست نخورده تحویل نسل های بعد بدهیم. امیدواریم به زودی شاهد این باشیم که این موضوع در همه شهرهای ایران، جنگل، ساحل و …. رعایت میشود.

  7. آقا نگید همه رو که
    چیه برداشتین تمام لوکیشن شمال رو پخش کردین
    بزارین یه جاهایی بکر بمونه
    حالا قرار نیست مسافر همه جا رو بلد باشن

  8. تا گذرگاه بهشت با تو خواهم کرد ، در تب و تاب این همه بی وفایی باز هم با تو سفر خواهم کرد ، یک گوشه از زیبایی ،چشم نواز است بخدا، یک عالم با تو سفر خواهم کرد ،چشم ها، پر از زیبایی خواهد شد وقتی با تو سفر خواهم کرد ،مرا ببر به آنجایی که نهفته در آن این همه زیبایی ،شاید با این همه نداری باز با تو به جواهرده سفر خواهم کرد

  9. بیشتر جاهایی که گفتین از مازندران بود ولی حرفی از قلعه رودخان، ماسوله، ماسال و … نزدین. هیچ استانی تو ایران اندازه گیلان مکان دیدنی و تفریحی نداره.

    1. سلام، ممنون از زمانی که برای مطالعه مقاله و ارسال دیدگاهتون گذاشتید. از رشت و بندر انزلی زیبا و فوق العاده گفتیم. در مورد شهرهایی هم که گفتید در سایر مقالات چندین بار به آن ها اشاره کردیم و واقعا درست میفرمایید ماسال، ماسوله و … در گیلان، مناطقی هستند که مشابهاشان در جای دیگری پیدا نمیشود.

  10. با سلام و تشکر از قلم توانایتان در معرفی زیباییهای ایران عزیزمان
    ما در سفرهای شمال همیشه از جاده اصلی واز داخل شلوغیهای شهر هابا عجله رد می شدیم و همیشه دلم میخواست جاهای دیدنی و خلوت و بکر شمال را بتوانم ببینم دیدن جنگل دریاچه آبشار های بکر وشنیدن صدای موسیقی طبیعت : صدای آب پرندگان جیر جیرکها زوزه باد و….. واقعا آرامش دهنده روح وروان هست

    1. سلام، ممنون از اینکه مقاله رو مطاله کردید. خوشحالم که مقاله به دلتون نشست و پیام زیبا و پرمهرتون انرژی ما رو چندین برابر کرد.

      1. سلام لطفا در طبیعت و جنگل آشغال نریزیم و هر چه پسماند داشتیم جمع کنیم و با خودمان به شهر بیاوریم
        در طبیعت نه باید چیزی کم کرد یا اضافه کرد.
        خواهشا به فکر آیندگان باشیم تا مورد لعن و نفرین قرار نگیریم.

  11. عزیز جانم روستای زیبای دلیر در بخش مرزن اباد شهرستان چالوس واقع شده است هیچ ارتباطی با کلاردشت ندارد

  12. سلام
    ای کاش عنوان تیتر رو میذاشتین قطره ای از دریای زیباییهای ایران در شمال،چرا که سراسر این لبریز زیباییست و شمال نگین آن،از جنگل گلستان در شرق گلستان تا گردنه حیران در غرب گیلان ذره ذره این خاک زرخیز زیباست و نقطه ای در عالم از دید خالق هستی مخفی نمانده

    1. سلام، ممنون از اینکه وقت گذاشتید، مقاله رو خوندید و دیدگاهتون رو ارسال کردید. بله واقعا به درستی گفتید، سراسر شمال و این سرزمین لبریز از زیبایی است.

  13. ای سیرتورانان جوین خوش ننماید معشوق من است وبه نزدیک توزشت است الخ درزیباشناسی توشهرهاشهرباکلاس لاهیجان عروس شهرهای ایران است باآن فرهنگ غنی ومهربان انسامان

    1. سلام، ممنون از پیام زیباتون، جای جای ایران و شمال، از جمله لاهیجان سراسر زیبایی است.

    2. وای خدایا گیلان ماروازبکریش درنیارین متاسفانه مسافراوقتی میان بعدازگشت وگذارگیلان وقشنگیاشونوکن فیکون میکنن ومیرن

  14. واقعا دستتون درد نکنه یه وقت برم حتما اینجاها رو میرم همین چند روز پیش بود که گفتم کاشکی کسی میبود و این جاها رو کامل بگه برامون که اینو دیدم ممنون

    1. سلام، ممنون از اینکه مقاله رو خوندید و دیدگاهتون رو ارسال کردید. امیدوارم سفرهای خوبی پیش روی شما باشد.

      1. یکی از زیباترین جنگل‌های هیرکانی ایران را جنگل دالخانی رامسر داراست.ییلاقات دهستان جنت رودبار از فلک الافلاک گرسماسر گرفته تا طبیعت صد در صد روستایی و جنگلی ماستراش،چشمه بی بدیل گیاش،پایتخت گل گاوزبان ایرانی کشور روستای جنت رودبار و حدودا ۴۵ روستای بکر دهستان جنت رودبار.

      2. سلام ماسال پهشت کم شده گیلان با این همه زیبایی و جنگل ها رودخانه هایه زیبا

  15. متاسفانه آن قدر سفره ما کوچیک شده که۶ساله به خاطر مشکلات مالی نتونستیم مسافرت بریم ،و آه مسافرت به دلمون مونده

    1. سلام، از پیامتون متاسف شدم ولی تمام تلاش تیم اتاقک، معرفی جاهای دیدنی ایران است که شاید بتوان با حداقل هزینه به آن سفر کرد. امیدوارم به زودی سفرهای خاطره انگیزی رو تجربه کنید.

  16. با تشکر ازمقاله شما چابکسر و ییلاق آن جواهردشت از تمام جاهایی که نام بردید زیباتر است بدون هیچ اغراق چابکسر بهشت جهان است

    1. سلام ممنون از اینکه دیدگاهتون رو ارسال کردید. واقعا که چابکسر یکی از زیباترین جاهای ایران است و در وبلاگ اتاقک هم مقاله‌ ای مختص جاهای دیدنی چابکسر است که خوشحال می‌شویم آن را هم مطالعه کنید.

  17. نمیشه از جاهای دیدنی شمال نوشت ولی از ماسال زیبا وییلاقاتش که عطش عاشقان سفر وطبیعت رو فرو مینشونه ننوشت،از صفارود وجنگلهای دالخانی رامسر،ساحل گیسوم،کاش جهانگردان دنیا میتونستن زیباییهای ایران رو هم برای جهانیان به تصویر بکشندتا دنیا قشنگیهامونم ببینه

    1. سلام، ممنون از اینکه وقت گذاشتید، مقاله رو خوندید و دیدگاهتون رو برای ما فرستادید. بله واقعا ماسال در زیبایی بی نظیر است و اتفاقا در مقالات مختلفی از مجله اتاقک به مالا، جنگل دالخانی، ساحل خیره کننده گیسوم اشاره شده است.

  18. باسلام ممنون که مسیر ته جن به سلیمان تنگه را معرفی کردید، من به اتفاق خانواده خیلی سفر می کنم، ولی مسیر فوق را تجربه نکرده ایم ان شاء الله در اولین فرصت به سلیمان تنگه سفر می کنیم. باتشکر 🌼. عرب زاده 🌼

    1. سلام، ممنون از پیامتون. امیدوارم سفر خوبی پیش روی شما باشد که خاطره آن تا سال‌ها در ذهنتان ثبت شود.

  19. سلام.قلمتان خوبه اما نوشته تان بیشتر از آنکه به گردشگر مطلب در معرفی منطقه ارایه بده خاطرات ارایه داد.به نظرم یکی دو بار به خاطرات اشاره کردن بس بود.

  20. سلام چرا شما از مازندارن منطقه خوش آب هوا کجورنوشهر ییلاقی هست معرفی نمکنید که پوشیده ازجنگل سرسبز ومراتع وکوههای سدسبز وجای دیدنی مانند کندولوس وفیروکلاعلیا وبرکن وکدیر وانگاس ناجر دشت ودشت لاشک و ویسر خیلی جاهای دیدنی این منطقه متشکرم

    1. سلام همان بهتر که معرفی نشد چون باعث آلودگی منطقه شده واز حالت بکر بودن خارج می شود

    2. سلام، ممنون از زمانی که برای مطالعه مقاله و ارسال دیدگاهتون گذاشتید. گوشه گوشه مازندران پر از جاهای دیدنی است و در مجله گردشگری اتاقک تلاش شده به بیشتر آن ها اشاره شود. از دیدگاه شما حتما در مقاله های دیگر استفاده میکنیم.

  21. با سلام
    1. ای کاش تیتر دیگری برای این مطلب انتخاب کرده بودید. مطمئنم که به زودی اینجا پر از کامنتهای هموطنانمون میشه که معتقدند شهر یا روستای اونجا از جاهائی که شما نام بردین زیباتره!
    2. اون سبد حیاتی توی همه ماشینها بود و حتی الان هم هست!
    3. شما رفتین کلاردشت مسافرت بعد میزبان یک خانواده مازندرانی بودین؟

    1. سلام ممنون از اینکه مقاله رو مطالعه کردید.
      نکته‌ای که گفتید، اصلاح شد

      1. سلام واحترام ایران زیباترین کشوردنیاست اینقدر جاهای دیدنی و بکر داره هرچقدرکه ما اهل سفر وخوشگذرانی باشیم بازم نمیتونیم همشون روبریم

      2. هدف چیه از معرفی این مکان ها. .چهارجاهم اگه مردم نمیشناسن شماها معرفی کنید همونجاهاهم خراب بشع . بعد بشینیم باهم داد بزنیم وای فلانجا ازبین رفت . مردم می‌خوان برن تفریح کنن مگه قبلا تفریح نمیکردن. همونجاهایی که همه میرن بقیه هم میرن.‌لازم نیست هر سایتی و کانالی هرروز جاهای بکر رو معرفی کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *